|
|
RenatoBos
|
|
|
Nou word ik nieuwsgierig, wat weet jij wat wij (nog) niet weten geile..(?) |
|
|
|
|
MauricioAros
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord voelt als thuis: ''Mijn familie en ik zijn echt gelukkig''
Colin Kazim-Richards toonde zondag met zijn zevende competitiegoal tegen NAC Breda aan dat hij echt goed begint te draaien bij Feyenoord. De 28-jarige spits benadrukte dat hij zich in Rotterdam volledig op zijn gemak voelt na een halfjaar in De Kuip.
"Het is de eerste keer dat ik me zo comfortabel voel en me echt op voetbal kan concentreren", stelde Kazim-Richards tevreden vast na de 1-0 zege in Breda. "Ik heb veel over de wereld gereisd en niet altijd om voetbaltechnische redenen. Dit is de eerste keer dat mijn familie en ik echt gelukkig zijn en ik me nergens zorgen over hoef te maken."
Aan dat geluk liggen ook financiële redenen ten grondslag voor de van Bursaspor gehuurde aanvaller. "Dit is de eerste keer in acht jaar dat ik op tijd betaald krijg, dus alles gaat goed." De komst van de winterstop is prettig voor Kazim-Richards, ondanks zijn goede serie. "Ik hoop mijn flow straks gewoon weer op te pakken, maar we hebben allemaal wel wat rust verdiend.'' Bron:NUSport |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kazim krijgt opdracht: ''Papa Smurf staat hier toch ook nog''
Colin Kazim-Richards was met doelman Kenneth Vermeer de uitblinker bij Feyenoord. Met zijn vierde eredivisietreffer op rij sluit hij de eerste seizoenshelft af met een respectabel gemiddelde: zeven goals in dertien wedstrijden.
De gevierde man moest zijn nabeschouwing echter kort houden, omdat de spelersbus op het punt van vertrekken stond. Dat was althans de opdracht, luidt het verhaal in het Algemeen Dagblad. ''Papa Smurf staat hier toch ook nog'', schaterde Kazim, die daarmee verwees naar ploeggenoot Jordy Clasie. ''Hij is onze leider en zonder hem gaan we toch niet weg.''
Daarvoor was trainer Fred Rutten al lovend over zijn spits. "Hij heeft nooit in de spits gespeeld, zijn hele carrière niet. In het begin van het seizoen was het rennen en vliegen, maar op plekken waar hij niet zou moeten zijn'', vertelde de coach aan de NOS. ''Langzaam krijgt hij nu het gevoel wat een spits eigenlijk is. Daar zijn we ook mee aan de slag gegaan, met name in de interlandperiodes. En dat betaalt zich nu uit." Bron:AD |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Kazim-Richards geen slechtere spits dan Kramer
Geen speler die de publieke opinie in de eerste seizoenshelft zo verdeelde als Colin Kazim-Richards. Het Turkse krachtmens is echter hard op weg zijn critici te logenstraffen en kan de vergelijking met Michiel Kramer van ADO Den Haag, de speler die hem volgens velen zou moeten vervangen, moeiteloos doorstaan. Een goede spits is een speler die veel scoort. Kazim-Richards maakte zeven doelpunten en is nog wel een eindje verwijderd van de top van het topscorersklassement, dat wordt bezet door Mark Uth (SC Heerenveen) en Kramer (ADO Den Haag), die allebei elf keer scoorden. Maar Kazim is op de goede weg. In de afgelopen vier duels maakte Kazim telkens een doelpunt en wat dat betreft komt de winterstop voor hem bijzonder ongelegen. Daarbij moet meegerekend worden dat Kazim pas laat instroomde bij Feyenoord, met een conditionele achterstand aan het seizoen begon en daardoor vier duels minder speelde dan Kramer en Uth.
Uth en Kramer, topschutters die de afgelopen maanden bewierookt werden, hebben respectievelijk 131 en 134 minuten nodig om een doelpunt te maken. Kazim doet het niet veel minder, want hij scoort eens per 144 minuten. Kazim is zelfs doelgerichter dan Kramer, want 49 procent van zijn doelpogingen belandt tussen de palen, tegenover 42 procent van Kramer. Uth doet het een stukje beter, want van zijn doelpogingen belandt meer dan de helft (55 procent) op doel.
Een goede spits is niet alleen iemand die veel scoort, maar ook een speler die belangrijk is voor zijn team door kansen te creëren. En wat dat betreft valt het belang van Kazim voor Feyenoord op. Hij creëerde twintig kansen voor zijn ploeggenoten en daarmee doet hij het een stuk beter dan Uth (veertien) en Kramer (elf). Het is daardoor maar zeer de vraag of Feyenoord er op vooruit zou gaan met het aantrekken van Kramer, die de afgelopen maanden veelvuldig met de Rotterdammers in verband is gebracht.
Wel moet de vraag gesteld worden of Kazim voor een aanvalsleider van een topclub wel vaak genoeg in scoringspositie komt. Kortom: is Kazim nou wel of geen echte spits? Hij loste slechts 35 schoten, geen wereldschokkend aantal voor een spits van een topclub die geacht wordt vaak dicht bij het vijandelijke doel te spelen en dus vaak te kunnen schieten. Ook is hij veel minder vaak in de lucht aanspeelbaar dan Kramer, waardoor hij een stuk minder effectief is bij voorzetten vanaf de flanken. Zijn kwaliteiten met de bal aan de voet vergoeden echter veel.
Kazim-Richards kan de vergelijking met de meest trefzekere spitsen van de Eredivisie dus doorstaan. Wat wellicht nog opvallender is, is dat de speler die hij bij Feyenoord uit de basis houdt, het als pure afmaker nóg beter doet. Mitchell Te Vrede scoort eens per 96 minuten, maar zit wekelijks op de bank. En daaruit blijkt maar weer eens dat zélfs statistieken niet leidend zijn.
Bron VI. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Kutgozer. Vind 'm een ijzervreter op het veld, maar heeft ook weer die kutmaniertjes. Scoort onvoldoende, maar is altijd aanspeelbaar.
Mag 'm wel. Gun 'm betere 2e seizoenshelft. |
|
|
|
|
Sensi
|
|
|
Naja als ie er nog 7 inprikt 2de helft van t seizoen (liefst meer) heeftie het toch aardig gedaan voor iemand die nooit in de spits heeft gestaan. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
In het elftal van de week bij VI. Eindbaas! :') |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
ghehe mooi voor hem, hopelijk zet hij deze lijn voort.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kazim-Richards vindt steeds meer zijn draai
Colin Kazim-Richards scoorde zondag tegen NAC Breda zijn zevende treffer van dit seizoen. De Engelsman met Turkse roots lijkt zijn draai te hebben gevonden in Rotterdam-Zuid en scoorde vier keer in de laatste vier duels. ''Ik kan me eindelijk weer volledig richten op voetbal'', zegt Kazim.
Kazim-Richards werd met veel rumour naar de Kuip gehaald. De huurling van Bursaspor wist de hoge verwachtingen in zijn beginperiode nog niet waar te maken, maar heeft daar zo zijn redenen voor. ''Ik ben veel verhuisd in mijn voetballeven. Dit is de eerste keer dat ik samen met mijn gezin echt gelukkig ben. Ik hoef me nergens zorgen om te maken. Het is misschien ook wel voor het eerst in acht jaar tijd dat ik op tijd betaald krijg. Alles is hier geregeld en ik kan me daarom alleen richten op voetbal.''
Ook Khalid Boulahrouz is blij met Kazim. ''Ook toen hij niet scoorde was hij al heel erg belangrijk voor ons als aanspeelpunt. Als je hem lang genoeg vertrouwen geeft, zie je nu ook dat hij zijn goals gaat maken.'' Aanvoerder Jordy Clasie beaamt de woorden van Boulahrouz. ''Hij probeert iedereen te helpen en werkt hard. Ook als het soms even niet lukt. Hij is heel belangrijk voor ons en wij zijn als team heel blij met hem'', aldus Clasie.
Veel analisten vinden Kazim-Richards geen echte spits. Zelf blijft hij nuchter over de kritiek aan zijn adres. ''De spelers en trainers hebben vertrouwen in mij en dat zorgt ervoor dat ik me goed voel'', besluit Kazim.
Kazim-Richards vindt steeds meer zijn draai
(http://youtu.be/GUB7jcTYZrA) Bron:Rijnmond |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
de kromme2
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 november 2014 - 17:14 schreef de kromme2 het volgende:Zwaar onderschatte speler die Kazim. Bij beide goals (weer) een heel belangrijke rol en bij de kans van El Ahmadi op 3-0 ook. Straks gaat ie ook nog scoren let maar op. Jongens, ik zei het al een maand geleden. Geloof me: die gozer is steengoed en inderdaad, hij begint nu ook nog te scoren. Ik denk dat van Geel hem binnenkort een meerjarig contract gaat aanbieden en dat ie gewoon gaat tekenen.
En dat we hem straks weer voor veel geld gaan verkopen ..... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kazim gelooft nog in titel: ''Schrijf dit Feyenoord nooit af''
Fred Rutten en Karim El Ahmadi hebben al aangegeven dat Feyenoord vol voor de tweede plek moet gaan, maar spits Colin-Kazim Richards denkt dat Rotterdammers ook in de titelstrijd nog een rol van betekenis kunnen spelen. ''Schrijf ons niet af. Twaalf punten is veel, maar niets is onmogelijk.''
''Laat een ding duidelijk zijn: schrijf dit Feyenoord nooit af'', benadrukt de clubtopscorer tegenover Voetbal International. '''Het gaat erom hoe je straks uit de winterstop komt. Uiteindelijk is ervaring belangrijk. Wij hebben Boulahrouz, Wilkshire, Clasie, ikzelf; spelers die het klappen van de zweep kennen. Ik denk dat we op dat onderdeel verder zijn dan PSV. Als we nu de wedstrijden waarin we beter zijn gaan omzetten in winst, geloof ik echt dat alles nog mogelijk is.''
Hij doelt daarmee op de verloren toppers. ''AjaKS hebben we weggespeeld in De Kuip, maar we vergaten te doen waar het allemaal om draait: winnen. Hetzelfde geldt voor het duel met PSV. We hadden in Eindhoven genoegen moeten nemen met een punt, maar doordat we lange tijd hadden gedomineerd, waren we te enthousiast op zoek naar de winnende treffer. Alle credits overigens voor PSV, dat bleef gaan en het goed heeft uitgespeeld. Maar als je onze elftallen naast elkaar legt, vind ik PSV goed, maar niet beter dan Feyenoord.' Bron:VI |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Als je hem contracteert dan moet je geen andere spits zoeken.. Lijkt me een (nog) vervelende speler wanneer hij er naast komt, zal voor onrust zorgen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 07 januari 2015 - 00:22 schreef RenatoBos het volgende:Kazim gelooft nog in titel: ''Schrijf dit Feyenoord nooit af''[ afbeelding ] Fred Rutten en Karim El Ahmadi hebben al aangegeven dat Feyenoord vol voor de tweede plek moet gaan, maar spits Colin-Kazim Richards denkt dat Rotterdammers ook in de titelstrijd nog een rol van betekenis kunnen spelen. ''Schrijf ons niet af. Twaalf punten is veel, maar niets is onmogelijk.''''Laat een ding duidelijk zijn: schrijf dit Feyenoord nooit af'', benadrukt de clubtopscorer tegenover Voetbal International. '''Het gaat erom hoe je straks uit de winterstop komt. Uiteindelijk is ervaring belangrijk. Wij hebben Boulahrouz, Wilkshire, Clasie, ikzelf; spelers die het klappen van de zweep kennen. Ik denk dat we op dat onderdeel verder zijn dan PSV. Als we nu de wedstrijden waarin we beter zijn gaan omzetten in winst, geloof ik echt dat alles nog mogelijk is.'' Hij doelt daarmee op de verloren toppers. ''AjaKS hebben we weggespeeld in De Kuip, maar we vergaten te doen waar het allemaal om draait: winnen. Hetzelfde geldt voor het duel met PSV. We hadden in Eindhoven genoegen moeten nemen met een punt, maar doordat we lange tijd hadden gedomineerd, waren we te enthousiast op zoek naar de winnende treffer. Alle credits overigens voor PSV, dat bleef gaan en het goed heeft uitgespeeld. Maar als je onze elftallen naast elkaar legt, vind ik PSV goed, maar niet beter dan Feyenoord.' Bron:VI Boula Wilkshire Clasie(ok) en ikzelf die het klappen van de zweep kennen. tja |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Kan ie zeggen. Doelend op ervaring. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Kan ie zeggen. Doelend op ervaring. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Lees net het stukje over hem. Tja ik hou van dit soort spitsen hij heeft de mentaliteit ven een topspits alleen dat andere twijfelen we nog over.Ik vond het verhaal van wat er geburde met die keeper een aannemelijk verhaal en zijn reactie daarop kun je over twijfelen. Echter ik kom voor amusement en pit en dat ga je met hem meemaken ander krijg je een kleurloos elftal zoals pisvee ( evenals de supporters ven deze club) en je ziet 020 mist dit soort kleurrijke spelers ook...................tja Kazim nu scoren en focussen op spits zijn ik hoop dat dit gaat gebeuren .......misschien naast Dirk |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Pleur eens op met die Kuyt |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kazim waarschuwt tegenstanders: ''Ik ben uit op oorlog''
Colin Kazim-Richards heeft niets met kranten en televisie. Hij geeft toe dat hij soms 'een beetje bozig juicht' omdat mensen onzin over hem verkondigen. Maar alles heeft maar één doel. ''De verdedigers in de eredivisie moeten weten: als ze tegen mij spelen, dan staat ze 'oorlog' te wachten.''
''Ik creëer in het veld een warzone,'' legt de spits in het Algemeen Dagblad uit. ''Tegenstanders moeten beseffen dat Feyenoord tegenover ze staat. Begrijp me niet verkeerd, ik respecteer al mijn tegenstanders. En ik ga echt nooit een duel aan om bewust iemand pijn te doen. Maar zelfs als ik tegen mijn vader zou staan in het veld dan nog zou ik een manier zoeken om hem te killen. Spreekwoordelijk uiteraard.''
Met die mentaliteit heeft hij al vele ruzies in het veld uitgevochten. Kazim kreeg het aan de stok met Excelsior-spelers, AZ-doelman Esteban en zelfs de keeper van FC Emmen begin dit kalenderjaar. ''En Cillessen van Ajaks begon ook bijdehand te doen. Riep dingen als: 'o, je bent niet snel genoeg'. Al dat gelul. En als ik dan de kleedkamer opzoek, willen ze opeens allemaal weer vrienden zijn. Er waren spelers die iets lelijks riepen over mijn moeder. Dan ga je een grens over.''
Critici denken dat Kazim misschien wel iets teveel bezig is met tegenstanders en zich meer moet concentreren op zijn eigen spel. Dat beaamt hij deels. ''Misschien moet ik me soms minder druk maken. Ik ben 28 jaar, geniet bij Feyenoord en heb al een prachtige loopbaan achter de rug. Als voormalig straatjongetje uit Oost-Londen mag ik daar volgens mij best trots op zijn. Ik ben nota bene acht keer van school getrapt.'' Bron:AD |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kazim niet bang voor concurrentie: ''Legende Kuyt is welkom''
Colin-Kazim Richards was de meest bekritiseerde Feyenoord-speler van de eerste seizoenshelft. De spits zelf begrijpt er niet zo heel veel van. Kazim denkt dat sommige mensen verblind waren door bepaalde cijfers. ''Ik zit hier niet te verkondigen dat ik de redder van Feyenoord ben. Maar ik ben wel van waarde.''
''Natuurlijk, ik weet ook wel dat een spits altijd zal worden beoordeeld op zijn doelpunten'', vertelt Kazim (13 wedstrijden, 7 doelpunten) in het Algemeen Dagblad. ''Dat is overal zo. Maar wat mensen soms vergeten is dat er ook spelers zijn die met hun manier van spelen zorgen dat de ploeg op de ranglijst omhoog gaat.''
Tot die categorie behoort hij. ''Toen ik bij Feyenoord kwam, zei ik eerlijk: ik wil veel scoren, maar nog belangrijker is wat ik zal toevoegen aan het elftal. Er zijn maar heel weinig verdedigers die de bal veroveren als ik tussen hen en de bal in sta'', aldus de spits. Kazim wil in De Kuip blijven en is niet bang voor concurrentie. ''Kuyt is een legende. Mocht hij komen, dan vind ik dat prima. Concurrentie is altijd goed. Als je daar als speler goed mee omgaat, word je daar zelf uiteindelijk altijd beter van.'' Bron:AD |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
13 wedstrijden, 7 doelpunten? Zijn Europese wedstrijden zeker niet meegeteld? |
|
|
|
|
MauricioAros
|
|
|
Kazim> Havenaar
Havenaar < Verhoek |
|
|
|
|
daan limbos
|
|
|
Zijn houding t.o.v. scheidsrechters en tegenstanders is nou niet van hoog sportief niveau. En als ik dan zijn commentaren lees op alles en iedereen ben bang dat hij een slechte invloed op de selectie kan hebben zodra hij op de reservebank komt te zitten. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Dat laatste ben ik ook bang voor.
Vond hem voor de winterstop welke elke wedstrijd beter worden. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Beter dan Te Vrede. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
vindt jij. betere voetballer ok.. spits NEE |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Mijn voorkeur gaat uit naar Kazim.
Met Te Vrede moet je weer lange ballen gaan spelen. Bij Pellè oké, bij Mitta niet.. |
|
|
|
|
MauricioAros
|
|
|
quote: Oftewel; Te Vrede laat het team meer werk doen waardoor er kracht wordt verspild en gaten vallen. Voert zelf geen donder uit voetballend. Wacht alleen op een hoge bal die hij voor de doellijn in kan koppen en is daarom een betere spits. Vitesse was voor mij het dieptepunt, daarna ook niet meer in invalbeurten laten zien en ook niet tegen Emmen.
Voetballend net zo slecht als Mulder. Over een heel seizoen zal hij er inderdaad net zoveel scoren als Kazim, maar daar tegenover staat dat het team slechter gaat voetballen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Appie53
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 - 14:24 schreef MMM het volgende:Mijn voorkeur gaat uit naar Kazim. Met Te Vrede moet je weer lange ballen gaan spelen. Bij Pellè oké, bij Mitta niet.. Shitta |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Feyenoord-clubtopscorer Colin Kazim-Richards (zeven goals) maakte vier doelpunten in zijn laatste vier Eredivisieduels.
De Turkse international kan tegen FC Twente vijf keer op rij scoren. Daarmee zou Kazim-Richards zijn voorganger Graziano Pellè evenaren, die dit kunstje flikte in de periode februari-maart 2013. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
En zo kan ie Pelle evenaren, wie had dat ooit kunnen bedenken. |
|
|
|