|
|
Leon FR1908
|
|
|
Het middenveld creëert te weinig.. Misschien dan toch maar 3-5-2 |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
ras
|
|
|
Jens Toornstra is een middenvelder en geen rechtsbuiten. Ik vind daarom dat hij ook als middenvelder moet worden gebruikt en niet als rechtsbuiten moet worden misbruikt want daar is hij niet voor gehaald. In eerste instantie ging Feyenoord voor Ziyech maar toen hij voor Twente koos kwam Toornstra als middenvelder. Als vleugelspeler moet Feyenoord Edison Flores halen. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Jens moet gewoon blijven en op zijn plaats spelen |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: met Jens in de basis |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Jens Toornstra:
Het was een heerlijke wedstrijd voor ons. Wat dit doet met de hoge verwachtingen? Verwachtingen zijn er altijd bij Feyenoord. We moeten gewoon van wedstrijd tot wedstrijd leven en zorgden dat dit ene goede resultaat uitgroeit tot een goede reeks. Te beginnen volgende week zondag, thuis tegen FC Twente.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 augustus 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Op de 10 positie zoals ik al zij, alleen hij moet Kuijt voor zich dulden |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Nog niet afschrijven. Strijd aangaan met Kuijt. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Ook hij speelde een goede wedstrijd. Misschien dat ie de vaste nummer 10 kan gaan worden dit seizoen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toornstra zag gemakzucht in tweede competitieduel
Feyenoord heeft ook de tweede wedstrijd in de Eredivisie gewonnen. De zege op FC Twente was echter iets moeizamer dan één week geleden toen FC Groningen in eigen huis vernederd werd (0-5).
''De eerste helft was het een beetje gemakzuchtig en statisch'', constateerde doelpuntenmaker Jens Toornstra na afloop van het duel tegenover Fox Sports. ''In de tweede helft beginnen we goed. Gelukkig maakt Nico (Jorgensen, red.) de 2-0.''
De middenvelder vindt het moeilijk om een verklaring te geven voor de zwakkere eerste helft. ''Ik begrijp het ook niet. Dat mag niet en daar moeten we aan werken. Er zijn teams waartegen je dat niet kan doen. Niets gaat vanzelf.''
De overwinning levert Feyenoord echter wel wee de koppositie op. ''Resultaat telt. Dit is de start die wij wilden hebben. Maar vorig jaar begonnen we ook goed...'', blijft Toornstra voorzichtig. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ook een behoorlijk goede pot gespeeld. Jens gaat steeds beter spelen.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Als niemand onomstreden is ,misschien Kuyt maar eens op de bank zetten en Jens in de basis? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 14 augustus 2016 - 19:44 schreef Leon FR1908 het volgende:Als niemand onomstreden is ,misschien Kuyt maar eens op de bank zetten en Jens in de basis? Jens staat basis Lee.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Je bedoeld waarschijnlijk Berghuis basis.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Jens op 10 en Berghuis in de basis idd. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ik zeg doen, lijkt me tot aan nu het meest ideale.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Kuyt word minder en minder. Eigenlijk verdiende een ander al een kans om zijn slechte spel in de voorbereiding en Groningen uit.. Nu vandaag ook weer de slechtste las ik...Tijd voor Toornstra op 10 en Berghuis op de vleugel |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 14 augustus 2016 - 19:55 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Kuyt word minder en minder. Eigenlijk verdiende een ander al een kans om zijn slechte spel in de voorbereiding en Groningen uit.. Nu vandaag ook weer de slechtste las ik...Tijd voor Toornstra op 10 en Berghuis op de vleugel Voorbereiding vond ik hem nog wel redelijk, 'verval' begon in mijn opinie tegen PSV.. Apart dat die ie niet wilde reageren na afloop.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Bilal heb ik geen moeite mee, maar dan hou je op linksbuiten alleen Elia over. Gustafson zou ik betreuren.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 14 augustus 2016 - 19:57 schreef RenatoBos het volgende:[..] Voorbereiding vond ik hem nog wel redelijk, 'verval' begon in mijn opinie tegen PSV.. Apart dat die ie niet wilde reageren na afloop.. Ja de poppetjes zijn alweer aan t dansen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Tja dat roept ie dan wel over zichzelf af. Normaal was ie niet weg te slaan voor de camera.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Toornstra speelde lekker, Berghuis komt eraan. Dirk vanaf nu reserve zetten lijkt me te snel. Speler met zijn status mag nog even de tijd krijgen.
Wel wordt duidelijk dat hij geen vaste waarde voor de komende 40+ wedstrijden meer kan zijn. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Mooi dat Jens weer boven komt drijven. Keiharde werker en overzicht Is onder Rutten misbruikt, maar alweer terug. Dan heb je karakter. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toornstra ''Ik kan ook goed met Steven samenspelen''
Jens Toornstra was gisteren belangrijk voor Feyenoord met een doelpunt tegen FC Twente. De middenvelder, die veel wordt gebruikt op de rechtsbuiten positie, geeft zijn plek niet zomaar af aan nieuwkomer Steven Berghuis.
"Na vorige week was ik niet bang dat ik nu mijn positie aan Steven moest afstaan", vertelt de middenvelder aan VoetbalPrimeur. "Ik vond dat ik een goede wedstrijd had gespeeld, net als de rest van het team. Het brengt ook geen extra druk voor me mee. Meer dan mijn best kan ik namelijk niet doen. Wie er ook komt. Ik denk bovendien dat ik ook gewoon goed met Steven kan samenspelen."Defensief staat het goed in Rotterdam. "Het is goed dat we twee keer de nul houden. Als we dat vast houden, zijn we goed op dreef, want dat is het begin van iets moois. Natuurlijk hebben we pas twee wedstrijden gespeeld en moeten we niet te hard van stapel lopen. Ik kan me herinneren dat we vorig jaar met een goede reeks begonnen en daarna ging het een stuk minder.''
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 augustus 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Goede wedstrijd afgeleverd Jens. Sowieso goed bezig.... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Lof voor Toornstra: ''Hij laat het team makkelijker voetballen''
Jens Toornstra is goed begonnen aan het nieuwe seizoen. De middenvelder, die zeer regelmatig als buitenspeler speelt, stond bij de eerste twee wedstrijden van het seizoen aan de aftrap en maakte indruk door twee assists af te leveren en zelf eenmaal te scoren. Ook Freek Jansen, verslaggever van Voetbal International, is onder de indruk van de 27-jarige Toornstra.
Die rol van Toornstra, daar gaat iedereen vrij makkelijk voorbij, zegt hij in het Fox Sports-programma Natafelen. Vorige week was hij één van de belangrijkste spelers op het veld en tegen FC Twente was dat ook het geval. Men vergeet dat hij vorig jaar, tijdens de slechte reeks van Feyenoord, niet speelde maar daarna kreeg hij een rol binnen het team waardoor Feyenoord ook weer goed ging spelen. Het is geen type Elia of Berghuis, maar wel een speler die het team makkelijker laat voetballen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 augustus 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toornstra blij: ''Ik speel lekker en zit goed in mijn vel''
Jens Toornstra is goed begonnen aan het nieuwe seizoen. De middenvelder, die bij Feyenoord zeer regelmatig als buitenspeler speelt, begon in de eerste twee wedstrijden van het seizoen in de basiself en wist daarin twee voorzetten af te leveren en zelf eenmaal te scoren. Ook Toornstra zelf vindt dat hij een goede fase doormaakt.
Ik speel lekker en zit goed in mijn vel, zegt 27-jarige Toornstra in gesprek met FeyenoordTV. Dat ik thuis mag scoren doet mij dan goed. Als het zo door blijft gaan wordt het een succesvol seizoen. Laten we dit zo lang mogelijk volhouden en wat betreft mijn goal, daar ben ik heel blij mee.
Met zijn armen uit elkaar vierde Toornstra zijn doelpunt met de andere spelers, maar hij heeft geen vast juichritueel. Het gaat vaak vanzelf, zegt hij. Ik was even bang dat ik het vliegtuigje van Sven van Beek nadeed, maar ik zag op tv dat dat wel meeviel. Voor de wedstrijd had ik het er met Michiel Kramer en Jan-Arie van der Heijden over en zij zeiden dat ik naar hun moest komen als ik zou scoren. Normaal zou ik dat niet zo snel doen, maar toen ik ze zag staan rende ik toch maar naar die jongens toe.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 augustus 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Fokking interessant....Hoe je moet juichen... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Interesseert me ook geen reet als tie het maar vaak mag doen.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Gun ik hem ook. Maar ben bang dat het weer voor korte duur is. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Prima speler voor de Eredivisie. Komt tekort voor het niveau dat Feyenoord na moet streven. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Hoop voor hem dat hij deze lijn doortrekt en eindelijk onbetwist basisspeler gaat worden. Voor Feyenoord ook belangrijk. Volgens mij geen toeval dat hij vorig seizoen in de periode van 7 nederlagen niet in de basis stond. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Scherp. Was mij niet opgevallen. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: gewoon een vaste basis speler |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
De domheid bij die vrije trap in blessuretijd, slap uithalen ipv bal in de ploeg houden.
Dit soort kleine dingen zijn cruciaal.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zondag 21 augustus 2016 - 19:40 schreef MMM het volgende:De domheid bij die vrije trap in blessuretijd, slap uithalen ipv bal in de ploeg houden. Dit soort kleine dingen zijn cruciaal.. Er waren er 6 die nóg minder waren. Dat is pas cruciaal. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Daar gaat het in mijn reactie toch niet om?
Het gaat om dat moment. Bal dom verspelen in de laatste minuten, voor hetzelfde geldt een counter om je oren en tegengoal.
Net als PSV uit onder Rutten.. Corner dom verspelen en goal weggeven in blessuretijd. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Ah. Lette zelf meer op de grote lijnen.
Collectieve wanprestatie. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Heel slecht op deze positie. Wat het dan ook was. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Domme keuze van de trainert. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
TOORNSTRA: ‘WE HEBBEN WINNAARSMENTALITEIT GETOOND’
Jens Toornstra had zondagmiddag in de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo een andere rol in het veld dan in de eerste twee duels van dit seizoen. De reactie van de middenvelder na de zwaarbevochten 0-1 overwinning in Almelo:
‘Van de drie wedstrijden die we hebben gespeeld, was dit de lastigste. We kregen de eerste helft kansen om de wedstrijd al eerder te beslissen, maar als dat niet lukt, moet je de overwinning op deze manier over de streep trekken.’ ‘De winst was vooral te danken aan vechtlust. Zeker in de tweede helft, toen we onder druk kwamen te staan, hebben we winnaarsmentaliteit getoond en uiteindelijk overleefd. Het staat vast dat we beter moeten spelen, maar we gaven weinig weg en in het veld stonden we er voor elkaar. Dat is dus positief.’
‘Het was voor mij wat anders voetballen dan in de eerste twee wedstrijden, iets meer taakbewust en wat minder vanuit een vrije rol. Ik denk dat we redelijk stonden vandaag.’
‘Het is duidelijk dat de start qua resultaten goed is, al is het nog veel te vroeg om echt naar de ranglijst te kijken. Het belangrijkste is dat we op deze weg verder gaan, al zijn er op basis van de wedstrijd van vandaag nog veel verbeterpunten. Aan de andere kant zitten wedstrijden als deze zitten er altijd tussen in een seizoen. Dan is het zaak om te zorgen dat je wint, zoals we vandaag hebben gedaan.’ |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Ben blij dat je het zo ziet Jens. Het was alleen een ondermaatse prestatie.
Met statistiekenvoetbal pak je de titel niet. |
|
|
|