|
|
RenatoBos
|
|
|
Date of birth: Mar 1, 1995 Age: 19 Nationality: Netherlands Position: Sturm - Centre Forward Players' agents: Prime SportBusiness In the team since: 29 juni 2014 Contract until: 30.06.2016 Main position: Centre Forward
DAMMERS: NU BEGINT HET PAS ECHT VOOR MIJ
Met grote verwachtingen meldde Wessel Dammers zich woensdag in De Kuip. Waar de negentienjarige spits de afgelopen seizoenen op internet vele fotos en filmpjes bekeek van Feyenoords traditioneel sfeervolle eerste training, maakte hij nu zelf deel uit van de spelersgroep die officieel begon aan de voorbereiding op een nieuw seizoen. Fantastisch, hier heb ik ontzettend naar uitgekeken, was de eerste reactie van Dammers, kort nadat hij en zijn ploeggenoten onder een warm applaus van het legioen het veld hadden verlaten.
De in Ouderkerk aan den IJssel geboren Dammers kwam de afgelopen twee jaar uit in de A-jeugd van Feyenoord, nadat hij in 2012 de overstap maakte van de jeugdopleiding van Excelsior. Ook tussen zijn tiende en veertiende speelde hij op Varkenoord. Het doel van de aanvaller, vorig seizoen met zeventien doelpunten topscorer van Feyenoords hoogste jeugdelftal, is om vast aan te sluiten bij de eerste selectie. De concurrentie voorin bij het eerste elftal is groot. Aan de andere kant kan ik alleen maar veel leren van spelers op mijn positie, zoals bijvoorbeeld Graziano Pellè. Nu begint het pas echt voor mij.
Dammers tekende in januari van dit jaar zijn eerste profcontract bij Feyenoord, gelijktijdig met zijn ploeggenoot Rodny Lopes Cabral. Dammers noemde die ondertekening een belangrijke stap in zijn carrière. Technisch directeur Martin van Geel benoemde bij die gelegenheid de specifieke kwaliteiten van de aanvaller. Hij is een echte spits, met een neusje voor de goal.
Dammers veroverde afgelopen seizoen met Feyenoord A1 de beker en de super cup. Tijdens deze voorbereiding krijgt hij de kans om een vaste plaats af te dwingen in de selectie van trainer Fred Rutten. De eerste training was wat dat betreft een heel mooie start, zegt Dammers. Dankzij de beelden van de afgelopen jaren wist ik zo ongeveer wat ik van de eerste training kon verwachten. Er waren opnieuw heel veel supporters in het stadion aanwezig. Dat motiveert me alleen maar meer voor dit seizoen. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
PieterBos
|
|
|
En een prima gretige indruk. Er gebeurde wat toe hij in het veld kwam. Lekker aan het doorjagen. |
|
|
|
|
Jan Tol
|
|
|
Groot talent, komt er wel! |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: ? is het WK slecht gevallen? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Vincent Janssen! Die hadden ze nooit moeten laten gaan ... |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Almere City he... heb hem niet meer zien spelen sinds hij bij Feyenoord vertrok, maar dat ie het bij Almere leuk doet zegt me nog niet heel veel. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zijn Europese debuut is een feit.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Dammers viel me erg positief op! Heeft een goeie, gedurfde inspeelpass, maar je moet er wel bij zeggen dat Luik al kapot gespeeld was toen hij erin kwam. Hij heeft niet onder hoogdruk gespeeld, maar ik denk dat Rutten hier wel eens een hele goede inschatting maakt door hem om te scholen.... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Rutten: ''Ik zie hem niet als spits voor het absolute topniveau''
Feyenoord-trainer Fred Rutten was na afloop van de laatste groepswedstrijd in de Europa League tegen Standard Luik uiterst tevreden. De oefenmeester zag de Rotterdammers met 3-0 winnen en daardoor bovendien de poulefase van het toernooi afsluiten als groepswinnaar. "Dat is een topprestatie van het team," laat Rutten weten.
"Ik ben ook tevreden over de manier waarop we speelden. Dat zag er in mijn optiek heel goed uit. We maakten mooie doelpunten en twee jonge spelers mochten debuteren, waarvan Wessel Dammers eigenlijk voor het eerst meedeed. Hij is leergierig en bereid om heel veel te doen om bij Feyenoord te mogen spelen. Dat is mooi om te zien. Hij speelde met flair en liet met de borst vooruit het Feyenoord-embleem zien. Dát is Feyenoord," zegt de coach over Dammers, die inviel als centrale verdediger maar oorspronkelijk een aanvaller is. "We zijn hem al een tijdje aan het omscholen, want voor het absolute topniveau zie ik hem niet als spits."
Ondanks de eenvoudige overwinning in België blijft Rutten positief kritisch. "Ik zie altijd dingen die we kunnen verbeteren. Zowel als individu en als team. Voor mij is het belangrijkste dat we als team blijven fungeren. Ik wil ook Lex Immers en Jordy Clasie noemen, want als er gaatjes vallen hebben zij de bereidheid om dat te repareren. Dat bewijst dat we een team zijn en ik heb altijd het gevoel gehad dat er veel in dit team zit. Het heeft veel tijd gekost, maar we zijn eigenlijk pas op 1 september begonnen," aldus de oefenmeester tegenover RTV Rijnmond. Bron:Rijnmond
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 december 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Verdediger' Dammers: ''Ik wil gewoon slagen bij Feyenoord''
Fred Rutten liet afgelopen donderdagavond opnieuw twee talenten debuteren in het eerste elftal van Feyenoord. Wessel Dammers, vorig jaar nog spits in de A1 van de Rotterdammers, mocht invallen als vervanger van Terence Kongolo.
Op de plek als centrale verdediger zal hij zich ook moeten richten, liet de coach na afloop al weten. Dammers vindt het niet erg. ''De trainer dacht dat ik daar ook wel uit de voeten kan. Bij de beloften heb ik ook al op die plek gespeeld. Geen probleem; ik wil zo enorm graag slagen bij Feyenoord'', vertelt de 19-jarige voetballer in De Telegraf.
''Als je als kleine jongen op Varkenoord aankomt, kijk je jarenlang tegen dat grote stadion aan. Je hebt allemaal die droom dat je daar wil slagen'', vervolgt hij in de ochtendkrant. ''Dat ik dan in een Europese wedstrijd debuteer, maakt het helemaal fantastisch.''
Rutten was lovend over Dammers en Woudenberg, maar ook over hun begeleiders. ''Deze talenten kunnen zo functioneren en zo debuteren doordat de oudere spelers hen daarin steunen. Je kunt niet alleen met jeugd spelen op dit niveau. Het is noodzakelijk om een mix te hebben. Kenneth Vermeer, Lex Immers, Jordy Clasie en Khalid Boulahrouz gaan daarin voorop. En Joris Mathijsen helpt ze buiten het veld ook geweldig.'' Bron:FR12 |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Wessel leuk om te zien voetballen, de tijd zal het leren of hij het gaat redden |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: Om 1 of andere reden heb ik de laatste jaren bij alles wat debuteert wel een positief gevoel, het begint bijna normaal te worden dat we aan de lopende band internationals opleiden. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vooral het gemak waarmee ze ingepast worden nu valt mij zeer positief op.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 december 2014 - 11:03 schreef moa het volgende:[..] Om 1 of andere reden heb ik de laatste jaren bij alles wat debuteert wel een positief gevoel, het begint bijna normaal te worden dat we aan de lopende band internationals opleiden. het is nu ook makkelijker natuurlijk omdat t loopt. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 december 2014 - 11:03 schreef moa het volgende:[..] Om 1 of andere reden heb ik de laatste jaren bij alles wat debuteert wel een positief gevoel, het begint bijna normaal te worden dat we aan de lopende band internationals opleiden. Moet ook altijd het doel zijn van de jeugdopleiding !!! Dan zullen de talenten niet meer zo snel naar het buitenland vertrekken. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: Ja absoluut, maar de laatste jaren heb ik ook wel een rotsvast vertrouwen gekregen in de kwaliteit van de jeugdopleiding, er lijken geen net-niet spelers meer te debuteren. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 december 2014 - 12:37 schreef moa het volgende:[..] Ja absoluut, maar de laatste jaren heb ik ook wel een rotsvast vertrouwen gekregen in de kwaliteit van de jeugdopleiding, er lijken geen net-niet spelers meer te debuteren. De organisatie sluit nu ook veel beter op elkaar aan. Talentvolle spelers krijgen tijdig een goed contract aangeboden en kansen om zich in het basisteam te spelen, omdat Feyenoord niet bang is om door te ontwikkelen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dammers: "Er komt heel veel op je af als voetballer"
Wessel Dammers heeft bij Feyenoord nog geen keuze gemaakt over de positie waar hij zich op wil richten. Het twintigjarige talent maakte in december zijn debuut in de hoofdmacht en kan uit de voeten als centrale verdediger en als spits.
Zelf maakt het Dammers niet zoveel uit waar hij speelt. "Als ik maar zo dicht mogelijk in de buurt van een basisplaats komt. Ik ben me ervan bewust dat ik kan slagen als profvoetballer en heb daar alles voor over. Ik ben er erg mee bezig om elke dag een betere voetballer te worden en voor mijn gevoel heb ik goede stappen vooruit gemaakt. Ik doe geregeld aan krachttraining en let goed op mijn voeding. Het kost me geen enkele moeite om als prof te leven", zegt de jongeling in gesprek met Hand in Hand-magazine.
Dammers ziet veel pluspunten in zijn veelzijdigheid. "Omdat ik zelf veel als spits heb gespeeld herken ik als verdediger de looplijnen van de aanvaller. Ik denk dat ik eigenschappen bezit die op beide posities goed bruikbaar zijn. Als je met goede spelers speelt, word je zelf ook snel beter. Het niveau van de A-jeugd en het eerste is niet met elkaar te vergelijken. Ik miste gewoon de kwaliteit om tijdens oefenvormen en partijtjes volwaardig te kunnen aanhaken."
De verdediger annex spits wordt door trainer Fred Rutten nog redelijk in de luwte gehouden en dat vindt hij wel prettig. "De voetbalwereld kan hectisch zijn maar ik richt me helemaal op het spel zelf. Bovendien heb ik een hele prettige basis die het mij mogelijk maakt om optimaal te presteren. Ik woon namelijk nog bij mijn ouders en heb al vier jaar een vaste vriendin. Zij is een rustpunt voor me en houdt me met beide benen op de grond. Die vastigheid is heel belangrijk voor me, want er komt heel veel op je af als voetballer", aldus Dammers. Bron:Soccernews
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 maart 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Van een spits een verdediger maken, tsja.. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Goeie zaak ik vind hem een goeie instelling hebben ook weer een talent van varkenoord één die misschien weer een kans krijgt
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 maart 2015 door de bluffer -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 december 2014 - 10:35 schreef RenatoBos het volgende:Rutten: ''Ik zie hem niet als spits voor het absolute topniveau''[ afbeelding ] Feyenoord-trainer Fred Rutten was na afloop van de laatste groepswedstrijd in de Europa League tegen Standard Luik uiterst tevreden. De oefenmeester zag de Rotterdammers met 3-0 winnen en daardoor bovendien de poulefase van het toernooi afsluiten als groepswinnaar. "Dat is een topprestatie van het team," laat Rutten weten."Ik ben ook tevreden over de manier waarop we speelden. Dat zag er in mijn optiek heel goed uit. We maakten mooie doelpunten en twee jonge spelers mochten debuteren, waarvan Wessel Dammers eigenlijk voor het eerst meedeed. Hij is leergierig en bereid om heel veel te doen om bij Feyenoord te mogen spelen. Dat is mooi om te zien. Hij speelde met flair en liet met de borst vooruit het Feyenoord-embleem zien. Dát is Feyenoord," zegt de coach over Dammers, die inviel als centrale verdediger maar oorspronkelijk een aanvaller is. "We zijn hem al een tijdje aan het omscholen, want voor het absolute topniveau zie ik hem niet als spits." Ondanks de eenvoudige overwinning in België blijft Rutten positief kritisch. "Ik zie altijd dingen die we kunnen verbeteren. Zowel als individu en als team. Voor mij is het belangrijkste dat we als team blijven fungeren. Ik wil ook Lex Immers en Jordy Clasie noemen, want als er gaatjes vallen hebben zij de bereidheid om dat te repareren. Dat bewijst dat we een team zijn en ik heb altijd het gevoel gehad dat er veel in dit team zit. Het heeft veel tijd gekost, maar we zijn eigenlijk pas op 1 september begonnen," aldus de oefenmeester tegenover RTV Rijnmond. Bron:Rijnmond Ik zie Rutten niet als coach. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Contract verlengd met een jaar.. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Geloof er niets zo in, maarja.. Van een spits een verdediger maken, dan word je nooit top. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: TERECHT, is iemand voor de toekomst (niet op de toekomst) bij onze club |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
"@Feyenoord: Wessel Dammers blijft langer bij Feyenoord. Club en speler zijn akkoord over een nieuw contract tot medio 2018." |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Potverdorie. Goed verhaal. Lekker kort. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Alles wat je moet weten in een regel. Ik doe dat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 april 2015 door Bosifyable -- |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Kut v. Geel, mooi gedaan hoor! |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Tsja.. Ik geloof er niet in maar laat me graag verrassen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Met een beetje verstand en begleiding hou je er ten alle tijden wat geld aan over of het moet wel heel dramatisch gaan. Als het mee zit een leuke speler voor Feyenoord en ten alle tijden mooi dat hij voorlopig vast is gelegd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 april 2015 door VVout -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
De twintigjarige Wessel Dammers tekende een nieuw contract tot medio 2018, ingaande per 1 juli 2015. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ook lekker nieuws dit, na al dat gejammer in die andere topics gelezen te hebben. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
DAMMERS ZIET NIEUW CONTRACT ALS GROTE STIMULANS
Nadat club en speler eind vorige maand al tot overeenstemming kwamen, is het nu officieel: Wessel Dammers ligt tot 2018 vast in De Kuip. De twintigjarige jeugdinternational zette woensdagmiddag in een van de Business Units van het stadion zijn handtekening onder een driejarige verbintenis, die ingaat op 1 juli 2015.
Het nieuwe contract is voor Dammers een mijlpaal in een seizoen dat hij niet snel zal vergeten. Als talent uit de eigen jeugdopleiding maakte hij vorige zomer de stap naar het eerste elftal, waar hij door de technische staf werd omgeturnd van aanvaller tot verdediger. Als rechter centrale verdediger maakte hij in december zijn gedroomde debuut, als invaller in de gewonnen Europese uitwedstrijd tegen Standard Luik. Als jonge speler is er niks mooiers dan zulke duels te mogen spelen, zei Dammers.
In het begin was het even wennen voor Dammers, toen hij van de technische staf het verzoek kreeg om zich te richten op de positie van centrale verdediger. Toch besloot hij die kans met beide handen aan te grijpen. Vooral omdat ik hoe dan ook wil slagen bij Feyenoord, lichtte Dammers toe. De trainers gaven aan dat daar voor mij de meeste kansen lagen, dus ben ik er vol voor gegaan.
Mede dankzij die spirit kan Dammers rekenen op grote waardering van onder andere Martin van Geel. Wessel heeft dit contract geheel op eigen kracht afgedwongen, zei de technisch directeur. Hij beschikt over een heel goede drive en investeert veel in zichzelf om beter te worden. De volgende stap voor hem is om volgend seizoen de strijd aan te gaan met de andere spelers op zijn positie en meer minuten te gaan maken in het eerste elftal.
Ook Dammers zelf hoopt dat de stappen die hij tot dusver heeft gezet, komend seizoen een vervolg krijgen. Een jaar geleden was ik vooral blij dat ik mocht aansluiten bij de selectie, de volgende uitdaging voor mij is om dichter naar het eerste elftal toe te groeien. Bovendien wacht ik nog op mijn debuut in de competitie. Wat dat betreft is het nieuwe contract voor mij een grote stimulans en is het aan mij om de trainers te gaan overtuigen.
Voor het zo ver is, ligt voor Dammers en zijn ploeggenoten nog de taak weggelegd om het huidige seizoen zo goed mogelijk af te sluiten. Na het verspelen van de derde plaats zijn alle pijlen gericht op de play-offs. We weten waar het om draait, stelde Dammers. Het seizoen is niet geëindigd zoals we hadden gehoopt, maar we kunnen ons nog steeds plaatsen voor Europees voetbal. Als we van het positieve uitgaan, wachten ons nog vier finales en ik ben ervan overtuigd dat we er alles aan gaan doen om die te winnen. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 mei 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Hup Dammers bedoelde je toch? ;) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat wel, maar om hem nu tot centrale verdediger te bombarderen na 45 minuten. ? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 20 mei 2015 - 22:16 schreef van geil het volgende:Dat wel, maar om hem nu tot centrale verdediger te bombarderen na 45 minuten. ? tja, dat is afwachten inderdaad. Moet het nog zien. Maar goed, hij heeft bij Jong-Feyenoord nu een half jaar op die plek gespeeld. Wellicht dat het wat gaat worden.
En tis natuurlijk leuk voor die jongen dat ie een contractverlenging heeft. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Zou mooi zijn dat hij gevoel heeft voor het doel, komt er misschien eindelijk eens een spits uit de jeugd waar we van kunnen genieten. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op woensdag 20 mei 2015 - 22:20 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] tja, dat is afwachten inderdaad. Moet het nog zien. Maar goed, hij heeft bij Jong-Feyenoord nu een half jaar op die plek gespeeld. Wellicht dat het wat gaat worden. En tis natuurlijk leuk voor die jongen dat ie een contractverlenging heeft. Afwachten of het voor ons ook leuk is. |
|
|
|