|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
En tussendoor nog even de Europa cup winnen. Natuurlijk. Goede koppen mag wat mij betreft bovenaan de lijst met scouting . |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Aan zijn ambitie ligt het niet. Maar je mag ook wel een béétje reëel zijn. Wordt als eerste maar eens kampioen! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
En de nieuwe 10 van de kersverse Europacuphouder . Wat n verstand. Interviews met Toornstra maar even verbieden na lsd gebruik. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Met ambitie is niks mis. Maar ga eerst maar weer eens goed spelen op de plek die Gio je geeft. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Morgen gaan we het weer zien...Jens rechtsbuiten en Bilal op de bank. De wens van velen om Bilal op de bank te zien |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Mij rukt het niet, de beste moet spelen, en dat kan wekelijks verschillen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Vind ik ook ,de beste moeten spelen. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ik zou met Berghuis en Elia spelen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik ook, ook al spelen ze niet zo goed, ik wil diepgang en niet iedereen die altijd in de bal komt zoals Toornstra, Kuyt, Jorgensen, El Ahmadi, Vilhena. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Berghuis heeft de eindpass als enige en dat telt.. Ben alleen niet kapot van z'n inzet. En als ik mag kiezen heb ik liever bilal dan toornstra op rechts
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 november 2016 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zondag 20 november 2016 - 11:01 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Berghuis heeft de eindpass als enige en dat telt.. Ben alleen niet kapot van z'n inzet. En als ik mag kiezen heb ik liever bilal dan toornstra op rechts me too |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ii beter als Bilal aan die kant.. Plus meer de combinatie met de aanval.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 november 2016 door ar -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ik heb er een beter gevoel bij voor vandaag. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zondag 20 november 2016 - 10:56 schreef Stylzz het volgende:Ik ook, ook al spelen ze niet zo goed, ik wil diepgang en niet iedereen die altijd in de bal komt zoals Toornstra, Kuyt, Jorgensen, El Ahmadi, Vilhena. Eens. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toornstra: ''Elke week drie punten pakken, dan blijf je eerste''
In de 3-0 overwinning van Feyenoord was een belangrijke rol weggelegd voor Jens Toornstra. In de eerste helft gaf hij de voorzet waaruit Kuyt de 1-0 binnenkopte, en in de tweede helft zette hij met een prachtig afstandschot de eindstand op het scorebord. Met FOX Sports blikt hij terug op de wedstrijd.
"We verwachtten dat PEC verdedigend zou spelen en dat deden ze ook", begint Toornstra zijn analyse. "Dan zijn er weinig ruimtes voorin. Gelukkig maken we vlak voor rust een goede goal, toen was de wedstrijd opengebroken."
De drie punten waren extra belangrijk, omdat concurrent en nummer twee van de Eredivisie Ajaks eerder die middag een klinkende zege op NEC had behaald. De ploeg was daar echter niet mee bezig volgens Toornstra. "We hebben puur naar onszelf gekeken. Je moet zelf elke week drie punten pakken, dan blijf je bovenaan staan."
Met drie punten op zak gaan de Rotterdammers met een goed gevoel richting Manchester, waar donderdag Feyenoords vijfde groepsfaseduel in de Europa League plaats zal vinden. "Dat zijn leuke wedstrijden om te spelen, en dit is ook nog eens een heel belangrijke. Voor ons is er alles aan gelegen om daar een goed resultaat neer te zetten." |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toornstra: ''Nu zullen ze zeker volle bak gaan''
Jens Toornstra rekent erop dat Manchester United donderdag op volle sterkte zal zijn in het Europa League-duel met Feyenoord, In september hield trainer José Mourinho in De Kuip (1-0 winst voor Feyenoord) nog een aantal belangrijke spelers aan de kant.
"Het gaat een hele andere wedstrijd worden dan twee maanden geleden", zegt Toornstra in gesprek met NUsport. "Toen was er misschien een beetje onderschatting bij United. Nu zullen ze zeker volle bak gaan." De 27-jarige Toornstra ziet een gelijkspel dan ook al als een goed resultaat tegen United.
"Als we een punt pakken dan hebben we het niet slecht gedaan. Dan houden we United namelijk onder ons. Ondanks dat hun resultaten dit seizoen wisselend zijn blijft het natuurlijk een absolute topploeg. We hebben het over spelers als Paul Pogba en Zlatan Ibrahimovic."
Toornstra nuanceert uitspraak over winnen Europa League. "Toch heb ik dat niet expliciet zo uitgesproken. Ik heb gezegd: als wij een groep met United en Fenerbahçe kunnen overleven, waarom kunnen we de Europa League dan niet ook winnen? Zover is het allemaal nog lang niet."
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 november 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
TOORNSTRA AAN KOP VAN ASSISTKLASSEMENT EREDIVISIE
Met zijn assist op Dirk Kuyt heeft Jens Toornstra zich zondag in de wedstrijd tegen PEC Zwolle aan de top van het assistklassement van de Eredivisie genesteld. De beslissende voorzet bij de 1-0 van Feyenoord was al weer zijn zesde assist van dit seizoen.
Met dat aantal is Toornstra niet alleen de ‘assistkoning’ van Feyenoord. Ook in de Eredivisie is er geen speler die meer beslissende voorzetten heeft gegeven dan de man die zondag tegen PEC Zwolle opnieuw aan de rechterkant stond opgesteld. Toornstra deelt zijn koppositie met Hakim Ziyech, die in dienst van FC Twente en Ajaks tot nu toe eveneens tot zes assists kwam. Nicolai Jørgensen, zondag de aangever bij de goal van Karim El Ahmadi, en Bilal Basaçikoglu staan met vier assists op een gedeelde derde plaats in het klassement.
‘Zwolle speelde heel verdedigend en gaf weinig ruimte weg,’ vertelde Toornstra zondag na afloop van de wedstrijd. ‘We kwamen er lastig doorheen en dan moet je soms wat opportunistischer spelen, bijvoorbeeld door de bal hoog voor te geven. Ik zag Dirk en Nicolai bewegen voor het doel en raakte de bal goed, waarna Dirk hem uiteindelijk fantastisch in kopte.’
Zelf zorgde Toornstra een kwartier voor tijd met een snoeihard schot voor 3-0. ‘Ook die bal raakte ik goed,’ zei Toornstra, die zijn vierde treffer van het seizoen maakte. Dat aantal had middenvelder El Ahmadi vijf minuten eerder ook al bereikt. ‘Je ziet dat iedereen kan scoren. Dat is belangrijk, want daardoor win je makkelijker je wedstrijden. En winnen is uiteindelijk belangrijker dan wie er scoort.’
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Goed gespeeld, dan toch de beste oplossing op rechts .... Ook al oogt het niet echt vloeiend en spectaculair |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Beste oplossing ja. Bilal aan die kant is ruk. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toornstra: "Ik zei al op de bank: je hebt maar één minuutje nodig"
Het duel met FC Utrecht staat bij Jens Toornstra in 'de top drie van meest gekke wedstrijden'. Dat laat de middenvelder annex aanvaller van Feyenoord na afloop van de wedstrijd weten aan Voetbal International. Toornstra is verder kritisch op zijn ploeg.
FC Utrecht kwam na twee minuten op voorsprong, waarna Dirk Kuyt twee minuten later weer gelijkmaakte. Vervolgens maakten de Utrechters de 2-1 en de 3-1, maar met doelpunten van Michiel Kramer en Nicolai Jorgensen werd het nog 3-3. "Het is vervelend om iedere keer tegen een achterstand te voetballen. Dan ga je drukken, en dan maakt Utrecht uiteindelijk de 3-1. Daarna zie je eigenlijk pas dat we wel fel kunnen zijn. Dat is veel te laat."
"We speelden gewoon slap. Het is moeilijk om te zeggen waar het aan ligt. Het moet echt beter anders krijg je het iedere uitwedstrijd moeilijk", vervolgt Toornstra, die blij is voor doelpuntenmaker Michiel Kramer. "Hij had dit wel even nodig. Het was een belangrijk doelpunt, dat is voor hem alleen maar mooi. Ik zei al op de bank: je hebt maar één minuutje nodig. Hij doet het toch. Dat is een kwaliteit."
"Het voelt niet als een overwinning. Gewoon als een gelijkspel. We zijn wel nog koploper, dat is in ieder geval een pluspuntje", besluit Toornstra. Zowel Feyenoord als nummer twee Ajaks heeft 33 punten na 14 speelrondes, Feyenoord heeft echter een beter doelsaldo en is zodoende nog de nummer één van de Eredivisie. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Ik ben geen fan van Jens...wel een aardige kerel met inzet... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja, maar op rechts staat hij gewoon verkeerd. Gisteren ook. Maakte t nog drukker in het centrum en liet veel te veel ruimte. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toornstra bescheiden: ''Ook die andere doelpunten waren mooi''
Een geweldige treffer van Jens Toornstra zetten Feyenoord vanmiddag op 2-0 tegen stadsgenoot Sparta. De club uit Rotterdam Zuid liep uiteindelijk uit naar 6-1. Naast Toornstra waren namens Feyenoord ook Vilhena, Jorgensen, Botteghin en Elia trefzeker. Toornstra kijkt bescheiden terug op zijn doelpunt.
“Mijn doelpunt ging er wel het lekkerste in, maar ik vond die andere goals, ook die van Tonny, ook mooi”, zegt Toornstra tegenover Fox Sports. “Ik wilde hem iets strakker schieten maar nu draaide de bal mooi weg bij de keeper. Ik vind het prima, hij ging erin. Er waren vandaag een paar mooie aanvallen van ons, veel mooie goals dus we hebben de afgelopen week een beetje goedgemaakt.”
Evenals Dirk Kuyt stoorde ook Toornstra zich in de afgelopen periode aan de media. “Wij hadden vertrouwen en de media begon aardig te zagen. Ik denk dat we vanmiddag een goed teken hebben gegeven. We hebben het nooit uitgesproken maar je merkte wel dat iedereen een beetje op zoek is. Het is dan lekker dat je nu zo’n score kan neerzetten.” |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toornstra: ''Dat voetbalt gewoon heel lekker''
Feyenoord behoudt nog altijd de koppositie in de Eredivisie. In Alkmaar waren de Rotterdammers met 0-4 te sterk voor AZ. Feyenoord domineerde in Alkmaar, zag ook Jens Toornstra.
"We hebben in de eerste helft al de basis gelegd voor deze overwinning. We speelden energiek en we hebben AZ goed onder druk gezet", zegt Toornstra tegenover FOX Sports. "We hebben er heel veel energie in gegooid, en dat is ook nodig om AZ te verslaan."
Van Bronckhorst koos vandaag voor Steven Berghuis in plaats van Dirk Kuyt, wat betekende dat Toornstra vandaag als nummer 10 speelde. Toornstra geeft aan dat het hem niet uitmaakt waar hij speelt. "Het gaat goed. Er is veel dynamiek en beweging voorin, waardoor je de bal vaak kwijt kunt. Dat voetbalt gewoon heel lekker." |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Nou Dirk..weet je dat ook weer |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Schijnt teleurgesteld zijn dat ie op de bank plaats moest nemen.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Dat tekent hem ook, de held. Maar mondjesmaat moet je afscheid gaan nemen van de voetballer Kuyt. Na dit seizoen stoppen of nog 1 jaar puur als invaller en inspirator |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 11 december 2016 - 18:01 schreef ar het volgende:[..] Dat tekent hem ook, de held. Maar mondjesmaat moet je afscheid gaan nemen van de voetballer Kuyt. Na dit seizoen stoppen of nog 1 jaar puur als invaller en inspirator Is ook zo, maar hij wilt daar niet aan toegeven, wat ook wel weer mooi is natuurlijk.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 11 december 2016 - 18:01 schreef ar het volgende:[..] Dat tekent hem ook, de held. Maar mondjesmaat moet je afscheid gaan nemen van de voetballer Kuyt. Na dit seizoen stoppen of nog 1 jaar puur als invaller en inspirator Dirk richting td-functie. Sterft van de contacten. En veel sympathie. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Eens. Is hem op het lijf geschreven. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op zondag 11 december 2016 - 18:01 schreef ar het volgende:[..] Dat tekent hem ook, de held. Maar mondjesmaat moet je afscheid gaan nemen van de voetballer Kuyt. Na dit seizoen stoppen of nog 1 jaar puur als invaller en inspirator Ontevreden in een rol als invaller dan gaat de inspirator factor vlot verloren geloof ik |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote: En Gertrude als de nieuwe Annet? Ja, zou best kunnen eigenlijk. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toornstra wil niet weg: ''We kunnen iets moois neerzetten''
Feyenoord is maandagmiddag begonnen aan de voorbereidingen op de tweede competitiehelft. De Rotterdammers stonden gedurende het eerste deel van het seizoen op de eerste plek. Volgens Jens Toornstra, middenvelder annex rechtsbuiten van de club uit Rotterdam Zuid, hoeven er geen spelers te vertrekken.
“Kijk, met de spelers die we nu bij de groep hebben, hebben we het zo goed gedaan”, zegt Toornstra in gesprek met RTV Rijnmond. “Waarom zouden we mensen laten gaan en daar wat aan veranderen? Met een eigen transfer ben ik totaal niet bezig. We kunnen iets heel moois gaan neerzetten. We zijn er nog lang niet, maar het kan heel mooi worden en dat wil ik graag meemaken.”
Vorig jaar rond deze tijd speelde een transfer naar Duitsland voor de Feyenoorder, die toen wisselspeler was. “Het is nu wel anders. Vorig jaar speelde ik weinig, op de eerste vijf wedstrijden na. Nu speel ik alles en ben ik belangrijk voor de ploeg. Dat voelt wel anders, echt een deel van het team.”
(https://youtu.be/kL8e-OqbeVc) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Tja Haha zo kan ik er ook nog wel10 verzinnen.. |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Had zo maar gekund, had zo maar gekund.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Als we maar winnen zegt ie, da fuck of het 1 op 1, 10 of 11 is. Gewoon ff leren luisteren naar Jens ja. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toornstra: Geduld is kracht van Feyenoord
Geduld is dit seizoen het toverwoord bij Feyenoord, zo bleek ook zondag tegen Roda JC. De koploper van de eredivisie speelde verre van groots, maar trok zoals zo vaak de wedstrijd toch weer in de slotfase naar zich toe (0-2).
,,We zijn geduldig gebleven, omdat we inmiddels weten dat we altijd kunnen scoren'', zei Jens Toornstra. ,,We zijn heel fit en kunnen tot de laatste minuut alles geven, wat tegenstanders vaak niet kunnen.''
Toornstra stuitte zondagochtend, een paar uur voor de aftrap, toevallig op wat statistieken. ,,Ik las dat we van onze laatste 22 duels in januari er maar drie hadden gewonnen. Dan is met 2-0 winnen van Roda JC prima, al was het geen superwedstrijd.''
De multifunctionele Toornstra speelde in Kerkrade op de positie van Karim El Ahmadi, de middenvelder die met Marokko meedoet aan de Afrika Cup. ,,Ik moest wat behoudender spelen dan ik normaal doe. Dat was wennen, omdat ik van nature drang naar voren heb. Nu moest ik me inhouden. Natuurlijk speel ik liever in een wat aanvallender rol. Maar het allerliefste sta ik toch vooral in de basis.'' |
|
|
|