|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Dank je, gelukkig heb ik in 1 wedstrijd van Duitsland meer voetbal gezien dan in 3 wedstrijden van Nederland in de poulefase! Dus vind het knap dat jullie wakker zijn gebleven tijdens die wedstrijden. En als Nederland wereldkampioen wordt is dat een prestatie waar ze trots op mogen zijn! |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:05 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dank je, gelukkig heb ik in 1 wedstrijd van Duitsland meer voetbal gezien dan in 3 wedstrijden van Nederland in de poulefase! Dus vind het knap dat jullie wakker zijn gebleven tijdens die wedstrijden. En als Nederland wereldkampioen wordt is dat een prestatie waar ze trots op mogen zijn! Ik vond Duitsland alleen de eerste wedstrijd goed spelen, daarna ook maar zeer matig met veel verkeerde passes. Maar de kwaliteit hebben ze zeker om het uiteindelijk als team wel te brengen denk ik. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:05 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] ........ En als Nederland wereldkampioen wordt is dat een prestatie waar ze trots op mogen zijn! Wij allemaal ouwe, dus ook jij ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:05 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dank je, gelukkig heb ik in 1 wedstrijd van Duitsland meer voetbal gezien dan in 3 wedstrijden van Nederland in de poulefase! Dus vind het knap dat jullie wakker zijn gebleven tijdens die wedstrijden. En als Nederland wereldkampioen wordt is dat een prestatie waar ze trots op mogen zijn! Ach ja.. WE zijn wel een ronde verder.. Maar het spel is niet geweldig.
Maar iets dat wel aanwezig is, en daar klaagt altijd iedereen over, is de absolute wil om te winnen.. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
En ik blijf erbij, ze moesten enorm fit zijn van van Gaal en ook deze wedstrijd heeft dat uitbetaald.
Hoewel ze de eerste helft een tandje te laag speelden en pas na de goal van Mexico zoals normaal gingen spelen was Mexico de tweede helft vrijwel niet meer te bekennen. Dan komt gewoon de ervaring en kwaliteit van een Sneijder en Robben (en uiteindelijk Huntelaar) in het spel. van Persie had denk ik teveel last van de hitte. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ik niet hoor, want uiteindelijk boeit dat hele WK me geen ruk! Enkel Ajax! Loop hier alleen een beetje te klootviolen omdat ik het leuk vind om te zeiken over Oranje! ;-) |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Klaasjan scoort altijd:-) |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:09 schreef remco k het volgende:[..] Ach ja.. WE zijn wel een ronde verder.. Maar het spel is niet geweldig. Maar iets dat wel aanwezig is, en daar klaagt altijd iedereen over, is de absolute wil om te winnen.. Maar toch ook deze wedstrijd, in de tweede helft was het spel toch niet zo slecht? eerste helft dramatisch, maar na het wakker schudden kwamen ze op dreef en heb ik me iig enorm vermaakt! |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Hij zei in het interview na afloop dat hij laatst nog had gemist en dat hij daar toch wel aan moest denken. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Prachtige wedstrijd. Eerste helft had Nederland geen ene flikker in te brengen maar naar de 0-1 heb ik eindelijk een ploeg gezien die leuk voetbal speelde. Dat de goals in de dying seconds vallen kwam door die keeper van Mexico maar was of basis van de 2e helft dik en dik verdiend.
Ook ben ik het met Boudewijn eens dat het elftal heel fit oogt. Knap ook in deze hitte en gezien het klimaat wat wij gewent zijn. Volgende ronde hebben we nog een goede kans en dan zouden we het geweldig hebben gedaan. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Trouwens is deze uitslag wel goed voor mijn sportpooler! ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:10 schreef Boudewijn het volgende:En ik blijf erbij, ze moesten enorm fit zijn van van Gaal en ook deze wedstrijd heeft dat uitbetaald. Hoewel ze de eerste helft een tandje te laag speelden en pas na de goal van Mexico zoals normaal gingen spelen was Mexico de tweede helft vrijwel niet meer te bekennen. Dan komt gewoon de ervaring en kwaliteit van een Sneijder en Robben (en uiteindelijk Huntelaar) in het spel. van Persie had denk ik teveel last van de hitte. Van Persie is voetballend het hele toernooi al heel erg slecht, 4 momenten waarvan 3 goals is hij goed geweest, uiteindeluik staat ie daar ook voor maar hij speelt gewoon heel slecht..
Je eerste deel ben ik helemaal mee eens, en dat heb ik vanaf dag 1 gezegd toen hij Sneijder ging op fucken..Fitheid is het belangrijkste, en Sneijder moest belangrijk worden, en dat is ie nu.. Van Gaal heeft de absoulte wil om te winnen binnen de ploeg gebracht, iets dat we in Nederland niet kennen, en ook het feit dat ie zulke fitte spelers bij zich heeft is zijn verdienste..
Maar kwalitatief is het gewoon helemaal niet goed.. Op een enkeling na.. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:12 schreef Boudewijn het volgende:[..] Maar toch ook deze wedstrijd, in de tweede helft was het spel toch niet zo slecht? eerste helft dramatisch, maar na het wakker schudden kwamen ze op dreef en heb ik me iig enorm vermaakt! Vermaakt zeker, maar echt niet goed hoor, ik wil je dat best uitleggen waarom, maar ik denk niet dat je dat wil horen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik had de wedstrijd goed voorspeld. Had de stand op 2-1 ingevuld voor NL. Maar heb hem gewisseld naar 1-0 |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:19 schreef remco k het volgende:[..] Ik had de wedstrijd goed voorspeld. Had de stand op 2-1 ingevuld voor NL. Maar heb hem gewisseld naar 1-0 Das dom en achteraf makkelijk zeggen! ;-) |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Kom op zeg, het woordje 'helemaal' is overdreven. Als team, instelling en fitheid samen met de tactiek van van Gaal is het erg goed. De kwaliteit van veel spelers is zeker niet het beste wat er op het WK rondloopt, maar we hebben niet voor niets zoveel spelers uit de eredivisie. Niemand had vooraf verwacht dat we de groepsfase uit zouden komen, en nu denk ik dat we best veel kans hebben op de halve finale.
Maar met Robben in deze doen hebben we de beste speler van de wereld. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Alleen die scheidsrechters... dit is al de derde wedstrijd van 4 waarin we zwaar benadeeld worden. Dat had vandaag fataal kunnen zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:25 schreef Boudewijn het volgende:[..] Kom op zeg, het woordje 'helemaal' is overdreven. Als team, instelling en fitheid samen met de tactiek van van Gaal is het erg goed. De kwaliteit van veel spelers is zeker niet het beste wat er op het WK rondloopt, maar we hebben niet voor niets zoveel spelers uit de eredivisie. Niemand had vooraf verwacht dat we de groepsfase uit zouden komen, en nu denk ik dat we best veel kans hebben op de halve finale. Maar met Robben in deze doen hebben we de beste speler van de wereld. Ik denk dat James de beste speler is op dit WK...
Maar we hebben ook wel kans om ver te komen.
Overigens is het ook niet erg dat we kwalitatief niet zo goed zijn.. Kwalitatief veel betere selecties zijn al naar huis..
De beste man van dit elftal is van Gaal.. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:18 schreef remco k het volgende:[..] Vermaakt zeker, maar echt niet goed hoor, ik wil je dat best uitleggen waarom, maar ik denk niet dat je dat wil horen.. laat maar :) jouw gedachte van goed spelen is anders dan die van mij want ik ga puur voor het resultaat op een WK |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:27 schreef Boudewijn het volgende:Alleen die scheidsrechters... dit is al de derde wedstrijd van 4 waarin we zwaar benadeeld worden. Dat had vandaag fataal kunnen zijn. Hoezo??
Vandaag een penalty niet gekregen, maar ook 1 wel gekregen die het niet was.. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Ik had mijn van Gaal shirt naast me hangen (aandoen in m'n eentje is ook zo raar...) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:28 schreef Boudewijn het volgende:[..] laat maar :) jouw gedachte van goed spelen is anders dan die van mij want ik ga puur voor het resultaat op een WK Goed spelen en resultaat zijn toch iets anders. Dat snap jij toch ook wel??
Maar wat ook kan, is slecht spelen, een goed resultaat halen, Wereldkampioen worden met slecht spel en toch de beste zijn..:-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:30 schreef Boudewijn het volgende:[..] Ik had mijn van Gaal shirt naast me hangen (aandoen in m'n eentje is ook zo raar...) Naast je hangen vond je niet raar?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:28 schreef Boudewijn het volgende:[..] laat maar :) jouw gedachte van goed spelen is anders dan die van mij want ik ga puur voor het resultaat op een WK Overigens ga ik ook voor het resultaat..
Mijn negatieve gedrag tijdens een wedstrijd heb ik altijd bij belangrijke potten.. Ook bij die van Ajax.. En dat is niet makkelijk zeggen achteraf, dat doe ik altijd.. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:29 schreef remco k het volgende:[..] Hoezo?? Vandaag een penalty niet gekregen, maar ook 1 wel gekregen die het niet was.. ik vond die gegeven penalty wel terecht hoewel Robben het een beetje opzocht, maar volgens mij werd hij gewoon geraakt. Maar ik moet het nog van meerdere camerapunten terugzien. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:30 schreef remco k het volgende:[..] Goed spelen en resultaat zijn toch iets anders. Dat snap jij toch ook wel?? Maar wat ook kan, is slecht spelen, een goed resultaat halen, Wereldkampioen worden met slecht spel en toch de beste zijn..:-) het kan wat anders zijn, maar op basis van alle tweede helften vond ik het spel niet zo slecht dan wat jij schetst. de eerste helften (is dat een woord?) geef ik je gelijk, maar het werkt tot nu toe: wachten totdat de tegenstander 'kapotmoe' gespeeld is
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 juni 2014 door Boudewijn -- |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
En wat ik ook niet vaak zeg, vandaag wat ik blij met Kuijt. Achterin EN voorin! Hij bleef maar gaan ook al was niet alles perfect verdedigd.
Martins Indi en Blind zwaar onder de maat (hitte?), Sneijder al een stuk beter dan vorige wedstrijden, komt goed de bal ophalen. Vlaar matig (hitte?), Verhaegh teleurstellend (zenuwen?) |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
en ook mooi:
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:35 schreef Boudewijn het volgende:[..] het kan wat anders zijn, maar op basis van alle tweede helften vond ik het spel niet zo slecht dan wat jij schetst. de eerste helften (is dat een woord?) geef ik je gelijk, maar het werkt tot nu toe: wachten totdat de tegenstander 'kapotmoe' gespeeld is Het spel van Nederland is niet gebaseerd op wat jij zegt.. Het spel is gebaseerd op reageren op fouten van de tegenstander.. En die fouten worden nu eenmaal wat sneller gemaakt naar gelang de wedstrijd duurt.. En dat doen ze erg slim en maken de goals..
Met het niet goed spelen, en dat komt door gebrek aan kwaliteit bedoel ik, Ballen die vooruit gegeven kunnen worden niet zien. Niet tussen de linies lopen terwijl dat wel kan. Als er dan al iemand tussen de linies vrijkomt ( Sneijder een aantal keer deze pot) hem niet inspelen. Niet goed en fel doordekken zonder bal. Niet slim bewegen van de opkomende backs. Hard en zuiver inspelen. bij een voorzet 1e 2e en 11 meter lopen..
Allemaal dingen die staan voor goed voetbal.. En dat heb ik nog niet gezien..
Maar dat kan heel positief zijn. Er is al heel erg lastig te winnen van het NL elftal. En het kan en moet nog een stuk beter.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Overigens vond ik Blind heel goed spelen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Die speelde wel goed zonder bal en leed vrijwel geen balverlies.. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: verdedigend vond ik hem heel slecht, steeds te laat. Niet zoals hij normaal speelt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 21:09 schreef Boudewijn het volgende:[..] verdedigend vond ik hem heel slecht, steeds te laat. Niet zoals hij normaal speelt. Hebben we echt wat anders gezien.
Bij de goal is ie hem kwijt, al is dat niet zijn directe tegenstander maar die van het centrale trio..
verder zat ie er vaak goed tussen.. En een aantal keren inderdaad iets te laat, maar je speelt niet tegen een stelletje prutsers.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Hahahaha de snor(Remco) en Mulder(Boudewijn) aan het na zeiken...... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Flikker op man met je vergelijkingen.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Sjaggie... ouwe blafteckel ??? |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 20:33 schreef Boudewijn het volgende:[..] ik vond die gegeven penalty wel terecht hoewel Robben het een beetje opzocht, maar volgens mij werd hij gewoon geraakt. Maar ik moet het nog van meerdere camerapunten terugzien. Zoals ik laatste keer het met jou eens was en fel oneens was tegen Remco is het nu 100% andersom. De penalty was geen penalty. Duidelijk een duikeling. Hij laat gewoon zijn poot staan/steekt hem onder die van de speler en laat zich weer voorover vallen. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Dat tegendoelpunt hadden we nodig om eindelijk een keer echt te gaan voetballen. Eerste helft was kut, na het doelpunt beter. Gelukkig blijft het spannend haha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 juni 2014 - 22:16 schreef Peterhs het volgende:[..] Zoals ik laatste keer het met jou eens was en fel oneens was tegen Remco is het nu 100% andersom. De penalty was geen penalty. Duidelijk een duikeling. Hij laat gewoon zijn poot staan/steekt hem onder die van de speler en laat zich weer voorover vallen. Inderdaad.. Die in de eerste helft was er wel een.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als je deze wedstrijd tussen Costa Rica en Griekenland zie, dan mag je hier gewoon niet van verliezen.. De weg naar de halve finale ligt open.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Maar je moet hem wel winnen.. en van de 4 keer dat NL gewonnen heeft is het 3 keer op achterstand gekomen..
zie tegen deze twee ploegen maar eens op achterstand te komen..:-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Komen we Argentiniƫ tegen....Angelo di Maria vrees ik meer dan Messi, wat een voetballer is dat |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hele goede speler, maar 0 goals. Messi al 4... Heel Argentinie is nog niet zo goed. Maar lijkt te groeien in het toernooi, dat gaan we morgen zien of dat echt zo is..
Gewoon een geweldige voorhoede, de rest is matig.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
En dan in de finale tegen??? |
|
|