BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De 10 duurste aankopen uit de geschiedenis van Feyenoord..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 11:30   quote  deeplink  
De 10 duurste aankopen uit de geschiedenis van Feyenoord

de-kuip(feyenoord)(05-04-2014).jpg

10. Johan Elmander - Örgyte 2.9 miljoen euro

Toen Johan Elmander op negentienjarige leeftijd naar Nederland kwam, hadden de fans van Feyenoord de hoop dat hij ooit de status van de Zweedse clubheld Ove Kindvall zou kunnen bereiken. Elmander legde het tijdens zijn verblijf in Rotterdam echter af tegen spitsen als Pierre van Hooijdonk, Jon Dahl Tomasson, waarop Feyenoord hem enkele keren op huurbasis weg zou sturen. In 2004 vertrok hij na 46 duels en vijf doelpunten naar Bröndby uit Denemarken. Via Toulouse, Bolton Wanderers, Galatasaray en Norwich City keerde Elmander aan het begin van deze maand transfervrij terug bij Bröndby.

lijst%20johan%20elmander.jpg

9. Graziano Pellè FC Parma 3 miljoen euro

Nadat Feyenoord John Guidetti als cultheld omarmde, had men veel kritiek op diens opvolger. Graziano Pellè maakte bij AZ nooit indruk en was ook in Italië geen gewezen topschutter. In Rotterdamse dienst bloeide de spits echter op en wist hij elke criticaster de mond te snoeren. In 66 officiële wedstrijden voor Feyenoord maakte hij 55 doelpunten. Sinds deze zomer speelt Pellè voor Southampton, dat tien miljoen voor hem op tafel legde.

lijst%20graziano%20pelle.jpg

8. Jon Dahl Tomasson Newcastle United 3.2 miljoen euro

Als spits bij sc Heerenveen verdiende de jonge Jon Dahl Tomasson een transfer naar Newcastle United. In Engeland brak de spits nooit door, dus was hij razend blij dat Feyenoord het met hem aandurfde. In Rotterdamse dienst zou Tomasson uitgroeien tot een sterspeler en was hij één van de steunpilaren in het elftal dat de UEFA Cup won in 2002. Via AC Milan, VfB Stuttgart en Villarreal keerde hij in 2008 terug bij Feyenoord. Zijn tweede periode werd mede door blessureleed geen succes.

lijst%20jon%20dahl%20tomasson.jpg

7. Sekou Cissé Roda JC 3.5 miljoen euro

Wellicht de grootste miskoop in de geschiedenis van Feyenoord. De Ivoriaanse vleugelspits was bij Roda JC één van de gevaarlijkste aanvallers in de Eredivisie. In dienst van Feyenoord kwam zijn talent nooit tot uiting. Mede door enkele bizarre blessures kwam hij in vijf jaar Feyenoord niet verder dan 72 duels. In 2014 vertrok hij naar het Racing Genk van Mario Been. Inmiddels is hij transfervrij.

lijst%20sekou%20cisse.jpg

6. Tomasz Iwan Roda JC 3.7 miljoen euro
De Poolse Tomasz Iwan werd halverwege de jaren negentig door Roda JC naar Nederland gehaald. In één seizoen overtuigde hij de Nederlandse top en maakte hij de overstap naar Feyenoord. In totaal zou Iwan 53 duels spelen namens de Rotterdammers, alvorens hij in 1997 voor een miljoen minder de overstap maakte naar PSV.

lijst%20tomasz%20iwan.jpg

5. Karim El Ahmadi FC Twente 5 miljoen euro
Als motor van het FC Twente dat onder Fred Rutten Nederland verraste werd Karim El Ahmadi voor flink wat miljoenen naar Feyenoord gehaald. De Marokkaanse middenvelder belandde echter tijdens een zeer lastige periode bij de club, waardoor er ook veel kritiek was op het spel van El Ahmadi. Hij leek via de achterdeur te vertrekken, maar zou onder Ronald Koeman opbloeien en verdiende hij in de zomer van 2013 een transfer naar Aston Villa.

lijst%20karim%20el%20ahmadi.jpg

4. Roy Makaay Bayern München 5 miljoen euro
Toen Roy Makaay in 2007 terug naar Nederland gehaald werd stond De Kuip op zijn kop. Das Phantom, op zijn hoogtepunt één van de beste aanvallers in Europa, besloot een contract te tekenen bij Feyenoord. Hoewel Makaay nog tot 99 duels zou komen en toch een respectabel aantal van 43 treffers maakte, was men in Rotterdam nooit overtuigd. Hij belandde in zijn laatste seizoen zelfs op de bank en maakte kort daarna een einde aan zijn carrière.

lijst%20roy%20makaay.jpg

3. Julio Cruz River Plate 5.4 miljoen euro
Met Julio Cruz in de spits werd Feyenoord in 1999 voor de laatste maal kampioen van Nederland. De Argentijn werd in 1997 voor veel geld naar Nederland gehaald en wist het ook waar te maken in de spits bij Feyenoord. Hij zou meer dan honderd duels spelen namens de club en verdiende door zijn prestaties een transfer naar FC Bologna. Later zou Cruz nog uitkomen voor onder meer Internazionale en Lazio Roma.

lijst%20julio%20cruz.jpg

2. Shinji Ono - Urawa Reds 5.5 miljoen euro

In tegenstelling tot Lazovic, groeide Shinji Ono wél uit tot een held in Rotterdam. De Japanner werd in het seizoen 2001/2002 naar Nederland gehaald en groeide uit tot een vaste basisspeler. Ono zou 146 wedstrijden spelen namens Feyenoord en zou in 2006 terugkeren naar Japan.

lijst%20shinji%20ono.jpg

1. Danko Lazovic Partizan Belgrado 7 miljoen euro

Danko Lazovic heeft de twijfelachtige eer om zich de duurste aankoop uit de geschiedenis van Feyenoord te noemen. De Servische aanvaller werd met torenhoge verwachtingen opgepikt bij Partizan Belgrado, maar wist in De Kuip nimmer uit te groeien tot een publiekslieveling. Via een omweg belandde Lazovic uiteindelijk nog wel bij een Nederlandse topclub: PSV.

lijst%20danko%20lazovic.jpg

Deze lijst is gebaseerd op de cijfers van transfermarkt.de
Bron:Soccernews

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 juli 2014 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 11:31   quote  deeplink  
Lijkt wel een helden parade (op een paar na dan..)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 juli 2014 door RenatoBos --
FR-1908Arno
 FR-1908Arno - vrijdag 25 juli 2014 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 11:31 schreef RenatoBos het volgende:
Lijkt wel een helden parade (op een paar na dan..)
Danko Euhhh Dank RenotoBos ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 juli 2014 door FR-1908Arno --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 11:51   quote  deeplink  
Graag gedaan Orno d:-)
Danko is een van die paar, die andere is Sekou mijn inziens..
FR-1908Arno
 FR-1908Arno - vrijdag 25 juli 2014 - 12:21   quote  deeplink  
Yep Rest scoort naar mijn inziens boven een 6.5 " Elmander" tot 9 " Cruz" :-) en ja die twee komen niet hoger dan een 2+ en dat krijgens ze voor aanwezigheid en niet voor de kunsten :-)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 12:25   quote  deeplink  
En vanwege de medelijden met zijn pijnlijke grote teen..
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 25 juli 2014 - 14:25   quote  deeplink  
Martin wil niet graag een speler toevoegen aan dit lijstje.
T.Montana
 T.Montana - vrijdag 25 juli 2014 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 14:25 schreef Stylzz het volgende:
Martin wil niet graag een speler toevoegen aan dit lijstje.
Denk dat hij wil een speler wil toevoegen aan dit lijstje als hij het geld ervoor had. Maar hij wil zeker niet nog een speler toevoegen aan dit lijstje die volledig mislukt.

Ik wil net als iedereen zo snel mogelijk een spits. Maar alleen als het een goede aankoop is. Je moet niet grote bedragen gaan uitgeven aan spelers waarvan je niet zeker bent. Ik hoor mensen zeggen waarom van Geel die Delort niet al voor vier miljoen heeft opgehaald, nou dat is heel simpel omdat dat veel te veel is voor een speler waarvan je niet zeker bent, en stel van Geel haalt een spits voor vier miljoen en hij mislukt dan roept iedereen weer dat van Geel niet iemand voor zo veel geld had moeten halen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 juli 2014 door T.Montana --
ViezeFurr
 ViezeFurr - vrijdag 25 juli 2014 - 14:57   quote  deeplink  
Toch mocht ik Danko wel.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 14:59   quote  deeplink  
Met de nadruk op mocht..(?)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 15:00   quote  deeplink  
Slechts 9 doelpunten in 3 jaar, word je niet vrolijk van toch..
ViezeFurr
 ViezeFurr - vrijdag 25 juli 2014 - 15:13   quote  deeplink  
2 jaar dacht ik? Maar hij moest het vooral doen met invalbeurten, en heeft nooit echt de steun en vertrouwen gehad van zowel trainer als het Legioen. Had best een topper kunnen worden denk ik.
ViezeFurr
 ViezeFurr - vrijdag 25 juli 2014 - 15:14   quote  deeplink  
En vergeet niet dat we in die tijd Kuijt, Buffel en Kalou nog hadden. Ook niet de minsten.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 16:13   quote  deeplink  
2 jaar okay, kan best Furr..
legrande
 legrande - vrijdag 25 juli 2014 - 16:24   quote  deeplink  
Zijn we dit jaar wel heel goedkoop uit.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 16:34   quote  deeplink  
Je weet het nog niet he..
FR-1908Arno
 FR-1908Arno - vrijdag 25 juli 2014 - 16:43   quote  deeplink  
4 Mil voor Delort zou niet te veel zijn voor een speler van zijn leeftijd :-)

En je moet wel eens een gok kunnen nemen, en hij's niet echt slecht :-)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 16:43 schreef FR-1908Arno het volgende:
4 Mil voor Delort zou niet te veel zijn voor een speler van zijn leeftijd :-)

En je moet wel eens een gok kunnen nemen, en hij's niet echt slecht :-)
Atletico zou tie toch al getekend moeten hebben inmiddels maar dat is ook nog niet rond..
van geil
 van geil - vrijdag 08 mei 2015 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 14:25 schreef Stylzz het volgende:
Martin wil niet graag een speler toevoegen aan dit lijstje.
Bilal en Toornstra
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 08 mei 2015 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2015 - 22:46 schreef van geil het volgende:

[..]

Bilal en Toornstra
Yep, maar tegenwoordig zijn die miljoenen wel iets minder waard dan toen.
van geil
 van geil - vrijdag 08 mei 2015 - 22:56   quote  deeplink  
sommige wel ja.
mare je bent er snel bij :)
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 08 mei 2015 - 23:16   quote  deeplink  
Dat was echt toeval 😁
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 09 mei 2015 - 03:10   quote  deeplink  
60% miskoop , jammer dat Feyenoord VAAK miskopen presenteert ...

De enige die het geld waard waren zijn:

Jon Dahl Tomasson
Julio Ricardo Cruz
Sinji Ono
Graziano Pellé

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 mei 2015 door lijdensweg --
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 09 mei 2015 - 07:32   quote  deeplink  
Zelfs met Cruz mag je over twijfelen.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 09 mei 2015 - 08:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 07:32 schreef Stylzz het volgende:
Zelfs met Cruz mag je over twijfelen.
Die zag ik liever spelen dan een Kazim ...
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 09 mei 2015 - 08:22   quote  deeplink  
Klopt. Maar daar ging t niet om 😝
VVout
 VVout - zaterdag 09 mei 2015 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 07:32 schreef Stylzz het volgende:
Zelfs met Cruz mag je over twijfelen.
Die tuinman had gewoon zijn momenten maar oh wat hebben we ons vooral in het begin aan hem geërgerd ja.
MMM
 MMM - zaterdag 09 mei 2015 - 10:45   quote  deeplink  
Ono was fenomenaal, geweldenaar. Ik durf hier te beweren dat dat één van de beste middenvelders is geweest die we OOIT gehad hebben hier. Jammer dat dat reizen naar Japan voor interlands hem veel energie kostte.
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 09 september 2016 - 13:47   quote  deeplink  
Fraai lijstje. Zo zie je maar weer dat grote bedragen niet per definitie succes garanderen.

Volgens mij zijn er sinds deze oude topic (wie haalt die ouwe zooi toch telkens naar boven?!) 3 nieuwe spelers met stip binnengekomen: Jorgensen, Bilal en Tapia (correct me if I'm wrong). Ook geen hoogvliegers nog.
JanM
 JanM - vrijdag 09 september 2016 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 september 2016 - 13:47 schreef netsurfer het volgende:
Fraai lijstje. Zo zie je maar weer dat grote bedragen niet per definitie succes garanderen.

Volgens mij zijn er sinds deze oude topic (wie haalt die ouwe zooi toch telkens naar boven?!) 3 nieuwe spelers met stip binnengekomen: Jorgensen, Bilal en Tapia (correct me if I'm wrong). Ook geen hoogvliegers nog.
Toornstra ook. En Tapia heeft dacht ik 'maar' 2,5 mln gekost ...
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 09 september 2016 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 september 2016 - 13:55 schreef JanM het volgende:

[..]

Toornstra ook. En Tapia heeft dacht ik 'maar' 2,5 mln gekost ...
Oh ja, Jens natuurlijk ook. Die maakt tot nu toe elke eurocent waar, naar mijn bescheiden mening.
van geil
 van geil - vrijdag 09 september 2016 - 14:35   quote  deeplink  
Het wordt tijd om deze lijst te laten vervagen .
MMM
 MMM - zaterdag 10 september 2016 - 10:06   quote  deeplink  
Ono was zo fenomenaal goed.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 10 september 2016 - 10:37   quote  deeplink  
Sinji Ono was beste investering ooit! Een genot om naar te kijken als voetballer.
Jammer dat we niet zo'n speler in de huidige selectie hebben!
nr 10
 nr 10 - zaterdag 10 september 2016 - 11:21   quote  deeplink  
Eens. Die splijtende pass op JD tegen Dortmund bij de 3-1. Geeft zijn inzicht perfect aan.
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 10 september 2016 - 18:08   quote  deeplink  
Prima speler Ono...
Wat mij wel opvalt, is dat behalve Pelle er geen één daarna is doorgebroken of voor een groot bedrag is doorverkocht....
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 10 september 2016 - 18:51   quote  deeplink  
Clasie
tomson
 tomson - zaterdag 10 september 2016 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2016 - 18:51 schreef Stylzz het volgende:
Clasie
geen aankoop toch :)
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 10 september 2016 - 20:02   quote  deeplink  
Oh ja, daar ging dit over, nee klopt, Janmaat dan? :)
van geil
 van geil - zaterdag 10 september 2016 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2016 - 18:08 schreef CobusIII het volgende:
Prima speler Ono...
Wat mij wel opvalt, is dat behalve Pelle er geen één daarna is doorgebroken of voor een groot bedrag is doorverkocht....
,
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 11 september 2016 - 00:09   quote  deeplink  
tja op Kuyt en Pellè na zijn de klappers na Ono geloof ik allemaal eigen jeugd geweest inderdaad.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 september 2016 door T-FeYeN00rD --
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 11 september 2016 - 02:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2016 - 18:08 schreef CobusIII het volgende:
Prima speler Ono...
Wat mij wel opvalt, is dat behalve Pelle er geen één daarna is doorgebroken of voor een groot bedrag is doorverkocht....
Komt omdat Feyenoord nu ook financiële regie heeft en hogere transfersommen stelt, want langdurige contracten.
Goeie td man.
MightyAce
 MightyAce - zondag 11 september 2016 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 september 2016 - 02:11 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Komt omdat Feyenoord nu ook financiële regie heeft en hogere transfersommen stelt, want langdurige contracten.
Goeie td man.
Dat moeten we nog gaan zien. Lange contracten zijn er, hogere transfersommen lijkt bij ons zelden te lukken...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 11 september 2016 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2016 - 18:51 schreef Stylzz het volgende:
Clasie
Volgens mij klopt jou antwoord op CobusIII.

Clasie
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 11 september 2016 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2016 - 10:06 schreef MMM het volgende:
Ono was zo fenomenaal goed.
Wat een speler was hij ..Idd de beste middenvelder in de kuip die ik gezien heb.
Stylzz
 Stylzz - zondag 11 september 2016 - 09:21   quote  deeplink  
Janmaat ook, die was transfervrij, leverde 7,5 miljoen op, ging drie dagen na Pellè :)
CobusIII
 CobusIII - zondag 11 september 2016 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 september 2016 - 09:16 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Volgens mij klopt jou antwoord op CobusIII.

Clasie
Clasie staat niet in het rijtje van de 10 grootste aankopen.....Vanuit de eigen jeugd hebben we wel een aantal aardige transfers gemaakt...
Wat ik ermee wil zeggen, is dat het wel lekker is als je af en toe een klapper maakt met de doorverkoop van een goede speler. Bijvoorbeeld Suarez, Renaldo, Milik, Nistelrooij etc.....
Stylzz
 Stylzz - zondag 11 september 2016 - 09:29   quote  deeplink  
Die komen niet naar ons. Zo gaat dat al jaren, Feyenoord speelt structureel te weinig CL voetbal om dat soort spelers te lokken. PSV en Ajax spelen dit wel, daarom komen er sneller internationale potentiële toppers en nationale bovengemiddelde spelers.

Wij moeten het doen met spelers die het zouden kunnen redden, met een affectie voor Feyenoord en/of Rotterdam.

En het is een vicieuze cirkel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 september 2016 door Stylzz --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 11 september 2016 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 september 2016 - 09:26 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Clasie staat niet in het rijtje van de 10 grootste aankopen.....Vanuit de eigen jeugd hebben we wel een aantal aardige transfers gemaakt...
Wat ik ermee wil zeggen, is dat het wel lekker is als je af en toe een klapper maakt met de doorverkoop van een goede speler. Bijvoorbeeld Suarez, Renaldo, Milik, Nistelrooij etc.....
Omdat je in jou vorige bericht schreef over doorgebroken.
Vandaar mij verwarring. .
Maar idd Janmaat wel ,en Wesley Verhoek ;)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 11 september 2016 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 september 2016 - 09:29 schreef Stylzz het volgende:
Die komen niet naar ons. Zo gaat dat al jaren, Feyenoord speelt structureel te weinig CL voetbal om dat soort spelers te lokken. PSV en Ajax spelen dit wel, daarom komen er sneller internationale potentiële toppers en nationale bovengemiddelde spelers.

Wij moeten het doen met spelers die het zouden kunnen redden, met een affectie voor Feyenoord en/of Rotterdam.

En het is een vicieuze cirkel.
Toch ze hebben ooit Fred zo doorverkocht zonder dat hij ooit in Rotterdam geweest was.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De 10 duurste aankopen uit de geschiedenis van Feyenoord..









0.0075979