BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (Zondag 24 augustus, 16:45)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:33   quote  deeplink  
PSV, ordinaire counterploeg..
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 24 augustus 2014 - 18:33   quote  deeplink  
Ik had deze week diverse keren over de details. Ajax verlies ook hier op basis van details. En daarmee verlies je ook uiteindelijk een kampioenschap. Dan moet je meer kwaliteit nodig. Een speler als Andersen is ook te licht en net niet goed genoeg. Misschien is dit ook een zetje wat Ajax nodig heeft om toch nog aankopen te gaan doen!
Brandje
 Brandje - zondag 24 augustus 2014 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:33 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik had deze week diverse keren over de details. Ajax verlies ook hier op basis van details. En daarmee verlies je ook uiteindelijk een kampioenschap. Dan moet je meer kwaliteit nodig. Een speler als Andersen is ook te licht en net niet goed genoeg. Misschien is dit ook een zetje wat Ajax nodig heeft om toch nog aankopen te gaan doen!
Nee aankopen zijn niet nodig want voetballend was en ben je vandaag heer een messter. PSV heeft onze fouten keihard afgestraft. Cocu leert bij want is FdB tactisch de baas met het brengen van Narsingh
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:31 schreef freakie het volgende:

[..]

Kom op man, dat is echt nonsence.. Hij doet echt niks goed...
Jij zou eens wat verder moeten leren kijken dan daar waar de bal is.. Zou je er misschien wat kijk op krijgen..

Of ga jij me nu vertellen dat de opties vooruit er wel waren? Dat men wel goed vrij liep?? dat men wel constant in beweging was??
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 24 augustus 2014 - 18:36   quote  deeplink  
Schöne niet meer op links.....en Boilessen tsja pfffff
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:33 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax verliest hier niet op details hoor.. Ajax verliest door fouten van van Rhijn Boilesen Schone en Blind.
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:34 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee aankopen zijn niet nodig want voetballend was en ben je vandaag heer een messter. PSV heeft onze fouten keihard afgestraft. Cocu leert bij want is FdB tactisch de baas met het brengen van Narsingh
Heb jij Narsingh de eerste helft gezien??

Persoonlijke fouten.. Ik vind dat geen tactische zet van Cocu, dat het zo uitvalt is geluk..
remco k
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:36 schreef Nenam_tiL het volgende:
Schöne niet meer op links.....en Boilessen tsja pfffff
Mee eens.. Maar El Ghazi is niet veel op links???
remco k
Ongelooflijk hoe zwak die Sigthorson is.. Die is alleen maar zwakker geworden in zijn tijd bij Ajax..
Brandje
 Brandje - zondag 24 augustus 2014 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Heb jij Narsingh de eerste helft gezien??

Persoonlijke fouten.. Ik vind dat geen tactische zet van Cocu, dat het zo uitvalt is geluk..
Kan wel zijn maar een goal en een assist dus prima keuze van Cocu. Plus het feit dat we totaal verkeerd staan bij balverlies

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 augustus 2014 door Brandje --
freakie
 freakie - zondag 24 augustus 2014 - 18:39   quote  deeplink  
Sigthorsson trouwens wel de hele wedstrijd een giga drama wedstrijd. Ajax eigenlijk helemaal niet slecht trouwens, maar door dom verdedigen is het weggegeven, niet alleen weggegeven door de verdedigers maar ook door dom balverlies.
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:37 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kan wel zijn maar een goal en een assist dus prima keuze van Cocu.
Natuurlijk is het een prima keuze. Maar Ajax maakt gewoon die fouten, en het is nu niet bepaald zo dat het hele lastige momenten waren waar die fouten uit komen..

Was die goal van Depay trouwens geen buitenspel?
Eide
 Eide - zondag 24 augustus 2014 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax verliest hier niet op details hoor.. Ajax verliest door fouten van van Rhijn Boilesen Schone en Blind.
Dat is mij te makkelijk. Ajax verliest doordat we zelf PSV al niet veel eerder uit de wedstrijd spelen door meer goals te maken. Dan kom je in een fase waarin je VEEL sterker bent en ga je te veel op de aanval spelen en dan krijg je tegen een ploeg als PSV de counters om je oren.

Wat ik de grootste fout vindt is de naiviteit in het spel. Je staat 1-0 voor, PSV laat je het spel maken. Dan bouw je toch zekerheid in en ga je niet met een back en een centrale verdediger instappen? En daarna was het bijna wachten op de volgende counter...
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 24 augustus 2014 - 18:39   quote  deeplink  
Sigthorsson ook niet gezien vandaag...
Gewoon voetballende spits kopen, scheelt al heel wat.

nou ja, 6 uit de eerste 3 had ik vooraf voor getekend.
Ajax had zelf de ploeg moeten zijn die counterde bij de 1-0 voorsprong, maar ja met 3 trage aanvallers gaat dat niet.
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:39 schreef freakie het volgende:
Sigthorsson trouwens wel de hele wedstrijd een giga drama wedstrijd. Ajax eigenlijk helemaal niet slecht trouwens, maar door dom verdedigen is het weggegeven, niet alleen weggegeven door de verdedigers maar ook door dom balverlies.
Mee eens, maar het is niet eens zo dat het alleen verdedigend is, kijk die pass van Schone eens bij de 2-1..
Brandje
 Brandje - zondag 24 augustus 2014 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:39 schreef freakie het volgende:
Kijk Moisander moet gewoon een overtreding maken bij de 1-1. Geel en een vrije trap dus niks aan de hand maar ja. Voetbalgogme
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 24 augustus 2014 - 18:40   quote  deeplink  
Dit verlies kan je Boilessen aan rekenen......homo
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 24 augustus 2014 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is mij te makkelijk. Ajax verliest doordat we zelf PSV al niet veel eerder uit de wedstrijd spelen door meer goals te maken. Dan kom je in een fase waarin je VEEL sterker bent en ga je te veel op de aanval spelen en dan krijg je tegen een ploeg als PSV de counters om je oren.

Wat ik de grootste fout vindt is de naiviteit in het spel. Je staat 1-0 voor, PSV laat je het spel maken. Dan bouw je toch zekerheid in en ga je niet met een back en een centrale verdediger instappen? En daarna was het bijna wachten op de volgende counter...
klopt desnoods speel je de bal 45 minuten van Moisander naar Veltman en weer terug.
Eide
 Eide - zondag 24 augustus 2014 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:40 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kijk Moisander moet gewoon een overtreding maken bij de 1-1. Geel en een vrije trap dus niks aan de hand maar ja. Voetbalgogme
Of in ieder geval instappen op De Jong. Dan kom je wel in een 1 op 1 maar ontneem je hem we de tijd iets nuttigs te doen en ben je nog veel verder van de goal af.
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:42   quote  deeplink  
quote:

[..]

Laat ik het zo zeggen, daar komen de tegengoals uit..

Verder ben ik het met je eens, ik dacht dat het een zet van de Boer was om Boilesen zo diep te plaatsen, maar blijkbaar was dat dus niet zo, getuige de wissel. Overigens krijg je daar ook helemaal gelijk voor wat betreft Moisander, dat is namelijk iets wat hij echt moet coachen.

Ik vind dat onze sterkhouders vandaag een hele matige pot hebben gespeeld..
Brandje
 Brandje - zondag 24 augustus 2014 - 18:42   quote  deeplink  
quote:

[..]

Zeg het niet snel maar ik ben het voor de volle 100% met je eens
freakie
 freakie - zondag 24 augustus 2014 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij zou eens wat verder moeten leren kijken dan daar waar de bal is.. Zou je er misschien wat kijk op krijgen..

Of ga jij me nu vertellen dat de opties vooruit er wel waren? Dat men wel goed vrij liep?? dat men wel constant in beweging was??
Verder kijken? Wat doet hij goed? Dat draaien? Snelheid eruit, klaar. Andersen echt niet goed, sorry, wordt trouwens ook gezegd op de televisie.. Vertel mij 1 actie waar hij het goed doet? Naar binnen komen en de bal kwijt zijn? Of terug lopen naar dr verdediging? Niet goed.
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Of in ieder geval instappen op De Jong. Dan kom je wel in een 1 op 1 maar ontneem je hem we de tijd iets nuttigs te doen en ben je nog veel verder van de goal af.
Inderdaad, die counter op de 1-1 kan er vrij makkelijk uit gehaald worden..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 24 augustus 2014 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een prima keuze. Maar Ajax maakt gewoon die fouten, en het is nu niet bepaald zo dat het hele lastige momenten waren waar die fouten uit komen..

Was die goal van Depay trouwens geen buitenspel?
Nee prima goal en van Rhijn kwam er 3 minuten te laat achter dat hij
Depay helemaal kwijt was..
Brandje
 Brandje - zondag 24 augustus 2014 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:39 schreef NatjosFC het volgende:
Sigthorsson ook niet gezien vandaag...
Gewoon voetballende spits kopen, scheelt al heel wat.

nou ja, 6 uit de eerste 3 had ik vooraf voor getekend.
Ajax had zelf de ploeg moeten zijn die counterde bij de 1-0 voorsprong, maar ja met 3 trage aanvallers gaat dat niet.
Siggi stata duidelijk in de etalage maar juist een Zivkovich kon je zo goed gebruiken vandaag want Rekik had al geel na een hal uur dus de snelle Zivkovich was erg lekker geweest
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:42 schreef freakie het volgende:

[..]

Verder kijken? Wat doet hij goed? Dat draaien? Snelheid eruit, klaar. Andersen echt niet goed, sorry, wordt trouwens ook gezegd op de televisie.. Vertel mij 1 actie waar hij het goed doet? Naar binnen komen en de bal kwijt zijn? Of terug lopen naar dr verdediging? Niet goed.
Hij zoekt naar een pass vooruit, als er structureel niemand beweegt en vrij komt, dan lijkt het al snel zo..

Die eerste actie is simpelweg geweldig.
freakie
 freakie - zondag 24 augustus 2014 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Mee eens, maar het is niet eens zo dat het alleen verdedigend is, kijk die pass van Schone eens bij de 2-1..
Jaa klopt, had ik ook al gezegd in de reactie he, dom balverlies op het middenveld. Kan je als verdediging niet zoveel aan doen, je moet weten als Ajax dat je de bal niet zo kan weggeven
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 24 augustus 2014 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:43 schreef Brandje het volgende:

[..]

Siggi stata duidelijk in de etalage maar juist een Zivkovich kon je zo goed gebruiken vandaag want Rekik had al geel na een hal uur dus de snelle Zivkovich was erg lekker geweest
ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij de kans krijgt... laat het bij Jong Ajax ook niet zien.
Brandje
 Brandje - zondag 24 augustus 2014 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:43 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nee Hummel dat is juist wat je kan gebeuren in de omschakeling. Iedereen loopt naar voren den door een verkeerde pass krijg je goals tegen dit kan je de Van Rhijn niet aanrekenen
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:43 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik zou het nog weleens van boven willen zien.. van Rhijn zit daar zeker fout, maar wat dacht je van het moment met de Jong, daar kan en moet de counter eruit gehaald worden..
freakie
 freakie - zondag 24 augustus 2014 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij zoekt naar een pass vooruit, als er structureel niemand beweegt en vrij komt, dan lijkt het al snel zo..

Die eerste actie is simpelweg geweldig.
Dan ben je dus niet geweldig/goed als je 1 actie hebt.
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:44 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee Hummel dat is juist wat je kan gebeuren in de omschakeling. Iedereen loopt naar voren den door een verkeerde pass krijg je goals tegen dit kan je de Van Rhijn niet aanrekenen
Het moment van overlopen niet, maar hij staat ongeveer 20 meter korter bij Cilissen dan Depay, hij laat hem uit zijn rug lopen op een kinderachtige manier. Dat is gewoon heel erg dom..
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 24 augustus 2014 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:37 schreef remco k het volgende:
Ongelooflijk hoe zwak die Sigthorson is.. Die is alleen maar zwakker geworden in zijn tijd bij Ajax..
Begrijp jij het dan nog dat de Boer hem opnieuw de volle 90 minuten laat staan?? Ik had op zeker moment gewoon medelijden met Sightorson. Het straalt er vanaf dat hij diep ongelukkig is bij Ajax. En de Boer moet dat ook zien.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 24 augustus 2014 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:40 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

klopt desnoods speel je de bal 45 minuten van Moisander naar Veltman en weer terug.
We vallen altijd aan en laten we nou net heel slecht zijn in de omschakeling terug.
Psv heeft het gewoon afgestraft.. We waren lang de bovenliggende partij helaas.
En Sigthorsson rot aub op want we hebben echt niks aan je
en Andersen verplicht biefstuk eten en sportschool
Brandje
 Brandje - zondag 24 augustus 2014 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:44 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij de kans krijgt... laat het bij Jong Ajax ook niet zien.
Nee maar ajax maakt tot nu toe een fout met Zivkovich. Die jongens was het mannetje bij Grunn en speelt nu op maandag op de toekomst. Dodelijk voor hem. Ze hebben hetzelfde gedaan met Mats Ritz. Dat was DE man bij beveren in het eerste3 en begon bij ajax weer in de A1. Je moet het per geval gaan kijken. Wat ze nu doen et Zivkovich is niet goed
Hummel10
 Hummel10 - zondag 24 augustus 2014 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:44 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kijk hem maar eens terug hij heeft geen idee waar Depay is..
Niet dat ik hem alleen de schuld geef hoor..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 augustus 2014 door Hummel10 --
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:46 schreef freakie het volgende:

[..]

Dan ben je dus niet geweldig/goed als je 1 actie hebt.
Is dat echt je reactie?.. Ik heb het totaal niet over geweldig, ik zeg een prima invalbeurt.

En jij vroeg om 1 goede actie, die noem ik je. Ik heb er wel meer gezien, een paar prima passes..

Maar je reageert totaal niet op het inhoudelijke..
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:46 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Begrijp jij het dan nog dat de Boer hem opnieuw de volle 90 minuten laat staan?? Ik had op zeker moment gewoon medelijden met Sightorson. Het straalt er vanaf dat hij diep ongelukkig is bij Ajax. En de Boer moet dat ook zien.
Als de Boer denkt dat de anderen op dit moment niet verder of beter zijn.. Dan is de keuze logisch.. Ik zou hem nooit hebben opgesteld..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 24 augustus 2014 - 18:49   quote  deeplink  
Ik verlies liever van Feijenoord dan van die kutclub.......gadverdamme, ik ga aan het bier
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 24 augustus 2014 - 18:49   quote  deeplink  
quote:

[..]

Dat schreef ik dus ook tijdens de rust. PSV is gewoon een teringploeg om tegen te spelen. Als je hun hoop geeft door een aantal droomkansen niet in doelpunten om te zetten, dus laten leven, zij de hoop houden dat er toch wat te halen is. Het lag niet aan de scheidsrechter, het lag puur aan Ajax zelf. Kansen niet benutten, domme verdedigingsfouten en een coach die de opnieuw falende spits maar laat staan...
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kijk hem maar eens terug hij heeft geen idee waar Depay is..
Niet dat ik hem alleen de schuld geef hoor..
Speelde overigens verder een goede wedstrijd.. Maar daar zat hij ook verkeerd ja..
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:49 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ik verlies liever van Feijenoord dan van die kutclub.......gadverdamme, ik ga aan het bier
En zeker op deze manier.. Wat een gezeik zo..
Eide
 Eide - zondag 24 augustus 2014 - 18:50   quote  deeplink  
Conclusie:

PSV kan voetballend het spel niet maken, maar heeft optimaal gebruik gemaakt van de capaciteiten die de ploeg heeft in de vorm van snelheid en de counter.
Ajax was verdedigend wederom naief en kreeg daarvoor dit maal de deksel ferm op de neus. Die naiviteit gekoppeld aan individuele fouten zorgt voor deze uitslag.stukken minder.
jolanpalma
 jolanpalma - zondag 24 augustus 2014 - 18:51   quote  deeplink  
Mischien toch een kwaliteits impuls!? Had dit ook wel aan zien komen.
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:51 schreef jolanpalma het volgende:
Ja want daar leek hete cht op na 45 minuten voetbal..
Brandje
 Brandje - zondag 24 augustus 2014 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:51 schreef jolanpalma het volgende:
Het enige wat je mist is een spits die er 20+ inschiet voor de rest vind ik het er prima uitzien
Brandje
 Brandje - zondag 24 augustus 2014 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:49 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ik zit nu al met een oog dicht te typen hahahha
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 24 augustus 2014 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:47 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee maar ajax maakt tot nu toe een fout met Zivkovich. Die jongens was het mannetje bij Grunn en speelt nu op maandag op de toekomst. Dodelijk voor hem. Ze hebben hetzelfde gedaan met Mats Ritz. Dat was DE man bij beveren in het eerste3 en begon bij ajax weer in de A1. Je moet het per geval gaan kijken. Wat ze nu doen et Zivkovich is niet goed
Helemaal mee eens, die jongen was vorig jaar 1 van de beste spitsen in de competitie en die wordt geslachtofferd voor een spits die het al 3 jaar niet laat zien en een huurling.
Brandje
 Brandje - zondag 24 augustus 2014 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:55 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, die jongen was vorig jaar 1 van de beste spitsen in de competitie en die wordt geslachtofferd voor een spits die het al 3 jaar niet laat zien en een huurling.
Ik weet Psv- Grunn nog wel van vorig jaar dat Zivkovoch Rekik en Bruma keer op keer voor lul zette en FdB geeft de voorkeur aan die IJslandse houthakker
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 24 augustus 2014 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 18:56 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik weet Psv- Grunn nog wel van vorig jaar dat Zivkovoch Rekik en Bruma keer op keer voor lul zette en FdB geeft de voorkeur aan die IJslandse houthakker
Klopt, raar dat hij niet eens bij de selectie zit... hij brengt nog wat anders dan Milik.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (Zondag 24 augustus, 16:45)

0.0091269