|
|
sportdwaas
|
|
|
Totaal waardeloze speler. 100% fout van Rutten die man te willen in passen |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Vraag me af of hij zaterdag überhaupt kan spelen. Vandaag met verdoving en gewisseld. Is Boulahrouz al weer fit? Anders denk ik dat Van Beek RB moet spelen en Mathijsen terugkeert in de basis ... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Of El A in plaats van Mathijsen.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Wilkshire is niet het probleem. Ook niet de oplossing, maar een andere back op zijn plaats neerzetten, daar gaat Feyenoord niet beter van spelen. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op donderdag 25 september 2014 - 02:08 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Wilkshire is niet het probleem. Ook niet de oplossing, maar een andere back op zijn plaats neerzetten, daar gaat Feyenoord niet beter van spelen. In welke zin niet het probleem? Ik zag hem gisteren al zijn duels verliezen, zowel verdedigend als aanvallend zeer zwak. Matige back die moest komen van Rutten. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 25 september 2014 - 08:27 schreef MMM het volgende:[..] In welke zin niet het probleem? Ik zag hem gisteren al zijn duels verliezen, zowel verdedigend als aanvallend zeer zwak. Matige back die moest komen van Rutten. Het hele team verloor een groot deel van de duels. Vooralsnog vind ik hem de meeste wedstrijden tot nog toe een degelijke indruk maken. Nee hij is geen Janmaat, maar hij speelt wel in de organisatie en doet geen rare dingen. Hij is een overbruggingsspeler. Niet meer, niet minder. Aardige optie voor dit seizoen, volgend jaar een ander. Vind de linksback zwakker bezet dan de rechtsback. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote: Mee eens. Wordt erg nerveus van die Nelom. Zowel verdedigend als opbouwend erg grillig. Boetius is de zwaktste schakel, maar dat komt ook deels de de mannen achter hem. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
zorg ervoor dat er niemand langs je komt..! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Heeft aan topsnelheid ingeleverd. Was te verwachten. Weet het redelijk te compenseren. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Jep. Al waren de andere verdedigers niet of nauwelijks beter. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Vind z'n voorzetten slechter worden. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: oneens. Nelom soms matig, maar voegt anderzijds veel toe. V Beek goal, hoe Lucky ook, maar redelijk. Kongolo ook gewoon redelijk, zeker met t rondspelen met van Beek, gaat sneller als met De Vrij en BMI. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 02 oktober 2014 - 21:55 schreef van geil het volgende:[..] oneens. Nelom soms matig, maar voegt anderzijds veel toe. V Beek goal, hoe Lucky ook, maar redelijk. Kongolo ook gewoon redelijk, zeker met t rondspelen met van Beek, gaat sneller als met De Vrij en BMI. Van Beek en Kongolo spelen eerder met de pass naar voren. Die tegengoal, tsja, wegrossen leek makkelijker dan het op dat moment was. Met z'n lange uitschuifbare benen heeft Kongolo regelmatig intercepties die je niet meer verwacht. CV-duo gaat er steeds beter uitzien. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
He, we zijn t eens. Biertje Henk? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Hahahaha! Eerst nog hier thuis werk afmaken, van Geil. Internet op werkplek lag er af vandaag. Drink de mijne maar. Proost! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 02 oktober 2014 - 22:11 schreef FR-Henk het volgende:[..] Hahahaha! Eerst nog hier thuis werk afmaken, van Geil. Internet op werkplek lag er af vandaag. Drink de mijne maar. Proost! Proost henk. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 02 oktober 2014 - 21:55 schreef van geil het volgende:[..] oneens. Nelom soms matig, maar voegt anderzijds veel toe. V Beek goal, hoe Lucky ook, maar redelijk. Kongolo ook gewoon redelijk, zeker met t rondspelen met van Beek, gaat sneller als met De Vrij en BMI. Ik mis nog een stukje doortastendheid bij met name Kongolo. Nelom speelde weer wisselvallig. Van Beek degelijk en de beste van de verdedigers.
En ik zie eerlijk gezegd geen verschil in de snelheid met rondspelen tussen het huidige duo en BMI en De Vrij. Nog steeds veel elkaar de bal toeschuiven. En af en toe de bal diep spelen. Maar goed, dat het geen verslechtering is mag je een compliment noemen, gezien het feit dat die andere 2 volwaardig internationals waren. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Kansloos, wat een matige back zeg. Voegt helemaal NIETS toe |
|
|
|
|
theezakje
|
|
|
Ik vind hem met de week zwakker spelen, de rest voldeed in mijn ogen. Nelom zou inderdaad wel wat minder grillig mogen worden. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik vond de verdediging bij vlagen echt weer knullig hoor. Die goal ook, daar mis je de communicatie. Als Wilkshire die bal laat lopen, stond die gast gewoon buitenspel. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Opa Wilkshire: 'Ik krijg energie van die jonge gasten'
Luke Wilkshire baalde kort na de gewonnen wedstrijd tegen Heracles Almelo nog. De back van Feyenoord had immers ongelukkig een strafschop weggegeven, waardoor het nog spannend werd in De Kuip. "Het was een domme actie van me", vertelt een schuldbewuste Wilkshire aan Metro.
De Australiër is een van de oudere spelers in het gezelschap. "Ik ben de opa van het stel. We hebben een jonge groep met heel veel energie. Soms meer energie dan een mens aan kan. Sommige jongens zijn ontzettend luidruchtig en kunnen maar niet stoppen."
Met ploeggenoten als Jean-Paul Boëtius, Manu, Terence Kongolo, Tonny Vilhena en Bilal Basacikoglu vliegt de straattaal om zijn oren en worden er continu grappen en lachsalvo's geproduceerd. "Ik geniet er ook wel van hoor. Die jonge gasten geven mij energie. Op mijn beurt probeer ik hen wat van mijn ervaring mee te geven." Bron:Metro |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wilkshire voelt zich weer thuis na jaren ellende in Rusland
Luke Wilkshire voelt zich helemaal thuis in Rotterdam. Dat is voor de back ook niet moeilijk na jaren 'ellende' in Rusland. ''In de eredivisie hoef je nooit ver te reizen voor een uitduel, zitten de stadions vol en is het publiek fanatiek. Dan is het heel makkelijk om je thuis te voelen'', zegt Wilkshire tegen Metro.
''Soms dacht ik: wat doe ik hier?'', vertelt de Australiër over zijn periode in het kille land. ''Bijvoorbeeld toen we naar Tsjetsjenië moesten voor een wedstrijd. De ellende die je daar ziet... En dan was het hotel ook nog slecht en het eten niet bepaald wat wij gewend zijn. Dan sta je met tien graden onder nul op een slecht veld tegen een team dat alleen maar achterover leunt en spelers die je alleen maar doormidden willen schoppen.''
Volgens Wilkshire is hij wel mentaal sterker uit die periode gekomen. ''Sommige mensen vinden het moeilijk om met dergelijke omstandigheden om te gaan, maar als 'Ozzie' ben ik open minded. Ik probeer áltijd het positieve uit een situatie te halen en dat deed ik in Rusland ook. Het was voor mij juist een uitdaging om er mentaal sterker uit te komen. Dat is gelukt. Bron:Metro |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Luke Wilkshire bleef in Rijeka in de rust in de kleedkamer achter. De rechterverdediger, die werd vervangen door Rick Karsdorp, kampte met een blessure.
Luke heeft al een tijdje last van zijn achillespees en kon niet meer voluit gaan, vertelde Rutten daarover. Op dit moment kan ik niet zeggen wat dat betekent voor de wedstrijd van zondag tegen Cambuur. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nog geen duidelijkheid over blessure Wilkshire
Luke Wilkshire bleef in de rust van het Europa League-duel tegen Rijeka (3-1) in de kleedkamer achter. De rechterverdediger, die werd vervangen door Rick Karsdorp, kampte met een blessure.
Het is nog niet zeker of hij zondag in het duel tegen Cambuur in actie kan komen. 'Luke heeft al een tijdje last van zijn achillespees en kon niet meer voluit gaan', vertelde Fred Rutten daarover. 'Op dit moment kan ik niet zeggen wat dat betekent voor de wedstrijd van zondag tegen Cambuur.'
Aangezien zijn vervanger Karsdorp donderdagavond tegen Rijeka geen goede indruk achterliet, is het nog een raadsel wie Wilkshire, indien hij niet fit genoeg is, zal vervangen. Bron:FR12 |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ik word hier echt nog niet vrolijk van hoor.. Kan je wel de meeste voorzetten geven van de Eredivisie maar als de helft niet aan komt..
Tevens was het zaterdag bij hem óf achteruit of balverlies bij vooruit spelen.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
En toch hebben we geen alternatief. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nog niet..
Van Beek zou je RB kunnen posteren en dan van Steenvoorden met Kongolo laten spelen maar het zou eeuwig zonde zijn om Sven en Terence uit elkaar te halen. Hopen dat Cabral snel fit word, benieuwd hoe die het daar gaat doen.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Heeft daar toch ook al wat wedstrijden gespeeld in het verleden, centraal doet ie het inderdaad stukken beter.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wilkshire voorziet jonge Feyenoorders van tips
Feyenoord-Aussie Luke Wilkshire maakte in dienst van Dinamo Moskou al het een en ander mee in Europa en heeft dit meegenomen naar Feyenoord. De rechtsback helpt de jeugdige spelers met van alles en nog wat.
De 33-jarige Wilkshire legt uit: "Tijdens Europese wedstrijden heb je te maken met een ander niveau en andere omstandigheden. Zie bijvoorbeeld het slechte veld waarop we in Rijeka moesten spelen. Het is zaak daar zo goed mogelijk mee om te gaan", zegt hij aan de vooravond van de return in De Kuip.
Wilkshire maakte tussen 2008 en dit jaar veel mee bij Dinamo in Rusland. "In dat opzicht zijn dit heel leerzame ervaringen voor met name onze jongere spelers. Juist door dit soort wedstrijden zullen ze groeien. Waar nodig voorzie ik ze van tips, bijvoorbeeld tijdens trainingen of na wedstrijden." Bron:Elfvoetbal |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord mist Wilkshire mogelijk tegen FC Twente en Ajaks
Vorige week kreeg Feyenoord het nieuws dat afwezigheid van Karim El Ahmadi in januari is afgewend vanwege de schorsing van het land voor de Africa Cup. Toch dreigt er nog een andere speler in die periode bij Feyenoord te ontbreken. Van 9 tot 30 januari staat de Asia Cup op het programma in gastland Australië.
Hoewel de 33-jarige Luke Wilkshire al geruime tijd niet meer voor het Australisch nationale elftal is opgeroepen, zou hij volgens FourFourTwo nu weer in beeld komen voor een selectie omdat het land moeilijkheden heeft met de rechtsbackpositie. Indien dat inderdaad gebeurt, mist de rechtsback in ieder geval het duel tegen FC Twente en afhankelijk van hoever Australië komt ook het duel tegen Ajaks. Bron:Netwerk.to |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
"De toekomst van Feyenoord ziet er in mijn ogen rooskleurig uit"
Met Luke Wilkshire streek er afgelopen zomer een man van de wereld neer in Rotterdam-Zuid. Na een avontuur van zes jaar in Rusland koos de 32-jarige Australiër bewust voor een terugkeer naar Nederland. Dat bevalt hem tot dusver uitstekend, zo vertelt Wilkshire in de nieuwe editie van Feyenoord Magazine, dat deze week op de mat valt bij alle leden van Het Legioen. Het voelt hier als mijn tweede thuis.
Had je verwacht ooit terug te keren in Nederland? Ik heb een terugkeer in elk geval nooit uitgesloten. Het voelt hier als mijn tweede thuis, ook al is Rotterdam totaal anders dan Enschede. Daar vond ik het altijd erg stil, terwijl ik nu in het hart van een bruisende stad zit. In beide gevallen kost het mij weinig moeite me aan te passen. De levensstijl hier bevalt me goed. Als ik kijk naar hoe goed ik het hier heb samen met mijn vrouw en dochtertje, voel ik me een gezegend mens. We hebben het prima naar ons zin in Rotterdam, waar we een fraai appartement bewonen met een fantastisch uitzicht over de stad. Wat in mijn ogen typisch Nederlands is? Het brood dat jullie de hele dag eten. Toen mijn vrouw hier kwam wonen heb ik het haar direct laten proeven, want de smaak is uitstekend.
Zie je bij Feyenoord veel overeenkomsten met je FC Twente-periode? Nee, vooral verschillen. Hier ben ik ten opzichte van het merendeel van de selectie een ervaren speler, terwijl ik bij Twente een van de jonkies was. Ik weet nog goed dat ik destijds in een van mijn eerste wedstrijden nog voor rust een rode kaart kreeg, in de derby tegen Heracles. In dezelfde periode werd ik ook bij het nationale team van Australië uit het veld gestuurd, nota bene tegen het Nederlands elftal. Dat was Fred Rutten ook niet vergeten, want kort voor mijn debuut voor Feyenoord tegen ADO Den Haag kwam hij naar me toe om te zeggen dat me dat niet opnieuw moest overkomen.
Wat verwacht Rutten van jou? Hoewel hij de nadruk legt op mijn verdedigende taken, wil hij dat ik ook in aanvallend opzicht mijn steentje bijdraag. Dat vind ik alleen maar prettig, want ik hou ervan om mee op te komen. Dankzij mijn loopvermogen kan ik het opbrengen om van box to box te spelen. Bij Feyenoord was dat in het begin lastig, omdat ik lange tijd niet had gespeeld en een conditionele achterstand had. Ondanks het drukke wedstrijdschema heb ik vanaf het begin vrijwel alles gespeeld en ben ik met mijn voorzetten al een paar keer belangrijk geweest, terwijl het verdedigend aardig staat.
Tot waar kan dit Feyenoord reiken, denk je? Lastig te zeggen, omdat we vooral begin dit seizoen veel punten hebben gemorst. De goede serie daarna en de stijgende lijn op de ranglijst hebben helaas nog niet geleid tot een topklassering en het puntenverschil met koploper PSV is behoorlijk. Toch ben ik vrij positief gestemd. Onze selectie bulkt van het talent. Als ik sommige jongens zie, denk ik: als ik alleen maar over de helft van hun kwaliteiten beschikte, had mijn carrière nog veel mooier kunnen zijn. De ontwikkeling van jonge voetballers gaat met ups en downs en daar hebben ook onze jongens mee te maken. Het gaat erom dat ze de juiste lessen trekken uit de fouten die ze maken. Daarom is behalve talent een goede mentaliteit ook zo belangrijk. Dat zit bij de jonge talenten die hier rondlopen wel goed. Daarom ziet de toekomst van Feyenoord er in mijn ogen rooskleurig uit. Bron: Feyenoord.nl |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Beslissing van bondscoach betekent goed nieuws voor Feyenoord
Feyenoord lijkt Luke Wilkshire niet te hoeven afstaan in januari. Australië doet na de jaarwisseling mee aan de Asian Cup, dat wordt gehouden van 8 tot 31 januari, en bondscoach Ange Postecoglou heeft maandag een voorselectie met liefst 46 spelers bekendgemaakt. Ondanks deze opvallend grote groep ontbreekt de naam van tachtigvoudig international Wilkshire op de lijst.
Daarmee lijkt er een definitief einde te zijn gekomen aan de interlandloopbaan van de Feyenoorder, die momenteel buitenspel staat met een hamstringblessure. "Ik heb iedere speler in overweging genomen, ik heb niemand genegeerd", beweerde Postecoglou. "Ik kan nu nog niet aan mijn selectie van 23 man denken, daarom heb ik zo'n grote groep samengesteld."
De beslissing van Postecoglou is misschien een teleurstelling voor Wilkshire, maar goed nieuws voor Feyenoord. Wanneer Australië ver komt op de Asian Cup en Wilkshire zou zijn geselecteerd, dan zou de vleugelverdediger de toppers tegen FC Twente (zijn oude werkgever) en Ajaks moeten missen. Bron:Voetbalzone |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Herstelde Wilkshire: "Waren lastige weken"
Feyenoorder Luke Wilkshire keert zondag tegen AZ hoogstwaarschijnlijk weer terug in de basis. De ervaren Australiër was de laatste weken geblesseerd aan zijn hamstring, maar maakte donderdag tegen Standard Luik zijn rentree. "Het waren lastige weken", aldus Wilkshire over zijn herstelperiode.
De 33-jarige rechtsback maakte donderdag meer minuten dan verwacht, aangezien Khalid Bouhlahrouz al na 25 minuten uitviel met een blessure. "Heb nu meteen 65 minuten gemaakt", aldus de opgeluchte Wilkshire. "Gelukkig reageerde mijn lichaam goed op de wedstrijd." De Australiër lijkt dus klaar voor de topper tegen AZ.
"Dat is een grote wedstrijd. Als we zondag en de duels erna goed doorkomen kan het weleens heel mooi worden. Niets is onmogelijk in deze competitie." De rechtsback is blij dat hij weer deel uit kan maken van de wedstrijdselectie. "Zo'n blessure kan gebeuren, maar het waren wel lange weken zo." In die periode zag Wilkshire zijn team goed presteren. Ook verdedigend bleef de ploeg weinig weggeven. "We hebben een goede defensie, maar daar heeft heel het team een bijdrage in."
Of Feyenoord ook na de winterstop, wanneer het verder gaat in de Europa League, nog steeds in vorm is, valt nog te bezien. Wilkshire wil in ieder geval niet uitspreken welke ploeg hij maandag hoopt te loten. "Er zitten een paar mooie tegenstanders bij, maar we hebben er toch geen invloed op. We gaan het zien."
Feyenoorder Luke Wilkshire in gesprek met Dennis van Eersel
(http://youtu.be/osUROFwGw0E) Bron:Rijnmond |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Meeste voorzetten van de Eredivisie. Is er ook een lijstje met het aantal hoeveel er WEL aankomen?
Wat een stuk verdriet zeg, elke voorzet is niveauloos en komt niet aan.
Doorselecteren. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Poeh bar slecht inderdaad, Bilal deed het trouwens ook niet beter.. |
|
|
|
|
MauricioAros
|
|
|
Overbruggingsaankoop. Zo werd hij genoemd.
Er is altijd iemand de minste in het veld. Ik vond dat hij dat was. Bij allebei de ***tegengoals had hij zeker een aandeel. Hij was totaal zijn man kwijt en stapte buitenspel alsof hij aan het stappen was in de kroeg. Hij ziet er in mijn ogen ook uit als zo'n darter. Raar figuur, gek zweterig lichaam, tatoeages op z'n armen.
Ach. Ik vond hem vaak ook wel gewoon degelijk en dan viel hij niet op. Gisteren goed voor een moddervette onvoldoende. |
|
|
|
|
MauricioAros
|
|
|
Wilkshire vs Depay
Ik slik eventjes terwijl ik dit typ |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Eh ja. Gelukkig zwerft hij veel.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: mwa, Depay is niet in grootste vorm, bovendien kwam Wilkshire tegen AZ net terug van een blessure (na de invalbeurt tegen Standard natuurlijk). Kans zit er in dat het beter gaat. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Helemaal eens.Deed z,n stinkende best, maar niet meer doen de volgende keer. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: mwa, speelde niet op zijn eigen plek natuurlijk. Maar goed, hij was op rechtshalf/rechtsbuiten gisteren geen groot succes. Das duidelijk. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wilkshire: ''We waren zo trots op het lage aantal tegengoals...''
Luke Wilkshire was na de verloren topper van Feyenoord bij PSV (4-3) absoluut niet te spreken over de dramatische grasmat in Eindhoven. "Het was een geweldige wedstrijd voor de fans, maar het veld was een beetje als een woestijn in Dubai met al dat zand", verwijst de Australiër tegen NU.nl naar de plek waar de selectie volgende maand een trainingskamp heeft.
Door het verlies bedraagt het verschil met de koploper nu twaalf punten. "Dat is inderdaad geen goede positie om in te zitten, daarom was het zo belangrijk om hier te winnen. Het is echt een terugslag. We waren nog zo trots op het lage aantal tegendoelpunten en nu incasseren we er vier."
Toch kan Feyenoord tevreden terugkijken op de eerste seizoenshelft. "Het waren productieve maanden. Het Europese avontuur loopt geweldig en we hebben ook nu het minder gaat in de competitie nog genoeg om voor te spelen." De winterstop komt op een goed moment. "We hebben veel wedstrijden gespeeld. Het was een zwaar programma, ook Europees. Maar dat is hoe we het willen, in zo veel mogelijk competities actief zijn." Bron:NU.nl |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 december 2014 - 00:23 schreef RenatoBos het volgende:Wilkshire: ''We waren zo trots op het lage aantal tegengoals...''[ afbeelding ] Luke Wilkshire was na de verloren topper van Feyenoord bij PSV (4-3) absoluut niet te spreken over de dramatische grasmat in Eindhoven. "Het was een geweldige wedstrijd voor de fans, maar het veld was een beetje als een woestijn in Dubai met al dat zand", verwijst de Australiër tegen NU.nl naar de plek waar de selectie volgende maand een trainingskamp heeft.Door het verlies bedraagt het verschil met de koploper nu twaalf punten. "Dat is inderdaad geen goede positie om in te zitten, daarom was het zo belangrijk om hier te winnen. Het is echt een terugslag. We waren nog zo trots op het lage aantal tegendoelpunten en nu incasseren we er vier." Toch kan Feyenoord tevreden terugkijken op de eerste seizoenshelft. "Het waren productieve maanden. Het Europese avontuur loopt geweldig en we hebben ook nu het minder gaat in de competitie nog genoeg om voor te spelen." De winterstop komt op een goed moment. "We hebben veel wedstrijden gespeeld. Het was een zwaar programma, ook Europees. Maar dat is hoe we het willen, in zo veel mogelijk competities actief zijn." Bron:NU.nl Gelukkig voor hem waren de velden in Rusland altijd perfect. |
|
|
|