|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Nou, dat weet ik in dit geval nog zo niet. Wanneer het te lang gaat duren, wordt Gudde alsnog de kop van jut.... Hij heeft misschien wel gelijk hoe het kan gaan... Stilstand is achteruitgang toch? Nou, zolang we niet verder komen, staan we stil. Knopen doorhakken en zo spoedig mogelijk die schop in de grond... De concurrentie gaat wel door hè... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Volgens mij weet Feyenoord al een hele poos wat voor een stadion ze willen, wat de minimale eisen zijn etc. etc. etc en valt het uitblijven van een definitief plan niet samen met het "slechte" functioneren van Gudde. De zogenoemde stilstand heeft meer te maken met het economische klimaat, buitenstaanders die willen scoren over de rug van de club en de Gemeente Rotterdam. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
maar als het niet aan feyenoord ligt, falen ze dus. Want anders waren ze toch wel al begonnen? Of ze overschatten zichzelf dan, of ze zijn laks... Is misschien wel kort door de bocht, ik weet het. Maar hoe langer het duurt, hoe meer de concurrenten weg lopen en als je niet oppast, haak je (voorlopig) definitief af... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 - 15:40 schreef Arie.Klooster het volgende:maar als het niet aan feyenoord ligt, falen ze dus. Want anders waren ze toch wel al begonnen? Of ze overschatten zichzelf dan, of ze zijn laks... Is misschien wel kort door de bocht, ik weet het. Maar hoe langer het duurt, hoe meer de concurrenten weg lopen en als je niet oppast, haak je (voorlopig) definitief af... Falen... Zo zie ik dat niet, maar goed. Dat laatste is al een feit.
We kunnen maar één beslissing nemen, laat dat de juiste zijn. RdK heeft de boel alleen maar vertraagd en een hoop geld gekost. Andere partijen hebben om hun eigen, soms dubieuze, redenen het besluitvormingsproces anderszins geremd (als ik het goed begrepen heb).
Allemaal politiek dus. Bah.. En Dé Politiek zelf beslist helemaal niets als er rellen worden geschopt in Rome.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 oktober 2015 door Barabas -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 - 15:40 schreef Arie.Klooster het volgende:maar als het niet aan feyenoord ligt, falen ze dus. Want anders waren ze toch wel al begonnen? Of ze overschatten zichzelf dan, of ze zijn laks... Is misschien wel kort door de bocht, ik weet het. Maar hoe langer het duurt, hoe meer de concurrenten weg lopen en als je niet oppast, haak je (voorlopig) definitief af... Hoe wil je beginnen als je de kosten nooit alleen kan dragen? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Maakt het uit tis toch allemaal kudt..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 oktober 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Feyenoord wil gewoon een nieuw stadion. Dus laten ze alle andere opties eerst afschieten, zodat alleen de optie nieuwbouw overblijft. Wanneer ze dat redden en het ook vooropgezet is, hebben ze het handig gedaan. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
quote: Precies, kudt is kudt zie de boer en neukte zijn varken waar zijn vrouw bij stond te huilen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord is financieel zwarte periode te boven: "Vijftien tot twintig miljoen"
Feyenoord heeft in de afgelopen jaren een schuldenlast van 43 miljoen euro weggewerkt. De club is uit een donker dal geklommen en staat er financieel weer goed voor. Eric Gudde legt uit hoe Feyenoord dit heeft kunnen realiseren.
"We hadden 43 miljoen euro schuld en 35 miljoen negatief eigen vermogen. Nu hebben we al anderhalf jaar geen schulden meer en hebben we een positief eigen vermogen van vijftien miljoen euro", verklaart Gudde aan de NOS. "We zijn meer omzet gaan draaien dan dat we kosten hebben gemaakt. Dus de tering naar de nering zetten, spijkerhard bezuinigen, maar ook de omzet vergroten. Wie de jaarstukken bekijkt, ziet dat we de laatste vier jaar iedere keer een positieve transferbalans hebben geboekt. Mede door onze voortreffelijke jeugdopleiding, maar ook door goede aankopen die we goed hebben verkocht. En we hebben een kapitaalinjectie gekregen van de Vrienden van Feyenoord. Die drie dingen hebben laten zien dat dit de manier is om het voor elkaar te krijgen", aldus Gudde.
Nu Feyenoord financieel weer gezond is, is er weer geld beschikbaar om spelers te kopen. Ook de naam van Hakim Ziyech wordt steeds vaker genoemd in Rotterdam. "Dat is een speler waar we anderhalf jaar zeer geïnteresseerd in waren. Bovendien hebben we met Simon Gustafson, Jens Toornstra en Tonny Vilhena uitstekende spelers voor die positie." Over een nieuw stadion wordt lang en breed gesproken in Rotterdam. "Het enige wat er aan mankeert is dat je als je naar de cijfers gaat kijken dat er modernere stadions zijn die veel meer geld ophalen. Dat betekent meer bezoekers, meer geld voor hospitality, meer voor sponsoring, meer reclame. Ik denk dat je dan aan bedragen van vijftien tot twintig miljoen euro per jaar extra moet denken."
Of het een compleet nieuw of een gerenoveerd stadion gaat worden, is Gudde duidelijk. "Het kan beide, niets is uitgesloten. Maar ik heb al die jaren geen een exploitatiemodel gezien van een verbouwd stadion wat hout heeft gesneden, maar op voorhand wordt niets uitgesloten." Ook over de plek van het stadion is niets uitgesloten." Er wordt over diverse locaties nagedacht", sluit Gudde af. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gudde: ''Feyenoord beklimming van de Mont Ventoux''
Feyenoord zit zowel sportief als financieel in de lift. Dat is onder andere het resultaat van jarenlang keihard werken binnen de clubleiding van Feyenoord. Algemeen directeur Eric Gudde, die te maken heeft gehad met bedreigingen en intimidaties, heeft alles inmiddels wel meegemaakt.
''Werken bij Feyenoord, heb ik eerder gezegd, is net als het beklimmen van de Mont Ventoux op de fiets. Bij de renner doet alles zeer. Afstappen kan, maar op het moment dat je in de bezemwagen zit heb je al spijt. Nee, opgeven zit niet in me. Ik krijg energie van de mensen in onze organisatie'', zegt hij in De Telegraf.
Nu is het tijd voor de volgende stap. ''Prijzen pakken op weg naar een nieuw onderkomen voor Feyenoord. Een nieuwe trainingsaccommodatie willen we snel realiseren en ik wil dat de club snel het rauwe randje rond wedstrijden als tegen AS Roma en Ajaks kwijtraakt. Dat vind ik zo slecht voor het imago van onze club.''
Vanavond treft Gudde zijn zoon Wouter, commercieel directeur bij Excelsior. Wouter hoeft in ieder geval niet te rekenen op een promotie naar Feyenoord. ''Die afspraak hebben Martin van Geel en Mark Koevermans (commercieel directeur) en ik gemaakt. Er zal nooit een kind op de werkvloer werkzaam zijn tegelijk met ons. Onbespreekbaar.'' |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Tsja... Enerverende leeservaring... 😫 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gudde: ''Ik verwacht niet dat ik in 2022 nog directeur ben''
Feyenoord lijkt het gat met topclubs PSV en Ajaks maar niet te kunnen dichten. In Rotterdam wordt men ongeduldig merkt ook algemeen directeur Eric Gudde. Volgens hem willen sommige stakeholders dat de club meer risico gaat nemen.
''Ik wil best nadenken om een beetje op te schuiven, bijvoorbeeld door opbrengsten uit Europees voetbal deels op te nemen in de begroting, waardoor er extra armslag is op de spelersmarkt'', vertelt Gudde tegenover Voetbal International. ''Maar ik ga niet gokken met de toekomst van de club. In de situatie van 2007 moeten we niet meer terecht komen, maar dat is míjn mening.''
Een deel van de supporters, ook een stakeholder, wil Gudde weghebben. ''Toch haal ik nog steeds veel energie uit het werk'', zegt hij over de recente protesten. Maar voor hoelang nog? ''Als het stadion er staat in 2022 kan ik me niet voorstellen dat ik nog op de stoel van de directeur zit. De paar tussenliggende jaren met de komst van een trainingsaccommodatie en een sportieve stap, wil ik nog meemaken. Maar dat heeft niks met ijdelheid te maken.''
Gudde vindt dat hij financieel en organisatorisch positief werk heeft geleverd. ''Sportief moeten we nog een stap maken, dat is een minpunt.'' En dan is er het stadion nog. De beleidsbepaler loopt nergens voor weg. ''Maar het is niet juist dat ik er als enige verantwoordelijk voor wordt gehouden. Met de trainingsaccommodatie zijn we nu druk, die wil ik echt nog wel op mijn lijstje krijgen.'' De directeur waagt zich niet aan een cijfer over zijn functioneren. ''Elke zomer beoordelen de commissarissen mij. Tot nu toe heb ik altijd het vertrouwen gekregen. Maar ik besef dat ik bij de buitenwacht nooit de populariteitsprijs zal winnen.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gudde: ''Er is toch iets mis met het DNA van Feyenoord''
Eric Gudde ligt ook dit seizoen weer onder vuur bij een deel van de Feyenoord-aanhang. De algemeen directeur weet dat de supporters sportief resultaat willen zien en de serie van zeven opeenvolgende nederlagen kwam dan ook hard aan in De Kuip.
''Feyenoord is als een containerschip, dat keer je niet zo even om'', constateert Gudde in Voetbal International. Er volgt al snel een nieuwe metafoor. ''Er is blijkbaar toch iets mis met het DNA van Feyenoord. Daar zit een fout in. Nu is de periode aangebroken dat we deze DNA-fout moeten repareren en laten zien dat we de titel een keer kunnen halen.''
De beleidsbepaler haalt vaak het budgettaire verschil met PSV en Ajaks aan. ''Dan nóg vind ik dat Feyenoord de attitude moet hebben van Atlético Madrid. Met een groter stadion wordt die kans vanzelf groter, maar dan praat je over schrik niet 2022. Daar kunnen we niet op wachten. De laatste twintig procent die we moeten overbruggen naar het kampioenschap zoeken we in een hogere kwaliteit van mensen en het optimaliseren van het topsportklimaat.''
''Het gaat om randvoorwaarden en mindset. We zijn bezig met een enorme inhaalslag nu er geld is. Een verwarmd trainingsveld hebben we pas sinds drie jaar. Data- en videoanalisten, Software om de ontwikkeling van jeugdspelers vast te leggen, een extra fysieke trainer... Hebben we allemaal pas recent in geïnvesteerd.'' Een nieuw trainingscomplex is nu het belangrijkste. ''Zodat het eerste elftal een paar keer per week besloten kan trainen. In alle rust, zonder toeters en bellen. Ook hebben wij en dat klinkt als een cliché nog wel vooruitgang te boeken in de echte winnaarsmentaliteit. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Oplevering in het nieuwe millenium
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 maart 2016 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het kwartje is dan eindelijk gevallen dat het "DNA" in alle lagen niet deugd. De directie echter is het hoofdingrediënt van het "DNA" , dus dit is eigenlijk een ontslagverklaring. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Laat hem het DNA maar eerst uitleggen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Wat valt daar aan uit te leggen ? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Waar en welk DNA? Leg jij het maar eens haarfijn uit. Tot vandaag heb jij dat niet opgemerkt namelijk. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Het gerucht ging in Vlaardingen altijd de ronde dat hij hele warme gevoelens had voor 020 voor zijn Feyenoord periode |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Haha , dan kun je niet lezen. Tientallen keren en met mij velen. Profsportklimaat, DNA oftewel de bouwstenen van Feyenoord. Grappige woordkeuze van Gudde want ze bouwen niet, geen stadion en niet aan de selectie, dit is eigenlijk n ontslagspeech. @Henk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 maart 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Hij legt dat DNA overigens in het zelfde stukje volledig uit, de manier van denken en handelen moet om. De attitude van Atletico zegt hij. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Dat begrijp ik niet want ik zie de attitude van............ Best moeilijk eigenlijk want zelfs amateurs voetballen soms meer met hart en ziel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 maart 2016 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Attitude staat in deze context voor denkwijze. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Vanuit de club zelf.(DNA)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 maart 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Dus ze gaan plaats maken voor anderen,heel goed! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat zeg ik, dat zegt hij eigenlijk. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Je kunt namelijk van natuur geboren grijze muizen niet transformeren naar flair managers. Dat kan hij misschien wel denken en bedoelen, maar dat zit er gewoon niet in. De grijze muizen zijn in het bedrijfsleven vaak goede saneerders , en moeten dan plaats maken voor mensen die met flair handelen.
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ik wens hem het allerbeste voor zijn toekomst na Feyenoord. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 19:16 schreef van geil het volgende:Je kunt namelijk van natuur geboren grijze muizen niet transformeren naar flair managers. Dat kan hij misschien wel denken en bedoelen, maar dat zit er gewoon niet in. Flair manager hoeft van mij al helemaal niet ,een kop als van Hanegem mag van mij ook. Als hij maar de kennis en uitstraling heeft. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat is flair Leon, met ook het handelen er naar.(in deze context wederom) Dus bv niet 3 marginale spelers halen, maar 1 gerichte topper. Niet roepen dat je derde wordt , maar altijd voor plek 1 gaat, winnaarsmentaliteit etc etc Heeft niets met uiterlijk te maken.
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ok maar niet te arrogant haha |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 18:55 schreef van geil het volgende:Haha , dan kun je niet lezen. Tientallen keren en met mij velen. Profsportklimaat, DNA oftewel de bouwstenen van Feyenoord. Grappige woordkeuze van Gudde want ze bouwen niet, geen stadion en niet aan de selectie, dit is eigenlijk n ontslagspeech. @Henk. Je legt verbanden binnen een interview die niet per se verbanden zijn. Je rafelt uiteen wat niet per se bedoeld wordt.
Maar Gudde moet hangen. So obvious. Je bent in enkele maanden om. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Gudde hoeft voor mij niet te hangen. (v Geel wel) Dat zegt hij zelf. En ik rafel niets uit, DNA wordt vaak in het bedrijfsleven gebruikt als omschrijving van de bouwstenen van de levende cultuur. Dus wederom mis.
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 16:12 schreef RenatoBos het volgende:Gudde: ''Er is toch iets mis met het DNA van Feyenoord''[ afbeelding ] . ''Er is blijkbaar toch iets mis met het DNA van Feyenoord. Daar zit een fout in. Nu is de periode aangebroken dat we deze DNA-fout moeten repareren en laten zien dat we de titel een keer kunnen halen.'' De beleidsbepaler haalt vaak het budgettaire verschil met PSV en Ajaks aan. ''Dan nóg vind ik dat Feyenoord de attitude moet hebben van Atlético Madrid. Met een groter stadion wordt die kans vanzelf groter, maar dan praat je over schrik niet 2022. Daar kunnen we niet op wachten. De laatste twintig procent die we moeten overbruggen naar het kampioenschap zoeken we in een hogere kwaliteit van mensen en het optimaliseren van het topsportklimaat.'' ''Het gaat om randvoorwaarden en mindset. En zie hier hoe hij zelf duidelijk het verband legt.
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Van de inmiddels 5067 stemmen op FR12 of Gudde moet blijven als algemeen directeur, stemde 58% tegen. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
quote:Op woensdag 30 maart 2016 - 16:12 schreef RenatoBos het volgende:Gudde: ''Er is toch iets mis met het DNA van Feyenoord''[ afbeelding ] Eric Gudde ligt ook dit seizoen weer onder vuur bij een deel van de Feyenoord-aanhang. De algemeen directeur weet dat de supporters sportief resultaat willen zien en de serie van zeven opeenvolgende nederlagen kwam dan ook hard aan in De Kuip.''Feyenoord is als een containerschip, dat keer je niet zo even om'', constateert Gudde in Voetbal International. Er volgt al snel een nieuwe metafoor. ''Er is blijkbaar toch iets mis met het DNA van Feyenoord. Daar zit een fout in. Nu is de periode aangebroken dat we deze DNA-fout moeten repareren en laten zien dat we de titel een keer kunnen halen.'' De beleidsbepaler haalt vaak het budgettaire verschil met PSV en Ajaks aan. ''Dan nóg vind ik dat Feyenoord de attitude moet hebben van Atlético Madrid. Met een groter stadion wordt die kans vanzelf groter, maar dan praat je over schrik niet 2022. Daar kunnen we niet op wachten. De laatste twintig procent die we moeten overbruggen naar het kampioenschap zoeken we in een hogere kwaliteit van mensen en het optimaliseren van het topsportklimaat.'' ''Het gaat om randvoorwaarden en mindset. We zijn bezig met een enorme inhaalslag nu er geld is. Een verwarmd trainingsveld hebben we pas sinds drie jaar. Data- en videoanalisten, Software om de ontwikkeling van jeugdspelers vast te leggen, een extra fysieke trainer... Hebben we allemaal pas recent in geïnvesteerd.'' Een nieuw trainingscomplex is nu het belangrijkste. ''Zodat het eerste elftal een paar keer per week besloten kan trainen. In alle rust, zonder toeters en bellen. Ook hebben wij en dat klinkt als een cliché nog wel vooruitgang te boeken in de echte winnaarsmentaliteit. Je vergeet een goed scoutingsapparaat, nono. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 31 maart 2016 - 09:15 schreef Leon FR1908 het volgende:Van de inmiddels 5067 stemmen op FR12 of Gudde moet blijven als algemeen directeur, stemde 58% tegen. hmm, stemt er toch ook 42% voor. Meer dan ik verwacht had eigenlijk. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Ik had geen verwachting eerlijk gezegd ,maar een verschil van 16% is niet echt groot maar wel duidelijk |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 31 maart 2016 - 20:09 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Ik had geen verwachting eerlijk gezegd ,maar een verschil van 16% is niet echt groot maar wel duidelijk De boodschap is duidelijk ja. Tegelijkertijd is er toch een forse groep die nog achter Gudde staat. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 31 maart 2016 - 20:18 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] De boodschap is duidelijk ja. Tegelijkertijd is er toch een forse groep die nog achter Gudde staat. Dat is zeker waar,en op een site als FR12 verwacht je niks anders dan alleen echte Feyenoord aanhang.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 maart 2016 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik denk dat v Geel er slechter op staat. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Totdat er weer een lange reeks gewonnen wordt. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ik lees net dat Gudde slapeloze nachten had omdat hij dacht in de tijd de salarissen niet te kunnen betalen aan de spelers. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
at your service..
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ziet er nog steeds knullig uit dat ze zo naar het trainingsveld moeten, vond ik een 30 jaar geleden al toen ik daar woonde. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dan is het toch een traditie geworden dat loopje.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ha, zekers. Dat loopje door weer en wind met diverse lichaamshoudingen en humeurtjes die boekdelen spreken. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Dat zijn sentimenten waar we van af moeten....Het valt mij mee dat er nooit eens iemand voor zijn flikker is gereden op die weg daar..Bij de eerste de beste amateurclub is dit beter geregeld. Natuurlijk, het heeft zijn charme, maar ik hoop dat dit bij het nieuwe complex is opgelost.. |
|
|
|