|
|
Ztjes
|
|
|
Ajax moet kijken of ze Lacina Traore (Monaco komt nooit aanspelen toe) of Ibrahima Balde (Kuban Krasnodar contract 2016)) kunnen kopen of huren. Dit zijn twee aanspeelpunten van 1.90+ beresterk aan de bal plus ook nog gevaarlijk in de diepte. Het zijn beide natuurlijk jongens die normaal niet in het salaris schaal van Ajax zouden passen, maar met Eto'o zijn zulke spelers blijkbaar toch wel haalbaar.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 augustus 2014 door Ztjes -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 01:19 schreef Ztjes het volgende:Ajax moet kijken of ze Lacina Traore (Monaco komt nooit aannspelen toe) of Ibrahima Balde (Kuban Krasnodar contract 2016)) kunnen kopen of huren. Dit zijn twee aanspeelpunten van 1.90+ beresterk aan de bal plus ook nog gevaarlijk in de diepte. Het zijn beide natuurlijk jongens die normaal niet in het salaris schaal van Ajax zouden passen maar met Eto'o zijn zulke spelers blijkbaar toch wel haalbaar. Het gaat dus niet om zo'n speler he... Dat gaat het zelfde verhaal worden als Sigthorson. Ze passen nog minder dan sigthorson bij Ajax want beide spitsen hebben aanvoer nodig vanaf de zijkant en zetten totaal geen druk op de verdediging wanneer Ajax de bal kwijt zou zijn. Sigthorson kan in ieder geval "iets" van beide.
Denk trouwens dat ze prima te halen zijn. Ajax zoekt denk ik al heel lang naar een voetballende spits die bij Ajax zou kunnen passen. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Mocht Daley Blind toch nog worden verkocht. Dan is Stéphane Mbia (transfervrij) ook een prima optie. Hebben we ook nog ervaring en een speler die ook een meerwaarde voor CL kan zijn. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wanneer Blind vertrekt, verlies je inzicht, kwaliteit en stabiliteit.
Ajax is te afhankelijk van jonge onervaren spelers. Uiteindelijk gaat dat als consequentie met zich meebrengen dat je mindere resultaten gaat bereiken.
Mijn vraag blijft waarom Ajax dit risico neemt? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik ben benieuwd hoe slagvaardig Ajax is in het eventueel aantrekken van ervaren spelers! |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Bobbie1972, dat is toch duidelijk, ervaren spelers zijn duur en gaan waarschijnlijk niets meer opbrengen. Ik pleit ook al vele jaren voor ervaren spelers.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 augustus 2014 door Ztjes -- |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Lekker blijven potten. Volgens een aantal forumleden gaat het uitstekend (en dat zeg je dan al na 2 wedstrijden) en zaten we op +6 punten tov van het vorig seizoen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het spel is in iedergeval een stuk aanvallender geworden het is een tijd geleden dat ik wakker kon blijven bij het Ajax spel het is aanvallender meer naar voren gericht alleen de foutjes Boilessen en Schone moeten er uit dan had je gisteren ook niet verloren.Nou nog een goede mee voetballende spits en het gaat helemaal goed komen. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 09:11 schreef nora het volgende:Het spel is in iedergeval een stuk aanvallender geworden het is een tijd geleden dat ik wakker kon blijven bij het Ajax spel het is aanvallender meer naar voren gericht alleen de foutjes Boilessen en Schone moeten er uit dan had je gisteren ook niet verloren.Nou nog een goede mee voetballende spits en het gaat helemaal goed komen. Eens. Maar dan moet je niet met een kaliber Milik aankomen. Het mag wat kosten toch? Ik ben benieuwd naar het plan B of wellicht C. En Sightorsson deze week nog van de hand doen. Speelt zonder enig zelfvertrouwen wat wel te begrijpen is. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat er helemaal geen ECHT plan B is en dat er helemaal geen ervaren spelers gaan komen. Ook niet als Blind op het laatste moment alsnog vertrekt.... |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 09:52 schreef Ronald 1960 het volgende:Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat er helemaal geen ECHT plan B is en dat er helemaal geen ervaren spelers gaan komen. Ook niet als Blind op het laatste moment alsnog vertrekt.... Dat gevoel heb ik ook Ronald. Maar goed. We hebben nog een week. Zojuist de column van JC gelezen. Zou hij dit al met Overmars en De Boer besproken hebben? |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Ronald 1960 dat gevoel heb ik veel langer, er wordt eigenlijk alleen in de Eredivisie rondgekeken of afdankertjes van Barcelona. Ik zie genoeg eredivieclubs (bijv. PEC Zwolle) anticiperen op vertrekkende spelers en zich versterken met ook spelers uit het buitenland. Overmars komt alleen met een illusie (Eto'o) en daarna houdt het als gewoonlijk weer op.
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 10:08 schreef hjf het volgende:[..] Dat gevoel heb ik ook Ronald. Maar goed. We hebben nog een week. Zojuist de column van JC gelezen. Zou hij dit al met Overmars en De Boer besproken hebben? kun je die column van JC even op de site zetten please? |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 09:52 schreef Ronald 1960 het volgende:Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat er helemaal geen ECHT plan B is en dat er helemaal geen ervaren spelers gaan komen. Ook niet als Blind op het laatste moment alsnog vertrekt.... Dat zei ik meteen al :-) Er gaat niemand komen, klaar. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Doe maar in cafe, want die troep is off topic. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote: Zie telesport van telegraaf. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: alleen de premium editie en die kan ik niet openen:-( |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Een nieuwe spits, graag! Gisteren weer Sightorsson zien ploeteren (werkt overigens wel hard), maar creëert weinig. Zonder een fatsoenlijke aanvoer vrij nutteloos. Maar ik ben bang dat er geen spits meer aangetrokken gaat worden, tenzij sightorsson nog vertrekt (waar ik ook niet meer op reken). |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 11:57 schreef PS25 het volgende:Een nieuwe spits, graag! Gisteren weer Sightorsson zien ploeteren (werkt overigens wel hard), maar creëert weinig. Zonder een fatsoenlijke aanvoer vrij nutteloos. Maar ik ben bang dat er geen spits meer aangetrokken gaat worden, tenzij sightorsson nog vertrekt (waar ik ook niet meer op reken). In deze wedstrijd waren er zeker een aantal goede voorzetten, maar dan kom onze Siggi elke keer te laat in 5 meter. Want hij moet de bal wel panklaar op zijn hoofd krijgen om er iets goeds mee te kunnen doen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik zou zeggen zet alles op KJH.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
tja ik bel wel even met Marc volgens mij heeft hij centjes genoeg |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote: Daar houd ik je aan. Afgesproken. Deel je wel met ons de uitkomst van dit gesprek? |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 12:06 schreef Ztjes het volgende:[..] In deze wedstrijd waren er zeker een aantal goede voorzetten, maar dan kom onze Siggi elke keer te laat in 5 meter. Want hij moet de bal wel panklaar op zijn hoofd krijgen om er iets goeds mee te kunnen doen. Siggi speelt zonder enig zelfvertrouwen en dat is wel te begrijpen. Of zou hij de boel saboteren om voor een lagere transfersom weg te kunnen komen. Dat laatste kan en wil ik mij niet voorstellen. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 12:19 schreef hjf het volgende:[..] Siggi speelt zonder enig zelfvertrouwen en dat is wel te begrijpen. Of zou hij de boel saboteren om voor een lagere transfersom weg te kunnen komen. Dat laatste kan en wil ik mij niet voorstellen. Ik zou ook gaan aan mezelf gaan twijfelen als ik zoveel kansen krijg en het vertrouwen elke keer niet kan inlossen.
|
|
|
|
PS25
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 12:06 schreef Ztjes het volgende:[..] In deze wedstrijd waren er zeker een aantal goede voorzetten, maar dan kom onze Siggi elke keer te laat in 5 meter. Want hij moet de bal wel panklaar op zijn hoofd krijgen om er iets goeds mee te kunnen doen. Klopt, in de eerste helft kreeg hij een lage voorzet vanaf rechts, maar hij kwam zover inlopen dat hij al voorbij de eerste paal was en eigenlijk niets meer met de voorzet kon doen. Het lijkt ook wel of zijn acties zoveel energie kosten, dat hij geen energie meer heeft om goed af te ronden (denk maar aan die enorme kans bij AZ uit).
Kortom, ik hoop dat ze nog iemand gaan aantrekken, maar reken nergens op. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
PSV koopt ook nog een ervaren middenvelder erbij. Kost ook geld. Is een bewuste keuze. Ajax doet waarschijnlijk niks, is ook een bewuste keuze. Dan kun je gaan zeggen van PSV is een koopclub. Wanneer je er kampioen mee wordt werkt het wel. Ajax kan als het wil er iets tegenover stellen. Met jonge onervaren spelers neem je meer risico dan met ervaren spelers.
Wanneer Blind wegvalt en er komt niks bij, ben je nog meer afhankelijk van onervaren spelers. Bij een blessure of schorsing komt er al snel een jong en onervaren speler voor terug. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wat wil Ajax bewijzen en naar wie dat ze geen ervaren spelers nodig hebben? Wat is het risico om ervaren spelers erbij te kopen? Ajax neemt hiermee meer risico, voor wat?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 augustus 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 09:52 schreef Ronald 1960 het volgende:Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat er helemaal geen ECHT plan B is en dat er helemaal geen ervaren spelers gaan komen. Ook niet als Blind op het laatste moment alsnog vertrekt.... Kijken jullie de interviews met de boer en overmars wel eens? Zou je eens moeten doen. Dan ben je namelijk prima op de hoogte. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 13:54 schreef Bobby1972 het volgende:PSV koopt ook nog een ervaren middenvelder erbij. Kost ook geld. Is een bewuste keuze. Ajax doet waarschijnlijk niks, is ook een bewuste keuze. Dan kun je gaan zeggen van PSV is een koopclub. Wanneer je er kampioen mee wordt werkt het wel. Ajax kan als het wil er iets tegenover stellen. Met jonge onervaren spelers neem je meer risico dan met ervaren spelers. Wanneer Blind wegvalt en er komt niks bij, ben je nog meer afhankelijk van onervaren spelers. Bij een blessure of schorsing komt er al snel een jong en onervaren speler voor terug. Dat zelfde beleid voert psv de afgelopen 6 jaar ook. Wat heeft ze dat opgeleverd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 13:57 schreef Bobby1972 het volgende:Wat wil Ajax bewijzen en naar wie dat ze geen ervaren spelers nodig hebben? Wat is het risico om ervaren spelers erbij te kopen? Ajax neemt hiermee meer risico, voor wat? Kijk eens naar de gemiddelde leeftijd. Gister stond er maar 1 speler onder de 20 op het veld. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 15:28 schreef remco k het volgende:[..] Kijken jullie de interviews met de boer en overmars wel eens? Zou je eens moeten doen. Dan ben je namelijk prima op de hoogte. Ha die Remco, Ik heb door mijn sociale leven geen tijd om alle interviews na te lezen om mezelf volledig op de hoogte te houden. Dat jij jezelf verplicht om (bijna) alles van ajax te zien en te lezen, is jouw goed recht, maar ik laat me graag verrassen en jij mag mij best vertellen wat is dus blijkbaar heb gemist. Je mag ook een link meesturen ;-) |
|
|
|
|
Sovich020
|
|
|
klopt het dat ajax informeert naar Guidetti? |
|
|
|
|
Sovich020
|
|
|
Klopt het dat ajax informeert naar Guidetti? |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote: Ik heb dit een tijdje geleden ook ergens gelezen, maar ik kan het mij eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen. Guidetti heeft al zo'n slordige twee jaar geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld door een ellendig virus (zelfs Feyenoord, op zoek naar een vervanger van Pellè, durft het niet meer met hem aan). Daarnaast heeft hij een uitgesproken binding met Feyenoord, waardoor hij zich dan niet meer in Rotterdam zou kunnen vertonen. Kortom: vergeet het dus maar snel. |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 17:22 schreef Pavlov14 het volgende:[..] Ik heb dit een tijdje geleden ook ergens gelezen, maar ik kan het mij eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen. Guidetti heeft al zo'n slordige twee jaar geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld door een ellendig virus (zelfs Feyenoord, op zoek naar een vervanger van Pellè, durft het niet meer met hem aan). Daarnaast heeft hij een uitgesproken binding met Feyenoord, waardoor hij zich dan niet meer in Rotterdam zou kunnen vertonen. Kortom: vergeet het dus maar snel. Laten we dat zeker snel vergeten. Ik zou blij zijn met Lacina Traore. Alleen vrees ik dat we te laat dan voor hem komen (als in financieel onhaalbaar). Konden we hem een paar naar geleden niet van La Ling overnemen?
KJH zou fantastisch zijn, echter lijkt me dat helemaal onhaalbaar. Schalke moet dan meewerken, daarna zal Klaas-Jan ook nu al wel terug willen? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 17:44 schreef MBB het volgende:[..] Laten we dat zeker snel vergeten. Ik zou blij zijn met Lacina Traore. Alleen vrees ik dat we te laat dan voor hem komen (als in financieel onhaalbaar). Konden we hem een paar naar geleden niet van La Ling overnemen? KJH zou fantastisch zijn, echter lijkt me dat helemaal onhaalbaar. Schalke moet dan meewerken, daarna zal Klaas-Jan ook nu al wel terug willen? Wat denk je dat KJH aan salaris wil? Terug naar Nederland lijkt me geen probleem voor zo'n oer Hollandse kerel. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Leuk dat Ajax altijd informeert naar bepaalde spelers, maar wanneer je niks koopt blijft het zoals het is. Uiteindelijk gaat het erom wat staat er per 2 september voor team. Daarmee moet Ajax een gooi doen naar de 5e titel op rij, beker en overwinteren CL.
Manier van spelen was gisteren absoluut aantrekkelijk om naar te kijken. Ook dat mag zeker wel eens gezegd worden. Dat de Boer er ook altijd nog is is zeker een groot voordeel.
PSV is verder dan vorig jaar, en dat komt meer door de groei van spelers die er al waren dan door nieuwe spelers. Voor het Nederlandse voetbal is dat goed. We klagen al zolang over het niveau in ons land. Meer weerstand voor Ajax is ook niet negatief.
Ook hier moet Ajax rekening houden. En daar moet Ajax een team tegenover zetten dat competitief is. Dan moeten we hopen dat het genoeg is.
Deze week nog een spits erbij? Zie het eerder niet meer gebeuren. Blind maakt gisteren geen goede reclame voor zichzelf. We moeten gewoon afwachten of hij blijft of als nog vertrekt! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 18:16 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:[..] Wat denk je dat KJH aan salaris wil? Terug naar Nederland lijkt me geen probleem voor zo'n oer Hollandse kerel. Hij heeft gezegd nog niet terug te willen naar Nederland.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 19:15 schreef Bobby1972 het volgende:Leuk dat Ajax altijd informeert naar bepaalde spelers, maar wanneer je niks koopt blijft het zoals het is. Uiteindelijk gaat het erom wat staat er per 2 september voor team. Daarmee moet Ajax een gooi doen naar de 5e titel op rij, beker en overwinteren CL. Manier van spelen was gisteren absoluut aantrekkelijk om naar te kijken. Ook dat mag zeker wel eens gezegd worden. Dat de Boer er ook altijd nog is is zeker een groot voordeel. PSV is verder dan vorig jaar, en dat komt meer door de groei van spelers die er al waren dan door nieuwe spelers. Voor het Nederlandse voetbal is dat goed. We klagen al zolang over het niveau in ons land. Meer weerstand voor Ajax is ook niet negatief. Ook hier moet Ajax rekening houden. En daar moet Ajax een team tegenover zetten dat competitief is. Dan moeten we hopen dat het genoeg is. Deze week nog een spits erbij? Zie het eerder niet meer gebeuren. Blind maakt gisteren geen goede reclame voor zichzelf. We moeten gewoon afwachten of hij blijft of als nog vertrekt! Leuk he.. Men wou aantrekkelijker spel omdat het winnen met "saai" voetbal begint te vervelen.. Nu is het wel aantrekkelijk, maar verliezen we.. Deze pot hadden we afgelopen seizoen met de instelling die er heerste absoluut niet verloren en die 1-0 was heilig over de streep getrokken..
Maar ja, we willen spectakel he. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 20:40 schreef remco k het volgende:[..] Leuk he.. Men wou aantrekkelijker spel omdat het winnen met "saai" voetbal begint te vervelen.. Nu is het wel aantrekkelijk, maar verliezen we.. Deze pot hadden we afgelopen seizoen met de instelling die er heerste absoluut niet verloren en die 1-0 was heilig over de streep getrokken.. Maar ja, we willen spectakel he. Dit slaat totaal nergens op. We spelen niet anders dan vorig jaar, alleen Boilessen dacht alleen aanvallen en men neemt elkaar posities niet goed over. Bij balverlies komen onze middenvelders snelheid tekort om op tijd mee te verdedigen en verdedigers zwaaien om een vrije trap, maar lopen niet direct weer terug.
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 20:53 schreef Ztjes het volgende:[..] Dit slaat totaal nergens op. We spelen niet anders dan vorig jaar, alleen Boilessen dacht alleen aanvallen en men neemt elkaar posities niet goed over. Bij balverlies komen onze middenvelders snelheid tekort om op tijd mee te verdedigen. We spelen heel anders dan vorig jaar. Veel meer drive vooruit, met name door jongens als Klaasen en El Ghazi, die spelen een bal niet meer achteruit.. Ajax bleef ook doorzoeken na de 2-0 op een in mijn ogen wat naieve manier, dat was vorig jaar gewoon niet zo.. Men probeert ook wat attractiever te spelen dit seizoen.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
De wedstrijd van gisteren had in resultaat ook ander kunnen uitvallen. Door omstandigheden verlies je. 1ste helft was prima van Ajax kant.
Los van het positieve, zag je gisteren toch wel dat Ajax nog steeds een spits mist. Durf dan eens een spits te kopen ook al kost dat geld. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 20:56 schreef remco k het volgende:[..] We spelen heel anders dan vorig jaar. Veel meer drive vooruit, met name door jongens als Klaasen en El Ghazi, die spelen een bal niet meer achteruit.. Ajax bleef ook doorzoeken na de 2-0 op een in mijn ogen wat naieve manier, dat was vorig jaar gewoon niet zo.. Men probeert ook wat attractiever te spelen dit seizoen.. Totaal niet mee eens. El Ghazi is weer een aanvaller met een drive naar voren, omdat we vorig jaar geen echte vleugelaanvallers hadden. Klaassen is eigenlijk de enige echte middenvelder, de andere 2 zijn van oorsprong verdediger. Men heeft dit seizoen ook geen slot (Poulsen) meer op de deur. Dus alles is volkomen logisch. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax moet spelers erbij kopen op basis van de tekortkomingen die er momenteel zijn.
- over een spits zijn we het wel eens. - persoonlijk zou ik nog een echte middenvelder erbij kopen a la Nigel de jong/poulsen.
* en dat dat geld kost moet je gewoon een keer voor lief nemen. Verder durven kijken en aanpassen aan de huidige situatie. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 21:24 schreef Bobby1972 het volgende:Ajax moet spelers erbij kopen op basis van de tekortkomingen die er momenteel zijn. - over een spits zijn we het wel eens. - persoonlijk zou ik nog een echte middenvelder erbij kopen a la Nigel de jong/poulsen. * en dat dat geld kost moet je gewoon een keer voor lief nemen. Verder durven kijken en aanpassen aan de huidige situatie. Mee eens, ik heb al mijn tip aan Overmars voor de VM (Stéphane MBIA, transfervrij) doorgegeven. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Er komt helemaal niks meer bij...... |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Gefeliciteerd Nenam, nieuwe rechterhand van Overmars!!! |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
/topic-28443/p5/#1209419]maandag 25 augustus 2014 - 21:38[/url] schreef Nenam_tiL het volgende: Er komt helemaal niks meer bij...... Ik weet het wel zeker,we zijn warm gehouden met het verhaal eto'o. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2014 - 21:42 schreef verbrande harry het volgende:/topic-28443/p5/#1209419]maandag 25 augustus 2014 - 21:38[/url] schreef Nenam_tiL het volgende: Er komt helemaal niks meer bij...... Ik weet het wel zeker,we zijn warm gehouden met het verhaal eto'o. - Denk het ook, maar je mag toch nog hoop hebben tot 1 september.
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Graag, zou ik wel willen.....maar ik denk dat er niks meer bijkomt. Ze proberen Siggy nog te slijten, that's it |
|
|
|