BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Luke Wilkshire topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 juli 2014 - 11:06   quote  deeplink  
Feyenoord trekt Luke Wilkshire aan

348f536eb25beb76324f771553ac6fb0_800_600.jpg

Na Khalid Boulahrouz heeft Feyenoord opnieuw een verdediger binnengehaald. De 32-jarige Luke Wilkshire komt over van Dinamo Moskou en speelt het komende seizoen in Rotterdam. Dat meldt De Telegraaf zojuist. Wilkshire is een Australische rechtsback, die in het verleden uitkwam voor FC Twente. Trainer Fred Rutten kent hem dan ook van die periode in Enschede.

Feyenoord heeft daarmee haar vierde aanwinst binnen. Warner Hahn, Khalid Boulahrouz en Bilal Basacikoglu versterkten de Rotterdammers eerder al. De Stadionclub is nog steeds op zoek naar een spits, die eigenlijk absolute prioriteit is in De Kuip.

Wilkshire vertrok op 17-jarige leeftijd naar Engeland om daar aan de slag te gaan bij Middlesbrough. Na daar een aantal seizoenen onder contract te hebben gestaan vertrok hij in 2003 naar Bristol City dat een divisie lager uitkwam om daar meer speeltijd te krijgen.

In oktober van 2004 maakte hij zijn debuut voor het nationale elftal van Australië in de wedstrijd tegen de Salomonseilanden om de OFC Nations Cup die met 5-1 gewonnen werd.

Hij stond eind juli 2006 in de belangstelling van FC Twente, op advies van zijn voormalige bondscoach Guus Hiddink, waar hij een succesvolle stage had afgewerkt. De club uit Enschede nam hem daarna over van Bristol City.

In de zomer van 2008 verliet hij FC Twente voor Dinamo Moskou.

Dat Feyenoord bij het invullen van de vacature die Daryl Janmaat met zijn transfer naar Newcastle United heeft achterlaten uitkomt bij Luke Wilkshire, is achteraf bekeken niet zo verrassend. Wilkshire is namelijk een oude bekende van trainer Fred Rutten. Het duo werk tussen 2006 en 2008 succesvol samen bij FC Twente, waar de Australiër zich onderscheidt als aanvallend ingestelde rechtsback met een groot loopvermogen en een prima mentaliteit.

Als Wilkshire zes jaar na zijn vertrek uit Enschede een contract voor één seizoen in De Kuip ondertekent, is de vleugelverdediger gelouterd door een zesjarig avontuur bij het Russische Dinamo Moskou. Bovendien maakt hij in 2010 in Zuid-Afrika voor de tweede keer zijn opwachting op een WK, nadat hij tijdens de editie van 2006 ook al van de partij was met Australië. Bij zijn komst naar Feyenoord staat de teller op liefst 78 interlands voor het Australische nationale elftal.

Een nieuwe samenwerking met Rutten is voor Wilkshire een belangrijke reden om voor Feyenoord te kiezen, zo laat hij weten op de dag van zijn presentatie in De Kuip. Zijn manier van werken spreekt me erg aan. Fred Rutten is niet alleen een heel goede trainer, maar zeker ook een warm mens. Los daarvan heb ik altijd in mijn hoofd gehad ooit nog eens terug te willen keren in Nederland. Feyenoord is een geweldige club met een fantastisch stadion en geweldige supporters. Ik heb ontzettend veel zin om hier aan de slag te gaan en hoop met mijn ervaring iets te kunnen toevoegen aan het team.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 juli 2015 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 juli 2014 - 11:08   quote  deeplink  
Transfervrij. Een brok ervaring, ik denk een goede zaak..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 31 juli 2014 - 11:13   quote  deeplink  
En t is al echt officieel ook. Feyenoord meldt t ook al.
dr love
 dr love - donderdag 31 juli 2014 - 11:23   quote  deeplink  
Kijk das een goeie volwassen kerel ervaring dat hadden wij nodig, nu middenvelder, spits. Afvallers oud of geen rendement:verhoek, clasie, Mathijssen, vormer, schaken.
TheMenace
 TheMenace - donderdag 31 juli 2014 - 11:30   quote  deeplink  
welkom!toch nog mensen die graag bij feyenoord willen spelen en (echte) mannen zijn.
en geen gloryhunters

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 juli 2014 door TheMenace --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 juli 2014 - 11:31   quote  deeplink  
1776a0112eaf5fdd9872cb10f6859122_800_600.jpg
dr love
 dr love - donderdag 31 juli 2014 - 11:38   quote  deeplink  
Ik wordt echt kotsmisselijk van die klein duimpje hij is al 2 jaar lang de zwakste schakel op het middenveld en nu gaat hij eisen stellen aan m.v.geel mocht er een club komen gelijk verkopen die tuinkabouter afschuwelijk rotkop heeft ie maar ja hij komt van de kwekerijen van feyenoord dus hebben de meeste supporters een roze bril op.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 juli 2014 - 11:39   quote  deeplink  
Mag in het Clasie topic ukkel..
G-child
 G-child - donderdag 31 juli 2014 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 11:38 schreef dr love het volgende:
Ik wordt echt kotsmisselijk van die klein duimpje hij is al 2 jaar lang de zwakste schakel op het middenveld en nu gaat hij eisen stellen aan m.v.geel mocht er een club komen gelijk verkopen die tuinkabouter afschuwelijk rotkop heeft ie maar ja hij komt van de kwekerijen van feyenoord dus hebben de meeste supporters een roze bril op.
Beter een roze dan een kapotte
RinzeN
 RinzeN - donderdag 31 juli 2014 - 11:46   quote  deeplink  
Australiers kunnen in ieder geval lopen en bikkelen! (of scheer ik ze nu allemaal over één kam?)Ik ben benieuwd.
rene rotterdam
 rene rotterdam - donderdag 31 juli 2014 - 11:54   quote  deeplink  
Goede aankoop...degelijke back
koekie
 koekie - donderdag 31 juli 2014 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 11:38 schreef dr love het volgende:
Ik wordt echt kotsmisselijk van die klein duimpje hij is al 2 jaar lang de zwakste schakel op het middenveld en nu gaat hij eisen stellen aan m.v.geel mocht er een club komen gelijk verkopen die tuinkabouter afschuwelijk rotkop heeft ie maar ja hij komt van de kwekerijen van feyenoord dus hebben de meeste supporters een roze bril op.
Nu moet je echt kappen met je geouwehoer over Clasie. Het is een speler die het spelletje echt goed ziet en snel verdeeld.
Gisteren liep hij idd met de tering in zijn lijf te voetballen... en tercht ! Met Mathijssen en Mulder in zijn rug die niet betrouwbaar blijken te zijn en voor hem, Immers en Te Vrede die gewoon niet beter kunnen. Uit je reactie blijkt dat je nooit zelf gevoetbald hebt... misschien bij fc. bal op het dak..
Ik probeer altijd netjes te blijven in mijn reacties maar begin je wel een echte azijnzeiker te vinden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 juli 2014 door koekie --
Els
 Els - donderdag 31 juli 2014 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 11:38 schreef dr love het volgende:
Ik wordt echt kotsmisselijk van die klein duimpje hij is al 2 jaar lang de zwakste schakel op het middenveld en nu gaat hij eisen stellen aan m.v.geel mocht er een club komen gelijk verkopen die tuinkabouter afschuwelijk rotkop heeft ie maar ja hij komt van de kwekerijen van feyenoord dus hebben de meeste supporters een roze bril op.
Wat vervelend voor je. Na het kotsen eerst even met water spoelen, anders gaat al je glazuur eraan (er voor het gemak van uitgaande dat je nog tanden hebt).
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 juli 2014 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 11:59 schreef Els het volgende:

[..]

Wat vervelend voor je. Na het kotsen eerst even met water spoelen, anders gaat al je glazuur eraan (er voor het gemak van uitgaande dat je nog tanden hebt).
Welk glazuur..(?)
cumberlink.com_content_tncms_assets_v3_editorial_d_13_d13ca15e-de09-11e0-bd7d-001cc4c002e0_4e6f5660bbf2c.image_.jpg
Els
 Els - donderdag 31 juli 2014 - 12:31   quote  deeplink  
;)
koekie
 koekie - donderdag 31 juli 2014 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 20. - 11:59 vakantie voldeschreef Els het volgende:

[..]

Wat vervelend voor je. Na het kotsen eerst even met water spoelen, anders gaat al je glazuur eraan (er voor het gemak van uitgaande dat je nog tanden hebt).
Ja Els.... Sorry en dat op een vroege ochtend. ...Ik heb ook snel je advies opgevolgd en ook mijn mond gespoeld en
gaat al iets beter. Dank U ! Dr. Love doe dat ook ajb. of ben je hier ook te eigenwijs voor ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 juli 2014 door koekie --
moa
 moa - donderdag 31 juli 2014 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 11:38 schreef dr love het volgende:
Ik wordt echt kotsmisselijk van die klein duimpje hij is al 2 jaar lang de zwakste schakel op het middenveld en nu gaat hij eisen stellen aan m.v.geel mocht er een club komen gelijk verkopen die tuinkabouter afschuwelijk rotkop heeft ie maar ja hij komt van de kwekerijen van feyenoord dus hebben de meeste supporters een roze bril op.
Waarom heet jij dr love?
FR_Alex
 FR_Alex - donderdag 31 juli 2014 - 12:47   quote  deeplink  
hij heeft love voor klein duimpje..nu nog toegeven..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 juli 2014 - 12:51   quote  deeplink  
Ghehe..
van geil
 van geil - donderdag 31 juli 2014 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 11:08 schreef RenatoBos het volgende:
Transfervrij. Een brok ervaring, ik denk een goede zaak..
Volgens mij niet transfervrij toch?
n weloverwogen goede jonge aankoop van t lijstje van Rutten.
even niet cynisch.
Ben er wel blij mee.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 juli 2014 - 14:20   quote  deeplink  
Mooi d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 juli 2014 - 14:44   quote  deeplink  
WILKSHIRE DIRECT OP TRAININGSVELD

85f75c11d742cb02bedbaa08656ce08f_800_600.jpg

Luke Wilkshire heeft donderdag direct zijn eerste training bij Feyenoord afgewerkt. Kort nadat hij zijn contract in De Kuip had getekend, spoedde de verdediger zich naar het trainingsveld. Daar werkte hij samen met assistent-trainer Patrick Greveraars een individuele sessie af, terwijl er voor de basisspelers van het afgelopen duel met Besiktas een uitlooptraining op het programma stond.

f3ac30b47bbdabcca08898925fc9a407_800_600.jpg

Voor Wilkshire zijn het drukke dagen, want nog maar twee dagen geleden werd hij vader van een dochter. Het is dus een spannende tijd, maar ik weet zeker dat er mooie dingen in het verschiet liggen, vertelde de Australiër kort voor zijn eerste training op Varkenoord. Feyenoord is een geweldige club met een fantastisch stadion en geweldige supporters. Ik heb ontzettend veel zin om hier aan de slag te gaan.

Wilshire speelde op 30 juni van dit jaar zijn laatste wedstrijd. Nadat zijn contract bij Dinamo Moskou ten einde was, hield hij zelf zijn conditie op peil. Ik ben fit, maar heb nog wat werk te verrichten voordat ik echt klaar ben om wedstrijden te spelen, zei hij.

Op het trainingsveld werd Wilkshire herenigd met Fred Rutten, de trainer die hem in 2006 van Bristol City naar FC Twente haalde. Deze trainer was voor mij een belangrijke reden om voor Feyenoord te kiezen. Los daarvan heb ik altijd in mijn hoofd gehad dat ik nog wel eens terug zou willen keren naar Nederland. Ik hoop bij Feyenoord met mijn ervaring iets te kunnen toevoegen aan dit team, waarin ik veel potentie zie.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 juli 2014 - 14:49   quote  deeplink  
Dennis van Eersel spreekt met Luke Wilkshire

http://youtu.be/CAY95d_BOBE
daan limbos
 daan limbos - donderdag 31 juli 2014 - 15:23   quote  deeplink  
Ik word zo langzaam aan doodziek van die analfabeet die zich Dr. Love noemt. Wat een vreselijke vent Ik weet niet wat Clasie hem misdaan heeft, maar de manier waarop hij over deze international praat is ten hemel schreiend. Beste Dr. Eikel, want dat ben je, ga eerst eens terug naar de lagere school, ik denk groep 2, en probeer een klein beetje je Nederlandse taal op te vijzelen. En kijk ook eens in de spiegel, ik denk dat je dan een rottere kop ziet dan het gezicht van Clasie. En verdwijn s.v.p. van dit forum. Je inbreng is puur papiervervuiling.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 31 juli 2014 - 15:32   quote  deeplink  
van de jongste verdediging naar de oudste
RinzeN
 RinzeN - donderdag 31 juli 2014 - 15:42   quote  deeplink  
Wel een goed teken dat hij gelijk het trainingsveld op gaat. Laat die jochies maar eens zien hoeveel werklust een Australier heeft Luke!
hotjumper
 hotjumper - donderdag 31 juli 2014 - 15:46   quote  deeplink  
Australiers zijn allemaal luie flikkers.
MMM
 MMM - donderdag 31 juli 2014 - 16:41   quote  deeplink  
Ik dacht dat we voor spelers gingen met restwaarde? Ik vind het armoedig..

Mathijsen 34, Boulahrouz 33 en nu Wilkshire 32. En het zijn meestal de oudjes die falen..

Vreselijk 3 van die oude mannen. Mag hopen dat ze NOOIT alle drie tegelijk spelen

Mja verras me maar Wilkshire..
MMM
 MMM - donderdag 31 juli 2014 - 16:42   quote  deeplink  
Ik dacht dat we voor spelers gingen met restwaarde? Ik vind het armoedig..

Mathijsen 34, Boulahrouz 33 en nu Wilkshire 32. En het zijn meestal de oudjes die falen..

Vreselijk 3 van die oude mannen. Mag hopen dat ze NOOIT alle drie tegelijk spelen

Mja verras me maar Wilkshire..
MMM
 MMM - donderdag 31 juli 2014 - 16:50   quote  deeplink  
En hij heeft nog 'wat' tijd nodig om helemaal fit te zijn..
Advies
 Advies - donderdag 31 juli 2014 - 17:58   quote  deeplink  
Hoop dat ie er nog wat van kan. Had toch liever Dijkhuzen van Roda gezien (10 jaar jonger) dus restwaarde.
Clasie zie ik vertrekken, dus zou vast Toornstra polsen. Een gratis spits>Avdic en we zitten weer een beetje op niveau.

Ik hoop op een paar verstandige aankopen!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 31 juli 2014 - 18:47   quote  deeplink  
Aankopen moeten restwaarde hebben.
Dit en de vegetariër (voorheen kannibaal) is geen aankoop.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 31 juli 2014 - 19:37   quote  deeplink  
Kan me echt geen moer meer van die Wilkshire herinneren.
Betekent in ieder geval dat we weer een buitenlander opstellen.
van geil
 van geil - donderdag 31 juli 2014 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 18:47 schreef Stylzz het volgende:
Aankopen moeten restwaarde hebben.
Dit en de vegetariër (voorheen kannibaal) is geen aankoop.
en voor mij allebei overbodig.
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 31 juli 2014 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 15:46 schreef hotjumper het volgende:
Australiers zijn allemaal luie flikkers.
hij heeft een behoorlijke onderkin. Waardeloze acquisitie gaat een slecht signaal vanuit naar de jeugd of leidt het tot meer concurrentie en betere prestaties?
Stylzz
 Stylzz - donderdag 31 juli 2014 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 20:56 schreef van geil het volgende:

[..]

en voor mij allebei overbodig.
Dat vind ik niet, ik vind Wilshire een goede keuze.
Want de rechtsback positie is niet goed bezet.

Jij vindt t middenveld en dan met name Immers :)
van geil
 van geil - donderdag 31 juli 2014 - 21:02   quote  deeplink  
Eigenlijk vind ik alleen Clasie en Vilhena voldoende.
Wat ik mis zijn scorende spelers, mensen die van afstand schieten. etc.
t is allemaal zeer fragiel vind ik.
de verdediging vind ik behoudens Mulder in orde.
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 31 juli 2014 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 20:59 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Dat vind ik niet, ik vind Wilshire een goede keuze.
Want de rechtsback positie is niet goed bezet.

Jij vindt t middenveld en dan met name Immers :)
zet Vormer dan back.
van geil
 van geil - donderdag 31 juli 2014 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 21:03 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

zet Vormer dan back.
Vormer zou n goede vrije verdediger kunnen zijn.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 31 juli 2014 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 21:02 schreef van geil het volgende:
Eigenlijk vind ik alleen Clasie en Vilhena voldoende.
Wat ik mis zijn scorende spelers, mensen die van afstand schieten. etc.
t is allemaal zeer fragiel vind ik.
de verdediging vind ik behoudens Mulder in orde.
Boula was voor mij niet nodig.
Een echte tien met techniek en scoringsdrang mis ik ook.
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 31 juli 2014 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 21:08 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Boula was voor mij niet nodig.
Een echte tien met techniek en scoringsdrang mis ik ook.
Karsdorp? Sleegers?
van geil
 van geil - donderdag 31 juli 2014 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 21:18 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Karsdorp? Sleegers?
Dat komt al veel beter in de buurt ja.
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 31 juli 2014 - 21:20   quote  deeplink  
Ik weet niet wat ie van deze speler moet denken ...
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 31 juli 2014 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 17:58 schreef Advies het volgende:
Hoop dat ie er nog wat van kan. Had toch liever Dijkhuzen van Roda gezien (10 jaar jonger) dus restwaarde.
Clasie zie ik vertrekken, dus zou vast Toornstra polsen. Een gratis spits>Avdic en we zitten weer een beetje op niveau.

Ik hoop op een paar verstandige aankopen!
Die 3 namen die je noemt zouden prima zijn. Die Turkse jongen van Heerenveen lijkt me ok maar Wilkshire is echt zoals ze dat in Amerika noemen een reach
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 31 juli 2014 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 21:08 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Boula was voor mij niet nodig.
Een echte tien met techniek en scoringsdrang mis ik ook.
Dan moet men Ziyech gaan halen, hebben we helaas niks aan tegen Bestektas
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 31 juli 2014 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 21:02 schreef van geil het volgende:
Eigenlijk vind ik alleen Clasie en Vilhena voldoende.
Wat ik mis zijn scorende spelers, mensen die van afstand schieten. etc.
t is allemaal zeer fragiel vind ik.
de verdediging vind ik behoudens Mulder in orde.
Dat weten we al jaren betreft Mulder ...
Els
 Els - donderdag 31 juli 2014 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 16:50 schreef MMM het volgende:
En hij heeft nog 'wat' tijd nodig om helemaal fit te zijn..
Viel me ook op. Verontrustend.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 31 juli 2014 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 22:02 schreef Els het volgende:

[..]

Viel me ook op. Verontrustend.
als dat een week is, soit.
Els
 Els - donderdag 31 juli 2014 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 - 22:05 schreef Stylzz het volgende:

[..]

als dat een week is, soit.
Dan valt het me mee, maar zit nu wel met Bakkal en Boularouz in mijn hoofd.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 31 juli 2014 - 22:23   quote  deeplink  
Ja, dat valt wat tegen, al is Boularouz er ook nog niet zo lang, nu 11 dagen in training...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Luke Wilkshire topic









0.0108821