|
|
MMM
|
|
|
Bleef gaan en wat een snelheid. |
|
|
|
|
BertusBadeend
|
|
|
Wat een baas! Kleine verbeterpuntjes: minder risico's nemen achterin in de omschakeling want vandaag weer tweemaal een ondertal situatie. Ook moet ie soms iets slimmer de voorzet uitkiezen. Te vaak een voorzet naar tweede paal of naar lijntje 16. Tweemaal had ie hem zo op Kramer's hoofd kunnen en moeten leggen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Blijven trainen op voorzetten Rick.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Klopt ja, zag het ook maar veel komen ook niet aan vind ik. Bij Elia hetzelfde.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Karsdorp: ''Kramer zei dat het in ieder geval een assist is''
Rechtsback Rick Karsdorp was zaterdagavond twee keer de aangever bij een doelpunt van spits Michiel Kramer. Eén maal onbedoeld en één keer met een strak afgemeten voorzet. ''Ik wilde hem eigenlijk op goal schieten met mijn linker'', vertelt de jeugdinternational over de eerste assist.
''Maar toen zag ik dat Kramer hem raakte en scoorde. Michiel zegt dat het in ieder geval als een assist telt'', lacht Karsdorp, die dit seizoen al bij zes goals betrokken was, tegenover RTV Rijnmond. Tevreden was de rappe vleugelverdediger echter niet. ''Ik baal vooral van die tweede tegengoal. ADO-uit moet een incident zijn. Dat is vandaag gebleken, maar het moet beter.''
Rick Karsdorp na afloop van Excelsior - Feyenoord
(http://youtu.be/EJ9dqtZie_s) |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Het wordt steeds schaarser, maar gelukkig zie je het heel af en toe nog wel eens : clubliefde... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Prima speler. Zeer goede mentaliteit. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Karsdorp: ''Kramer laat prachtige dingen zien''
Feyenoord-spits Michiel Kramer maakt zijn doelpunten vooral met het hoofd. Dat verrast zijn ploeggenoten in ieder geval niet, want ook op Varkenoord schijnt de lange aanvaller de ene na de andere kopgoal te maken. ''In de lucht is hij fantastisch'', erkent rechtsback Rick Karsdorp, die Kramer dit seizoen al enkele keren bediende, in De Telegraf.
''Nu keek ik altijd wel veel naar wedstrijden en dus had ik ook wel gezien dat hij bij ADO aardig kon koppen. Maar toen ik dit seizoen met hem ging trainen en hem op Varkenoord ook zulke mooie kopgoals zag maken, besefte ik hoe goed hij werkelijk is in de lucht. Hij laat op de trainingen prachtige dingen zien. Het is prachtig dat het ook in wedstrijden eruit komt.''
De twee spelers praten veel met elkaar. ''Ik ken hem inmiddels door en door als voetballer. Daardoor weet ik waar hij de bal wil hebben, op welk moment en hoe. Soms is dat de eerste paal, soms zoekt hij het scoringsmoment op een andere positie voor het doel. Ik weet wat hij wil, daar gaat het om. We kunnen het in het veld goed met elkaar vinden, maar dat is tegen Excelsior wel gebleken.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Karsdorp kampt met lichte klachten aan enkel
Rick Karsdorp is niet ongeschonden uit de gewonnen bekerwedstrijd met Willem II gekomen. De verdediger heeft volgens Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam lichte klachten aan zijn enkel overgehouden. De uitwedstrijd tegen NEC komt zondag niet in gevaar, geeft hij zelf aan. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Dat was duidelijk te zien ook. Net als Kongolo echt toe aan de winterstop. Hebben ook bijna niks gemist tot nu toe. Goeie leerschool. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Is ie weg geweest dan..(?) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Goed seizoen tot nu, wel beter doseren in mijn ogen zodat de laatste pass beter aankomt . |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Juist, ondanks dat ie de koning van de assist is zit daar nog veel te verbeteren.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Aanvallend ook, kut voorzetten. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Gaat als zoveel spelers hard achteruit. Van Bronckhorst is het dus niet. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote uit topic AZ - Feyenoord huppeldepup (weet ik vel hoe dat topic heet): Op maandag 25 januari 2016 - 11:14 schreef daan limbos het volgende: Karsdorp lijkt me op dit moment onvervangbaar, hoewel Nieuwkoop het ook niet slecht deed. Als van Beek veel geld op kan brengen wel doen, je hebt Botteghin die weer inzetbaar is. Vilhena behouden zou mooi zijn, maar lijkt me een utopie. En ik blijf er bij: deze week Ziyech halen en nog een spits. Eens een keer toegeven van van Geel dat hij een fout heeft gemaakt door Vincent Jansen weg te sturen zou hem sieren. Ik zie in Jansen de ideale spits voor Feyenoord, een vent met karakter die zich 90 minuten lang inzet, een goed aanspeelpunt is en doelpunten kan maken. Ik zou zeggen: TERUGHALEN. Aan het eind van het seizoen ook Woudenberg terug laten komen; heeft zich dit jaar goed ontwikkeld.
En dit is wat ik daar op antwoordde... Onvervangbaar? Karsdorp is de eerste die straftraining verdient! Als er een was die zijn taak niet uitvoerde was hij het. Als back is je primaire taak verdedigen. Heeft hij niet gedaan. Nelom ziet er lullig uit met dat halve slidinkje, maar dat hij daar naar toe moest gaan, kwam omdat Karsdorp gewoon bij zijn man weg loopt terwijl dat Van Beek er was. En ik kan nog wel even doorgaan. Hij speelde als een kip zonder kop. Was alleen maar aan het aanvallen, maar verdedigen ho maar.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 januari 2016 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Leek in ieder geval niet zoveel op verdedigen zondag. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Al diverse weken niet. En daarvoor eigenlijk ook vaak , alleen toen hadden tegenstanders nog respect en liepen achter hem aan. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 28 januari 2016 - 16:48 schreef van geil het volgende:Al diverse weken niet. En daarvoor eigenlijk ook vaak , alleen toen hadden tegenstanders nog respect en liepen achter hem aan. Zit wel een kern van waarheid in denk ik ja. Positionering en een stukje concentratie is wat dat betreft nu zijn grootste mankement op rechtsback. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Kan ie weer afgaan vanavond! Zo'n beperkte voetballer die Karsdorp. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
4/5 wedstrijden n 3. Maar iedereen kan toch zien dat hij geen verdediger is . ? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Haal die jongen naar z'm originele positie: het middenveld. Daar is power nodig. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Als je centrale verdedigers goed staan, kan je aanvallendere backs gebruiken. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Doet me de laatste weken denken aan östlund |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Bart Nieuwkoop lijkt zondagmiddag in de basis te beginnen. Volgens AD-journalist Mikos Gouka is er nog geen officiële bevestiging, maar valt zijn naam al dagen nadrukkelijk. FR12.nl heeft vanochtend bovendien geluiden opgevangen van een blessure van Rick Karsdorp, die vannacht in het Rotterdamse uitgaansleven zou zijn gespot. De optelsom lijkt dan ook snel gemaakt.
Tsja, moet je hier nou weer van vinden? Ga met die jongens mee naar Zwolle om ze te steunen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 februari 2016 door MMM -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nee dit kan ik me niet voorstellen, als dit waar mocht zijn nooit meer opstellen, met de nadruk op als, want dit kan ik niet geloven.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dat zou best kunnen kloppen, gezien de fase waar Feyenoord in zit. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Operatie dreigt voor tobbende Karsdorp
Rick Karsdorp zal naar alle waarschijnlijkheid na het seizoen geopereerd worden. De jonge rechtsback tobt al maanden met zijn lies. Vorige week liet hij in gesprek met RTV Rijnmond al weten dit seizoen vaak wedstrijden te hebben gespeeld terwijl hij niet honderd procent fit was. Op dit moment is Karsdorp dat ook nog niet. "Hij tobt met zijn lies en verdient aandacht," liet Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst weten.
Karsdorp: "Als ik een lange bal of een voorzet geef dan voel ik mijn lies en daarna is het weg. Dat is jammer, maar ik doe mijn uiterste best. Verder voel ik me fysiek gezien gewoon topfit," aldus de verdediger, die gedurende zijn afwezigheid werd vervangen door Bart Nieuwkoop. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Dat zagen we er ook aan af, nadat hij voor het eerst dit seizoen geblesseerd was nooit meer echt de oude geweest. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dan toch een soort van angst tijdens het schieten. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Snap ik weer niet waarom Nieuwkoop niet op die plek werd gehandhaafd. Zo slecht deed Bartje het niet. Een giootje? |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Wel vreemd als dat probleem bekend is ja. Dat remt toch in je prestaties. .heel apart. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Snap het ook niet helemaal, laat hem dan maar gelijk onder het mes gaan des te sneller zit ie dan weer in de opbouw. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Bijwerkingen na n blessure openbaren zich pas na n langere tijd. De eerste weken noemt men zoiets herstel. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Plus vaak kan je met een blessure prima spelen en zit de last na de wedstrijd |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Meteen opereren na de bekerwinst. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Met auwie spelen moet kunnen, Jomanda uit Tiel bied uitkomst of een bezeokje aan Lourdes. En dan operatie |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Na Lourdes heft ie nieuwe noppen onder zìjn schoenen, waarschijnlijk. |
|
|
|