BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Jens Toornstra///HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - maandag 12 september 2016 - 18:02   quote  deeplink  
In mijn ogen is elke wissel na ongeveer de 13e man n flinke achteruitgang.
En dat gaan we voelen ook dit seizoen wanneer de Europese slijtage begint.
CobusIII
 CobusIII - maandag 12 september 2016 - 18:05   quote  deeplink  
Iedereen zegt dat we juist een brede bank hebben en dat we daarom lang mee gaan doen....Kongolo op de bank, gustafson, elija, Tapia, Vijenovic en Kramer....
van geil
 van geil - maandag 12 september 2016 - 18:08   quote  deeplink  
Nou , ik op 100 procent zeker van niet.
CobusIII
 CobusIII - maandag 12 september 2016 - 18:09   quote  deeplink  
Wie vind jij dan een flinke achteruitgang? (op Kramer na dan)
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 12 september 2016 - 18:10   quote  deeplink  
Vilhena komt als eerste op de nominatie.
CobusIII
 CobusIII - maandag 12 september 2016 - 18:11   quote  deeplink  
Telt niet, is een basisspeler op het moment
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 12 september 2016 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 september 2016 - 18:11 schreef CobusIII het volgende:
Telt niet, is een basisspeler op het moment
Nee, ik refereerde naar wie bij terugkomst van Elia geslachtofferd moet worden.

Ik vind wél dat we een brede interessante selectie hebben. Tapia, Gustafson, Vejinovic, van Beek, Kramer (net aan), Nieuwkoop, zomaar 6 spelers die aantonen dat de reserves niet zwaar onder zullen doen voor de basis.
CobusIII
 CobusIII - maandag 12 september 2016 - 18:19   quote  deeplink  
Wie gaat dan op zijn plaats spelen...
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 12 september 2016 - 18:24   quote  deeplink  
Jens en Kuyt kunnen daarin afwisselen.
De energie en arbeid blijft daarmee gehandhaafd.
CobusIII
 CobusIII - maandag 12 september 2016 - 18:27   quote  deeplink  
Kuyt zie ik dat niet (meer) doen en Toornsta eigenlijk ook niet....Toornstra zijn kwaliteit ligt toch meer naar voren (assist, voor de goal komen, scoren)
van geil
 van geil - maandag 12 september 2016 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 september 2016 - 18:09 schreef CobusIII het volgende:
Wie vind jij dan een flinke achteruitgang? (op Kramer na dan)
Eigenlijk alles na mijn eerste 13 zoals ik al zei.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 12 september 2016 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 september 2016 - 18:27 schreef CobusIII het volgende:
Kuyt zie ik dat niet (meer) doen en Toornsta eigenlijk ook niet....Toornstra zijn kwaliteit ligt toch meer naar voren (assist, voor de goal komen, scoren)
Toornstra heeft een aardig schot, en met kaatser en sleurspeler Jorgensen moeten die ruimtes óók komen.
CobusIII
 CobusIII - maandag 12 september 2016 - 18:33   quote  deeplink  
Vind Toornsta geen box to box speler...Kan dat niet belopen...
JanM
 JanM - maandag 12 september 2016 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 september 2016 - 18:33 schreef CobusIII het volgende:
Vilhena laat het lopen! Dan toch liever Toornstra!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 12 september 2016 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 september 2016 - 17:55 schreef CobusIII het volgende:
De argumentatie, volgens jouw logica, is dan dat wij de eerste wedstrijden waarschijnlijk niet hadden gewonnen zonder Elija (hatrick)...
Is niet geheel waar wat je hier zegt, want bij Groningen wonnen we met 5 goals voor en 0 tegen in een hele gemakkelijk gewonnen wedstrijd. Vermoedelijk hadden we die dus zonder Elia ook wel gewonnen, terwijl we tegen een Excelsior veel problemen hadden en op de goede weg kwamen door twee geweldige goals van Kuyt, waarbij ik overtuigd ben van het feit dat geen enkele andere selectiespeler van ons die 2-1 ook had gemaakt.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 12 september 2016 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 september 2016 - 17:53 schreef CobusIII het volgende:
Jij maakt dus de keuze Toornstra boven Elija....
Ja, ik maak op dit moment de keuze Toornstra boven Elia. Simpelweg omdat Elia een tijd niet gespeeld heeft en Toornstra in supervorm is. Die moet je er dan dus nooit af gaan halen. Als je hem nu zou wisselen, kun je de voetballer Jens Toornstra voor Feyenoord helemaal afschrijven en zul je nooit meer wat aan hem hebben. Elke voetballer die in zo'n vorm met zulke prestaties plots op de bank wordt geposteerd, zal nooit meer voor een coach door het vuur gaan of echt met de volle overtuiging spelen.

Tuurlijk zal Elia er op termijn weer in gaan komen. De vraag is enkel wanneer en voor wie. Dat kan zelfs voor Toornstra zijn, maar dan moet Elia of nog betere prestaties overleggen in de invalbeurten, terwijl de rest het ook beter doet dan Toornstra. Of Toornstra moet slechter zijn gaan spelen, waardoor je hem kan laten banken. Op dit moment kan dat echter niet en is er, in elk geval naar mijn idee, geen enkel redelijk argument te bedenken om Elia bij terugkeer direct in de basis te posteren ten koste van Toornstra.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 12 september 2016 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 september 2016 - 18:33 schreef CobusIII het volgende:
Ik vind Toornstra een speler die verder naar voren dient te spelen dan de positie waarop Vilhena nu speelt. Dat Toornstra het niet kan belopen, geloof ik echter niet. Die man heeft longen als een paard, is wat dat betreft een soort Kuyt. Heeft zondag ook weer zo ontzettend veel meters gemaakt. Die heeft echt het loopvermogen wel.
JanM
 JanM - maandag 12 september 2016 - 21:26   quote  deeplink  
Eens! Vilhena verdient het om op de bank te mogen zitten! Elia zodra helemaal fit linksbuiten en JEns op de plek van Vilhena: opgelost!
van geil
 van geil - maandag 12 september 2016 - 21:43   quote  deeplink  
Tegen die tijd is er wel weer n andere blessure en/of schorsing.
Zien we dan wel weer.
Barabas
 Barabas - maandag 12 september 2016 - 23:11   quote  deeplink  
En Jens bij deze bombarderen tot hoer van het elftal?!
CobusIII
 CobusIII - maandag 12 september 2016 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 september 2016 - 19:54 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Ik vind Toornstra een speler die verder naar voren dient te spelen dan de positie waarop Vilhena nu speelt. Dat Toornstra het niet kan belopen, geloof ik echter niet. Die man heeft longen als een paard, is wat dat betreft een soort Kuyt. Heeft zondag ook weer zo ontzettend veel meters gemaakt. Die heeft echt het loopvermogen wel.
Daar zijn we het over eens....met belopen bedoelde ik niet uithoudingsvermogen, maar dynamiek..pure snelheid over grotere afstanden, zoals spelers als van Ginkel, Karsdorp, fer, Pogba etc...
JanM
 JanM - dinsdag 13 september 2016 - 09:47   quote  deeplink  
img=92e7ecc935

Toch geen onaardige selectie met overal dubbele bezetting. Echte verzwakkingen?

- Hansson i.p.v. Jones (wat ik van Hansson gezien heb was niet geweldig, maar heel veel speeltijd heeft 'ie natuurlijk niet gehad)

- V/d Heijden i.p.v. Kongolo zou je zeggen, maar Jan Arie heeft iedereen positief verrast dus niet echt!

- Nieuwkoop i.p.v. Karsdorp?

- Tapia i.p.v. El Ahmadi, maar dat komt dan vooral door de geweldige vorm van El Ahmadi

- Gustafson/Vilhena i.p.v. Toornstra? Gustafson zou het moeten kunnen, maar komt maar moeilijk terug in vorm. Vilhena tja ...

- Vejinovic i.p.v. Kuijt

- Bilal i.p.v. Berghuis

- Mo i.p.v. Elia? Zou zo moeten zijn, maar die invalbeurt van Mo vond ik indrukwekkend!

- Kramer i.p.v. Jorgensen meevoetballend absoluut, al zal Kramer zijn goaltjes ook gewoon meepakken

Denk overigens dat deze opstelling niet handig is tegen sterke(re) tegenstanders. Tegen ManU zou ik bijvoorbeeld met 2 defensieve middenvelders spelen: El Ahmadi en misschien wel Van der Heijden ernaast? Kuijt dan op 10 en Toornstra maar weer hangend op linksbuiten, wisselend met Berghuis.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 september 2016 door JanM --
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 13 september 2016 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 september 2016 - 23:17 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Daar zijn we het over eens....met belopen bedoelde ik niet uithoudingsvermogen, maar dynamiek..pure snelheid over grotere afstanden, zoals spelers als van Ginkel, Karsdorp, fer, Pogba etc...
Dat klopt, pure snelheid heeft hij natuurlijk niet. Sowieso vind ik hem een speler die, met zijn pass en traptechniek, dichter bij het doel moet spelen, zodat hij ook meer kans heeft om te scoren. Dan pikt hij zeker zijn doelpunten mee, zoals we de afgelopen 5 wedstrijden al hebben gezien. Is inderdaad geen box to box speler zoals een Fer.
Barabas
 Barabas - dinsdag 13 september 2016 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 september 2016 - 09:47 schreef JanM het volgende:
[ afbeelding ]

Toch geen onaardige selectie met overal dubbele bezetting. Echte verzwakkingen?

- V/d Heijden i.p.v. Kongolo zou je zeggen, maar Jan Arie heeft iedereen positief verrast dus niet echt

Beetje voorbarig op basis van ADO thuis. Tegen iedere sterke tegenstander is hij een risico.
Milo
 Milo - dinsdag 13 september 2016 - 16:03   quote  deeplink  
Jens is helemaal opgebloeid steekt in vorm. Zondag kan hij samen met karim laten zien of we meedoen om de titel.
Barabas
 Barabas - dinsdag 13 september 2016 - 16:05   quote  deeplink  
Hoop het van harte Milo...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 september 2016 - 00:30   quote  deeplink  
''Achteraf gezien hebben we niet onverdiend gewonnen''

16izabl.jpg

Ook Jens Toornstra werd door RTV Rijnmond een held genoemd na de overwinning op Manchester United. Toornstra zelf bleef nuchter onder de loftuitingen: "Ik denk dat we hier nog even van mogen genieten, het was een uniek avondje denk ik. Achteraf gezien hebben we niet onverdiend gewonnen."

Hoe heeft Feyenoord Manchester United kunnen verslaan? "Ik denk dat wij heel gegroepeerd hebben gespeeld, voor elkaar door het vuur zijn gegaan en op onze kans gewacht hebben. We hebben er twee, tweeenhalf gekregen, dus we waren redelijk effectief ook."

De irritatie bij de tegenstander was ook Toornstra opgevallen. "We zaten overal kort op en in de rust merk je dat zij ontevreden zijn. Dat is altijd lekker. Je loopt in de rust door de catacomben en dan zijn ze op elkaar aan het vitten, maar dat gebeurt overal en altijd."

Feyenoord blijkt niet alleen nationaal, maar ook Europees hun mannetje te kunnen staan. "Jazeker, op dit moment wel, maar zondag wacht weer een heel belangrijke wedstrijd en dan moeten we er weer staan." 

Jens Toornstra na afloop van Feyenoord - Manchester United

(https://youtu.be/S8ftHMFzqUk)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 september 2016 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 september 2016 - 18:49   quote  deeplink  
Toornstra: ''Het doelpunt viel op het juiste moment''

f41t1w.jpg

Na een stunt tegen Manchester United, wist Feyenoord vandaag ook knap te winnen van PSV. In Eindhoven werd het 0-1 door een goal van Eric Botteghin. Jens Toornstra is tevreden. “Het kan niet beter, we hebben vandaag weer erg goed gespeeld”, zegt hij in gesprek met Voetbal International.

“We hebben van tevoren tegen elkaar gezegd dat je dit moet zien als een Europese wedstrijd en dat we weer compact moeten spelen. Ik denk dat we dat goed gedaan hebben”, begint Toornstra, die ook toegeeft dat het geen makkelijke wedstrijd was. “Natuurlijk was de tweede helft zwaar. We hebben een doordeweekse wedstrijd in de benen en PSV ging drukken. Het doelpunt viel op het goede moment.”

Toch wil Toornstra nog niet te optimistisch zijn. “We hebben stappen gemaakt, maar we zijn pas net begonnen. We hebben vorig jaar gezien dat je het ook zo weer weg kan geven, dus we moeten scherp blijven en met beide benen op de grond blijven staan.”

Ook deze week wacht de Rotterdammers weer een doordeweekse wedstrijd; in de strijd om de KNVB-beker speelt Feyenoord donderdag tegen FC Oss. “Aan ons om te laten zien dat we dan ook gewoon de focus kunnen vinden. Dat tekent een echte topclub”, besluit Toornstra.
nr 10
 nr 10 - maandag 19 september 2016 - 12:03   quote  deeplink  
Weer een superpot van Jens. Elia kan alleen terug als Kuijt een stapje terug doet.
van geil
 van geil - maandag 19 september 2016 - 14:07   quote  deeplink  
Hij maakt de meters van Kuyt in jongere jaren.
Ongeacht welke positie.
Bewonderenswaardig ,zijn kracht maar echter ook zijn valkuil.
Ik hoop dat hij beter doseert dan voorheen.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 september 2016 - 18:58   quote  deeplink  
Toornstra: ''Geen verbod op het woord Coolsingel''

w8qis4.jpg

Jens Toornstra heeft vandaag teruggeblikt op de topper van gisteren in het programma FC Afkicken. De middenvelder van Feyenoord heeft het ondermeer over hoe ze de wedstrijd aangepakt hebben en over zijn bijdrage aan het team.

Toornstra schaarde zichzelf niet onder de uitblinkers van de wedstrijd. "Ik heb mezelf niet zo kunnen onderscheiden als de afgelopen weken, ik denk dat het een teamprestatie was. Ik heb wel hard gewerkt." Toornstra heeft gisteren ongeveer twaalf kilometer gelopen. "Met de conditie zit het goed en ik heb een goed wedstrijdritme. Het was op zich wel redelijk vol te houden, maar je voelt wel dat je vermoeider wordt."

De gasten bij FC Afkicken spraken niet van een verdiende zege. "Het is niet zo dat we PSV gecontroleerd hebben vandaag, we zijn Europees denkend de wedstrijd ingegaan'', antwoord Toornstra. ''Compact spelen en vanuit de omschakeling proberen om PSV pijn te doen." Feyenoord schoot gisteren welgeteld één keer op doel. ''Ja, één keer is genoeg hé'', vertelt Toornstra lachend. ''Het kwartje valt nu de goede kant uit bij ons en daar moeten we maar gewoon van genieten.''

''Ik heb nog niet gehoord dat we het woord Coolsingel niet in de mond mogen nemen, maar we moeten wel realistisch zijn.'' In de Eredivisie zijn zes speelrondes gespeeld. ''Er zijn nog heel veel wedstrijden te gaan dus je kan nu moeilijk over de Coolsingel gaan praten. Zo leeft het ook in de groep. We staan met beide benen op de grond en ik denk dat dat wel goed is.''

Met de komst van Steven Berghuis dachten veel mensen dat Toornstra buiten de boot zou vallen. Na zes speelrondes heeft hij echter nog geen minuut gemist. ''Het gaat voorspoedig zo, dus ik hoop dat dat nog een tijdje blijft.'' Wanneer Elia herstelt is van zijn blessure komt er weer een concurrent bij. ''Dat maakt me niks uit, ik ben altijd met mezelf bezig'', legt Toornstra uit.

(https://youtu.be/OJ3x2-imOVQ)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 25 september 2016 - 18:40   quote  deeplink  
Wat is ie goed he..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 25 september 2016 - 18:42   quote  deeplink  
Hij is vooral constant, dat maakt hem belangrijk.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 25 september 2016 - 18:43   quote  deeplink  
Hadden we vorig seizoen niet kunnen verwachten. Viel me toen echt tegen. Zou nu niet meer zonder willen..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 25 september 2016 - 18:45   quote  deeplink  
tja opmerkelijk inderdaad. Zijn eerste half jaar goed. Daarna anderhalf jaar kut, nu weer goed. Heb het idee dat het zijn spel erg ten goede komt als hij wat uit de drukte wegblijft. Misschien dat dat voorheen het probleem was.
VVout
 VVout - zondag 25 september 2016 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 18:40 schreef RenatoBos het volgende:
Wat is ie goed he..
Ja, das een heel positieve wending die niet iedereen zag aan het begin van het seizoen.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 25 september 2016 - 18:48   quote  deeplink  
Toornstra werd misbruikt door Rutten, deed Jens zelf ook. Roofbouw op z'n energie.
Heeft nu meer werkende spelers om zich heen, Jorgensen, Berghuis, El Ahmadi, Kuijt, Karsdorp o.a.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 25 september 2016 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 18:48 schreef FR-Henk het volgende:
Toornstra werd misbruikt door Rutten, deed Jens zelf ook. Roofbouw op z'n energie.
Heeft nu meer werkende spelers om zich heen, Jorgensen, Berghuis, El Ahmadi, Kuijt, Karsdorp o.a.
Berghuis zou ik niet in dit rijtje noemen.
Stylzz
 Stylzz - zondag 25 september 2016 - 18:51   quote  deeplink  
Zeker wel, die maakt veel meters
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 25 september 2016 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 18:48 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Berghuis zou ik niet in dit rijtje noemen.
Niet altijd nee, maar liet het bv. tegen MU wel zien, tot aan middenveld toe.
Je kunt dat van hem verwachten.
VVout
 VVout - zondag 25 september 2016 - 18:51   quote  deeplink  
In dat ff beter bedient door Bilal dan de hele wedstrijd door Berghuis.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 25 september 2016 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 18:51 schreef Stylzz het volgende:
Zeker wel, die maakt veel meters
Ik zeg niet dat hij de kantjes eraf loopt, maar hij heeft dat niet van nature. Hij laat ook nog wel eens zijn mannetje lopen in verdedigend opzicht. Hij loopt genoeg, maar niet altijd even scherp. Elia heeft dat bijvoorbeeld meer. En die andere uit het rijtje van Henk nog meer.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 25 september 2016 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 18:51 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Niet altijd nee, maar liet het bv. tegen MU wel zien, tot aan middenveld toe.
Je kunt dat van hem verwachten.
Ik zei het ook alleen maar om het verschil tussen hem en die anderen aan te wijzen. En probleem van Berghuis is ook niet dat hij te weinig werk verzet, maar dat hij aan de bal te weinig brengt.
van geil
 van geil - zondag 25 september 2016 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 18:48 schreef FR-Henk het volgende:
Oneens, hij maakt nu net zoveel kilometers.
Heb wel de indruk dat hij nu sterker is.
van geil
 van geil - zondag 25 september 2016 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2016 - 14:07 schreef van geil het volgende:
Hij maakt de meters van Kuyt in jongere jaren.
Ongeacht welke positie.
Bewonderenswaardig ,zijn kracht maar echter ook zijn valkuil.
Ik hoop dat hij beter doseert dan voorheen.
.
van geil
 van geil - zondag 25 september 2016 - 19:45   quote  deeplink  
MOTM in mijn ogen.
ar
 ar - zondag 25 september 2016 - 20:10   quote  deeplink  
Goede wedstrijd gespeeld wederom
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 25 september 2016 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 19:45 schreef van geil het volgende:
MOTM in mijn ogen.
Goede pot van hem, maar ik geef die eer aan Jorgensen puur vanwege het feit dat die de belangrijkste goal van de wedstrijd maakt.
ar
 ar - zondag 25 september 2016 - 20:27   quote  deeplink  
Ja, en Jens alles behalve zelfzuchtig.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 25 september 2016 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 20:27 schreef ar het volgende:
Ja, en Jens alles behalve zelfzuchtig.
Inderdaad.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Jens Toornstra///HELD topic

0.0202720