BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Siem de Jong naar Newcastle

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - dinsdag 01 juli 2014 - 20:40
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

De Jong naar Newcastle (Ajax Showtime)

Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 01 juli 2014 - 20:49   quote  deeplink  
ONVERWACHTS - Siem de Jong heeft het trainingskamp van Ajax in Oostenrijk verlaten en is gekeurd bij Newcastle United, dat meldt De Telegraaf.

De aanvoerder van de Amsterdammers speelde sinds 2007 in het eerste van Ajax, waar hij tot 168 wedstrijden en 57 goals kwam. Afgelopen seizoen werd de middenvelder/spits getergd door blessureleed, waardoor de kans op een transfer leek geslonken.

Broertje Luuk wordt momenteel door Borussia Mönchengladbach verhuurd aan Newcastle, maar wordt met een vertrek richting PSV in verband gebracht.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 01 juli 2014 - 20:51   quote  deeplink  
't is hem gegund!! Succes in/bij Newcastle, Siem.
remco k
 remco k - dinsdag 01 juli 2014 - 20:58   quote  deeplink  
Mooie club, dat past prima bij hem..

Ik hoop dan wel dat Blind de band gaat krijgen.. Een echte Ajax aanvoerder..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 01 juli 2014 - 22:28   quote  deeplink  
Newcastle speelt europees?

Newcastle is geen mooiere club dan Ajax.
Zijn alleen in een mooie competitie actief.
Newcastle in de eredivisie dan zou hij daar niet naar toe gegaan zijn.

Dus qua club gaat hij gewoon achteruit.
qua europees succes gaat hij er op achteruit.
Qua wedstrijden gaat hij op vooruit
Qua salaris gaat hij erop vooruit.

Ajax gaat er ook op vooruit.
Ik denk dat het goed is dat hij vertrekt.
Dit seizoen ook niet gemist terwijl we daar niet op voorbereid waren.
Nu zijn we dat wel, dat zegt de boer tenminste.

Dus op naar de 5de schaal op een rij en overwinter in CL.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 01 juli 2014 - 22:33   quote  deeplink  
Hoeveel geld????
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 01 juli 2014 - 23:05   quote  deeplink  
Wat is hij nou echt daadwerkelijk?

Spits?
Middenvelder?
10 speler, waar hij al jaren niet meer heeft gespeeld?

Jaar lang geblesseerd te zijn geweest, jaar daarvoor kwam het grote geld niet binnen.

Ik zal hem niet missen, maar van 4 jaar geleden zou ik niet meer zo snel vergeten.
Doelpunten in de kampioenswedstrijd tegen Twente

zal ook niet zo snel vergeten, de 4 doelpunten in de beker tegen de kakkies.
Die rare finale over 2 wedstrijden en in allebei de wedstrijden scoorde hij 2x

Dat deed hij als spits, begon in de competitie naast eriksen.
Eindigde in de spits.
Ben benieuwd waar hij zal spelen in Newcastle

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 juli 2014 door Positieve Arrogantie --
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 01 juli 2014 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juli 2014 - 22:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Newcastle speelt europees?

Newcastle is geen mooiere club dan Ajax.
Zijn alleen in een mooie competitie actief.
Newcastle in de eredivisie dan zou hij daar niet naar toe gegaan zijn.

Dus qua club gaat hij gewoon achteruit.
qua europees succes gaat hij er op achteruit.
Qua wedstrijden gaat hij op vooruit
Qua salaris gaat hij erop vooruit.

Ajax gaat er ook op vooruit.
Ik denk dat het goed is dat hij vertrekt.
Dit seizoen ook niet gemist terwijl we daar niet op voorbereid waren.
Nu zijn we dat wel, dat zegt de boer tenminste.

Dus op naar de 5de schaal op een rij en overwinter in CL.
Als Newcastle in de eredivisie zou spelen dan zouden ze hier fluitend kampioen worden...
nora
 nora - dinsdag 01 juli 2014 - 23:37   quote  deeplink  
Een top 5 club in de ED niet meer en niet minder

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 juli 2014 door nora --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 01 juli 2014 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juli 2014 - 23:06 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Als Newcastle in de eredivisie zou spelen dan zouden ze hier fluitend kampioen worden...
Omdat?

Vraag aan een Afrikaan in Afrika. Hoe ziet het tenue eruit van Ajax en van Newcastle.
Welk tenue zou hij goed hebben geraden?
Doe dat ook met een zuid-amerikaan noord-amerikaan, een Aziaat en een australier.

Dus als Ajax en Newcastle in de zelfde competitie en dus ook met de zelfde middelen zouden hebben. Dat is namelijk aan elkaar verbonden(tv-gelden, sponsors). Sponsors betalen meer omdat er meer mensen naar kijken.

Dan is Ajax alsnog de grote club, maar niet kleiner dan PSV of Feyenoord
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 juli 2014 - 00:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juli 2014 - 22:33 schreef Ajax Warrior het volgende:
Hoeveel geld????
Bedankt voor het antwoord. Heb het inmiddels al gelezen. 8.7 miljoen euro. Mooi bedrag om weer een nette aankoop te doen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 juli 2014 - 00:22   quote  deeplink  
De bevestiging is er inmiddels ook!

Siem de Jong naar Newcastle United

Ajax en Newcastle United hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Siem de Jong. Zijn contract met Ajax liep tot en met 30 juni 2015.

De Jong werd op 28 januari 1989 geboren in Aigle, Zwitserland. Hij kwam via De Graafschap als B-junior bij de jeugdopleiding van Ajax. De speler maakte op 26 september 2007 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax tijdens de bekerwedstrijd Kozakken Boys Ajax (1-2). De aanvallende middenvelder speelde in totaal 244 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax waarin hij 78 keer scoorde.

De Jong won in 2010 de KNVB Beker met Ajax. Hij werd in Amsterdamse dienst vier keer landskampioen (2011, 2012, 2013, 2014) en in 2013 won hij de Johan Cruijff Schaal.

Directeur Voetbalzaken Marc Overmars: ,,Deze transfer naar de Premier League is Siem van harte gegund. Hij speelde meerdere jaren in onze jeugdopleiding en daarna ruim zes jaar in het eerste elftal, waarin hij zeer succesvol is geweest. Al met al is hij een schoolvoorbeeld van hoe wij het bij Ajax voor ogen hebben met onze talenten. Wij wensen hem heel veel succes.

BRON
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 juli 2014 - 00:22   quote  deeplink  
De bevestiging is er inmiddels ook!

Siem de Jong naar Newcastle United

Ajax en Newcastle United hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Siem de Jong. Zijn contract met Ajax liep tot en met 30 juni 2015.

De Jong werd op 28 januari 1989 geboren in Aigle, Zwitserland. Hij kwam via De Graafschap als B-junior bij de jeugdopleiding van Ajax. De speler maakte op 26 september 2007 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax tijdens de bekerwedstrijd Kozakken Boys Ajax (1-2). De aanvallende middenvelder speelde in totaal 244 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax waarin hij 78 keer scoorde.

De Jong won in 2010 de KNVB Beker met Ajax. Hij werd in Amsterdamse dienst vier keer landskampioen (2011, 2012, 2013, 2014) en in 2013 won hij de Johan Cruijff Schaal.

Directeur Voetbalzaken Marc Overmars: ,,Deze transfer naar de Premier League is Siem van harte gegund. Hij speelde meerdere jaren in onze jeugdopleiding en daarna ruim zes jaar in het eerste elftal, waarin hij zeer succesvol is geweest. Al met al is hij een schoolvoorbeeld van hoe wij het bij Ajax voor ogen hebben met onze talenten. Wij wensen hem heel veel succes.

BRON
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 juli 2014 - 00:25   quote  deeplink  
'Heel veel mooie jaren bij Ajax'

Siem de Jong (25) zet zijn carrière voort bij Newcastle United in de Premier League. De voormalig aanvoerder van Ajax verlaat de club met pijn in zijn hart, maar is toe aan een nieuwe stap. ,,Ik heb met veel plezier bij Ajax gespeeld.

Hoe kijk je terug op je jaren in Amsterdam?

,,Het doet eerlijk gezegd wel een beetje pijn om weg te gaan. Ik heb heel veel mooie jaren bij Ajax meegemaakt. Met name de afgelopen vier seizoenen waren onvergetelijk met de vier landstitels op een rij. Het was ook eervol om de aanvoerdersband te mogen dragen. Ik heb met veel plezier bij Ajax gespeeld. Toch vind ik het nu een mooi moment voor een volgende stap in mijn carrière. In de Premier League hoop ik een nieuwe prikkel te vinden.

Wat zal je het meest bijblijven van je tijd bij Ajax?

,,Alles rondom de derde ster zal ik nooit vergeten. Mede dankzij de supporters is die kampioenswedstrijd tegen FC Twente in 2011 onvergetelijk geworden. Ik ben benieuwd of ik ooit nog zon bijzonder moment zal meemaken. Het is een moeilijk te evenaren moment waar ik met veel trots en voldoening op terugkijk. Dat geldt trouwens ook voor de samenwerking met trainer van Frank de Boer. Ik heb de afgelopen jaren goed met hem samengewerkt.

Bij Newcastle United kom je een oude bekende tegen. Heb je Vurnon Anita al gesproken over je overgang?

,,Ik had Vurnon al eens eerder eens gesproken over Newcastle United. Ook de afgelopen dagen heb ik contact met hem gehad. Daarnaast kent mijn broer Luuk de club natuurlijk ook goed. Hij heeft me verteld dat het een heel mooie club is met een prachtige sfeer tijdens de thuiswedstrijden. Tim Krul kwam met eenzelfde verhaal.

Je was maandag nog bij het trainingskamp in Oostenrijk. Heb je op een goede manier afscheid kunnen nemen van je teamgenoten en de technische staf?

,,Het was uiteraard lastig om zo ineens weg te gaan uit Oostenrijk. Omdat het op dat moment nog niet officieel was, kon ik nog niet zoveel zeggen. Ik kom binnenkort zeker nog even terug om afscheid te nemen van mijn medespelers en de trainers. Op een later moment hoop ik ook op een goede manier afscheid te kunnen nemen van de Ajax-supporters. Ik heb de afgelopen jaren menig afscheid in de ArenA meegemaakt. Dat waren altijd bijzondere momenten. Het is iets om naar uit te kijken.

BRON
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 juli 2014 - 00:25   quote  deeplink  
'Heel veel mooie jaren bij Ajax'

Siem de Jong (25) zet zijn carrière voort bij Newcastle United in de Premier League. De voormalig aanvoerder van Ajax verlaat de club met pijn in zijn hart, maar is toe aan een nieuwe stap. ,,Ik heb met veel plezier bij Ajax gespeeld.

Hoe kijk je terug op je jaren in Amsterdam?
,,Het doet eerlijk gezegd wel een beetje pijn om weg te gaan. Ik heb heel veel mooie jaren bij Ajax meegemaakt. Met name de afgelopen vier seizoenen waren onvergetelijk met de vier landstitels op een rij. Het was ook eervol om de aanvoerdersband te mogen dragen. Ik heb met veel plezier bij Ajax gespeeld. Toch vind ik het nu een mooi moment voor een volgende stap in mijn carrière. In de Premier League hoop ik een nieuwe prikkel te vinden.

Wat zal je het meest bijblijven van je tijd bij Ajax?
,,Alles rondom de derde ster zal ik nooit vergeten. Mede dankzij de supporters is die kampioenswedstrijd tegen FC Twente in 2011 onvergetelijk geworden. Ik ben benieuwd of ik ooit nog zon bijzonder moment zal meemaken. Het is een moeilijk te evenaren moment waar ik met veel trots en voldoening op terugkijk. Dat geldt trouwens ook voor de samenwerking met trainer van Frank de Boer. Ik heb de afgelopen jaren goed met hem samengewerkt.

Bij Newcastle United kom je een oude bekende tegen. Heb je Vurnon Anita al gesproken over je overgang?
,,Ik had Vurnon al eens eerder eens gesproken over Newcastle United. Ook de afgelopen dagen heb ik contact met hem gehad. Daarnaast kent mijn broer Luuk de club natuurlijk ook goed. Hij heeft me verteld dat het een heel mooie club is met een prachtige sfeer tijdens de thuiswedstrijden. Tim Krul kwam met eenzelfde verhaal.

Je was maandag nog bij het trainingskamp in Oostenrijk. Heb je op een goede manier afscheid kunnen nemen van je teamgenoten en de technische staf?
,,Het was uiteraard lastig om zo ineens weg te gaan uit Oostenrijk. Omdat het op dat moment nog niet officieel was, kon ik nog niet zoveel zeggen. Ik kom binnenkort zeker nog even terug om afscheid te nemen van mijn medespelers en de trainers. Op een later moment hoop ik ook op een goede manier afscheid te kunnen nemen van de Ajax-supporters. Ik heb de afgelopen jaren menig afscheid in de ArenA meegemaakt. Dat waren altijd bijzondere momenten. Het is iets om naar uit te kijken.

BRON

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 juli 2014 door Ajax Warrior --
Loetje
 Loetje - woensdag 02 juli 2014 - 02:18   quote  deeplink  
Jongen heeft zich geweldig ingezet voor Ajax, belangrijke goals gemaakt en zich altijd als een echte aanvoerder gedragen!
Ik gun het hem ook deze transfer alleen ben ik ook eerlijk dat ik hem liever bij een middenmoter in de Bundesliga had gezien. Daarwwordt toch veel via het middenveld gespeeld. In de Premier League is het bij veel clubs kick and rush voetbal en wordt het middenveld vaak overgeslagen.
Ben ook benieuwd of Newcastle hem voor de spits haalt of voor het middenveld
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 02 juli 2014 - 06:36   quote  deeplink  
Bedankt Siem voor de mooie jaren! Veel succes in Newcastle!
Bewijs mijn ongelijk en laat ook zien dat je daar ook een topper bent!
Het was tijd voor een andere stap en dat is hem gegund.
Toch zal ik hem niet heel erg missen want zo heel goed vond ik hem nou ook weer niet.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 12 juli 2014 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juli 2014 - 23:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Omdat?

Vraag aan een Afrikaan in Afrika. Hoe ziet het tenue eruit van Ajax en van Newcastle.
Welk tenue zou hij goed hebben geraden?
Doe dat ook met een zuid-amerikaan noord-amerikaan, een Aziaat en een australier.

Dus als Ajax en Newcastle in de zelfde competitie en dus ook met de zelfde middelen zouden hebben. Dat is namelijk aan elkaar verbonden(tv-gelden, sponsors). Sponsors betalen meer omdat er meer mensen naar kijken.

Dan is Ajax alsnog de grote club, maar niet kleiner dan PSV of Feyenoord
Omdat Newcaste nou eenmaal betere spelers heeft...
Die Afrikaan zou Newcastle misschien wel goed raden, maar spelers als Remy(ja ik weet dat hij gehuurd is), Debuchy, Colocini, Cabella, Ben Arfa en Sissokko zijn allemaal spelers die gewoon een stuk beter zijn als wat wij hebben. Zijn daarnaast fysiek een stuk beter, maar 2 ploegen uit verschillende competities zo vergelijken is haast onmogelijk.

Tuurlijk krijgt Newcastle meer tv-geld en hebben ze meer te besteden. kunnen zij veel hogere salarissen betalen en makkelijk 15 miljoen neerleggen voor een speler en kan Ajax dat niet en juist daarom is Newcastle beter. ook al hebben ze een bij elkaar gekocht elftal.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 19 juli 2014 - 20:18   quote  deeplink  
Succes Siem! Je hebt t verdient man!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 19 juli 2014 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 juli 2014 - 20:18 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Succes Siem! Je hebt t verdient man!
Misschien laat Siem het echte werk zien.....succes pik, make me proud

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Siem de Jong naar Newcastle

0.0057189