BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Politiek / Binnenlandse Politiek / topic: Asscher: Sinterklaas moet kinderfeest blijven

Headliner: Politiek Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - donderdag 03 juli 2014 - 15:16
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Asscher: Sinterklaas moet kinderfeest blijven (RTL Nieuws)

Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 04 juli 2014 - 09:33   quote  deeplink  
Vooropgesteld dat ik géén rascist ben, wil ik hier even een discussie opstarten over het gezeur omtrent Sinterklaas en zwarte piet. Het stuit mij namelijk tegen de borst dat ik als nederlander word neergezet als rascist vanwege zwarte piet. Volgens mij zijn de mensen die zich door deze verschijning gekwetst voelen, ervan overtuigd dat het rascistisch is omdat een zwart persoon onderdanig is aan een blank persoon, wat natuurlijk je reinste kolder is, want deze gekwetste mensen gaan eraan voorbij dat het niet rascistisch bedoeld is. Zwarte piet is kindervriend, die erg populair is bij de kinderen. Hij promoot juist de zwarte mensen, maar daar gaat het niet om. Piet is niet zwarte vanwege rascisme, maar omdat hij zwart is. Het is een feit. Vroeger was het een boeman die kinderen die stout waren de roe gaf en hij nam ze mee in de zak naar spanje. Tegenwoordig doet hij alleen maar leuk, geeft hij snoep en doet hij lekker gek, waar bij komt dat hij heel lenig is waardoor hij allerlei capriolen kan uithalen. Wat maakt het uit dat hij zwart is? Degene die er een probleem van maakt, is wat mij betreft zelf juist een rascist. Niemand heeft er problemen mee. Er is zelfs geen duidelijkheid over waarom zwarte piet zwart is. Is het omdat hij smerig is omdat hij door schoorstenen kruipt? Of zijn het moren? Het maakt ook niet meer uit. Het rascistische dat een zwart iemand onderdaan is van een blank iemand doet er niet toe. Misschien dat het vroeger wel zo was, wie weet, maar dat is allang niet meer zo. Een kind ziet dat echt niet en zal ook echt niet als een rascist opgroeien vanwege dit fenomeen. Als dat zo zou zijn, zou nederland lang niet zo tolerant zijn als nu. Het feest is voor zwarte, gele, blanke en weet ik veel welke kleur kinderen. Het doet er niet toe, dus bij dezen: rot op met die rascistische insteek dat zwarte piet een rascistisch fenomeen is. Zwarte piet is juist een held voor alle kinderen. Hij is lekker ondeugend, wat kinderen leuk vinden. Daar gaat het om. Huidskleur doet er niet toe. De gekwetste mensen maken er een probleem van, terwijl dat het geen probleem is. Vroeger misschien wel, maar nu niet meer..., dus bij dezen wil ik de gekwetste mensen zeggen: geniet van het feest en kijk er naar als een kind, zonder (voor-)oordelen vanwege huidskleur. Dat doet er niet toe, dus maak er nou geen probleem van. Wees nou geen rascist, ben ik ook niet...

Eenieder wil ik vragen op dit topic te reageren. Wat vinden jullie van de discussie wel of geen zwarte piet...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 juli 2014 door Arie.Klooster --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Politiek Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Politiek / Binnenlandse Politiek / topic: Asscher: Sinterklaas moet kinderfeest blijven

0.0081429