|
|
RenatoBos
|
|
|
'Komst Karim El Ahmadi kwestie van tijd'
Feyenoord lijkt zich op korte termijn te versterken met Karim El Ahmadi. Voetbal International meldt vandaag dat een transfer slechts een kwestie van tijd lijkt. De middenvelder moet in Rotterdam-Zuid de opvolger van Jordy Clasie worden.
Karim El Ahmadi keert op de laatste dag van het zomerse transferwindow van 2014 terug in De Kuip. Daarmee wordt zijn eerder geuite wens werkelijkheid om ooit terug te keren bij de club waarmee hij in 2011-2012 tot de tweede plaats in de competitie reikt. 'Nu was het juiste moment aangebroken om terug te keren', zegt de middenvelder op de dag dat hij zich officieel weer Feyenoorder mag noemen.
Ik hoop dat ik mijn ervaring kan overbrengen op de spelers bij Feyenoord Karim El Ahmadi El Ahmadi heeft dan twee seizoenen achter de rug bij Aston Villa. In die twee jaar speelt hij in de Engelse Premier League 51 wedstrijden en doet hij veel ervaring op in één van de sterkste competities ter wereld. 'Ik ben in Engeland mentaal sterker geworden en heb geleerd dat er meer is dan alleen mooi voetbal', zegt El Ahmadi. 'In Engeland gaat het vaak alleen om winnen, daarvoor heb je een bepaalde hardheid nodig. Als je daar niet in mee gaat, kun je op de bank gaan zitten, dus je moet er wel in mee.'
Aston Villa neemt El Ahmadi in de zomer van 2012 over van Feyenoord, waar de middenvelder dan net een uitstekend seizoen achter de rug heeft. Hij is onder trainer Ronald Koeman een drijvende kracht op het middenveld en een belangrijke pion in het team dat voor een grote verrassing zorgt door als tweede te eindigen in de Eredivisie.
Daarmee bewijst El Ahmadi ook zijn klasse bij Feyenoord, nadat de voorgaande twee seizoenen met ups en downs zijn verlopen. In 2010-2011 wordt hij zelfs voor een half jaar verhuurd aan Al Ahli in de Verenigde Arabische Emiraten.
Zijn terugkeer naar Feyenoord in 2014 betekent voor El Ahmadi een hereniging met trainer Fred Rutten, met wie hij eerder samenwerkte bij FC Twente. De Marokkaan maakt bij de club uit Enschede in het seizoen 2005-2006 zijn debuut in het betaald voetbal en beleeft zijn in de twee seizoenen die volgen doorbraak in de Eredivisie. In 2008 maakt El Ahmadi de overstap naar Feyenoord, de club die hij in de jaren die volgen in zijn hart sluit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 november 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ach ik dacht gooi er ook nog maar een topicje tegen aan |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Feyenoord rekent naast Toornstra ook op komst tweede middenvelder'
Feyenoord wil de komende dagen spijkers met koppen slaan. Nu de komst van Jens Toornstra alleen nog afhangt van een medische keuring, zijn de Rotterdammers volop in gesprek met een andere speler.
Karim El Ahmadi moet namelijk nog deze maand de overstap maken naar De Kuip. Feyenoord heeft zich reeds officieel gemeld bij Aston Villa en rekent volgens Voetbal International al op de komst van de ervaren defensieve middenvelder. Een akkoord met de Engelse club is er nog niet, maar dat lijkt slechts een kwestie van tijd.
El Ahmadi zelf heeft al aan Feyenoord laten weten dolgraag terug te willen keren bij de club. De Marokkaanse Nederlander is in beeld om Jordy Clasie op te volgen. Laatstgenoemde stapt zeer waarschijnlijk over naar FC Porto, dat de vraagprijs van tien miljoen euro nadert en nog altijd dagelijks onderhandelt met technisch directeur Martin van Geel. Bron:Soccernews |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
dntjl
|
|
|
toornstra - vilena - el ahmadi Het nieuwe middenveld. Of doe ik daar Immers mee te kort? |
|
|
|
|
Bol.Ron
|
|
|
Goede keuze, nog wat ervaring erbij en kan nog wel een jaar of 3 mee. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
feyenoordfanuitarnhe
|
|
|
ik hoop dat hij komt want Clasie die gaat weg reken daar maar op |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Mooi ondanks zijn leeftijd vind ik Karim wel een aanwinst. Verder zie ik toch nog graag een linksback en een spits komen ...
Pele van Aanholt staat op het punt te vertrekken bij Hoerenfaen, misschien Feyenoord? Wolfsburg lijkt Podolski te willen aantrekken dan Bas Dost misschien naar Feyenoord?
Dan lijkt het me wel mits er een andere keeper erin komt dat Feyenoord voor de landstitel mee moet kunnen doen. Maar dan moet Erwin Mulder er echt uit! Die heeft een veel te negatieve lading in mijn ogen op het elftal. |
|
|
|
|
feyenoordfanuitarnhe
|
|
|
quote: ja daar heb als verd. meer aan en Elhamadi de lijnen uit laten zetten en Toornstra aanvallend |
|
|
|
|
feyenoordfanuitarnhe
|
|
|
vilena valt tegen op het ogenblik |
|
|
|
|
feyenoordfanuitarnhe
|
|
|
moet maar knokken om er weer in te komen |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Nee daar doe je Immers zeker niet tekort mee. Want die komt op dit niveau gewoon tekort !!! |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Dat Clasie vertrekt zit er dik in ja ... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Niet bij de selectie van AV vandaag. Wordt een ABC-tje dit. |
|
|
|
|
Nibke
|
|
|
Goede vervanger voor Clasie, scoort bijna net zo vaak! |
|
|
|
|
dr love
|
|
|
Eindelijk een nieuwe metamorfose op het middenveld weg met clasie snel dat bod accepteren want hij is mede verantwoordelijk dat feyenoord zeer zwak is op het middenveld er zit totaal geen voetbal in daarom speelt vilhena en immers ondergrens, totdat R.vormer komt zie je al lichtelijk verbetering laat rutte 4-4-2 of 3-5-2 systeem Spelen en hou die tuinkabouter es aan de kant dan zullen we allemaal zien dat vormer een Veel betere voetballer is. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 - 13:25 schreef dr love het volgende:Eindelijk een nieuwe metamorfose op het middenveld weg met clasie snel dat bod accepteren want hij is mede verantwoordelijk dat feyenoord zeer zwak is op het middenveld er zit totaal geen voetbal in daarom speelt vilhena en immers ondergrens, totdat R.vormer komt zie je al lichtelijk verbetering laat rutte 4-4-2 of 3-5-2 systeem Spelen en hou die tuinkabouter es aan de kant dan zullen we allemaal zien dat vormer een Veel betere voetballer is. Vormer komt ook tekort. Clasie overtuigt mij vaak ook niet, tot hij gewisseld en t dan zwakker wordt op het middenveld. |
|
|
|
|
dr love
|
|
|
Waarom krijgt die w.hahn geen kans het lijkt wel alsof die rutten een angsthaas is hij moet weer r.koeman tactiek gebruiken. En waar is dat systeem op gebaseerd om achter zoveel mogelijk dicht te gooien dat noem ik echt lafaard voetbal systeem dat gebruik echt als echt geen andere opties hebt |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 - 13:25 schreef dr love het volgende:Eindelijk een nieuwe metamorfose op het middenveld weg met clasie snel dat bod accepteren want hij is mede verantwoordelijk dat feyenoord zeer zwak is op het middenveld er zit totaal geen voetbal in daarom speelt vilhena en immers ondergrens, totdat R.vormer komt zie je al lichtelijk verbetering laat rutte 4-4-2 of 3-5-2 systeem Spelen en hou die tuinkabouter es aan de kant dan zullen we allemaal zien dat vormer een Veel betere voetballer is. Vormer een goeie voetballer? Wanneer was dat dan? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Vormer is op het niveau dit komende jaar nog waardevol als vervanger. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Je heb geen realistische kijk, alleen een Feyenoord bril heb jij op! En dan ben je maar tevreden met alles en praat je alles maar goed en kan er niks fout gedaan worden ...
Een lekkere supporter ben je dan !!! |
|
|
|
|
V town madness
|
|
|
El ahmadi niet in wedstrijdselectie Villa. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Mooi dan, dan is ie onderweg naar Feyenoord ... |
|
|
|
|
V town madness
|
|
|
|
|
|
Nicotti
|
|
|
Ben er blij mee, zit ie zondag lekker in het zonnetje, naast van Geel, te kijken naar Feyenoord - Utrecht |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 - 15:10 schreef Nicotti het volgende:Ben er blij mee, zit ie zondag lekker in het zonnetje, naast van Geel, te kijken naar Feyenoord - Utrecht Doe hem de groeten. |
|
|
|
|
broer van Ted
|
|
|
Toch wel "normaal" Clasie een afscheid gunnen! Dat tie weg gaat zal zijn prothese papa Willem wel prima vinden kan tie in ieder geval daar in Portugal weer zijn "verhaal" verkopen en er schijnt een golf-baan (elite-sport) te wezen ! Het joch kan er niets aan doen loyaliteit t.o.v. willem . Ik vind het best . |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 - 13:25 schreef dr love het volgende:Eindelijk een nieuwe metamorfose op het middenveld weg met clasie snel dat bod accepteren want hij is mede verantwoordelijk dat feyenoord zeer zwak is op het middenveld er zit totaal geen voetbal in daarom speelt vilhena en immers ondergrens, totdat R.vormer komt zie je al lichtelijk verbetering laat rutte 4-4-2 of 3-5-2 systeem Spelen en hou die tuinkabouter es aan de kant dan zullen we allemaal zien dat vormer een Veel betere voetballer is. Met je anti-Clasie bullcrap.. Die gast heeft in zijn kleine teen meer voetbalkunde dan Vormer ooit gaat krijgen. Zag je die invalbeurt donderdag? Hoe kun je dan nog steeds zulke domme dingen roepen??? |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Die gast gelooft ook in UFO'S en god. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Vormer moet weg...onvoldoende niveau en talent |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Vak M of K zeker? Of zit ie in de loges?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 augustus 2014 door lijdensweg -- |
|
|
|
|
broer van Ted
|
|
|
You tube staat vol met ruud vormer opnames . Hij is het toch ook niet jammer maar helaas ! We hoeven geen medelijden te hebben met hem hoor . Zal meer € bezitten dan dit hele forum . Lijdensweg uitgezonderd . |
|
|
|
|
Tjabba
|
|
|
Als clasie wordt verkocht karim op zijn plek , en toornstra op de plek van lexie. Alleen nog een spits en royston halen. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 - 16:53 schreef broer van Ted het volgende:You tube staat vol met ruud vormer opnames . Hij is het toch ook niet jammer maar helaas ! We hoeven geen medelijden te hebben met hem hoor . Zal meer € bezitten dan dit hele forum . Lijdensweg uitgezonderd . Ik weet niet of ik meer heb ;-) |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 - 17:15 schreef Tjabba het volgende:Als clasie wordt verkocht karim op zijn plek , en toornstra op de plek van lexie. Alleen nog een spits en royston halen. Hier nog zo'n supporter die Royston Drenthe terug wil.
Aan de ene kant zou ik het wel willen, alleen al om het ongelijk van jou te bevestigen. Aan de andere is het dan een verloren jaar met nog meer spelers die dan beschadigd zijn.
Wikken en wegen ..... Doe dan maar niet !!! |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: Op dit moment gewoon de ideale 4e middenvelder, niet goed genoeg voor de basis maar je kan hem eigenlijk altijd wel inbrengen in de eredivisie. Ik weet niet wat hij nu verdiend maar volgens mij het is gewoon de ideale wisselspeler.
Clasie zal wel vertrekken, dan heb je met Vilhena, Immers, Toornstra, Vormer, de jeugd en mogelijk El Ahmadi de posities naar behoren bezet. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 - 17:20 schreef lijdensweg het volgende:[..] Hier nog zo'n supporter die Royston Drenthe terug wil. Aan de ene kant zou ik het wel willen, alleen al om het ongelijk van jou te bevestigen. Aan de andere is het dan een verloren jaar met nog meer spelers die dan beschadigd zijn. Wikken en wegen ..... Doe dan maar niet !!! Kan natuurlijk zomaar goed uitpakken, als hij de helft kan brengen van wat hij bracht in zijn debuutjaar is het al een versterking. Bovendien kan je dan Kongolo en van Beek als centraal duo opstellen. Mathijsen kan zich gaan opmaken voor een rol als toekomstig jeugdtrainer en Woudenberg mag zijn best doen om Drenthe uit de basis te spelen.
Aan de andere kant kan hij natuurlijk ook de hele boel ontwrichten, maar heb niet het idee dat hij ooit in Rotterdam lastig is geweest. |
|
|
|
|
Tjabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 - 17:20 schreef lijdensweg het volgende:[..] Hier nog zo'n supporter die Royston Drenthe terug wil. Aan de ene kant zou ik het wel willen, alleen al om het ongelijk van jou te bevestigen. Aan de andere is het dan een verloren jaar met nog meer spelers die dan beschadigd zijn. Wikken en wegen ..... Doe dan maar niet !!! Ja , knul iedereen heeft zijn eigen ideen over het spelletje wen er maar is aan. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 - 17:22 schreef moa het volgende:[..] Kan natuurlijk zomaar goed uitpakken, als hij de helft kan brengen van wat hij bracht in zijn debuutjaar is het al een versterking. Bovendien kan je dan Kongolo en van Beek als centraal duo opstellen. Mathijsen kan zich gaan opmaken voor een rol als toekomstig jeugdtrainer en Woudenberg mag zijn best doen om Drenthe uit de basis te spelen. Aan de andere kant kan hij natuurlijk ook de hele boel ontwrichten, maar heb niet het idee dat hij ooit in Rotterdam lastig is geweest. Als je hem in het nieuws volgt: Dan weet je dat er nog steeds een draadje bij hem los zit !!! |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Gelukkig maar dat Feyenoord niks in Royston Drenthe zie ... |
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
quote: Voetballend snap ik je tot op zekere hoogte. Qua inzet, lef en het graag bij Feyenoord willen spelen zou ik hem of iemand anders met zo'n drive graag zien. |
|
|
|
|
Tjabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 - 17:28 schreef FR-Elmo het volgende:[..] Voetballend snap ik je tot op zekere hoogte. Qua inzet, lef en het graag bij Feyenoord willen spelen zou ik hem of iemand anders met zo'n drive graag zien. Precies dan gaat de Kuip misschien ook weer is los. En ik zie liever een drenthe als lb dan nelom.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 augustus 2014 door Tjabba -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Zegt ie volmondig..
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 - 17:22 schreef moa het volgende:[..] Kan natuurlijk zomaar goed uitpakken, als hij de helft kan brengen van wat hij bracht in zijn debuutjaar is het al een versterking. Bovendien kan je dan Kongolo en van Beek als centraal duo opstellen. Mathijsen kan zich gaan opmaken voor een rol als toekomstig jeugdtrainer en Woudenberg mag zijn best doen om Drenthe uit de basis te spelen. Aan de andere kant kan hij natuurlijk ook de hele boel ontwrichten, maar heb niet het idee dat hij ooit in Rotterdam lastig is geweest. Juist moa.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 - 13:41 schreef dr love het volgende:Waarom krijgt die w.hahn geen kans het lijkt wel alsof die rutten een angsthaas is hij moet weer r.koeman tactiek gebruiken. En waar is dat systeem op gebaseerd om achter zoveel mogelijk dicht te gooien dat noem ik echt lafaard voetbal systeem dat gebruik echt als echt geen andere opties hebt Daar hebben we een Warner Hahn topic voor he Lovert.. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 - 17:24 schreef lijdensweg het volgende:[..] Als je hem in het nieuws volgt: Dan weet je dat er nog steeds een draadje bij hem los zit !!! Nouja draadje los, hij is gewoon niet zo slim en doet als gevolg daarvan dingen die bij zijn intelligentie passen. Verder is het wel een goede jongen waarin volgens mij geen kwaad zit. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Aston Villa geeft duidelijk signaal door passeren Feyenoord-target'
De supporters van Feyenoord lijken zich op te mogen maken voor de komst van Karim El Ahmadi. De middenvelder ontbrak zaterdag op het wedstrijdformulier in de wedstrijd van Aston Villa tegen Newcastle United (0-0) en dat heeft volgens diverse Engelse media te maken met een aanstaande transfer.
Dat Feyenoord er alles aan doet om El Ahmadi, die twee jaar geleden nog vertrok uit Rotterdam om in Birmingham te gaan spelen, terug te halen, is al een tijdje duidelijk. De onderhandelingen tussen beide clubs lijken inmiddels dusdanig groot dat Aston Villa al niet meer rekent op de Marokkaanse Nederlander, die normaal toch een vaste waarde is bij de eerste achttien.
De naderende komst van El Ahmadi houdt echter niet alleen maar goed nieuws in voor de supporters van Feyenoord. Een terugkeer van de controleur betekent namelijk zo goed als zeker dat sterspeler Jordy Clasie de club verlaat. Laatstgenoemde heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar FC Porto. Bron:Voetbalprimeur |
|
|
|