|
|
JOOD
|
|
|
Ajax, geweldige club, alles voor elkaar. Stabiele basis en stabiele prestaties. Veel kapitaal op de bank.
Maar...
We komen niet verder dan waar we nu zitten door de eredivisie, die zal nooit kunnen tippen aan een engelse, duitse of spaanse competitie.
Dus...
Wat als ajax nou al het geld oppot om over een tijdje bijvoorbeeld een spaanse laagvlieger over te nemen?
Heeft behoorlijk veel voordelen:
Spaanse competitie Alle voetbalknowhow is al in huis Doorgroeimogelijkheden voor spelers Doorgroeimogelijkheden voor staf Spelers gaan ook weer eerder naar amsterdam omdat het een kort lijntje is naar het hoogste podium in spanje Kans op dubbele europese wedstrijden Enz Enz Enz
Gek, of geniaal?? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Zijn we het daar toch weer over eens! ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hij vroeg alleen "gek of geniaal"! ;-) |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
zeer gek
waarom gaan moeten wij naar spanje terwijl spanje hierheen moet komen.
Clubs als barca en real en valencia zouden geen europees spelen als de uefa ballen had.
wat stelt het dan nog voor zo spaanse competitie zonder die 3.
als de Uefa net zo hard opstelt als de knvb doet met de financiƫle zaken dan zullen veel clubs in de problemen zitten en dan is nederland echt weer een topland. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
bully
|
|
|
je mag zowiezo niet met twee clubs uitkomen in europa. plus dat je daarmee spaanse toppers de reis bespaart om onze jeugdspelers weg tehalen. en die spaanse laagvlieger kan heel snel paar keer degraderen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Gewoon proberen om een internationale competitie op te zetten. Michael van Praag is nu voorzitter van de BOBO-club.... Ik denk dat dat de beste oplossing is voor de grote problemen..... |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Ok, gek en maf hoor ik.
Hoe moeten we dan weer aan de top komen?
(open vraag, krijg ik misschien ook intelligente antwoorden terug ;) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 augustus 2014 - 16:42 schreef JOOD het volgende:Ok, gek en maf hoor ik. Hoe moeten we dan weer aan de top komen? (open vraag, krijg ik misschien ook intelligente antwoorden terug ;) De Europese top ga je gewoon niet meer halen. Dit is helemaal verneukt door de UEFA en de Mafifa. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 augustus 2014 - 16:42 schreef JOOD het volgende:Ok, gek en maf hoor ik. Hoe moeten we dan weer aan de top komen? (open vraag, krijg ik misschien ook intelligente antwoorden terug ;) Er is nog niemand die heeft verteld wat ajax gaat doen met de miljoenen die op de bank staan en dat zou ik tovh eerst wel willen weten.
Anders is elke conclusie voorbarig lijkt mij. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Ik denk dat er een beursexit aankomt een dezer jaren |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Als wij inmiddels achter een rollator lopen? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Jij misschien? Zo oud word ik niet, ik leef te losbandig |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hahahaha daar herken ik iets wel in.....het ergste is dat ik er niets aan doe |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Geweldig die kakkerlakken, we gaan cashen in mokum. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Inderdaad weer een walgelijk teken van hoe slecht het europese voetbal in elkaar zit.. Champions league, haha.
Het is tijd dat wij ook eens flink verzaken, dan hebben we geen champions league meer in NL, stelletje teringlijers. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het is niet realistisch dat zoiets gaat gebeuren. Normaal zou je van Ajax mogen verwachten dat ze met haar kapitaal, omzet, spelers en jeugd een stap verder zijn dan de rest van Nederland.
Je ziet dat Ajax veel tijd steekt in de jeugd en jonge spelers. Dat is een visie en die is gericht op de toekomst. Daar kun je niet direct de vruchten van plukken. En is feitelijk nog niet zichtbaar.
Wat we nu zien is dat het spel van Ajax niet aantrekkelijk is zoals we dat zouden willen zien. Dat is mede de oorzaak van de speelwijze van de Boer en staf. Maar....aan de andere kant zijn we ook mede dankzij de Boer en staf 4 keer achter elkaar kampioen geworden.
Persoonlijk ben ik bang dat zijn werkwijze en manier van denken wel eens uitgewerkt kan zijn. Omdat iedere ploeg gemakkelijker kan anticiperen op de speelwijze van Ajax. Dus zal moeten blijken of de Boer instaat is om zich aan te kunnen passen wanneer andere ploegen zich aanpassen aan Ajax. En daarmee komt ook zijn marktwaarde en toekomst op het spel te staan.
Ajax zal vast nog prima mee kunnen doen in de top van onze competitie. Maar met de huidige keuzes heeft spelen in de CL nagenoeg geen zin meer. Dus ontstaat bij mij de vraag: kiest Ajax bewust er voor om zich te richten op de toekomst van haar jeugd en minder op het eerste van dit moment. Dus wil men minder geld investeren in kwalitatief betere spelers omdat het voor de Nederlandse competitie minder noodzakelijk is.
Graag zou ik zien dat Ajax een deel van haar geld investeert in kwalitatief betere spelers met meer ervaring. En daardoor de supporters een Ajax waardiger niveau geeft. En we meer weerstand kunnen bieden in de CL.
Ik denk dat je de supporters niet voortdurend voor de gek kunt blijven houden. Het geduld raakt een keer op. Wanneer de resultaten tegen zullen vallen zal dat consequenties met zich mee brengen. Het afgelopen seizoen heeft het kampioenschap het matige spel nog kunnen camoufleren. Wanneer er geen kampioenschap is zal het publiek van zich laten horen. En zijn veranderingen een logisch gevolg.
De staf moet het niet zover laten komen. Dat zou zelfmoord zijn t.a.v. hun positie!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 augustus 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Mooi verwoord Bobby, ben het met je eens.
Tijd voor meer flair, mooier voetbal en meer stabiliteit, juist voor de supporters! |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op donderdag 07 augustus 2014 - 10:55 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Mooi verwoord Bobby, ben het met je eens. Tijd voor meer flair, mooier voetbal en meer stabiliteit, juist voor de supporters! Haha, we kloten weer een jaartje aan en worden weer 'makkelijk'kampioen van de eredivisie..
Ik hoop dat ik geen gelijk heb, maar sprankelend voetbal zie je misschien 3 of 4 wedstrijden achter elkaar in een seizoen en dan is het weer op. Kwaliteit en stabiliteit te weinig.. |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
Wordt niks joh! Alle kwaliteit is verkocht. We hebben op diverse plekken geen eens een behoorlijke back-up. Centraal hebben ze dan Denswill (maakt veel fouten) en vd Hoorn (niet geschikt voor dit niveau). Rechtsback hebben ze achter van Rhijn alleen Ligeon en die werd door de middelmatige speler van Zwolle al dolgedraaid. Op het middenveld is er geen behoorlijk alternatief voor Blind. Alleen voorin zijn de posities dubbel bezet maar met te weinig kwaliteit (op dit moment). het is gewoon een hele matige selectie die het nationaal misschien wel redt maar internationaal afgeslacht wordt. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dat is waar wij al een paar jaar over zeiken, ik heb eerder het idee dat het voetbal op de tweede plaats komt en het geld op nummer 1.Dus jongetjes opleiden en dan hopen dat daar een paar toppers uitkomen en dan verkopen. Dat is het beleid bij Ajax heel veel geld verdienen de aankomende jaren en om de supporters hun mond te snoeren wordt er af en toe een tweederangs aankoop gedaan maar wel jong zodat zij eventueel weer verkocht kan worden voor minimaal eigen geld.Maar jongens zoals Babel die in mijn ogen een zekere meerwaarde was kon niet behouden worden ivm te hoog prijskaartje.Met een bankrekening van bijna 100 miljoen positief zou je allang wat beters kunnen halen dan een 17 jarige en een 20 jarige spits.Als je denkt dat je daar de CL/poul mee doorkomt dan ben je wel heel naief, of denken ze bij Ajax dat de supporters heel naief zijn? en dat ze gewoon weer verder kunnen gaan met punt 1 GELD verdienen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wanneer Blind vertrekt en er geen kwalitatief waardige spelers bijkomen dan is de kans op een zaad jaar realistisch. En ik vraag me af; waarom kiest Ajax daarvoor? Wie bepalen deze keuze? Wat kan Ajax haar supporters bieden?
Waar moeten we straks naar Kijken? Je kunt de supporters toch niet voor de gek blijven houden? Ik vind het respectloos naar de supporters toe hoe Ajax op deze manier ermee omgaat.
Supporters hebben gezien de mogelijkheden en geld recht op een Ajax waardig elftal. Zo niet dan is de huidige staf niet meer capabel en is het tijd voor een aanpassing aan de huidige situatie. |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
Waarschijnlijk wachten ze met hun zuinige gedrag weer tot 30 augustus en dan zijn alle goede spelers al onder de pannen en gaan we weer een "Mido" aantrekken |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax moet zelf laten zien dat haar supporters er toe doen!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 augustus 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|