BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan B; toch nog een spits of mooi zo laten zoals het nu is!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - vrijdag 29 augustus 2014 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2014 - 12:34 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax gaat niks meer kopen zoals ik al voorspelde. Dit is nu een mooi voorbeeld van risico nemen. Wanneer hij nu opnieuw niet presteert dan worden er uiteindelijk ook andere mensen op afgerekend. Hoe groot is de kans dat hij ineens wel veel gaat scoren?

Een hardwerkende Sigthorsson is heel wat anders dan een kwalitatief goede spits die speelt zoals Ajax dat zou wensen.
Waarom moeten er dan andere mensen worden afgerekend??
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 29 augustus 2014 - 16:34   quote  deeplink  
Oorzaak-gevolg. Moeten is niet het juiste woord. Wanneer nu blijkt dat de gekozen strategie niet goed uitpakt is een verandering vaak een gevolg. In voetbal zie je vaak dat dat ook als gevolg heeft dat er bepaalde mensen vertrekken.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 29 augustus 2014 - 16:51   quote  deeplink  
'Zoekend Manchester United wordt concreet en laat Ajax beven'

Als Blind echt vertrekt, zal Marc zeggen: zo snel konden wij geen vervanger meer krijgen. Passiviteit wordt uiteindelijk altijd afgestraft!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 29 augustus 2014 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2014 - 16:51 schreef Bobby1972 het volgende:

Als Blind echt vertrekt, zal Marc zeggen: zo snel konden wij geen vervanger meer krijgen. Passiviteit wordt uiteindelijk altijd afgestraft!
Blind gaat niet weg.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 29 augustus 2014 - 17:21   quote  deeplink  
Als jij het zegt Nenam :)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 29 augustus 2014 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2014 - 17:21 schreef Bobby1972 het volgende:
Als jij het zegt Nenam :)
Iets met wens, vader en gedachte ;-)
nora
 nora - vrijdag 29 augustus 2014 - 18:31   quote  deeplink  
Oke als Blind weg gaat is het jou schuld Neman dan heb je niet hard genoeg gewenst Brabo mannetje
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 29 augustus 2014 - 18:35   quote  deeplink  
Zolang er maar een zondebok is, kunnen wij ons lekker afreageren!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 29 augustus 2014 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2014 - 18:31 schreef nora het volgende:
Oke als Blind weg gaat is het jou schuld Neman dan heb je niet hard genoeg gewenst Brabo mannetje
Hahahaha Brabo mannetje....ik woon er, maar zal nooit een brabo'er worden, ik krijg dat H woord niet eens uit mijn bek
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 29 augustus 2014 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2014 - 18:35 schreef Bobby1972 het volgende:
Zolang er maar een zondebok is, kunnen wij ons lekker afreageren!
Ben ik gewend hier dus kom maar op ;-)....maar bijt wel terug
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 29 augustus 2014 - 19:47   quote  deeplink  
Als Blind wel weggaat, dan staat 4gever er gewoon hoor!
In de duels nog een slag sterker dan Blind.

Nix aan de hand lijkt me en weer 22 miljoen erbij 😈
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 29 augustus 2014 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2014 - 18:49 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ben ik gewend hier dus kom maar op ;-)....maar bijt wel terug
Suarez geeft toch het slechte voorbeeld
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 29 augustus 2014 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2014 - 20:26 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Suarez geeft toch het slechte voorbeeld
Een echte Ajacied, die bijt van zich af....zie het probleem niet
remco k
 remco k - vrijdag 29 augustus 2014 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2014 - 16:51 schreef Bobby1972 het volgende:

Volgens mij lees jij echt niks. Ajax heeft al gezegd dat het geen vervanger haalt voor een eventueel vertrek van Blind, die vervanger is namelijk al aangetrokken, namelijk Viergever..
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 29 augustus 2014 - 22:30   quote  deeplink  
Resultaten zijn gerelateerd aan mate van kwaliteit. Wanneer je bij Ajax iedere keer ergens een stukje kwaliteit verliest en dat aanvult met iets dat minder is, ga je achteruit. Wanneer je mensen aantrekt die meer ervaring hebben verlies je minder in kwaliteit.

Andersen is een mooie voorbeeld hoe gemakkelijk je in kwaliteit achteruit gaat wanneer hij invalt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 29 augustus 2014 - 22:40   quote  deeplink  
Sorry hoor, maar dat gezeik continu!
remco k
 remco k - vrijdag 29 augustus 2014 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2014 - 22:30 schreef Bobby1972 het volgende:
Resultaten zijn gerelateerd aan mate van kwaliteit. Wanneer je bij Ajax iedere keer ergens een stukje kwaliteit verliest en dat aanvult met iets dat minder is, ga je achteruit. Wanneer je mensen aantrekt die meer ervaring hebben verlies je minder in kwaliteit.

Andersen is een mooie voorbeeld hoe gemakkelijk je in kwaliteit achteruit gaat wanneer hij invalt.
Ooit gehoord van de ontwikkeling van spelers?? Er gaat een goede speler weg en er wordt een iets minder gebracht van uit de jeugd of een iets mindere speler aangekocht, ben je dan als elftal meteen zwakker dan afgelopen jaar??

Andersen heeft prima invalbeurten gehad, zelfs een tijdje basis gespeeld. En heeft goede potten met slechte afgewisseld..
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 02:22   quote  deeplink  
Daley Blind zet zijn carrière voort bij Manchester United. De club van manager Louis van Gaal heeft vrijdagavond een akkoord bereikt met Ajax, meldt Mike Verweij van De Telegraaf op Twitter.

Blind stond al langer op de nominatie om de overstap naar Old Trafford te maken en de transfer lijkt nu definitief beklonken. Manchester United betaalt volgens het dagblad achttien miljoen euro voor de middenvelder, die ook als linksback en centrale verdediger in een driemansdefensie uit de voeten kan.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 02:27   quote  deeplink  
KWALITEIT= sleutel tot kampioen worden. Er is tegenwoordig teveel middelmaat bij Ajax. Dat ga je terug zien in de resultaten. Ik heb niet het gevoel dat Ajax dat adequaat heeft aangepakt. En dat dat gevolgen gaat krijgen. Persoonlijk vind ik het jammer dat Ajax dat risico neemt.

Gezien de financiële situatie had ik meer geld uitgegeven aan meer ervaren spelers. We gaan gewoon de komende tijd zien of Ajax zich dit allemaal kan permitteren.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 02:40   quote  deeplink  
Ervaren spelers brengen sneller kwaliteit in een team dan jonge onervaren spelers. Tevens heb je zo nodig voor sturing van de jonge spelers. En ze laten jonge spelers sneller meegroeien in kwaliteit.

En kom niet weer met de zaadopmerking van: ja maar ze hebben Viergever al gehaald. Wanneer Boilesen geblesseerd is ( en dat is hij vaak en dat zal ook zo blijven) kan daar ook spelen. En dat staat nog los van het verschil in inzicht en kwaliteit.

AJAX KAN NIET ONGEMOEID DOOR BLIJVEN GAAN MET ALLEEN MAAR JONGE ONERVAREN SPELERS TE KOPEN. DAAR WORDT JE STRAKS OP AFGESTRAFT. EN DAN GAAT IEDEREEN ZICH AFVRAGEN WAAR DAT NU IN GODSNAAM ALLEMAAL VOOR NODIG IS GEWEEST!
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 30 augustus 2014 - 07:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2014 - 21:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij lees jij echt niks. Ajax heeft al gezegd dat het geen vervanger haalt voor een eventueel vertrek van Blind, die vervanger is namelijk al aangetrokken, namelijk Viergever..
Dacht dat hij als vervanger voor Moisander was gehaald?
Poulsen, Blind, De Jong en Bojan weg alleen Viergever terug
denk dat je dit jaar door de ondergens gaat zakken door gebrek aan ervaren
spelers
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 30 augustus 2014 - 07:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2014 - 20:28 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Een echte Ajacied, die bijt van zich af....zie het probleem niet
Hap hap als je mijn scherm maar heel laat
nora
 nora - zaterdag 30 augustus 2014 - 07:31   quote  deeplink  
Helaas ik gun het hem wel nou weer wat ervaring weg maar goed gewoon verder met deze A 1.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 30 augustus 2014 - 07:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 02:40 schreef Bobby1972 het volgende:
Ervaren spelers brengen sneller kwaliteit in een team dan jonge onervaren spelers. Tevens heb je zo nodig voor sturing van de jonge spelers. En ze laten jonge spelers sneller meegroeien in kwaliteit.

En kom niet weer met de zaadopmerking van: ja maar ze hebben Viergever al gehaald. Wanneer Boilesen geblesseerd is ( en dat is hij vaak en dat zal ook zo blijven) kan daar ook spelen. En dat staat nog los van het verschil in inzicht en kwaliteit.

AJAX KAN NIET ONGEMOEID DOOR BLIJVEN GAAN MET ALLEEN MAAR JONGE ONERVAREN SPELERS TE KOPEN. DAAR WORDT JE STRAKS OP AFGESTRAFT. EN DAN GAAT IEDEREEN ZICH AFVRAGEN WAAR DAT NU IN GODSNAAM ALLEMAAL VOOR NODIG IS GEWEEST!
Dat Blind weggaat vind ik helemaal niet erg alleen die passieve houding wel.
Denken dat je met Viergever aantrekken alles gedekt is vind ik echt niet slim.
moet je kijken wat er allemaal al weg is ook een groot gedeelte van je breedte:
Hoesen, Bojan, De Sa, Lukoki, De Jong, Dijks, Blind, Poulsen, Meleg.

Het wordt tijd dat ze eens goed op hun bek gaan want dit gaat nergens meer over.
Waarschijnlijk gaan we weer zo een rot seizoen tegemoet alleen met een beetje
pech zakken we nu verder door de ondergens.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zaterdag 30 augustus 2014 - 07:55   quote  deeplink  
He he, eindelijk iemand die het wel ziet.
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 07:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dacht dat hij als vervanger voor Moisander was gehaald?
Poulsen, Blind, De Jong en Bojan weg alleen Viergever terug
denk dat je dit jaar door de ondergens gaat zakken door gebrek aan ervaren
spelers
Hij is aangetrokken omdat beide spelers eventueel zouden kunnen vertrekken.
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 09:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 07:31 schreef nora het volgende:
Helaas ik gun het hem wel nou weer wat ervaring weg maar goed gewoon verder met deze A 1.
Maar 1 speler onder de 20. Waar heb je het over.
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 07:34 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat Blind weggaat vind ik helemaal niet erg alleen die passieve houding wel.
Denken dat je met Viergever aantrekken alles gedekt is vind ik echt niet slim.
moet je kijken wat er allemaal al weg is ook een groot gedeelte van je breedte:
Hoesen, Bojan, De Sa, Lukoki, De Jong, Dijks, Blind, Poulsen, Meleg.

Het wordt tijd dat ze eens goed op hun bek gaan want dit gaat nergens meer over.
Waarschijnlijk gaan we weer zo een rot seizoen tegemoet alleen met een beetje
pech zakken we nu verder door de ondergens.
Je noemt gewoon spelers op die vorig jaar er helemaal niet bij waren.
hjf
 hjf - zaterdag 30 augustus 2014 - 09:52   quote  deeplink  
PSV is nu de gedoodverfde favoriete voor de titel 2014/2015. Ik denk dat wij op gepaste afstand 2e worden, want ik zie bij onze concurrenten dat er ook veel kwaliteitsverlies is ontstaan. Kijk maar naar de wedstrijden van de afgelopen week in de EL. Het is nu beter om geen paniekaankopen zo vlak voor het sluiten van de transfermarkt te doen. Dan kun je beter de komende maanden kritisch gaan inventariseren wat je eventueel in de winterstop aan versterking(en) moet halen. En als blijkt, dat wij nog volop meedoen om de titel met PSV en we overwinteren in Europa, dan zal ik de eerste zijn, die zal erkennen, dat hij het deze periode helemaal verkeerd heeft gezien. Maar of dat laatste nodig zal zijn, dat waag ik sterk te betwijfelen.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 09:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Wie dan?
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 09:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Wie dan?

Lukoki en Hoesen maakten ook gewoon deel uit van je selectie
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:16 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wie dan?
Dijks zat bij Heerenveen. Meleg bij Jong Ajax. Lukoki bij Cambuur.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:23   quote  deeplink  
Ten eerste zou ik nooit de opmerking gaan maken van; ik hoop dat Ajax nu op z'n bek gaat. Daar hou ik niet van. Maar wat mij al heel lang irriteert is dat men zo afwachtend is. Ik vind Marc Overmars tekort schieten in vooruit kunnen kijken en handelen. En nee paniek aankopen heeft geen enkele zin. Marc is voor de 2e keer achter elkaar te afwachtend.

Ik heb voor de zomer reeds opmerkingen gemaakt met wat zou kunnen gebeuren. In feite is precies gebeurd wat ik voorspelde. Dat diverse sterkhouders vertrekken en er geen passende vervangers op niveau voor terug komen.

En daarom durf ik de volgende voorspelling wel aan dat wanneer Ajax geen kampioen wordt, geen knvb beker wint en in de 1ste ronde cl strand dat dat volgend jaar consequenties heeft voor bepaalde mensen in de staf van Ajax.

Ik hoop zo dat ik er naast zit. Het feit dat Ajax het zover heeft laten komen en dit risico neemt begrijp ik echt niet!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 augustus 2014 door Bobby1972 --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Dijks zat bij Heerenveen. Meleg bij Jong Ajax. Lukoki bij Cambuur.
Prima zijn ook de 3 die je nu het minst zal missen..
De Jong, Bojan, Blind en zelfs Poulsen is al erg genoeg
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:20 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wie dan?

Lukoki en Hoesen maakten ook gewoon deel uit van je selectie
Zie Eide.
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Prima zijn ook de 3 die je nu het minst zal missen..
De Jong, Bojan, Blind en zelfs Poulsen is al erg genoeg
De Jong vond eigenlijk iedereen hier belachelijk dat ie nog speeltijd kreeg afgelopen seizoen. En nu is het ineens een gemis?? Bojan idem net als Poulsen. Vind je dat niet hypocriet??
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:23 schreef Bobby1972 het volgende:
Ten eerste zou ik nooit de opmerking gaan maken van; ik hoop dat Ajax nu op z'n bek gaat. Daar hou ik niet van. Maar wat mij al heel lang irriteert is dat men zo afwachtend is. Ik vind Marc Overmars tekort schieten in vooruit kunnen kijken en handelen. En nee paniek aankopen heeft geen enkele zin. Marc is voor de 2e keer achter elkaar te afwachtend.

Ik heb voor de zomer reeds opmerkingen gemaakt met wat zou kunnen gebeuren. In feite is precies gebeurd wat ik voorspelde. Dat diverse sterkhouders vertrekken en er geen passende vervangers op niveau voor terug komen.

En daarom durf ik de volgende voorspelling wel aan dat wanneer Ajax geen kampioen wordt, geen knvb beker wint en in de 1ste ronde cl strand dat dat volgend jaar consequenties heeft voor bepaalde mensen in de staf van Ajax.

Ik hoop zo dat ik er naast zit. Het feit dat Ajax het zover heeft laten komen en dit risico neemt begrijp ik echt niet!
Ik hoop het ook niet om dat ik een echte Ajacied ben.. Alleen deel ik
wel de mening dat je niet steeds op het lastst je steunpilaren moet verkopen.
Nu heb je geen tijd mee om nog te reageren terwijl er toch al zoveel kwaliteit vertrokken is.
Ga nu ook maar lekker op je bek dan en hopelijk leer je er iets van
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:59   quote  deeplink  
Marc is net als een jaar geleden weer te laat!
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:00   quote  deeplink  
Ik zie Marc als hoofdverantwoordelijke als het straks misgaat. En dan is er maar keuze: Marc exit!
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:59 schreef Bobby1972 het volgende:
Marc is net als een jaar geleden weer te laat!
Hij is helemaal niet te laat. Het is een bewuste keuze..
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:00 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik zie Marc als hoofdverantwoordelijke als het straks misgaat. En dan is er maar keuze: Marc exit!
Aub kerel, kies lekker voor een andere club man. Je denigrerende toon naar het Ajax icoon Marc Overmars is een Ajacied onwaardig..
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:26   quote  deeplink  
De keuze van Ajax is zo meer risico nemen. Waarom neem je meer risico als je ook duidelijk minder risico had kunnen nemen. Dat is de vraag. Dat jij niet verder kunt kijken dan mijn sarcasme tegen Marc is jouw probleem.
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:26 schreef Bobby1972 het volgende:
De keuze van Ajax is zo meer risico nemen. Waarom neem je meer risico als je ook duidelijk minder risico had kunnen nemen. Dat is de vraag. Dat jij niet verder kunt kijken dan mijn sarcasme tegen Marc is jouw probleem.
En waarom neem je meer risico met de jeugd dan met het aankopen van allemaal spelers waar je zonder uitzondering niet met zekerheid van kan zeggen dat ze slagen??

Als jij erbij roept dat ie weg zou moeten, is dat geen sarcasme meer..
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:38   quote  deeplink  
Overmars is de directeur voetbalzaken... maar hij handelt toch echt in opdracht van Frank de Boer vwb Ajax 1 en Wim Jonk vwb de jeugd. Zij geven de wensen aan en aan Overmars de taak om dit dat te realiseren, gesteund door Jeroen Slop die de financiële marges aangeeft.

Ik zie de selectie aangelegenheden dus ook duidelijk niet als de verantwoordelijkheid van Marc Overmars. Dat echt zuiver en alleen de verantwoordelijkheid van Frank de Boer. Overmars onderhandeld de wensen "slechts" uit. Als ik dan zie wat Ajax de afgelopen jaren heeft ontvangen voor Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, De Jong en dergelijke en voor wat voor sommen er spelers zijn betaald kan ik niet anders dan een positief oordeel vellen over Marc Overmars.

Of het huidige beleid, gesteld op jong talent aangevuld met betaalbare aankopen, anders moet is een heel andee discussie die in mijn ogen geen zak te maken heeft met de transfer van Daley blind (afkomstig uit de eigen jeugd).
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:38 schreef Eide het volgende:
Overmars is de directeur voetbalzaken... maar hij handelt toch echt in opdracht van Frank de Boer vwb Ajax 1 en Wim Jonk vwb de jeugd. Zij geven de wensen aan en aan Overmars de taak om dit dat te realiseren, gesteund door Jeroen Slop die de financiële marges aangeeft.

Ik zie de selectie aangelegenheden dus ook duidelijk niet als de verantwoordelijkheid van Marc Overmars. Dat echt zuiver en alleen de verantwoordelijkheid van Frank de Boer. Overmars onderhandeld de wensen "slechts" uit. Als ik dan zie wat Ajax de afgelopen jaren heeft ontvangen voor Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, De Jong en dergelijke en voor wat voor sommen er spelers zijn betaald kan ik niet anders dan een positief oordeel vellen over Marc Overmars.

Of het huidige beleid, gesteld op jong talent aangevuld met betaalbare aankopen, anders moet is een heel andee discussie die in mijn ogen geen zak te maken heeft met de transfer van Daley blind (afkomstig uit de eigen jeugd).
Heerlijke ondertoon..

Volgens mij is de Boer trouwens mede bepalend, maar niet eindverantwoordelijk voor de aankopen. Je slaat ook het TH over hierin..
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:54   quote  deeplink  
Natuurlijk ben je mede verantwoordelijk, alleen de hoofdverantwoordelijke wordt afgerekend. En nee ik heb niks tegen marc persoonlijk. Ik benoem hem alleen omdat hij de uiteindelijke hoofdverantwoordelijke is.
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Heerlijke ondertoon..

Volgens mij is de Boer trouwens mede bepalend, maar niet eindverantwoordelijk voor de aankopen. Je slaat ook het TH over hierin..
Jawel, maar FdB is hierin zeker wel de bepalende factor vwb Ajax 1. En dat terwijl hij geen deel meer uitmaakt van het TH.

Overigens ben en blijf ik laaiend enthousiast over Frank de Boer, maar wel vind ik dat kritiek moet liggen waar het thuis hoort. En als men kritiek heeft op de selectie en selectie aankopen is die kritiek niet voor Overmars maar voor FdB.

Ik twijfel trouwens hardop of Ajax met aankopen die genoemd worden zich echt noemenswaardig kan versterken, zeker met de namen die genoemd worden. Het gras is altijd groener bij de buren. Is Ziyech nu echt een klasse beter dan Klaassen? Mokotjo dan? gezien tegen Qarabagh? Wat een aanfluiting, hield geen bal in de ploeg.

Om op het middenveld te blijven, de enige middenvelder in Nederland die ik echt beter vind dan de middenvelders van Ajax is Wijnaldum. En die gaan we echt net wegplukken bij PSV.

Aanvallend en dan voornamelijk in creatief opzicht is er wel wat te winnen voor Ajax. De aanval lopen al jaren niet lekker en dan met name die spitspositie. En dat is dan ook het enige dat ik FdB en het TH kwalijk neem. Daar had men echt beter kunnen en moeten optreden en dat laten we weer na.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:07   quote  deeplink  
Het wordt in feite al een paar jaar niet opgelost in de spitspositie. Wanneer bestaande spelers en nieuwe aankopen niet dat geen brengen wat je verwacht gaat er structureel iets niet goed. En alles heeft een oorzaak. Dan moet er misschien eens onderzocht worden waardoor dat fout gaat.

Ik noem zelden namen, omdat ik dat de functie vind van de mensen die daarvoor zijn aangesteld.

Ajax moet toch instaat zijn om met de uitstraling die het heeft, financiële middelen, spelers, staf en wat het nieuwe spelers te bieden heeft om kwalitatief betere spelers te kunnen aantrekken?
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 14:07 schreef Bobby1972 het volgende:
Het wordt in feite al een paar jaar niet opgelost in de spitspositie. Wanneer bestaande spelers en nieuwe aankopen niet dat geen brengen wat je verwacht gaat er structureel iets niet goed. En alles heeft een oorzaak. Dan moet er misschien eens onderzocht worden waardoor dat fout gaat.

Ik noem zelden namen, omdat ik dat de functie vind van de mensen die daarvoor zijn aangesteld.

Ajax moet toch instaat zijn om met de uitstraling die het heeft, financiële middelen, spelers, staf en wat het nieuwe spelers te bieden heeft om kwalitatief betere spelers te kunnen aantrekken?
Je doet niets anders dan namen noemen kerel.

Ajax heeft kwalitatief hele goede spelers. Blind werd door alles en iedereen met de grond gelijk gemaakt, en kijk eens waar hij komt te spelen. Vertonghen moest zelfs verhuurd worden omdat hij niet goed genoeg was en werd ook hier openlijk afgebrand. Eriksen, kerel ik denk dat daar wel 10k aan posts aan gewijd zijn hoe slecht men hem hier vond.

En toch komen al die jongens bij hele mooie ploegen terecht, ga dus aub niet lopen roeptoeteren dat Ajax niet in staat is kwaliteit aan te trekken.
Wel kan het op bepaalde posities beter dan de speler die er nu staat.. Maar een perfect elftal waar alle ajacieden tevreden over zouden zijn doet mee om het winnen van de CL...
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 18:44   quote  deeplink  
Er is verschil tussen jonge talentvolle spelers en ervaren spelers. Ik noem zelden namen van spelers. Ajax had een paar ervaren spelers bij de huidige selectie moeten hebben. Was er meer balans en kwaliteit geweest.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan B; toch nog een spits of mooi zo laten zoals het nu is!

0.0122530