|
|
nora
|
|
|
Het volgende geval dient zich al weer aan de heer Denswil 21 jaar talentvol maar nog niks bewezen. Ook deze jonge voetballer wil niet tekenen omdat hij zekerheid wil om basis te spelen in Ajax 1.Mijn mening dat ik er ziek van wordt elke keer dat soort mannetjes die net senioren spelen een paar wedstrijden in het eerste hebben gespeeld een basisplaats opeisen anders tekenen ze niet bij.Ik heb dat al eerder aangegeven als je nog maar een contract hebt voor 1 jaar is het indien de club dat wil bijtekenen of in Jong Ajax je contract uitdienen en ook niet meer met de selectie van het eerste mee trainen.Uiteraard zijn er mensen die zeggen kapitaal vernietiging maar als je Denswil bij het eerste houd en Mouisander doet het goed tekend hij niet bij, en ook dan gaat hij gratis de deur uit dus is mijn mening keihard optreden als club zijnde tekenen of op het bijveld. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Niet zo hard als met de situatie met denswil. De situatie is als volgt, vorig seizoen was hij 2de keus achter moisander. Moisander is nog niet vertrokken en de vraag is of hij wel vertrekt. Daarnaast heeft Ajax viergever aangetrokken, een speler die ook moisander kan vervangen. Dus je kunt je afvragen hoeveel wedstrijden hij gaat spelen in Ajax 1. Een contract tekenen dat doe je niet vaak om een jaar later weer te moeten onderhandelen. Meestal tekenen ze een meerjarig contract. Maar zou jij een contract tekenen als er weinig perspectief is om te spelen?
Dus laten we eerst kijken of er iets gaat gebeuren op de transfermarkt, zodat de kansen op speeltijd voor denswil groter word. Tekent hij niet bij terwijl wekenlang speelt, dan moet je optreden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgens mij heeft Ajax de laatste jaren bewezen goed met dit soort sitauties op te gaan..
Ik heb er dan ook vertrouwen in dat het ook hier wel weer goedkomt.. En dat betekend overigens niet dat hij bijtekend. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Tja maar Ajax wil graag en terecht meerdere spelers die je kan gebruiken op meerdere posities en heeft Denswil natuurlijk concurentie maar als 21 jarige ga je niet dreigen met niet te tekenen maar ga je vollop in de strijd voor je basis plaats en daarom zeg ik Jong Ajax. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Gewoon opstellen en niet zeiken. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 23 juni 2014 - 10:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Niet zo hard als met de situatie met denswil. De situatie is als volgt, vorig seizoen was hij 2de keus achter moisander. Moisander is nog niet vertrokken en de vraag is of hij wel vertrekt. Daarnaast heeft Ajax viergever aangetrokken, een speler die ook moisander kan vervangen. Dus je kunt je afvragen hoeveel wedstrijden hij gaat spelen in Ajax 1. Een contract tekenen dat doe je niet vaak om een jaar later weer te moeten onderhandelen. Meestal tekenen ze een meerjarig contract. Maar zou jij een contract tekenen als er weinig perspectief is om te spelen? Dus laten we eerst kijken of er iets gaat gebeuren op de transfermarkt, zodat de kansen op speeltijd voor denswil groter word. Tekent hij niet bij terwijl wekenlang speelt, dan moet je optreden. Als er weinig perspectief is om te spelen betekend dit dat hij op dit moment niet goed genoeg is om basis te spelen. Als hij namelijk wel goed genoeg was had er geen discussie ontstaan of hij een basisplaats verdient. En van wat ik de laatste maanden van hem gezien heb is het maar beter ook dat hij nog geen vaste basisplaats heeft. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Dus niet tekenen is gewoon Jong Ajax. Balt ie daar maar lekker!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 juni 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Inderdaad.. Begrijp wel dat ie dit zegt hij is op een leeftijd gekomen dat hij wekelijks moet spelen wil hij beter worden. Dan wil je niet derde keus zijn om vervolgens nog een jaar wissel te zitten. Bijtekenen en verhuren is dan misschien nog een betere optie voor hem? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 23 juni 2014 - 10:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Niet zo hard als met de situatie met denswil. De situatie is als volgt, vorig seizoen was hij 2de keus achter moisander. Moisander is nog niet vertrokken en de vraag is of hij wel vertrekt. Daarnaast heeft Ajax viergever aangetrokken, een speler die ook moisander kan vervangen. Dus je kunt je afvragen hoeveel wedstrijden hij gaat spelen in Ajax 1. Een contract tekenen dat doe je niet vaak om een jaar later weer te moeten onderhandelen. Meestal tekenen ze een meerjarig contract. Maar zou jij een contract tekenen als er weinig perspectief is om te spelen? Dus laten we eerst kijken of er iets gaat gebeuren op de transfermarkt, zodat de kansen op speeltijd voor denswil groter word. Tekent hij niet bij terwijl wekenlang speelt, dan moet je optreden. De situatie is als volgt. Iedere speler is zelf verantwoordelijk voor het wel of niet in de basis spelen. Gewoon zorgen dat je beter wordt dan je medespeler. En dat niet eisen. In de contract onderhandelingen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 - 07:58 schreef remco k het volgende:[..] De situatie is als volgt. Iedere speler is zelf verantwoordelijk voor het wel of niet in de basis spelen. Gewoon zorgen dat je beter wordt dan je medespeler. En dat niet eisen. In de contract onderhandelingen. Niet helemaal waar. . Dan zou er in iedere mens een Johan Cruijf schuilen. En dan nog zijn er zoveel redenen: Denk aan voorkeur trainer, bezitten van specifieke kwaliteiten (die niet te trainen zijn) , systeem enz. enz. Eisen dat je speelt kan niet dan moet je een stap terugdoen en zelfs dan kun je op de bank belanden. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja en als je inderdaad in jou ogen te weinig speelt kan je als je Ajacied voorstellen om een jaar verhuurd te worden, en ga je niet de boel chanteren hij moet weg anders teken ik niet.In mijn ogen ben je dan rijp voor een stap terug en een jaar ballen in jong Ajax. Dat lillipurtertje van PSV Bakkalli heeft de zelfde praatjes en dat soort figuren zie je steeds meer en daar moet je als club keihard tegen optreden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 juni 2014 door nora -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 - 08:45 schreef nora het volgende:Ja en als je inderdaad in jou ogen te weinig speelt kan je als je Ajacied voorstellen om een jaar verhuurd te worden, en ga je niet de boel chanteren hij moet weg anders teken ik niet.In mijn ogen ben je dan rijp voor een stap terug en een jaar ballen in jong Ajax. Dat lillipurtertje van PSV Bakkalli heeft de zelfde praatjes en dat soort figuren zie je steeds meer en daar moet je als club keihard tegen optreden. Wie is zijn makelaar? Inderdaad snap wel dat hij speeltijd wil hoor en anders lekker verder kijken.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Als hij nou met kop en schouders er boven uit stak dan kan je wat eisen maar de wedstrijden in Ajax 1 waren alles behalve top, dus zou ik als ik hem was eerst maar eens zorgen dat hij beter gaat spelen als nu al eisen te stellen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 - 08:25 schreef Hummel10 het volgende:[..] Niet helemaal waar. . Dan zou er in iedere mens een Johan Cruijf schuilen. En dan nog zijn er zoveel redenen: Denk aan voorkeur trainer, bezitten van specifieke kwaliteiten (die niet te trainen zijn) , systeem enz. enz. Eisen dat je speelt kan niet dan moet je een stap terugdoen en zelfs dan kun je op de bank belanden. Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt, of ik leg het verkeerd uit...:-)
Hoe dan ook.. Als je goed genoeg bent dwing je een basisplaats af op het veld. Niet in de onderhandelruimte..
Iemand uit de jeugd van Ajax die door onszelf is opgeleid past in het systeem...
De voorkeur van de trainer is over het algemeen ook gewoon terecht.. Uitzonderingen zijn er altijd, maar over het algemeen speelt per positie gewoon de beste speler.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Klopt allemaal hij past in het systeem en is een goede voetballer maar nog niet goed genoeg voor de basis dat moet hij afdwingen en dat kan je niet door niet bij te tekenen als je geen basis bent in Ajax 1. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 - 16:43 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt, of ik leg het verkeerd uit...:-) Hoe dan ook.. Als je goed genoeg bent dwing je een basisplaats af op het veld. Niet in de onderhandelruimte.. Iemand uit de jeugd van Ajax die door onszelf is opgeleid past in het systeem... De voorkeur van de trainer is over het algemeen ook gewoon terecht.. Uitzonderingen zijn er altijd, maar over het algemeen speelt per positie gewoon de beste speler.. Remco. Dit zijn weer hele wijze woorden. 100% mee eens. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Stel, je hebt de aller beste aanvallers van de wereld in je selectie. Niet iedereen kan dan voetballen. Er zitten dan sterspelers op de bank. Als je bij veel clubs zou spelen maar bij je team niet dan teken je gewoon niet snel bij.
Je kan goed zijn maar de andere zijn beter. Moisander kan gewoon vertrekken en kan de strijd aan gaan met viergever, de vraag is of moisander vertrekt. Moisander is beter maar speelt hij volgend seizoen nog bij ajax.
Denswill kan best vragen of er interesse is in moisander. Dat maakt kans groter voor denswill op spelen.
Denswill moet spelen voor zijn ontwikkeling
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 juni 2014 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 - 16:43 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt, of ik leg het verkeerd uit...:-) Hoe dan ook.. Als je goed genoeg bent dwing je een basisplaats af op het veld. Niet in de onderhandelruimte.. Iemand uit de jeugd van Ajax die door onszelf is opgeleid past in het systeem... De voorkeur van de trainer is over het algemeen ook gewoon terecht.. Uitzonderingen zijn er altijd, maar over het algemeen speelt per positie gewoon de beste speler.. Denk dat we elkaar wel begrijpen en ongeveer hetzelfde bedoelen. Kijk hij wil speeltijd maar is nog niet stabieler als Moisander dus geen optie voor de basis. Maar hij heeft wel veel meer potentie dus nu komt het lastige gedeelte: Wat moet je in hemelsnaam doen? Moisander verkopen is dan de beste optie.. Viergever? Tja gekke transfer als iedereen blijft.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 - 21:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Stel, je hebt de aller beste aanvallers van de wereld in je selectie. Niet iedereen kan dan voetballen. Er zitten dan sterspelers op de bank. Als je bij veel clubs zou spelen maar bij je team niet dan teken je gewoon niet snel bij. Je kan goed zijn maar de andere zijn beter. Moisander kan gewoon vertrekken en kan de strijd aan gaan met viergever, de vraag is of moisander vertrekt. Moisander is beter maar speelt hij volgend seizoen nog bij ajax. Denswill kan best vragen of er interesse is in moisander. Dat maakt kans groter voor denswill op spelen. Denswill moet spelen voor zijn ontwikkeling Dus dan zou dat betekenen dat ie niet goed genoeg is voor een basisplaats in de huidige selectie.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 - 22:37 schreef remco k het volgende:[..] Dus dan zou dat betekenen dat ie niet goed genoeg is voor een basisplaats in de huidige selectie.. Op dit moment denk ik dat hij inderdaad "nog" niet beter dan Moisander is nee. Daar zit ook gelijk het hele probleem.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Als je 21 bent moet je nog vele dingen leren en kan je alleen maar beter worden dus zou meneer Denswil gewoon bij moeten tekenen en hard aan het werk gaan en als hij speelt laten zien dat hij beter is geworden dan komt hij er van zelf wel. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Godverdegodvrrr verkeerde topic 😉😇 |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Lekker, doe maar en nodig Denswil ook even uit. Kunnen we even een hartig woordje met het spreken! ;-) |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 - 22:37 schreef remco k het volgende:[..] Dus dan zou dat betekenen dat ie niet goed genoeg is voor een basisplaats in de huidige selectie.. Hij is goed en de andere zijn beter of andere zijn slecht maar hij is nog slechter. Het is om het even. Het is hoe je er naar kijkt.
Waarom de andere beter zijn is vanwege dat hij te weinig op hoog niveau speelt. Daarnaast maakt hij regelmatig fouten. Dat kun je eruit halen door meer te spelen. Dan moet je dus meer spelen op een hoger niveau, een seizoen heerenveen of groningen zou hem goed doen.
Als Moisander vertrekt dan kan hij de strijd aangaan met viergever. Zolang moisander blijft is de kans op speeltijd niet groot en dan word hij ook nooit beter dan moisander.
Je kan net zo hard trainen maar er zijn dingen die amper te trainen zijn. Zoals in elk duel scherp zijn en de onverwachte dingen verwachten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Je laatste twee opmerkingen zijn juist wel trainbaar.... Juist door veel duels uit te vechten, veel situaties na te bootsen en juist al die dingen veel te blijven doen die onverwachts kunnen gebeuren..
De hoeveelheid talent dat je hebt, je mentale weerbaarheid, en uiteraard een dosis geluk bepalen voor een grootste deel hoe goed je wordt.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik wel af en toe het idee dat hij gemakzuchtig is of niet helemaal bij de les dat zal hij echt moeten verbeteren wil hij in de top spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Tja, zo zal het voorlopig nog wel blijven gaan: Wij kopen talenten bij kleinere clubs en de grote (geld geschoten) clubs kopen talenten bij clubs als ajax.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Tja het geld weer he, moeilijk om te weerstaan |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Daar moet je nou hard tegen optreden! Tegen het zinloze vertrek van top talenten!
City en Chelsea hebben ieder 300 a 400 man onder contract staan. Denkt echt iedereen een kans kan maken om bij de beste 23 of zelfs bij de beste 11 te komen. Wanneer leert men nou eens dat dat niet de juiste weg is?
Volgens mij verdient Suarez en andere top spelers die eerst hun opleiding in nederland hadden afgemaakt, evenveel als de geslaagde spelers die op jonge leeftijd naar Engeland zijn verhuist.
Hoeveel groter is de kans dat een jeugdspeler doorbreekt in nederland dan in Engeland? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 26 juni 2014 - 13:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Daar moet je nou hard tegen optreden! Tegen het zinloze vertrek van top talenten! City en Chelsea hebben ieder 300 a 400 man onder contract staan. Denkt echt iedereen een kans kan maken om bij de beste 23 of zelfs bij de beste 11 te komen. Wanneer leert men nou eens dat dat niet de juiste weg is? Volgens mij verdient Suarez en andere top spelers die eerst hun opleiding in nederland hadden afgemaakt, evenveel als de geslaagde spelers die op jonge leeftijd naar Engeland zijn verhuist. Hoeveel groter is de kans dat een jeugdspeler doorbreekt in nederland dan in Engeland? Open deur |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 26 juni 2014 - 13:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Daar moet je nou hard tegen optreden! Tegen het zinloze vertrek van top talenten! City en Chelsea hebben ieder 300 a 400 man onder contract staan. Denkt echt iedereen een kans kan maken om bij de beste 23 of zelfs bij de beste 11 te komen. Wanneer leert men nou eens dat dat niet de juiste weg is? Volgens mij verdient Suarez en andere top spelers die eerst hun opleiding in nederland hadden afgemaakt, evenveel als de geslaagde spelers die op jonge leeftijd naar Engeland zijn verhuist. Hoeveel groter is de kans dat een jeugdspeler doorbreekt in nederland dan in Engeland? Van de top 100 spelers in de wereld, hoe veel spelers daarvan zijn er in Nederland opgeleid?? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Zo lang er niet ingegrepen wordt door de Fifa hou je dit. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 26 juni 2014 - 18:26 schreef remco k het volgende:[..] Van de top 100 spelers in de wereld, hoe veel spelers daarvan zijn er in Nederland opgeleid?? Ja, zo vraag stellen is makkelijk en leuk. Maar zo vraag beantwoorden is moeilijk.
Bijvoorbeeld welke spelers zitten in de top 100?
Er was een onderzoek gedaan naar de opleiding van de spelers van wk. Daar stond volgens mij Nederland vrij hoog.
Er staande Japan, Nigeria, Australie, Belgie, Uraguay, Brazilie, Mexico. Dan zijn er landen die ik ben vergeten.
Tuurlijk zijn er in het buitenland ook clubs die in de jeugd investeren, maar om daar op speeltijd te rekenen is gewoon nihil. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 - 12:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ja, zo vraag stellen is makkelijk en leuk. Maar zo vraag beantwoorden is moeilijk. Bijvoorbeeld welke spelers zitten in de top 100? Er was een onderzoek gedaan naar de opleiding van de spelers van wk. Daar stond volgens mij Nederland vrij hoog. Er staande Japan, Nigeria, Australie, Belgie, Uraguay, Brazilie, Mexico. Dan zijn er landen die ik ben vergeten. Tuurlijk zijn er in het buitenland ook clubs die in de jeugd investeren, maar om daar op speeltijd te rekenen is gewoon nihil. Het Wk zegt helemaal niets.. Een Zlatan is er bijvoorbeeld niet en er zijn landen die spelers thuis laten die bij verschillende aanwezige landen bij de betere spelers hadden gehoord...
Maar Nederland heeft niet zo veel echte toppers opgeleid die rondlopen.. |
|
|
|