BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Analyse: Het probleem van Feyenoord

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Wim2
 Wim2 - zondag 17 augustus 2014 - 19:17   quote  deeplink  
Martin van Geel is een technisch randdebiel.

Sinds het Wk had Feyenoord qua belangstelling in de spelers niet te klagen. Zo speelde Stefan de Vrij een geweldig Wk. Ook BMI, Janmaat en Clasie speelde niet onaardig. Het feit dat zeker een aantal Wk gangers ging vertrekken was ingecalculeerd. Het transferbedrag wat voor de spelers betaald werd viel tegen. Bij geen enkele club wordt een speler met 2 jaar contract die in de halve finale van het Wk stond voor een kleine 8 miljoen van de hand gedaan. Maar bij BMI en Feyenoord was dat wel het geval. De Vrij beste verdediger van het Wk ging voor 7.5 miljoen weg. Zelfs met een 1 jarig contract is dit veel te weinig. Van Geel ging veel te snel akkoord met de clubs. Wat weerhield hem ervan om te wachten tot de belangrijke Champions League duels? Pellè hetzelfde verhaal. Je gaat je topspits met nog 3 jaar contract toch niet voor 8 miljoen verkopen? Zelfs wanneer hij een vertrekwens en leeftijd heeft is dit een zeer laag bedrag voor iemand die 50 keer scoort in 56 wedstrijden.

Ondanks de tegenvallende transferbedragen hield Feyenoord in totaal een aardig bedrag over. De vrienden van Feyenoord hoefde hierbij geen enkel deel van de opbrengst en alleen BMI en de Vrij zaten in talentenpools waarbij je 2 miljoen van het transferbedrag moet afhalen. Feyenoord kon voor het eerst sinds jaren weer tranferbedragen betalen.

Spits Graziano Pellè was voor de helft van de doelpunten productie van Feyenoord verantwoordelijk. Dat deze speler op het punt stond te vertrekken was voor iedereen logisch. Echter kwam van Geel heel laat met alternatieven als Dost, Guidetti en Zapata. Deze spelers verdienen uiteraard veel te veel salaris en zullen door andere clubs binnen gehaald worden. Van Geel heeft gefaald en zeer slecht geanticipeerd op het vertrek van zo'n belangrijke speler.

Inplaats van gerichte versterkingen die de sterkhouders zouden kunnen opvangen haalde van Geel 2 transfervrije dertigers waarvan er één geblesseerd en niet wedstrijdfit. Bilal is een redelijke aankoop maar moet zijn weg nog vinden. Daarnaast krijgen we een spits als vervanger van Pellè die al een halfjaar niet gespeeld heeft en gemiddeld 2 goals per seizoen maakt. Maar het ergste komt nog. Hakim Ziyech, een speler die Feyenoord zou kunnen verbeteren. Feyenoord heeft op dit moment een zeer zwak creativiteitsgehalte. Maar dan zou van Geel zijn grootste liefde Lex Immers een linie op moeten laten schrijven of zelfs op de bank moeten zetten.

Het probleem van Feyenoord is Martin van Geel. Wat mij betreft mag Feyenoord hem de laan uitsturen. Wegens drie grote fouten.

1. Akkoord gaan met zeer lage transfersommen voor spelers die veel meer waard zijn.
2. Zeer slecht geanticipeerd en ingekocht.
3. Een groot talent naar een concurrent laten gaan om een afschuwelijk slechte middenvelder tevreden te houden.

Ik verwacht dat Feyenoord buiten de top 5 eindigt mede door de matige selectie. En nee ik ben geen Amsterdammer ik ben een realist. Kijken jullie de wedstrijden tegen Ado en Heerenveen nou eens terug en beweer met droge ogen dat dit een elftal het ver kan schoppen.
piet de paler
 piet de paler - zondag 17 augustus 2014 - 19:17   quote  deeplink  
Ja en nu
Milo
 Milo - zondag 17 augustus 2014 - 19:20   quote  deeplink  
Dus
Stylzz
 Stylzz - zondag 17 augustus 2014 - 19:20   quote  deeplink  
Klopt, selectie is matig. van Geel heeft nog de tijd dat op orde te brengen.
Wel rijkelijk laat, t had grotendeels klaar moeten zijn nu, maar goed, dit kon ook prima in de andere topics.
TheMenace
 TheMenace - zondag 17 augustus 2014 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:17 schreef Wim2 het volgende:
Martin van Geel is een technisch randdebiel.

Sinds het Wk had Feyenoord qua belangstelling in de spelers niet te klagen. Zo speelde Stefan de Vrij een geweldig Wk. Ook BMI, Janmaat en Clasie speelde niet onaardig. Het feit dat zeker een aantal Wk gangers ging vertrekken was ingecalculeerd. Het transferbedrag wat voor de spelers betaald werd viel tegen. Bij geen enkele club wordt een speler met 2 jaar contract die in de halve finale van het Wk stond voor een kleine 8 miljoen van de hand gedaan. Maar bij BMI en Feyenoord was dat wel het geval. De Vrij beste verdediger van het Wk ging voor 7.5 miljoen weg. Zelfs met een 1 jarig contract is dit veel te weinig. Van Geel ging veel te snel akkoord met de clubs. Wat weerhield hem ervan om te wachten tot de belangrijke Champions League duels? Pellè hetzelfde verhaal. Je gaat je topspits met nog 3 jaar contract toch niet voor 8 miljoen verkopen? Zelfs wanneer hij een vertrekwens en leeftijd heeft is dit een zeer laag bedrag voor iemand die 50 keer scoort in 56 wedstrijden.

Ondanks de tegenvallende transferbedragen hield Feyenoord in totaal een aardig bedrag over. De vrienden van Feyenoord hoefde hierbij geen enkel deel van de opbrengst en alleen BMI en de Vrij zaten in talentenpools waarbij je 2 miljoen van het transferbedrag moet afhalen. Feyenoord kon voor het eerst sinds jaren weer tranferbedragen betalen.

Spits Graziano Pellè was voor de helft van de doelpunten productie van Feyenoord verantwoordelijk. Dat deze speler op het punt stond te vertrekken was voor iedereen logisch. Echter kwam van Geel heel laat met alternatieven als Dost, Guidetti en Zapata. Deze spelers verdienen uiteraard veel te veel salaris en zullen door andere clubs binnen gehaald worden. Van Geel heeft gefaald en zeer slecht geanticipeerd op het vertrek van zo'n belangrijke speler.

Inplaats van gerichte versterkingen die de sterkhouders zouden kunnen opvangen haalde van Geel 2 transfervrije dertigers waarvan er één geblesseerd en niet wedstrijdfit. Bilal is een redelijke aankoop maar moet zijn weg nog vinden. Daarnaast krijgen we een spits als vervanger van Pellè die al een halfjaar niet gespeeld heeft en gemiddeld 2 goals per seizoen maakt. Maar het ergste komt nog. Hakim Ziyech, een speler die Feyenoord zou kunnen verbeteren. Feyenoord heeft op dit moment een zeer zwak creativiteitsgehalte. Maar dan zou van Geel zijn grootste liefde Lex Immers een linie op moeten laten schrijven of zelfs op de bank moeten zetten.

Het probleem van Feyenoord is Martin van Geel. Wat mij betreft mag Feyenoord hem de laan uitsturen. Wegens drie grote fouten.

1. Akkoord gaan met zeer lage transfersommen voor spelers die veel meer waard zijn.
2. Zeer slecht geanticipeerd en ingekocht.
3. Een groot talent naar een concurrent laten gaan om een afschuwelijk slechte middenvelder tevreden te houden.

Ik verwacht dat Feyenoord buiten de top 5 eindigt mede door de matige selectie. En nee ik ben geen Amsterdammer ik ben een realist. Kijken jullie de wedstrijden tegen Ado en Heerenveen nou eens terug en beweer met droge ogen dat dit een elftal het ver kan schoppen.
ik ben wel amsterdammer en feyenoord wordt gewoon kampioen,wat wil jij nou zeggen?elke amsterdammer is voor ajaks hell noooooooooooooooooooooo wayyyyyyyyyyy hoseeeee!hahaha en de pater heeft gelijk.en nu?????en milo ook dus???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2014 door TheMenace --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 augustus 2014 - 19:22   quote  deeplink  
Wim 2 is ook een randdebiel..
van geil
 van geil - zondag 17 augustus 2014 - 19:22   quote  deeplink  
Wim 2 presteert wel onder stress.
keurige woordkeuzes.
Wim2
 Wim2 - zondag 17 augustus 2014 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:17 schreef piet de paler het volgende:
Ja en nu
En nu? Van Geel ontslaan, Clasie behouden, Immers eruit zetten, een andere creatieve nummer 10 halen + een spits die wel kan scoren.
Wim2
 Wim2 - zondag 17 augustus 2014 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:20 schreef Stylzz het volgende:
Klopt, selectie is matig. van Geel heeft nog de tijd dat op orde te brengen.
Wel rijkelijk laat, t had grotendeels klaar moeten zijn nu, maar goed, dit kon ook prima in de andere topics.
Ik vrees dat van Geel de verkeerde spelers in gedachte heeft.

Dost, Guidetti en Zapata zijn goede spitsen maar niet haalbaar. Niet door het feit dat ze niet willen komen of dat de clubs er niet uit kunnen komen maar door het feit dat ze ergens anders meer geld kunnen verdienen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2014 door Wim2 --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 17 augustus 2014 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:22 schreef van geil het volgende:
Wim 2 presteert wel onder stress.
keurige woordkeuzes.
Knap inderdaad. Moeten we hem nageven.
TheMenace
 TheMenace - zondag 17 augustus 2014 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:22 schreef Wim2 het volgende:

[..]

En nu? Van Geel ontslaan, Clasie behouden, Immers eruit zetten, een andere creatieve nummer 10 halen + een spits die wel kan scoren.
van geel blijft immers ook en clasie ook...... spits erbij en eventueel een middenvelder.en nu???dus???
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 17 augustus 2014 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:20 schreef Stylzz het volgende:
Klopt, selectie is matig. van Geel heeft nog de tijd dat op orde te brengen.
Wel rijkelijk laat, t had grotendeels klaar moeten zijn nu, maar goed, dit kon ook prima in de andere topics.
Bijna volledig eensert. Zelfs deze matige selectie hoort bij de beste 5-6 van NL.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2014 door T-FeYeN00rD --
Darts70
 Darts70 - zondag 17 augustus 2014 - 19:24   quote  deeplink  
Het is 15 jaar geleden en er komt weer zo`n klote jaar erbij geen europees voetbal en vechten voor een top 5 plaats, kom op wij zijn Feyenoord in potentie de grootste club van Nederland , investeer nu eens in jonge talent volle voetballers ipv oude lullen van 30 plus.
TheMenace
 TheMenace - zondag 17 augustus 2014 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:22 schreef RenatoBos het volgende:
Wim 2 is ook een randdebiel..
ik heb liever wim 3 maar dat terzijde
TheMenace
 TheMenace - zondag 17 augustus 2014 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:24 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Knap inderdaad. Moeten we hem nageven.
ik heb een hekel aan mensen die normaal lullen dat zijn namelijk de meeste gladjakkers.......hehe
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 augustus 2014 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:25 schreef TheMenace het volgende:

[..]

ik heb liever wim 3 maar dat terzijde
Pfffff zitten we daar op te wachten..
Een rukker blijft een rukker..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 17 augustus 2014 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:26 schreef TheMenace het volgende:

[..]

ik heb een hekel aan mensen die normaal lullen dat zijn namelijk de meeste gladjakkers.......hehe
hahaha, jij hebt hem direct door Dennis..
TheMenace
 TheMenace - zondag 17 augustus 2014 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:24 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Bijna volledig eensert. Zelfs deze matige selectie hoort bij de beste 5-6 van NL.
euuh een rectificatie hierbij.de beste 1 van nederland!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 17 augustus 2014 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:26 schreef TheMenace het volgende:

[..]

euuh een rectificatie hierbij.de beste 1 van nederland!
Vooruit. Kampioenen!
Wim2
 Wim2 - zondag 17 augustus 2014 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:24 schreef TheMenace het volgende:

[..]

van geel blijft immers ook en clasie ook...... spits erbij en eventueel een middenvelder.en nu???dus???
Met de komst van Kazim heeft van Geel zich ingedekt. Hij verwacht dus dat Dost, Guidetti of Zapata niet komen voor het absolute sluiten van de transfermarkt of helemaal niet komen. Anders snap ik de aankoop niet.

Ik denk dat andere clubs Dost, Zapata of Guidetti gaan binnen hengelen. Van Geel had eerder moeten anticiperen op de transfermarkt nu heb je teveel concurrentie.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 augustus 2014 - 19:30   quote  deeplink  
Jewish_Gollum_by_shadowchiller.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 augustus 2014 - 19:30   quote  deeplink  
13810943164a1d17_l.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 augustus 2014 - 19:30   quote  deeplink  
Ja..
van geil
 van geil - zondag 17 augustus 2014 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:28 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Met de komst van Kazim heeft van Geel zich ingedekt. Hij verwacht dus dat Dost, Guidetti of Zapata niet komen voor het absolute sluiten van de transfermarkt of helemaal niet komen. Anders snap ik de aankoop niet.

Ik denk dat andere clubs Dost, Zapata of Guidetti gaan binnen hengelen. Van Geel had eerder moeten anticiperen op de transfermarkt nu heb je teveel concurrentie.
dat laatste ben ik volledig met je eens.
TheMenace
 TheMenace - zondag 17 augustus 2014 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:27 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Vooruit. Kampioenen!
hup naar voren!!!!!geen gelul voetbal spelen!en doorbeuken met die handel!feyenoord staat voor strijd en passie en niet voor homofoob mooiweer voetbal.gewoon doen waar feyenoord voor staat en wat feyenoord het beste kan.mouwen opstropen en werken en alles geven voor je club dan wordt feyenoord makkelijk kampioen.het over lijken gaan!maar dan wel op een normale manier graag en niet met schoppen!wij zijn een echte volksclub als enigste.wij kunnen het niet hebben van geluk,op halve kracht of mooi voetbal dat werkt gewoon niet!wij moeten werken werken werken en dan zijn wij op ons sterkst dat wil niet zeggen dat feyenoord niet kan voetballen natuurlijk wel alleen de basis moet terug!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2014 door TheMenace --
Wim2
 Wim2 - zondag 17 augustus 2014 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:24 schreef Darts70 het volgende:
Het is 15 jaar geleden en er komt weer zo`n klote jaar erbij geen europees voetbal en vechten voor een top 5 plaats, kom op wij zijn Feyenoord in potentie de grootste club van Nederland , investeer nu eens in jonge talent volle voetballers ipv oude lullen van 30 plus.
Ben ik het in principe helemaal mee eens. Dit seizoen is ff doorbijten en punten pakken waar het kan. We hebben sowieso een TD nodig die wel adequaat handelt en met het geld dat beschikbaar is goede versterkingen haalt en de spelers niet voor een prikkie laat gaan.

Dadelijk met het nieuwe stadion is er nog meer geld beschikbaar maar dan moet je dat wel zo gebruiken dat en sportieve vooruitgang mogelijk is.
TheMenace
 TheMenace - zondag 17 augustus 2014 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:30 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]
haha
TheMenace
 TheMenace - zondag 17 augustus 2014 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:26 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

hahaha, jij hebt hem direct door Dennis..
P:
TheMenace
 TheMenace - zondag 17 augustus 2014 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:33 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Ben ik het in principe helemaal mee eens. Dit seizoen is ff doorbijten en punten pakken waar het kan. We hebben sowieso een TD nodig die wel adequaat handelt en met het geld dat beschikbaar is goede versterkingen haalt en de spelers niet voor een prikkie laat gaan.

Dadelijk met het nieuwe stadion is er nog meer geld beschikbaar maar dan moet je dat wel zo gebruiken dat en sportieve vooruitgang mogelijk is.
tjah hij heeft wel gelijk een beetje maar ik geloof dat feyenoord als enigste continue investeert in eigen jeugd.en werpt dat nou echt zijn vruchten af?????
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 17 augustus 2014 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:17 schreef Wim2 het volgende:
Martin van Geel is een technisch randdebiel.

Sinds het Wk had Feyenoord qua belangstelling in de spelers niet te klagen. Zo speelde Stefan de Vrij een geweldig Wk. Ook BMI, Janmaat en Clasie speelde niet onaardig. Het feit dat zeker een aantal Wk gangers ging vertrekken was ingecalculeerd. Het transferbedrag wat voor de spelers betaald werd viel tegen. Bij geen enkele club wordt een speler met 2 jaar contract die in de halve finale van het Wk stond voor een kleine 8 miljoen van de hand gedaan. Maar bij BMI en Feyenoord was dat wel het geval. De Vrij beste verdediger van het Wk ging voor 7.5 miljoen weg. Zelfs met een 1 jarig contract is dit veel te weinig. Van Geel ging veel te snel akkoord met de clubs. Wat weerhield hem ervan om te wachten tot de belangrijke Champions League duels? Pellè hetzelfde verhaal. Je gaat je topspits met nog 3 jaar contract toch niet voor 8 miljoen verkopen? Zelfs wanneer hij een vertrekwens en leeftijd heeft is dit een zeer laag bedrag voor iemand die 50 keer scoort in 56 wedstrijden.

Ondanks de tegenvallende transferbedragen hield Feyenoord in totaal een aardig bedrag over. De vrienden van Feyenoord hoefde hierbij geen enkel deel van de opbrengst en alleen BMI en de Vrij zaten in talentenpools waarbij je 2 miljoen van het transferbedrag moet afhalen. Feyenoord kon voor het eerst sinds jaren weer tranferbedragen betalen.

Spits Graziano Pellè was voor de helft van de doelpunten productie van Feyenoord verantwoordelijk. Dat deze speler op het punt stond te vertrekken was voor iedereen logisch. Echter kwam van Geel heel laat met alternatieven als Dost, Guidetti en Zapata. Deze spelers verdienen uiteraard veel te veel salaris en zullen door andere clubs binnen gehaald worden. Van Geel heeft gefaald en zeer slecht geanticipeerd op het vertrek van zo'n belangrijke speler.

Inplaats van gerichte versterkingen die de sterkhouders zouden kunnen opvangen haalde van Geel 2 transfervrije dertigers waarvan er één geblesseerd en niet wedstrijdfit. Bilal is een redelijke aankoop maar moet zijn weg nog vinden. Daarnaast krijgen we een spits als vervanger van Pellè die al een halfjaar niet gespeeld heeft en gemiddeld 2 goals per seizoen maakt. Maar het ergste komt nog. Hakim Ziyech, een speler die Feyenoord zou kunnen verbeteren. Feyenoord heeft op dit moment een zeer zwak creativiteitsgehalte. Maar dan zou van Geel zijn grootste liefde Lex Immers een linie op moeten laten schrijven of zelfs op de bank moeten zetten.

Het probleem van Feyenoord is Martin van Geel. Wat mij betreft mag Feyenoord hem de laan uitsturen. Wegens drie grote fouten.

1. Akkoord gaan met zeer lage transfersommen voor spelers die veel meer waard zijn.
2. Zeer slecht geanticipeerd en ingekocht.
3. Een groot talent naar een concurrent laten gaan om een afschuwelijk slechte middenvelder tevreden te houden.

Ik verwacht dat Feyenoord buiten de top 5 eindigt mede door de matige selectie. En nee ik ben geen Amsterdammer ik ben een realist. Kijken jullie de wedstrijden tegen Ado en Heerenveen nou eens terug en beweer met droge ogen dat dit een elftal het ver kan schoppen.
Wie is je ghostwriter?
van geil
 van geil - zondag 17 augustus 2014 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:22 schreef van geil het volgende:
Wim 2 presteert wel onder stress.
keurige woordkeuzes.
ik denk t ook
Milo
 Milo - zondag 17 augustus 2014 - 23:07   quote  deeplink  
We gvd een spits loopt 1 op 1! En heeft direct zijn waarde laten zien in de eerste wedstrijd!
Els
 Els - zondag 17 augustus 2014 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:17 schreef Wim2 het volgende:
Martin van Geel is een technisch randdebiel.

Sinds het Wk had Feyenoord qua belangstelling in de spelers niet te klagen. Zo speelde Stefan de Vrij een geweldig Wk. Ook BMI, Janmaat en Clasie speelde niet onaardig. Het feit dat zeker een aantal Wk gangers ging vertrekken was ingecalculeerd. Het transferbedrag wat voor de spelers betaald werd viel tegen. Bij geen enkele club wordt een speler met 2 jaar contract die in de halve finale van het Wk stond voor een kleine 8 miljoen van de hand gedaan. Maar bij BMI en Feyenoord was dat wel het geval. De Vrij beste verdediger van het Wk ging voor 7.5 miljoen weg. Zelfs met een 1 jarig contract is dit veel te weinig. Van Geel ging veel te snel akkoord met de clubs. Wat weerhield hem ervan om te wachten tot de belangrijke Champions League duels? Pellè hetzelfde verhaal. Je gaat je topspits met nog 3 jaar contract toch niet voor 8 miljoen verkopen? Zelfs wanneer hij een vertrekwens en leeftijd heeft is dit een zeer laag bedrag voor iemand die 50 keer scoort in 56 wedstrijden.

Ondanks de tegenvallende transferbedragen hield Feyenoord in totaal een aardig bedrag over. De vrienden van Feyenoord hoefde hierbij geen enkel deel van de opbrengst en alleen BMI en de Vrij zaten in talentenpools waarbij je 2 miljoen van het transferbedrag moet afhalen. Feyenoord kon voor het eerst sinds jaren weer tranferbedragen betalen.

Spits Graziano Pellè was voor de helft van de doelpunten productie van Feyenoord verantwoordelijk. Dat deze speler op het punt stond te vertrekken was voor iedereen logisch. Echter kwam van Geel heel laat met alternatieven als Dost, Guidetti en Zapata. Deze spelers verdienen uiteraard veel te veel salaris en zullen door andere clubs binnen gehaald worden. Van Geel heeft gefaald en zeer slecht geanticipeerd op het vertrek van zo'n belangrijke speler.

Inplaats van gerichte versterkingen die de sterkhouders zouden kunnen opvangen haalde van Geel 2 transfervrije dertigers waarvan er één geblesseerd en niet wedstrijdfit. Bilal is een redelijke aankoop maar moet zijn weg nog vinden. Daarnaast krijgen we een spits als vervanger van Pellè die al een halfjaar niet gespeeld heeft en gemiddeld 2 goals per seizoen maakt. Maar het ergste komt nog. Hakim Ziyech, een speler die Feyenoord zou kunnen verbeteren. Feyenoord heeft op dit moment een zeer zwak creativiteitsgehalte. Maar dan zou van Geel zijn grootste liefde Lex Immers een linie op moeten laten schrijven of zelfs op de bank moeten zetten.

Het probleem van Feyenoord is Martin van Geel. Wat mij betreft mag Feyenoord hem de laan uitsturen. Wegens drie grote fouten.

1. Akkoord gaan met zeer lage transfersommen voor spelers die veel meer waard zijn.
2. Zeer slecht geanticipeerd en ingekocht.
3. Een groot talent naar een concurrent laten gaan om een afschuwelijk slechte middenvelder tevreden te houden.

Ik verwacht dat Feyenoord buiten de top 5 eindigt mede door de matige selectie. En nee ik ben geen Amsterdammer ik ben een realist. Kijken jullie de wedstrijden tegen Ado en Heerenveen nou eens terug en beweer met droge ogen dat dit een elftal het ver kan schoppen.
Het is voor het eerst dat ik van mening bent dat je een prima betoog hebt gehouden. Ik ben het grotendeels met je eens, maar de conclusies vind ik nog te groot.
TheMenace
 TheMenace - zondag 17 augustus 2014 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 23:07 schreef Milo het volgende:
We gvd een spits loopt 1 op 1! En heeft direct zijn waarde laten zien in de eerste wedstrijd!
ja als je het plat bekijkt wel ja dat is waar ik ben ook niet ontevrede met tevrede zeker niet hij is goed omerbij te hebben alleen een heel jaar als vaste waarde dat denk ik niet....
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - zondag 17 augustus 2014 - 23:32   quote  deeplink  
Te Vrede laten staan. Hassan moet eerst fit worden. En dan derbij ,er moet zkr een spits bij!!!! Hassan tribune op bij vanGeel met zen ingedektespits
hotjumper
 hotjumper - maandag 18 augustus 2014 - 07:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 19:17 schreef Wim2 het volgende:
Martin van Geel is een technisch randdebiel.

Sinds het Wk had Feyenoord qua belangstelling in de spelers niet te klagen. Zo speelde Stefan de Vrij een geweldig Wk. Ook BMI, Janmaat en Clasie speelde niet onaardig. Het feit dat zeker een aantal Wk gangers ging vertrekken was ingecalculeerd. Het transferbedrag wat voor de spelers betaald werd viel tegen. Bij geen enkele club wordt een speler met 2 jaar contract die in de halve finale van het Wk stond voor een kleine 8 miljoen van de hand gedaan. Maar bij BMI en Feyenoord was dat wel het geval. De Vrij beste verdediger van het Wk ging voor 7.5 miljoen weg. Zelfs met een 1 jarig contract is dit veel te weinig. Van Geel ging veel te snel akkoord met de clubs. Wat weerhield hem ervan om te wachten tot de belangrijke Champions League duels? Pellè hetzelfde verhaal. Je gaat je topspits met nog 3 jaar contract toch niet voor 8 miljoen verkopen? Zelfs wanneer hij een vertrekwens en leeftijd heeft is dit een zeer laag bedrag voor iemand die 50 keer scoort in 56 wedstrijden.
Al deze spelers vertrokken naar sub toppers, die niet het geld hebben van de echte grote clubs, die vervolgens weer geen enkele concrete belangstelling voor onze spelers hadden. Verder weten we niet wat voor afspraken van Geel verder heeft gemaakt met die clubs, doorverkoop percentage etc. Wat betreft Pelé, die heeft alleen in Nederland veel gescoord, dan dat is een net bedrag, helemaal als je ziet dat je er 7 miljoen winst mee maakt in 2 jaar tijd. Ik denk dat bij het tekenen van zijn contract al was afgesproken dat hij dit seizoen weg mocht. Het herstel van de club stond nog voorop tijdens deze transfer periode.

quote:

Ondanks de tegenvallende transferbedragen hield Feyenoord in totaal een aardig bedrag over. De vrienden van Feyenoord hoefde hierbij geen enkel deel van de opbrengst en alleen BMI en de Vrij zaten in talentenpools waarbij je 2 miljoen van het transferbedrag moet afhalen. Feyenoord kon voor het eerst sinds jaren weer tranferbedragen betalen.
En dat moet dan ook maar meteen weer over de balk gesmeten worden? Zodat we aan het eind van dit seizoen weer aan het gas liggen?

quote:

Spits Graziano Pellè was voor de helft van de doelpunten productie van Feyenoord verantwoordelijk. Dat deze speler op het punt stond te vertrekken was voor iedereen logisch. Echter kwam van Geel heel laat met alternatieven als Dost, Guidetti en Zapata. Deze spelers verdienen uiteraard veel te veel salaris en zullen door andere clubs binnen gehaald worden. Van Geel heeft gefaald en zeer slecht geanticipeerd op het vertrek van zo'n belangrijke speler.
Mitchell te Vrede heeft een prima percentage gehaald vorig seizoen, op dit moment wordt hij gewoon slecht bediend. Verder is Manu terug die ook het doel wel weet te vinden.

quote:

Inplaats van gerichte versterkingen die de sterkhouders zouden kunnen opvangen haalde van Geel 2 transfervrije dertigers waarvan er één geblesseerd en niet wedstrijdfit. Bilal is een redelijke aankoop maar moet zijn weg nog vinden. Daarnaast krijgen we een spits als vervanger van Pellè die al een halfjaar niet gespeeld heeft en gemiddeld 2 goals per seizoen maakt. Maar het ergste komt nog. Hakim Ziyech, een speler die Feyenoord zou kunnen verbeteren. Feyenoord heeft op dit moment een zeer zwak creativiteitsgehalte. Maar dan zou van Geel zijn grootste liefde Lex Immers een linie op moeten laten schrijven of zelfs op de bank moeten zetten.
Bilal is een goede aanvulling die de "oudere" Schaken moet gaan opvolgen. Voor het eerst in jaren hebben we de kans om de eigen jeugd rustiger te brengen, daarvoor zijn de twee "oudjes" met een kort contract gehaald. Ze hadden natuurlijk een paar jongere verdedigers kunnen halen met als gevolg dat de aanstormende jeugd eieren voor hun geld hadden gekozen en naar de Nederlandse subtop was verdwenen omdat ze bij Feyenoord dan geen perspectief hadden gehad. Creativiteit hebben we genoeg op het middenveld met Clasie en Vilhena. Als een bakvis bij een Justin bieber concert zit iederéén hier maar te geilen op die Ziyech maar op dit moment had bij zijn komst de balans op het middenveld totaal zoek geweest. Verder begrijp ik van Geel goed dat hij Immers koestert, een zilveren schoen en tweede op de topscorers lijst zijn aardige prestaties.

quote:

Het probleem van Feyenoord is Martin van Geel. Wat mij betreft mag Feyenoord hem de laan uitsturen. Wegens drie grote fouten.

1. Akkoord gaan met zeer lage transfersommen voor spelers die veel meer waard zijn.
2. Zeer slecht geanticipeerd en ingekocht.
3. Een groot talent naar een concurrent laten gaan om een afschuwelijk slechte middenvelder tevreden te houden.
1. Tering naar de nering zetten heet dat. Het gezond worden van de club is het belangrijkste
2. 2 aardige overbruggingsspelers gehaald (voor weinig) en een opvolger voor je oudste buitenspeler binnen gehengeld is niet onaardig.
3. Wat kan van Geel er aan doen dat Ziyech liever één van de retejongens van Munsterman wil worden? Je klaagt dat van Geel alleen kijkt naar spitsen met een te hoog salaris, maar voor iemand die 1 goed seizoen bij die boeren heeft gespeeld moet hij maar de hoofdprijs af gaan tikken.
Verder heeft die afschuwelijk slechte middenvelder meer gescoord dan de andere middenvelders en buitenspelers bij elkaar.

quote:

Ik verwacht dat Feyenoord buiten de top 5 eindigt mede door de matige selectie. En nee ik ben geen Amsterdammer ik ben een realist. Kijken jullie de wedstrijden tegen Ado en Heerenveen nou eens terug en beweer met droge ogen dat dit een elftal het ver kan schoppen.
Ik zeg dat we gewoon weer in de top 3 mee draaien aan het eind van seizoen.
JanM
 JanM - maandag 18 augustus 2014 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 07:55 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Al deze spelers vertrokken naar sub toppers, die niet het geld hebben van de echte grote clubs, die vervolgens weer geen enkele concrete belangstelling voor onze spelers hadden. Verder weten we niet wat voor afspraken van Geel verder heeft gemaakt met die clubs, doorverkoop percentage etc. Wat betreft Pelé, die heeft alleen in Nederland veel gescoord, dan dat is een net bedrag, helemaal als je ziet dat je er 7 miljoen winst mee maakt in 2 jaar tijd. Ik denk dat bij het tekenen van zijn contract al was afgesproken dat hij dit seizoen weg mocht. Het herstel van de club stond nog voorop tijdens deze transfer periode.

[..]

En dat moet dan ook maar meteen weer over de balk gesmeten worden? Zodat we aan het eind van dit seizoen weer aan het gas liggen?

[..]

Mitchell te Vrede heeft een prima percentage gehaald vorig seizoen, op dit moment wordt hij gewoon slecht bediend. Verder is Manu terug die ook het doel wel weet te vinden.

[..]

Bilal is een goede aanvulling die de "oudere" Schaken moet gaan opvolgen. Voor het eerst in jaren hebben we de kans om de eigen jeugd rustiger te brengen, daarvoor zijn de twee "oudjes" met een kort contract gehaald. Ze hadden natuurlijk een paar jongere verdedigers kunnen halen met als gevolg dat de aanstormende jeugd eieren voor hun geld hadden gekozen en naar de Nederlandse subtop was verdwenen omdat ze bij Feyenoord dan geen perspectief hadden gehad. Creativiteit hebben we genoeg op het middenveld met Clasie en Vilhena. Als een bakvis bij een Justin bieber concert zit iederéén hier maar te geilen op die Ziyech maar op dit moment had bij zijn komst de balans op het middenveld totaal zoek geweest. Verder begrijp ik van Geel goed dat hij Immers koestert, een zilveren schoen en tweede op de topscorers lijst zijn aardige prestaties.

[..]

1. Tering naar de nering zetten heet dat. Het gezond worden van de club is het belangrijkste
2. 2 aardige overbruggingsspelers gehaald (voor weinig) en een opvolger voor je oudste buitenspeler binnen gehengeld is niet onaardig.
3. Wat kan van Geel er aan doen dat Ziyech liever één van de retejongens van Munsterman wil worden? Je klaagt dat van Geel alleen kijkt naar spitsen met een te hoog salaris, maar voor iemand die 1 goed seizoen bij die boeren heeft gespeeld moet hij maar de hoofdprijs af gaan tikken.
Verder heeft die afschuwelijk slechte middenvelder meer gescoord dan de andere middenvelders en buitenspelers bij elkaar.

[..]

Ik zeg dat we gewoon weer in de top 3 mee draaien aan het eind van seizoen.
+1908!
legrande
 legrande - maandag 18 augustus 2014 - 08:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 07:55 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Al deze spelers vertrokken naar sub toppers, die niet het geld hebben van de echte grote clubs, die vervolgens weer geen enkele concrete belangstelling voor onze spelers hadden. Verder weten we niet wat voor afspraken van Geel verder heeft gemaakt met die clubs, doorverkoop percentage etc. Wat betreft Pelé, die heeft alleen in Nederland veel gescoord, dan dat is een net bedrag, helemaal als je ziet dat je er 7 miljoen winst mee maakt in 2 jaar tijd. Ik denk dat bij het tekenen van zijn contract al was afgesproken dat hij dit seizoen weg mocht. Het herstel van de club stond nog voorop tijdens deze transfer periode.

[..]

En dat moet dan ook maar meteen weer over de balk gesmeten worden? Zodat we aan het eind van dit seizoen weer aan het gas liggen?

[..]

Mitchell te Vrede heeft een prima percentage gehaald vorig seizoen, op dit moment wordt hij gewoon slecht bediend. Verder is Manu terug die ook het doel wel weet te vinden.

[..]

Bilal is een goede aanvulling die de "oudere" Schaken moet gaan opvolgen. Voor het eerst in jaren hebben we de kans om de eigen jeugd rustiger te brengen, daarvoor zijn de twee "oudjes" met een kort contract gehaald. Ze hadden natuurlijk een paar jongere verdedigers kunnen halen met als gevolg dat de aanstormende jeugd eieren voor hun geld hadden gekozen en naar de Nederlandse subtop was verdwenen omdat ze bij Feyenoord dan geen perspectief hadden gehad. Creativiteit hebben we genoeg op het middenveld met Clasie en Vilhena. Als een bakvis bij een Justin bieber concert zit iederéén hier maar te geilen op die Ziyech maar op dit moment had bij zijn komst de balans op het middenveld totaal zoek geweest. Verder begrijp ik van Geel goed dat hij Immers koestert, een zilveren schoen en tweede op de topscorers lijst zijn aardige prestaties.

[..]

1. Tering naar de nering zetten heet dat. Het gezond worden van de club is het belangrijkste
2. 2 aardige overbruggingsspelers gehaald (voor weinig) en een opvolger voor je oudste buitenspeler binnen gehengeld is niet onaardig.
3. Wat kan van Geel er aan doen dat Ziyech liever één van de retejongens van Munsterman wil worden? Je klaagt dat van Geel alleen kijkt naar spitsen met een te hoog salaris, maar voor iemand die 1 goed seizoen bij die boeren heeft gespeeld moet hij maar de hoofdprijs af gaan tikken.
Verder heeft die afschuwelijk slechte middenvelder meer gescoord dan de andere middenvelders en buitenspelers bij elkaar.

[..]

Ik zeg dat we gewoon weer in de top 3 mee draaien aan het eind van seizoen.
Heel verschil tussen over de balk smijten of niets uitgeven.
Stylzz
 Stylzz - maandag 18 augustus 2014 - 08:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 08:13 schreef legrande het volgende:

[..]

Heel verschil tussen over de balk smijten of niets uitgeven.
van dat hele stuk, kies je dat om te reageren. tsja.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 18 augustus 2014 - 08:20   quote  deeplink  
Laat gaan. Die hadden ook weer voorop gestaan als eventuele aankopen niet zouden renderen. Ook al wanbeleid. Altijd wanbeleid.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 18 augustus 2014 - 08:29   quote  deeplink  
Snap frustratie wel.
Tussen wensdroom en realiteit zit een heel berglandschap.
En dan heeft de leiding het altijd gedaan.
Stylzz
 Stylzz - maandag 18 augustus 2014 - 08:31   quote  deeplink  
Ze hebben een hoop 'goed te maken' de aankomende twee weken.
Ze kunnen in ieder geval niet met niets komen.
Ik vind overigens 5 september veel belangrijker, dan komt mijn Xbox One.

:P
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 18 augustus 2014 - 08:32   quote  deeplink  
Door van Geel geregeld? Haha.
dr love
 dr love - maandag 18 augustus 2014 - 08:34   quote  deeplink  
Oh oh van geel waar ben je nou mee bezig man eindelijk is er een club die een prima bedrag biedt voor clasie voor een zeer beperkte spelertje. Sla je de plank volledig mis.de zwakste schalet in deze selectie :

Clasie, Mathijssen, immers, verhoek, goossens, boularhouz ben ik nog iemand vergeten die grotendeels geblesseerd is allemaal optieven stelletje profiteurs. Van geel dit is echt de laatste keer dat je zulke mensen binnenhaalt anders wordt het het massale leegloop in de kuip en is het klaar met feyenoord. Want deze beleid is geen geen woorden maar daden maar maak je maar geen zorgen ik verdien mijn poen wel.
lion1
 lion1 - maandag 18 augustus 2014 - 09:07   quote  deeplink  
V Geel wist toch al dat Dost veel verdient bij Wolfsburg, hij wist toch al dat Guidetti 2 jaar niet gespeeld heeft...geen andere spelers op de lijst ?
Dat er verdedigers zouden vertrekken was voor iedereen duidelijk.. Waarom bouhlarouz en Wilkshere ?
Ook wist hij hopelijk dat Zyiech een enorm talent is ? Waarom gaan praten met heerenveen en hem ná dat twente dat doet ??

V Geel heeft een heel jaar gehad om te anticiperen en schaduwlijstjes te maken die ook passen bij Feyenoord.
Hij had nu volgens mij uit de losse pols een lijstje geschreven. Niet
kijkend naar wat ze moeten kosten, wat ze verdienen, of ze fit
zijn...
Hij verziekt in 1 zomer 3 goede jaren !!

En het ergste nog een jaar Immers achter de spits ! Zucht
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 18 augustus 2014 - 09:12   quote  deeplink  
Het probleem van Feyenoord is een erfenis uit het verleden en een te grote verwachting bij de supporters.
De afgelopen jaren hebben we boven verwachting gepresteerd, eerder is aangegeven dat het een vijfjarenplan zou worden, dat proces gaat met vallen en opstaan. Financieel zijn we eerder dan verwacht bij (al blijf ik me afvragen wanneer het geld naar de VVF moet), sportief draaiden we dus al goed. Misschien dat dit jaar minder wordt maar dat blijft afwachten. Eerdere seizoenen starten we nou ook niet bepaald geweldig.
Stylzz
 Stylzz - maandag 18 augustus 2014 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 09:12 schreef FR-Elmo het volgende:
Het probleem van Feyenoord is een erfenis uit het verleden en een te grote verwachting bij de supporters.
De afgelopen jaren hebben we boven verwachting gepresteerd, eerder is aangegeven dat het een vijfjarenplan zou worden, dat proces gaat met vallen en opstaan. Financieel zijn we eerder dan verwacht bij (al blijf ik me afvragen wanneer het geld naar de VVF moet), sportief draaiden we dus al goed. Misschien dat dit jaar minder wordt maar dat blijft afwachten. Eerdere seizoenen starten we nou ook niet bepaald geweldig.
Is dit niet jaar vier van het vijfjaren plan?
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 18 augustus 2014 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 09:12 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Is dit niet jaar vier van het vijfjaren plan?
Klopt, die gaat nu in.
Stylzz
 Stylzz - maandag 18 augustus 2014 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 09:13 schreef FR-Elmo het volgende:

[..]

Klopt, die gaat nu in.
http://www.nu.nl/sport/2454251/feyenoord-en-van-geel-dicht-bij-akkoord.html

heb m dr ff bij gezocht, inderdaad tot 2016.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 18 augustus 2014 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 09:14 schreef Stylzz het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/sport/2454251/feyenoord-en-van-geel-dicht-bij-akkoord.html

heb m dr ff bij gezocht, inderdaad tot 2016.
Zolang dit proces duurt heb ik ondanks de teleurstelling op sommige vlakken geduld. Ik neem aan dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Ben blij dat grote fouten uit het verleden niet weer gemaakt worden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5938
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Analyse: Het probleem van Feyenoord









0.0071001