|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Van mij ook GEFELICITEERD |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Toppie, nou hopen dat ie stevig door ontwikkeld. |
|
|
|
|
Tjabba
|
|
|
Gelukkig kan nieuwkoop as zondag spelen las ik ergens. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Goede gedaan van Peter Bosz. |
|
|
|
|
muisje1966
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 oktober 2015 door muisje1966 -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ik zie een keutel.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik hoop dat hij snel fit is. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Geloof dat Nieuwkoop idd. even een wedstrijdje rust nodig heeft. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Niet gek , maar op dit niveau kan t niet te lang duren. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Heb uit de media begrepen dat hij erbij is... maar ja, die roepen wel vaker wat. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Viel nog niet mee, al is het wel positief dat ie 90 minuten heeft kunnen spelen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Minder eminente rol, had moeite met zijn tegenspeler. Opvallend, hoe vaak Kuyt zich als back up verdediger achter hem nestelt rond de eigen 16. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Eerste helft had ie het lastig tegen die rat die zijn tweede geel had moeten krijgen na die schwalbe. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Het is wel waar wat Elia zegt over Rick Karsdorp dat hij o.a. naar de Bundensliga kan een type speler als vroeger Bertie Vogst van Borussia Mönchengladbach daar zal hij goed in kunnen passen, maar natuurlijk nu nog niet
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 oktober 2015 door de bluffer -- |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Als ie maar de hoofdprijs oplevert! |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Dat gaat zeker gebeuren in Duitsland betalen ze wel goed beter dan hier
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 oktober 2015 door de bluffer -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
BertusBadeend
|
|
|
Hij wil eerst 100 wedstrijden voor Feyenoord gespeeld hebben. Dus zowiezo kunnen we komend seizoen ook nog van hem genieten |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dverstandige taal van Rick.. |
|
|
|
|
BertusBadeend
|
|
|
quote: Hij heeft het voorbeeld van een generatie die ervoor koos om langer te blijven en een rechtstreekse stap naar Premier League heeft gemaakt IPV eerst bij een subtopper elders in Europa te mislukken en dan niets meer te horen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Eentje van de oude stempel zeg maar.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Beste speler van Feyenoord dit jaar tot nu. Volgens VI (tweede plaats jaarklassement)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 oktober 2015 door van geil -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
KARSDORP: NIEUW CONTRACT GEEFT ONBESCHRIJFLIJK GEVOEL
Feyenoord bereikte al eerder een overeenkomst met Rick Karsdorp over een nieuw contract tot de zomer van 2020, woensdagmiddag werden in De Kuip officieel de handtekeningen gezet. Voor de door Feyenoord zelf opgeleide verdediger was het een nieuw hoogtepunt in zijn relatief korte tijd bij de eerste selectie. Ik ben echt een jongen van Feyenoord, zei Karsdorp, wiens vorige verbintenis liep tot medio 2018. Dat ik nu al mijn derde contract bij deze club mag tekenen, geeft een onbeschrijflijk gevoel.
Zijn nieuwe contract was een volgend bewijs van het feit dat de ontwikkeling van Karsdorp razendsnel gaat. Sinds zijn entree in de hoofdmacht vorig seizoen, speelde hij tot dusver 28 competitiewedstrijden en hij maakte eind september voor het eerst zijn opwachting in de voorselectie van Oranje. Tot een definitieve oproep door de bondscoach kwam het nog niet. Daar ben ik eerlijk gezegd ook nog helemaal niet mee bezig, zei Karsdorp. Ik ben door een blessure meerdere weken uit de roulatie geweest. Tot aan die blessure heb ik denk ik mijn beste wedstrijden voor Feyenoord gespeeld. Ik wil weer naar dat niveau toe. Gelukkig ben ik nu weer helemaal fit en kan ik me weer helemaal op de wedstrijden van Feyenoord focussen.
Deze week staat wat dat betreft ook voor Karsdorp helemaal in het teken van de thuiswedstrijd tegen Ajaks van komende zondag. Tot aan de bekerwedstrijd van vorige week was het lang geleden dat we voor het laatst van Ajaks hadden gewonnen, vertelde de verdediger. Die bekerwedstrijd heeft ons absoluut vertrouwen gegeven voor de wedstrijd van komende zondag, met name de manier waarop we toen in de tweede helft hebben gespeeld. Dat niveau moeten we zondag over de hele wedstrijd zien te bereiken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Wow een aanstormend talent, met een goede kop erop! Mooi! |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Karsdorp: ''Alles is anders als je tegen Ajaks speelt''
Rick Karsdorp kijkt uit naar het tweede treffen met Ajaks binnen tien dagen. De rechtsback won met Feyenoord de eerste confrontatie tegen de aartsrivaal, voor de beker (1-0). Zondag wacht Ajaks voor de competitie. "Het maakt niet of uit of het voor de beker of competitie is, tegen Ajaks moet je altijd 120 procent geven," zegt hij.
"Je weet dat alles anders is als je tegen Ajaks speelt, dat supporters je toejuichen als je aankomt bij de Kuip, dat ze Ajaks uitfluiten. Dat is anders dan bij andere wedstrijden. Het gaat niet alleen om de drie punten, we moeten echt knallen tegen ze, dat gaan we zondag ook doen," aldus Karsdorp.
De vreugde van de winst tegen de Amsterdommers voor de beker verdween enkele dagen later toen Feyenoord in competitieverband verloor van ADO Den Haag. Een nederlaag die er flink inhakte. "Het is fantastisch dat we met 1-0 winnen van Ajaks, maar de volgende dag moet de knop om. Helaas verlies je dat duel, je ziet het vaker dat ploegen na een topper verliezen van een mindere club. Ik kan niet verklaren hoe dat komt, misschien door de focus, dat die er wel tegen Ajaks was en niet tegen ADO. Dan zie je dat je die pot verliest, maar nu op naar Ajaks."
Karsdorp: 'Alles is anders als je tegen Ajaks speelt'
(http://youtu.be/HU9WbaZeXl4) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Karsdorp: ''Ik wil zien hoe het is als Feyenoord prijs wint''
Rick Karsdorp zette woensdag zijn handtekening onder een nieuw contract bij Feyenoord. De rechtsback ligt nu tot medio 2020 vast in De Kuip. ''Als ik hier ooit vertrek, ga ik naar het buitenland. Een andere Nederlandse club is er niet voor mij'', zegt het jeugdproduct in het Algemeen Dagblad.
De uitwedstrijd tegen AS Roma kan Karsdorp zich nog goed herinneren. ''Alle spelers hingen in de hekken voor het overvolle uitvak. Dat geeft kippenvel hoor. Na afloop heb ik gezegd dat ik exact begreep waarom al die mensen in dat uitvak zaten. En dat is ook echt zo. Ik ben opgegroeid bij Feyenoord, dit is mijn club.''
Tegen HNK Rijeka ging alles nog mis. ''Het enige antwoord moest volgens hem Rutten dat ik er de volgende keer wel zou staan. Dat is gelukt. Deze club leeft zo enorm, dat voel je overal. Maar ik zou weleens willen zien hoe dat is wanneer de club eindelijk weer een prijs wint. Voor al die supporters. Maar natuurlijk ook voor de spelers zelf. En ook voor mijn vader en mijn broer Kevin (22), die mij zo hebben gesteund.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Lastige Karsdorp leverde tas in bij Feyenoord: "Ik begreep het niet"
Rick Karsdorp is één van de revelaties van Feyenoord. De rechtsback tekende onlangs bij tot medio 2020, maar was in het verleden een lastige jongen, zo blijkt uit zijn verhaal in het Algemeen Dagblad.
"Ik was lastig. Toen Feyenoord kwam, moest ik ook in Rotterdam op school. Eerst nog op de basisschool en later op het Thorbecke Lyceum. Ik kon best aardig leren, maar het ging helemaal fout. Spijbelen werd een soort specialiteit van mij. Als ik een toets of proefwerk terugkreeg, stond er steevast een 1 of een 2 boven. Het leek gewoon nergens meer op", vertelt Karsdorp nu, die als het ware hulp kreeg van zijn vader Fred.
Samen met hoofd opleidingen Stanley Brard greep hij in. "Toen begreep ik het niet, maar mijn vader deed het enige juiste. Hij nam mij mee naar Feyenoord en zei: 'Lever je tas maar in.' Vervolgens haalde hij mij een seizoen weg bij Feyenoord, verstopte alle voetballen die wij in huis hadden. Ik moest me gaan gedragen, voetballen werd opeens bijzaak. Na verloop van tijd mocht ik wel meetrainen met Schoonhoven, maar Feyenoord hield mijn spelerspas vast. Dus wedstrijden speelde ik een heel seizoen niet meer."
Na de scheiding van zijn ouders trok Karsdorp in bij zijn vader, die stelde dat hij weer terug mocht naar Feyenoord. "Maar ik zei eerst doodleuk 'nee'. Ik had er geen zin meer in. Toen zei mijn vader: 'Jij gaat terug naar Feyenoord, jij zet alles op alles om jouw kans te pakken. En je blijft je normaal gedragen.' Op die dag is de knop omgegaan.''
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 november 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Je ouders kunnen dus beter eerst scheiden. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Zo klasbak. . 7" minuut : top actie.. Op t kwartier panklaar voor Kramert, kon me zo inglijden. Daarna stel je Tony in staat Elia te lanceren. Goed bezig !!! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Karsdorp: ''Maar één ploeg verdiende te winnen''
Bij Ajaks zeiden de spelers na afloop in koor dat ze konden leven met de puntendeling in De Kuip, maar in de kleedkamer van Feyenoord was het doodstil. ''Er was maar één ploeg die verdiende te winnen'', vertelt een teleurgestelde Rick Karsdorp in gesprek met het Algemeen Dagblad.
''Ja, logisch toch? We waren voor de pauze toch gewoon veel beter? We kregen de beste kansen. En dan heb ik het niet eens over de gelijkmaker, die helemaal nooit had mogen vallen'', verzucht de rechtsback. ''Ik stak mijn hand nog op. Maar tot mijn verbazing voetbalden we gewoon verder. Ik heb tegen Nijhuis gezegd: na afloop zul je zien: dit was een uitbal.''
Doelpuntenmaker Sven van Beek was er ook doodziek van. ''We hebben de kansen gekregen om te winnen,'' zegt hij. ''Er zat gewoon meer in. En dan die tegentreffer, die bal werd geblokt door Terence en valt dan toch zo in het doel. Dat is ongelukkig, kan gebeuren. Maar het geeft wel een vervelend gevoel na deze Klassieker.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Karsdorp: ''Ik ga niet weg voordat ik op de Coolsingel sta''
De huidige Feyenoord-selectie herbergt enkele publiekslievelingen. Eén daarvan is Rick Karsdorp. De rechtsback speelt niet alleen uitstekend in het heilige rood-wit, nee, de omgeturnde middenvelder is bovendien een Feyenoorder in hart en nieren.
''Man, je wilt niet weten hoe diep die liefde voor Feyenoord zit. Ik loop hier al vanaf mijn achtste rond, hè, als jeugdspeler. Sindsdien is die liefde op mijn gehele familie overgeslagen. Er is geen wedstrijd die mijn vader mist. En mijn broer Kevin maakt het helemaal bont. Hij appt me zeker tien keer per dag. Zodra hij weer ergens iets over Feyenoord heeft gelezen, begint mijn telefoon te piepen. Hij is echt helemaal gek van de club, stond ook altijd tussen de fanatieke aanhang.''
Een supporter in het veld, dát is Karsdorp. ''Zo voel ik het. Deze club is zo groot. Feyenoord leeft, meer dan welke andere club ook. Neem vorig jaar die wedstrijd van ons bij AS Roma. Dan zie je daar dat supportersvak in Stadio Olimpico, dat rammetje vol zit met Feyenoord-fans. Dan giert de adrenaline echt door mijn lijf. Ik gun het die mensen zo dat we eindelijk weer eens een prijs pakken en daar wil ik alles voor doen.''
Het Legioen wacht al héél lang op een kampioenschap. ''Ik was vier jaar toen Feyenoord voor het laatst landskampioen werd. Vier! Daar moet verandering in komen. Of ik mijn contract uitdien, weet je nooit. Maar een ding staat voor mij vast: Ik ga hier niet weg voordat ik een keer op die Coolsingel heb gestaan. Ik zal in Nederland ook nooit voor een andere club kunnen spelen. Ik voel me Feyenoorder tot op het bot.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Karsdorp: ''Hou op zeg, Ajaks is nooit een optie, al bieden ze het dubbel
Rick Karsdorp voelt zich helemaal op zijn plek bij Feyenoord. De rechtsback kwam als kind al bij de Rotterdamse club en is nu een vaste waarde in het eerste elftal. Karsdorp peinst er dan ook niet over om naar Ajaks te vertrekken, als er in Amsterdom een lucratief contract klaarligt.
"Man, hou op zeg. Ajaks is geen optie", is Karsdorp duidelijk in Voetbal International. "Nooit! Al bieden ze het dubbele. Natuurlijk heb ik ambities. Zo is het is voor mij een droom om ooit in de Premier League te spelen. Die competitie past bij mij, denk ik, met mijn aanvallend ingestelde spel en de power die ik op de mat leg. En natuurlijk zou het prachtig zijn om in Oranje te spelen. Als ik me zo blijf ontwikkelen als het laatste jaar, geloof ik dat ik basisspeler kan worden in het Nederlands elftal."
Die ontwikkeling heeft de verdediger de laatste jaren ook doorgemaakt, maar hij is nog lang niet klaar. "Ik moet nog zo veel leren, joh", weet de rechtsback. "Ik ben pas net een jaar bezig hè, als rechtsback. Dit werk is nog nieuw voor me. Ik moet me nog op heel veel punten verbeteren. Verdedigend koppen, buitenspel stappen, me echt vastbijten in een tegenstander. Ik ben nog rechtsback in opleiding. Maar ik weet voor mezelf wel één ding zeker: dit is de positie waarop ik verder wil als prof. Ik zeg met trots: ik ben de rechtsback van Feyenoord 1." |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Karsdorp: ''Ik ben hem voor eeuwig dankbaar''
Rick Karsdorp denkt dat Feyenood tot het einde van het seizoen mee kan doen om het kampioenschap. PSV en Ajaks zijn misschien voetballend verder, maar vechtlust is ook een kwaliteit, stelt de rappe vleugelverdediger in Voetbal International. ''En dat hebben we, ADO-uit daargelaten, steeds laten zien.''
De 20-jarige voetballer wordt vanzelf boos als hij aan die wedstrijd in Den Haag terugdenkt. ''We hebben daar geen ballen getoond. Niks, nul. Een topclub moet zich voor elke wedstrijd kunnen focussen. Schandalig, echt schandalig. Of Giovanni van Bronckhorst gelijk heeft dat we die stap naar topclub nog moeten maken? Op basis van ADO-uit is Feyenoord geen topclub. Maar ik vind dat we ons tegen Ajaks prima hebben gerevancheerd. Voetballend en qua strijd.''
Dat was nog niet zo toen trainer Fred Rutten voor het eerst met het idee kwam om hem om te turnen. ''Direct na die boodschap van Rutten heb ik boos mijn vader opgebeld. Ben ik lekker mee: ik word rechtsback, zei ik. Echt, die boodschap voelde zo slecht.'' Maar de coach had gelijk. ''Rutten is een toptrainer, eerlijk waar. Ik vond het ook oprecht jammer dat hij wegging bij Feyenoord. Niets ten nadele van Van Bronckhorst. Maar Rutten is, na mijn vader, de belangrijkste man in mijn loopbaan. Ik ben hem voor eeuwig dankbaar.'' |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ben je één van de weinige Rick. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Logisch voor de trainer die je zover gebracht heeft. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Wat een geweldig ventje. Wat een enorme mentaliteit. Super-Feyenoorder. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: En wat een flut voorzetten van hem.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Geweldige drive, maar moet echt verbeteren op zijn voorzetten om top te worden. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Zeikerd. Maar klopt wel. |
|
|
|