BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sigthorsson

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 06 oktober 2014 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 oktober 2014 - 22:59 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik weet niet meer wat er gezegd is en in welk item. Jij kunt toch gewoon de vraag stellen. Krijg jij een antwoord. Stuur de volgende keer een prive vraag vergeet ik het ook niet.

Geef je een mooi voorbeeld:

Ik maakt vorige week de opmerking dan Ajax boij een bepaalde stand koploper kon worden. Kreeg ik een prive bericht van Renatobos ( Feyenoord supporter) met de opmerking dat dat volgens hem niet klopte. Dus ging ik opnieuw kijken hoe dat kon. Op VI stond eerst bij PSV 16/9, maar dat klopte dus niet. Moest geloof ik 19/9 zijn. Daarop maakte ik de opmerking. Kan gebeuren, fout gemaakt. later leuke mail wisseling met hem gehad over voetbal in het algemeen.

Kom maar op....
Who the fuck is Renatobos......????
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 06 oktober 2014 - 23:02   quote  deeplink  
Waarom Ajax zoveel spelers koopt die niet dat gene brengen wat ervan ze verwacht wordt? Is goedkoop misschien duurkoop?

Mijn vraag is: waarom kunnen kleinere clubs kwalitatief betere spelers aantrekken dan Ajax doet op bepaalde posities? Is de scouting van deze kleinere ploegen beter, efficiënter.........zeg het maar.....
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 06 oktober 2014 - 23:03   quote  deeplink  
010 supporter
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 06 oktober 2014 - 23:04   quote  deeplink  
Bizar dat hij de vraag stelt, later vond ik het wel bijzonder. Netjes geantwoord. Ik beantwoord helaas niet altijd alles omdat ik het niet terug lees. Sorry!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 06 oktober 2014 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 oktober 2014 - 23:03 schreef Bobby1972 het volgende:
010 supporter
Feijenoorder bedoel je ??
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 06 oktober 2014 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 oktober 2014 - 23:04 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Feijenoorder bedoel je ??
De eeuwige nummer 2 van Nedereland ;-)
(behalve in 1970)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 oktober 2014 door Ronald 1960 --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 06 oktober 2014 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 oktober 2014 - 23:05 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

De eeuwige nummer 2 van Nedereland ;-)
Hebben die ook supporters dan of zijn het fans, hoe dan ook ik lul niet in netnummers
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 06 oktober 2014 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 oktober 2014 - 23:03 schreef Bobby1972 het volgende:
010 supporter
O wacht ik weet het al......die meeuw, rare gast is dat
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 06 oktober 2014 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 oktober 2014 - 23:13 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

O wacht ik weet het al......die meeuw, rare gast is dat
Jij bedoelt Renato.....vreemde vogel, maar mag hem wel ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 06 oktober 2014 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 oktober 2014 - 23:18 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Jij bedoelt Renato.....vreemde vogel, maar mag hem wel ;-)
Ja die.....lijkt me een patsertje, zo'n Pelle type met zijn briljantine look, zo'n lerenjassie type aan de bar...hey chicky wat te doen vanaaf
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 07 oktober 2014 - 01:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 oktober 2014 - 22:59 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik weet niet meer wat er gezegd is en in welk item. Jij kunt toch gewoon de vraag stellen. Krijg jij een antwoord. Stuur de volgende keer een prive vraag vergeet ik het ook niet.

Geef je een mooi voorbeeld:

Ik maakt vorige week de opmerking dan Ajax boij een bepaalde stand koploper kon worden. Kreeg ik een prive bericht van Renatobos ( Feyenoord supporter) met de opmerking dat dat volgens hem niet klopte. Dus ging ik opnieuw kijken hoe dat kon. Op VI stond eerst bij PSV 16/9, maar dat klopte dus niet. Moest geloof ik 19/9 zijn. Daarop maakte ik de opmerking. Kan gebeuren, fout gemaakt. later leuke mail wisseling met hem gehad over voetbal in het algemeen.

Kom maar op....
De reden dat hij jouw een privebericht stuurt is simpel, hij heeft een ban voor het Ajax-forum dus zal hij je hier niet aan kunnen spreken! Daarnaast snap je toch wel dat je jezelf op een forum bevind???? Dat betekent dat je een discussie voert waar iedereen zicht heeft op wat er besproken wordt. Dus of je zal terug moeten lezen, of je zal in moeten dammen,
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 07 oktober 2014 - 01:38   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 oktober 2014 door Ajax Warrior --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 07 oktober 2014 - 12:35   quote  deeplink  
Ja die, toch grappig dat hij mij een prive bericht stuurde. VI had een fout gemaakt t.a.v. het doelsaldo.
remco k
 remco k - dinsdag 07 oktober 2014 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 oktober 2014 - 22:59 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik weet niet meer wat er gezegd is en in welk item. Jij kunt toch gewoon de vraag stellen. Krijg jij een antwoord. Stuur de volgende keer een prive vraag vergeet ik het ook niet.

Geef je een mooi voorbeeld:

Ik maakt vorige week de opmerking dan Ajax boij een bepaalde stand koploper kon worden. Kreeg ik een prive bericht van Renatobos ( Feyenoord supporter) met de opmerking dat dat volgens hem niet klopte. Dus ging ik opnieuw kijken hoe dat kon. Op VI stond eerst bij PSV 16/9, maar dat klopte dus niet. Moest geloof ik 19/9 zijn. Daarop maakte ik de opmerking. Kan gebeuren, fout gemaakt. later leuke mail wisseling met hem gehad over voetbal in het algemeen.

Kom maar op....
Ik reageer op iets wat jij stelt, en waarmee je me zelfs min of meer beschuldigend toespreekt, iets dat gewoon totaal niet klopt en waarmee je weer mensen woorden in de mond legt..

Daarnaast heb ik het gister ook al weer uitgelegd..
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 08 oktober 2014 - 00:55   quote  deeplink  
Ik vroeg specifiek naar waar het betrekking op heeft. En lijkt me niet meer dan logisch!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 08 oktober 2014 - 10:14   quote  deeplink  
http://www.voetbalprimeur.nl/media/403546/cruijff-doet-olsen-penalty-samen-met-xavi.html?

Het blijft leuk om te zien...

Kijk maar eens goed Kolbeinn Sigthorsson ;-)
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 oktober 2014 - 15:46   quote  deeplink  
http://www.ajaxshowtime.com/mobile/opinie/82339
remco k
 remco k - woensdag 08 oktober 2014 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 oktober 2014 - 00:55 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik vroeg specifiek naar waar het betrekking op heeft. En lijkt me niet meer dan logisch!
En dat heb ik ook uitgelegd.. Maar je leest gewoon niet..
Peterhs
 Peterhs - donderdag 09 oktober 2014 - 00:03   quote  deeplink  
quote:
Hij spreekt gewoon zo keihard de waarheid dat je er bijna bang van word.
Eide
 Eide - donderdag 09 oktober 2014 - 00:36   quote  deeplink  
Ik blijf het grappig vinden dat mensen elk jaar weer zich verbazen over Frank de Boer terwijl wat hij doet er wel duimendik bovenop ligt. Als het minder goed gaat gaat FdB altijd nadrukkelijk voor de ploeg en de spelers staan. Hij wuift alle kritiek weg en blijft positief. Elk jaar weer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 oktober 2014 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 09 oktober 2014 - 00:40   quote  deeplink  
Wat heb ik gezegd wat volgens jou niet klopt........
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 oktober 2014 - 07:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 oktober 2014 - 00:03 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Hij spreekt gewoon zo keihard de waarheid dat je er bijna bang van word.
Helaas wel ja.. Als een Vitesse spitsen als Bony en Dauda aan kan trekken
een Cambuur een Obeche een Pec een Necid een Willem 2 een Sahar
Psv Luuk de Jong Feyenoord Kazim een Nac een Perica ect ect
Waarom hebben wij dan in hemelsnaam die IJslander nog rondlopen?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 oktober 2014 - 07:57   quote  deeplink  
http://www.ajaxshowtime.com/mobile/bijzaken-en-geruchten/82357

Haha knap hoor..
Peterhs
 Peterhs - donderdag 09 oktober 2014 - 11:45   quote  deeplink  
Ik schrik alleen maar van dit bericht.
Pleurt gewoon op met die kutspeler!

Sigthórsson: "Ik kon ook echt naar clubs in iedere grote competitie"
donderdag 9 oktober 2014 om 11:07 door Fabian Bijman
Ajax versterkte zich afgelopen zomer met spitsen Richairo Zivkovic en Arkadiusz Milik. Met het aantrekken van de puntaanvallers speelde de club in op het zeker lijkende vertrek van Kolbeinn Sigthórsson. De spits uit IJsland bleef uiteindelijk toch bij Ajax. Dat de club twee nieuwe concurrenten aantrok, vatte de eerste spits niet op als een teken dat Ajax niet tevreden was over zijn prestaties.

"Zo heb ik het niet ervaren", zegt Sigthórsson in gesprek met Voetbal International. "De andere aanvallers werden gehaald op het moment dat zowel Ajax als ikzelf dacht dat ik de club zou verlaten. Ik kon ook echt naar clubs in iedere grote competitie. Maar langzaam veranderde mijn gevoel, ik zag het steeds positiever in. Ik voel dat ik nog niet klaar ben bij Ajax en dat ik hier nog wat te bewijzen heb. Die drang leeft heel sterk in mij. Nu het seizoen is begonnen weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt."

Inmiddels lijkt er sprake van een totale ommekeer. Sigthórsson gaat zijn contract bij Ajax mogelijk op korte termijn met twee jaar te verlengen. De complimenten van trainer Frank de Boer en directeur voetbalzaken Marc Overmars aan zijn adres doen de IJslander goed. "Het is heel prettig dat de mensen die er toe doen vertrouwen in me hebben en dat ze weten dat ik de nummer één spits van Ajax kan zijn. Ik wil ze absoluut terugbetalen met goed spel en veel doelpunten", aldus Sigthórsson in VI.
remco k
 remco k - donderdag 09 oktober 2014 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 oktober 2014 - 00:40 schreef Bobby1972 het volgende:
Wat heb ik gezegd wat volgens jou niet klopt........
Ga nou gewoon lezen man. Het staat er allemaal.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 oktober 2014 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 oktober 2014 - 11:45 schreef Peterhs het volgende:
Ik schrik alleen maar van dit bericht.
Pleurt gewoon op met die kutspeler!

Sigthórsson: "Ik kon ook echt naar clubs in iedere grote competitie"
donderdag 9 oktober 2014 om 11:07 door Fabian Bijman
Ajax versterkte zich afgelopen zomer met spitsen Richairo Zivkovic en Arkadiusz Milik. Met het aantrekken van de puntaanvallers speelde de club in op het zeker lijkende vertrek van Kolbeinn Sigthórsson. De spits uit IJsland bleef uiteindelijk toch bij Ajax. Dat de club twee nieuwe concurrenten aantrok, vatte de eerste spits niet op als een teken dat Ajax niet tevreden was over zijn prestaties.

"Zo heb ik het niet ervaren", zegt Sigthórsson in gesprek met Voetbal International. "De andere aanvallers werden gehaald op het moment dat zowel Ajax als ikzelf dacht dat ik de club zou verlaten. Ik kon ook echt naar clubs in iedere grote competitie. Maar langzaam veranderde mijn gevoel, ik zag het steeds positiever in. Ik voel dat ik nog niet klaar ben bij Ajax en dat ik hier nog wat te bewijzen heb. Die drang leeft heel sterk in mij. Nu het seizoen is begonnen weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt."

Inmiddels lijkt er sprake van een totale ommekeer. Sigthórsson gaat zijn contract bij Ajax mogelijk op korte termijn met twee jaar te verlengen. De complimenten van trainer Frank de Boer en directeur voetbalzaken Marc Overmars aan zijn adres doen de IJslander goed. "Het is heel prettig dat de mensen die er toe doen vertrouwen in me hebben en dat ze weten dat ik de nummer één spits van Ajax kan zijn. Ik wil ze absoluut terugbetalen met goed spel en veel doelpunten", aldus Sigthórsson in VI.
Lekker bijtekenen dan Frank en Marc zullen het wel goed hebben toch?
Echt een schande dat deze speler zoveel krediet krijgt.
Peterhs
 Peterhs - donderdag 09 oktober 2014 - 12:57   quote  deeplink  
Als ik Zivkovic was, dan had ik meteen op de transferlijst gezet willen worden.
Dan vinden ze het gek dat er spelers zijn die niet meer naar ons uberhaupt willen komen. Vind je het gek als er zo met een hoop spelers worden omgesprongen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 oktober 2014 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 oktober 2014 - 12:57 schreef Peterhs het volgende:
Als ik Zivkovic was, dan had ik meteen op de transferlijst gezet willen worden.
Dan vinden ze het gek dat er spelers zijn die niet meer naar ons uberhaupt willen komen. Vind je het gek als er zo met een hoop spelers worden omgesprongen.
Zivkovic krijgt zijn kans nog wel. Milik is veel ernstiger je ziet je concurrent wekelijks falen
en dan schiet je er twee en daarna 6 in en dan blijf je nog op de bank.
Als je dan geen kans krijgt ben je met een jaar verhuur eigenlijk niks opgeschoten.
Zimling idem dito.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 09 oktober 2014 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 oktober 2014 - 00:40 schreef Bobby1972 het volgende:
Wat heb ik gezegd wat volgens jou niet klopt........
Alleen die ...... kloppen van wat jij zegt.
En dat je de broer van Stallone bent misschien?
bully
 bully - donderdag 09 oktober 2014 - 21:05   quote  deeplink  
De Ajax-sekte
Gepubliceerd: 8 oktober 2014 08:49 | Laatst gewijzigd: 8 oktober 2014 08:59

Door Edwin Struis
Bekijk alle columns van Edwin Struis
Omdat ik, as en weder dienende, komende zaterdag voet hoop te zetten op IJslandse bodem, keek ik afgelopen zondag met meer dan gemiddelde belangstelling naar de eredivisietopper - op papier althans - tussen Ajax en PEC Zwolle. En dan met name naar de man die de spitspositie inneemt bij de thuisclub.

Kolbeinn Sigthorsson heeft als spits van het IJslandse elftal een zekere reputatie opgebouwd. Op zijn conduitestaat prijken naast 24 interlands liefst 16 goals, een aardig gemiddelde, zeker voor IJslandse begrippen.

Met dat aantal treffers heeft hij illustere soortgenoten als Pétur Pétursson (11 goals in 41 interlands) al achter zich gehouden en krijgt hij langzaam all-time topscorer Eidur Gudjohnsen (24 goals) in zicht.

Omdat het dekkingspercentage van eredivisieverdedigers doorgaans laag is en hij een week eerder tegen NAC Breda zowaar drie keer had gescoord, verwachtte ik een soort Goalbeinn-show, een definitieve afrekening met het verleden dat gekenmerkt werd door veel blessureleed en improductiviteit. Dat viel dus bitter tegen.

Sigthorsson spreidde weliswaar een enorme werklust ten toon, maar van enige finesse of doelgerichtheid was geen sprake. In zijn periode bij AZ omschreef ik hem ooit als een sierlijke IJslandse pony, maar van die lichtvoetigheid is helaas weinig meer over.

De elegante ruin van toen is een ordinair werkpaard geworden. Een bonkige midvoor die me nog het meest aan Horst Hrubesch doet denken, maar die scoorde tenminste nog. Kansen voor Sigthorsson zijn als paarlen voor de zwijnen. Hij komt steeds een stapje te laat en zijn wendbaarheid laat zich vergelijken met die van een containerschip in de Rotterdamse haven.

Op YouTube zag ik een filmpje waarin al zijn vijftien AZ-treffers uit het seizoen 2010/2011 langskwamen. Dat hij regelmatig handschoenen droeg als IJslander, het zij hem vergeven, belangrijker was natuurlijk z'n aangeboren talent om koelbloedig te zijn op momenten dat het moest. Altijd aanspeelbaar, dodelijk in de afwerking; van die onbevangen opererende jongeling is weinig meer over.

Powerlifter
Natuurlijk is het lastig voetballen in de punt van de Amsterdamse aanval, zeker in het Ajax van tegenwoordig, waarbij doelloos heen-en-weer-geschuif in de verdediging en op het middenveld tot kunst is verheven. Bruikbare voorzetten vanaf de flanken zijn zeldzaam geworden, maar bij de twee, drie gelegenheden dat het kon, liet de IJslander zich veel te weinig gelden.

Met een prominente plek voor een atletiektrainer in het technisch hart van de club, mag je toch verwachten dat er op de looptechniek van de spelers weinig aan te merken valt, maar in het geval Sigthorsson blijkt daar weinig van.

Zoals je wel vaker ziet bij dit soort spelers is de spiermassa in de loop der jaren enorm toegenomen, maar even zo vaak gaat dat ten koste van de souplesse. Nu oogt hij meer als een powerlifter dan als een ranke spits. Al de subtiliteit is uit zijn spel verdwenen.

Natuurlijk gaat het te ver om het gesukkel van Ajax alleen maar op het conto van een hulpeloze spits te schrijven. Over de hele linie is het spel van de regerend landskampioen bloedeloos te noemen. Frank de Boer vond na het duel dat er voor een fatsoenlijke wedstrijd 'twee ploegen nodig zijn', daarmee implicerend dat PEC Zwolle de wedstrijd als kijkspel om zeep zou helpen geholpen. Maar het was juist zijn eigen team dat zich geen raad wist met het balbezit.

Het plichtmatig geschuif deed pijn aan de ogen, op intuïtieve acties staat blijkbaar een verbod, risicoloos is het toverwoord. Toch was De Boer 'niet ontevreden', daar waar spelers via Twitter repten over een wanprestatie. Waarmee ze lieten zien dat ze over meer realiteitszin beschikten dan hun coach.

Af en toe kan Johan Cruijff het niet laten om te sneren richting Louis van Gaal, maar het zou de vedette van weleer sieren als hij eens de vinger op de zere plek in de eigen organisatie zou leggen. Want er staan nu minder zelf opgeleide spelers in het eerste elftal vergeleken met vier jaar geleden toen Cruijff & co de revolutie predikten. Aanklampen in Europees verband is er ook niet bij. Overwinteren in de Champions League is nog niet gelukt, vorig seizoen kreeg Ajax een flinke draai om de oren van een Europese middenklasser als Red Bull Salzburg.

Besmet
De meeste aankopen renderen niet, goede, jonge spelers ontwikkelen zich elders, echte toppers kondigen zich niet aan in de jeugdopleiding en al helemaal niet in offensieve zin. Toch gek voor een club die het voetbal ooit verrijkte met genadeloze goalgetters als Cruijff, Van Basten, Kieft, Bosman, Bergkamp en Kluivert.

Op deze manier komt de club steeds verder weg te staan van het gedachtegoed van De Verlosser himself wiens (heilige) geest enkel nog in Camp Nou rondwaart, in de Arena allang niet meer. Ajax is een naar binnen gerichte onderneming geworden waarvan de medewerkers elkaar elke dag vertellen hoe goed ze wel niet zijn, maar intussen de greep op de werkelijkheid al een tijdje kwijt zijn.

Een type als Patrick Kluivert zou prima passen op De Toekomst als spitsentrainer, maar ja, sinds zijn samenwerking met Louis van Gaal is hij besmet verklaard. In de sekte die Ajax heet, gaat loyaliteit nu eenmaal voor kwaliteit. En dat zien we elke wedstrijd terug.

Door: NU.nl/Edwin Struis

Beeld: ANP

http://www.nusport.nl/column/3897835/ajax-sekte.html
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 09 oktober 2014 - 21:21   quote  deeplink  
Een eventuele nieuwe assistent-trainer moet wel in de klaverjas club passen van de Boer en Overmars!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 oktober 2014 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - donderdag 09 oktober 2014 - 21:48   quote  deeplink  
Niet om de loftrompet over Cruijff op te steken maar die column slaat natuurlijk als een pik op een drumstel. Alinea's lang een klaagzang over Sightorsson, dan komt uit het niets een opmerking richting Cruijff en ten slotte wordt de naam Kluivert even op papier gekwakt, zonder dat daar een steekhoudend betoog aan ten grondslag ligt.

En dat van iemand die z'n centjes verdient met schrijven. Dit doet pijn aan mijn ogen qua opbouw en argumentatie.

Gemiste kans ook, want een sluitend betoog over het aanpakken van de opleiding van aanvallers zit best wel muziek in. Maar deze Edwin Struis slaat de plank behoorlijk mis.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 oktober 2014 door Eide --
Eide
 Eide - donderdag 09 oktober 2014 - 22:27   quote  deeplink  
De Boer: 'Het kwartje is gevallen bij Zivkovic, maar de weg is nog lang'

Richairo Zivkovic maakte in de zomer de overstap van FC Groningen naar Ajax. In Amsterdam kwam hij tot dusver nog niet tot speelminuten in het eerste elftal, maar trainer/coach Frank de Boer ziet naar zijn zeggen progressie bij het talent en is blij dat hij de lat momenteel minder hoog legt dan bij zijn entree bij de regerend landskampioen.

"Hoe hoog leg je de lat zelf? Dan kom je uiteindelijk in een teleurstelling terecht. Ik kan ook de lat hoog leggen door te stellen dat ik de Champions League wil winnen. Dan weet je bij voorbaat dat het op een teleurstelling uit zal lopen. Natuurlijk willen wij die winnen, maar als dat zou gebeuren zou dat een ongelofelijke verrassing zijn. Je moet doelstellingen hebben, maar je moet ze niet onbereikbaar maken. Ik denk dat hij dat een beetje heeft gedaan", aldus De Boer tegenover Ajax TV.

Zivkovic lijkt steeds beter in zijn vel te zitten tijdens wedstrijden met het beloftenteam van Ajax in de Jupiler League. "Hij ziet nu in dat hij nog een lange weg te gaan heeft. We hebben hem gezegd dat hij eerst maar eens zes maanden moest wennen aan het spelletje en aan de club. Het is hier heel anders dan bij FC Groningen. Wij spelen anders, daar was hij meer een counterspits en dat ben je hier niet. Het voordeel is dat hij pas achttien is en nog veel kan leren. Hij heeft in de Eredivisie al laten zien dat hij een Eredivisiewaardige speler kan zijn en hij kan uitgroeien tot een internationale speler. Daar willen wij naartoe werken."

De Boer is tot dusver tevreden met de ontwikkeling van zijn aanvallende talent. "Ik denk dat het kwartje wel is gevallen op dit moment. Je ziet nu ook dat hij het accepteert en bezig is om beter te worden en niet gefrustreerd is dat hij niet bij de selectie zit. Ik ben blij met de doelpunten die hij heeft gemaakt, maar meer nog met het spel dat hij heeft laten zien."

Bron

-------------

Kortom, Zivkovic zullen we voor de winter niet snel bij Ajax 1 zien. Tot die tijd heeft Sightorsson dus De Boer te overtuigen tenzij Milik hele bijzondere dingen gaat laten zien op de training. Gemengde gevoelens bij dit bericht zeg maar.
remco k
 remco k - vrijdag 10 oktober 2014 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 oktober 2014 - 12:57 schreef Peterhs het volgende:
Als ik Zivkovic was, dan had ik meteen op de transferlijst gezet willen worden.
Dan vinden ze het gek dat er spelers zijn die niet meer naar ons uberhaupt willen komen. Vind je het gek als er zo met een hoop spelers worden omgesprongen.
De Boer geeft vandaag aan dat het hem ook gewoon verteld is dat ie eerst maar eens een half jaar moest gaan wennen..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 10 oktober 2014 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2014 - 22:36 schreef remco k het volgende:

[..]

De Boer geeft vandaag aan dat het hem ook gewoon verteld is dat ie eerst maar eens een half jaar moest gaan wennen..
Lijkt me ook wel logisch..
remco k
 remco k - vrijdag 10 oktober 2014 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2014 - 22:37 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel logisch..
Zeker.. Die jongen is als talent gehaald, niet als gearriveerde speler..Dan heb je gewoon veel tijd nodig om het spelletje te snappen..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 10 oktober 2014 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2014 - 22:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Zeker.. Die jongen is als talent gehaald, niet als gearriveerde speler..Dan heb je gewoon veel tijd nodig om het spelletje te snappen..
Jawel, maar het is gewoon verwarrend dat hij bij Groningen wel in de basis stond....en zich waar maakte
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 10 oktober 2014 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2014 - 22:51 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Jawel, maar het is gewoon verwarrend dat hij bij Groningen wel in de basis stond....en zich waar maakte
Vind ik niet. Het ajax-spelletje is gewoon heel lastig en veelal in een veel kleinere ruimte dan bij de meeste andere clubs.
Geen enkele door ajax gekochte speler stond er vanaf het begin. Nou ja, op een enkeling na dan;-)
Eide
 Eide - vrijdag 10 oktober 2014 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2014 - 23:04 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het ajax-spelletje is gewoon heel lastig en veelal in een veel kleinere ruimte dan bij de meeste andere clubs.
Geen enkele door ajax gekochte speler stond er vanaf het begin. Nou ja, op een enkeling na dan;-)
Eens, Zivkovic kwam uit een situatie waar er veel op de counter werd gespeeld, waar het regelmatig met veel ruimte achter verdedigers in de 1 op 1 kwam. Het Ajax spelletje is echt wel heel anders. Hij heeft daar de techniek en de fysiek wel voor in potentie maar ik vind het eigenlijk wel goed dat men hem de tijd gunt daar in te komen. En als hij in oktober en november de sterren van de hemel speelt bij jong Ajax kan FdB hem nog altijd over zetten.

Ik heb meet moeite met het uitblijven van kansen voor Milik.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 10 oktober 2014 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2014 - 23:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens, Zivkovic kwam uit een situatie waar er veel op de counter werd gespeeld, waar het regelmatig met veel ruimte achter verdedigers in de 1 op 1 kwam. Het Ajax spelletje is echt wel heel anders. Hij heeft daar de techniek en de fysiek wel voor in potentie maar ik vind het eigenlijk wel goed dat men hem de tijd gunt daar in te komen. En als hij in oktober en november de sterren van de hemel speelt bij jong Ajax kan FdB hem nog altijd over zetten.

Ik heb meet moeite met het uitblijven van kansen voor Milik.
Ik ben het helemaal eens met je laatste zin. (neem tenminste aan dat 'meet', 'meer' moet zijn ;-))
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 10 oktober 2014 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2014 - 23:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens, Zivkovic kwam uit een situatie waar er veel op de counter werd gespeeld, waar het regelmatig met veel ruimte achter verdedigers in de 1 op 1 kwam. Het Ajax spelletje is echt wel heel anders. Hij heeft daar de techniek en de fysiek wel voor in potentie maar ik vind het eigenlijk wel goed dat men hem de tijd gunt daar in te komen. En als hij in oktober en november de sterren van de hemel speelt bij jong Ajax kan FdB hem nog altijd over zetten.

Ik heb meet moeite met het uitblijven van kansen voor Milik.
Die van Zagreb schijnt het beter te doen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 10 oktober 2014 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2014 - 23:04 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het ajax-spelletje is gewoon heel lastig en veelal in een veel kleinere ruimte dan bij de meeste andere clubs.
Geen enkele door ajax gekochte speler stond er vanaf het begin. Nou ja, op een enkeling na dan;-)
Het Ajax spelletje leer je door te spelen....niet op wiki...met Sigi spelen we met 10 man...veel slechter zal het niet gaan dan...dus onzin!
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 11 oktober 2014 - 07:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2014 - 23:34 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Die van Zagreb schijnt het beter te doen...
Daar wisten we al van dat hij conditioneel achterliep en heeft de pech dat
hij een enkel blessure opliep. Schijnt wel weer mee te trainen dus ben benieuwd
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 11 oktober 2014 - 07:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2014 - 23:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het Ajax spelletje leer je door te spelen....niet op wiki...met Sigi spelen we met 10 man...veel slechter zal het niet gaan dan...dus onzin!
Nee maar dat zien we al langer.. Milik mag niet eens invallen als het slecht gaat en
met Zivkovic durf ik het ook wel een paar wedstrijden aan hoor.
remco k
 remco k - zaterdag 11 oktober 2014 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2014 - 23:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het Ajax spelletje leer je door te spelen....niet op wiki...met Sigi spelen we met 10 man...veel slechter zal het niet gaan dan...dus onzin!
Volgens mij speelt ie ook..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 11 oktober 2014 - 09:54   quote  deeplink  
Niet met die spelers waar hij mee hoort te spelen....gooi hem voor de leeuwen!!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 11 oktober 2014 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2014 - 23:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het Ajax spelletje leer je door te spelen....niet op wiki...met Sigi spelen we met 10 man...veel slechter zal het niet gaan dan...dus onzin!
Klopt! En hij speelt ook bij jong ajax. Ik denk dat hij (Zivkovic) zou verzuipen als hij direct in ajax 1 had gespeeld. Hij was gewend om veel ruimte voor zich te hebben bij Groningen en dat heb je bij ajax niet omdat je dan in een veel kleinere ruimte speelt (op de helft van de tegenstander).

Zoals ik al eerder zei: Elke speler die door ajax is gekocht, heeft tijd nodig om het ajax-spelletje eigen te maken. Er zijn/waren maar heel weinig spelers die er ook daadwerkelijk direct stonden.....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 11 oktober 2014 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 oktober 2014 - 07:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Helaas wel ja.. Als een Vitesse spitsen als Bony en Dauda aan kan trekken
een Cambuur een Obeche een Pec een Necid een Willem 2 een Sahar
Psv Luuk de Jong Feyenoord Kazim een Nac een Perica ect ect
Waarom hebben wij dan in hemelsnaam die IJslander nog rondlopen?
Heb je dan de zekerheid dat 1 van de genoemde spelers wel zou slagen bij Ajax dan???
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 11 oktober 2014 - 10:34   quote  deeplink  
Waren er dan überhaupt supporters hier die hadden verwacht dat Zivkovic direct in Ajax 1 zou worden opgesteld??
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 11 oktober 2014 - 10:34   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 oktober 2014 door Ajax Warrior --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sigthorsson









0.0206208