|
|
Bobby1972
|
|
|
Kishna is jong en mist vooral fysieke kracht. Een 'echt' spits is zeldzaam. Ook dit jaar zullen we het weer zonder moeten stellen. En helaas is dat een keuze. En als supporter moet je dat maar accepteren! |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Ik zou Klaassen in de spits zetten. El Ghazi op RB. Kishna op LB en Schone rechtshalf. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Daar kan ik me wel in vinden |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Zou kunnen maar ik blijf Zivkovic een goede spits vinden, bekijk zijn doelpunten maar eens terug bij Groningen...hij heeft tor instinct... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik ben heel benieuwd wat Ajax gaat doen met Sigthorson wanneer hij niet verkocht wordt. Eigenlijk is hij dan een sta in de weg. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:47 schreef Bobby1972 het volgende:Ik ben heel benieuwd wat Ajax gaat doen met Sigthorson wanneer hij niet verkocht wordt. Eigenlijk is hij dan een sta in de weg. Dat is hij nu al...voor mij al 3 jaar... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Kom op Sjakie....tis geen Dani dat was pas bagger, beetje respect mag wel |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Wat heeft hij als spits gebracht dan ? Cvitanich bracht zelfs nog meer... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Off topic (weet niet meer waar het werd gepost): Hier de definitieve pot-indeling.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 augustus 2014 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Doe maar: Benfica-Porto-Arsenal Schalke 04 Ajax Maribor-Malmo-APOEL
We zullen wel weer poul des doods krijgen met een Monaco uit pot 4 ofzo. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Befica-Schalke-Ajax-Malmo |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
maakt allemaal geen fuck uit wie we loten, om verder te komen moet je gewoon bij de eerste 2 eindigen ;-) |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Zou Ajax eerst de loting van de Champignons league afwachten of ze besluiten wel of geen spits aan te trekken? |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Plan B is er nooit geweest. Ik denk dat het technische hart vind, dat men met Zivkovic en Milik de spitspositie heeft ingevuld. Eto'o was een heel klein mogelijk buitenkansje en dat was het. De berichten komen naar buiten, dat men de ervaring en professionaliteit van Poulsen toch echt mist en gaat missen, daar heeft de technische staf niets aan gedaan en dat vind ik vele male kwalijker.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 augustus 2014 door Ztjes -- |
|
|
|
|
wvb
|
|
|
Kolbeinn Sigthórsson heeft in het tenue van AZ eens 5 doelpunten in één wedstrijd gemaakt, dat was helaas eenmalig. Op die gronden is hij destijds misschien wel aangetrokken/binnen gehaald. Je kunt het binnen het Europese platform echter helaas niet ver schoppen, als je te weinig scorend vermogen hebt en al zeker niet als je een spits hebt met een gemiddeld moyenne van 10 doelpunten in de reguliere competitie. Verder moet je op de bank iets fatsoenlijks achter de hand hebben en zijn ook regelmatig scorende vleugelaanvallers en middenvelders zijn een eerste vereiste. Zikovic staat voorlopig in het 2e team, Arkadiusz Milik heb ik nog nooit kunnen bewonderen, ook daar zal vast een reden voor zijn. Ik weet best een fatsoenlijke betaalbare creatieve veel scorende spits zien te vinden, dat valt heus niet mee, afgezien nog van wederom het risico op een miskoop. Desalniettemin zo als het er nu voor staat, gaan we het vermoedelijk niet lang redden binnen international/europeesch verband. Er bestaat een gerede kans dat we weer eens gigantisch, met grote cijfers afgedroogd worden. Niet leuk voor de club, evenmin voor de spelers, de trainer, de technische staf en de toeschouwers.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 augustus 2014 door wvb -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Ajax heeft niks te zoeken in de CL met of zonder een spits.
Waar Ajax wel iets te zoeken heeft is in de EL en dat is al lastig genoeg gebleken.
Het beste senario is gewoon de weg van Benfica volgen. 3de worden in de poule en minimaal de Halve finale van EL halen.
Waarom? 1. CL inkomsten zijn al binnen, veel zal er niet meer bijkomen. Kans is vrij groot dat als Ajax overwinterd daarna geen wedstrijd meer wint. Ajax is namelijk 2de geworden en speelt dan tegen een nummer 1 uit een andere poule, dat zijn vaak de grootste clubs van Europa, waar Ajax niks tegen kan doen. 2. EL zitten veel kleinere clubs en club uit landen waar nederland moet strijden voor meer plekken in Europa. Kans op Europees succes is daar veel groter. 3. Per gewonnen wedstrijd en per ronden krijgen clubs punten. Clubs krijgen eenveel punten in CL als in de EL. De winaars krijgen evenveel, het verschil zit hem in het geld. 4. Verliezer krijgt niks |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Het wordt nu echt eens tijd, dat de UEFA iets gaat doen aan de Financial Fair Play System. Want als ik de uitgaven van de grote clubs, in de vorm van aankopen zie, dan kan het toch niet anders zijn, dat een groot aantal clubs aangepakt moeten gaan worden. Met name de Spaanse en Engelse topclubs maken er een potje van. En dat terwijl er al een enorme schuld aan de banken bestaat. Zolang dit niet op een eenduidige wijze wordt aangepakt, hebben wij weinig kans om bijvoorbeeld een halve finale CL te spelen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 - 09:36 schreef PS25 het volgende:Zou Ajax eerst de loting van de Champignons league afwachten of ze besluiten wel of geen spits aan te trekken? Ze doen helemaal niks !!!!!!11 er is geen plan B zoals gewoonlijk moet Frank het doen met wat hij nu heeft, een belachelijke zaak maar het is helaas niet anders zij denken echt of hopen echt om het alleen met eigen jeugd ver te komen en mocht dat lukken met dikke winst deze jongens verkopen, Marcje is een zakenman die alleen de winst ziet dat doet hij ook prive hij heeft de halve veluwe al op zijn naam staan. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 - 11:19 schreef hjf het volgende:Het wordt nu echt eens tijd, dat de UEFA iets gaat doen aan de Financial Fair Play System. Want als ik de uitgaven van de grote clubs, in de vorm van aankopen zie, dan kan het toch niet anders zijn, dat een groot aantal clubs aangepakt moeten gaan worden. Met name de Spaanse en Engelse topclubs maken er een potje van. En dat terwijl er al een enorme schuld aan de banken bestaat. Zolang dit niet op een eenduidige wijze wordt aangepakt, hebben wij weinig kans om bijvoorbeeld een halve finale CL te spelen. elk bedrijf die schulden heeft betaald zijn schulden niet meteen af. is er geen uitzicht op het geld en kan de rente niet meer worden betaald, dan zal de schuldeiser het bedrijf failliet verklaren. dit gebeurd ook met voetbal clubs, elke club betaald zijn schulden af. dat dit langzaam gaat, ja dat klopt. baby laten groeien in de buik gaat ook langzamer dan het maken ervan.
enige uitzondering is city en psg. de rest voldoet aan de regels
vergeet niet dat de grote clubs een groter stadion hebben, meer shirt verkoop, betere sponsors, meer tv geld. barca verdient met tv geld alleen al het dubbele van de begroting van ajax, namelijk 143 miljoen euro. wat wil je als el clasico 1,2 MILJARD tv kijkers trekt |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 - 11:47 schreef nora het volgende:[..] Ze doen helemaal niks !!!!!!11 er is geen plan B zoals gewoonlijk moet Frank het doen met wat hij nu heeft, een belachelijke zaak maar het is helaas niet anders zij denken echt of hopen echt om het alleen met eigen jeugd ver te komen en mocht dat lukken met dikke winst deze jongens verkopen, Marcje is een zakenman die alleen de winst ziet dat doet hij ook prive hij heeft de halve veluwe al op zijn naam staan. als je een filosofie hebt dan moet je die ook uitvoeren.
anders had je net zo goed geen revolutie hoeven hebben.
ajax zoekt enkel een spits qua naam van eto'o iedereen weet dat die niet naar ajax komen.
dus van mij mag hier een slotje op |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
[Quote]Op donderdag 28 augustus 2014 - 11:47 schreef nora het volgende:
[..]quote:
Ze doen helemaal niks !!!!!!11 er is geen plan B zoals gewoonlijk moet Frank het doen met wat hij nu heeft, een belachelijke zaak maar het is helaas niet anders zij denken echt of hopen echt om het alleen met eigen jeugd ver te komen en mocht dat lukken met dikke winst deze jongens verkopen, Marcje is een zakenman die alleen de winst ziet dat doet hij ook prive hij heeft de halve veluwe al op zijn naam staan.
De Boer roept ook steeds we zijn compleet en selectie is prima.. Ze hebben gewoon met zijn allen het gevoel dat het zo wel goedkomt. Heb echt het gevoel dat de Boer dit seizoen wel eens flink op zijn bek kan gaan met deze selectie. Om vervolgens van de winter alle zeilen bij te moeten zetten op de transfermarkt.
Er is toch weer wat ervaring vertrokken in de vorm van de Jong , Bojan en Poulsen. Moisander en Sigthorson plus de Lm positie vind ik zwak (Blind is de beste optie tegen de mindere teams). Er zijn gewoon weer geen echte stappen gemaakt. Alleen El Ghazi mag je een aanwinst voor de rechtsbuiten positie noemen de rest is alleen een jaartje ouder.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 augustus 2014 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
waar baseer jullie op dat ajax versterking moet halen?
Kansloos in de beker finale, actie van supporters was ook kansloos JC schaal, een prijs waar de boer niet van wakker ligt, ooit zei hij dat de laatste wedstrijd van de voorbereiding is. 3 wedstrijden in de eredivisie, waarvan je vorig jaar er 2 van verloor en 1 won, nu is het omgedraaid, met beter voetbal dan vorig jaar.
versterking haal je niet in nederland, die zijn niet gewent aan top niveau. je haalt ze uit het buitenland maar die komen zelden |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Zolang Ajax het zich steeds kan permitteren dat ze kampioen worden zonder grote uitgaven, gaan ze op deze manier gewoon door. Ik heb eerder ook aangegeven dat het beleid pas zal worden aangepast wanneer het feitelijk te laat is. Wanneer Ajax geen kampioen wordt, geen knvb beker wint en in de CL de eerste ronde eruit gaat zal er pas roering ontstaan. En dan zie ik kans dat er bepaalde posities anders zullen worden ingevuld. Waarom neem je dit risico is al die tijd mijn vraag? Omdat je wanneer je met je gezonde verstand redeneert weet dat het een keer fout zal gaan!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik denk dat Ajax nog steeds een prima team heeft om mee te doen voor het kampioenschap. PSV is een stap verder dan vorig jaar en daarmee een grotere bedreiging. Toch is de stabiliteit in een geheel jaar van belang wie uiteindelijk kampioen wordt. Ook bij het uitvallen van belangrijke spelers kun je zomaar veel punten verliezen. Dat geldt ook voor PSV.
Wat ook een trend aan het worden is is dat je als 'top' ploeg tegenwoordig moeilijker wint van teams als PEC Zwolle en zelfs Cambuur. Dat maakt de eredivisie wel weer leuk om naar te kijken.
Het blijft jammer dat Ajax zich niet versterkt heeft met een paar ervaren spelers die nooit in het nadeel zouden hebben gewerkt. Dat stukje risico had Ajax prima kunnen nemen. En dat vind ik een gemiste kans!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 augustus 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 - 12:51 schreef Bobby1972 het volgende:Zolang Ajax het zich steeds kan permitteren dat ze kampioen worden zonder grote uitgaven, gaan ze op deze manier gewoon door. Ik heb eerder ook aangegeven dat het beleid pas zal worden aangepast wanneer het feitelijk te laat is. Wanneer Ajax geen kampioen wordt, geen knvb beker wint en in de CL de eerste ronde eruit gaat zal er pas roering ontstaan. En dan zie ik kans dat er bepaalde posities anders zullen worden ingevuld. Waarom neem je dit risico is al die tijd mijn vraag? Omdat je wanneer je met je gezonde verstand redeneert weet dat het een keer fout zal gaan!! +1 toch droevig dat je bijna gaat hopen dat Ajax geen kampioen wordt en er dan wat ogen geopend gaan worden. Kunnen ze wel weer komen met nepsupporter of dat je voor Psv moet worden. Als je tevreden bent met deze selectie ben je een nepsupporter of heb je er totaal geen kijk op.
Moisander sorry hoort maar faalt gewoon nog wekelijks Ajax is zijn top..
Lm Blind ging wel de rest is middelmaat (Andersen moet je geduld mee hebben geen directe versterking)
Sigthorsson niks voor Ajax
Twee tot drie plekken in je basis elftal wat niet meer dan degelijk is.
Schöne als buitenspeler kun je ook nog over twijfelen al vult hij het aardig in
Ajax moet streven naar het beste en dat is dit gewoon niet |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Natuurlijk hoop je altijd het beste voor Ajax als supporter. Maar met het huidige beleid verdien je vooral veel geld. Is natuurlijk niet geheel onbelangrijk. Je komt waarschijnlijk vanzelf een keer op het punt dat het huidige beleid niet meer voldoet aan de verwachtingen en doelstellingen van Ajax en ook supporters. Het is aan Ajax zelf om dat punt niet te bereiken. Omdat dat gevolgen heeft voor de huidige staf.
Ik ben er van overtuigd dat Ajax met een paar ervaren spelers het zich gemakkelijker kan maken. Maar Ajax ziet dat duidelijk anders. Dus heb je je daar maar bij neer te leggen en te respecteren! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 - 14:07 schreef Hummel10 het volgende:[..] +1 toch droevig dat je bijna gaat hopen dat Ajax geen kampioen wordt en er dan wat ogen geopend gaan worden. Kunnen ze wel weer komen met nepsupporter of dat je voor Psv moet worden. Als je tevreden bent met deze selectie ben je een nepsupporter of heb je er totaal geen kijk op. Moisander sorry hoort maar faalt gewoon nog wekelijks Ajax is zijn top.. Lm Blind ging wel de rest is middelmaat (Andersen moet je geduld mee hebben geen directe versterking) Sigthorsson niks voor Ajax Twee tot drie plekken in je basis elftal wat niet meer dan degelijk is. Schöne als buitenspeler kun je ook nog over twijfelen al vult hij het aardig in Ajax moet streven naar het beste en dat is dit gewoon niet Droom even lekker verder of word wakker.
We zijn geen Real, Barca of Bayern. Dat zullen we ook nooit worden.
Middelmaat van Europa speelt liever voor een club dat 6 of 7de word in een grote competitie, dan voor Ajax dat elk jaar kampioen moet worden.
Kijk naar Heintiga, Anita, Hunterlaar, Siem de Jong, Luuk de Jong, Bas Dost, Maduro. Spelen allemaal voor clubs die nooit kampioen zullen worden. Middelmaat/subtop in de grote competities, Middelmaat/subtop in Europa. Ajax is ook middelmaat/subtop in Europa.
Zij spelen liever daar om geld te verdienen dan om prijzen te verdienen.
Ga mij niet vertellen dat je het niet overleefd als je een miljoentje per jaar verdient. Natuurlijk wil je meer, maar ten kosten van alles, ten kosten van dat je niet speelt. Ten kosten dat je niet mee gaat naar EK/WK.
Waarom zijn Aisadi, Dost en Narsigh niet bij elkaar gebleven. Alle 3 hebben het niet gered, zonde van zo aanval. Daar zouden ze in europa ook lastig mee hebben gehad. Gingen voor het grote geld en verzopen in het bad met geld.
Word wakker, want dit is het voetbal van de dag. Dit is niet meer het voetbal van de jaren 70 dat Cruijff voor 1 miljoen naar Barca ging.
Ik vraag mij af waar we aan willen meten? Aan de reals en Bayerns van deze wereld? Denk je dat lukt met aankopen?
Ga je voor de subtop van Europa, waar we al deel van uitmaken. Daar kan je met deze selectie echt wel aan.
Wat je moet doen om de competitie sterk te maken, is het kijken naar waar je staat.
Geen enkele club in de subtop hoort in de CL thuis, net zo goed dat Malmo niet in CL thuis hoort. Het enige wat ze daar ophalen is het geld, succes en punten haal je niet op CL. Of je moet je kunnen meten aan de grote clubs van wereld.
EL dat moeten we veroveren. 4 clubs bij de laatste 16 en 1 club minimaal in de halve finale. Dat een paar jaar lang, dan krijg je je plekken weer terug. Krijgen de clubs meer geld en vooral aanzien.
Nu willen ze alle energie in de eredivisie investeren om kampioen te worden. TV geld op halen en afgaan is het devies.
Competitie word sterker als je andere competities achter je houd. 4 clubs in de halve finale van EL en de grote landen hebben allemaal 1 in de halve finale van de CL, dan loop wij zwaar in op de grote competities.
Nederland kan de grote competities verslaan maar niet door de voordeur maar via de achterdeur. Geld is niet van belang daar winnen we het niet van. Punten kunnen wel van ze winnen, door de juiste deur te nemen. Niet CL maar EL. Daarom hoop ik dat we vandaag alles winnen in de EL.
Als je jaren lang de EL domineert. Dat betekend dat andere subtop landen minder punten pakken. Dat je de top kan innemen. 4 CL tickets zijn dan mogelijk. Moet je zien hoe sterk de Nederlandse competitie dan is.
Je krijgt evenveel punten in EL als in CL, dus ga voor het succes in EL. Domineer daar en maak de competitie sterk.
Kom op! Er zijn meer wegen die naar Rome lijden. Dit is er een van!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 augustus 2014 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 - 14:40 schreef Bobby1972 het volgende:Natuurlijk hoop je altijd het beste voor Ajax als supporter. Maar met het huidige beleid verdien je vooral veel geld. Is natuurlijk niet geheel onbelangrijk. Je komt waarschijnlijk vanzelf een keer op het punt dat het huidige beleid niet meer voldoet aan de verwachtingen en doelstellingen van Ajax en ook supporters. Het is aan Ajax zelf om dat punt niet te bereiken. Omdat dat gevolgen heeft voor de huidige staf. Ik ben er van overtuigd dat Ajax met een paar ervaren spelers het zich gemakkelijker kan maken. Maar Ajax ziet dat duidelijk anders. Dus heb je je daar maar bij neer te leggen en te respecteren! Mee eens, alleen als supporter hoef je er niet bij neer le leggen, maar wel te respecteren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 augustus 2014 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 - 14:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Droom even lekker verder of word wakker. We zijn geen Real, Barca of Bayern. Dat zullen we ook nooit worden. Middelmaat van Europa speelt liever voor een club dat 6 of 7de word in een grote competitie, dan voor Ajax dat elk jaar kampioen moet worden. Kijk naar Heintiga, Anita, Hunterlaar, Siem de Jong, Luuk de Jong, Bas Dost, Maduro. Spelen allemaal voor clubs die nooit kampioen zullen worden. Middelmaat/subtop in de grote competities, Middelmaat/subtop in Europa. Ajax is ook middelmaat/subtop in Europa. Zij spelen liever daar om geld te verdienen dan om prijzen te verdienen. Ga mij niet vertellen dat je het niet overleefd als je een miljoentje per jaar verdient. Natuurlijk wil je meer, maar ten kosten van alles, ten kosten van dat je niet speelt. Ten kosten dat je niet mee gaat naar EK/WK. Waarom zijn Aisadi, Dost en Narsigh niet bij elkaar gebleven. Alle 3 hebben het niet gered, zonde van zo aanval. Daar zouden ze in europa ook lastig mee hebben gehad. Gingen voor het grote geld en verzopen in het bad met geld. Word wakker, want dit is het voetbal van de dag. Dit niet meer het voetbal van de jaren 70 dat Cruijff voor 1 miljoen naar Barca ging. Ik vraag mij af waar we aan willen meten? Aan de reals en Bayerns van deze wereld? Denk je dat lukt met aankopen? Ga je voor de subtop van Europa, waar we al deel van uitmaken. Daar kan je met deze selectie echt wel aan. Wat je moet doen om de competitie sterk te maken, is het kijken naar waar je staat. Geen enkele club hoort in de CL thuis, net zo goed dat Malmo niet in CL thuis hoort. Het enige wat ze daar ophalen is het geld, succes en punten haal je niet op CL. Of je moet je kunnen meten aan de grote clubs van wereld. EL daar moeten we veroveren. 4 clubs bij de laatste 16 en 1 club minimaal in de halve finale. Dat een paar jaar lang, dan krijg je je plekken weer terug. Krijgen de clubs meer geld. Nu willen ze alle energie in de eredivisie investeren om kampioen te worden. TV geld op halen en afgaan is het devies. Competitie word sterker als je andere competities achter je houd. 4 clubs in de halve finale van EL en de grote landen hebben allemaal 1 in de halve finale van de CL, dan loop wij zwaar in op de grote competities. Nederland kan de grote competities verslaan maar niet door de voordeur maar via de achterdeur. Geld is niet van belang daar winnen we het niet van. Punten kunnen wel van ze winnen, door de juiste deur te nemen. Niet CL maar EL. Daarom hoop ik dat we vandaag alles winnen in de EL. Als je jaren lang de EL domineert. Dat betekend dat andere subtop landen minder punten pakken. Dat je de top kan innemen. 4 CL tickets zijn dan mogelijk. Moet je zien hoe sterk de Nederlandse competitie dan is. Je krijgt evenveel punten in EL als in CL, dus ga voor het succes in EL. Domineer daar en maak de competitie sterk. Kom op! Er zijn meer wegen die naar Rome lijden. Dit is er een van! Goed stuk, kan ik me wel in vinden....chapeau PA |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Schone heeft bewezen niet goed genoeg te zijn voor het middenveld maar wel in de aanval. Ik zou het dan eerder eens proberen met Al Ghazi op 9. Schone rechts en Kishna links..
Klaassen doet het juist goed op het middenveld als de komende man.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Heel leuk, en Rusland en Oekraine inhalen moet ook geen probleem zijn. Maar Portugal, Itlaie en Frankrijk gaan wij ook niet meer inhalen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Marc wil het geld van Ajax gaan beleggen en een Ajax Park met huisjes aanleggen. Lijkt me een fantastische investering! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 - 16:53 schreef remco k het volgende:Heel leuk, en Rusland en Oekraine inhalen moet ook geen probleem zijn. Maar Portugal, Itlaie en Frankrijk gaan wij ook niet meer inhalen. Waarom niet?
Als de grote landen al vroeg stranden (8ste finale) in de CL en wij zetten daar meer clubs in de 8ste finale van EL neer, dan haal je meer punten binnen dan het ene land.
Bijvoorbeeld wij zijn 3de geworden in de CL en PSG is 2de geworden. Ronde verder wij overleven en zitten bij de volgende loting en PSG loot Real en verliest. Dan halen wij meer punten binnen, als vervolgens ronde eerder meer franse clubs actief waren dan nederlandse dan word dat natuurlijk teniet gedaan.
Om als land te kunnen stijgen op die lijst moet er meer clubs punten halen, dan enkel 1 club. Portugal met benfica die het goed doet in europa, kan de andere ook niet inhalen vanwege de andere clubs in Portugal minder punten binnen halen dan de andere clubs in de landen die ze willen halen.
Bijvoorbeeld wij willen rusland in halen, dan moeten we hopen dat andere landen Russische clubs uitschakelen en dat wij zover mogelijk komen. De beste kans om ver te komen is in de EL. Ook voor andere landen geld dit natuurlijk.
Als er 1 club uit een land in de finale komt terwijl het land strijd met een land die in de 8ste finale er 4 had dan wint volgens mij het land met de 4.
Om het land en dus de competitie in een beter dag licht te brengen moet je succes boeken. Succes is niet geld want geld hebben we zat. Succes zijn prijzen, succes is ver komen, meer aanzien, dan komen de spelers echt wel weer naar nederland.
Groeien dat doe je EL en niet in de CL.
Portugal en andere landen zijn in te halen, als elke club maar gewoon zijn punten in europa haalt en meer dan andere clubs dan kom je er echt wel. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Daarom ga ik op de Zlatan tour.
Mijn loting is: Barca PSG AJAX Malmo
daarvan moet het mogelijk zijn om 3de te worden en je hebt 4 mooie wedstrijden. TV-geld is binnen en meer geld is er bijna niet meer te halen.
Na de winterstop de EL om punten te behalen. Hopelijk zijn dan ook andere Nederlandse clubs actief, zodat we gezamenlijk veel punten kunnen halen.
Als je dat structureel doet dan klimt de Nederlandse competitie weer omhoog en dus ook AJAX. Ajax word nu geremd door de Nederlandse competitie
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 augustus 2014 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Zou Marc dan toch teveel macht binnen Ajax hebben? En werkt zijn inbreng niet optimaal! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik heb geen idee Bobby, las het toevallig |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Zo slecht beleid zijn. Waar heb je die mensen anders voor? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jank! |
|
|
|
|
martymcfly
|
|
|
Zal wel weer op paniekvoetbal uitdraaien, waarop ajax op de laatste dag weer net naast allerlei spelers grijpt. Net zoals vorig jaar |
|
|
|
|
nora
|
|
|
helemaal niks gaat die kabouter kopen |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Onbegrijpelijk in dit geval. Als Ajax als enige club CL speelt zoals de laatste jaren dan maak je mij niet wijs dat men niet een gerichte aankoop per siezoen kan doen van tussen de 8 en 10 miljoen en de spelers die ze dan halen voldoen eigenlijk amper. Milik gaat hem niet worden. Siggi is het niet geworden Duarte is het niet geworden Hoorn schrijf ik nog niet af. Sana is het niet geworden Hoessen is het niet geworden Bojan heeft te weinig gepresteerd\ Schone doet fantastisch en die kostte juist weer niks
Dus de aankopen die ze doen zijn grotendeels van ruk tot waardeloos
Zivkovic was DE man bij Grunn maar loopt nu als een frustie om zich heen te schoppen in Jong Ajax. Je kan deze jongen niet laten verpieteren door op maandagavond op de toekomst zijn wedstrijden te laten ballen die hoort gewoon met Ajax 1 mee te gaan en zijn invalbeurten te gaan maken. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 - 16:45 schreef remco k het volgende:[..] Schone heeft bewezen niet goed genoeg te zijn voor het middenveld maar wel in de aanval. Ik zou het dan eerder eens proberen met Al Ghazi op 9. Schone rechts en Kishna links.. Klaassen doet het juist goed op het middenveld als de komende man.. Klopt brengt alleen voetballend te weinig en als hij diep, wat hij vaak doet, en je hebt balverlies dan sta je gelijk tegen een meerderheid op het middenveld. Hij moet net als Boilesen leren doseren en niet alsmaar diep te blijven gaan. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Zolang Ajax met 11 kabouters op het veld blijft spelen, dan vraag je er zelf al om, om de CL niet te willen winnen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Nee maar is toch ook logisch als je, in mijn ogen, twee houthakkers voor je moet dulden terwijl je weet dat jij zoveel meer talent hebt en eigenlijk beter bent!
Totale maar dan ook echt een verkeerde inschatting van het TH!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 - 19:48 schreef nieuwe ajax het volgende:Zolang Ajax met 11 kabouters op het veld blijft spelen, dan vraag je er zelf al om, om de CL niet te willen winnen. Cillessen 1,88m van Rhijn 1,83m Veltman 1,82m Moisander 1,82m Boilesen 1,85m Viergever 1,82m Blind 1,80m Klaassen 1,85m El Ghazi 1,88m Sigthorsson 1,86m Schöne 1,78m
Volgensmij maar één persoon onder de 1,80m. Dat kabouter valt wel mee.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 augustus 2014 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Geen enkele boven de 1.90m Dus met recht een kabouter elftal ja. |
|
|
|