|
|
JanM
|
|
|
quote: Dat waren nog eens tijden hahaha |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 juni 2017 - 23:15 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Ik ben ervan op de hoogte dat Eenhoorn één van de beste Nederlandse honkballers van de laatste jaren was. Tevens weet ik dat hij als coach veel succes heeft geboekt binnen het honkbal. Dat wil echter niet zeggen dat hij één op één ook een geschikte man is voor de voetballerij (laat staan Feyenoord). Ik wil absoluut niet stellen dat hij ongeschikt is of wat dan ook, daarvoor ken ik hem in zijn functie bij AZ ook weer niet goed genoeg, maar om direct te stellen dat hij een goede opvolger zou zijn.. ik vraag me nog steeds af op basis waarvan dan. Wat doet hij dan nu bij AZ zo goed dat we hem bij Feyenoord willen zien? Want zijn resultaten als honkballer zeggen niets over zijn capaciteiten voor algemeen directeur. En dat geldt eigenlijk eveneens over zijn resultaten als honkbalcoach. Vandaar mijn oprechte vraag waarom hij nu de geschikte man is die het zou moeten gaan doen? Was een gemeente ambtenaar dan wel geschikt, met een cv die niets te maken had met voetbal? De mensen die ik spreek zelfs de vrienden van Feyenoord vinden hem de geschikste kandidaat. En het zijn hun centjes . Mijn aanaame is dat deze man het in de vingers heeeft hij doet het nu ook goed . De 2 e optie is een gelouterde zakenman zonder verstand van het sport wereldje dus de keuze is sumpel. Of jekiest voor een zaken man met winst oogmerk en geen.verstand van sport en binding met de club een nobody in de sportwereld of vul hetzelf maar in. We leven niet in Noord Korea dus ik respecteer je mening maar ik denk dat er gekozen moet worden. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
De vrienden van Feyenoord zijn vrienden van hun eigen portemonnee en zullen iemand willen hebben die zij kunnen beïnvloeden en daarmee hun positie jegens Martin van Geel willen versterken. Ik persoonlijk zou nooit mijn oren laten hangen naar deze personen.
Als algemeen directeur hoef je volgens mij niet iemand te hebben die verstand van voetbal of sport heeft, je hebt juist een zakenman nodig die verstand heeft van het bedrijfsleven, want dat is wat Feyenoord is, een bedrijf. Dat je iemand hebt die feeling heeft met Feyenoord is logisch, dat staat op 1. Dat had Gudde bijvoorbeeld ook. Overigens had Gudde ook 'ervaring' met sport en voetbal: "Per 17 december 2007 is Gudde aangesteld als eerste algemeen directeur bij Feyenoord. Daarvoor was hij algemeen directeur van de Dienst Sport en Recreatie van de Gemeente Rotterdam; een functie die hij sinds mei 2003 bekleedde. In zijn vrije tijd was Gudde technisch directeur en trainer van Excelsior Maassluis.".
Een sportman moet echt wel een enorme staat van dienst opgebouwd hebben als bestuurder voor hij geschikt is voor een club als Feyenoord is mijn bescheiden mening. Gerbrands is daar een goed voorbeeld van. Eenhoorn is daar bijvoorbeeld nog lang niet. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Ik niet. Alleen omdat die vent Feyenoorder is, nou en.
We moeten kwaliteit, iemand die bekend is in de TOPSPORT. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 juni 2017 - 10:05 schreef MMM het volgende:[..] Ik niet. Alleen omdat die vent Feyenoorder is, nou en. We moeten kwaliteit, iemand die bekend is in de TOPSPORT. Waarom? (Wouter Bos vind ik ook geen optie)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 juni 2017 door Stylzz -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Iemand die weet hoe het in elkaar zit in de sport, niet weer iemand die zoals Gudde binnenkomt en beginnersfouten maakt |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
De algemeen directeuren die we allemaal nog herinneren kwamen allemaal uit het bedrijfsleven, weinig sportmensen.
Maar goed, ben benieuwd. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Bos of Eenhoorn...Of wie anders. Ik vind het dom om direct namen af te keuren, zonder dat er een gewenst profiel hangt aan de functie. Gaat erom dat er een boegbeeld komt die de club leidt in het komende ondernemende klimaat, groot kan denken, met winstoogmerk en zich vooral boven partijen stelt. Vraag is of dat per se een clubman moet zijn. Gerbrands is dat ook niet per se, Eenhoorn bij AZ ook niet. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Tja dan is er maar een naam die volleybal coach die nu volgens mij bij Psv zit,maar dat gaat niet gebeuren. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 juni 2017 - 11:34 schreef FR-Henk het volgende:Bos of Eenhoorn...Of wie anders. Ik vind het dom om direct namen af te keuren, zonder dat er een gewenst profiel hangt aan de functie. Gaat erom dat er een boegbeeld komt die de club leidt in het komende ondernemende klimaat, groot kan denken, met winstoogmerk en zich vooral boven partijen stelt. Vraag is of dat per se een clubman moet zijn. Gerbrands is dat ook niet per se, Eenhoorn bij AZ ook niet. Wat heeft Bos gepresteerd dan dat hij in aanmerking komt? Alleen omdat hij Feyenoorder is en omdat hij ooit eens heeft geroepen (dacht ik) dat hij dit een leuke baan zou vinden.
Als 2 bovenstaande dingen er niet zouden zijn, zou NIEMAND op Bos komen. Echt bizar dat je door clubvoorkeur en het een leuk baantje te vinden door iedereen genoemd word. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 juni 2017 - 12:33 schreef MMM het volgende:[..] Wat heeft Bos gepresteerd dan dat hij in aanmerking komt? Alleen omdat hij Feyenoorder is en omdat hij ooit eens heeft geroepen (dacht ik) dat hij dit een leuke baan zou vinden. Als 2 bovenstaande dingen er niet zouden zijn, zou NIEMAND op Bos komen. Echt bizar dat je door clubvoorkeur en het een leuk baantje te vinden door iedereen genoemd word. Hoho, toentertijd kwam Bos naar voren omdat hij ook een staat van dienst meeneemt. Financieel en contactueel goed onderlegd en ondernemend. Nu is hij wat mij betreft geen kandidaat, niemand vooralsnog. Ik ben eerder benieuwd wat het directeursprofiel omvat. Hoop dat Feyenoord daar transparant naar buiten toe over communiceert. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Mensen als Bos en Eenhoorn hebben hun sporen verdiend in het verleden en hebben hun eigen specifieke kwaliteiten. We mogen blij zijn dat/als dit soort mensen interesse heeft in deze functie. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Persoonlijk vind ik dat Gudde het erg goed heeft gedaan, zeker gezien de omstandigheden. De man hoort met een applaus te vertrekken... |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 juni 2017 - 08:55 schreef piet de paler het volgende:[..] Was een gemeente ambtenaar dan wel geschikt, met een cv die niets te maken had met voetbal? De mensen die ik spreek zelfs de vrienden van Feyenoord vinden hem de geschikste kandidaat. En het zijn hun centjes . Mijn aanaame is dat deze man het in de vingers heeeft hij doet het nu ook goed . De 2 e optie is een gelouterde zakenman zonder verstand van het sport wereldje dus de keuze is sumpel. Of jekiest voor een zaken man met winst oogmerk en geen.verstand van sport en binding met de club een nobody in de sportwereld of vul hetzelf maar in. We leven niet in Noord Korea dus ik respecteer je mening maar ik denk dat er gekozen moet worden. Ik stel ook nergens dat Gudde geschikt was toen hij aan de job begon. Afgaande op hoe hij zijn werk deed, vind ik hem met de kennis van nu wel geschikt. Feit is wel dat Gudde bestuurlijke ervaring had en ook in de sportwereld wat ervaring had opgedaan. Natuurlijk is Eenhoorn een man met veel kennis binnen de sportwereld, maar ik denk dat wij geen van allen echt goede kennis hebben van wat hij nu bij AZ doet en wat hij daar dan zo goed doet. Ik vermoed namelijk dat het overgrote deel van ons daarvoor AZ en Eenhoorn niet genoeg volgt. Ikzelf in elk geval niet, vandaar dat ik ook de open vraag stelde.
Met betrekking tot de door jouw gegeven keuze, zou ik denk ik kiezen voor een zakenman met binding aan Feyenoord. Dat moet een zakenman zijn die bestuurlijke ervaring heeft en wel goed doorheeft hoe de voetbalwereld werkt met alle media eromheen. De man hoeft niet per se alle voetbalkennis te hebben, daarvoor heeft hij immers de steun van Martin van Geel.
Maar het is een moeilijke keuze wanneer je, zoals ik (en vermoedelijk velen van ons) niet alle kennis hebt van het exacte reilen en zeilen van een algemeen directeur. Van wat ik ervan begrijp is het wel meer zakelijk dan puur het voetbaldeel, want daarvoor is immers de technisch directeur aangesteld. En Eenhoorn kan evengoed een geweldige keuze zijn, hoor. Maar ik verbaas me er soms over hoe snel mensen roepen dat hij de ideale kandidaat is, terwijl menigeen volgens mij nauwelijks echt weet wat hij dan als goed werk gedaan heeft bij AZ. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 juni 2017 - 09:59 schreef Stylzz het volgende:De vrienden van Feyenoord zijn vrienden van hun eigen portemonnee en zullen iemand willen hebben die zij kunnen beïnvloeden en daarmee hun positie jegens Martin van Geel willen versterken. Ik persoonlijk zou nooit mijn oren laten hangen naar deze personen. Als algemeen directeur hoef je volgens mij niet iemand te hebben die verstand van voetbal of sport heeft, je hebt juist een zakenman nodig die verstand heeft van het bedrijfsleven, want dat is wat Feyenoord is, een bedrijf. Dat je iemand hebt die feeling heeft met Feyenoord is logisch, dat staat op 1. Dat had Gudde bijvoorbeeld ook. Overigens had Gudde ook 'ervaring' met sport en voetbal: "Per 17 december 2007 is Gudde aangesteld als eerste algemeen directeur bij Feyenoord. Daarvoor was hij algemeen directeur van de Dienst Sport en Recreatie van de Gemeente Rotterdam; een functie die hij sinds mei 2003 bekleedde. In zijn vrije tijd was Gudde technisch directeur en trainer van Excelsior Maassluis.". Een sportman moet echt wel een enorme staat van dienst opgebouwd hebben als bestuurder voor hij geschikt is voor een club als Feyenoord is mijn bescheiden mening. Gerbrands is daar een goed voorbeeld van. Eenhoorn is daar bijvoorbeeld nog lang niet. Eens. Zeker met je deel over de Vrienden van Feyenoord. Enorm dankbaar dat ze de club mede hebben gered, maar ik zou nooit blind gaan varen op deze personen. Lijkt me veel te gevaarlijk.
Eenhoorn kan wellicht een goede optie zijn, maar ook ik zie nog niet in wat hij bij AZ gepresteerd heeft om nu al de 'ideale kandidaat' te worden genoemd. Gerbrands heeft inderdaad een langere staat van dienst en lijkt overal goed werk af te leveren. Maar het blijft voor ons allen een lastige keuze met onze kennis van het gehele verhaal. |
|
|
|
|
Els
|
|
|
Ik vind het ook een leuke baan. En ik ben voor Feyenoord. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Els out of the box denken en solliciteren. Eerste vrouw als directeur bij een bvo |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Niks voor jou joh.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 juni 2017 - 13:29 schreef CobusIII het volgende:Mensen als Bos en Eenhoorn hebben hun sporen verdiend in het verleden en hebben hun eigen specifieke kwaliteiten. We mogen blij zijn dat/als dit soort mensen interesse heeft in deze functie. Wat voor sporen heeft Eenhoorn dan verdiend om aanspraak te kunnen maken op de functie? |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Eenhoorn is de architect geweest van het succes van het nederlandse honkbal, als speler, coach en technisch directeur. Daarnaast heeft hij 3 jaar in het voetbalbestuur (AZ) gezeten. Los van voorgaande maakt hij een goede stabiele indruk op mij. Iemand met een winnaarsmentaliteit. Het moet blijken of hij op top bestuurlijk niveau uit de voeten kan. Daar heeft Bos weer zijn sporen verdiend. Iemand als keje Molenaar heeft waarschijnlijk een beter profiel als je op het cv afgaat, maar daar zit een 020 luchtje aan en maakt op mij geen sterke indruk. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Okee, namen noemen. Bas van Toor. Feyenoordsupporter en zeer goed contactuele eigenschappen. Vooral bij de jeugd. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Over jeugd gesproken. Bluffert werkt er mee, kent alle voetballers en families en alle stadions. Is Feyenoorder en uitermate taalvaardig. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Martin van Waardenberg. Vanwege de officiële reacties op vragen over 020 hahaha |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Vincent Bijlo, verstandige man en ziet het spelletje goed. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Hans v Breukelen.........hahaha |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
V Geel doorschuiven , dubbel functie tot Kuijt er klaar voor is. Of Wimpie janssen TD maken.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Terwijl le schijt wat denk je wat er dan gaat gebeuren..................................... Wijsneusjes. Ik hoop op een topper maar dat kost geld ik zie het liever op het veld staan, forum gurus . Kijk wim janssen is te oud maar nogmaals geld is de grootste rol, neem dan Perridon of Pim. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Rustig aan Piet, ik denk zeker dat Feyenoord dat eerste overweegt. V Geel/ Kuyt. En daar moet ik van poepen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik ben rustig, hahaha ik zou graag Keje Molenaar zien is wel een 020 man maar heeft ooh voor FEYENOORD gespeeld jurist, profvoetballer, en heeft al een bestuurs functie gedraaid. |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
Algemeen directeur worden van Feijenoord moet een zwaargewicht zijn uit het bedrijfsleven. Alle namen die ik hier lees zijn daar ongeschikt voor. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
We hebben ook zat voorbeelden van zwaargewichten uit het bedrijfsleven die hun club naar de kloten hebben geholpen....het zegt allemaal niks. het gaat wat mij betreft om vertrouwen, mensen die hun schouders er onder willen zetten. Gudde was ook onervaren, maar heeft 10 jaar lang keihard gewerkt en resultaten gehaald. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Peijnenburg zwaargewichten lijken ook te dom om te poepen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
Milo
|
|
|
Je moet een persoon nemen die niet "bekend" is en niet wil worden. Gudde heeft dat uitstekend gedaan. En was ook "onbekend" |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op maandag 05 juni 2017 - 08:09 schreef Milo het volgende:Je moet een persoon nemen die niet "bekend" is en niet wil worden. Gudde heeft dat uitstekend gedaan. En was ook "onbekend" Niks voor jou dan? |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Louis van Gaal dan krijg je het duo Gaal/ Geel |
|
|
|