|
|
RenatoBos
|
|
|
Khalid Boulahrouz
Khalid Boulahrouz (Maassluis, 28 december 1981) is een Nederlands professionele voetballer van Marokkaanse afkomst. Hij speelt vooral centraal en rechts in de verdediging. Boulahrouz speelde sinds de zomer van 2012 voor Sporting Portugal, dat hem transfervrij overnam van VfB Stuttgart. Op 3 september 2013 liet hij zijn contract bij Sporting ontbinden. Ruim een maand later tekende hij een eenjarig contract bij de Deense club Brøndby IF. Op 14 juli 2014 werd bekend dat Boulahrouz zijn carrière zal voortzetten bij Feyenoord.
Met zijn transfer naar Feyenoord keert Khalid Boulahrouz in de zomer van 2014 na tien jaar in het buitenland terug in de Eredivisie. De verdediger heeft tegen die tijd pas iets meer dan zestig wedstrijden in de Nederlandse competitie achter zijn naam. In het seizoen 2001-2002 debuteert hij bij RKC Waalwijk, amper drie jaar later kan hij al de stap maken naar Hamburger SV.
Op het moment dat Feyenoord mij benaderde, hoefde ik geen seconde na te denken Khalid Boulahrouz Boulahrouz ontwikkelt zich in Duitsland in korte tijd tot een internationale topverdediger, met in 2006 een transfer naar Chelsea als resultaat. Met de Engelse topclub wint de in Maassluis geboren Boulahrouz de FA Cup en de League Cup, voordat hij in 2007 verkast naar Sevilla.
Zijn verblijf in Spanje is geen doorslaand succes, waardoor hij al na één seizoen terugkeert naar Duitsland om te gaan spelen voor VfB Stuttgart. Tegen die tijd is Boulahrouz al een vaste waarde in het Nederlands elftal. De verdediger maakt in september 2004 zijn debuut voor Oranje en hij is vervolgens zowel tijdens het EK van 2004 als het WK van 2006 vaste basisspeler in het Nederlands elftal. In 2010 behoort hij tot de selectie van Oranje die reikt tot de finale van het WK in Zuid-Afrika.
Boulahrouz speelt de laatste twee seizoenen voor achtereenvolgens Sporting Lissabon en Brøndby IF, voordat hij het tijd vindt om terug te keren naar Nederland. Feyenoord biedt hem die kans, als de club op zoek is naar een geroutineerde versterking voor de defensie. Boulahrouz maakt op 30 juli 2014 zijn officiële debuut in de Europese wedstrijd tegen Besiktas, maar moet vervolgens de start van de competitie missen vanwege een blessure.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 juli 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
BOULAHROUZ: GIGANTISCH BLIJ MET DEZE OVERSTAP
Khalid Boulahrouz is gigantisch blij met zijn overstap naar Feyenoord. Dat vertelde de 32-jarige verdediger nadat hij in een van de business units van De Kuip zijn handtekening onder een éénjarige verbintenis met een optie voor nog een jaar had gezet en hij zich officieel speler van de Stadionclub mocht noemen. Zijn toch al goede gevoel werd nog groter op het moment dat hij aansluitend het Feyenoord-shirt kreeg overhandigd en om zijn lijf trok. Ik ben heel trots dat ik dit shirt elke week mag gaan dragen.
Met zijn transfer naar Feyenoord keert Boulahrouz na tien jaar weer terug in Nederland, nadat hij in 2004 van RKC Waalwijk naar Hamburger SV verkaste en de daaropvolgende jaren in diverse buitenlandse competities actief was. Dit voelt als thuiskomen, al is het nog even wennen om terug te zijn, glimlachte de verdediger in een eerste reactie. Ik vond dat het tijd was om terug te keren naar Nederland, dat gevoel werd de afgelopen tijd steeds sterker. Ik ben geboren in Maassluis en heb daar nog steeds familie wonen, terwijl ik ook vrienden heb in Rotterdam. Op het moment dat Feyenoord mij benaderde, hoefde ik geen seconde na te denken. Het is vervolgens snel rond gekomen.
Feyenoord is een fantastische club, vervolgde de 35-voudig international, die goede herinneringen bewaart aan De Kuip. Ik ben hier regelmatig geweest met het Nederlands elftal, het is puur genieten om in dit stadion te spelen. Bovendien zal het hier elke twee weken vol zitten met fanatieke supporters. Dat ik hier elke twee weken in Feyenoord-shirt mag gaan spelen, voelt een beetje als een droom die uitkomt. Ik ben heel trots.
Vanuit het buitenland, waar hij onder meer uitkwam voor Hamburger SV, Chelsea en VfB Stuttgart, bleef Boulahrouz de afgelopen jaren op de hoogte van de ontwikkelingen in de eredivisie. Ook volgde hij Feyenoords verrichtingen onder Ronald Koeman. De club heeft de afgelopen seizoenen de weg naar boven ingezet. Het viel me op dat de WK-selectie van het Nederlands elftal bestond uit veel spelers van Feyenoord, iets wat in voorgaande jaren anders was. Dat zegt iets over de ontwikkeling die hier is ingezet.
Boulahrouz, die dinsdag tijdens de eerstvolgende training direct zal aansluiten bij de selectie van trainer Fred Rutten, is na doelman Warner Hahn de tweede aanwinst van Feyenoord voor het nieuwe seizoen. Volgens traditie maken de aankopen per helikopter hun entree op de Open Dag, die aanstaande zondag op het programma staat. Ik heb het gehoord, glimlachte de verdediger. Dat worden knikkende knieën voor mij, want ik heb het eerlijk gezegd niet zo op vliegen.
Liever kijkt Boulahrouz uit naar de duels in de voorronde van de Champions League, die Feyenoord over twee weken staan te wachten. Ik hoef niet uit te leggen hoe belangrijk die zijn voor de club. Of ik daarin met mijn ervaring van waarde kan zijn? Niet alleen in die duels, maar hopelijk kan ik het hele seizoen mijn ervaring kan overbrengen op de jongere spelers. Ik ben fit en voel me goed. Ik kan niet wachten om te beginnen en alles te geven voor deze club. Bron: Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Je bent ///HELD! vergeten in de topictitel Renato, of moet 'ie dat eerst verdienen? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Laat hem dat maar eerst verdienen Jan.. Ik heb er nog eens over nagedacht en krijg meer en meer het geloof dat dit best wel eens een goede zet kan zijn.. |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op maandag 14 juli 2014 - 22:11 schreef RenatoBos het volgende:Laat hem dat maar eerst verdienen Jan.. Ik heb er nog eens over nagedacht en krijg meer en meer het geloof dat dit best wel eens een goede zet kan zijn.. Zijn teksten zijn iig goed: geen moment getwijfeld toen Feyenoord hem benaderde! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 14 juli 2014 - 22:20 schreef JanM het volgende:[..] Zijn teksten zijn iig goed: geen moment getwijfeld toen Feyenoord hem benaderde! Verdomme Jan in dat geval maak ik er gelijk een held van.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: ja,,, haha zeg t maar |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Daar is 'ie (toch) niet heengegaan dus dat maakt 'm sowieso een HELD! |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Welkom en succes. Verwacht er niet veel van, dus verras me maar. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Pfffffff, had bijna de topictitel weer aangepast.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: T heeft nog meer denk ik |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
volgens mij wilde hij ook graag naar Psv iets terug in de tijd. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Moet je toch doen, want het moet zijn:
Het officiële Khalid Boulahrouz///HELD! topic |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Is ie wel mee in verband gebracht ja, meerdere keren. Vorig seizoen nog. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Heb het maar weer aangepast op Jan zijn verzoek.. |
|
|
|
|
salemi
|
|
|
Verstandige actie van Martin van Geel. Een ervaren speler die je zo in kunt zetten. Heeft ook heel veel wedstrijden voor het Nedelands elftal samen gespeeld met Joris Mathijssen. En zo af te leiden aan zijn teksten heeft ie er zin in. Ik denk dat Feyenoord toch langzamerhand weer heel aantrekkelijk wordt voor dergelijke spelers. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
BOULAHROUZ SLUIT AAN OP VARKENOORD
Khalid Boulahrouz heeft zijn eerste training als Feyenoorder achter de rug. Een dag nadat de gelouterde verdediger in De Kuip zijn handtekening zette onder een contract en zich officieel aan de club verbond, voegde hij zich bij de selectie van trainer Fred Rutten voor een oefensessie op Varkenoord. Daar konden de aanwezige toeschouwers voor het eerst een glimp opvangen van Feyenoords nieuwe aanwinst, die op het sportcomplex deel uitmaakte van een 21-koppige spelersgroep.
Voor Boulahrouz en zijn ploeggenoten begon op een regenachtig Varkenoord de training met een serie conditionele oefeningen met veel loopwerk. Later kwam ook de bal er aan te pas en hadden Rutten en zijn assistenten de leiding over diverse pass- en trapvormen. Joris Mathijsen nam hieraan geen deel. De verdediger is op de weg terug van een blessure en werkte op het naastliggende trainingsveld individueel aan zijn herstel.
Bron:Officiele Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
craven
|
|
|
Welkom bij de mooiste club van nederland |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Volgens mensen op de training ontzettend fit en gretig. Mag ook wel op je eerste dag, maar toch. |
|
|
|
|
koekie
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 - 09:11 schreef salemi het volgende:Verstandige actie van Martin van Geel. Een ervaren speler die je zo in kunt zetten. Heeft ook heel veel wedstrijden voor het Nedelands elftal samen gespeeld met Joris Mathijssen. En zo af te leiden aan zijn teksten heeft ie er zin in. Ik denk dat Feyenoord toch langzamerhand weer heel aantrekkelijk wordt voor dergelijke spelers. Maar de vraag is of wij nog deze spelers aantrekkelijk vinden.. ( spelers 32 jaar+ bedoel ik) De kannibaal is wel een uitzondering. Hij gaat het echt maken bij Feyenoord. Maar nu geen Kuyt of meer van die oude rakkers halen. Krijg een flash back naar ( Hofland, de Cler, Makaay, etc.) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 - 14:13 schreef Bosifyable het volgende:Volgens mensen op de training ontzettend fit en gretig. Mag ook wel op je eerste dag, maar toch. Iedereen doet vaak zijn best de eerste dag(en) toch, je wilt een goede indruk achterlaten.. In ieder geval goed te horen dat ie fit en gretig is.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Boulahrouz: 'Ik ben blij om terug te zijn
Khalid Boulahrouz trainde dinsdag voor het eerst als Feyenoorder. De verdediger werd maandag voor één jaar vastgelegd door de Rotterdammers en werkte een dag later samen met zijn nieuwe ploeggenoten een training van twee uur af. De keuze voor Feyenoord was voor de 32-jarige Maassluizer niet moeilijk: 'Feyenoord is een topclub met een mooie, rijke geschiedenis en ik denk ook met een mooie toekomst.'
Boulahrouz kwam transfervrij over van het Deense Bröndby. In de afgelopen weken werkte hij voor zichzelf aan zijn conditie. De keuze voor een Nederlandse club is een bewuste. 'Ik merkte dat ik steeds meer het idee kreeg dat ik terug wilde', vertelt Boulahrouz. 'Ik heb tien jaar in het buitenland gezeten. De meeste tijd breng je dan alleen door. Ik wilde weer bij mijn familie en vrienden zijn. Ik wilde gewoon terug naar huis.'
De 32-jarige Boulahrouz begint naar eigen zeggen helemaal fit aan zijn tijd bij Feyenoord. In de laatste seizoenen kwam de 35-voudig international bij zijn clubs niet veel aan spelen toe. Afgelopen seizoen speelde hij in Denemarken dertien competitiewedstrijden. In het seizoen daarvoor kwam hij bij Sporting Lissabon tot elf optredens. 'Er zijn een aantal dingen gebeurd, maar dat houd ik voor mezelf', zegt Boulahrouz daarover. Volgens de verdediger heeft zijn geringe aantal wedstrijden te maken met een combinatie van verhoudingen met de mensen bij de clubs en zijn fysieke gesteldheid.
Boulahrouz denkt bij Feyenoord van toegevoegde waarde te kunnen zijn. 'We hebben enorm veel jonge gasten die net komen kijken en niet weten wat ze te wachten staat. Daar kan ik ze bij helpen, met mijn ervaringen en mijn kwaliteit.' Naar de open dag van zondag kijkt Boulahrouz met gemengde gevoelens uit. 'Helikopters, daar heb ik het niet zo mee. Maar volgens mij moet ik er toch aan gaan geloven. Misschien neem ik een kalmeringstabletje vooraf.'
Boulahrouz: 'Ik wilde gewoon terug naar huis' http://youtu.be/HZ6U9wCOX8M Bron; Rijnmond.nl |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Boulahrouz gaat voor titel: 'Je moet het hoogste nastreven'
Khalid Boulahrouz werd maandagochtend uit het niets gepresenteerd als versterking van Feyenoord. De Feyenoord-supporters waren allen bezig met geruchten over vertrekkende internationals toen plots het bericht verscheen dat de routinier de Rotterdammers ging versterken.
'Je hoorde niets in het geruchtencircuit. We hebben het goed stil kunnen houden. Het was voor velen dus een verrassing, ja', vertelt Boulahrouz tegenover Fox Sports. De verdediger kan op twee posities uit de voeten. 'Ik richt me op de positie centraal in de verdediging, maar ik kan natuurlijk ook als rechtsback spelen.'
In De Kuip is een leegloop gaande. 'Dat zijn de consequenties van een goed WK. Maar ik denk dat de directie volwassen en slim genoeg is om daar op in te spelen. Ik denk dat het allemaal goed gaat komen', zegt de 32-jarige speler, die duidelijk is over de doelstelling. 'De ambitie is de titel. Je moet het hoogste nastreven en dat is het kampioenschap.'
http://youtu.be/EA_dmFn5ngc Bron:FOXSports |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Gratis...Geen te grote buil aan te vallen |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Dat zou je denken... totdat ie een keer een kaart pakt en mensen over zijn salaris beginnen te zeiken.. ;) |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Van de jongst naar het oudste centrale verdedigings duo... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 - 20:46 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Dat zou je denken... totdat ie een keer een kaart pakt en mensen over zijn salaris beginnen te zeiken.. ;) Begin je nu al..d:-) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Zo ja inderdaad, nog niet eens zo bekeken.. |
|
|
|
|
feyelinde
|
|
|
quote: plus wel een kanttekening dat de jongeren daarachter of beter gezegd daarvoor al in de startblokken staan en aangezien de ene een langere leerperiode nodigt heeft dan de ander staan er toch respectabele ouderen met de juiste ervaringen klaar |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: hahaha, je zult zien, het gaat vroeg of laat gebeuren! |
|
|
|
|
ViezeFurr
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Laat ie beter el Ahmadi naar de Kuip halen. |
|
|
|
|
ViezeFurr
|
|
|
quote: Die gaat echt nog niet terugkomen. Doe dan Mehdi Benatia maar. Net zo onrealistisch helaas.. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Net als Boula moet Affelay zich realiseren dat de mooie clubs niet in de rij staan en het een voorrecht zou zijn om voor Feyenoord te MOGEN spelen! Wie weet dat Boula en ook Rutten hem over kunnen halen. Zou een goeie aanwinst zijn, mits fit! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toch maar goed dat ik er een held-topic van gemaakt hebt, goed bezig die kannibaal.. |
|
|
|
|
sportdwaas
|
|
|
quote:Op woensdag 16 juli 2014 - 10:25 schreef JanM het volgende:Net als Boula moet Affelay zich realiseren dat de mooie clubs niet in de rij staan en het een voorrecht zou zijn om voor Feyenoord te MOGEN spelen! Wie weet dat Boula en ook Rutten hem over kunnen halen. Zou een goeie aanwinst zijn, mits fit! geen spelers van Rob J. meer graag |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Boulahrouz kent imago Marokkaanse spelers: 'Zit een kern van waarheid in'
Aan Marokkaanse voetballer kleeft een beetje het imago dat ze geweldig kunnen voetballen, maar dat ze bij succes moeite hebben beide benen op de grond te houden. Als dat voor iemand echter niet opgaat, is het Khalid Boulahrouz.
In gesprek met Sp!ts gaat de Feyenoord-aanwinst in op het imago dat aan Marokkaanse voetballers kleeft. "Aan de ene kant stoort me het wel dat er zo over Marokkaanse spelers wordt gesproken, want je moet mensen niet over een kam scheren. Maar ik kan ook niet ontkennen dat er een kern van waarheid in zit", zegt Boulahrouz.
"Je ziet vooral bij veel jonge jongens, dat zodra ze een beetje verdienen en een bepaalde status bereikt hebben, ze het voetbal minder als hun leven zien. Ze draaien het om. Het voetbal gebruiken ze dan om van het leven te genieten. Voor mij heeft altijd alles in dienst gestaan van het voetbal, ik ben er constant mee bezig", aldus de oud-speler van onder meer RKC Waalwijk, Hamburger SV en Chelsea. "Ik zorg goed voor mezelf. Geen junkfood, geen suikers en alcohol en roken zijn helemaal uit den boze. Ik heb dat ook nooit gedaan. Dat werkt alleen maar beschadigend." Bron:Spits |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
BOULAHROUZ KRIJGT RUGNUMMER 23
Khalid Boulahrouz gaat dit seizoen spelen met rugnummer 23. De verdediger, die begin deze week een contract voor een jaar tekende bij Feyenoord met optie voor een extra jaar, heeft dit rugnummer definitief toegewezen gekregen.
Boulahrouz ontbrak woensdagavond nog bij Feyenoord in de oefenwedstrijd tegen FC Emmen. Hij is pas een paar dagen in training, terwijl deze wedstrijd op kunstgras wordt gespeeld, zei trainer Fred Rutten daarover na afloop van het duel. Met dat soort omstandigheden pas ik altijd een beetje op. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 17 juli 2014 - 12:05 schreef RenatoBos het volgende:BOULAHROUZ KRIJGT RUGNUMMER 23[ afbeelding ] Khalid Boulahrouz gaat dit seizoen spelen met rugnummer 23. De verdediger, die begin deze week een contract voor een jaar tekende bij Feyenoord met optie voor een extra jaar, heeft dit rugnummer definitief toegewezen gekregen.Boulahrouz ontbrak woensdagavond nog bij Feyenoord in de oefenwedstrijd tegen FC Emmen. Hij is pas een paar dagen in training, terwijl deze wedstrijd op kunstgras wordt gespeeld, zei trainer Fred Rutten daarover na afloop van het duel. Met dat soort omstandigheden pas ik altijd een beetje op. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite is Fred al op de hoogte dat veel ploegen in de eredivisie op kunstgras spelen? kan hij alvast zijn schrik verwerken voor kunstgras.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 juli 2014 door van geil -- |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Vind angst wel een beetje overdreven geile.. Hij zegt er nog bij dat hij "koud" in training is dus de bedoeling zal zijn dat dat zsm geen issue meer is. Dus dat heeft niks met de competitie te maken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 - 21:16 schreef tomson het volgende:Vind angst wel een beetje overdreven geile.. Hij zegt er nog bij dat hij "koud" in training is dus de bedoeling zal zijn dat dat zsm geen issue meer is. Dus dat heeft niks met de competitie te maken. ok, ik zal t n beetje nuanceren. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Hoe dan ? Of ben je op zoek naar een toepasslijk plaatje ;) |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Goeie speler,een echte hakker |
|
|
|
|
broer van Ted
|
|
|
Alleen nog een betere nr1 opstellen ! En het moet achter weer een niet te nemen vesting worden . |
|
|
|