|
|
NatjosFC
|
|
|
Hallo Ajacieden! Aanstaande Zondag staat een heuze kraker op het programma, Ajax neemt het op tegen PSV. Een wedstrijd tussen twee titelkandidaten, een wedstrijd tussen de nummer 1 en 2 van het moment. Een wedstrijd waarin beide teams de eerste tik kunnen uitdelen.
PSV begon het seizoen goed met 2 overwinningen tegen respectievelijk Willem II en NAC, het vertrouwen is dan ook groot in Eindhoven dat in de competitie dankzij het goede doelsaldo de koploper is. Ajax won ook zijn eerste 2 wedstrijden, tegen Vitesse en AZ, 2 ploegen waar vorig seizoen nog van werd verloren. Bij Ajax zullen Veltman en van Rhijn terugkeren waardoor Ajax over volledig fitte selectie kan beschikken. Bij PSV zijn er geen blessures, wel wordt verwacht dat nieuwe aanwinst Rekik gelijk in de basis zal starten. PSV speelde Donderdag een wedstrijd voor de europa league die met 1-0 werd gewonnen door een goal van Adam Maher, dit zou in het voordeel van Ajax kunnen werken die minder vermoeid zijn.
Op basis van historie heeft Ajax de overhand, in 72 duels met PSV kwan Ajax 39 keer als winnaar uit de strijd, 22 keer werd er verloren. in de laatste 6 seizoenen verloor Ajax geen enkele keer in eigen huis van PSV, 5 keer werd er gewonnen en slechts 1 keer werden de punten verdeeld. Vorig jaar wist Ajax met 1-0 van PSV te winnen, de goal werd gemaakt door Kolbein Sigthorsson, die niet voor het eerst beslissend was in een topwedstrijd. In de 63e minuut kwam Moisander opstormen door het midden, hij gaf daarna een lange bal naar de zijkant waar Schöne stond te wachten. Schöne bedacht zich niet en legde de bal met de binnenkant van de voet ineens voor. Een prachtige pass die door Sigthorsson prachtig met het hoofd werd afgerond waardoor de 1-0 op het scorebord kwam. Daarna speelde Ajax de wedstrijd uit, even was het nog billen knijpen in Amsterdam toen een voorzet van Luciano Narsingh bijna over Cillessen in de verre hoek viel, maar Veltman wist dat te voorkomen. Ajax kwam vanaf toen niet meer in de problemen en liet zelf nog een kans liggen om het definitief af te maken, na een goede counter vond een schot van Viktor Fischer het zijnet.
We zitten inmiddels in de 3e speelronde, maar de transfermarkt is nog niet gesloten. Ajax heeft Samuel Eto'o inmiddels afgezegd maar gaat nog wel opzoek naar een nieuwe spits. PSV is ook nog lang niet klaar, zij willen nog een extra middenvelder. Steven Defour was de voornaamste kandidaat maar hij vertrok naar Anderlecht, een teleurstelling voor PSV en voor veel Standard Luik fans, zijn oude club. Maar niet alleen ingaande transfer worden besproken, zo zouden Depay en Blind nog op de nominatie staan om te vetrekken naar Spurs en Man united. Ook mogen Vermeer en Moisander nog vertrekken bij Ajax.
Opstelling Ajax: Cillessen Rhijn Veltman Moisander Boilesen Viergever Klaassen Blind Schöne Sigthorsson El Ghazi
voorspelling: 2-1, een lastige wedstrijd maar Ajax laat zien waarom we al 4 jaar de beste van Nederland zijn.
Bookmakers: voor een overwinning van Ajax krijg je 1.83 keer je inzet terug, terwijl bij een overwinning van PSV je bijna het dubbele krijgt op 3.51. Een gelijkspel wordt gequoteerd op 3.41. Leuk detail: vorige week werd een de kans van een overwinning van AZ hoger ingeschat dan de kans van een overwinning van PSV nu, en de kans op winst van Ajax werd vorige week lager ingeschat dan nu. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
Weer netjes gedaan Natjos! Ik ga ook voor een 2-1 overwinning. We komen op 1-0 door kopbal van Moisander. 1-1 door een mooi ingeschoten vrije trap van Depay. De 2-1 komt wederom door onze held Schone. Lasse wordt ook tevens man van de wedstrijd. Tenminste dit denk ik in mijn glazen bol gezien te hebben. -) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Zeker mooi topic Natjos....het wordt 4-1 BAM !!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Prima topic weer. Gelijkspel. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Op basis van de hesjes waarschijnlijk Veltman en El Ghazi in de basis. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
goed gedaan Natjos.
Ik ga voor een moeizame 5-1 |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Een rotwedstrijd waarin uiteindelijk gescoord word in het laatste half uur. 7-0 |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Klinkt logisch. Ik hoop eigenlijk stiekem op El Ghazi, dat verdient die jongen wel. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Ik denk alleen dat ie dan wel tegenvalt als ie ineens in de basis staat. Is meestal zo, dus Kishna in de basis is ook niet raar. Die Kishna is ook wel zn type die dan ineens beslissend is in een topper. Zag je vorig jaar tegen feyenoord. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Zware wedstrijd waar dan op het laatste moment gescoord word. 10-0 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 - 00:01 schreef NatjosFC het volgende:[..] Ik denk alleen dat ie dan wel tegenvalt als ie ineens in de basis staat. Is meestal zo, dus Kishna in de basis is ook niet raar. Die Kishna is ook wel zn type die dan ineens beslissend is in een topper. Zag je vorig jaar tegen feyenoord. Klopt, in een topper gaan clubs vaak uit van eigen kwaliteit, da betekend niet 3 man op 1 speler maar 1 op 1. Ja dan kan Kishna wel eens heel beslissend zijn. |
|
|
|
|
jolanpalma
|
|
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
|
|
|
ajacied
|
|
|
5-2 hattrick el ghazie en 2 maal shone. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Zo te zien heeft iedereen er wel heel veel zin in!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Bel je broer dan ff om voor ons in de spits te komen spelen ;-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Daar mogen ze van mij wel een financiële uitzondering voor maken |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Goed gevoel over vandaag mannen. 4-1! |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
Zou toch mooi zijn voor iedereen wanneer Sigi er 2 inschopt!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 augustus 2014 door Peter1956 -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
2-0 alle twee van Siggi de weder opstanding van Siggi en hij scoort altijd tegen de toppers. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Het is stralend weer hier en mn kop springt uit elkaar. Mijn goede gevoel over een mogelijk gelijkspel is omgezet naar een angstig gevoel en verlies.
Depay is te snel en behendig voor onze verdediging en ik knijp daarom mn billen strak tegen elkaar...
Ik hoop op een punt, maar de eindhovenaren zijn te fit en te gedreven voor ons ben ik bang.
1-1 of 1-4
Nou eerst een flessie bier...na mn croissants |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
2-1 Lijkt me prima en als El Ghazi start wordt het 3-1 |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Warsteiner is best lekker bier 😐 |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
Depay is goed maar de rest niet dus over het hele team zijn wij beter !!! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Makkelijk gezegd... Ajax MOET, psv kan alleen maar winnen door niet te verliezen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Duitsers en Belgen kunnen beter bier maken dan Nederlanders!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Net als dat ze in Amsterdam beter kunnen voetballen dan in Eindhoven!! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Rotjeknor staat achter. wat een homo team!! Dan stopte ik per direct met voetbalkijken. Overtreffende trap van slecht!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 augustus 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wat zijn wij dan goed,overtreffende trap van goed. De Beste!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Erg slim van Cocu om Depay en Narsingh op de flanken te zetten. Onze backs zijn kwetsbaar. Omschakeling kan dus dodelijk zijn. Zuinig en geduldig spelen dus |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Aanvallend is PSV erg goed, ik denk niet dat Narsingh daarin iets veranderd, alleen zal hij iets stijver aan de flank staan, en verdedigd hij wat beter mee..
Ik had eigenlijk vd Hoorn verwacht tegen de Jong.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
El Ghazi en Veltman in de basis dus. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2014 - 16:31 schreef remco k het volgende:Aanvallend is PSV erg goed, ik denk niet dat Narsingh daarin iets veranderd, alleen zal hij iets stijver aan de flank staan, en verdedigd hij wat beter mee.. Ik had eigenlijk vd Hoorn verwacht tegen de Jong.. Qua snelheid wel ten opzichte van Locadia. PSV kan nu het veld goed breed houden. Ben ook benieuwd hoe Wijnaldum tegen wordt gehouden |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Ajax heeft het wel redelijk onder controle, maar Sigthorsson beperkt het voetbal toch wel. |
|
|
|