|
|
RenatoBos
|
|
|
Dan zal piet hem wel zijn tegengekomen denk ik.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Milo
|
|
|
Bedankt voor alles je hebt het maar mooi geflikt |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Dan kreeg ik een appje van mensen nadat er Feyenoord-fans in m'n tuin stonden'
De afzwaaiende Feyenoord-directeur Eric Gudde heeft het in 9,5 jaar tijd bij vlagen erg zwaar gehad in Rotterdam-Zuid. Op momenten dat de club onder water stond, kwamen er zelfs boze supporters verhaal halen bij Gudde thuis.
"Intern bouw je een band met de mensen op. Er is daar nooit twijfel over mij geweest. De verhouding met de mensen bij Feyenoord is geweldig", zegt Gudde bij De Tafel van Kees van FOX Sports. "Het is ook heel moeilijk afscheid nemen. Ik heb een directieteam kunnen formeren met Martin van Geel, Mark Koevermans, Joris van Benthem en Raymond Salomon. Daar ben ik apetrots op. Ik kon ook altijd rekenen op het thuisfront. Als je die steun hebt... Onverwachts kwam er ook steun uit andere hoeken."
Op het moment dat de club er niet goed voor stond, waren supporters er als de kippen bij om verhaal te halen. "Dan kreeg ik een appje van mensen nadat er mensen in m'n tuin hadden gestaan, met spandoeken kwamen of nadat het op social media losbarstte. Toen dacht ik: oh, er zijn mensen die er anders over denken. Maar ik heb steun uit de goede hoek gekregen." |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Na 9,5 jaar afscheid bij Feyenoord: "Ik sluit met een heel goed gevoel af"
Eric Gudde neemt dit weekend na 9,5 bewogen jaren afscheid van Feyenoord. In die jaren is de algemeen directeur zeer gehecht geraakt aan de Rotterdamse club.
Gudde weet al enige tijd dat hij afscheid neemt van Feyenoord, waar hij wordt opgevolgd door NOS-directeur Jan de Jong. Zelf gaat Gudde aan de slag als directeur betaald voetbal bij de KNVB. "Ik heb er eigenlijk niet zoveel over na kunnen denken, omdat er nog een paar forse losse eindjes waren", zegt hij tegen Feyenoord TV over zijn afscheid.
"Ik denk dat het heel lastig wordt", vervolgt Gudde. "Als eenmaal het besef er is dat het de laatste keer is, dan schieten de jaren door je hoofd heen en sluit je wel een tijdperk af. Ik koester het, ondanks alle slechte en moeizame dingen." De uitwedstrijd tegen AZ is de laatste voor Gudde. "Met elkaar hebben we toch een hoop doelen bereikt. Ik sluit met een heel goed gevoel af." |
|
|
|
|
Phyrexian
|
|
|
ok doei.
Hoe zat dat ook alweer, hij werd toch aangenomen om een nieuw stadion, zij het vernieuwbouw, rond te maken? Taak 1 is niet volbracht... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Een bijna failliete club gered. Nee, dat is niet taak 1.... |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 september 2017 - 09:24 schreef Phyrexian het volgende:ok doei. Hoe zat dat ook alweer, hij werd toch aangenomen om een nieuw stadion, zij het vernieuwbouw, rond te maken? Taak 1 is niet volbracht... Juist , dat is de waarheid |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 september 2017 - 09:24 schreef Phyrexian het volgende:ok doei. Hoe zat dat ook alweer, hij werd toch aangenomen om een nieuw stadion, zij het vernieuwbouw, rond te maken? Taak 1 is niet volbracht... Niet helemaal, het pad is toch ingeslagen. Je weet wat voor moeilijk verhaal dit is, er moeten bergen verzet worden die heilig zijn, in dit geval "DE KUIP" |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Dus taak 1 was een nieuw stadion realiseren? Volslagen onzin. Taak 1 was de club gezond maken. Geslaagd. Taak stadion kwam daarna. Dat is de waarheid. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Henk kom op , in de profirlschets stond als een goede banden met gemeente om stadion te realiseren het is hem zelfs niet gelukt om een voet tussen de deur te krijgen. Zonder Pim en vrienden had hij zelfs het gezondmaken niet gered. Bebankt meneer Gudde voor alles maar zet hem niet op een voetstuk |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Piet, vrienden van wie? Het had allemaal een pak slechter gekund en samen zijn we nu de goede weg ingeslagen. Ik kan alleen maar hopen dat het nu een vervolg gaat krijgen.
Een vriend van Feyenoord willen we toch allemaal zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 september 2017 door VVout -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Geen voetstuk, want stadion is inderdaad nog niet tot een hamerslag gekomen. Maar hij heeft die VvF ook binnengehaald. En ook onder zijn verantwoordelijkheid de club naar prijzen gebracht.
Het gaat erom, wat had eerst prioriteit: een club vlot trekken of een nieuw stadion? |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Exact. Beetje lastig om met een schuld van ruim 35 miljoen even een nieuw stadion realiseren. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Meningen verschillen , ik denk dat elk weldenkende manager Feyenoord uit de schuld had getrokken. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Ja hoor, zo lust ik er nog wel 100. |
|
|
|
|
Phyrexian
|
|
|
Niet elk weldenkend mens, ze haddden de schuld ook zelf kunnen afkopen, tegen een nog hogere rente (GKL).
Gudde heeft dat geod gedaan, dat geef k wel eerlijk toe, maar veel met hem zouden dat gedaan kunnen hebben, en hij heft inderdaad geluk gehad dat er een Blokland was.
Gelukkig bleek het geen Munstermannetje, daar heb je nog meer last van. Dus ja, hij heeft dat goed gedaan.
Maar over de nieuwe Kuip: er wordt te gemakzuchtig gedaan over het afschrijven van vernieuwbouw.
Ik ben geen voorstander, maar ook geen tegenstander van een nieuwe Kuip. Vernieuwbouw zie ik ook wel zitten, maar begrijp ook dat dat lastig is. Er zit genoeg potentie in de huidige Kuip, al snap ik dat je dat niet in 2 zomermaanden voor elkaar krijg, en je een tijdje geen gebruik kan maken van de huidige Kuip, dus ja, wat moet je in die tussentijd doen? Uitwijken naar andere stadions?
Ik heb verschillende verdienmodels gezien. De blauwe stoeltjes leveren nu geen geld op, die kosten alleen maar geld. Er wordt verdiend aan de Bussiness seats. Daar moeten er gewoon meer van komen, daar wordt het terug verdiend.
En de merchandise die de "blauwe stoeltjes" erbij kopen is ook een onderdeel van de inkomsten, maar dat is te variabel, kan geen sluitende begroting op gemaakt worden.
Bij vernieuwbouw is te weinig mogelijkheid voor meer business seats, wel voor meer blauwe stoeltjes. Dat is het makkelijkst, maar levert te weinig op. Vandaar nieuwbouw, waar ze meteen een ring aan business units kunnen maken tussen ring 1 en 2.
De tegenstand voor nieuwbouw komt grotendeels ook vanaf de blauwe stoeltjes.
Ik ben een blauw stoeltje in hart en nieren, die regelmatig op de business seats te vinden is (werkgerelateerd). Vandaar mijn wat neutrale blik. Nieuw of vernieuw, maakt mij niet uit, als Feyenoord maar zo af en toe eens kampioen wordt.
Wat dit met Gudde te maken heeft? Hij is in 9,5 jaar nog geen stap dichterbij gekomen. Nou ja, misschien wel 1 stap, maar er zijn nog genoeg stappen af te leggen. En die ene stap voorwaarts, die is zo weer terug gezet. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 september 2017 - 11:03 schreef piet de paler het volgende:Meningen verschillen , ik denk dat elk weldenkende manager Feyenoord uit de schuld had getrokken. Dat vind ik ook, daarentegen was Gudde wel een beschaafde man die de koppen bij elkaar hield . Hij heeft de club Feyenoord goed vertegenwoordigd. Nu tijd voor een nieuwe koers. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Ik snap niet waarom hij altijd nog bij velen de kop van jut is. Moet je kijken waar de club stond toen hij begon en waar de club nu staat. Hij heeft de rust weten te bewaren en natuurlijk had hij geluk dat de VvF opstond, maar de onder zijn bewind heeft Feyenoord wel de weg naar boven weten te vinden, al is het met hulp: hij heeft het wat mij betreft ontzettend goed gedaan! Ik vind het te gemakkelijk om hem te veroordelen, omdat hij niet zo'n grote bek heeft als andere voorzitters. Hij is beschaafd en vooral rustig gebleven, maar voor iemand die als onervaren man begon (wat de mensen die hem aanstelden verweten werd) heeft hij het toch juist heel goed gedaan?
Een standbeeld is teveel van het goede, want dan passeer je andere goede voorzitters, maar wat mij betreft raken we een goede voorzitter kwijt. Met die nieuwe Pipo is het nog maar afwachten.... |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 september 2017 - 11:03 schreef piet de paler het volgende:Meningen verschillen , ik denk dat elk weldenkende manager Feyenoord uit de schuld had getrokken. Dan was Feyenoord 9,5 jaar lang gezegend met een weldenkend mens. Wat zeuren we dan nog over deze man. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Als je ziet waar Feyenoord stond en waar ze nu staan, heeft hij het prima gedaan, uitstekend zelfs. Hij is misschien wel de voorzitter die de club in de zwaarste periode in het bestaan onder zijn hoede had. Hij is maar liefst 10 jaar voorzitter geweest. Dat is een groot deel van onze historie. Ik hou er niet van mensen te bewieroken door tribunes te gaan vernoemen of standbeelden te maken omdat je dan altijd anderen tekort doet. Natuurlijk zijn er lieden die dusdanige groot zijn (bijv. Willem van Hanegem) dat het wel kan, maar wanneer wel en wanneer niet? Mijn menig is daarentegen wel dat zijn prestatie dusdanig verdienstelijk is dat een standbeeld eigenlijk best op zijn plaats is. Hij heeft het uitstekend gedaan., Ik doe het maar even op eigen titel: Eric bedankt! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik vind dat jij een standbeeld verdient Arie.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote: Voor het zijn van een Feyenoordfan zekers? In dat geval mag er ook wel een voor jou gemaakt worden... een bronzen! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 september 2017 - 12:49 schreef VVout het volgende:[..] Dan was Feyenoord 9,5 jaar lang gezegend met een weldenkend mens. Wat zeuren we dan nog over deze man. Echt he. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 september 2017 - 13:01 schreef Arie.Klooster het volgende:Als je ziet waar Feyenoord stond en waar ze nu staan, heeft hij het prima gedaan, uitstekend zelfs. Hij is misschien wel de voorzitter die de club in de zwaarste periode in het bestaan onder zijn hoede had. Hij is maar liefst 10 jaar voorzitter geweest. Dat is een groot deel van onze historie. Ik hou er niet van mensen te bewieroken door tribunes te gaan vernoemen of standbeelden te maken omdat je dan altijd anderen tekort doet. Natuurlijk zijn er lieden die dusdanige groot zijn (bijv. Willem van Hanegem) dat het wel kan, maar wanneer wel en wanneer niet? Mijn menig is daarentegen wel dat zijn prestatie dusdanig verdienstelijk is dat een standbeeld eigenlijk best op zijn plaats is. Hij heeft het uitstekend gedaan., Ik doe het maar even op eigen titel: Eric bedankt! Gudde was een uitstekende crisismanager waar het ging om gezond maken van een organisatie. De juiste mensen aangesteld en -vooralsnog- gen achterbakse malversaties. De club heeft in jaren niet zo'n rustig tijdvak meegemaakt. Nee, geen boegbeeld. Hoefde ook niet. Het was snijden geblazen in de club. En deed hij, en kijk eens naar onze begroting nu? Dat is ergens begonnen. Nee, nog steeds geen stadion. Geen man van het allround netwerk, geen doorpakker.
Een standbeeld? Nee, maar wel een groot applaus en mooi afscheid.
Heb het trouwens wel gehad met die zgn. boegbeelden. Bleken veelal teringlijers te zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 september 2017 door FR-Henk -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Nou, doen we een doosje bonbons erbij, iedereen tevreden. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
En die naar Gio gooien. Iedereen lachen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat zal hem leren , met zijn Molukse voorkeuren. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Is Manolev Moluks? En Ard van Peppen?
Op jee. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 september 2017 - 14:42 schreef FR-Henk het volgende:[..] Gudde was een uitstekende crisismanager waar het ging om gezond maken van een organisatie. De juiste mensen aangesteld en -vooralsnog- gen achterbakse malversaties. De club heeft in jaren niet zo'n rustig tijdvak meegemaakt. Nee, geen boegbeeld. Hoefde ook niet. Het was snijden geblazen in de club. En deed hij, en kijk eens naar onze begroting nu? Dat is ergens begonnen. Nee, nog steeds geen stadion. Geen man van het allround netwerk, geen doorpakker. Een standbeeld? Nee, maar wel een groot applaus en mooi afscheid. Heb het trouwens wel gehad met die zgn. boegbeelden. Bleken veelal teringlijers te zijn. Tranen in mijn ogen |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
van geil