|
|
RenatoBos
|
|
|
Toornstra: ''We zijn er nog lang niet''
Koploper Feyenoord heeft ook de eerste wedstrijd van 2017 gewonnen. Een lastige uitwedstrijd in Kerkrade werd met 0-2 gewonnen. Of het dit soort wedstrijden zijn die je het kampioenschap opleveren? "Dat weet je pas over 16 wedstrijden", aldus Jens Toornstra.
De selectie keek er niet tegenop om uit tegen Roda te spelen, vertelt Toornstra in gesprek met Voetbal International. "We gingen hier met veel vertrouwen naartoe. De eerste helft was niet top, maar in de tweede helft hebben we goed naar voren gespeeld. We hebben hier verdiend gewonnen."
Feyenoord moet deze maand Karim el Ahmadi missen, omdat hij namens Marokko deelneemt aan de Afrika Cup. Het was vandaag aan Toornstra om zijn rol in te vullen. "Het is anders; je moet behoudender spelen. Ik heb m'n best gedaan het zo goed mogelijk in te vullen en voor m'n gevoel ging het wel redelijk."
Na 18 wedstrijden is Feyenoord nog altijd koploper van de Eredivisie, wat de vraag oproept of Feyenoord aan het eind van het seizoen ook daadwerkelijk met de schaal op de Coolsingel staat. "Jullie houden van die Coolsingel", lacht Toornstra. "Maar we zijn er nog lang niet." |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
TOORNSTRA: ‘WE GAAN VOOR ELKAAR DOOR HET VUUR’
Honderden supporters hebben woensdagmiddag van de kans gebruik gemaakt om Jens Toornstra een vraag te stellen tijdens een ‘Q&A’ die live werd uitgezonden via Facebook. In de Boardroom van De Kuip nam Toornstra uitgebreid de tijd om zoveel mogelijk vragen, waaronder ook een aantal die al eerder waren ingestuurd, te beantwoorden.
Veel vragen van de supporters waren gericht op de goede prestaties van Feyenoord dit seizoen. Zo kreeg Toornstra onder meer de vraag wat volgens hem de kracht van het team is. ‘Er is een bepaalde klik in de ploeg, iedereen gaat voor elkaar door het vuur,’ zei de middenvelder. ‘Daarom kunnen we ook wedstrijden waarin het minder loopt omdraaien, terwijl we daarnaast een aantal wedstrijden heel goed gespeeld hebben.’
Uiteraard werd Toornstra gevraagd naar de titelkansen van Feyenoord, nu de ploeg na achttien gespeelde wedstrijden vijf punten voor staat op achtervolger Ajaks. ‘We hebben een goede voorsprong, maar er komen nog veel wedstrijden aan, waaronder tegen de toppers,’ zei hij. ‘Vorig jaar hebben we meegemaakt hoe het is om de beker te winnen. Dat was zo’n mooi feest, dat willen we nogmaals meemaken.’
Toornstra kreeg niet alleen veel vragen over het voetbal, maar ook op persoonlijk gebied. Zo vertelde hij dat hij op zijn arm een tatoeage heeft van een beschermengel voor zijn dochter en liet hij weten dat, buiten het voetbal, golf zijn favoriete sport is.
De Q&A met Jens Toornstra, waarin ook onder meer zijn mooiste doelpunt ter sprake komt én hij een verrassende vraag krijgt van een van zijn ploeggenoten, is terug te kijken op de officiële Facebookpagina van Feyenoord. Feyenoord zal in de toekomst vaker live Q&A's organiseren met spelers van het eerste elftal. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
TOORNSTRA: ‘GENOEG KANSEN GECREËERD’
Op het aantal kansen dat Feyenoord zaterdagavond creëerde tegen Willem II was weinig aan te merken. Volgens doelpuntenmaker Jens Toornstra had de ploeg alleen meer van die kansen moeten verzilveren.
‘Vooral in de eerste helft hebben we genoeg kansen gecreëerd,’ zei Toornstra, die tegen Willem II zijn zesde competitiedoelpunt van het seizoen maakte. ‘Na de 1-0 zaten we wat steviger in het zadel, maar het was niet heel goed vandaag.’
Wel tevreden was Toornstra over de wijze waarop hij na een half uur spelen het enige doelpunt van de wedstrijd maakte. ‘De voorzet van Eljero was goed, ik hoefde alleen maar te knikken. De bal vloog er mooi in.’
Omdat een tweede doelpunt voor Feyenoord uitbleef, mocht Willem II tot het laatste fluitsignaal blijven hopen op een punt. ‘Het bleef tot het laatste moment spannend,’ zei Toornstra. ‘We waren de betere ploeg, maar hebben het niet goed uitgespeeld. Er hoefde maar één bal verkeerd te vallen en het was gelijk geworden. Dat was ook te zien aan ons spel in de eindfase, toen we wat minder druk zetten. Het ging om de drie punten, die waren het belangrijkste.’ |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toornstra: ''Happy met deze stijl en manier van spelen''
Jens Toornstra gaat voorlopig nog niet mee in de euforie over een nieuw kampioenschap. ''Er zijn nog vijftien wedstrijden te gaan in de competitie en dat is een flink aantal'', zegt de middenvelder in het Algemeen Dagblad. En dus is het beter om gewoon rustig te blijven.
Toornstra snapt het gevoel dat bij de supporters leeft wel. ''Komt ook door de stand, hè? Je kunt beter vijf punten voor staan op Ajaks dan vijf punten achter. Ach, onze supporters hebben hoop en dus begrijp ik na zoveel jaar hun gevoel wel.''
Onlangs was er een documentaire van Andere Tijden Sport over het laatste kampioenschap in 1999. ''Veel vergelijkingen met de ploeg van nu. Ook een ploeg met karakter, weinig uitgesproken vedetten en meerdere spelers die konden scoren.''
Feyenoord kiest voorlopig nog niet voor resultaatvoetbal. ''Dat zijn niet onze kwaliteiten, zo simpel is het. PSV deed het vorig jaar wel zo. Elk team heeft zijn eigen karakter. Wij voelen ons happy met deze stijl en manier van spelen. Het is door onze fitheid ook onze kracht om tegenstanders in de laatste fase op de knieën te krijgen.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
''Jens mag nog meer schijt aan de wereld krijgen''
Dirk Kuyt is te spreken over de ontwikkeling van Jens Toornstra bij Feyenoord. De middenvelder is belangrijk voor de Rotterdamse club en was afgelopen weekend beslissend in het gewonnen duel tegen Willem II. Kuyt ziet Toornstra dan ook graag in Oranje spelen.
"Hij is een geweldige prof, voetballer en persoon. Er mag een stukje flair bij. Wees trots met het niveau dat je wekelijks laat zien en straal dat uit,'' zegt Kuyt in gesprek met De Volkskrant. ''De bondscoach is nog zoekende, lang niet alles ligt vast zoals een paar jaar geleden. Hij verdient een kans. Feyenoord hoeft ook zijn eindstation niet te zijn.''
Volgens Kuyt moet Toornstra zich nog meer laten gelden. "Jens mag nog meer schijt aan de wereld krijgen. Hij heeft een geweldige trap. Op de training vliegen de ballen er uit alle standen in. In wedstrijden gebruikt hij dat wapen nog te weinig,'' sluit de aanvoerder van Feyenoord af. Toornstra heeft nog een contract tot medio 2018 in De Kuip. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
AD: Feyenoord gaat contract Toornstra openbreken
Technisch directeur Martin van Geel van Feyenoord hoopt volgens het Algemeen Dagblad eerdaags het contract van Jens Toornstra open te breken en met één of twee seizoenen te verlengen. Het huidige contract van de middenvelder loopt nog tot medio 2018.
Jens Toornstra, die afgelopen weekend wederom trefzeker was voor Feyenoord, heeft aangegeven open te staan voor een langer verblijf in De Kuip. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2017 - 10:32 schreef RenatoBos het volgende:''Jens mag nog meer schijt aan de wereld krijgen''[ afbeelding ] Dirk Kuyt is te spreken over de ontwikkeling van Jens Toornstra bij Feyenoord. De middenvelder is belangrijk voor de Rotterdamse club en was afgelopen weekend beslissend in het gewonnen duel tegen Willem II. Kuyt ziet Toornstra dan ook graag in Oranje spelen."Hij is een geweldige prof, voetballer en persoon. Er mag een stukje flair bij. Wees trots met het niveau dat je wekelijks laat zien en straal dat uit,'' zegt Kuyt in gesprek met De Volkskrant. ''De bondscoach is nog zoekende, lang niet alles ligt vast zoals een paar jaar geleden. Hij verdient een kans. Feyenoord hoeft ook zijn eindstation niet te zijn.'' Volgens Kuyt moet Toornstra zich nog meer laten gelden. "Jens mag nog meer schijt aan de wereld krijgen. Hij heeft een geweldige trap. Op de training vliegen de ballen er uit alle standen in. In wedstrijden gebruikt hij dat wapen nog te weinig,'' sluit de aanvoerder van Feyenoord af. Toornstra heeft nog een contract tot medio 2018 in De Kuip. Ja Jens iedereen weet van jou trap ...Bij Utrecht en Ado vaak laten zien. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toornstra: ''Als ik niet goed speel, kan ik het beter begrijpen''
De terugkeer van Karim El Ahmadi ging zondagmiddag ten kosten van Jens Toornstra. De middenvelder mocht na een uur aanvoerder Dirk Kuyt aflossen, waarna de drie punten tegen FC Twente in de laatste viftien minuten van het duel werden veiliggesteld.
Toornstra hoorde zaterdag vóór de training dat hij niet in de basis zou beginnen. ''Dat is nooit leuk om te horen, maar Karim heeft veel kwaliteiten en hij heeft laten zien dat hij erin hoort. Dus dan moet ik me maar in mijn rol schikken'', reageert de bankzitter in gesprek met Voetbalzone.nl.
Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst had natuurlijk ook een andere speler kunnen passeren. ''Je vindt natuurlijk altijd dat je moet spelen. Als ik niet goed speel, kan ik het beter begrijpen. Ik vond zelf dat ik het wel aardig had gedaan...'', besluit Toornstra. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Niet klagen maar dragen , en bidden om kracht . Johannes 5.42 |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Kuijt en daarna Toornstra: het kan elkaar ook aanvullen. De een sloopt, de ander krijgt meer vrijheid.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 februari 2017 door FR-Henk -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Precies, en per wedstrijd bekijken. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
De Goeij: ''Jens Toornstra staat er altijd''
Oud-Feyenoorder Ed de Goeij heeft tegen FC Groningen genoten van het spel van Jens Toornstra. De middenvelder werd één week eerder nog gepasseerd, maar zaterdagavond was het de beurt aan aanvoerder Dirk Kuyt om op de bank plaats te nemen.
''Hij staat er altijd. Dat heeft met kwaliteit te maken. Jens is een allround voetballer, die zowel op de rechterflank als achter de spits uit de voeten kan. Tegen Groningen was hij niet alleen belangrijk vanwege zijn doelpunten, maar ook door zijn werklust'', stelt De Goeij in De Telegraf.
Kuyt zei na afloop verbaasd en teleurgesteld te zijn. ''Het is logisch dat Kuyt daar teleurgesteld over was. Maar datzelfde gevoel zullen ook spelers als Bilal Basacikoglu en Renato Tapia hebben. Concurrentie houdt iedereen scherp.''
De Goeij kijkt met vertrouwen naar de komende weken. ''Het klopt dat er een cruciale fase aankomt voor Feyenoord met wedstrijden tegen onder meer Ajaks, PSV en AZ. Maar dat geldt ook voor de concurrentie. En in tegenstelling tot andere jaren is Feyenoord ditmaal niet de jagende partij.'' |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
"Ik ben gisteren met Kramer nog tennis gaan kijken in Ahoy, dus het gaat goed
Jens Toornstra heeft begrip voor de onvrede bij Michiel Kramer over zijn reserverol bij Feyenoord. De spits is uit de selectie gezet omdat hij afgelopen weekend weigerde te trainen.
Toornstra is goede vrienden met Kramer. "We zijn gisteren nog tennis gaan kijken in Ahoy, dus het gaat helemaal goed", zegt de Feyenoorder tegen FOX Sports. "Ik snap dat Michiel het moeilijk heeft op dit moment. Hij maakt weinig minuten en in de minuten die hij wel speelt is hij belangrijk."
"Ik denk dat het ook lastig voor hem is", vervolgt Toornstra. "Zijn concurrent doet het heel goed, dat snapt hij ook wel. Alleen het blijft een lastige situatie."
Een andere kwestie bij Feyenoord is die van Dirk Kuyt, die tegen FC Groningen op de bank zat. Toornstra speelde op zijn plek. "Ik vind het moeilijk om te zeggen hoe hij zich precies voelt. Ik was de week daarvoor ook teleurgesteld dat ik niet speelde, ik vind dat een logische reactie. Reageerde ik anders? Daar kan ik weinig mee. Als je teleurgesteld bent mag je dat uiten, maar uiteindelijk staat het teambelang voorop. Tot nu toe leiden de prestaties er niet onder, laten we dat zo houden." |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Als je tennis gaat kijken gaat het niet goed met je. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Lekker man dat gekreun bij die vrouwen.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Haha, hoef je niet voor naar tennis te kijken. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik ga het wederom niet vragen.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Toornstra: 'Wil niet degene zijn die alles verstoort, dat we niets meer presteren'
Gepubliceerd: zaterdag 18 februari 2017 om 07:26 Jens Toornstra draait een ijzersterk seizoen bij Feyenoord. Dat betekent echter allerminst dat de 27-jarige middenvelder verzekerd is van een basisplaats in De Kuip. Het is stuivertje wisselen met aanvoerder Dirk Kuyt en Steven Berghuis.
Na zijn twee treffers tegen FC Groningen, lijkt er geen reden om Toornstra voor het duel met zijn oude club ADO Den Haag te passeren. Dat leek eerder tegen FC Twente echter ook van toepassing, maar in Enschede zat hij wel op de bank. "Het is vooral een kwestie voor de buitenwereld", reageert Toornstra in het Algemeen Dagblad.
"We hebben zoveel spelers in vorm, allemaal jongens met specifieke kwaliteiten. Voor de trainer is het lekker dat hij kan kiezen, voor een speler is dat af en toe lastig. Maar als je iets wilt bereiken, moet je jezelf als speler af en toe in je rol schikken", aldus Toornstra. "Natuurlijk ben je teleurgesteld als je niet speelt. Dat was ik ook uit bij FC Twente."
Zijn onvrede uiten, doet Toornstra niet snel. "Maar ik als ik naar mezelf kijk: ik wil niet degene zijn die alles verstoort en dat we niets meer presteren. Dat kost overigens geen moeite, hoor. Ik zeg nooit gekke dingen, dat zit ook helemaal niet in mij. De trainer weet ook wel dat ik teleurgesteld ben als ik niet word opgesteld. Ik heb geen camera nodig om dat duidelijk te maken." |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
Laatste zin lijkt sneer naar Dirk |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ja of naar de media ,die toch zuigen met bepaalde vragen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Kampioen kunnen worden is bij redelijk gelijkwaardig niveau voetballend, vooral n mentale kwestie. Hoe sterk is de groep tussen de oren. Dit zijn prima oefeningen die de media aanreikt als het daar goed zit. Zit het daar niet goed, dan kan het vervelend worden. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dat is de key. Mentaliteit fysiek en teamspirit maakt ons kampioen. Er is er maar 1 die ons kan af stoppen en dat zijn we zelf. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Speelde als een roofdier. Continu op jacht. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Doelpuntenmaker Toornstra: ''Nog tien wedstrijden''
Jens Toornstra was wederom goud waard voor Feyenoord. De middenvelder schoot het openingsdoelpunt in de topper tegen PSV binnen na een stromachtig begin van de Rotterdammers. ''We waren heer en meester in de beginfase'', erkende Toornstra na afloop tegenover Fox Sports.
''Er was hele goede druk vooruit en het publiek stond er vol achter'', aldus de doelpuntenmaker. PSV kwam echter langszij in de tweede helft. ''We hadden het daarna even lastig, maar we pakten het goed op. Het is een verdiende overwinning.''
Een kopbal van Jan-Arie van der Heijden bracht uiteindelijk de beslissing. Al was doellijntechnologie misschien nog wel belangrijker bij de goal. ''Ik zag Nijhuis naar zijn horloge wijzen. Ik dacht in eerste instantie dat hij geen doelpunt bedoelde, maar hij floot alsnog.''
Feyenoord maakt dus opnieuw geen fout. ''Dat we dit ook in de topwedstrijden kunnen laten zien, toont onze groei aan. De voorsprong is er. Nog tien wedstrijden.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toornstra: "Of we van tevoren een pilletje hebben genomen? Dat doen we altijd, hè"
Feyenoord schoot uit de startblokken tegen PSV. De Eindhovenaren kregen amper tijd om adem te halen en werden met name in het eerste kwartier volledig overlopen door de thuisploeg. Jens Toornstra krijgt de vraag of de Feyenoord-spelers stiekem geen pilletje hebben genomen voor de wedstrijd.
"Of we van tevoren een pilletje hebben genomen? Dat doen we altijd, hè", lacht Toornstra in gesprek met Voetbal Inside. "We wilden gewoon laten zien dat er hier niets te halen viel. We hebben het goed gedaan. Dat is wat we wilden."
De tegentreffer van PSV kwam uit het niets voor Toornstra. "Shit? Nee, dat had ik eigenlijk niet. Ik dacht: het komt wel goed. Het was niet zo dat we werden weggespeeld door PSV. Het kwam uit het niets. Een dubieus doelpunt. Technologie? Ja, dat is waar. Ik hoor wat verhalen, ik heb nog niets gezien. Een goal is een goal, hè." |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Jens Toornstra is uitgeroepen tot ‘Speler van de Week’ in het RTL7-programma Voetbal Inside. De middenvelder van Feyenoord ontving de meeste stemmen en wint hierdoor ‘de Gouden Veter’. Het stond al vast dat een Feyenoorder de prijs zou winnen. Ook Karim El Ahmadi, Nicolai Jorgensen, Terence Kongolo en Eljero Elia waren genomineerd. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Ja hij was de beste zondag, En ik lees dat hij ook nog de schoen gewonnen heeft van hartelijk gefeliciteerd Jens van uit Denemarken van ons |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
inderdaad beste van het veld , wat een energie stop dit mannetje in een wedstrijd |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
''Dat zegt veel over zijn karakter en de mogelijkheden''
Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam denkt dat Jens Toornstra een stap hoger dan Feyenoord wel aan zou kunnen. "Hij (Toornstra, red) zat met Hoffenheim en Alfred Schreuder om tafel en die laptoptrainer wilde hem dolgraag hebben. Hij had dan kunnen debuteren tegen Bayern Munchen, maar Lex Immers was eerder naar Cardiff en dus is hij gebleven."
Door de afgeketste transfer ontwikkelde Toornstra zich van bankzitter tot dragende speler bij Feyenoord. "Niemand hield er rekening mee dat dit zou gaan gebeuren en dat zegt veel over zijn karakter en de mogelijkheden die hij heeft om zich aan te passen aan een hoger niveau. Hij gaat naar ADO, dat gaat goed, hij gaat naar Utrecht, dat gaat goed en hij gaat naar Feyenoord, dat gaat dan ook weer goed. Het is een beetje het Kuyt verhaal, alleen wat jonger, sneller en fitter."
Chef sport van Trouw, Henk Hoijtink, is het daar niet mee eens, zo vertelt hij in het programma Natafelen van Kees Jansma. "Het feit dat je naar Hoffenheim kon wil nog niet zeggen dat je plafond hoger ligt. Hij is betrouwbaar, degelijk en hij doet zijn werk goed: da's prima. Hij verricht goed werk, maar om nou te zeggen dat zijn plafond hoger ligt dan Feyenoord? Daar zou ik het mee oneens zijn." |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
RenatoBos