BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Manchester United en Ajax akkoord: 17,5 miljoen euro voor Blind!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - zaterdag 30 augustus 2014 - 02:24
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

'Manchester United en Ajax akkoord: 18 miljoen euro voor Blind' (VoetbalPrimeur)

Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:20 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

Waarom Van Ginkel? Dat is een diepgaande middenvelder, en in Klaassen hebben we toevallig al zo'n speler die het goed doet. Nieuwe middenvelder eens, maar koop dan of een creatief type of een vervangende CVM, Van Ginkel zitten we niet (meer) op te wachten.
Ik zou Van Ginkel niet verkeerd vinden, creatieve jongen die het spel vaart kan geven. En heel ander type dan Klaassen ook.
nora
 nora - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Talenten hebben we naar mijn mening voldoende. In jong Ajax loopt ook nog een Bazoer aardig te ballen. Schuif hem dan maar door ipv weer iemand aan te trekken die weer een seizoen moet "wennen" zoals Hoorn en wat ze nu met Zivkovich doen
Beste Brandje dit talent hebben wij niet hij is echt alround ga maar wat terug kijken van hem.
Brandje
 Brandje - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik zou Van Ginkel niet verkeerd vinden, creatieve jongen die het spel vaart kan geven. En heel ander type dan Klaassen ook.
Maar is van Ginkel dan niet eerder een vervanger van Serero?? Feit blijft als Viergever geschorst of geblesseerd is je een beroep op een andere CVM moet doen en volgens mij is alleen Bazoer iemand die dat misschien zou kunnen?!
Brandje
 Brandje - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:30 schreef nora het volgende:

[..]

Beste Brandje dit talent hebben wij niet hij is echt alround ga maar wat terug kijken van hem.
Weet ik wel maar hij zal er niet direkt staan en om nou een talent te halen die een eigen talent in de weg staat ben ik ook weer geen voorstander van. Plus het feit dat heerenveen nu extra geld wat vragen want je zit een vlak voor de deadline en twee ze weten dat we poen zat hebben dus dan ga je al snel teveel voor iemand betalen.
Ze hadden gewoon Mokotjo en/of Ziyech moeten halen.
Cyprioot
 Cyprioot - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:28 schreef Eide het volgende:
Ajax heeft de afgelopen seizoen steeds weer dragende spelers verkocht. Vertonghen, Eriksen, Alderweireld. En elke keer weer was er door groei in de selectie en aankopen een opvolger en werd het team als geheel niet slechter. Daarnaast heeft het geen enkele zin niet mee te werken aan een dergelijke transfer als er een topclub komt. Nu krijg je 18 miljoen + eventueel bonussen een doorverkoop percentage. Als je nu dwars ligt gaat Blind misschien transfervrij weg, bovendien weet je niet wat het mentaal met iemand doet als je hem een dergelijke kans ontneemt.

Ajax heeft in het voortraject hiervoor als Viergever gehaald en dus is er ruim van tevoren op geanticipeerd. En er is voldoende financiële ruimte om eventueel in investering te doen, hoewel Ajax op het oog voldoende mogelijkheden heeft dit verlies op te vangen.

Natuurlijk is dit een aderlating, Blind was op het middenveld de motor van Ajax. Hij gaat vertrekken, dan moet je niet janken, dan moet je kijken welke spelers er opstaan en de ruimte die door Blind wordt achtergelaten opvullen.
Ten eerste warden we er idd niet slechter van, maar we warden er ook niet BETER van, en dat is wel de bedoeling. Daarnaast zijn we nmm door het vertrek van Eriksen wel degelijk slechter geworden. We hebben chronisch gebrek aan een middenvelder met creativiteit. Dat heeft ook te maken met vervangend aankoopbeleid en Serero voor Eriksen is echt een stap terug, daar waar Vertonghen en Alderweireld door Moisander en Veltman behoorlijk zijn vervangen.

Maar 18 mio, dat is echt veel geld, daar kun je leuke dingen voor doen, maar dan moet je het wel DOEN en niet OPPOTTEN !!!
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:36   quote  deeplink  
Serero kan op 6, evenals Schone. Ilan Boccara loopt ook nog bij Jong Ajax evenals Bazoer. op zich zijn er zat mogelijkheden voor 6. Ik zou als versterking liefst iemand zien die Ajax een voetballende kwaliteitsimpuls kan geven en dat hoeft echt niet een CVM te zijn.
Cyprioot
 Cyprioot - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:37   quote  deeplink  
quote:

[..]

Is toch zelfde type? Meer diepgaand? Maar goed, als jij gelijk hebt zie ik hem graag komen want ik vind het een kanjer en riep toen hij bij Vitesse speelde al dat Ajax hem moest halen.
Cyprioot
 Cyprioot - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:36 schreef Eide het volgende:
Serero kan op 6, evenals Schone. Ilan Boccara loopt ook nog bij Jong Ajax evenals Bazoer. op zich zijn er zat mogelijkheden voor 6. Ik zou als versterking liefst iemand zien die Ajax een voetballende kwaliteitsimpuls kan geven en dat hoeft echt niet een CVM te zijn.
Boccara zit toch bij Evian? Iig is Bazour volgens mij een speler met meer toekomst.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:09 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hahahaha jij hebt hem nooit wat gevonden, overgehypt.....mooie pass tegen Spanje bracht jou een kleine glimlach, meer niet.
Jij vindt hem te traag en als linksback bagger.
Ik vind het wel een goeie, een echte Ajacied......mooie transfer voor Daley, jammer dat hij naar die loser van een van Gaal gaat, maar die eikel gaat het toch niet redden bij MU, die zit over een jaar naast Truus op de bank.

Daley het gaat je goed gap....bedankt, en wie weet jij bent wel een typ die ooit terug komt (sorry Warrior ;-)
Heb hem als linksback ook nooit wat gevonden maar hij heeft zich goed herpakt
en net als met Anita de Cvm positie goed ingevuld. Rustig aan de bal
vind het ook een prima bedrag 18 miljoen plus bonussen. Enige wat ik
nu hoop is dat er iets bijkomt in ieder geval een extra optie als bv Boilesen
of Viergever zelf geblesseerd raakt.
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:36 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

Maar 18 mio, dat is echt veel geld,
Behalve dat Ajax geen 18 miljoen ontvangt. Er gaan delen van die transfersom naar de zaakwaarnemer, de speler zelf, etc etc. Ajax houdt er, op basis van berichten uit andere transfers en dergelijke, een 12 a 13 miljoen van over waarvoor de belastingdienst dan weer komt. Netto houdt Ajax echt geen 18 miljoen over hoor.
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:38 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

Boccara zit toch bij Evian? Iig is Bazour volgens mij een speler met meer toekomst.
Boccara zit bij Jong Ajax na zijn verhuur aan Evian. Bazoer zit heel veel toekomst in... maar hij is pas 17 en is, in mijn optiek, nog niet toe aan een basisplaats bij Ajax 1. Gewoon op basis van zijn vertoonde spel en de hoeveelheid domme rode kaarten die hij pakt.
Cyprioot
 Cyprioot - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Behalve dat Ajax geen 18 miljoen ontvangt. Er gaan delen van die transfersom naar de zaakwaarnemer, de speler zelf, etc etc. Ajax houdt er, op basis van berichten uit andere transfers en dergelijke, een 12 a 13 miljoen van over waarvoor de belastingdienst dan weer komt. Netto houdt Ajax echt geen 18 miljoen over hoor.
Wie betaalt de zaakwaarnemer dan ? Dat kan de kopende club zijn maar ook Blind zelf, hangt van de afspraken af. En waarom zou de speler zelf geld krijgen? Alleen als het in zijn contract staat, maar heeft Blind zo'n clausule? Kan me niet voorstellen.

Belastingdienst krijgt wel zijn deel, maar alleen als ze geen onverrekende verliezen uit het verleden meer hebben. Weet ik niet.
Cyprioot
 Cyprioot - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Boccara zit bij Jong Ajax na zijn verhuur aan Evian. Bazoer zit heel veel toekomst in... maar hij is pas 17 en is, in mijn optiek, nog niet toe aan een basisplaats bij Ajax 1. Gewoon op basis van zijn vertoonde spel en de hoeveelheid domme rode kaarten die hij pakt.
Boccara lag er vorig seizoen bij de eerste zomerschifting al uit en heeft bij Evian alleen maar op de bank gezeten. Lijkt me geen serieuze optie.
Marc1
 Marc1 - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:20 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

Waarom Van Ginkel? Dat is een diepgaande middenvelder, en in Klaassen hebben we toevallig al zo'n speler die het goed doet. Nieuwe middenvelder eens, maar koop dan of een creatief type of een vervangende CVM, Van Ginkel zitten we niet (meer) op te wachten.
In zijn Vitesse-tijd was hij inderdaad een diepgaande middenvelder, maar in de wedstrijden die hij bij Chelsea heeft gespeeld is hij omgeturnd tot een balvaste all-round(verdedigende/aanvallende) middenvelder met een prima pass. Cruijff gaf vorige week terecht aan dat hij loopvermogen miste op het middenveld. Dit kan Van Ginkel ook toevoegen. Ik denk dat van Ginkel de rol van Blind prefect kan invullen(voegt extra loopvermogen toe), ook omdat Viergever zich goed ontwikkelt als CVM.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:08   quote  deeplink  
Wel weer mooi net als vorig seizoen verlies je Erikssen op het laatse moment.
En waren de betere opties al weg Djuricic, Maher, Chadli en
Nu met Mokotjo Ziyech die voor een prikkie verkocht zijn en weer loop je achter de feiten aan..

Saymak misschien een optie? Of Drost van Pec beide
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:58 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

Wie betaalt de zaakwaarnemer dan ? Dat kan de kopende club zijn maar ook Blind zelf, hangt van de afspraken af. En waarom zou de speler zelf geld krijgen? Alleen als het in zijn contract staat, maar heeft Blind zo'n clausule? Kan me niet voorstellen.

Belastingdienst krijgt wel zijn deel, maar alleen als ze geen onverrekende verliezen uit het verleden meer hebben. Weet ik niet.
De zaakwaarnemers worden betaald door de clubs, niet door de spelers. Het is een rare constructie. Een zaakwaarnemer ontvangt een percentage van het salaris van een speler rechtstreeks van de club. Vaak wordt bij transfer ook een percentage van de transfersom bedongen als deel voor de zaakwaarnemer. Je moet dan denken aan tussen de 3% en 8% gemiddeld. Er gaat zo'n 10% a 15% naar de speler als tekengeld.

Dat zijn standaard zaken in het voetbal die overigens ook alleen in het voetbal kunnen. Het is een kunstmatige economie met de meest bizarre regelingen.
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:08 schreef Hummel10 het volgende:Mokotjo
Heb je die tegen Qarabag gezien? Ik werd daar niet jaloers van hoor.
yuri2001
 yuri2001 - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:11   quote  deeplink  
Voor daily een grote stap.Helaas vrees ik dat ajax in de champions league niet zal gaan overwinteren.Als ajax dit beleid blijft volgen zal er nooit meer wat mooi,s in europa gebeuren.
Cyprioot
 Cyprioot - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:03 schreef Marc1 het volgende:

[..]

In zijn Vitesse-tijd was hij inderdaad een diepgaande middenvelder, maar in de wedstrijden die hij bij Chelsea heeft gespeeld is hij omgeturnd tot een balvaste all-round(verdedigende/aanvallende) middenvelder met een prima pass. Cruijff gaf vorige week terecht aan dat hij loopvermogen miste op het middenveld. Dit kan Van Ginkel ook toevoegen. Ik denk dat van Ginkel de rol van Blind prefect kan invullen(voegt extra loopvermogen toe), ook omdat Viergever zich goed ontwikkelt als CVM.
Probleem is alleen dat AC Milan ook al serieuze interesse heeft in Van Ginkel en Chelsea hem liever in een grote competitie in de etalage wil zetten, zoals bij De Bruyne etc. Van Ginkel is dus kansloos, als je het mij vraagt. Gepasseerd station, ook omdat Chelsea dan in zijn eigen potje (Vitesse) zou pissen. Er is maar 1 NL club die Van Ginkel zou mogen huren en dat is Vitesski.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:34   quote  deeplink  
Natuurlijk is dit goed voor Daley en is het hem van harte gegund. Ook voor het Nederlandse voetbal is dit een mooie opsteker. Marc is goed in korte termijn politiek, maar in vooruit kijken vind ik hem tekort schieten. Ook de mis aan durf en te kiezen voor meer ervaren spelers gaat bij Marc niet op.

Marc is in mijn optiek doorgedraafd en dat gaat uiteindelijk een keer mis. De vraag is wanneer? En dat kan zomaar eens dit jaar zijn!!
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:34   quote  deeplink  
Van Ginkel is toch al rond met Milan? Of is dat nog niet bevestigd?
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:34 schreef Bobby1972 het volgende:
Natuurlijk is dit goed voor Daley en is het hem van harte gegund. Ook voor het Nederlandse voetbal is dit een mooie opsteker. Marc is goed in korte termijn politiek, maar in vooruit kijken vind ik hem tekort schieten. Ook de mis aan durf en te kiezen voor meer ervaren spelers gaat bij Marc niet op.

Marc is in mijn optiek doorgedraafd en dat gaat uiteindelijk een keer mis. De vraag is wanneer? En dat kan zomaar eens dit jaar zijn!!
Whahahaha. En wat noem jij het aantrekken van Bazoer, Muric, El Ghazi en nog een paar grote talenten voor de jeugd dan?? Korte termijn??
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:36   quote  deeplink  
En wat is misgaan?? Een keer geen kampioen?? Geloof mij, dat gaat echt gebeuren in de komende jaren, sterker nog, wil Ajax kampioen worden moet het iets doen wat in de gehele geschiedenis nog nooit is gebeurt, het namelijk voor de 5e keer op rij doen..

Mee doen om de titel doet Ajax altijd, zo ook dit seizoen.
Brandje
 Brandje - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:10 schreef Eide het volgende:

[..]

De zaakwaarnemers worden betaald door de clubs, niet door de spelers. Het is een rare constructie. Een zaakwaarnemer ontvangt een percentage van het salaris van een speler rechtstreeks van de club. Vaak wordt bij transfer ook een percentage van de transfersom bedongen als deel voor de zaakwaarnemer. Je moet dan denken aan tussen de 3% en 8% gemiddeld. Er gaat zo'n 10% a 15% naar de speler als tekengeld.

Dat zijn standaard zaken in het voetbal die overigens ook alleen in het voetbal kunnen. Het is een kunstmatige economie met de meest bizarre regelingen.
Tekengeld wordt betaald door de nieuwe club bij mijn weten niet door de oude club en wordt niet in de transfersom opgenomen. Daarom zegt ajax op haar site dat er 17,5 miljoen is gemoeid met de transfer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 augustus 2014 door Brandje --
Brandje
 Brandje - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:28 schreef Eide het volgende:
Ajax heeft de afgelopen seizoen steeds weer dragende spelers verkocht. Vertonghen, Eriksen, Alderweireld. En elke keer weer was er door groei in de selectie en aankopen een opvolger en werd het team als geheel niet slechter. Daarnaast heeft het geen enkele zin niet mee te werken aan een dergelijke transfer als er een topclub komt. Nu krijg je 18 miljoen + eventueel bonussen een doorverkoop percentage. Als je nu dwars ligt gaat Blind misschien transfervrij weg, bovendien weet je niet wat het mentaal met iemand doet als je hem een dergelijke kans ontneemt.

Ajax heeft in het voortraject hiervoor als Viergever gehaald en dus is er ruim van tevoren op geanticipeerd. En er is voldoende financiële ruimte om eventueel in investering te doen, hoewel Ajax op het oog voldoende mogelijkheden heeft dit verlies op te vangen.

Natuurlijk is dit een aderlating, Blind was op het middenveld de motor van Ajax. Hij gaat vertrekken, dan moet je niet janken, dan moet je kijken welke spelers er opstaan en de ruimte die door Blind wordt achtergelaten opvullen.
Viergever is eerder de vervanger van Poulsen of Moisander. Met Poulsen en Blind had je twee CVM die het niveau aankonden. Als viergever wegvalt heb je geen back-up behalve uit de jeugd dus NEEN er is niet goed geanticipeert!
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:57   quote  deeplink  
" Een keer geen kampioen?? Geloof mij, dat gaat echt gebeuren in de komende jaren, sterker nog, wil Ajax kampioen worden moet het iets doen wat in de gehele geschiedenis nog nooit is gebeurt, het namelijk voor de 5e keer op rij doen."

Remco heeft altijd een slap excuus en praat altijd mee met de wind. Met de middelen en spelers die Ajax heeft kan Ajax altijd gemakkelijk mee doen om de titel. Maar wanneer je geen ervaren spelers koopt maak je het jezelf een stuk moeilijker. En daar heeft kleine Marc bewust voor gekozen. En daarom kan kleine Marc straks niet zeggen; Ich habe es nicht gewust!
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:57 schreef Bobby1972 het volgende:
" Een keer geen kampioen?? Geloof mij, dat gaat echt gebeuren in de komende jaren, sterker nog, wil Ajax kampioen worden moet het iets doen wat in de gehele geschiedenis nog nooit is gebeurt, het namelijk voor de 5e keer op rij doen."

Remco heeft altijd een slap excuus en praat altijd mee met de wind. Met de middelen en spelers die Ajax heeft kan Ajax altijd gemakkelijk mee doen om de titel. Maar wanneer je geen ervaren spelers koopt maak je het jezelf een stuk moeilijker. En daar heeft kleine Marc bewust voor gekozen. En daarom kan kleine Marc straks niet zeggen; Ich habe es nicht gewust!
Lul toch niet zo dom man. Als er 1 persoon is hier die juist niet met de wind meelult, dan ben ik dat wel, namelijk als een van de weinigen een mening die tegen die van veel anderen in druist..

Dat gelul over kopen en nog eens kopen, dat is met de wind mee lullen, dat is namelijk het makkelijkste om te doen..

En Marc kiest daar niet voor, die schrijft het beleid van Ajax namelijk niet, die is er alleen voor de uitvoering ervan binnen zijn eigen functie. Tering man, hoe blind kun je zijn zeg..

En iets moeilijk noemen wat nog nooit is gepresteerd is een slap excuus?? Zou je dat eens uit willen leggen??

En dat denigrerende toontje van je jegens Overmars. Te triest voor woorden..
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:05   quote  deeplink  
Ondanks dat hier al op geanticipeerd werd, is het toch jammer dat het weer op het laatste moment (zowat) gebeurd..
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:47 schreef Brandje het volgende:

[..]

Tekengeld wordt betaald door de nieuwe club bij mijn weten niet door de oude club en wordt niet in de transfersom opgenomen. Daarom zegt ajax op haar site dat er 17,5 miljoen is gemoeid met de transfer.
Dat zit allemaal in de transfersom opgenomen. Zoek maar eens terug naar de transfer van Jan Vertonghen. Die had contractueel recht op 15% van de transfersom en daarop dreigde de transfer naar Tottenham bijna af te ketsen. Uiteindelijk heeft Jantje water bij de wijn gedaan en is hij akkoord gegaan met 10%.
http://www.goal.com/nl/news/213/eredivisie/2012/06/26/3200996/vertonghen-baalt-van-uitgelekt-percentage
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:12   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ben ik helemaal eens....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:31 schreef Brandje het volgende:

[..]

Maar is van Ginkel dan niet eerder een vervanger van Serero?? Feit blijft als Viergever geschorst of geblesseerd is je een beroep op een andere CVM moet doen en volgens mij is alleen Bazoer iemand die dat misschien zou kunnen?!
Klopt helemaal....maar zie jij dan toekomst in Serero ?
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:22   quote  deeplink  
Beleid maken is ook verder durven kijken en beslissingen nemen die je neemt om je in te dekken tegen kwaliteitsverlies. Die terughoudendheid is een bewuste keuze. En juist die keuze kan dit jaar zo maar eens negatief uitpakken. Dan kun je straks niet gaan zeggen: van ja maar Blind ging onverwachts weg op het laatst. Of die speler brengt niet het geen we hadden verwacht. Ajax kiest bewust voor jonge talenten en afwachtend zijn.

Het is mijn persoonlijke mening dat dat risico nemen is. In een bedrijf heb je altijd hoofdverantwoordelijken. Bij Ajax is dat marc. Wat ik eerder zei: ik heb niks tegen hem persoonlijk. Zijn werk en denkwijze is niet de mijne.
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:22 schreef Bobby1972 het volgende:
Beleid maken is ook verder durven kijken en beslissingen nemen die je neemt om je in te dekken tegen kwaliteitsverlies. Die terughoudendheid is een bewuste keuze. En juist die keuze kan dit jaar zo maar eens negatief uitpakken. Dan kun je straks niet gaan zeggen: van ja maar Blind ging onverwachts weg op het laatst. Of die speler brengt niet het geen we hadden verwacht. Ajax kiest bewust voor jonge talenten en afwachtend zijn.

Het is mijn persoonlijke mening dat dat risico nemen is. In een bedrijf heb je altijd hoofdverantwoordelijken. Bij Ajax is dat marc. Wat ik eerder zei: ik heb niks tegen hem persoonlijk. Zijn werk en denkwijze is niet de mijne.
Leg dat afwachtende eens af als je wilt.. Volgens mij is er namelijk geanticipeerd door Viergever te halen..
Robinho
 Robinho - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:22 schreef Bobby1972 het volgende:

Denk je dat Overmars dit allemaal in zijn eentje beslist. Tering, 100 miljoen op de bank, eigen jeugd wordt ingepast, 4 keer kampioen. Ja, je kunt niet alles hebben, zoals toppers die niet meer naar Nederland willen komen en we spelen niet iedere week als Barca of Munchen. Dat kan niet en zal nooit meer kunnen! De voetbalsport is verziekt door geld en maffia. Gewoon accepteren en blij zijn met wat je hebt. Niet gefrustreerd zijn door wat je niet hebt en nooit zult krijgen.
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:30 schreef Robinho het volgende:

[..]

Denk je dat Overmars dit allemaal in zijn eentje beslist. Tering, 100 miljoen op de bank, eigen jeugd wordt ingepast, 4 keer kampioen. Ja, je kunt niet alles hebben, zoals toppers die niet meer naar Nederland willen komen en we spelen niet iedere week als Barca of Munchen. Dat kan niet en zal nooit meer kunnen! De voetbalsport is verziekt door geld en maffia. Gewoon accepteren en blij zijn met wat je hebt. Niet gefrustreerd zijn door wat je niet hebt en nooit zult krijgen.
+1
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:58   quote  deeplink  
Ajax had voor meer ervaren spelers kunnen kiezen als het dat gewild had.
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:58   quote  deeplink  
Wat is deze jongen belangrijk geworden de afgelopen jaren.
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:58 schreef Loetje het volgende:
Wat is deze jongen belangrijk geworden de afgelopen jaren.
Eigenlijk vanaf het moment dat hij op CVM is gaan spelen. Echt het hart van het elftal. Ik ben benieuwd of het nu net zo snel zal gaan als met Strootman. Die vond ik niet heel bijzonder maar is in Italië een hele grote meneer geworden. Kijken of Daley dat ook kan.
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 14:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Eigenlijk vanaf het moment dat hij op CVM is gaan spelen. Echt het hart van het elftal. Ik ben benieuwd of het nu net zo snel zal gaan als met Strootman. Die vond ik niet heel bijzonder maar is in Italië een hele grote meneer geworden. Kijken of Daley dat ook kan.
Stille kracht bij United gaat het worden.
Cyprioot
 Cyprioot - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zit allemaal in de transfersom opgenomen. Zoek maar eens terug naar de transfer van Jan Vertonghen. Die had contractueel recht op 15% van de transfersom en daarop dreigde de transfer naar Tottenham bijna af te ketsen. Uiteindelijk heeft Jantje water bij de wijn gedaan en is hij akkoord gegaan met 10%.
http://www.goal.com/nl/news/213/eredivisie/2012/06/26/3200996/vertonghen-baalt-van-uitgelekt-percentage
Ja, maar Jan had toevallig zo een clausule, maar dat hoeft niet te betekenen dat Blind ook zo'n clausule heeft. Zo'n clausule is eerder uitzondering dan regel bij mijn weten.
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 14:15 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

Ja, maar Jan had toevallig zo een clausule, maar dat hoeft niet te betekenen dat Blind ook zo'n clausule heeft. Zo'n clausule is eerder uitzondering dan regel bij mijn weten.
Dat is niet een toevallige clausule, dat is een standaard gang van zaken bij voetbaltransfers. 10% is normaal, soms ligt in clausules meer vastgelegd.

Daarnaast ga je voorbij aan het voornaamste punt, namelijk dat Ajax van die 18 miljoen zeker 25% ziet verdwijnen richting de speler en zaakwaarnemer, nog eens een enorm bedrag ziet verdwijnen richting de belastingdienst en dus aanmerkelijk minder overhoudt dan 18 miljoen. Ik denk dat als de helft bij Ajax in de kassa verdwijnt we niet mogen klagen.
Brandje
 Brandje - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 14:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is niet een toevallige clausule, dat is een standaard gang van zaken bij voetbaltransfers. 10% is normaal, soms ligt in clausules meer vastgelegd.

Daarnaast ga je voorbij aan het voornaamste punt, namelijk dat Ajax van die 18 miljoen zeker 25% ziet verdwijnen richting de speler en zaakwaarnemer, nog eens een enorm bedrag ziet verdwijnen richting de belastingdienst en dus aanmerkelijk minder overhoudt dan 18 miljoen. Ik denk dat als de helft bij Ajax in de kassa verdwijnt we niet mogen klagen.
Ik ben het toch echt met je oneens want onderstaande link is het verhaal van Suarez en daar staat echt dat ajax, en zelfs bevestigd door ajax, dat ze de hele 26,5 miljoen hebben bijgeschreven gekregen!!

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/80238/ajax-hele-transferbedrag-suarez-ontvangen-.html
Cyprioot
 Cyprioot - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 14:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Volgens mij is dat alleen standaard in situaties waarin een speler goed in de markt ligt en de club wil de speler graag behouden en contract verlengen. Dan geef je de speler een % van de transfersom in ruil voor bijtekenen. Maar toen Blind zijn contract verlengde lag hij nog lang niet zo goed in de markt als nu (was voor het WK) dus is nmm niet zeker (zelfs onwaarschijnlijk) dat hij een dergelijke clausule had.

Je opmerking over belastingen klopt, zoals ik al eerder zei, als Ajax geen fiscale verliezen uit het verleden meer heeft die ze evt kunnen compenseren met de winst van dit jaar. Maar gezien de winsten van afgelopen jaar is idd aannemelijk dat Ajax zulke verliezen niet meer heeft.
Cyprioot
 Cyprioot - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 14:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik ben het toch echt met je oneens want onderstaande link is het verhaal van Suarez en daar staat echt dat ajax, en zelfs bevestigd door ajax, dat ze de hele 26,5 miljoen hebben bijgeschreven gekregen!!

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/80238/ajax-hele-transferbedrag-suarez-ontvangen-.html
Brandje, zie mijn andere opmerkingen, volgens mij is het ook niet standaard dat een speler een % van de transfersom krijgt. Zeker Ajax lijkt me heel terughoudend hiermee.
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 14:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat slaat niet op het gehele bedrag dat is bijgeschreven op de rekening, waar het op slaat is dat alle variabele bonussen die in het contract waren opgenomen waren uitbetaald omdat aan de voorwaarden was voldaan.
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 14:44 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

Brandje, zie mijn andere opmerkingen, volgens mij is het ook niet standaard dat een speler een % van de transfersom krijgt. Zeker Ajax lijkt me heel terughoudend hiermee.
Zie trouwens dit artikel van de BBC over de opbouw van een transfer.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/6314369.stm
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 30 augustus 2014 - 15:16   quote  deeplink  
Balen dit... hadden veel meer moeten vragen. United is in paniek, die hadden ook 25 neergelegd.

nu Daley Sinkgraven als vervanger? vraag me af of dat een goede is...
Brandje
 Brandje - zaterdag 30 augustus 2014 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 14:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat slaat niet op het gehele bedrag dat is bijgeschreven op de rekening, waar het op slaat is dat alle variabele bonussen die in het contract waren opgenomen waren uitbetaald omdat aan de voorwaarden was voldaan.
Er staat heel duidelijk dat er 26,5 miljoen is bijgeschreven in het stukje beste Eide. het bedrag wat destijds bij de transfer ook verteld werd.

AMSTERDAM - Luis Suarez vertrekt per direct van Ajax naar Liverpool. Beide clubs hebben overeenstemming bereikt over de transfer. De Engelse club betaalt 26,5 miljoen voor de Ajacied.

© reuters.
Beide clubs bereikten vrijdagmiddag overeenstemming over een overgang van de 24-jarige spits. Ajax veegde afgelopen maandag nog een bod van 15 miljoen euro van tafel.

Suarez verhuisde in de zomer van 2007 van FC Groningen naar Ajax. De aanvaller speelde in totaal 159 officiële wedstrijden voor de Amsterdamse club. Hij bezorgde zijn club 111 doelpunten.

Ongelegen
Voor trainer Frank de Boer komt het vertrek de smaakmaker uit zijn selectie heel ongelegen. 'Zonder Suarez wordt het moeilijker om onze doelen na te streven. Maar we zullen onze ambities niet bijstellen', zei de coach, die voor het sluiten van de transfermarkt, aanstaande dinsdag, op zoek gaat naar een nieuwe aanvaller. Bas Dost, uitkomend voor sc Heerenveen, geldt als serieuze kandidaat. 'Bas staat op een lijstje', beaamde De Boer. 'Maar dat lijstje telt meerdere namen. Bovendien hebben we momenteel met Mounir El Hamdaoui en Miralem Sulejmani al aanvallers die makkelijk scoren.'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Sport/article/detail/1829233/2011/01/28/Ajacied-Suarez-voor-26-5-miljoen-naar-Liverpool.dhtml
nora
 nora - zaterdag 30 augustus 2014 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:36 schreef Eide het volgende:
Natuurlijk is elk poppetje te vervangen maar het gaat er om waarmee elk poppetje wordt vervangen en dat wordt alleen maar minder met jongens als Boccara en Bazoer .Je bent kampioen geworden met een laagte record aan punten en zo weinig doelpunten voor. Dit kan niet goed blijven gaan is mijn mening he sorry.
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:58 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax had voor meer ervaren spelers kunnen kiezen als het dat gewild had.
Viergever heeft meer ervaring in Europese wedstrijden en de ED dan Blind..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5965
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Manchester United en Ajax akkoord: 17,5 miljoen euro voor Blind!!!

0.0076439