|
|
NatjosFC
|
|
|
Hallo Ajacieden, onder het motto 'beter laat dan nooit' is hier het topic voor de wedstrijd van vandaag: FC Groningen - Ajax.
Ajax gaat zondag op bezoek bij Groningen, een interessant duel. Beide clubs hebben namelijk 6 punten verzameld in de eerste 3 wedstrijden. Groningen is de laatste jaren een lastige uitwedstrijd voor Ajax, ook vorig jaar wisten we er niet te winnen, toen eindige Ajax met een 1-1. Van 35 eerdere ontmoetingen met Ajax in groningen werden er 23 gewonnen en wij hopen natuurlijk Zondag de 24e overwinngen daaraan toe te voegen. Dat zullen we moeten doen zonder Daley Blind, die naar Man United vertrekt.
Voor de bookmakers is Ajax net als vorige week tegen PSV de grote favoriet, een winst voor Ajax wordt door de bookmakers gequoteerd op 1.71. gunstiger dan vorige tegen PSV. Maar dat zegt niks, liet PSV vorige week zien door 1-3 in de Amsterdam ArenA te winnen.
Maar naast Ajax verkocht ook Groningen haar sterspeler, Filip Kostic werd verkocht aan VFB stutgart dat een slordige 6 miljoen euro betaalde. Kostic wist afgelopen seizoen nog te scoren in de ArenA, hij zette Groningen met een prachtig schot van afstand weer op gelijke hoogte met Ajax dat door een penalty van Lasse Schöne op 1-0 was gekomen. De goal van Kostic was uiteindelijk niks waard voor de Noorderlingen omdat Kolbein Sigthorsson die erin was gekomen als stormram 7 minuten voor tijd de winnende tegen het net kopte.
Verkoop van Blind lijkt een nieuw domino effect op te leveren. Vorig jaar gaf Tottenham zijn Bale miljoenen uit aan Christian Eriksen die bij Ajax werd opgevold door Duarte, en hij werd bij heracles opgevolgd door Bel Hassani. nu Blind vertrekt uit Amsterdam, moet Sinkgraven hem gaan opvolgen en wie zal Heerenveen dan halen?
Opstelling: Cillessen Rhijn Veltman Moisander Boilesen Viergever Klaassen Serero El Ghazi Sigthorsson Schöne
dit is de verwachte opstelling, zelf zou ik gaan voor Schöne op de plek van Blind en Kishna op linksbuiten. Zo hebben we veel snelheid en individuele klasse voorin. Kishna komt er wel.
voorspelling: 1-2, Ajax gaat het lastig krijgen, maar er wordt wel gewonnen. Goaltje van Sigthorsson en Moisander. De Leeuw doet nog wat terug voor Groningen.
Veel plezier Ajacieden, en succes! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Klasbak!
1-1. Altijd lastig daar. Ben ook benieuwd naar een Ajax zomder Blind |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Hoesen en Antonia gaan het onze verdedigers wel lastig maken. 1-2 El Gazi is beter :-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Mooi gedaan weer Natjos!
1-4, en van de vier van ons is het 2x Sigthorson....
Voor de rest: het zal in het begin niet makkelijk zijn, maar vanwege ons positie spelzullen we overwinnen. Heb trouwens ook wel een beetje het idee dat we met viergever iemand hebben die een ietje meer risico in zijn spel legt en de bal wat sneller voorwaarts zal spelen....
We zullen zien, WZAWZDB!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 augustus 2014 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
martymcfly
|
|
|
Ik denk 1-3. Zal niet makkelijk worden, maar winnen toch. 2x schöne en 1 keer elgahzi. Tegendoelpunt hoesen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
0-2 ze gaan er wat harder tegenaan om te laten zien dat ze zonder Blind ook kunnen winnen.Groningen is een matige ploeg met uitzondering van Chery .Dus moet je deze kunnen winnen. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Traditioneel moeilijke wedstrijd en we hebben de laatste jaren alle sterkhouders (Schone uitzondering) verkocht. De aankopen zijn eigenlijk Ajax onwaardig. Dus ik zeg 1:1. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
15-0 verlies. we hebben Blind niet meer en nu is Ajax over. Ik denk dat we degraderen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Maar serieus, ik verwacht een 3-1 verlies. Daarna slaat de vlam in de pan.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Ik zie dat niet gebeuren Remco, Ajax verliest heel 2014 geen wedstrijd en nu ineens 2x achter elkaar? Nee... gaat niet gebeuren... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 31 augustus 2014 - 12:28 schreef NatjosFC het volgende:[..] Ik zie dat niet gebeuren Remco, Ajax verliest heel 2014 geen wedstrijd en nu ineens 2x achter elkaar? Nee... gaat niet gebeuren... Het is het droom scenario voor de doemdenkers.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Zal Ajax niet gebeuren. PSV wel, die verliezen vandaag van Vitesse en over 2 weekjes in Zwolle:) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Laten we het hopen.. Hoogmoed voor de val zeg maar dan he.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Veel plezier lieve mensen.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik erger me nu al.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
1e reactie: Het staat niet goed. Nu al te makkelijk steeds een mannetje vrij op het middenveld bij Groningen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Mooie is dat de Boer geleerd van van vorig jaar tegen Groningen. En nu staan de spelers er kort op. Dat is lastig spelen voor Groningen. Ik zeg; Nice!! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
dit is wel een mooi tenue |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Ik ben het trouwens met Remco eens, dit wordt geen winst... Nijhuis fluit... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
aanval is zwak zoals altijd |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Hadden trouwens beter Hoesen op de bank kunnen hebben achter Sigthorsson. Die is beter dan die Milik, kende het team en kon aardig voetballen voor een spits. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Boilessen heeft op zijn donder gehad.....gaat niet als een blinde naar voren |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
schone op links en siggie in de spits, dat is gewoon niks.
blind mis ik niet |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Zonde dat Kishna op de bank zit.
mijn opstelling zou zijn Schone naast Klaassen en Kishna op links en de rest laten staan. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Schei toch uit man, Remco zegt 9 van de 10 x dat we niet winnen. Is achteraf alleen maar makkelijk praten als we, zoals gewoonlijk, wel weer hebben gewonnen. Kan het voor hem alleen maar meevallen.... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 31 augustus 2014 - 14:48 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Schei toch uit man, Remco zegt 9 van de 10 x dat we niet winnen. Is achteraf alleen maar makkelijk praten als we, zoals gewoonlijk, wel weer hebben gewonnen. Kan het voor hem alleen maar meevallen.... Die Nijhuis is gewoon een slechte scheids benadeelt altijd concurenten van Twente. duidelijk dat die man voorkeuren heeft. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Als je verliest van dit slappe Groningen dan is het slecht gesteld met Groningen. Ik ben wel blij dat Kishna niet meespeelt. Die jongen moet nog fysiek veel groeien.
En Ja Bas heeft vaak een negatieve invloed op Ajax!! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
iedereen heeft voorkeuren, toch?? ;-) |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
ik heb toch echt liever een andere spits.
als ik sigie een sprint zie trekken dan denk ik alsof zijn ingesmeerd met stroop. beeld lijkt gewoon te vertragen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 augustus 2014 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Na de eerste 5 minuten nu behoorlijk het heft in handen zonder dat dat kansen opleverd. Goede loopactie van Siggie en bijna een eigen goal maar verder geen enkel gevaar. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Sigthorson na zijn verlening maar besloten te stoppen met hard werken..
Pfff.. En zijn eerste aanname..
Ajax speelt overigens goed tot aan nu. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Stomme bal van Veltman daar, niet de eerste, ook al 3 of 4 mislukte lange ballen in de eerste kwart.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Serero krijgt constant best veel tijd om te draaien, en gaat dan iedere keer eigenlijk terug.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zo goed eruit komen, en dan zo halfslachtig doorzetten van Schone.. Jammer.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En daar was tie weer... de lopende man die zomaar door kan. Klasse actie van Jasper Cillissen. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op zondag 31 augustus 2014 - 14:47 schreef NatjosFC het volgende:Zonde dat Kishna op de bank zit. mijn opstelling zou zijn Schone naast Klaassen en Kishna op links en de rest laten staan. Precies dit |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
als ik Quincy Menig zou heten zou ik ook schijtziek worden van de Boer. De ene keer krijg je te horen dat je de enige in de jeugd bent die het niveau van Kluivert kan halen en vervolgens krijg je geen eens een kans terwijl je een spits voor je hebt die er al 3 jaar niks van bakt en een spits die blijkbaar het niveau ook niet aan kan. Zou begrijpen als die jongen zou willen vertrekken. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Van rhijn wat doe je allemaal |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Menig speelt nu overigens meer linksbuiten dan spits. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 31 augustus 2014 - 15:03 schreef NatjosFC het volgende:als ik Quincy Menig zou heten zou ik ook schijtziek worden van de Boer. De ene keer krijg je te horen dat je de enige in de jeugd bent die het niveau van Kluivert kan halen en vervolgens krijg je geen eens een kans terwijl je een spits voor je hebt die er al 3 jaar niks van bakt en een spits die blijkbaar het niveau ook niet aan kan. Zou begrijpen als die jongen zou willen vertrekken. Kom op man, die speelde afgelopen seizoen nog in de A1... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dom weer van Boilesen.. Keeper raapt de bal zo op.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
siggie gaat dit weekend zeker weer op pad met ijsland, zeer benieuwd hoe hij het daar weer gaat doen.
eigenlijk zou je hem een blessure wensen, word echt tijd voor een ander |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
waarom niet kishna in de spits? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zoveel prima voorzetten van rechts, en nog niet 1 doelpoging van Siggy.. Overal te laat en gewoon slecht.. Kom op man, afgelopen week werkte hij in ieder geval nog heel hard, nu loopt ie er verloren bij.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Die jongen is gewoon 18 a 19. Kishna en El Ghazi hebben ook die leeftijd. Als ik hem was zou ik eens met de Boer gaan praten, die Sigthorsson laat 3 jaar lang niks zien en Menig krijgt niet eens de kans. Ik zou hem graag een keer zien invallen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Bobby1972