|
|
Bobby1972
|
|
|
Eto'o is exit en nu heeft Ajax het over plan B.
Dat er nog een spits komt, lijkt inmiddels wel een zekerheid. Trainer Frank de Boer heeft al meermaals aangegeven dat hij nog naar aanvallende versterking zoekt.
Ajax is over het algemeen niet zo gelukkig met termen als plan-B of 'schaduwlijst', maar wie weet is dat straks anders en zijn we allemaal blij en tevree. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nou, je hebt altijd een Plan B als je zoekt naar versterking toch? Er is altijd een kans dat de nummer 1 op de lijst niet wil, kan of mag. Daarnaast is de selectie met 2 spitsen wel erg ondiep, er vanuit gaande dat Siggie elk moment richting QPR kan gaan.
Ik beschouw alle namen op dit moment als geruchten en niet meer dan dat. Ik denk dat je er hooguit een type uit kan halen. Het lijkt er dus op dat Ajax een relatief ervaring spits zoekt die met de rug naar het doel kan voetballen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
zoeken en uiteindelijk vinden is vers 2. Ze hebben nog 1,5 week. Los van Sigi geloof ik wel dat Ajax nog de wens heeft voor een ervaren spits. Denk toch dat ze de voorgaande jaren in hun achterhoofd hebben van het missen van een klassieke spits.
Denk dat de meesten van ons wel weer eens een echte scorende spits zouden willen zien bij Ajax, ik acht de kans groter dat het blijft zoals het nu is.
Natuurlijk staat men open voor een spits die zou passen in het plaatje. Ajax geeft mij echter niet het gevoel hier heel veel moeite voor te willen doen en tot het uiterste te gaan.
Het is nog 1,5 week en je weet het natuurlijk nooit......
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 augustus 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
't is wel lastig om een paar namen te noemen. Misschien een ervaren spits huren die op de bank zit maar nog niet helemaal aan het eind van zn latijn is. Een beetje zoals Torres(begrijp me niet verkeerd ik dien hem niet aan als optie slechts als voorbeeld!), hij is 30 kan dus nog een paar jaar mee en is een fitte jongen die sterk is aan de bal. zn type zou Ajax wel kunnen huren denk ik.
misschien Arouna Koné. Nu Fulham gedegradeerd is zullen ze misschien Mitroglou wel willen verkopen en Sunderland wil misschien wel weer van Altidore af.
Edit: misschien gaan ze alsnog wel voor VD Vaart, de Boer vond hem de ideale spits.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 augustus 2014 door NatjosFC -- |
|
|
|
|
ajaxboy2
|
|
|
Wat een onzin. Eto"o is nog echt niet afgezegd hoor. Ajax heeft alleen aangegeven dat men op zoekt gaat naar andere opties, Liverpool heeft Balotelli bijna binnen en Arsenal gaat voor Cavani. Zal me niks verbazen dat het nog met Eto"o rond komt |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax kan zomaar met iemand komen die je niet verwacht..... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
VDV heeft aangegeven zijn contract bij HSV uit te dienen. 2015 is hij transfervrij en dan komt een terugkeer naar Amsterdam wel in beeld denk ik.
Er zijn zat spitsen te koop natuurlijk. Waar ik vreemd genoeg de media nog niet op heb aan zien slaan is hoe we het kennelijk nu gewoon vinden dat Ajax actief shopt een de Premier League en Bundesliga. Daarmee wordt de markt aan spelers aanzienlijk groter dan dat je alleen in Denemarken en Zweden kijkt. Daaraan merk je ook dat Ajax toch op een ander vlak aan het concurreren is. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 - 12:56 schreef ajaxboy2 het volgende:Wat een onzin. Eto"o is nog echt niet afgezegd hoor. Ajax heeft alleen aangegeven dat men op zoekt gaat naar andere opties, Liverpool heeft Balotelli bijna binnen en Arsenal gaat voor Cavani. Zal me niks verbazen dat het nog met Eto"o rond komt Ik begrijp dat je weer een "uiterst betrouwbare bron" hebt?
Edit: Marc Overmars heeft trouwens uitdrukkelijk gezegd dat Ajax niet meer in de markt is voor Samual Eto'o en dat Ajax niet meer in gesprek gaat met het management van Eto'o.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 augustus 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 - 12:43 schreef Bobby1972 het volgende:zoeken en uiteindelijk vinden is vers 2. Ze hebben nog 1,5 week. Los van Sigi geloof ik wel dat Ajax nog de wens heeft voor een ervaren spits. Denk toch dat ze de voorgaande jaren in hun achterhoofd hebben van het missen van een klassieke spits. Denk dat de meesten van ons wel weer eens een echte scorende spits zouden willen zien bij Ajax, ik acht de kans groter dat het blijft zoals het nu is. Natuurlijk staat men open voor een spits die zou passen in het plaatje. Ajax geeft mij echter niet het gevoel hier heel veel moeite voor te willen doen en tot het uiterste te gaan. Het is nog 1,5 week en je weet het natuurlijk nooit...... Op basis waarvan geeft Ajax jou niet dat gevoel??
Ik denk ook dat Ajax nog wel ergens mee bezig is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 - 12:56 schreef ajaxboy2 het volgende:Wat een onzin. Eto"o is nog echt niet afgezegd hoor. Ajax heeft alleen aangegeven dat men op zoekt gaat naar andere opties, Liverpool heeft Balotelli bijna binnen en Arsenal gaat voor Cavani. Zal me niks verbazen dat het nog met Eto"o rond komt Je niks verbazen?? Je bron wist het allemaal zo zeker..?? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik vind dat je dat mannetje Ajaxboy2 totaal moet negeren dat is een onruststokertje. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 - 13:01 schreef Eide het volgende:VDV heeft aangegeven zijn contract bij HSV uit te dienen. 2015 is hij transfervrij en dan komt een terugkeer naar Amsterdam wel in beeld denk ik. Er zijn zat spitsen te koop natuurlijk. Waar ik vreemd genoeg de media nog niet op heb aan zien slaan is hoe we het kennelijk nu gewoon vinden dat Ajax actief shopt een de Premier League en Bundesliga. Daarmee wordt de markt aan spelers aanzienlijk groter dan dat je alleen in Denemarken en Zweden kijkt. Daaraan merk je ook dat Ajax toch op een ander vlak aan het concurreren is. Huntelaar liet ergens vorige week weten dat zijn club nog geen contact met hem heeft gezocht over verlenging.. Het is wat ver gezocht want eigenlijk kwalitatief gezien onhaalbaar voor ajax, maar zou het echt te ver gezocht zijn?? |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Volgens een uiterst betrouwbare bron heeft ajaxboy2 een uitzonderlijk klein pikkie. Tevens heeft hij borsten en had het liever als vrouwtje geboren willen worden. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Er moet toch wel ergens nog een ervaren spits zijn die voor Ajax een meerwaarde kan hebben en die betaalbaar is. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Die is er zeker en die gaat Ajax ook echt wel halen. Je hebt nog 1.5e week, daar is meestal de laatste dag van dat er heeeel veel transfers plaats vinden. Prima dus nog genoeg tijd dus! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik denk wel dat Ajax open staat voor een spits die een aanvulling zou zijn en voldoet aan de eisen. De vraag is meer; gaat Ajax die nog vinden in 1,5 week tijd.
Als je echt iets wil, dan kom je ook met iets. Namen is zeker moeilijk nu. Als Ajax komt met een spits dan is dat zeker iemand die wat ouder is en reeds wat heeft laten zien. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 - 12:56 schreef ajaxboy2 het volgende:Wat een onzin. Eto"o is nog echt niet afgezegd hoor. Ajax heeft alleen aangegeven dat men op zoekt gaat naar andere opties, Liverpool heeft Balotelli bijna binnen en Arsenal gaat voor Cavani. Zal me niks verbazen dat het nog met Eto"o rond komt Onzin?? De mededeling van Marc Overmars laat geen enkele twijfel aan duidelijkheid: "Ajax ziet af van Samuel Eto'o". Het kan volgens mij echt niet duidelijker. Eerlijk gezegd heb ik geen moment geloofd dat deze 33-jarige grootverdiener het prachtige shirt van Ajax zou gaan dragen. Zijn salaris in Rusland (en Engeland?) was rond de € 20 miljoen. Had jij nou echt gedacht, dat hij bij ons zou komen spelen? Eto'o heeft de aanbieding van Ajax alleen maar gebruikt in zijn onderhandelingen met Liverpool, Inter enz. Geloof mij, hij was geen moment serieus om naar Amsterdam te komen!
Ik heb er alle vertrouwen in dat Marc Overmars met een goed alternatief komt. Pas op 1 september, om 24:00 uur is het einde (transfer)verhaal. Elke topploeg heeft een "plan B", daar is niks mis mee. Misschien zelfs een "plan C". En we weten met z'n allen, dat de meeste (top)transfers pas in het laatste uur van de transferperiode rondkomen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 - 13:26 schreef Bobby1972 het volgende:Ik denk wel dat Ajax open staat voor een spits die een aanvulling zou zijn en voldoet aan de eisen. De vraag is meer; gaat Ajax die nog vinden in 1,5 week tijd. Als je echt iets wil, dan kom je ook met iets. Namen is zeker moeilijk nu. Als Ajax komt met een spits dan is dat zeker iemand die wat ouder is en reeds wat heeft laten zien. Ajax heeft waarschijnlijk een constante actuele lijst met spelers die interessant zijn voor de club, en niet alleen voor de spits positie, maar voor iedere positie in naar mijn idee ook nog verschillende leeftijdscategorieen.
die 1.5 week is ook helemaal niet kort. De meeste transfers vinden verhoudingsgewijs plaats in de laatste week..
Het moeilijke zit hem voor Ajax ook niet in het verzinnen van een naam.. Maar al die spelers die op de lijstjes staan moeten ook maar net oren hebben naar een overgang.. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Wellicht Samaras? Is transfervrij, sterk en nog redelijk jong met 29 jaar. Is maar een optie, al speelde hij volgens mij wel meer vanaf de zijkant. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 - 13:36 schreef Oceanu het volgende:Wellicht Samaras? Is transfervrij, sterk en nog redelijk jong met 29 jaar. Is maar een optie, al speelde hij volgens mij wel meer vanaf de zijkant. Nee joh die houten Klaas is niet geschikt voor Ajax |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En Samaras is geen spits. Dat is zo'n hangende buitenspeler die ook naar binnen komt. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
"goedkopere" bekende spitsen Javier Saviola - Olympiacos Claudio Pizarro - B. Munchen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Saviola, das toch dat talent die nooit echt goed werd en nu aan het wegrotten is in Griekenland??
Wat moet die bij ons dan? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Di Maria wil weg bij Real Madrid. 't is geen spits, maar wel een leuk spelertje voor ajax, of zou hij iets te duur zijn ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 augustus 2014 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 - 14:19 schreef remco k het volgende:Saviola, das toch dat talent die nooit echt goed werd en nu aan het wegrotten is in Griekenland?? Wat moet die bij ons dan? Ik ging alleen maar even vluchtig zoeken op spitsen die nog een kort tot geen contract hadden gast. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Juist door de denk- en handelswijze van Ajax is het zeker niet gemakkelijk om een geschikt iemand te vinden. Wel denk ik dat Ajax nu verder durft te gaan t.a.v. het bedrag dat het eventueel gaat kosten. Daarmee komen er meer mogelijkheden. We gaan het meemaken..... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik had en heb niet het idee dat de handelswijze van Ajax een belemmering is. Ajax weigert alleen tegenwoordig belachelijke prijzen te betalen en boven het salarisplafond te gaan. Alle transferdoelwitten waar Ajax echt op heeft ingezet zijn sinds FdB succesvol gehaald met uitzondering van Narsingh.
Het manco zit in het verschil tussen de wensen van het publiek en die van FdB en Overmars. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 - 14:29 schreef Bobby1972 het volgende:Juist door de denk- en handelswijze van Ajax is het zeker niet gemakkelijk om een geschikt iemand te vinden. Wel denk ik dat Ajax nu verder durft te gaan t.a.v. het bedrag dat het eventueel gaat kosten. Daarmee komen er meer mogelijkheden. We gaan het meemaken..... Zou je dat eens willen toelichten... Welke handelswijze maakt het makkelijker of moeilijker? |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Je hebt zeker een spits nodig nationaal in de competitie redt je et wel maar als we over de cl praten heb je echt ervaring nodig. Ik lees meerdere namen op internet die me het meeste opvalt is PODOLSKI. Ik heb geen idee wat deze man zou kosten maar denk eerder aan 1 jaar huren,hij zit toch op de bank bij arsenal. Mischien kan Dennis is ze oude club contacteren deze speler...Wie weet. zelf kwam ik op Thierry Henry speelt nu in de VS en man die nog fit is en zo in de nl comp mee kan. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Je hebt zeker een spits nodig nationaal in de competitie redt je et wel maar als we over de cl praten heb je echt ervaring nodig. Ik lees meerdere namen op internet die me het meeste opvalt is PODOLSKI. Ik heb geen idee wat deze man zou kosten maar denk eerder aan 1 jaar huren,hij zit toch op de bank bij arsenal. Mischien kan Dennis is ze oude club contacteren van deze speler...Wie weet. zelf kwam ik op Thierry Henry speelt nu in de VS een man die nog fit is en zo in de nl comp mee kan. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Milan Baros (32) Kende bij Liverpool en Galatasaray zijn hoogtijdagen, maar kwam afgelopen seizoen moeilijk uit de verf bij het Turkse Antalyaspor. Na één seizoen was het avontuur in de Süper Lig daarom voorbij. Baros is op zoek naar een club. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Guillaume Hoarau (30) Was een vaste waarde bij Paris Saint-Germain, totdat het grote geld kwam en Hoarau plaats moest maken voor spitsen van faam en naam. Hij vertrok voor het geld naar China, maar zit inmiddels zonder club thuis. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax heeft heel lang zich vastgehouden aan het niet uitgeven van hoge transferprijzen. Bij Eto'o leek het erop dat Ajax voor het eerste bereid was om daarvan af te wijken. Maar zover is het niet gekomen. Nu is de vraag; hoever is Ajax nu bereid te gaan voor een eventuele spits? Omdat je dan pas weet hoe groot de kans is of er een gewenste speler bij komt. Omdat wanneer Ajax meer wil uitgeven je keuze groter wordt. Gaat Ajax terug naar de denk en werkwijze van de afgelopen paar jaar dan is de kans op succes veel minder groot! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Voor Eto'o was een tranfersom niet im frage. Men was bereid om via bonussen, premies en misschien wel tekengeld ruim het salarisplafond voorbij te gaan. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Bovenstaande spitsen zijn geen watjes vooral Baros was een toppertje en is 32 dus zou ideaal zijn voor Ajax om die jonge gasten les tegeven en langzaam het stokje aan hun over te geven. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 - 17:09 schreef Bobby1972 het volgende:Ajax heeft heel lang zich vastgehouden aan het niet uitgeven van hoge transferprijzen. Bij Eto'o leek het erop dat Ajax voor het eerste bereid was om daarvan af te wijken. Maar zover is het niet gekomen. Nu is de vraag; hoever is Ajax nu bereid te gaan voor een eventuele spits? Omdat je dan pas weet hoe groot de kans is of er een gewenste speler bij komt. Omdat wanneer Ajax meer wil uitgeven je keuze groter wordt. Gaat Ajax terug naar de denk en werkwijze van de afgelopen paar jaar dan is de kans op succes veel minder groot! Ajax zal echt wel weten wat het voor welke speler uit wil geven. En ajax heeft ook altijd al gezegd dat men echt wel meer wil betalen voor een speler die uitzonderlijke kwaliteiten heeft, dat hebben ze bijvoorbeeld bij van Ginkel geprobeerd..
En terug naar de denkwijze van de afgelopen jaren?? Daar is men uberhaubt nog nooit van afgestapt. Eto was een transfervrije speler, je eerste zin klopt due helemaal niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 - 17:20 schreef nora het volgende:Bovenstaande spitsen zijn geen watjes vooral Baros was een toppertje en is 32 dus zou ideaal zijn voor Ajax om die jonge gasten les tegeven en langzaam het stokje aan hun over te geven. Baros heeft een of twee goede seizoenen gespeeld. Daarna en daarvoor weinig laten zien, was ook eigenlijk nooit een vaste waarde in het nationale elftal totdat Koller stopte..
En heeft de afgelopen 6 jaar niet 1 keer meer dan 30 potjes gespeeld.
Nee sorry, maar dat vind ik in geen enkele zin een topper die we zouden kunnen gebruiken, vind hem zelfs minder dan de 3 spitsen die we nu hebben.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik laat me graag verrassen, kom meer met een 'klassieke' spits...... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
ach in de basis was het een hele goede spits maar hij was ook een techn/spits en volgens mij zou hij indien hij zin heeft en nog een keer wil vlammen uitermate geschikt zijn voor Ajax. |
|
|
|
|
f-side
|
|
|
ik weet nog wel een aantal goeie spitsen wat dachten jullie van soriano of mane van red bul salzburg |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Ik lees net klaas jan huntelaar meteen halen overmars...
Twitter mike verwey dus....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 augustus 2014 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik kijk net even op Twitter.... die tweet heeft Mike Verweij in ieder geval niet op z'n account staan. De laatste is dat Ajax Zapata ook bekeek (net als Feyenoord) maar hem niet goed genoeg vond. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Goed lezen schele het staat er onder, niet zo dom ouwe. .
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 augustus 2014 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 - 13:29 schreef Pavlov14 het volgende:[..] Onzin?? De mededeling van Marc Overmars laat geen enkele twijfel aan duidelijkheid: " Ajax ziet af van Samuel Eto'o". Het kan volgens mij echt niet duidelijker. Eerlijk gezegd heb ik geen moment geloofd dat deze 33-jarige grootverdiener het prachtige shirt van Ajax zou gaan dragen. Zijn salaris in Rusland (en Engeland?) was rond de € 20 miljoen. Had jij nou echt gedacht, dat hij bij ons zou komen spelen? Eto'o heeft de aanbieding van Ajax alleen maar gebruikt in zijn onderhandelingen met Liverpool, Inter enz. Geloof mij, hij was geen moment serieus om naar Amsterdam te komen! Ik heb er alle vertrouwen in dat Marc Overmars met een goed alternatief komt. Pas op 1 september, om 24:00 uur is het einde (transfer)verhaal. Elke topploeg heeft een "plan B", daar is niks mis mee. Misschien zelfs een "plan C". En we weten met z'n allen, dat de meeste (top)transfers pas in het laatste uur van de transferperiode rondkomen. Hij doet een beetje popiejopie, maar het klopt denk ik wel deels, ze laten Eto'o maar zitten nu. Als Eto'o wil komt hij maar naar Ajax. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Samaras een houten Klaas? Is buitenspeler en alleen vrij lang. |
|
|
|