|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
'Manchester United en Ajax akkoord: 18 miljoen euro voor Blind' (VoetbalPrimeur)
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Ja wat is je punt? Feit blijft dat Viergever nu de enige CVM is die op niveau kan spelen. Dus er MOET voor die plek wat bijkomen. Zo niet dat is dat een miskleun |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:01 schreef remco k het volgende:[..] Lul toch niet zo dom man. Als er 1 persoon is hier die juist niet met de wind meelult, dan ben ik dat wel, namelijk als een van de weinigen een mening die tegen die van veel anderen in druist.. Dat gelul over kopen en nog eens kopen, dat is met de wind mee lullen, dat is namelijk het makkelijkste om te doen.. En Marc kiest daar niet voor, die schrijft het beleid van Ajax namelijk niet, die is er alleen voor de uitvoering ervan binnen zijn eigen functie. Tering man, hoe blind kun je zijn zeg.. En iets moeilijk noemen wat nog nooit is gepresteerd is een slap excuus?? Zou je dat eens uit willen leggen?? En dat denigrerende toontje van je jegens Overmars. Te triest voor woorden.. Ja lullen over kopen is noodzakelijk omdat elke blinde dat ziet en dat gaat soms over 1 of 2 versterkingen, dat lullen wat jij doet is inderdaad meelullen met Marc en alles wat die tuinkabouter doet is goed je likt nog net zijn schoenen niet af, en ja als je jongen talenten opstelt is dat langere termijn is jou mening, maar dat gaat niet op als je die jongeren wanneer ze eindelijk in het eerste staan weer op hun 22ste gaat verkopen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 14:53 schreef Eide het volgende:[..] Dat slaat niet op het gehele bedrag dat is bijgeschreven op de rekening, waar het op slaat is dat alle variabele bonussen die in het contract waren opgenomen waren uitbetaald omdat aan de voorwaarden was voldaan. Toevoeging!! Ajax is door AFM verplicht om de transfersom die @ManUtd betaalt (17,5 miljoen euro) bekend te maken. Omdat het bepaald % omzet betreft
Mike Verweij op Twitter dus waarom zou men dit bedrag wel als omzet vermelden terwijl ze niet dat bedrag krijgen volgens jou? Als men minder zou krijgen dan zouden ze dat bedrag ook moeten melden want ze zullen dan minder belasting moeten betalen want ze krijgen minder geld volgens jou dus ajax krijgt die 17,5 miljoen echt wel en daar zullen dan heus wel belastingen vanaf gaan
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 augustus 2014 door Brandje -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Dat is de makkelijkste weg !! |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Mensen die nu roepen dat we onverwintering kunnen vergeten omdat daley weg is zijn gwn dom! Overwinteren wordt sowieso al lastig. Hij is belangrijk maar je kan het ook overdrijven is met hard werken en met de tijd gwn te vervangen. Of dat sinkgraven is of een jeugdspeler weet niemand nog! Er zal wel weer iemand opstaan zoals altijd. En ajax moet beginnen met sommige jongens dan maar in het diepe te gooien kan gwn goed uitpakken dat "wennen" vind ik zo tijdverspilling voor de ontwikkeling van sommige jongens niet iedereen kan ermee omgaan! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 16:05 schreef 3sterren het volgende:Mensen die nu roepen dat we onverwintering kunnen vergeten omdat daley weg is zijn gwn dom! Overwinteren wordt sowieso al lastig. Hij is belangrijk maar je kan het ook overdrijven is met hard werken en met de tijd gwn te vervangen. Of dat sinkgraven is of een jeugdspeler weet niemand nog! Er zal wel weer iemand opstaan zoals altijd. En ajax moet beginnen met sommige jongens dan maar in het diepe te gooien kan gwn goed uitpakken dat "wennen" vind ik zo tijdverspilling voor de ontwikkeling van sommige jongens niet iedereen kan ermee omgaan! Dat laatste ben ik het roerend mee eens. Je moet fouten mogen maken om beter te worden |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 15:57 schreef Brandje het volgende:[..] Ja wat is je punt? Feit blijft dat Viergever nu de enige CVM is die op niveau kan spelen. Dus er MOET voor die plek wat bijkomen. Zo niet dat is dat een miskleun En je roept erbij dat Bazoer nu moet komen. Als dat gebeurt is dat toch prima?? Kan die zijn minuten maken bij 1 als vervanger van Viergever.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 16:02 schreef nora het volgende:[..] Ja lullen over kopen is noodzakelijk omdat elke blinde dat ziet en dat gaat soms over 1 of 2 versterkingen, dat lullen wat jij doet is inderdaad meelullen met Marc en alles wat die tuinkabouter doet is goed je likt nog net zijn schoenen niet af, en ja als je jongen talenten opstelt is dat langere termijn is jou mening, maar dat gaat niet op als je die jongeren wanneer ze eindelijk in het eerste staan weer op hun 22ste gaat verkopen. Dan zou je toch echt eens moeten leren lezen. Heb ook vraagtekens gezet bij verschillende transfers.
Maar ik sta achter dit beleid, wat er ook gebeurt, en doe dat onvoorwaardelijk.. En sta niet als 1 of ander klein kind te janken als er een goede speler verkocht wordt.
En het wordt wel degelijk lange termijn als je ervoor kan zorgen dat er dan weer een nieuwe jongen klaar staat.. En juist dat is de bedoeling van dit beleid, jongens eerder rijp voor krijgen voor het eerste.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Wat? het met iemand eens zijn? Volgens mij verkondig ik mijn mening hier vaak zat met een goede onderbouwing en heb ik dat zelfs meerdere malen over dit punt gedaan.
Maar goed, misschien maar weer tijd voor een nieuwe revolutie, alles er weer uit en weer opnieuw beginnen, we hebben immers centen zat.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Nee het is niet mijn bedoeling dat wij resoluut een ander elftal kopen het enige wat ik aanhaal dat jij janken noemt is dat met het weg gaan van 3 ervaren spelers wij toch minimaal 1 of 2 ervaren spelers hadden moeten kopen. want het lijkt mij toch de bedoeling dat je als team als doelstelling moet hebben om beter te zijn als afgelopen jaar, en met het weg gaan van die 3 ervaren spelers doe je een stapje terug of blijf je gelijk als afgelopen seizoen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 16:52 schreef nora het volgende:Nee het is niet mijn bedoeling dat wij resoluut een ander elftal kopen het enige wat ik aanhaal dat jij janken noemt is dat met het weg gaan van 3 ervaren spelers wij toch minimaal 1 of 2 ervaren spelers hadden moeten kopen. want het lijkt mij toch de bedoeling dat je als team als doelstelling moet hebben om beter te zijn als afgelopen jaar, en met het weg gaan van die 3 ervaren spelers doe je een stapje terug of blijf je gelijk als afgelopen seizoen. Wat hab je aan die ervaring?? hoe vaak is Poulsen hier wel niet compleet afgebrand?? Of Theo Janssen? |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 16:02 schreef nora het volgende:[..] Ja lullen over kopen is noodzakelijk omdat elke blinde dat ziet en dat gaat soms over 1 of 2 versterkingen, dat lullen wat jij doet is inderdaad meelullen met Marc en alles wat die tuinkabouter doet is goed je likt nog net zijn schoenen niet af, en ja als je jongen talenten opstelt is dat langere termijn is jou mening, maar dat gaat niet op als je die jongeren wanneer ze eindelijk in het eerste staan weer op hun 22ste gaat verkopen. Als dat niet gebeurt, hebben we ook weer geen geld meer op de bank haha |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Overmars heeft aan de pers aangegeven dat we er sterker op geworden zijn....hahahaha... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Dan moeten ze dat maar laten zien. Resultaten die tellen uiteindelijk! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Resultaat is al wel dat we thuis hebben verloren van een uitgekookt PSV...de laatste jaren niet voor gekomen... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:09 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Hahahaha jij hebt hem nooit wat gevonden, overgehypt.....mooie pass tegen Spanje bracht jou een kleine glimlach, meer niet. Jij vindt hem te traag en als linksback bagger. Ik vind het wel een goeie, een echte Ajacied......mooie transfer voor Daley, jammer dat hij naar die loser van een van Gaal gaat, maar die eikel gaat het toch niet redden bij MU, die zit over een jaar naast Truus op de bank. Daley het gaat je goed gap....bedankt, en wie weet jij bent wel een typ die ooit terug komt (sorry Warrior ;-) Klopt, jij kent me ouwe! En ik ben er dus niet treurig om! Hij heeft een goede steekpass, maar verder vind ik het te weinig en ook bij Man Utd gaat hij het niet redden! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 21:20 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Klopt, jij kent me ouwe! En ik ben er dus niet treurig om! Hij heeft een goede steekpass, maar verder vind ik het te weinig en ook bij Man Utd gaat hij het niet redden! Ja ik heb nog een paar leuke foto's van jou.....hehehe |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik heb een deel van de wedstrijd gezien van Man. United vanmiddag, das triest spel. Daarin is Blind zelfs al een verbetering. Wanneer hij op het middenveld wordt gebruikt kan hij het best wel eens aardig doen. We gaan het zien.
Vorige week hadden we ook kunnen winnen. Ben benieuwd hoe Ajax het tegen Groningen doet. Bij Groningen hebben ze het meest een hekel aan Ajax. Dus ze zijn extra gemotiveerd.
Waar ik me bij Ajax het meest zorgen om maak is dat de jonge spelers niet meer hun spel kunnen spelen wanneer ploegen als PEC en Cambuur voortdurend druk gaan uitoefenen. Ik heb de wedstrijd van Cambuur-Den haag gezien. Alle twee ploegen speelden met heel veel drive en snelheid. Dat kun je ervaring en fysieke kracht missen om die wedstrijden te winnen! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 21:27 schreef Bobby1972 het volgende:Ik heb een deel van de wedstrijd gezien van Man. United vanmiddag, das triest spel. Daarin is Blind zelfs al een verbetering. Wanneer hij op het middenveld wordt gebruikt kan hij het best wel eens aardig doen. We gaan het zien. Vorige week hadden we ook kunnen winnen. Ben benieuwd hoe Ajax het tegen Groningen doet. Bij Groningen hebben ze het meest een hekel aan Ajax. Dus ze zijn extra gemotiveerd. Waar ik me bij Ajax het meest zorgen om maak is dat de jonge spelers niet meer hun spel kunnen spelen wanneer ploegen als PEC en Cambuur voortdurend druk gaan uitoefenen. Ik heb de wedstrijd van Cambuur-Den haag gezien. Alle twee ploegen speelden met heel veel drive en snelheid. Dat kun je ervaring en fysieke kracht missen om die wedstrijden te winnen! Op een kleiner veld en kunstgras Bobby....waar beide clubs van huis uit op spelen. Ik vind dat je clubs met kunstgras moet uitsluiten van de competitie, laat die maar een eigen competitie oprichten |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 21:27 schreef Bobby1972 het volgende:Ik heb een deel van de wedstrijd gezien van Man. United vanmiddag, das triest spel. Daarin is Blind zelfs al een verbetering. Wanneer hij op het middenveld wordt gebruikt kan hij het best wel eens aardig doen. We gaan het zien. Vorige week hadden we ook kunnen winnen. Ben benieuwd hoe Ajax het tegen Groningen doet. Bij Groningen hebben ze het meest een hekel aan Ajax. Dus ze zijn extra gemotiveerd. Waar ik me bij Ajax het meest zorgen om maak is dat de jonge spelers niet meer hun spel kunnen spelen wanneer ploegen als PEC en Cambuur voortdurend druk gaan uitoefenen. Ik heb de wedstrijd van Cambuur-Den haag gezien. Alle twee ploegen speelden met heel veel drive en snelheid. Dat kun je ervaring en fysieke kracht missen om die wedstrijden te winnen! Wat kan jij lullen man! Elke club heeft zo'n beetje de grootste hekel aan Ajax. Die kakkerlakken, pisboeren, kaasgatneukers, Ooievaars, Kutrechters en zo kan ik nog wel even doorgaan. En dat allemaal omdat wij de grootste en beste club zijn van Nederland? Lekker Belangrijk!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 21:27 schreef Bobby1972 het volgende:Ik heb een deel van de wedstrijd gezien van Man. United vanmiddag, das triest spel. Daarin is Blind zelfs al een verbetering. Wanneer hij op het middenveld wordt gebruikt kan hij het best wel eens aardig doen. We gaan het zien. Vorige week hadden we ook kunnen winnen. Ben benieuwd hoe Ajax het tegen Groningen doet. Bij Groningen hebben ze het meest een hekel aan Ajax. Dus ze zijn extra gemotiveerd. Waar ik me bij Ajax het meest zorgen om maak is dat de jonge spelers niet meer hun spel kunnen spelen wanneer ploegen als PEC en Cambuur voortdurend druk gaan uitoefenen. Ik heb de wedstrijd van Cambuur-Den haag gezien. Alle twee ploegen speelden met heel veel drive en snelheid. Dat kun je ervaring en fysieke kracht missen om die wedstrijden te winnen! En dat laatste stuk is ook slap gelul! Clubs die allebei onderin de competitie meedoen hebben altijd een open wedstrijd. Waarom? Omdat ze dan spelen naar hun kunnen. Wanneer Ajax op bezoek komt hangt zo'n beetje elke club uit het rechterrijtje op zijn verdediging en houden ze de rijen gesloten. Daarom hoef je in dat soort wedstrijden niet te verwachten dat de ploegen vanaf minuut 1 naar voren dringen. Dat gaan ze pas doen als ze 1-0 achterstaan of als ze ruiken dat Ajax een slechte dag heeft. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik verwacht dat Groningen direct druk gaat zetten. Ajax moet laten zien dat ze ook deze wedstrijden op kwaliteit en positiespel kunnen winnen.
Afgunst is de grootste tekortkoming van veel mensen. En ja who fucking cares! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 22:01 schreef Bobby1972 het volgende:Ik verwacht dat Groningen direct druk gaat zetten. Ajax moet laten zien dat ze ook deze wedstrijden op kwaliteit en positiespel kunnen winnen. Afgunst is de grootste tekortkoming van veel mensen. En ja who fucking cares! 1-3 Bobby...relax en neem een biertje, alles komt goed |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: 1 biertje?? Denk dat die gozer er 20 nodig heeft om een beetje relaxed te worden! En trouwens zou jij 0-3 neerzetten, want dat had ik je doorgebeld! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 22:06 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] 1 biertje?? Denk dat die gozer er 20 nodig heeft om een beetje relaxed te worden! En trouwens zou jij 0-3 neerzetten, want dat had ik je doorgebeld! Kut ja...ga ik zo veranderen |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ik wou al zeggen ouwe! Heb het namelijk al doorgegeven aan mijn belchinees! ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Wordt vast weer bami dan ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Nee, we winnen met 0-3 en Sigi gaat er 2 scoren! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ach, wees gerust ouwe! Ze haten jouw ook waarschijnlijk! ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Op zijn russisch is wel lekker....hoe die chinezen het doen, ik zou het niet weten |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hehehehe zoek het eens op Google op ouwe! ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Geen zin an.....wacht wel op APIK |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: I know, maar vond het wel aardig bedacht ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Uit de drie wedstrijden die we vorig jaar speelden haalden we 3 punten. Nu 6.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Waar ik me het meeste zorgen over maak zijn de elementaire dingen die fout gaan. Dat spelers 3 balcontacten nodig hebben om de bal achterin rond te laten gaan. Dat het rondspelen met ziekenhuis balletjes gaat. Maar bovenal mis ik gogme en lef. Ik mis de uitstraling die bij Ajax hoort, van "leuk die spreekkoren maar de punten zijn toch van ons".
Daarom geniet ik ook enorm van Kishna en El Ghazi. Lang niet alles lukt maar ze durven in ieder geval en stralen echt uit "ik ben beter dan jij, en hier heb je een panna om het te bewijzen". El Ghazi kreeg van FdB op z'n flikker, maar als Ajacied genoot ik van zijn actie en zal die gele kaart voor Moisander mij jeuken. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Mooi bedrag voor iemand die vorig jaar gratis was. Vorig jaar moeizaam een nieuw contract gekregen. Jaren daarvoor werd hij verguist en werd hij uitgefloten door de fans.
Na 1 goed seizoen en na een sterk toernooi mag hij vertrekken voor 18 miljoen euro. Haha, wat belachelijk. Maar ja, ik wis het al dat het voetbal verziekt was, helaas.
Jaren geleden had sparta een aantal goeie spelers in de jeugdopleiding, daarvan hebben ze niet veel van geprofiteerd. AZ kwam op bezoek en nam de sterkste mee. Waaronder Viergever, die blind zou moeten vervangen of zou moisander ook nog weg mogen? Het maakt niet uit, Viergever werd gezien als een groot talent en AZ zou daar flink van profiteren. Pas een half jaar later besloot Utrecht de restjes op te gaan rapen bij Sparta, ze vonden een ene Kevin Strootman. Kevin werd niet gezien als een groot talent van Sparta maar daar hebben ze flink in vergist. Volgend eindtoernooi hebben we hem gemist, zo snel kan dat dus gaan. Maar als Kevin die nu bij Roma speelt, dan zal Viergever nu toch bij Real of andere grote clubs spelen? Maar nee, voor een klein bedrag mocht hij naar Ajax.
Zo word je verguist en zo ben je 18 miljoen waard zo word je ben je de grootste talent en zo ben je iemand die niks goeds meer kan doen. Dan word je door je voormalige teamspeler uit de opleiding voorbij gestreefd.
Dus pas maar op wat je zegt, in de toekomst kun je daar flink aan branden. |
|
|
|
|
georgina
|
|
|
Ik gun het Daley van harte. Jammer voor Ajax mijn club. Moeten een versterking halen en een hele goede, anders wordt het dit jaar niets en CL. kunnen we op onze buik schrijven. Jammer |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 31 augustus 2014 - 00:05 schreef georgina het volgende:Ik gun het Daley van harte. Jammer voor Ajax mijn club. Moeten een versterking halen en een hele goede, anders wordt het dit jaar niets en CL. kunnen we op onze buik schrijven. Jammer De jaren 95/96 komen nooit meer terug....ik was toen in de dertig. Tegenwoordig kan je niet meer tegen de voetbal maffia op....leer er mee leven |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 23:15 schreef Eide het volgende:[..] Waar ik me het meeste zorgen over maak zijn de elementaire dingen die fout gaan. Dat spelers 3 balcontacten nodig hebben om de bal achterin rond te laten gaan. Dat het rondspelen met ziekenhuis balletjes gaat. Maar bovenal mis ik gogme en lef. Ik mis de uitstraling die bij Ajax hoort, van "leuk die spreekkoren maar de punten zijn toch van ons". Daarom geniet ik ook enorm van Kishna en El Ghazi. Lang niet alles lukt maar ze durven in ieder geval en stralen echt uit "ik ben beter dan jij, en hier heb je een panna om het te bewijzen". El Ghazi kreeg van FdB op z'n flikker, maar als Ajacied genoot ik van zijn actie en zal die gele kaart voor Moisander mij jeuken. Ik geniet ook van die twee die vrijuit spelen...die de duels aangaan...heb ik een tijdje gemist... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 23:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Mooi bedrag voor iemand die vorig jaar gratis was. Vorig jaar moeizaam een nieuw contract gekregen. Jaren daarvoor werd hij verguist en werd hij uitgefloten door de fans. Na 1 goed seizoen en na een sterk toernooi mag hij vertrekken voor 18 miljoen euro. Haha, wat belachelijk. Maar ja, ik wis het al dat het voetbal verziekt was, helaas. Jaren geleden had sparta een aantal goeie spelers in de jeugdopleiding, daarvan hebben ze niet veel van geprofiteerd. AZ kwam op bezoek en nam de sterkste mee. Waaronder Viergever, die blind zou moeten vervangen of zou moisander ook nog weg mogen? Het maakt niet uit, Viergever werd gezien als een groot talent en AZ zou daar flink van profiteren. Pas een half jaar later besloot Utrecht de restjes op te gaan rapen bij Sparta, ze vonden een ene Kevin Strootman. Kevin werd niet gezien als een groot talent van Sparta maar daar hebben ze flink in vergist. Volgend eindtoernooi hebben we hem gemist, zo snel kan dat dus gaan. Maar als Kevin die nu bij Roma speelt, dan zal Viergever nu toch bij Real of andere grote clubs spelen? Maar nee, voor een klein bedrag mocht hij naar Ajax. Zo word je verguist en zo ben je 18 miljoen waard zo word je ben je de grootste talent en zo ben je iemand die niks goeds meer kan doen. Dan word je door je voormalige teamspeler uit de opleiding voorbij gestreefd. Dus pas maar op wat je zegt, in de toekomst kun je daar flink aan branden. Natuurlijk is het meeste waar wat je hierboven schrijft, maar dat is (helaas) al jaren het geval. Overigens heeft Daley wel meerdere goede seizoenen gespeeld bij onze club, hij is tenslotte een ajax-product, maar met name Jol zag het niet zo zitten. Frank wel, die kende hem ook. Ik zelf vind/vond Daley één van de beste voetballende backs van europa, niet iemand die een bal zomaar zonder overleg naar voren rostte, maar een speler met inzicht, waarmee hij zijn snelheid goed wist te compenseren. Dat frank hem daarna op het middenveld zette, was een gouden greep (inzicht??) voor het verdere verloop tot nu toe van de carriérre van Daley Blind. Ik hoop dat hij zich bij Man.United verder ontwikkeld en een hele grote wordt. En tegen het eind van zijn loopbaan terug komt om zijn kennis en inzicht te gebruiken om de jonge jongens die er dan staan te coachen en de kneepjes van het vak van voetballer bij te brengen.
Daley, het ga je goed in Manchester!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 augustus 2014 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 31 augustus 2014 - 09:35 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Natuurlijk is het meeste waar wat je hierboven schrijft, maar dat is (helaas) al jaren het geval. Overigens heeft Daley wel meerdere goede seizoenen gespeeld bij onze club, hij is tenslotte een ajax-product, maar met name Jol zag het niet zo zitten. Frank wel, die kende hem ook. Ik zelf vind/vond Daley één van de beste voetballende backs van europa, niet iemand die een bal zomaar zonder overleg naar voren rostte, maar een speler met inzicht, waarmee hij zijn snelheid goed wist te compenseren. Dat frank hem daarna op het middenveld zette, was een gouden greep (inzicht??) voor het verdere verloop tot nu toe van de carriérre van Daley Blind. Ik hoop dat hij zich bij Man.United verder ontwikkeld en een hele grote wordt. En tegen het eind van zijn loopbaan terug komt om zijn kennis en inzicht te gebruiken om de jonge jongens die er dan staan te coachen en de kneepjes van het vak van voetballer bij te brengen. Daley, het ga je goed in Manchester!! Alleen jammer dat hij een klootzak van een trainer tegenkomt.....maar goed die lul is over een jaar daar weg |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 23:15 schreef Eide het volgende:[..] Waar ik me het meeste zorgen over maak zijn de elementaire dingen die fout gaan. Dat spelers 3 balcontacten nodig hebben om de bal achterin rond te laten gaan. Dat het rondspelen met ziekenhuis balletjes gaat. Maar bovenal mis ik gogme en lef. Ik mis de uitstraling die bij Ajax hoort, van "leuk die spreekkoren maar de punten zijn toch van ons". Daarom geniet ik ook enorm van Kishna en El Ghazi. Lang niet alles lukt maar ze durven in ieder geval en stralen echt uit "ik ben beter dan jij, en hier heb je een panna om het te bewijzen". El Ghazi kreeg van FdB op z'n flikker, maar als Ajacied genoot ik van zijn actie en zal die gele kaart voor Moisander mij jeuken. Tja dat is waarom wij Ajacieden zijn geworden om de panna,s en de bluf en de techn/voetballers en ik hoop dat Frank dat ook nog weet en niet al het creatieve en de bluf er uit haalt.En de balsnelheid heeft te maken met een goede techniek daar begint alles mee een harde bal meteen onder controle hebben zodat je meer tijd hebt als klungelaars (voorbeeld Immers en Castagnois) en dat beste mede fans is wat ik graag wil zien bij Ajax maar helaas hebben wij niet allemaal techn/toppertjes in huis dat zouden er meer moeten zijn. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Veltman, Van Rhijn en Boilesen hebben alle 3 een prima techniek. Het is niet het gebrek aan techniek waardoor die bal langzaam rond gaat, het is een gebrek aan durf en/of het idee dat dat tempo noodzakelijk is.
Zo vind ik, al tijden trouwens, de inspeelpass bij Ajax dramatisch. Kijk naar bijvoorbeeld Nigel de Jong. Dat is geen voetballend of technisch wonder maar als hij een inspeelpass geeft is die hard en zuiver. Precies goed. Als een beperkte voetballer als Nigel de Jong dat kan moeten mannen als Veltman, Boilesen en Van Rhijn dat ook kunnen. En nogmaals, dat zijn elementaire dingen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 - 23:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Mooi bedrag voor iemand die vorig jaar gratis was. Vorig jaar moeizaam een nieuw contract gekregen. Jaren daarvoor werd hij verguist en werd hij uitgefloten door de fans. Na 1 goed seizoen en na een sterk toernooi mag hij vertrekken voor 18 miljoen euro. Haha, wat belachelijk. Maar ja, ik wis het al dat het voetbal verziekt was, helaas. Jaren geleden had sparta een aantal goeie spelers in de jeugdopleiding, daarvan hebben ze niet veel van geprofiteerd. AZ kwam op bezoek en nam de sterkste mee. Waaronder Viergever, die blind zou moeten vervangen of zou moisander ook nog weg mogen? Het maakt niet uit, Viergever werd gezien als een groot talent en AZ zou daar flink van profiteren. Pas een half jaar later besloot Utrecht de restjes op te gaan rapen bij Sparta, ze vonden een ene Kevin Strootman. Kevin werd niet gezien als een groot talent van Sparta maar daar hebben ze flink in vergist. Volgend eindtoernooi hebben we hem gemist, zo snel kan dat dus gaan. Maar als Kevin die nu bij Roma speelt, dan zal Viergever nu toch bij Real of andere grote clubs spelen? Maar nee, voor een klein bedrag mocht hij naar Ajax. Zo word je verguist en zo ben je 18 miljoen waard zo word je ben je de grootste talent en zo ben je iemand die niks goeds meer kan doen. Dan word je door je voormalige teamspeler uit de opleiding voorbij gestreefd. Dus pas maar op wat je zegt, in de toekomst kun je daar flink aan branden. Aan 1 kant heb je gelijk maar niet iedereen heeft Blind afgebrand er zijn er genoeg geweest die wel zijn kwaliteiten zagen namelijk zijn goede techniek zijn geweldige linkerbeen en zijn overzicht, dat was bij vele Ajacieden wel bekend, ik heb hem ook van uit de jongste jeugd zien opgroeien en zien spelen en hij was in alle lichten een van de beste van zijn team dus was het voor mij geen verassing hij heeft alleen een lange tijd nodig gehad om het meer fysieke spel in Ajax 1 te overwinnen. Dus een goede techn/basis en handelingsnelheid en overzicht dan kom je zeker boven drijven als je mentaal goed bent. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 31 augustus 2014 - 12:07 schreef Eide het volgende:Veltman, Van Rhijn en Boilesen hebben alle 3 een prima techniek. Het is niet het gebrek aan techniek waardoor die bal langzaam rond gaat, het is een gebrek aan durf en/of het idee dat dat tempo noodzakelijk is. Zo vind ik, al tijden trouwens, de inspeelpass bij Ajax dramatisch. Kijk naar bijvoorbeeld Nigel de Jong. Dat is geen voetballend of technisch wonder maar als hij een inspeelpass geeft is die hard en zuiver. Precies goed. Als een beperkte voetballer als Nigel de Jong dat kan moeten mannen als Veltman, Boilesen en Van Rhijn dat ook kunnen. En nogmaals, dat zijn elementaire dingen. tja ik denk dat het ook te maken heeft met zelfvertrouwen zodra deze jongens veel gaan winnen durven ze ook meer en spelen ze ook de ballen harder in. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 31 augustus 2014 - 12:07 schreef Eide het volgende:Veltman, Van Rhijn en Boilesen hebben alle 3 een prima techniek. Het is niet het gebrek aan techniek waardoor die bal langzaam rond gaat, het is een gebrek aan durf en/of het idee dat dat tempo noodzakelijk is. Zo vind ik, al tijden trouwens, de inspeelpass bij Ajax dramatisch. Kijk naar bijvoorbeeld Nigel de Jong. Dat is geen voetballend of technisch wonder maar als hij een inspeelpass geeft is die hard en zuiver. Precies goed. Als een beperkte voetballer als Nigel de Jong dat kan moeten mannen als Veltman, Boilesen en Van Rhijn dat ook kunnen. En nogmaals, dat zijn elementaire dingen. Helemaal mee eens. Erger me er dood aan.. Ook als er geen tegenstander in de buurt is moet die bal hard en zuiver zijn.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 31 augustus 2014 - 12:08 schreef nora het volgende:[..] Aan 1 kant heb je gelijk maar niet iedereen heeft Blind afgebrand er zijn er genoeg geweest die wel zijn kwaliteiten zagen namelijk zijn goede techniek zijn geweldige linkerbeen en zijn overzicht, dat was bij vele Ajacieden wel bekend, ik heb hem ook van uit de jongste jeugd zien opgroeien en zien spelen en hij was in alle lichten een van de beste van zijn team dus was het voor mij geen verassing hij heeft alleen een lange tijd nodig gehad om het meer fysieke spel in Ajax 1 te overwinnen. Dus een goede techn/basis en handelingsnelheid en overzicht dan kom je zeker boven drijven als je mentaal goed bent. Nou, kijk het hier maar eens terug, er waren maar heel weinig mensen structureel overtuigd van zijn talent.. |
|
|
|