|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op maandag 01 september 2014 - 11:48 schreef RenatoBos het volgende:Rutten had al vroeg in de gaten dat El Ahmadi een lastig jochie was[ afbeelding ] Van lastig ventje veranderde El Ahmadi in een gedisciplineerde voetballer die het na FC Twente via Feyenoord en Al-Ahli tot de Premier League schopte.Hij zegt het niet met zo veel woorden, maar zonder Fred Rutten had Karim El Ahmadi nooit de loopbaan gekend die hij nu op zijn cv heeft staan. Rutten had in Enschede al vroeg in de gaten dat El Ahmadi een lastig jochie was. Het talentje had zo zijn maniertjes, maar daar wist de trainer wel raad mee. In de eerste wedstrijd die ik onder hem speelde, haalde hij me al na zestien minuten naar de kant, vertelt El Ahmadi aan Metronieuws met een grote glimlach op zijn gezicht. Ik liep verontwaardigd met mijn arm te zwaaien omdat ik de bal maar niet kreeg. Toen werd ik gelijk gewisseld, haha. Daarna heb ik nooit meer klagend in het veld gestaan. Als je jong bent, doe je wel eens domme dingen. Daar was Rutten altijd heel scherp op: te laat komen, mobieltjes nog aan, noem maar op. Bron:Metronieuws Hij is door Fred ZEER GOED geworden |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Karim jongen ik hoop dat je een zeer mooie tijd zal beleven in de KUIP en misschien daarna afscheid neemt met een titel op zak SUCCES a.s. zaterdag |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
El Ahmadi: Uitstralen dat wij Feyenoord zijn
Karim El Ahmadi lijkt zaterdagavond in de basis te starten tegen Willem II.
De teruggekeerde middenvelder kijkt uit naar zijn rentree in de Kuip. "Ik voel mij goed en ben er klaar voor. Ik wil heel graag, ben hongerig naar succes," aldus de Marokkaan.
De concurrentie op het middenveld is met de komst van El Ahmadi en Jens Toornstra en het blijven van Jordy Clasie (hij speelt niet tegen Willem II) groot. "De trainer heeft genoeg mogelijkheden. Er komen genoeg wedstrijden aan, iedereen is nodig en iedereen komt ook aan bod. Je moet vol aan de bak en laten zien en bewijzen dat je moet spelen."
Zaterdag wacht voor Feyenoord promovendus Willem II. De Rotterdammers gaan op jacht naar de eerste thuiszege van dit seizoen. "Wij moeten uitstralen dat wij Feyenoord zijn, met alle respect voor Willem II. Het belangrijkste nu is dat wij wedstrijden winnen. We willen bovenin meedoen, dan moet je deze duels winnen."
(http://youtu.be/IQLvkL-BgEY)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 september 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
EL AHMADI: DONDERDAG MOETEN WE ER WEER STAAN
Karim El Ahmadi had zich zijn rentree heel anders voorgesteld. De middenvelder speelde zaterdagavond zijn eerste wedstrijd in Feyenoord-shirt sinds zijn terugkeer in De Kuip, maar zag deze door het verlies tegen Willem II (1-2) uitlopen op een grote teleurstelling. Ik kreeg kippenvel toen ik hier voor het eerst weer het veld op kwam, maar wat nu overheerst is een heel slecht gevoel. Ik baal ontzettend van deze nederlaag, sprak El Ahmadi.
El Ahmadi gaf na afloop van de thuisnederlaag te kennen vooral geschrokken te zijn van de terugval van Feyenoord in de eerste helft. Als je zoals wij al vroeg op achterstand komt tegen Willem II, moet je, met alle respect, nog in staat zijn om dat om te buigen. In plaats daarvan werd ons spel steeds onrustiger. Het verval met de eerste minuten, toen we nog redelijk startten, was te groot. Het mag niet hoe wij de doelpunten hebben weggegeven.
Volgens de middenvelder is het zaak snel de knop om te zetten, al is het alleen maar omdat aanstaande donderdag de eerste wedstrijd wacht in de groepsfase van de Europa League. Dan moeten we er weer staan. Het moet scherper en wat mij betreft mogen we veel meer uitstralen dat wij Feyenoord zijn. Dat heb ik vandaag gemist vanaf het moment dat we achter kwamen. In dat opzicht is het prettig dat donderdag alweer de volgende wedstrijd wacht. Zo kunnen we de focus verleggen. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Karim is el een harde speler geworden ik zag wat overtredingen die ik nooit van hem gezien heb. Prima nu nog scoren |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
El Ahmadi: 'Supporters helpen me door moeilijke situaties'
Tijdens de persconferentie voorafgaand aan het duel van vanavond tegen Sevilla was het lastig voor Karim El Ahmadi om zich verstaanbaar te maken. Buiten verzamelden namelijk honderden enthousiaste en luidruchtige Feyenoord-supporters voor de training.
''Deze aanhang heeft me al menig kippenvelmomentje bezorgd. En deze supporters hebben me ook al vaak door moeilijke fases in een wedstrijd geholpen'', zegt de middenvelder in De Telegraaf. ''De aanhang van Feyenoord vormt een nog grotere factor dan de aanhang van andere clubs. Ik woon weer in de regio Rotterdam. Als ik op straat loop, lijkt het wel of iedere inwoner supporter van de club is.''
El Ahmadi denkt dat het zonder bal nog beter kan. ''Tegen grote ploegen moeten we tonen dat we een collectief kunnen vormen en dat we zonder de bal andere kwaliteiten hebben. Ook dat heb ik in Engeland geleerd. In de eredivisie heb je, als je bij Feyenoord of FC Twente speelde zoals ik, vaak de bal. In de Premier League was dat met Aston Villa niet vaak het geval. Maar dan zagen we toch kans te stunten tegen de topclubs.'' Bron:Fr12 |
|
|
|
|
King - 010
|
|
|
Hopelijk speel je net als 4 jaar geleden in de beker tegen PSV. Toen met 0-3 gewonnen door 2 goals en veel werk verzet. Onze Dyson stofzuiger op het middenveld. |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
Karim is ook nog niet helemaal wedstrijdfit, ik zag dat hij tegen willem 2 nog zoekende was naar de juiste timing. Kan ook niet anders. Maar hij is nu ook al van toegevoegde waarde, en dat gaat alleen maar beter worden. We hebben de spelers om een middenveld neer te zetten van Europese klasse. Het is aan Fred om alle sentimenten en eventuele goodwill uit het verleden volkomen te negeren en voor de beste samenstelling te kiezen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Met Clasie en El Ahmadi heb je in ieder geval twee middenvelders die niet verzaken op verdedigend gebied. Die spelen altijd vanuit de organisatie. Toornstra ook, maar die is aanvallend meer van waarde.
Ik zou 4-4-2 of 3-5-2 niet eens zo'n slechte opstellingen vinden in de reguliere competitie hoor. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 18 september 2014 - 13:15 schreef Stylzz het volgende:Met Clasie en El Ahmadi heb je in ieder geval twee middenvelders die niet verzaken op verdedigend gebied. Die spelen altijd vanuit de organisatie. Toornstra ook, maar die is aanvallend meer van waarde. Ik zou 4-4-2 of 3-5-2 niet eens zo'n slechte opstellingen vinden in de reguliere competitie hoor. Helemaal voor! Manu met Kazim in de spits! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
3-5-2 -----------Vermeer------------ Wilkshire--Van Beek----Kongolo ----------El Ahmadi----------- -------Clasie---Vilhena------- ----------Toornstra----------- ----Boëtius------------------- ---------Kazim----Manu--------
Boëtius als een valse rechtsbuiten. Lijkt mij wel een mooi idee. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Ik zou Boëtius eruit laten en Mathijssen opstellen. Boëtius kan altijd nog invallen.
Verder zeg ik: Is de winnende opstelling! |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op donderdag 18 september 2014 - 13:46 schreef Stylzz het volgende:3-5-2 -----------Vermeer------------ Wilkshire--Van Beek----Kongolo ----------El Ahmadi----------- -------Clasie---Vilhena------- ----------Toornstra----------- ----Boëtius------------------- ---------Kazim----Manu-------- Boëtius als een valse rechtsbuiten. Lijkt mij wel een mooi idee. Zeer goeie opstelling alleen mag Kazim vanavond niet meedoen voor a.s. zondag zou ik hem wel mee laten doen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
El Ahmadi: 'Het zag er niet uit, we durfden te weinig'
Karim El Ahmadi was onder de indruk van Sevilla. De middenvelder van Feyenoord, die met zijn ploeg een kansloze 2-0 nederlaag leed, gaf toe dat de Spanjaarden een niveau te hoog is voor de Rotterdammers. 'Het is gewoon een hele goede ploeg', vertelde El Ahmadi na afloop tegen RTL 7.
'We wisten dat we weinig de bal zouden hebben', analyseerde hij verder voor de camera's. 'De tegengoals waren zuur, ze konden gewoon vrij inkoppen. Het was gewoon een terechte nederlaag. Ze hebben laten zien dat ze de beste ploeg in de poule zijn.'
El Ahmadi gaf toe dat er nog veel werk aan de winkel is. 'Het zag er niet uit. Kenneth heeft ons vandaag nog een aantal keer gered. We moeten proberen de thuiswedstrijden in de poule te winnen. verdedigend stonden we af en toe goed, maar we durfden te weinig in balbezit.' Bron:RTL7 |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
El Ahmadi heeft gewoon 100% gelijk de Eredivisie is gewoon een ander formaat. Ik zeg je speelde wel tegen de beker winnaar en de nummer 4 of 5 van Spanje van het afgelopen jaar, vergeet dat niet op naar a.s. zondag dan maken ze het weer goed |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
t enige goede idee van de zomer. is niet uitgevoerd. Deze man vrije verdediger. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Ook. Maar dan als extra slot in de verdediging. Zekerheid opbouwen in achterste lijn. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
El Ahmadi: De tijd van praten is voorbij
Volgens Karim El Ahmadi gelden er voor Feyenoord geen excuses meer als de ploeg zaterdag in de sfeer van een sportieve crisis voor de tweede keer in een week tegen Go Ahead Eagles speelt.
'Er gelden geen excuses meer', zegt de middenvelder. 'De tijd van praten is voorbij. Na de bekerwedstrijd tegen Go Ahead hebben we elkaar de waarheid verteld zoals dat hoort. Het kan niet dat je goed speelt tegen Ajaks en een paar dagen later voor de beker een paar niveaus minder bent. Nu telt een ding: weer naar Deventer en dan nu wél winnen.'
El Ahmadi neemt het op voor trainer Fred Rutten die na de slechte competitiestart, Feyenoord staat vijftiende, onder druk staat. 'Onterecht, want voor deze groep is hij echt een uitstekende trainer die er alles aan doet ons beter te maken.' Bron:VI
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 oktober 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Maakte het verschil vandaag! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Aanjager en een heerlijke voetballer. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Hier heeft de td toch mee gescoord. Blij dat ie terug is. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Was een tip van het dochtertje van de schoonmaakster van zijn buurvrouw's beste vriendin haar achterneef ;-P |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: psstt, mag je niet zeggen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Die van Geel is ook een enorme ras-eikel, niet? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Wie denkt die wel niet dat ie is! |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Karim was weer geweldig zo als hij speelde is hij weer kandidaat om weer voetballer van het jaar te worden bij FEYENOORD |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 28 september 2014 - 00:54 schreef de bluffer het volgende:Karim was weer geweldig zo als hij speelde is hij weer kandidaat om weer voetballer van het jaar te worden bij FEYENOORD Jij bent dé ForumKENNERT. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wees eens beleefd Henk en zeg U.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
EL AHMADI BLIJ MET POSITIESPEL FEYENOORD
Karim El Ahmadi stapte zaterdagavond na de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles met een tevreden gevoel uit de gastenkleedkamer. Dat had veel te maken met de 0-4 overwinning die was geboekt voor de middenvelder het eerste succesje sinds zijn terugkeer bij Feyenoord maar zeker ook met de manier waarop het elftal in Deventer voor de dag was gekomen. We hebben opnieuw bewezen dat we gewoon heel goed kunnen voetballen, zei El Ahamdi. Vooral ons positiespel was dik in orde, waardoor we Go Ahead vrijwel de hele wedstrijd onze wil op hebben gelegd.
De wijze waarop Feyenoord in voetballend opzicht voor de dag was gekomen, had El Ahmadi niet verrast. Ik heb de jongens een paar weken terug tegen FC Twente zien spelen en dat zag er al goed uit. Ook tegen Ajaks hebben we laten zien wat we kunnen, alleen vergaten we onszelf steeds te belonen. We gingen naar Deventer met de intentie om qua speelwijze de lijn van die wedstrijden door te trekken, met het verschil om nu ook de trekker over te halen. Dat is gelukt, we hebben vier keer gescoord en eindelijk weer eens gewonnen.
Dat het krachtsverschil tussen Feyenoord en Go Ahead Eagles zaterdag duidelijk zichtbaar was in de Adelaarshorst, maakte het nog wranger dat de Rotterdammers drie dagen eerder op hetzelfde veld werden uitgeschakeld in het bekertoernooi. Dat schoot tijdens de wedstrijd ook een paar keer door mijn hoofd, bekende de middenvelder. Het lastig een verklaring te vinden voor het verschil in ons spel ten opzichte van woensdag. Ik ben in elk geval blij dat we na die teleurstelling weer fris voor de dag zijn gekomen. Dat is een compliment aan het team.
Hoewel de opluchting en de blijdschap in het Rotterdamse kamp logischerwijs groot waren na het beëindigen van de reeks zonder overwinning, wilde El Ahmadi niet te lang stil staan bij de zege in Deventer. Donderdag wacht alweer de volgende wedstrijd, in de Europa League tegen Standard Luik. Dan moeten we met dezelfde instelling in het veld staan en proberen om nu thuis ook eens een goed resultaat neer te zetten. We willen van De Kuip graag weer een onneembare vesting maken. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
goede speler , jaagt goed af, speelt snel rond. maar n beetje t zelfde als Clasie. te weinig rendement als t om aanvallend meedoen en scoren betreft. Dus individueel prima. maar de vraag is of het team er nou echt beter mee wordt op langere termijn. Omdat al te veel spelers dat manco hebben. |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
Karim is in mijn ogen juist een teamspeler van de extra-klasse, en maakt samen met Jordi het verschil. Er zit veel minder onrust in het team.,Dat is het meest zichtbaar bij Sven en Terence, die zijn veel safer met die twee voor zich. Ik zie ook dat Jordi veel vrijer is met Karim naast zich. Jammer dat Toornstra naar de flank moet. Lex is heel goed in jagen, maar daarbij legt hij vooral veel meters af. Van collectief druk zetten heeft hij veel minder kaas gegeten. Jens doet dat veel beter; daarom hadden we ajaks ook zo vast bij de strot. Het verschil tussen woensdag en zaterdag was voornamelijk Karim, - zeker niet Lex.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 september 2014 door Nick4F -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 28 september 2014 - 17:55 schreef van geil het volgende:goede speler , jaagt goed af, speelt snel rond. maar n beetje t zelfde als Clasie. te weinig rendement als t om aanvallend meedoen en scoren betreft. Dus individueel prima. maar de vraag is of het team er nou echt beter mee wordt op langere termijn. Omdat al te veel spelers dat manco hebben. Misschien is het daarom ook nog niet zo heel gek om Immers als 4de middenvelder in te passen (ipv een speler als Schaken dus). Met 3 middenvelders om hem heen loopt hij toch wat minder in de weg en hij heeft wel scorend vermogen. Of wellicht aanhouden tot de andere buitenspelers naast Manu wat meer vorm krijgen. Of Vilhena natuurlijk. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 28 september 2014 - 19:06 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Misschien is het daarom ook nog niet zo heel gek om Immers als 4de middenvelder in te passen (ipv een speler als Schaken dus). Met 3 middenvelders om hem heen loopt hij toch wat minder in de weg en hij heeft wel scorend vermogen. Of wellicht aanhouden tot de andere buitenspelers naast Manu wat meer vorm krijgen. Of Vilhena natuurlijk. ik vind t ideaal voor Kazim. om dat daar in te vullen |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Ja zag ik. Achter Te Vrede. Is een mogelijkheid. Maar goed, als het de keuze was tussen die 2 opties te moeten kiezen, zou ik persoonlijk de optie met Immers kiezen. Ik denk dat je op deze wijze wellicht nog het meest aan Immers hebt. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 september 2014 - 13:59 schreef RenatoBos het volgende:El Ahmadi: De tijd van praten is voorbij[ afbeelding ] Volgens Karim El Ahmadi gelden er voor Feyenoord geen excuses meer als de ploeg zaterdag in de sfeer van een sportieve crisis voor de tweede keer in een week tegen Go Ahead Eagles speelt.'Er gelden geen excuses meer', zegt de middenvelder. 'De tijd van praten is voorbij. Na de bekerwedstrijd tegen Go Ahead hebben we elkaar de waarheid verteld zoals dat hoort. Het kan niet dat je goed speelt tegen Ajaks en een paar dagen later voor de beker een paar niveaus minder bent. Nu telt een ding: weer naar Deventer en dan nu wél winnen.' El Ahmadi neemt het op voor trainer Fred Rutten die na de slechte competitiestart, Feyenoord staat vijftiende, onder druk staat. 'Onterecht, want voor deze groep is hij echt een uitstekende trainer die er alles aan doet ons beter te maken.' Bron:VI De Waarheid die vertel je toch alleen als je bij het station staat met het krantje de WAARHEID |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Dat heb je zeer goed gezien KENNER |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op zondag 28 september 2014 - 19:03 schreef Nick4F het volgende:Karim is in mijn ogen juist een teamspeler van de extra-klasse, en maakt samen met Jordi het verschil. Er zit veel minder onrust in het team.,Dat is het meest zichtbaar bij Sven en Terence, die zijn veel safer met die twee voor zich. Ik zie ook dat Jordi veel vrijer is met Karim naast zich. Jammer dat Toornstra naar de flank moet. Lex is heel goed in jagen, maar daarbij legt hij vooral veel meters af. Van collectief druk zetten heeft hij veel minder kaas gegeten. Jens doet dat veel beter; daarom hadden we ajaks ook zo vast bij de strot. Het verschil tussen woensdag en zaterdag was voornamelijk Karim, - zeker niet Lex. Goede analyse! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
EL AHMADI OPGEROEPEN VOOR MAROKKO
Karim El Ahmadi is opgenomen in de definitieve selectie van Marokko, voor de oefeninterlands tegen de Centraal-Afrikaanse Republiek en Kenia. Die duels worden op respectievelijk 9 en 13 oktober gespeeld.
El Ahmadi, die deze zomer door Feyenoord werd overgenomen van Aston Villa, kwam dit seizoen tot dusver in drie competitiewedstrijden in actie. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 september 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
met jouw erbij alle vertrouwen in de overwinning..! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
El Ahmadi: Geen betere dan Feyenoord-supporters
Na een avontuur in Dubai en een verblijf in de Engelse Premier League is Karim El Ahmadi terug in Rotterdam.
De technisch middenvelder maakt weer deel uit van Rotterdams trots en daar traint hij opnieuw onder Fred Rutten, die hem ooit bij FC Twente tot een betere speler maakte. In het magazine van de supportersvereniging, Hand in Hand spreekt El Ahmadi ondermeer over Rutten.
Ik zie veel dingen die bij hem nog steeds hetzelfde zijn. Hij gaat veel met de jonge jongens om, is continu bezig om ze scherp te houden, als een soort vaderfiguur. Hij heeft bewezen talenten beter te maken. Je merkt nu wel dat hij nog meer ervaring heeft opgedaan als trainer. Hij raakt niet snel in paniek. Na de matige resultaten krijgt hij niet de zenuwen. Jongere coaches zouden dat zeker wel doen.
Rutten zijn tactische visie en inzicht zijn zo goed, wat hij vooraf voorspelt komt vaak precies uit in een wedstrijd. Als je naar hem luistert, dan vormt jij je niet alleen als voetballer, maar ook qua mens. Hij heeft in de korte tijd bij Feyenoord al spelers beter gemaakt, zoals Elvis Manu. Dat heeft zeker te maken met de invloed van de trainer en zijn staf.
Feyenoord-supporters zijn zo geweldig, dat zal nooit veranderen. Ik heb bij andere clubs gespeeld en andere supporters meegemaakt, maar zoals het Legioen maak je nergens mee. Ik hoor dat trouwens ook terug van andere collegas die ooit bij Feyenoord hebben gespeeld. Feyenoord heeft gewoon de beste supporters.
De geboren Marokkaan is naar Feyenoord gekomen om prijzen te winnen.Ik heb twee bekerfinales gespeeld en allebei verloren. Het wordt nu wel eens tijd voor een prijs. Ik heb hier drie jaar getekend en wil absoluut met Feyenoord kampioen worden, besluit El Ahmadi. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
FR-Henk