BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: HET OFFICIËLE FEYENOORD EUROPA LEAGUE TOPIC..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Sensi
 Sensi - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:17   quote  deeplink  
Dan mag die snelkookpan ook half dicht met die pop van Vermeer.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:17 schreef Sensi het volgende:
Dan mag die snelkookpan ook half dicht met die pop van Vermeer.
Dat gaat Ajax nooit doen.... en die pop heeft niks met de Uefa te maken
Sensi
 Sensi - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:19   quote  deeplink  
Feyenoord heeft dinsdagmiddag bekendgemaakt welke maatregelen er worden genomen rondom de thuiswedstrijden in de Europa League tijdens het seizoen 2016-2017. Namens de directie geven algemeen directeur Eric Gudde en commercieel directeur Mark Koevermans, tevens verantwoordelijk voor supporterszaken, een toelichting op deze beslissing.

Vergrootglas
‘We liggen onder een vergrootglas bij de UEFA,’ zegt algemeen directeur Eric Gudde. ‘Eén aansteker die op de verkeerde plaats terechtkomt, kan voor de UEFA al aanleiding zijn om Feyenoord een wedstrijd zonder publiek te laten spelen of op termijn zelfs een volledig seizoen uit te sluiten van Europees voetbal. Als voltallige directie – Mark Koevermans, Martin van Geel en ikzelf – vinden wij dat wij de volledige verantwoordelijkheid moeten nemen om het risico hierop zoveel mogelijk te beperken. Daarom hebben we deze maatregelen genomen.’

Risico
De directie erkent dat de maatregelen rigoureus zijn. ‘We hebben allemaal nog de sfeervolle wedstrijd tegen Sevilla (groepsfase Europa League 2014-2015, 2-0 winst Feyenoord, red.) op ons netvlies staan,’ zegt Mark Koevermans. ‘Zo zouden we het liefst iedere Europese thuiswedstrijd spelen, maar we kunnen het risico niet nemen. Daardoor lopen we per wedstrijd wel zo’n half miljoen euro mis vanwege inkomstenderving en extra kosten, maar dat is niet anders. Dit zijn maatregelen die we met pijn in ons hart nemen, maar die in onze ogen allerminst overdreven en absoluut noodzakelijk zijn.’

Imago
Gudde: ‘De misstanden waarvoor Feyenoord door de UEFA is bestraft, worden door ons op geen enkele wijze getolereerd of gebagatelliseerd. Het mag gewoon niet opnieuw mis gaan. Het spelen van een wedstrijd zonder publiek zou bijzonder slecht zijn voor het imago van de club en is bovendien van negatieve invloed op de financiën en daarmee weer op de sportieve en organisatorische ontwikkeling van de club. Daarnaast zouden tienduizenden supporters ernstig worden gedupeerd. Het mag niet meer voorkomen dat de club en haar echte supporters gestraft worden omdat een kleine groep zich niet weet te gedragen. Honderd procent garantie dat het niet opnieuw misgaat, hebben we niet. Die zou er alleen zijn als we alle thuiswedstrijden achter gesloten deuren zouden spelen. Omdat dit tegen de principes van de club is, hebben we maatregelen genomen waarbij het risico op nieuwe wanordelijkheden zoveel mogelijk wordt beperkt. Daarnaast hopen we dat supporters elkaar onderling corrigeren wanneer het mis dreigt te gaan. Dat is in het belang van de club en iedereen die de club een warm hart toedraagt.’

Lange termijn
Gudde benadrukt dat de omstandigheden waaronder de thuiswedstrijden in het komende seizoen gespeeld worden, niet de norm moeten worden. ‘We gaan tot het uiterste om voor de lange termijn tot oplossingen te komen om dit wangedrag uit te bannen, maar we kunnen het niet alleen. Daar hebben we ook andere partijen bij nodig. Uiteindelijk hopen we vanaf het seizoen 2017-2018 weer op een normale en veilige manier Europees voetbal in ons stadion te kunnen spelen.'

Sensi
 Sensi - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:19 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat gaat Ajax nooit doen.... en die pop heeft niks met de Uefa te maken
Het gaat om een zelfde individuele actie dat deze maatregel getroffen word. Dat bedoel ik.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:20 schreef Sensi het volgende:

[..]

Het gaat om een zelfde individuele actie dat deze maatregel getroffen word. Dat bedoel ik.
Dan nog zal Ajax nooit zulke draconische maatregelen nemen....die nemen het risico dat het mis kan gaan.
Dan nog krijg je geen boete van een miljoen...
MightyAce
 MightyAce - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:16 schreef Sensi het volgende:
Rot op man, een banaan heeft hier de doorslag gegeven. Belachelijke maatregel.
Precies, alleen dat. Verder nooit incidenten rondom de Europese wedstrijden.
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:27   quote  deeplink  
Ik vind de voorgenomen maatregelen ook zeer overtrokken, maar mis ook een beetje realiteitszin bij sommigen.

Ben overigens nog steeds van mening dat we de UEFA moeten dagen wegens dat bananen-incident. Ik walg ervan om voor racistische (!) club gezien te worden. Zeker als driekwart van de Italiaanse competitie ronduit racistisch is en er mee wegkomt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 augustus 2016 door Barabas --
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:24 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dan nog zal Ajax nooit zulke draconische maatregelen nemen....die nemen het risico dat het mis kan gaan.
Makkelijk gezegd. Jullie zitten in een hele andere situatie tov de UEFA maffia
MightyAce
 MightyAce - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:27 schreef Barabas het volgende:
Ik vind de voorgenomen maatregelen ook zeer overtrokken, maar mis ook een beetje realiteitszin bij sommigen.

Ben overigens nog steeds van mening dat we de UEFA moeten dagen wegens dat bananen-incident. Ik walg ervan om voor racistische (!) club gezien te worden. Zeker als driekwart van de Italiaanse competitie ronduit racistisch is en er mee wegkomt.
Zeker pijnlijk. Je kunt veel over onze club roepen, maar heb persoonlijk nog nooit ook maar iets van racisme meegemaakt.
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:24 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Is bij jullie ook niet nodig. Zo vaak is het bij jullie niet uitverkocht, publiek is tammer en halverwege de tweede helft is het stadion al half leeg ;-)
Sensi
 Sensi - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:30 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Zeker pijnlijk. Je kunt veel over onze club roepen, maar heb persoonlijk nog nooit ook maar iets van racisme meegemaakt.
Man als er een multiculture stad/club is dan zijn wij het wel. Waar gaat dit over.
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:30 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Het is gewoon smaad.
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:33 schreef Sensi het volgende:

[..]

Man als er een multiculture stad/club is dan zijn wij het wel. Waar gaat dit over.
Precies. Moet je toch simpelweg niet pikken! Ik vind dat de UEFA in deze haar machtspositie misbruikt. Waarschijnlijk worden we nóg harder aangepakt als we er tegen in beroep gaan. Dat is misschien nog wel erger dan een wedstrijd zonder publiek; ik noem dat afpersing.
MightyAce
 MightyAce - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:39   quote  deeplink  
Het was de kans waar de UEFA op zat te wachten. Ze zijn de club beu, en proberen uitsluiting te forceren. Racisme was voor hun gewoon de stok om mee te slaan.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:32 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Is bij jullie ook niet nodig. Zo vaak is het bij jullie niet uitverkocht, publiek is tammer en halverwege de tweede helft is het stadion al half leeg ;-)
Is een ander verhaal Vincent.....en met die Bosz gaat dat er niet beter op worden
Sensi
 Sensi - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:41   quote  deeplink  
Is het ook, het gaat enkel om het spekken van de portomonnee van de top daar. Staan er 3 mensen op een trap geeft het ze gelijk een kans om weer een tonnetje of 3 bij te schrijven. Uefa maffia!
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:41   quote  deeplink  
Ik zou daar wel met liefde en plezier een paar van die blanke bobo's op hun bolletje tikken. Heb ik geen stok voor nodig!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:29 schreef Barabas het volgende:

[..]

Makkelijk gezegd. Jullie zitten in een hele andere situatie tov de UEFA maffia
Dat gaf ik net ook aan...
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:41 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Is een ander verhaal Vincent.....en met die Bosz gaat dat er niet beter op worden
Ik las dat ie eruit vliegt na Rostov uit?!
Sensi
 Sensi - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:42   quote  deeplink  
quote:

[..]

Mooi! Word Peter toch nog een held.
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:43   quote  deeplink  
quote:

[..]

Dat gaf ik net ook aan...
Was me ontgaan. Ben lichtelijk opgewonden door aantijgingen wegens racisme....
MMM
 MMM - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:47   quote  deeplink  
Zonder ons nooit gewonnen van Sevilla.

Dit word een treurig Europa League seizoen.
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:47   quote  deeplink  
quote:

[..]

Maakt ook niet uit. Maatregelen zijn krankzinnig vind ik.
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:47 schreef MMM het volgende:

Opstelling Feyenoord:
Vermeer; Boulahrouz, Van Beek, Kongolo, Nelom; Clasie, Immers, El Ahmadi; Toornstra, Kazim-Richards, Boëtius.

Dreamteam :-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:47 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Maakt ook niet uit. Maatregelen zijn krankzinnig vind ik.
Ik snap het niet, maar goed....weet ook niet wie hier verantwoordelijk voor is.
Kijk netten en extra steward prima, maar dat hoeft toch niet ten koste te gaan van de kaarten verkoop ?
JanM
 JanM - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:59   quote  deeplink  
Helaas is het dit of uitsluiting en/of wedstrijd(en) zonder publiek. Dan liever dit wat mij betreft. Ook met zo'n 10.000 supporters minder dan normaal (meer dan 36.000 zouden het er sowieso niet zijn!) kunnen we iedere tegenstander 'intimideren'!

En het zou voor het eerst zijn dat meer dan 26.000 van de 32.000 seizoenkaarthouders kaarten voor de EL zou kopen dus iedereen die wil kan er 'gewoon' bij zijn!

We moeten er met elkaar alles aan doen om zodra het kan weer naar 'normaal' terug te kunnen, maar ik begrijp dat de directie nu alle risico's probeert uit te bannen om te voorkomen dat de UEFA aanleiding ziet om de voorwaardelijke straffen om te zetten naar definitief. Ongewenst/helaas noodzakelijk maar prima beleid dus wat mij betreft! En hopelijk zien die paar klootzakken in dat ze het telkens behoorlijk verzieken voor onze club!
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 16:59   quote  deeplink  
Angsthazenpolitiek
@nenam

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 augustus 2016 door Barabas --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:59 schreef Barabas het volgende:
Angsthazenpolitiek
@nenam
Lijkt het wel op maar JanM heeft ook een goed punt
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:59 schreef JanM het volgende:
Helaas is het dit of uitsluiting en/of wedstrijd(en) zonder publiek. Dan liever dit wat mij betreft. Ook met zo'n 10.000 supporters minder dan normaal (meer dan 36.000 zouden het er sowieso niet zijn!) kunnen we iedere tegenstander 'intimideren'!

En het zou voor het eerst zijn dat meer dan 26.000 van de 32.000 seizoenkaarthouders kaarten voor de EL zou kopen dus iedereen die wil kan er 'gewoon' bij zijn!

We moeten er met elkaar alles aan doen om zodra het kan weer naar 'normaal' terug te kunnen, maar ik begrijp dat de directie nu alle risico's probeert uit te bannen om te voorkomen dat de UEFA aanleiding ziet om de voorwaardelijke straffen om te zetten naar definitief. Ongewenst/helaas noodzakelijk maar prima beleid dus wat mij betreft! En hopelijk zien die paar klootzakken in dat ze het telkens behoorlijk verzieken voor onze club!
Goed beleid zou ook inhouden dat je VOL ingaat tegen vermeend racisme. De UEFA meet met meer dan twee maten en Gudde laat dit gewoon over ons heen komen. Schandalig vind ik dat.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 17:02 schreef Barabas het volgende:

[..]

Goed beleid zou ook inhouden dat je VOL ingaat tegen vermeend racisme. De UEFA meet met meer dan twee maten en Gudde laat dit gewoon over ons heen komen. Schandalig vind ik dat.
Is hetzelfde als jij gaat procederen tegen Willem A.......bij voorbaat kansloos
JanM
 JanM - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:05   quote  deeplink  
quote:

[..]

Daartegen is Feyenoord toch ook in beroep gegaan met als resultaat omzetting naar voorwaardelijk. Ik weet niet of daarmee de mogelijkheden op waren en/of wat het risico zou zijn van eventuele andere juridische stappen, maar ik heb wel het volste vertrouwen in onze jurist(en)!
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:05   quote  deeplink  
quote:

[..]

Niet meer dan terecht dat die debielen eens aangepakt worden. Helaas zullen ook onschuldigen het slachtoffer worden ... Niks op het veld gooien betekend ook NIKS ...
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 17:05 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Niet meer dan terecht dat die debielen eens aangepakt worden. Helaas zullen ook onschuldigen het slachtoffer worden ... Niks op het veld gooien betekend ook NIKS ...
Dat heeft geen aars met racisme te maken L.

Als in NIKS

lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:47 schreef MMM het volgende:

Moeten ze zich maar gedragen !!! Van Feyenoord uit gezien is dit heel begrijpelijk ... om het ergste te proberen te voorkomen. Al ben ik bang dat die debielen toch wel binnen komen.
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 17:05 schreef JanM het volgende:

[..]

Daartegen is Feyenoord toch ook in beroep gegaan met als resultaat omzetting naar voorwaardelijk. Ik weet niet of daarmee de mogelijkheden op waren en/of wat het risico zou zijn van eventuele andere juridische stappen, maar ik heb wel het volste vertrouwen in onze jurist(en)!
Een voorwaardelijke straf accepteren is schuld bekennen.
JanM
 JanM - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 17:07 schreef Barabas het volgende:

[..]

Dat heeft geen aars met racisme te maken L.
Helemaal eens, maar we (lees de idioot die die banaan gooide) hebben de UEFA de stok om mee te slaan aangereikt. Nu moet dus ten koste van alles voorkomen worden dat dat nogmaals gebeurt want dan hang je dus meteen! Oneerlijk, onterecht, belachelijk, zal allemaal, maar zo liggen de kaarten!
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:10   quote  deeplink  
Ik heb Lazio nog nooit een straf, voorwaardelijk of niet, zien krijgen. En dat terwijl ze daar wekelijks staan te Siegheilen.... En in bijna alle andere stadions zijn de oerwoudgeluiden niet van de lucht.
JanM
 JanM - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 17:09 schreef Barabas het volgende:

[..]

Een voorwaardelijke straf accepteren is schuld bekennen.
Nogmaals, ik ken de details niet maar als ik het me goed herinner heeft Gudde na die uitspraak laten weten dat er geen verdere beroepsmogelijkheden waren en Feyenoord dit dus alleen maar KON accepteren. Gang naar de burgerrechter misschien nog mogelijk vanwege smaad/laster/whatever, maar zoals al eerder aangegeven win je dat natuurlijk nooit en naait de UEFA je dan sowieso keihard bij het minste of geringste. Dus ik snap wel dat daar niet voor gekozen is ...
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 17:09 schreef JanM het volgende:

[..]

Helemaal eens, maar we (lees de idioot die die banaan gooide) hebben de UEFA de stok om mee te slaan aangereikt. Nu moet dus ten koste van alles voorkomen worden dat dat nogmaals gebeurt want dan hang je dus meteen! Oneerlijk, onterecht, belachelijk, zal allemaal, maar zo liggen de kaarten!
Onrechtvaardig vooral. De UEFA en FIFA zijn door en door verrot en dan gaan zij ons vertellen dat we racisten zijn. Stelletje fascisten!
JanM
 JanM - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 17:10 schreef Barabas het volgende:
Ik heb Lazio nog nooit een straf, voorwaardelijk of niet, zien krijgen. En dat terwijl ze daar wekelijks staan te Siegheilen.... En in bijna alle andere stadions zijn de oerwoudgeluiden niet van de lucht.
Maar die hebben ze nog niet op de korrel en die hebben nog geen (voorwaardelijke) straffen opgelegd gekregen. Ook volstrekt onterecht en zo, maar dat maakt de situatie van Feyenoord niet anders! Het is 5 voor 12: nog één dingetje en je ligt er misschien wel een heel seizoen uit!
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 17:12 schreef JanM het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ken de details niet maar als ik het me goed herinner heeft Gudde na die uitspraak laten weten dat er geen verdere beroepsmogelijkheden waren en Feyenoord dit dus alleen maar KON accepteren. Gang naar de burgerrechter misschien nog mogelijk vanwege smaad/laster/whatever, maar zoals al eerder aangegeven win je dat natuurlijk nooit en naait de UEFA je dan sowieso keihard bij het minste of geringste. Dus ik snap wel dat daar niet voor gekozen is ...
Ik begrijp dat allemaal. Maar het klopt vast geen kanten. Bah....
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 17:14 schreef JanM het volgende:

[..]

Maar die hebben ze nog niet op de korrel en die hebben nog geen (voorwaardelijke) straffen opgelegd gekregen. Ook volstrekt onterecht en zo, maar dat maakt de situatie van Feyenoord niet anders! Het is 5 voor 12: nog één dingetje en je ligt er misschien wel een heel seizoen uit!
Doen ze daar pas 40 jaar....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:59 schreef Barabas het volgende:
Angsthazenpolitiek
@nenam
Wit voetje kan ook nog....blinkt NL in uit
JanM
 JanM - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 17:15 schreef Barabas het volgende:

[..]

Doen ze daar pas 40 jaar....
En er is ook nog verschil tussen competitie (landelijke bond, hier dat zooitje uit Zeist) en Europees. UEFA heeft alleen iets te zeggen bij Europese duels en daar is Feyenoord al meerdere keren bestraft. En dat na Rome de maat vol was bij de UEFA is ook niet helemaal onbegrijpelijk natuurlijk ...
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 17:29 schreef JanM het volgende:

[..]

En er is ook nog verschil tussen competitie (landelijke bond, hier dat zooitje uit Zeist) en Europees. UEFA heeft alleen iets te zeggen bij Europese duels en daar is Feyenoord al meerdere keren bestraft. En dat na Rome de maat vol was bij de UEFA is ook niet helemaal onbegrijpelijk natuurlijk ...
Ze doen het ook bij Europese wedstrijden. En over wat er allemaal niet klopt aan het verdraaide beeld over wat er in Rome is gebeurd kan ook nog een dik boek geschreven worden.

Ik wil best de hand in eigen boezem steken, maar dan moeten die hypocriete Romeinen dat ook doen. Arrogant kudtvolk.
tomson
 tomson - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:04 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Maar 'incapabale organisatie' zoals jij het noemt, slaat toch voornamelijk op het niet vrijhouden van de trappen?
De uitbraak uit hun vak van dat uitschot van standard hielp er ook niet aan.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 23 augustus 2016 - 17:45   quote  deeplink  
Netten ophangen vind ik sowieso een toe te passen maatregel. Nu al.
26.000 mensen toelaten evenzeer een preventief goed maatregel.

Het gaat om controle hebben.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 23 augustus 2016 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 16:04 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Maar 'incapabale organisatie' zoals jij het noemt, slaat toch voornamelijk op het niet vrijhouden van de trappen?
Haha ja, maar dat ligt aan de directie
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 23 augustus 2016 - 18:01   quote  deeplink  
Ik vind het terecht, misschien leren we/ze een keer iets.
T is ook een statement naar de UEFA, Feyenoord doet er alles aan

Er is te veel gebeurd in te korte tijd
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 augustus 2016 - 18:01   quote  deeplink  
FEYENOORD NEEMT MAATREGELEN VOOR EUROPESE THUISDUELS

6zvthk.jpg

Feyenoord weet vrijdag welke drie tegenstanders het treft in de groepsfase van de Europa League. Wat de uitkomst van de loting ook wordt, nu al is duidelijk dat de UEFA dit seizoen nadrukkelijk zal bekijken of de club haar zaken bij thuiswedstrijden onder controle heeft. Naar aanleiding van de laatste Europese thuiswedstrijd (tegen AS Roma, 26 februari 2015) kreeg Feyenoord van de Europese voetbalbond twee voorwaardelijke straffen van een wedstrijd zonder publiek opgelegd. Om te voorkomen dat de voorwaardelijke straffen worden omgezet in onvoorwaardelijke, neemt Feyenoord verschillende maatregelen voor de Europese thuiswedstrijden in het seizoen 2016-2017.

De maatregelen die Feyenoord treft rondom alle Europese thuiswedstrijden in het seizoen 2016-2017 zijn drieledig:

1) Vermindering stadioncapaciteit
Alle vakken op de parterretribunes blijven bij de Europese thuiswedstrijden onbezet. Het gaat hierbij om de vakken W, X, Y en Z, met uitzondering van de invalidenplekken op de vakken Y en Z. Voor een deel van de vakken op de eerste ring van de gele zijde (vakken Q, R, S, T en U) en de eerste ring van de groene zijde (vakken E en J) zullen minder kaarten worden verkocht dan bij reguliere thuiswedstrijden. Het aantal beschikbare kaarten voor supporters zal hierdoor bij elke Europese thuiswedstrijd rond de 26.000 liggen.

2) Netten rondom het hele veld
Feyenoord zal rondom het volledige speelveld netten van ten minste tien meter hoog ophangen, die moeten voorkomen dat er voorwerpen op het speelveld worden gegooid.

3) Inzet extra stewards
Rondom alle Europese thuiswedstrijden worden extra stewards ingezet. De stewards bij de toegangspoorten zorgen voor extra en verscherpte fouillering. De extra stewards op de vakken zien toe op de naleving van de (gedrags)regels, waaronder het vrijhouden van de trappen.

Absoluut noodzakelijk

Feyenoord acht deze maatregelen, hoe drastisch ze in de ogen van de club ook zijn, allerminst overdreven en absoluut noodzakelijk. De misstanden waarvoor Feyenoord door de UEFA is bestraft, worden door de club op geen enkele wijze getolereerd of gebagatelliseerd en wil de club uit haar stadion bannen. In het belang van (de toekomst van) de club mag het niet opnieuw misgaan. Dat is waarom Feyenoord genoodzaakt is om deze maatregelen te nemen.

Voorwaardelijke straffen

Deze maatregelen worden genomen vanwege de dubbele straf die Feyenoord heeft gekregen naar aanleiding van de thuiswedstrijd tegen AS Roma in het seizoen 2014-2015. Vanwege het gooien van voorwerpen op het veld, het afsteken van vuurwerk en het blokkeren van de trappen kreeg de club van de UEFA een boete van € 50.000, plus een voorwaardelijke straf van een wedstrijd zonder publiek met een proeftijd van twee jaar, waarvan inmiddels een jaar verstreken is. Vanwege racistisch gedrag van een supporter gedurende diezelfde wedstrijd kreeg Feyenoord een boete van € 50.000 plus een voorwaardelijke straf van een wedstrijd zonder publiek, met een proeftijd van drie jaar (met ingang van juni 2016).

Kaartverkoop

22gark.jpg

Feyenoord start op zaterdag 3 september aanstaande met de kaartverkoop voor de thuiswedstrijden in de Europa League. In verband met de aangepaste capaciteit in De Kuip bij Europese thuisduels als gevolg van de getroffen maatregelen is de kaartverkoop anders ingericht dan gebruikelijk. In dit bericht lees je de belangrijkste informatie.

Passe-partouts

Feyenoord kiest ervoor om in eerste instantie enkel passe-partouts te verkopen voor de thuiswedstrijden in de groepsfase Europa League 2016-2017. Met een passe-partout zijn supporters automatisch verzekerd van toegang tot de drie thuisduels in de groepsfase. Seizoenkaarthouders worden op zaterdag 3 september als eerste in de gelegenheid gesteld een passe-partout aan te schaffen. De kaartverkoop voor de thuiswedstrijden in de Europa League verloopt enkel online, via www.feyenoord.nl/ticketshop.

Geen garantie

Feyenoord kan seizoenkaarthouders helaas geen garantie bieden op een passe-partout voor de Europese thuisduels. Dit omdat er – als gevolg van de door de club getroffen maatregelen – bij de thuiswedstrijden in de groepsfase minder plaatsen beschikbaar zijn in het stadion (ongeveer 26.000) dan dat er seizoenkaarthouders zijn (ongeveer 32.000).

Aanmelden

Seizoenkaarthouders die tijdens de thuisduels in de groepsfase gegarandeerd met minimaal twee personen naast of bij elkaar willen zitten, kunnen zich hiervoor aanmelden. Dit kan vanaf vrijdag 26 augustus aanstaande om 9:00 uur tot en met donderdag 1 september via www.feyenoord.nl/groepsaanmelding. Elke groep kan worden aangemeld door één supporter, die daarmee de zogenoemde hoofdboeker is. De hoofdboeker kan, na een voltooide aanmelding, vanaf 3 september voor alle groepsleden in een keer een passe-partout (proberen te) kopen. Na aanmelding ontvangen de hoofdboeker én de groepsleden een bevestiging per e-mail.

Let op:
* Het (vroegtijdig) aanmelden als groep voor een passe-partout vergroot de kans dat deze 3 september ook kan worden aangeschaft NIET. Het aanmelden is enkel bedoeld om supporters de mogelijkheid te bieden om met medesupporters gegarandeerd naast of bij elkaar te kunnen zitten.

* Het aanmelden is NIET VERPLICHT. Supporters die met een groep de Europese thuisduels willen bezoeken, kunnen er ook voor kiezen zich niet aan te melden. In plaats daarvan kunnen zij er voor kiezen om bij de start van de kaartverkoop op zaterdag 3 september tegelijkertijd maar los van elkaar een passe-partout aan te schaffen. De kans op plekken naast of bij elkaar is dan alleen kleiner. Het is ook niet zo dat supporters die zich hebben aangemeld meer kans maken op een passe-partout dan supporters die zich niet hebben aangemeld.

* Er zit GEEN tijdsdruk op het aanmelden. Dit betekent dat supporters die zich als eerste aanmelden geen grotere kans maken op een passe-partout dan supporters die dit op de laatst mogelijke dag (donderdag 1 september) doen.

* Een groep kan bestaan uit minimaal TWEE en maximaal VIJF personen. Wil je met zes of meer supporters bij elkaar zitten? Kies dan voor twee groepen van drie of drie groepen van twee, etc. In dat geval moet per groep een hoofdboeker worden aangewezen.

* Supporters die er voor kiezen om alleen voor zichzelf een passe-partout te kopen, hoeven zich NIET aan te melden.

Voorbeeld:
Je gaat altijd met vier (jij en drie anderen) seizoenkaarthouders naar thuiswedstrijden van Feyenoord en wilt ook de Europese thuisduels met hen bezoeken. In dat geval wijs je binnen jouw groep één hoofdboeker aan. De hoofdboeker is degene die de mogelijkheid heeft om jouw groep aan te melden voor een passe-partout. De hoofdboeker is tevens degene die de mogelijkheid heeft om voor zichzelf én alle groepsleden een passe-partout aan te schaffen. De hoofdboeker heeft hiervoor van alle groepsleden hun relatienummer (bijv. 02123456 01) en postcode (bijv. 1234 AB) nodig. De groepsleden hoeven zelf dus niets te doen.

Vak- en stoelkeuze

Bij het aanmelden hebben supporters niet de mogelijkheid om (een voorkeur voor) een vak of stoel te kiezen. Het kiezen van een vak en eventueel stoel (indien het om een genummerd vak gaat) kan op het moment van het aanschaffen van een passe-partout, afhankelijk van de beschikbaarheid. Het terugkopen of reserveren van je eigen plek is bij de thuiswedstrijden in de groepsfase niet mogelijk. Dit omdat er minder plaatsen zijn dan seizoenkaarthouders, sommige vakken leeg blijven en in andere vakken de capaciteit omlaag gaat. Uiteraard is het voor seizoenkaarthouders wel mogelijk om bij het kopen van een passe-partout te kiezen voor hun eigen vak en zelfs stoel, als deze nog beschikbaar is én het betreffende vak niet leeg blijft. Er is dus wel een kans, maar geen garantie om bij de Europese duels op je eigen vak plaats te nemen.

Legioenleden

Indien er na de verkoopperiode van passe-partouts aan seizoenkaarthouders nog plekken beschikbaar zijn in het stadion, komen leden van Het Legioen als eerste aan de beurt. In dit geval worden zij door Feyenoord hierover (persoonlijk) geïnformeerd.

Gezinsvak, invalideplaatsen en bedrijvenseizoenkaarten

Heb je een seizoenkaart op een gezinsvak, de invalidentribune of een bedrijvenseizoenkaart? Lees dan hier wat voor jou van toepassing is bij de kaartverkoop voor de Europese thuiswedstrijden.

TOELICHTING DIRECTIE OP MAATREGELEN EUROPESE THUISDUELS

2j0jpmx.jpg

Feyenoord heeft dinsdagmiddag bekendgemaakt welke maatregelen er worden genomen rondom de thuiswedstrijden in de Europa League tijdens het seizoen 2016-2017. Namens de directie geven algemeen directeur Eric Gudde en commercieel directeur Mark Koevermans, tevens verantwoordelijk voor supporterszaken, een toelichting op deze beslissing.

Vergrootglas

‘We liggen onder een vergrootglas bij de UEFA,’ zegt algemeen directeur Eric Gudde. ‘Eén aansteker die op de verkeerde plaats terechtkomt, kan voor de UEFA al aanleiding zijn om Feyenoord een wedstrijd zonder publiek te laten spelen of op termijn zelfs een volledig seizoen uit te sluiten van Europees voetbal. Als voltallige directie – Mark Koevermans, Martin van Geel en ikzelf – vinden wij dat wij de volledige verantwoordelijkheid moeten nemen om het risico hierop zoveel mogelijk te beperken. Daarom hebben we deze maatregelen genomen.’

Risico

De directie erkent dat de maatregelen rigoureus zijn. ‘We hebben allemaal nog de sfeervolle wedstrijd tegen Sevilla (groepsfase Europa League 2014-2015, 2-0 winst Feyenoord, red.) op ons netvlies staan,’ zegt Mark Koevermans. ‘Zo zouden we het liefst iedere Europese thuiswedstrijd spelen, maar we kunnen het risico niet nemen. Daardoor lopen we per wedstrijd wel zo’n half miljoen euro mis vanwege inkomstenderving en extra kosten, maar dat is niet anders. Dit zijn maatregelen die we met pijn in ons hart nemen, maar die in onze ogen allerminst overdreven en absoluut noodzakelijk zijn.’

Imago

Gudde: ‘De misstanden waarvoor Feyenoord door de UEFA is bestraft, worden door ons op geen enkele wijze getolereerd of gebagatelliseerd. Het mag gewoon niet opnieuw mis gaan. Het spelen van een wedstrijd zonder publiek zou bijzonder slecht zijn voor het imago van de club en is bovendien van negatieve invloed op de financiën en daarmee weer op de sportieve en organisatorische ontwikkeling van de club. Daarnaast zouden tienduizenden supporters ernstig worden gedupeerd. Het mag niet meer voorkomen dat de club en haar echte supporters gestraft worden omdat een kleine groep zich niet weet te gedragen. Honderd procent garantie dat het niet opnieuw misgaat, hebben we niet. Die zou er alleen zijn als we alle thuiswedstrijden achter gesloten deuren zouden spelen. Omdat dit tegen de principes van de club is, hebben we maatregelen genomen waarbij het risico op nieuwe wanordelijkheden zoveel mogelijk wordt beperkt. Daarnaast hopen we dat supporters elkaar onderling corrigeren wanneer het mis dreigt te gaan. Dat is in het belang van de club en iedereen die de club een warm hart toedraagt.’

Lange termijn

Gudde benadrukt dat de omstandigheden waaronder de thuiswedstrijden in het komende seizoen gespeeld worden, niet de norm moeten worden. ‘We gaan tot het uiterste om voor de lange termijn tot oplossingen te komen om dit wangedrag uit te bannen, maar we kunnen het niet alleen. Daar hebben we ook andere partijen bij nodig. Uiteindelijk hopen we vanaf het seizoen 2017-2018 weer op een normale en veilige manier Europees voetbal in ons stadion te kunnen spelen.'
Bekijk hieronder in de videospeler een interview met Gudde en Koevermans, waarin beide directieleden dieper ingaan op de achtergronden van de maatregelen.

Toelichting Feyenoord-directie op maatregelen Europese thuisduels 2016-2017

(https://youtu.be/WA9wpofeZqk)

VRAGEN EN ANTWOORDEN KAARTVERKOOP EUROPA LEAGUE 2016-2017

Voor de thuiswedstrijden in de Europa League 2016-2017 geldt in verband met een aantal maatregelen een aangepaste capaciteit in De Kuip. Mede daarom is de kaartverkoop voor de thuisduels in de groepsfase anders ingericht dan gebruikelijk. Op deze pagina zetten we de belangrijkste vragen en antwoorden hierover op een rij.

Wanneer begint de kaartverkoop?

De kaartverkoop voor de thuiswedstrijden in de groepsfase van de Europa League begint op zaterdag 3 september voor seizoenkaarthouders 2016-2017. De kaartverkoop verloopt enkel via internet: www.feyenoord.nl/ticketshop. Er worden alleen passe-partouts verkocht. Met een passe-partout heb je straks toegang tot alle drie de thuiswedstrijden van Feyenoord in de groepsfase.

Waarom kiest Feyenoord ervoor passe-partouts te verkopen?

Feyenoord verwacht dat een groot deel van de seizoenkaarthouders, die de intentie hebben elke thuiswedstrijd van de club te bezoeken, ook de drie Europese duels in De Kuip willen bijwonen. Met een passe-partout zijn seizoenkaarthouders eenvoudig verzekerd van toegang tot alle thuiswedstrijden in de groepsfase.

Wat kost een passe-partout?

De prijzen van een passe-partout voor de Europese thuiswedstrijden worden bepaald mede op basis van de tegenstanders die Feyenoord treft. Om die reden maakt de club de prijzen op maandag 29 augustus bekend, drie dagen na de loting voor de groepsfase op vrijdag 26 augustus.

Wie komen wanneer in aanmerking voor een kaart?

Feyenoord stelt haar seizoenkaarthouders (waaronder certificaathouders) op zaterdag 3 september als eerste in de gelegenheid een passe-partout te kopen. Zij hebben ‘voorrang’ op overige supporters en weten die dag ook direct of zij daadwerkelijk een kaart (passe-partout) hebben voor de thuiswedstrijden.

Heb ik als seizoenkaarthouder de garantie op een passe-partout?

Geen enkele supporter heeft de garantie op een passe-partout, ook seizoenkaarthouders niet. Dit komt omdat er tijdens de Europese thuiswedstrijden minder plekken in het stadion beschikbaar zijn (ongeveer 26.000) dan dat er seizoenkaarthouders zijn (ongeveer 32.000). De lagere capaciteit in De Kuip is het gevolg van de maatregelen die de club heeft genomen naar aanleiding van de diverse incidenten die de afgelopen jaren plaatsvonden in het stadion bij Europese duels. Zo blijven de parterrevakken (X, W, Z en Y) leeg (op de invalideplaatsen na) en zal de eerste ring op de gele zijde (Q, R, S, T en U) en de groene zijde (E en J) lager bezet zijn. Over de redenen waarom Feyenoord hiertoe heeft besloten, vind je hier meer informatie.

Wat gebeurt er als de vraag naar passe-partouts groter is dan het aanbod?

Aangezien er minder plaatsen beschikbaar zijn (ongeveer 26.000) in De Kuip dan er seizoenkaarthouders zijn (ongeveer 32.000) bestaat in theorie de kans dat seizoenkaarthouders geen passe-partout kunnen aanschaffen. Wanneer vóór zaterdag 3 september het aantal aanmeldingen hoger ligt dan het aantal beschikbare plekken, zal de club werken volgens het principe ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’. Dit betekent dat de 26.000 beschikbare kaarten op zaterdag 3 september (online) worden verkocht aan seizoenkaarthouders die er als eerste bij zijn. De verwachting op basis van de jarenlange ervaringen is dat niet meer 26.000 seizoenkaarthouders een passe-partout voor deze wedstrijden zullen proberen aan te schaffen, waardoor dus hopelijk iedere seizoenkaarthouder die dat wil en probeert ook daadwerkelijk een passe-partout kan aanschaffen. 

Moet ik me aanmelden of inschrijven als ik een passe-partout wil kopen?

Dit is alleen nodig wanneer je met een groep (minimaal twee personen) gegarandeerd bij elkaar wilt zitten in het stadion. In dat geval kun je je vanaf vrijdag 26 augustus om 09.00 uur aanmelden via www.feyenoord.nl/groepsaanmelding. Elke groep kan worden aangemeld door één supporter, die daarmee de zogenoemde hoofdboeker is. De hoofdboeker kan, na een voltooide aanmelding, vanaf 3 september voor alle groepsleden in een keer een passe-partout (proberen te) kopen. Let op: het (vroegtijdig) aanmelden als groep voor een passe-partout vergroot de kans dat deze 3 september ook kan worden aangeschaft NIET. Het aanmelden is enkel bedoeld om supporters de mogelijkheid te bieden om met medesupporters naast of bij elkaar te kunnen zitten. Supporters die er voor kiezen om alleen voor zichzelf een passe-partout te kopen, hoeven zich NIET aan te melden. Dit geldt ook voor groepen supporters die er voor kiezen los van elkaar een passe-partout te kopen. Verdere uitleg over de aanmeldprocedure vind je onderaan deze pagina.

Kan ik als seizoenkaarthouder mijn eigen plek terugkopen?

Niemand heeft de garantie op zijn of haar eigen plek in het stadion bij de thuisduels in de groepsfase van de Europa League. Ook het reserveren van je eigen plaats is niet mogelijk. Dit omdat er minder plaatsen zijn dan seizoenkaarthouders, sommige vakken leeg blijven en in andere vakken de capaciteit omlaag gaat. Uiteraard is het voor seizoenkaarthouders wel mogelijk om bij het kopen van een passe-partout te kiezen voor hun eigen vak en zelfs stoel, als deze nog beschikbaar is én het betreffende vak niet leeg blijft in verband met de maatregelen. Er is dus wel een kans, maar geen garantie om bij de Europese duels op je eigen vak plaats te nemen.

In hoeverre kan ik zelf bepalen in welk vak ik terecht kom?

Bij het aanmelden hebben supporters niet de mogelijkheid om (een voorkeur voor) een vak of stoel te kiezen. Het aanmelden is puur bedoeld om aan te geven dat je met een aantal medesupporters naast of bij elkaar wil zitten. Het kiezen van een vak en eventueel stoel (indien het om een genummerd vak gaat) kan op het moment van het aanschaffen van een passe-partout, afhankelijk van de beschikbaarheid.

Als mijn vak gewoon open blijft, kan ik dan ook gegarandeerd aanspraak maken op dat vak en mijn eigen plek?

Zoals bij vraag 6 en 7 beschreven is, heeft niemand de garantie op het terugkopen van zijn of haar eigen plek, ook niet indien het betreffende vak gewoon open is. Wel kun je bij het aanschaffen van een passe-partout zelf een vak en eventueel stoel (indien het om een genummerd vak gaat) kiezen, afhankelijk van de beschikbaarheid. Hoe groot de kans is dat jouw eigen vak en plek nog beschikbaar zijn, is van tevoren lastig in te schatten.

Op welk(e) vak(ken) nemen supporters van de bezoekende club plaats tijdens de Europese thuisduels?

Supporters van de bezoekende club zullen, mits er dusdanig veel kaarten zijn afgenomen, behalve in het reguliere uitvak van De Kuip (GG en FF) ook plaatsnemen op de vakken G en Y2, met de vakken eromheen als buffer.
Ik heb seizoenkaarten voor een gezinsvak. Hoe zorg ik er voor dat ik met mijn gezinsleden bij elkaar zit tijdens de Europese thuiswedstrijden?

Supporters met een seizoenkaart voor een gezinsvak hoeven zich NIET aan te melden wanneer ze met mede-supporters naast of bij elkaar willen zitten op het gezinsvak (bij de Europese wedstrijden is dat vak P). Zij komen bij de start van de kaartverkoop in een andere online verkoopomgeving terecht dan supporters met een reguliere seizoenkaart, namelijk op www.feyenoord.nl/gezinsvak-UEL. Bij het aanschaffen van een passe-partout kunnen zij een passe-partout kopen voor zichzelf en hun gezinsleden. Supporters met een seizoenkaart voor een gezinsvak hebben niet meer of minder kans op een passe-partout dan supporters met een reguliere seizoenkaart. Gezinnen die niet op het gezinsvak willen plaatsnemen maar een passe-partout willen kopen voor een niet-gezinsvak, kunnen net als alle andere seizoenkaarthouders tewerk gaan. Zij kunnen zich dan het beste als groep aanmelden.

Ik heb een seizoenkaart op een invalideplek. Hoe groot is mijn kans op een passe-partout en waar in het stadion kom ik dan terecht?

Invalide supporters en hun vaste begeleiders kunnen voor de Europese thuiswedstrijden een passe-partout kopen voor de voor hen vertrouwde invalideplekken op vak Y en Z. Hetzelfde geldt voor de slechtziende seizoenkaarthouders op vak M. Zij kunnen allemaal hun eigen plek terugkopen door in te loggen op www.feyenoord.nl/ticketshop, waar er voor hen een reservering klaarstaat (let op: de begeleiderskaart staat niet klaar in diens eigen account, maar onder het account van de supporter die zij begeleiden). Invalide supporters op de vakken Y en Z dienen er rekening mee te houden dat hun zicht op het veld beperkter is dan gebruikelijk, in verband met de netten die rondom het veld worden geplaatst. Om die reden krijgen invalide supporters korting op een passe-partout.

Wij hebben meerdere bedrijvenseizoenkaarten. Moet ik ons per bedrijvenseizoenkaart aanmelden?

Bedrijven met seizoenkaarten op supportersvakken, hoeven zich niet met elke seizoenkaart aan te melden wanneer zij alle passe-partouts in één keer willen kopen. Feyenoord zorgt ervoor dat het bedrijf, wanneer het zich niet aanmeldt bij een groep, net zoveel passe-partouts kan proberen te kopen als het aantal bedrijvenseizoenkaarten dat zij heeft. Maar, iemand kan zich met een bedrijvenseizoenkaart ook aansluiten bij een groep medesupporters, waarna op het account van het bedrijf dus een passe-partout minder gekocht kan worden.

Kan ik mij na 1 september nog aanmelden als groep?

Het aanmelden van een groep kan tot en met donderdag 1 september. Supporters die zich niet hebben aangemeld als groep, wordt geadviseerd om vanaf zaterdag 3 september een moment te vinden waarop alle bewuste supporters tegelijk kunnen inloggen op www.feyenoord.nl/ticketshop, zodat zij afzonderlijk van elkaar maar in onderling overleg geschikte plaatsen kunnen zoeken. Wanneer een plaats gekozen is (in het winkelmandje is geplaatst), is deze twintig minuten lang gereserveerd.

Waarom kiest de club in het geval van meer vraag dan aanbod niet voor een loting, zoals bij de bekerfinale van vorig seizoen?

Bij de bekerfinale was op voorhand duidelijk dat er veel meer vraag naar kaarten was dan dat er aanbod was. Nu is de verwachting, ondanks de beperktere capaciteit, dat er voor seizoenkaarthouders meer plaatsen beschikbaar zijn dan dat er vraag naar passe-partouts is. Desondanks zullen de maatregelen wel tot gevolg hebben dat op sommige vakken en prijssegmenten, aanzienlijke schaarste is.

Hoe groot is de kans dat ik als seizoenkaarthouder een passe-partout kan aanschaffen voor de Europese thuisduels?

Dit is op voorhand lastig in te schatten. Feyenoord kan geen enkele seizoenkaarthouder de garantie bieden op een passe-partout. De vorige keer dat Feyenoord in de groepsfase van de Europa League actief was (in het seizoen 2014-2015) verkocht de club ongeveer 17.000 passe-partouts. Dit ligt ruim binnen het aantal beschikbare passe-partouts voor dit seizoen (ongeveer 26.000). Zoals aangegeven bij vraag 13 is de verwachting dat niet meer 26.000 seizoenkaarthouders een passe-partout voor deze wedstrijden zullen proberen aan te schaffen, waardoor dus hopelijk iedere seizoenkaarthouder die dat wil en probeert ook een passe-partout kan aanschaffen. Een absolute garantie is op voorhand helaas niet te bieden.

Wat als er na de verkoop aan seizoenkaarthouders passe-partouts overblijven?

Indien er na de verkoopperiode van passe-partouts aan seizoenkaarthouders nog plekken beschikbaar zijn in het stadion, komen leden van Het Legioen als eerste aan de beurt. In dit geval worden zij door de club hierover (persoonlijk) geïnformeerd.

Ik ben geen seizoenkaarthouder. Hoe groot is de kans dat ik toch aanwezig kan zijn bij de Europese wedstrijden?

Dit is op voorhand lastig in te schatten. Zoals eerder beschreven zijn er minder beschikbare passe-partouts dan seizoenkaarthouders, maar dat wil niet automatisch zeggen dat er geen passe-partouts overblijven. Na de seizoenkaarthouders komen leden van Het Legioen aan de beurt. Nog geen lid? Meld je dan vóór donderdag 8 september aan via www.hetlegioen.nl.

Gaat Feyenoord behalve passe-partouts ook losse kaarten verkopen?

Pas indien er na verkoop van passe-partouts aan seizoenkaarthouders en vervolgens de Legioenleden toch nog plekken beschikbaar zijn in het stadion, bestaat de mogelijkheid dat Feyenoord er voor kiest om losse kaarten in de verkoop te doen. In dat geval zal dit tijdig via de officiële clubkanalen worden gecommuniceerd.

De kaartverkoop verloopt online, maar ik heb geen internet. Hoe kan ik dan toch in aanmerking komen voor een passe-partout?

Supporters die (op zaterdag 3 september) niet kunnen beschikken over internet, kunnen een andere supporter vragen om voor hen een passe-partout aan te schaffen. De andere supporter (hoofdboeker) kan dan een groep samenstellen. Diegene dient dan in het bezit te zijn van je relatienummer (bijv. 02123456 01) en je postcode (bijv. 1234 AB) en dient de groep uiterlijk donderdag 1 september te hebben samengesteld.

Hoe werkt de aanmelding voor een passe-partout?

Het aanmelden voor een passe-partout voor de thuiswedstrijden in de Europa League is bedoeld om supporters de mogelijkheid te bieden om met mede-supporters naast of bij elkaar te zitten.

Voorbeeld:

Je gaat altijd met vier (jij en drie anderen) seizoenkaarthouders naar thuiswedstrijden van Feyenoord en wilt ook de Europese thuisduels met hen bezoeken. In dat geval wijs je binnen jouw groep één hoofdboeker aan. De hoofdboeker is degene die de mogelijkheid heeft om jouw groep aan te melden voor een passe-partout. Aanmelden is mogelijk vanaf vrijdag 26 augustus. De hoofdboeker is tevens degene die de mogelijkheid heeft om voor zichzelf én alle groepsleden een passe-partout aan te schaffen. Aanschaffen is mogelijk vanaf zaterdag 3 september. De hoofdboeker heeft hiervoor van alle groepsleden hun relatienummer (bijv. 02123456 01) en postcode (bijv. 1234 AB) nodig. De groepsleden hoeven zelf dus niets te doen.

* Het aanmelden kan vanaf vrijdag 26 augustus om 09.00 uur tot en met donderdag 1 september. Er zit GEEN tijdsdruk op het aanmelden. Dit betekent dat supporters die zich als eerste aanmelden geen grotere kans maken op een passe-partout dan supporters die dit op de laatst mogelijke dag (donderdag 1 september) doen.

* Het aanmelden is niet verplicht, maar enkel bedoeld voor supporters die met een groep naast of bij elkaar willen zitten. Het is dus niet zo dat supporters die zich hebben aangemeld meer kans maken op een passe-partout dan supporters die zich niet hebben aangemeld.

* De hoofdboeker kan bij het aanmelden van zijn groep nog geen keuze maken voor een vak of stoel. Dit is pas mogelijk bij het daadwerkelijk aanschaffen van een passe-partout (op/vanaf 3 september).

* Een groep kan bestaan uit minimaal twee en maximaal vijf personen. Wil je met zes of meer supporters bij elkaar zitten? Kies dan voor twee groepen van drie of drie groepen van twee, etc. In dat geval moet per groep een hoofdboeker worden aangewezen.

* Het is voor de groepsleden belangrijk om te weten dat, omdat zij in een groep zitten, zij zelf geen passe-partout kunnen kopen. Alleen de hoofdboeker kan dat namens hen doen. De passe-partouts worden naar de hoofdboeker opgestuurd en dragen allemaal diens naam.

* Supporters die met een groep de Europese thuisduels willen bezoeken, kunnen er voor kiezen zich niet aan te melden. In plaats daarvan kunnen zij er voor kiezen om bij de start van de kaartverkoop op zaterdag 3 september tegelijkertijd maar los van elkaar een passe-partout aan te schaffen. De kans op plekken naast of bij elkaar is dan alleen kleiner.

Belangrijke data voor in de agenda

* Vrijdag 26 augustus: loting groepsfase Europa League en start mogelijkheid om aan te melden voor een passe-partout voor de thuisduels
* Maandag 29 augustus:bekendmaking prijzen passe-partouts en nadere informatie over kaartverkoop
* Zaterdag 3 september: start kaartverkoop (passe-partouts) voor Europese thuisduels

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 augustus 2016 door RenatoBos --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: HET OFFICIËLE FEYENOORD EUROPA LEAGUE TOPIC..

0.0161449