BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord is de baas in Nederland

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 mei 2014 - 09:16   quote  deeplink  
Feyenoord is de baas in Nederland

600x400-DSCF9053.JPG

Toegegeven. in de hoofdstad werd ooit best aardig gevoetbald. Vaak ook kwamen die spelers die een redelijk partijtje konden voetballen voort uit hun eigen jeugdelftallen. In die tijd waren het ook vooral spelers van hunnie die de diverse vertegenwoordigende elftallen beheersten. Tuurlijk, ook wij hadden onze gloriejaren, maar helaas nog vaker moesten we het onderspit delven tegen onze gesnavelde vrienden. En - eerlijk is eerlijk - In Rotterdam werd vaak met een jaloerse blik gekeken naar de talenten die jaarlijks doorbraken in de hoofdstad terwijl wij er nogal eens bekaaid vanaf kwamen.

De laatste jaren zijn die rollen in sneltreinvaart aan het veranderen. Bij Feyenoord brak met dank aan de geweldige en veelgeprezen jeugdopleiding de ene na de andere jeugdspeler met uitzonderlijke kwaliteiten door, terwijl er in de hoofdstad niet veel meer doorbrak dan wat simpele backjes of andere nietszeggende spelers.

Waar eerst alleen nog jaloers werd gekeken naar ons echte voetbalstadion en echte voetbalsfeer wordt er nu openlijk gegeild op onze spelers. Regelmatig wordt er geroepen dat ze o.a Pellè en Vilhena toch wel heel erg graag in hun selectie zouden zien. Sowieso: vraag aan een willekeurige supporter van hunnie welke Feyenoorders zij graag bij hunnie in het elftal zouden zien en je krijgt een lijst van minimaal 6 spelers (als het er al geen 11 zijn). Andersom komen wij met veel fantasie hooguit op twee spelers. De rest is pure middelmaat

Denk je even willekeurig hoofdstedelijk trapveldje in, waarin het ene ventje aan zijn vriendje vraagt wie hij wil zijn.
UhmPellè ?
Nee dat kan niet, die speelt bij Feyenoord.
Oké, doe dan maar Boetius.
Je kan het die knulletjes toch niet kwalijk nemen?
Met welke idolen moeten zij zich identificeren dan?
Veltman?
Van Rhijn?
Poulsen?
Echt waar, je zou bijna medelijden krijgen met die ettertjes.
Het houdt niet op niet vanzelf.

In het verleden werd er door Feyenoord nog weleens een speler gehaald die het in de hoofdstad niet had gered, ook deze rollen zijn nu volledig omgedraaid. Ze schijnen nu zelfs belangstelling te hebben voor de in Rotterdam mislukte Mokotjo.
Het kan verkeren.

Als klap op de bekende vuurpijl wordt er nu, ondanks een gentlemen-agreement , ook gepoogd spelers vanuit onze jeugdopleiding naar de hoofdstad te lokken onder het mom: De hoofdstad heeft het en als ze het niet hebben dan jatten ze het wel" J.A Deelder. Misselijk maar begrijpelijk, als je zelf geen spelers kan opleiden zal je ze moeten halen bij een club die dat wel kan.

Ook wanneer je de diverse vertegenwoordigende elftallen bekijkt, het Nederlands elftal voorop, zie je dat die voor het grootste deel bestaan uit Feyenoorders of ex-Feyenoorders. Ook dat was in het verleden duidelijk anders. Ik kan niet anders concluderen dat Feyenoord op alle vlakken de baas is in het Nederlands voetbal en dat het een kwestie van tijd is dat zich dat gaat uitbetalen in de vorm van prijzen.

Ik hoor iedereen al roepen:
Maar zij zijn wel kampioen.
Dat klopt, dat kan zelfs ik niet ontkennen.
Troost je met de gedachte dat het de laatste was!
Bron:FRGerardo

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 mei 2014 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 mei 2014 - 09:16   quote  deeplink  
Leuk stukje..
de bluffer
 de bluffer - maandag 19 mei 2014 - 09:32   quote  deeplink  
Bij de Jeugdafdeling wel
kijk maar weer eens afgelopen zaterdag in Eindhoven bij de D1 jeugd kampioen geworden Gefeliciteerd jongens en technische staf nu nog even volgende week op Papendal de beker winnen Succes daar
Stylzz
 Stylzz - maandag 19 mei 2014 - 09:42   quote  deeplink  
En toen werden we volgend seizoen weer vijfde.

Ik hou hier niet van.
JanM
 JanM - maandag 19 mei 2014 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 mei 2014 - 09:42 schreef Stylzz het volgende:
En toen werden we volgend seizoen weer vijfde.

Ik hou hier niet van.
Heb je absoluut een punt: GWMD!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 19 mei 2014 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 mei 2014 - 09:42 schreef Stylzz het volgende:
En toen werden we volgend seizoen weer vijfde.

Ik hou hier niet van.
Zijn er weer geesten die vinden dat Feyenoord kampioen moet worden.
En op basis van wat?
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 mei 2014 - 11:45   quote  deeplink  
Boëtius & Vilhena: Second Coming

http://youtu.be/jsKK1JxtEuM
Stylzz
 Stylzz - maandag 19 mei 2014 - 12:20   quote  deeplink  
Als je t zo ziet he.

Goed filmpje.
koekie
 koekie - maandag 19 mei 2014 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 mei 2014 - 09:42 schreef Stylzz het volgende:
En toen werden we volgend seizoen weer vijfde.

Ik hou hier niet van.
Helemaal mee eens. Leuk en dan? worden de talenten op 15/ 16 jarige leeftijd weggekocht door een Engels club...zucht ja... we zijn de beste. Waarin? Liever eerst 3 kampioenschappen op een rij behalen. Dan ben je echt de beste en dan willen de 15 jarige talenten ook niet weg. Omdat je deze dan ook kan betalen. (CL miljoenen).
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 mei 2014 - 12:52   quote  deeplink  
We kunnen natuurlijk ook trots zijn op wat Feyenoord de afgelopen jaren heeft bewerkstelligd, daar gaat dit stukje over. Kijk waar we vandaan zijn gekomen, we waren bijna failliet..
Ik heb weer het vertrouwen dat we de goede kant opgaan..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 mei 2014 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 mei 2014 - 12:32 schreef koekie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Leuk en dan? worden de talenten op 15/ 16 jarige leeftijd weggekocht door een Engels club...zucht ja... we zijn de beste. Waarin? Liever eerst 3 kampioenschappen op een rij behalen. Dan ben je echt de beste en dan willen de 15 jarige talenten ook niet weg. Omdat je deze dan ook kan betalen. (CL miljoenen).
Talenten worden overal weggekocht of je kampioen bent of niet..
tomson
 tomson - maandag 19 mei 2014 - 13:18   quote  deeplink  
Pieppiephoi
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 mei 2014 - 13:26   quote  deeplink  
Hoi..
Milo
 Milo - maandag 19 mei 2014 - 13:28   quote  deeplink  
Gaaaaaap! komkommertijd!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 mei 2014 - 13:33   quote  deeplink  
Yep..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord is de baas in Nederland









0.0051000