|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 17 augustus 2014 - 13:02 schreef freakie het volgende:[..] Eerst kijken of Blind een hele wedstrijd kan spelen. Als hij dat kan zal Veltman spelen. psv is in vorm zeg je, ik denk dat ze een makkelijke start hebben. De teams Nac en Willem II vind ik minder dan Vitesse en Az. Ajax heeft meer de bal, maakt weinig stomme overtredingen. Psv is verdedigend zeer zwak klopt, maar aanvallen is PSV wel zeer sterk en als je dan met 1-0 voorstaat en PSV gaat aanvallen krijg je het erg lastig. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Blind trouwens machtig goed. Voetbalt zo makkelijk, technisch sterk en leidt nauwelijks tot geen balverlies. Ik hoop dat de geruchten over een eventueel vertrek naar United miet waar zijn want Ajax heeft Daley heel hard nodig. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Eindelijk eens een Siggie die werkt en knokt. Hij krijgt geel voor die tackle maar dat is precies die inzet die ik vorig jaar steeds bij hem miste waar hij wat lamlendig over het veld sjokte. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
0-1 bij rust.
AZ slechts 2 keer gevaarlijk, 1 keer uit een dood spelmoment en 1 keer met een voorzet. Ajax daar buitenom eigenlijk dominant op het veld. Ajax houdt AZ vrij makkelijk van voetballen af maar Ajax is ontzettend zwak in de passing. Er ligt veel ruimte op de flanken maar de voorzetten zijn onnoemelijk zwak en Kishna zit voor geen meter in de wedstrijd.
Conclusie: dit behoren 3 eenvoudige punten te worden als Ajax het zichzelf makkelijker gaat maken door de passing beter te verzorgen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 17 augustus 2014 - 13:08 schreef NatjosFC het volgende:[..] klopt, maar aanvallen is PSV wel zeer sterk en als je dan met 1-0 voorstaat en PSV gaat aanvallen krijg je het erg lastig. maar dan krijgen onze buitenspelers wel meer ruimte. Voor de psv verdedigers is dat dodelijk... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Kijk als Siggi techniek had gehad dan had hij ook die tackle niet hoeven maken en had hij zeker al een keer gescoord. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 17 augustus 2014 - 13:19 schreef nora het volgende:Kijk als Siggi techniek had gehad dan had hij ook die tackle niet hoeven maken en had hij zeker al een keer gescoord. Eens, maar hij knokt er nu voor. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ja nee kan ook makkelijk he,1 wedstrijd van Milik. En hoevaak doet sigg dan wat goed? Alleeen maar balverlies. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax de eerste 20 minuten heel erg goed met een aantal mooie kansen en helaas maar 1 goal wat wel een hele mooie goal was, met name de rol van Blind en Schone bij die goal zijn geweldig..
Daarna vond ik Az een kwartier wat sterker maar zonder echt heel gevaarlijk te worden. 2 of 3 momentjes waren wel gevaarlijk, niet zozeer door AZ elf maar door zwak en knungelig verdedigen.
Siggie werkt inderdaad hard, maar doet eigenlijk constant alles fout en het is me dan ook een raadsel dat ie er uberhaubt staat. Eerste aanname is gewoon constant verkeerd, probeert ballen neer te leggen op plekken waar helemaal niemand dreigt op te duiken.. Maar goed, hij werkt hard en dat zagen we vorig jaar zoals Eide zei eigenlijk nooit..
Kishna begon vrij goed met 3 goede acties waaruit de voorzet en twee keer een prima schot kwam, zakte daarna ver weg..
Overigens vind ik dat vd Hoorn een dijk van een eerste helft heeft gespeeld, daar lijken we echt wat aan te gaan hebben als ie zo speelt.. Die jongen is ook niet bang om eens flink te bikkelen als het moet..
Blind gewoon de beste man, en vorig jaar hebben we het er met een aantal al over gehad of hij een plek door kon schuiven, maar dat maakt ie meer dan waar, wat mij betreft is dit het middenveld voor de komende tijd.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
Kan het achterin nog slordiger? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Aan aanvallen aan het denken omdat niemand ooit verwacht dat Viergever die bal zo dom en makkelijk inlevert.. 100% fout van Viergever.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En dat was dan een Moisandertje. Boilesen was geloof ik even vissen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Godverdomme wat dom.. Kun je weer opnieuw beginnen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax is ruimte aan het weggeven en dat gaat ons straks de kop kosten.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Schone speelt trouwens helemaal niet best.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
eerst Ligeon die totaal verkeerd dekt en z'n man kwijt was....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2014 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dat is de kans ervoor... Daarna heeft Cilissen gewoon rustig de bal.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wanneer je veel jonge spelers hebt, mis je fysieke kracht. Dat wordt steeds belangrijker in de Eredivisie. En dan zijn jonge spelers duidelijk een nadeel. Je verliest vooral in de duels. Wat ik al zei; Ajax heeft oudere en ervaren spelers nodig. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vind Ajax fysiek juist prima. AZ is denk ik fysiek de sterkste ploeg in de ED en Ajax blijft prima overeind. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Pffff. Hoe kan je hem missen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax drukt flink maar moet zichzelf dan wel belonen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Pfff, hoeveel kansen hebben we nodig lui. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Inderdaad, en vaak als het zo gaat krijg je ergens nog het deksel op je neus.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Dan heb jij zeker een andere bril. Ajax zal vooral op fysiek duels verliezen. Met techniek wint Ajax het nog altijd. Betere fysieke kracht is wel een pre. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
was Ajax niet opzoek naar een spits.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Schitterende bal van Schone zeg... helaas is hij de enige die het zag :( |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En daarna doet ie dit.. Geweldige goal.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Heeft Ajax Schone al een nieuw contract aangeboden......ik zeg: DOEN! |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
Yes, toch weer Schøne. Wat is hij toch super belangrijk voor dit jonge Ajax!! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Precies dat is wat met Siggie volgens mij ook nooit zal lukken.. Ik denk dat een Zivkovic dat voetbalgevoel wel gaat hebben.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind El Ghazi trouwens goed invallen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zeker, erg veel dreiging, en houd het redelijk simpel.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Siggie, Siggie, Siggie toch..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ongeloooflijk Siggie.. Pffff.. |
|
|
|
|
madretsma
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Wauw wat een slechte sigthorson zeg... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Oefff. Zonder dat Blind eraf moet.. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote: Ik hoop niet dat iemand van QPR op de tribune zit ;) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ze schijnen er wel mee bezig te zijn, Lasse heeft in ieder geval aangegeven dat hij open staat voor een contractverlenging |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Inzet Sigi is goed, maar.......het is geen effectieve spits..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ongelooflijk die Siggie bakt er richting de goal helemaal niets van.. Prima actie hoor maar dat schot is toch gewoon een lachertje.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 17 augustus 2014 - 14:05 schreef Eide het volgende:[..] Ze schijnen er wel mee bezig te zijn, Lasse heeft in ieder geval aangegeven dat hij open staat voor een contractverlenging Hij speelt niet eens zijn beste wedstrijd, maar wat is ie belangrijk.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Vorig jaar vond jij het een prima spits Remco? |
|
|
|