|
|
RenatoBos
|
|
|
Gudde: 'Percentage dat we mogen herinvesteren loopt op'
Feyenoord heeft sinds jaren weer een positief eigen vermogen. De verkoop van Graziano Pellè, Bruno Martins Indi en Daryl Janmaat - die de club meer dan twintig miljoen euro opleveren - hebben ervoor gezorgd dat de club weer financieel gezond wordt.
Het percentage van de transferinkomsten dat Feyenoord kan gebruiken om te herinvesteren neemt dan ook gestaag toe, al zal de club ook moeten bekijken hoe én hoeveel aandelen zij terug wil gaan kopen met dat geld. 'We hebben nu een positief eigen vermogen. Het percentage dat we mogen herinvesteren loopt op, maar gaat in samenhang met VvF', vertelde Eric Gudde dan ook tegenover RTV Rijnmond.
Voor Gudde is het nu leuker werken in De Kuip dan enkele jaren geleden, geeft hij eerlijk toe. 'Qua uitdaging is het hetzelfde. We zijn financieel en organisatorisch echter verder dan toen. En het is natuurlijk leuker om met zwarte cijfers te werken. Maar je mag geen dag verslappen bij deze club', zei hij.
Eric Gudde over de financiële situatie van Feyenoord http://youtu.be/qnzOOk5VIt4 Bron:Rijnmond
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 november 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Snap nog steeds niet waarom ie zo verguisd wordt. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
nou ja omdat ie de uitstraling van een mud aardappelen heeft.
Voor de rest vind ik m prima. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op maandag 21 juli 2014 - 17:41 schreef Stylzz het volgende:nou ja omdat ie de uitstraling van een mud aardappelen heeft. Voor de rest vind ik m prima. Hahahaha. |
|
|
|
|
RayXavi80
|
|
|
Zou willen dat "ze" eens transparant zouden doen zoals ze altijd verkondigen. Ben duidelijk naar je achterban! gaat de club 3,5,10 of 15 miljoen investeren in de spelersgroep, daar hebben we wat aan! Niet dat gelul van 15% loopt op, dat zegt niks en ik wordt daar zwaar gefrustreerd van. Misschien denken ze maar 5 miljoen te gaan investeren en zitten wij met ze allen te hopen op die topaankopen die niet gaan komen |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op maandag 21 juli 2014 - 18:00 schreef RayXavi80 het volgende:Zou willen dat "ze" eens transparant zouden doen zoals ze altijd verkondigen. Ben duidelijk naar je achterban! gaat de club 3,5,10 of 15 miljoen investeren in de spelersgroep, daar hebben we wat aan! Niet dat gelul van 15% loopt op, dat zegt niks en ik wordt daar zwaar gefrustreerd van. Misschien denken ze maar 5 miljoen te gaan investeren en zitten wij met ze allen te hopen op die topaankopen die niet gaan komen Ja lekker duidelijk zijn . Kunnen de clubs ook gelijk de prijzen aanpassen ... Dombo ! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Gudde dus. Uitstraling van nix, maar de club weer op de kaart gezet, financieel en toch ook sportief. Goed management. Nu het stadion nog.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 juli 2014 door FR-Henk -- |
|
|
|
|
craven
|
|
|
quote:Op maandag 21 juli 2014 - 18:09 schreef lijdensweg het volgende:[..] Ja lekker duidelijk zijn . Kunnen de clubs ook gelijk de prijzen aanpassen ... Dombo ! normaal communiceren, rustig aan |
|
|
|
|
kurken. trekker
|
|
|
Misschien eens geen spelers weg doen voor de halve prijs we zijn net de wibra of zeeman of action van de eredivisie 15 mil is 15 mil poot stijf houden 3 spelers voor 20 mil dat is niks ze zijn internationals en laat guidettie komen laat hem een opkrachten komen. Laat hem halve wedstrijden spelen dan komt alles goed |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: In mijn ogen n prima bestuurder en vriendelijke man. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Geen voetbalman, dat is een beetje zijn makke. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Juiste man op de juiste plek !!! |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote: Ik denk dat dat met de jaren toch ook wel is gegroeid. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Niemand kan ontkennen dat Gudde gewoon goed bezig is.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: daar ben ik t mee eens. Maar, wel plekjes op t blazoen. Stadion, geen schoonheidsprijs. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Verkopen dan maar. Door cashen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: dat zou wel een unicum zijn. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat gun ik van Geel dan wel. ik zeg 5 miljoen voor die kanjer! |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Die worden niet voor niks het drukst bezocht.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Die commerciële wizzkid inbegrepen |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op maandag 21 juli 2014 - 20:49 schreef Stylzz het volgende:[..] daar ben ik t mee eens. Maar, wel plekjes op t blazoen. Stadion, geen schoonheidsprijs. Bij het stadion vind ik dat de supporters en Reddekuip geen schoonheidsprijs verdienen ... Een gemiste kans helaas !!! |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op maandag 21 juli 2014 - 18:24 schreef kurken. trekker het volgende:Misschien eens geen spelers weg doen voor de halve prijs we zijn net de wibra of zeeman of action van de eredivisie 15 mil is 15 mil poot stijf houden 3 spelers voor 20 mil dat is niks ze zijn internationals en laat guidettie komen laat hem een opkrachten komen. Laat hem halve wedstrijden spelen dan komt alles goed Wat een onzin, twee verdedigers en een spits op leeftijd, bovendien hebben beide verdedigers een aflopend contract. Als we de financiële armslag hadden om die contracten tijdig op te waarderen kan je meer vragen voor je toppers. Dat dat nu niet kan komt door schulden uit het verleden en heeft niets met het huidige beleid te maken.
Nu we financieel gezond zijn hoeft er minder geld naar schulden e.d. kunnen we de begroting weer naar normaal niveau laten groeien en een hoger percentage van de totale begroting voor salarissen aanwenden. Dan zou je zoals op dit moment de Vrij nog een jaar kunnen binden door hem een 3 jarig contract voor 1,5 miljoen euro per jaar aan te bieden en kan je veel meer vangen voor je toppers.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 juli 2014 door moa -- |
|
|
|
|
salemi
|
|
|
quote: Heb je op die positie niet juist een boekhouder (zoals hij) nodig? Voor de publiciteit hoeft hij alleen de Nieuwjaarstoespraak te doen, voor de rest kan hij uit beeld blijven. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 - 08:55 schreef salemi het volgende:[..] Heb je op die positie niet juist een boekhouder (zoals hij) nodig? Voor de publiciteit hoeft hij alleen de Nieuwjaarstoespraak te doen, voor de rest kan hij uit beeld blijven. Je moet altijd affiniteit hebben, of krijgen, met de line of business waar je in werkt! T gaat wel steeds beter. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 - 09:04 schreef Stylzz het volgende:[..] Je moet altijd affiniteit hebben, of krijgen, met de line of business waar je in werkt! T gaat wel steeds beter. Eens. |
|
|
|
|
jjh
|
|
|
Ik heb respect voor Gudde. Gewoon goede bestuurder. Hij heeft zich tot nu toe staande weten te houden in het hectische bolwerk wat Feyenoord is. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 - 09:33 schreef jjh het volgende:Ik heb respect voor Gudde. Gewoon goede bestuurder. Hij heeft zich tot nu toe staande weten te houden in het hectische bolwerk wat Feyenoord is. Eens. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op maandag 21 juli 2014 - 20:49 schreef Stylzz het volgende:[..] daar ben ik t mee eens. Maar, wel plekjes op t blazoen. Stadion, geen schoonheidsprijs. Eens. Desalniettemin, het grootste deel van de shit die hij over zich heen heeft gekregen, heeft ie niet verdiend. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gudde: 'CL of EL scheelt toch een hoop geld'
Naast een groot sportief belang, heeft de wedstrijd in de derde voorronde van de Champions League tussen Besiktas en Feyenoord toch vooral ook een groot financieel belang. Dat onderstreepte algemeen directeur Eric Gudde desgevraagd nog maar eens, vlak voordat hij met de ploeg afreisde naar Istanbul.
''Als je puur kijkt naar inkomsten in de groepsfase, levert de groepsfase van de Champions League ongeveer veertien of vijftien miljoen euro op'', rekent Gudde voor. Volgens de directeur levert deelname aan de poulefase van de Champions League, niet voor niets het miljoenenbal genoemd, sowieso een startpremie op van 8,6 miljoen euro. Bij de Europa League ligt dat bedrag op 1,3 miljoen euro.
"Ik denk dat je stadion over het algemeen ook voller zal zitten in de Champions League, omdat je dan tenminste één of twee gerenommeerde tegenstanders erbij hebt zitten'', vertelt Gudde. ''Dus dat scheelt nog al een hoop geld.''
Mocht Feyenoord door Besiktas worden uitgeschakeld, is de ploeg nog allerminst zeker van deelname aan de poulefase van de Europa League. Daarvoor moeten dan eerst weer play-offs worden gespeeld. Toch zou Gudde niet op voorhand blij zijn met een plekje in de poulefase van de Europa League. ''Daar ga ik donderdag als we terugvliegen pas iets over roepen. Voorlopig, en dat moet een sportman volgens mij ook altijd doen, zetten we alles op die overwinning zodat je in die Champions League play-offs komt.''
Hieronder het intervieuw: http://youtu.be/bwTYunuKijc Bron:Rijnmond |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
TheMenace
|
|
|
gewoon dost en guidetti halen dan ben je klaar en dat kan makkelijk alleen salaris moeten ze inleveren... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 augustus 2014 - 15:45 schreef TheMenace het volgende:gewoon dost en guidetti halen dan ben je klaar en dat kan makkelijk alleen salaris moeten ze inleveren... Zijn maar weinig mensen te vinden die elders voor minder gaan werken.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Feyenoord gaat 1 spits halen, niet allebei natuurlijk.. |
|
|
|
|
TheMenace
|
|
|
quote: wel als je al een salaris van hier tot tokyo hebt.(appels met peren vergelijken)dat is niet te vergelijken met de normale man en ten tweede allebei dus dost en guidetti's carriere zijn niet echt vooruitgegaan en dat kan bij feyenoord wel weer.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 augustus 2014 door TheMenace -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 augustus 2014 - 15:55 schreef TheMenace het volgende:[..] wel als je al een salaris van hier tot tokyo hebt.(appels met peren vergelijken)dat is niet te vergelijken met de normale man en ten tweede alle bei dost en guidetti's carriere zijn niet echt vooruitgegaan en dat kan bij feyenoord wel weer. Zou het niet eerder zijn als ze al veel verdienen ze nog meer willen.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nieuwe spits laat op zich wachten: 'Gaat om zorgvuldigheid'
Feyenoord wist gisteravond niet de volgende ronde om een ticket in de groepsfase van de Champions League te halen. De club uit Rotterdam heeft nog altijd geen opvolger van Graziano Pelle aangetrokken, die deze zomer nar Southampton vertrok. Supporters van de Rotterdammers hopen dat de club zo snel mogelijk een spits gaat aantrekken, maar die kans is klein. 'Het gaat om zorgvuldigheid', zegt Eric Gudde, algemeen directeur van de Rotterdamse club, tegenover Telesport Vandaag.
'Het aantrekken van een spits is een kwestie van toeslaan op het goede moment', zegt hij. 'Je weet dat de prijzen begin augustus het hoogst zijn. Ik herinner eraan dat John Guidetti en Graziano Pelle ook laat gehaald werden. Ik snap het verzoek om snelheid, maar het gaat echt om zorgvuldigheid.'
De club is niet van plan om zo veel mogelijk geld op zak te houden op zoek naar mogelijke versterkingen. 'Dat slaat nergens op, vervolgt Gudde. We kunnen budgetten vrijmaken, alleen moet je het met een goed koopmanschap doen. Het is niet dat we iets gaat doen om iets te doen. Dat zou niks met beleid te maken hebben.'
Marcel van der Kraan, verslaggever van Telesport, is het eens met de algemeen directeur van Feyenoord. 'De beste deals komen meestal in de laatste week van de transferperiode. Feyenoord gokt daar op. Of het nou Guidetti is, waarvan je niet weet of hij volledig fit is. Als dat wel zo was, had Feyenoord hem al lang gehaald', zegt de journalist. 'De club kan zich ook richten op een speler van een ander kaliber, zoals Zapata van Napoli. De club zal zich op alle fronten oriënteren', besluit hij. Bron:Telesport |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ik snap zorgvuldigheid,maar de laatste week..alsjeblieft zeg.Voordat alles is ingespeeld zit je aan de gluhwein. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 07 augustus 2014 - 18:50 schreef RenatoBos het volgende:Nieuwe spits laat op zich wachten: 'Gaat om zorgvuldigheid'[ afbeelding ] Feyenoord wist gisteravond niet de volgende ronde om een ticket in de groepsfase van de Champions League te halen. De club uit Rotterdam heeft nog altijd geen opvolger van Graziano Pelle aangetrokken, die deze zomer nar Southampton vertrok. Supporters van de Rotterdammers hopen dat de club zo snel mogelijk een spits gaat aantrekken, maar die kans is klein. 'Het gaat om zorgvuldigheid', zegt Eric Gudde, algemeen directeur van de Rotterdamse club, tegenover Telesport Vandaag.'Het aantrekken van een spits is een kwestie van toeslaan op het goede moment', zegt hij. 'Je weet dat de prijzen begin augustus het hoogst zijn. Ik herinner eraan dat John Guidetti en Graziano Pelle ook laat gehaald werden. Ik snap het verzoek om snelheid, maar het gaat echt om zorgvuldigheid.' De club is niet van plan om zo veel mogelijk geld op zak te houden op zoek naar mogelijke versterkingen. 'Dat slaat nergens op, vervolgt Gudde. We kunnen budgetten vrijmaken, alleen moet je het met een goed koopmanschap doen. Het is niet dat we iets gaat doen om iets te doen. Dat zou niks met beleid te maken hebben.' Marcel van der Kraan, verslaggever van Telesport, is het eens met de algemeen directeur van Feyenoord. 'De beste deals komen meestal in de laatste week van de transferperiode. Feyenoord gokt daar op. Of het nou Guidetti is, waarvan je niet weet of hij volledig fit is. Als dat wel zo was, had Feyenoord hem al lang gehaald', zegt de journalist. 'De club kan zich ook richten op een speler van een ander kaliber, zoals Zapata van Napoli. De club zal zich op alle fronten oriënteren', besluit hij. Bron:Telesport Volgens mij moeten en nog n stuk of 8 transfers beklonken worden. dus doe die andere 7 dan maar alvast, neem gerust je tijd voor die spits. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja die andere zeven wil niemand hebben.... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Totdat clubs zenuwachtig worden. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Mag toch hopen dat er niet alleen n spits komt. Reken toch zeker op drie nieuwkomers nog. en goeie! en n stuk of 4 5 spelers die exit gaan. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 07 augustus 2014 - 20:12 schreef van geil het volgende:Mag toch hopen dat er niet alleen n spits komt. Reken toch zeker op drie nieuwkomers nog. en goeie! en n stuk of 4 5 spelers die exit gaan. Dat wordt dan een teleurstelling. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Voor iedereen dan dit seizoen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
voor n paar miljoen zijn er bij nederlandse en Scandinavische clubs echt wel n paar spelers te vinden die wat toevoegen. mits er goed gescout is. Dat is geen dromen dat is topsport. en dan hou je nog 6 miljoen over voor n spits. er van uit gaande dan de vertrekkende spelers geen drol opleveren. al is ook dat onzin. Gewoon iets actiever zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 augustus 2014 door van geil -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|