|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Duitse en Engelse interesse Sigthórsson (Ajax Showtime)
|
|
|
remco k
|
|
|
Dus toch interesse.
Ben erg benieuwd of ie vertrekt, en wat ie gaat opleveren..
Het zou erg knap zijn als ze er een bedrag boven de 3 miljoen uit zouden kunnen slepen.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik breng hem persoonlijk weg |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik niet....koop wel een treinkaartje voor hem....voor de rest zoekt hij het maar uit,en neem Bojan gelijk mee, kunnen ze samen reizen |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 juni 2014 - 19:20 schreef remco k het volgende:Dus toch interesse. Ben erg benieuwd of ie vertrekt, en wat ie gaat opleveren.. Het zou erg knap zijn als ze er een bedrag boven de 3 miljoen uit zouden kunnen slepen.. Niet zo raar, is een topspits voor Ijsland. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 juni 2014 - 21:01 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ik niet....koop wel een treinkaartje voor hem....voor de rest zoekt hij het maar uit,en neem Bojan gelijk mee, kunnen ze samen reizen Bojan is niet van Ajax he..:-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Daarom heb ik er een raar gevoel bij.. Er zullen ongetwijfeld clubs zijn die zo'n type spits willen willen.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 juni 2014 - 22:47 schreef remco k het volgende:[..] Daarom heb ik er een raar gevoel bij.. Er zullen ongetwijfeld clubs zijn die zo'n type spits willen willen.. Als het om koppen gaat is ie best goed. In Engeland krijg je veel lange ballen. Ook met echte buitenspelers kan hij gevaarlijk worden |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat het een topper is met de juiste buitenspelers, met vertrouwen een killer in de 16.. Maar erg matig in het meevoetballen en het druk zetten..
Niks voor ons dus, en daarom ben ik erg benieuwd naar het bedrag dat we ervoor gaan krijgen.. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Jaaaaaaa !! Er kan niet genoeg interesse zijn voor deze zeer matige spits. Moven met die trage, a-technische en niet balvaste spits. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 juni 2014 - 23:50 schreef Oceanu het volgende:Jaaaaaaa !! Er kan niet genoeg interesse zijn voor deze zeer matige spits. Moven met die trage, a-technische en niet balvaste spits. Ik vind het een beetje tweeledig....ten eerste haal je hem (wie) en ten tweede schrijf je hem af.....ik vind het ook wel triest om weer zo'n jongen af te branden |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 juni 2014 - 23:54 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ik vind het een beetje tweeledig....ten eerste haal je hem (wie) en ten tweede schrijf je hem af.....ik vind het ook wel triest om weer zo'n jongen af te branden Ik gun hem het allerbeste maar ik hoop echt dat ie verkocht wordt. Het enige wat niemand beter kan dan hij is op het juiste moment bij de eerste paal komen. Verder is het een te beperkte spits voor Ajax. Ik kan overigens wel begrijpen dat Ajax het nog lang met hem geprobeerd heeft. Vrij hoog aankoopbedrag en eerste 2 jaar veel blessures gehad. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 juni 2014 - 23:54 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ik vind het een beetje tweeledig....ten eerste haal je hem (wie) en ten tweede schrijf je hem af.....ik vind het ook wel triest om weer zo'n jongen af te branden Normaal heb jij daar niet zo'n moeite mee? |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Nam et altijd voor em op! Maar moet eerlijk toegeven dat hij veels te weinig heeft gebracht. Strik eromheen en weg brengen! Wens em wel succes zal hij nodig hebben in engeland of duitsland! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
6 miljoen krijg je denk ik nog wel hoor.. Het is een spits die opzich best makkelijk scoort mits hij gebruikt wordt in zijn kracht. Dat zijn toch echt voorzetten vanaf de zijkant. Hij is slachtoffer van het systeem geworden omdat hij verder niet zoveel toe kan voegen. Meevoetballen kan hij niet en is te traag voor een diepe bal. Bij IJsland maakt hij ze gelukkig ook en daarom is hij nog wel iets waard. Bij Engelse teams of Celtic ofzoiets is prima te gebruiken |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op woensdag 04 juni 2014 - 08:16 schreef Hummel10 het volgende:6 miljoen krijg je denk ik nog wel hoor.. Het is een spits die opzich best makkelijk scoort mits hij gebruikt wordt in zijn kracht. Dat zijn toch echt voorzetten vanaf de zijkant. Hij is slachtoffer van het systeem geworden omdat hij verder niet zoveel toe kan voegen. Meevoetballen kan hij niet en is te traag voor een diepe bal. Bij IJsland maakt hij ze gelukkig ook en daarom is hij nog wel iets waard. Bij Engelse teams of Celtic ofzoiets is prima te gebruiken +1. En vergeet niet dat hij het afgelopen seizoen beslissende goals heeft gemaakt, die veel punten hebben opgeleverd. Dus om hem nu af te branden gaat mij wat te ver. Desondanks ben ik het eens, dat het goed is dat hij gaat vertrekken. Maar wel voor het juiste bedrag (circa € 3,5mln.). |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 04 juni 2014 - 09:01 schreef hjf het volgende:[..] +1. En vergeet niet dat hij het afgelopen seizoen beslissende goals heeft gemaakt, die veel punten hebben opgeleverd. Dus om hem nu af te branden gaat mij wat te ver. Desondanks ben ik het eens, dat het goed is dat hij gaat vertrekken. Maar wel voor het juiste bedrag (circa € 3,5mln.). 3,5 moet wel lukken hoor.. Velen zien hem toch als spits van Ajax en aangezien hij prima goals heeft gemaakt vind ik 3,5 zelfs nog aan de lage kant. Finbogasson moet rond de 10 opbrengen en Altidore ging voor 10 dus minimaal 5 krijg je denk ik wel.. Toch Sigthorsson of de Jong achter de hand hebben kan ook geen kwaad. Maar verkopen ook niet |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Verkopen is de enige optie, motivatie is nu echt ver onder de grens, 2 nieuwe spitsen aangetrokken dus wegwezen.
Bedankt voor de belangrijke goals jongen, het ga je goed.
Alles vanaf 3 miljoen accepteren.
Groet Apik |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
hahaha 3 miljoen??? Meen jullie dat?
Dit is toch een lachertje.
Sigthorson heeft niet aan onze verwachtingen voldaan. Hij schoot ijsland bijna naar het WK, speel bij ijsland altijd sterk.
Maar 3 miljoen is toch echt te weinig. Hij is 10 miljoen waard, hij heeft CL ervaring al die andere die 10 miljoen moesten kosten hadden dat niet. Dus eigenlijk is 10 miljoen weinig. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Gratis overname. Geef er cadeaupapier bij en een mooie roze strik. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Lijkt me ook weer wat overdreven.. Maar 10 miljoen lijkt me dat ook.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Weet ik, maar hij is simpel niet de speler voor ons. Zijn vervangers staan klaar, dus inpakken en moven. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Hij heeft het niet waar gemaakt plus/min 3-5 miljoen. Als die anti spits Luc C van Twente 5 miljoen heeft gekost dan mag je voor Siggi zeker 5 Milj.vangen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 juni 2014 door nora -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 juni 2014 - 22:50 schreef remco k het volgende:Ik denk dat het een topper is met de juiste buitenspelers, met vertrouwen een killer in de 16.. Maar erg matig in het meevoetballen en het druk zetten.. Niks voor ons dus, en daarom ben ik erg benieuwd naar het bedrag dat we ervoor gaan krijgen.. goede omschrijving! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 juni 2014 - 18:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:hahaha 3 miljoen??? Meen jullie dat? Dit is toch een lachertje. Sigthorson heeft niet aan onze verwachtingen voldaan. Hij schoot ijsland bijna naar het WK, speel bij ijsland altijd sterk. Maar 3 miljoen is toch echt te weinig. Hij is 10 miljoen waard, hij heeft CL ervaring al die andere die 10 miljoen moesten kosten hadden dat niet. Dus eigenlijk is 10 miljoen weinig. Whahahaha dream on! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: en weg zijn de salariskosten....stel dat we er 3 miljoen voor vangen dan Bakkali halen voor het zelfde bedrag ? We zochten toch nog een buitenspeler... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Ik droom niet. Ik kijk naar spitsen die in het nederland kosten of hebben gekost? Berg, Castanios, Dost, Altidore, Luuk De Jong. Hadden deze speler CL ervaring? Konden deze spelers ook meevoetballen? Spelen hun in hun nationale elftal ook zo sterk als Siggie bij IJsland?
ik kijk ook naar de spelers die in het buitenland kosten. Of kan Hulk echt zo goed voetballen dat hij 60 miljoen waard is? Dan kan Sigthorson daar toch wel 1/6 van dat bedrag waard zijn?
Dan is 3.5 miljoen echt een schijntje.
Hoe het went of keert hij is wel de ster speler van IJsland, die bijna op het WK stond. Zo slecht is dat niet. Spits van Spurs staat aan de zijkant bij IJsland omdat Siggie op 9 speelt. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Ik weet ook wel dat we hem liever kwijt zijn dan rijk. Maar dan hoef je hem nog niet weg te doen.
Advertentie: Bij een aankoop van een bamibal en nasi schijf, krijg je ijskoude Sigthorson erbij. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Hey PA, je maakt je naam echt waar ouwe! 10 miljoen voor een spits die bij ons niet eens zijn draai heeft kunnen vinden. Dat zou een verdubbeling zijn van waarvoor we hem gekocht hebben? Ik denk dat Ajax blij mag wezen als ze quitte gaan spelen hoor. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Dus biedingen vanaf 3 miljoen accepteren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 juni 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 05 juni 2014 - 02:06 schreef Ajax Warrior het volgende:Hey PA, je maakt je naam echt waar ouwe! 10 miljoen voor een spits die bij ons niet eens zijn draai heeft kunnen vinden. Dat zou een verdubbeling zijn van waarvoor we hem gekocht hebben? Ik denk dat Ajax blij mag wezen als ze quitte gaan spelen hoor. Het klopt dat hij zijn draai nooit heeft gevonden bij Ajax. Maar zijn kwaliteiten zijn bekend.
Kijk naar IJsland, daar speelt hij beter. Dus hij kan wel wat, hij had bijna op het wk gestaan. niet als bankzitter maar als vaste basisspeler en op zijn geliefde positie.
Bojan is ook niet geslaagd bij Ajax, is hij dan ook meteen een mindere voetballer, dan daarvoor.
Nee, natuurlijk niet.
Zlatan is wel kampioen geworden met barca maar geslaagd vonden ze hem niet als aankoop. Dus hij vertrok als speler na een jaar. Maakt dat hem een minder goede spits?
Waarom ik dit aanhaal is dat er spelers zijn die goed en minder goed passen in een team.
Sigthorson past niet in onze speelwijze is wel gebleken maar maakt dat hem een minder goede spits. Nee, kijk naar IJsland. Daar spelen ze anders en dat past beter bij hem, dat blijkt. Bron wikipedia "Op 21 maart 2010 maakte Sigþórsson zijn debuut in het nationale elftal van IJsland. Tot op heden maakte hij in 19 interlands 11 doelpunten."
Je maakt voor elke positie een profielschets. Sigthorson past niet in een profielschets, wat hij willen zien van een spits. Maar een ander team maakt een ander profielschets en dan past hij daar beter in.
Je kijkt naar zijn kwaliteiten en die heeft hij. En als je naar het buitenland kijkt en je ziet dat Hulk, voor 60 miljoen word gekocht. Dan kan zijn waarde toch wel 1/6 van zijn. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op donderdag 05 juni 2014 - 00:49 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ik droom niet. Ik kijk naar spitsen die in het nederland kosten of hebben gekost? Berg, Castanios, Dost, Altidore, Luuk De Jong. Hadden deze speler CL ervaring? Konden deze spelers ook meevoetballen? Spelen hun in hun nationale elftal ook zo sterk als Siggie bij IJsland? ik kijk ook naar de spelers die in het buitenland kosten. Of kan Hulk echt zo goed voetballen dat hij 60 miljoen waard is? Dan kan Sigthorson daar toch wel 1/6 van dat bedrag waard zijn? Dan is 3.5 miljoen echt een schijntje. Hoe het went of keert hij is wel de ster speler van IJsland, die bijna op het WK stond. Zo slecht is dat niet. Spits van Spurs staat aan de zijkant bij IJsland omdat Siggie op 9 speelt. Je bedoeld Gylfi Sigurdsson die is middenvelder pik |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 05 juni 2014 - 00:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] en weg zijn de salariskosten....stel dat we er 3 miljoen voor vangen dan Bakkali halen voor het zelfde bedrag ? We zochten toch nog een buitenspeler... Ik hoop dat dit een grap is wat moeten wij met die omhooggevallen lillipurter |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
voor Sigi kun je met een beetje geluk wel 8 krijgen denk ik... is pas 24. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 05 juni 2014 - 00:49 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ik droom niet. Ik kijk naar spitsen die in het nederland kosten of hebben gekost? Berg, Castanios, Dost, Altidore, Luuk De Jong. Hadden deze speler CL ervaring? Konden deze spelers ook meevoetballen? Spelen hun in hun nationale elftal ook zo sterk als Siggie bij IJsland? ik kijk ook naar de spelers die in het buitenland kosten. Of kan Hulk echt zo goed voetballen dat hij 60 miljoen waard is? Dan kan Sigthorson daar toch wel 1/6 van dat bedrag waard zijn? Dan is 3.5 miljoen echt een schijntje. Hoe het went of keert hij is wel de ster speler van IJsland, die bijna op het WK stond. Zo slecht is dat niet. Spits van Spurs staat aan de zijkant bij IJsland omdat Siggie op 9 speelt. Hij heeft een aflopend contract he..
En Sigurðsson speelt niet op 9 bij tottenham.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Ligt natuurlijk ook aan welke clubs interesse hebben. Maar inderdaad ik schat ook wel tussen de 6 en 8 miljoen. Hij laat toch goede dingen zien als hij op de juiste manier benut wordt dan is hij echt wel bruikbaar. Maar bij Ajax wordt veel meer van je verwacht. Gun hem een leuke club waar hij wel past en wens hem veel geluk. Sympathieke speler waar ik weinig negatiefs over gehoord hebt |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vraag het me echt af, hij heeft niet veel laten zien, is dus ook niet 1 van onze betere spelers, en heeft een aflopend contract.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Bij Ajax niet maar bij IJsland wel.
IJslandse speler van de spurs is idd een middenvelder. Maar volgens mij speelde hij een keer als linksbuiten bij IJsland en bij de spurs als spits. Dat kan als middenvelder en vandaar dacht ik dat hij een aanvaller was.
Maar hij doet het goed bij IJsland en dat is knap, juist omdat hij niet goed speelt bij Ajax.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 juni 2014 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 05 juni 2014 - 23:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Bij Ajax niet maar bij IJsland wel. IJslandse speler van de spurs is idd een middenvelder. Maar volgens mij speelde hij een keer als linksbuiten bij IJsland en bij de spurs als spits. Dat kan als middenvelder en vandaar dacht ik dat hij een aanvaller was. Maar hij doet het goed bij IJsland en dat is knap, juist omdat hij niet goed speelt bij Ajax. Kwestie van systeem. . Bij Ajax wordt van hem verwacht dat hij ruimte maakt balletje vasthoud, Af en toe een actie allemaal dingen waar hij niet sterk in is.. Geef hem 10 goede ballen van de zijkant per wedstrijd dan slaagt hij wel gegarandeerd |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Juist. Siggi is een Appie Happie spits. Veel te bonkig om voetballend groots te zijn, maar mits goed bediend een geweldige afmaker. Maar aangezien Ajax geen vleugelaanvallers meer heeft die de achterlijn kunnen halen en dan ook nog een goede pass afleveren, kun je niks met hem. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op donderdag 05 juni 2014 - 00:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Ik weet ook wel dat we hem liever kwijt zijn dan rijk. Maar dan hoef je hem nog niet weg te doen. Advertentie: Bij een aankoop van een bamibal en nasi schijf, krijg je ijskoude Sigthorson erbij. Whahahaha 😁 |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 juni 2014 - 12:46 schreef Ikke_tikkie het volgende:Juist. Siggi is een Appie Happie spits. Veel te bonkig om voetballend groots te zijn, maar mits goed bediend een geweldige afmaker. Maar aangezien Ajax geen vleugelaanvallers meer heeft die de achterlijn kunnen halen en dan ook nog een goede pass afleveren, kun je niks met hem. Appie Happie spits
Whahahaha😁😆 |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Habbie babbie ken ik wel |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Kenners... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Whahahahaha....wat zijn zijn kwaliteiten dan ? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik vond en vind die Sigthorsson helemaal niks tenminste niet voor ons Ajax...zei het al bij aankoop...raar dat er hier nog zo veel in hem geloofden... zet een andere speler uit onze selectie op zijn positie en hij maakt er gegarandeerd meer.... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
een paar jaar geleden had Heerenveen een aanval dat zeer goed liep.
Aisaddi, Dost en Narsigh. Een gevaarlijke aanval voor eredivisie begrippen.
Voor Heerenveen niet haalbaar om ze lang bij elkaar te houden. De ze vertrokken om vervolgens te stranden. Narsigh bij Psv, Aisaiddi bij Liverpool en Dost ergens in Duitsland.
Een ander voorbeeld, Ado had ook zo aanval als Heerenveen. Kubik, Bulykin, Verhoek. Als trio sterk maar afzonderlijk zwak. Zie daar, ik zie hun niet voetballen of de krant halen.
Als aanvaller is het belangrijk dat het klikt met de andere mede aanvallers en natuurlijk met de rest van het team. Met de gevoerde tactiek moet het ook klikken.
Sigthorsson is geen slechte spits maar het klikt niet met de buitenspelers en de gevoerde tactiek.
Sigthorson wil buitenspelers hebben die de achterlijn halen en een voorzet hebben. Zodat hij kan opkomen bij de 1ste paal. Van rhijn en Schone zijn die types niet. Boillissen wil ook vaak een vroege voorzet geven en fisher trekt standaard naar binnen met de bal. De sa heeft de actie wel in huis om de achterlijn te halen maar zijn voorzet is te voorspelbaar en te zwak.
Een ander soort voetbal, ja dat is te hoog gegrepen Messi in een team stoppen met als tactiek afbraakvoetbal en lange halen snel thuis dat is niks voor messi. Messi wil de bal in zijn voeten niet op zijn hoofd. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Dat kwam met name door de buitenspelers dat Dost goed werd bediend....riep hier 2 jaar geleden al om Luciano Narsingh...nee ze kochten Sana want die was maar €350.000,-...echt een lachertje....miskoop 1e klas!! |
|
|
|