BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Jens Toornstra///HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - donderdag 14 september 2017 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 september 2017 - 07:57 schreef RenatoBos het volgende:
Teleurgestelde Toornstra op de bank gezet: 'Ik was daar slachtoffer van'

[ afbeelding ]

Jens Toornstra was behoorlijk teleurgesteld over het feit dat Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst géén basisplaats voor hem in petto had tegen Manchester City. Woensdagavond moest de Oranje-international op de bank plaatsnemen. Toen Toornstra in de pauze werd ingebracht, was de wedstrijd al beslist.

"Ik wist al een aantal dagen dat ik niet in de basis zou staan, het is nooit leuk horen dat je niet speelt", zei de balende middenvelder na de wedstrijd tegen ANP. "Maar je moet tegen zo'n tegenstander natuurlijk wel met een tactisch strijdplan komen. Helaas was ik daar vanavond het slachtoffer van. "

"Ergens kan ik dat ook wel begrijpen. Ik ben teleurgesteld, maar je moet ook tactisch denken. We speelden met vijf verdedigers en twee middenvelders, dus dan valt er één positie op het middenveld weg", vervolgde Toornstra. "Helaas was dat vandaag die van mij."
Ik vind het echt bizar dat dat dus het plan was.
5 verdedigers , 2 middenvelders , drie aanvallers.
Een dikke onvoldoende voor de technische staf.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 14 september 2017 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 september 2017 - 08:28 schreef MMM het volgende:
Eens, corners en vrije trappen zijn zo waanzinnig slecht. Triest gewoon.
Zonde want dat zijn toch kansen..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 september 2017 - 16:39   quote  deeplink  
Gaat Jens scoren in een uitwedstrijd..(?)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 september 2017 - 16:39   quote  deeplink  
JAAAAAAAAAAAAAAA
ar
 ar - zondag 17 september 2017 - 16:40   quote  deeplink  
Hahaha
van geil
 van geil - zondag 17 september 2017 - 19:27   quote  deeplink  
Gewoon tegen Jens zeggen dat we thuis spelen, altijd.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 september 2017 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 19:27 schreef van geil het volgende:
Gewoon tegen Jens zeggen dat we thuis spelen, altijd.
Trapt ie niet in joh
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 september 2017 - 19:38   quote  deeplink  
Toornstra over scoringskans: ''Moet hem rustiger raken''

GhUj8jp2.jpg

Jens Toornstra was zondagmiddag een aantal keer dichtbij een treffer in de wedstrijd tegen PSV. De middenvelder zag zijn vrije trap landden op de paal, waar hij later een levensgrote kans over het doel van de Eindhovense club schoot.

“Die kans was een goede actie van Jean-Paul en loopactie van mij. Volgens mij stuitert hij net op, buiten dat moet ik hem iets rustiger raken. Balen… Door het opstuiten van de bal wordt het een moeilijke bal maar ik moet hem naar beneden schieten. Ik wil hem ook te hard raken. Maar goed, ik denk dat dat de grootste kans was.”

Wanneer hij wel trefzeker was, wist hij eindelijk af te rekenen met het feit dat hij alleen in de Kuip weet te scoren. “Ja… Bij de vrije trap liep ik ook al weg, maar die ging op de kruising geloof ik”, zegt hij tegenover FOX Sports.“Was wel mooi, maar daar moet je een beetje geluk hebben.
ar
 ar - zondag 17 september 2017 - 19:41   quote  deeplink  
Had deze gezeten, was psv rijp voor de slacht
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 september 2017 - 21:52   quote  deeplink  
Wat een kans was dat en die vrije trap dan..
MMM
 MMM - zondag 17 september 2017 - 22:12   quote  deeplink  
Toornstra: ik denk dat Michiel heel goed gespeeld heeft de eerste helft.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 september 2017 - 22:13   quote  deeplink  
Toornstra moet stoppen met denken..
ar
 ar - zondag 17 september 2017 - 22:14   quote  deeplink  
Nou dat snap ik wel.
Je valt je collega niet af in de media
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 september 2017 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 22:14 schreef ar het volgende:
Nou dat snap ik wel.
Dus maak je jezelf maar ongeloofwaardig..
van geil
 van geil - zondag 17 september 2017 - 22:16   quote  deeplink  
Eens, en wederom, er waren echt diverse spelers die veel dieper zonken.
De eerste 20 minuten waren de backs , El ,, maar ook Vilhena en Toornstra echt n drie.
@Ar

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 september 2017 door van geil --
ar
 ar - zondag 17 september 2017 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 22:15 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dus maak je jezelf maar ongeloofwaardig..
Hebben ze toch lak aan.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 september 2017 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 22:25 schreef ar het volgende:

[..]

Hebben ze toch lak aan.
Serieus..?
ar
 ar - zondag 17 september 2017 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 22:31 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Serieus..?
Dat denk ik.
Een standaard blabla praatje tegen de media, en doei ik ga er weer vandoor
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 september 2017 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 22:37 schreef ar het volgende:

[..]

Dat denk ik.
Een standaard blabla praatje tegen de media, en doei ik ga er weer vandoor
Okay maar dan ga je toch niet expliciet zeggen dat hij goed was..
ar
 ar - zondag 17 september 2017 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 22:40 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Okay maar dan ga je toch niet expliciet zeggen dat hij goed was..
Een wat kritische noot van Jens zou misschien een geïrriteerde Kramer kunnen opleveren.
Soort van matenaaierij.
Mits die het echt verkloot natuurlijk, dat hij er zelf niet omheen kan.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 september 2017 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 22:46 schreef ar het volgende:

[..]

Een wat kritische noot van Jens zou misschien een geïrriteerde Kramer kunnen opleveren.
Soort van matenaaierij.
Mits die het echt verkloot natuurlijk, dat hij er zelf niet omheen kan.
Je zegt het laatste zelf al. Ontwijk dan de vraag gewoon..
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 17 september 2017 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2017 - 22:14 schreef ar het volgende:
Nou dat snap ik wel.
Doet ie verstandig.
Stompzinnige, suggestieve vraag. Vraag dat aan Kramer of Gio.
Niet aan een medespeler.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 september 2017 - 18:45   quote  deeplink  
Jens Toornstra tegen Napoli weer inzetbaar

9LJTzORW.jpg

Jens Toornstra ontbreekt in de wedstrijdselectie voor het duel met NAC Breda. De middenvelder heeft afgelopen week een lichte blessure opgelopen en is daardoor niet inzetbaar.

Feyenoord neemt het dinsdag voor de groepsfase van de UEFA Champions League op tegen SSC Napoli. De Rotterdammers kunnen dan volgens Fox Sports gewoon weer beschikken over Jens Toornstra. Aanwinst Ridgeciano Haps krijgt tegen NAC Breda rust en is dinsdag ook inzetbaar.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 september 2017 - 08:03   quote  deeplink  
Toornstra: ''Harde leerschool, die Champions League''

f25I98Nu.jpg

Feyenoord verloor opnieuw een wedstrijd in de groepsfase van de UEFA Champions League. De Rotterdammers gingen met 3-1 onderuit tegen SSC Napoli. Na tien minuten spelen kwam Feyenoord al op een 1-0 achterstand door een doelpunt van Lorenzo Insigne. Jens Toornstra baalt van de persoonlijke fouten.

''Dat mogen we onszelf aanrekenen. We spelen best wel aardig mee, maar die fouten moeten er echt uit. Anders gaan we geen wedstrijd winnen op dit niveau. We spelen tegen de grootste ploegen van de wereld. Het is leuk je daarmee te meten, maar je wil ook resultaat boeken. Heel frustrerend dat dit niet lukt. Het is tot nu toe een harde leerschool, die Champions League.''

''We hadden best wat meer risico mogen nemen,'' vervolgt Toornstra in gesprek met het Algemeen Dagblad. ''Maar toch geeft deze wedstrijd wel iets meer aanknopingspunten. Tegen City hebben we nul kansen gehad, nu kregen we na rust toch een paar goede mogelijkheden. Maar die moet je dan wel maken, zoals ook die pingel van mij.''

''Ze vallen bij bosjes om, terwijl we iedereen juist keihard nodig hebben,'' zegt Toornstra over de blessures bij Feyenoord. Zondag om 12:30 wacht alweer de volgende uitwedstrijd voor de Rotterdammers in Alkmaar. ''Het is aan ons om dit zo snel mogelijk om te draaien. Met de jongens die we nog over hebben, moeten we er staan tegen AZ.''
CobusIII
 CobusIII - woensdag 27 september 2017 - 08:25   quote  deeplink  
net niet..
MMM
 MMM - woensdag 27 september 2017 - 10:15   quote  deeplink  
Waar is de Jens van vorig seizoen?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 september 2017 - 12:38   quote  deeplink  
Onder andere, er spelen er wel meer onder hun niveau van afgelopen seizoen..
Missen we echt Kuyt zo erg..(?)
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 27 september 2017 - 13:13   quote  deeplink  
We missen een echte leider en dominee.
netsurfer
 netsurfer - woensdag 27 september 2017 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 september 2017 - 10:15 schreef MMM het volgende:
Samen op stap met de Vilhena van vorig jaar.
Els
 Els - woensdag 27 september 2017 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 september 2017 - 10:15 schreef MMM het volgende:
Kwijt
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 27 september 2017 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 september 2017 - 12:38 schreef RenatoBos het volgende:
Onder andere, er spelen er wel meer onder hun niveau van afgelopen seizoen..
Missen we echt Kuyt zo erg..(?)
Ik denk het wel.Vilhena bijvoorbeeld keek erg tegen Dirk op
ar
 ar - woensdag 27 september 2017 - 23:31   quote  deeplink  
Daarom is het ook jammer dat van Persie er niet bij zit.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 september 2017 - 07:26   quote  deeplink  
Ja maar ik denk niet dat Robin die leinggevende kwaliteiten heeft die Dirk heeft.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 september 2017 - 07:40   quote  deeplink  
Toornstra: ''Reina koos gek genoeg voor andere hoek''

ov6UmRl1.jpg

Jens Toornstra baalt nog altijd stevig van zijn gemiste penalty tegen Napoli. De middenvelder zag zijn inzet in de tweede helft gestopt worden door Napoli-doelman Pepe Reina.

''Ja, ik was nummer 1 op de lijst en ik wist ook zeker dat ik in deze hoek zou schieten,'' zegt Toornstra in gesprek met het Algemeen Dagblad. ''Volgens de statistieken gaat Pepe Reina in negen van de tien gevallen naar zijn rechterhoek. Maar nu koos hij gek genoeg voor de andere hoek en hij had hem.''

Toornstra is bij afwezigheid van Jørgensen ook de volgende keer de nummer 1 om de strafschop te nemen. ''Nicolai Jørgensen is nummer 1, ik ben nummer 2. Dat ik nu miste, had dus met een stukje kansberekening te maken. Dat moet voortaan anders. Al vond ik hem nog niet eens slecht genomen, Reina zat er goed bij.''
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 28 september 2017 - 08:10   quote  deeplink  
Incidentje.
Dat geldt niet voor het scoren buitenshuis.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 september 2017 - 08:32   quote  deeplink  
Nee das geen incident meer te noemen nee..
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 28 september 2017 - 08:33   quote  deeplink  
Thuis, op bed misschien.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 september 2017 - 18:58   quote  deeplink  
Ineens is bij Feyenoord alles anders

kMtmkfC5.jpg

Belangrijke spelers van Feyenoord vallen ‘bij bosjes om’. En de resultaten vallen ook nog eens tegen. Er zal hoogspanning staan op AZ-uit, komende zondag. ,,Maar dat riepen jullie vorig jaar ook.’’

En opeens is alles anders bij de landskampioen. Een steeds voller lopende ziekenboeg, slechte resultaten met vier nederlagen in de laatste vijf wedstrijden, een langzaam maar zeker morrende achterban en bij velen een pessimistische blik op de nabije toekomst. En soms zelfs een geïrriteerde Giovanni van Bronckhorst, als journalisten zijn antwoorden in twijfel trekken.

Het lijkt in Rotterdam-Zuid opeens weer verdacht veel op het Feyenoord van nog niet zo heel lang geleden, uit de periode van voor de zo intens gevierde landstitel van 14 mei.

De 3-1 nederlaag bij Napoli, daar putte de ploeg zelfs nog wel moed uit. ,,Want we deden toch veel meer mee dan tegen Manchester City’’, oordeelde Jens Toornstra. ,,Alleen die persoonlijke fouten. Die moeten eruit. En de blessures. Ze vallen bij bosjes om en we hebben iedereen nu juist zo hard nodig.’’

Zondag tegen AZ moet Feyenoord het wederom doen met een achterste lijn die volledig anders is dan vorig seizoen, toen de defensie het fundament vormde voor het successeizoen. Rick Karsdorp en Terence Kongolo werden verkocht, Bart Nieuwkoop en Ridgeciano Haps waren de beoogde vervangers. Nieuwkoop haakte al in week één van de voorbereiding geblesseerd af, Haps keek ook al een periode van drie weken toe. En het centrale duo dat voor continuïteit moest zorgen, Eric Botteghin en Jan-Arie van der Heijden, ziet het Legioen voorlopig helemaal niet meer terug.

Botteghin scheurde een achterste kruisband, Van der Heijden een kuitspier. Gisteren meldde Feyenoord dat hij er zeker zes weken niet bij is. En zo wordt er door de buitenwacht ook opeens gewezen naar de medische staf en kritisch gekeken naar de trainingsopbouw, twee componenten die vorig seizoen juist werden gezien als de pijlers onder het succes. ,,Ja, we hebben veel blessures’’, zegt Van Bronckhorst. ,,En inderdaad, Nieuwkoop en Jørgensen met hamstringblessures. Maar ik denk niet dat het ligt aan onze trainingsopbouw. We doen in dat opzicht gewoon niet veel anders dan afgelopen seizoen.’’

Programma

tTI6iFgY.jpg

Het zware programma dan? In de Kuip halen ze ook daarbij hun schouders op. Ajaks speelde vier Europese wedstrijden, PSV twee. Het duel van Feyenoord in Zuid-Italië met Napoli was pas het tweede Europese treffen en bovendien waren spelers als Jørgensen en Nieuwkoop al ver voor de start van de Europese campagne afgehaakt.

,,Feit blijft dat we ermee te maken hebben’’, zegt Van Bronckhorst. ,,Aan de andere kant: de selectie is ingericht op het spelen van meer wedstrijden. We hebben meer mogelijkheden. Daar is afgelopen zomer echt heel bewust naar gekeken.’’

Maar een selectie veel breder maken, wil blijkbaar nog niet zeggen dat er sprake is geweest van een algehele kwaliteitsinjectie. Bovendien blijkt het besluit om het tweede elftal maar wat te laten aanmodderen buiten de voetbalpiramide om, nu als een boemerang terug te keren bij de beleidsbepalers in de Kuip.

Spelers doen, cynisch gezegd, nu lekker wedstrijdritme op in de Kuip. ,,Ik train al een tijdje voluit mee, maar het tweede elftal speelde maar geen wedstrijden’’, zegt Sven van Beek daarover. Anderhalf jaar speelde de centrale verdediger geen wedstrijden vanwege een voetblessure. Maar nu de nood hoog is, doorloopt hij niet het normale traject, waarbij hij eerst ritme op zou doen in het tweede elftal. Dinsdag maakte hij in Napels zijn rentree: twaalf minuten als invaller, meteen op het hoogste niveau. ,,Hoe lang ik zondag eventueel zou kunnen spelen tegen AZ? Dat weet ik echt niet.’’

Een hele wedstrijd lijkt hoe dan ook een utopie. In dat geval moet Renato Tapia dus weer aan de bak. De Peruaan, die ook na bijna twee jaar in de Kuip nog voetbalt alsof hij meedoet aan een vrijblijvend bedrijfsvoetbaltoernooi. Jens Toornstra neemt het echter voor de Zuid-Amerikaan op. ,,Hij voetbalt tenminste wel met zelfvertrouwen.’’

De vraag of Toornstra zelf eigenlijk fit is, nadat hij kort voor het duel met NAC opeens moest afhaken vanwege een dikke knie, levert een korte stilte op. ,,Ik ben fit. Althans, er zit vocht in mijn knie. Maar ik kan er mee spelen. Het vocht was er opeens toen ik wakker werd. Zoals Jerry St. Juste opeens last had van zijn schouder, Michiel Kramer tijdens de laatste training in Napels naar de kant moest met liesklachten en Jan-Arie van der Heijden tijdens de laatste sprint in de warming-up afhaakte met een kuitblessure. Blijkbaar zitten we in zo’n periode.’’

Feyenoord lijkt in september al op omvallen te staan, AZ-uit kan weleens voor nog meer schade zorgen. Toornstra: ,,Vorig jaar gingen we ook naar AZ in een periode dat mensen en pers ons gingen afschrijven. Toen speelden we daar geweldig. Dit is het moment om dat weer te doen.’’

Een rentree van de bijna fitte Jørgensen zou de landskampioen gigantisch helpen. Maar als hij in Alkmaar al beschikbaar is, zal Van Bronckhorst hem dan wel opstellen? Of geeft hij de spits twee weken extra hersteltijd tijdens de interlandperiode? Daarmee zou hij meteen een uitnodiging voor de aanvaller van de Deense voetbalbond voor de komende interlands kansloos maken.
ar
 ar - donderdag 28 september 2017 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 07:26 schreef RenatoBos het volgende:
Ja maar ik denk niet dat Robin die leinggevende kwaliteiten heeft die Dirk heeft.
Daar heb je wellicht gelijk in.
Maar wel een speler waar de meeste tegen op kijken, en zich willen meten.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 29 september 2017 - 14:56   quote  deeplink  

(https://youtu.be/29W16JfLVLk)
MMM
 MMM - zaterdag 14 oktober 2017 - 23:22   quote  deeplink  
Triest
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 15 oktober 2017 - 09:49   quote  deeplink  
Hij word zwaarder en trager ,lijk net of hij 15 kilo is aangekomen vergeleken met afgelopen seizoen.
CobusIII
 CobusIII - zondag 15 oktober 2017 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 oktober 2017 - 09:49 schreef Leon FR1908 het volgende:
Hij word zwaarder en trager ,lijk net of hij 15 kilo is aangekomen vergeleken met afgelopen seizoen.
Ja, hij heeft krachttraining op de verkeerde manier gedaan...Je ziet het ook bij Memphis. Veel spiermassa op de verkeerde plekken, dan word je trager..
netsurfer
 netsurfer - zondag 15 oktober 2017 - 10:13   quote  deeplink  
Zou best eens reden kunnen zijn, is niet best dit seizoen. Geem schim van alleskunner die Kuyt eruit speelde.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 oktober 2017 door netsurfer --
MMM
 MMM - zondag 15 oktober 2017 - 11:11   quote  deeplink  
Banken straks
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 15 oktober 2017 - 11:53   quote  deeplink  
Die komt nooit in oranje in iedergeval .
netsurfer
 netsurfer - zondag 15 oktober 2017 - 11:55   quote  deeplink  
Nee, denk ik ook. Heeft zijn top gehad vorig jaar in goed draaiend elftal. Toen was hij zelfs een wapen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 15 oktober 2017 - 11:57   quote  deeplink  
Ja van scherpe munitie naar losseflodder
MMM
 MMM - maandag 16 oktober 2017 - 19:34   quote  deeplink  
Zag Jens net in de documentaire van Kuyt. Oogt daar 100x fitter en afgetrainder dan nu.
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 oktober 2017 - 20:26   quote  deeplink  
Verzadigd

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5113
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Jens Toornstra///HELD topic

0.0246360