BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Geld, Geld nog eens Geld, leid dat naar een beurs-exit en aankoop van ArenA?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 september 2014 - 14:01   quote  deeplink  
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/ajax-de-dagobert-duck-van-de-beurs

Op de site staat een filmpje van RTL Z.
Hierin word geanalyseerd wat Ajax kan gaan doen met het geld.

Zeer benieuwd wat Ajax wil gaan doen met het geld.

Spelers die in het buitenland spelen komen niet naar Nederland, nu in ieder geval niet, zelfs van ginkel niet.

Ajax gaat voorlopig ook geen dividend uitkeren, zie telegraaf site.

Salaris plafond verhogen? Nee, lijkt mij niet, want dan ben je afhankelijk van spelers verkoop en CL opbrengsten, dat wilden ze niet meer.

Dan zijn er nog 2 andere opties.
1. Stadion kopen, uitbreiden en in de kleur van Ajax brengen. Amsterdam wil van de ArenA af, heeft geld nodig.
2. Beurs-exit, Cruijff wil al heel lang dat Ajax geen bedrijf is maar een voetbal club.

Wat denken jullie, ben ik nog iets vergeten?
Hoe lang gaat duren voordat we weten wat Ajax gaat doen met het geld?
Eide
 Eide - dinsdag 02 september 2014 - 14:05   quote  deeplink  
Geen van allen verwacht ik.

Het huidige eigen vermogen komt uit incidentele inkomsten. Zonder inkomsten uit transfers en CL draait Ajax hooguit geen verlies, hoewel zonder EL Ajax waarschijnlijk gewoon verlies zal draaien. Met EL voetbal erbij zal een eventuele winst minimaal zijn.

Het eigen vermogen is dus waarschijnlijk de snoeppot voor financieel minder voortvarende tijden. Ajax heeft trouwens al meermaals aangegeven niet bezig te zijn met een beurs exit of koop van het stadion, hoewel dat laatste op lange termijn een aardige financiële impuls zou zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 september 2014 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 14:05 schreef Eide het volgende:

Het huidige eigen vermogen komt uit incidentele inkomsten. Zonder inkomsten uit transfers en CL draait Ajax hooguit geen verlies, hoewel zonder EL Ajax waarschijnlijk gewoon verlies zal draaien. Met EL voetbal erbij zal een eventuele winst minimaal zijn.

Het eigen vermogen is dus waarschijnlijk de snoeppot voor financieel minder voortvarende tijden. Ajax heeft trouwens al meermaals aangegeven niet bezig te zijn met een beurs exit of koop van het stadion, hoewel dat laatste op lange termijn een aardige financiële impuls zou zijn.
Ajax is in begroting om laag gegaan, vanwege de kans op minder tijden.

Amsterdam wil van de ArenA af. Ze hebben namelijk geld nodig.

Cruijff wil dat Ajax van de beurs af gaat.

Dat Ajax dat vervolgens gaat ontkennen, lijkt mij logisch.
Dat maakt namelijk het aandeel van Ajax alleen maar duurder, je snijdt namelijk in je vingers als je dat niet gaat ontkennen dat je daar mee bezig bent.

Ik kan geen andere reden verzinnen en de slechte tijden daar heeft Ajax zich al op ingespeeld namelijk door de begroting omlaag te brengen en een salaris plafond in te stellen.
Eide
 Eide - dinsdag 02 september 2014 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 14:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Er zijn beursregels, je maar niet zomaar liegen tegen je aandeelhouders.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 02 september 2014 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 14:05 schreef Eide het volgende:

.....Ajax heeft trouwens al meermaals aangegeven niet bezig te zijn met een beurs exit of koop van het stadion, hoewel dat laatste op lange termijn een aardige financiële impuls zou zijn.
Op dit moment niet bezig te zijn met een beurs-exit....
MBB
 MBB - dinsdag 02 september 2014 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 14:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ajax is in begroting om laag gegaan, vanwege de kans op minder tijden.

Amsterdam wil van de ArenA af. Ze hebben namelijk geld nodig.

Cruijff wil dat Ajax van de beurs af gaat.

Dat maakt namelijk het aandeel van Ajax alleen maar duurder, je snijdt namelijk in je vingers als je dat niet gaat ontkennen dat je daar mee bezig bent.

Ik kan geen andere reden verzinnen en de slechte tijden daar heeft Ajax zich al op ingespeeld namelijk door de begroting omlaag te brengen en een salaris plafond in te stellen.
Ik denk dat het verstandig is om de arena nu te kopen (ze zijn reeds 1/8 eigenaar van de arena). Scheelt je per jaar 10 mio aan huur, wat je na kosten e.d. waarschijnlijk per jaar 7 of 8 mio per jaar bespaart. Dan heb je die investering binnen 6 jaar terugverdient en kan je de arena ook echt als voetbaltempel verbouwen. Een beursexit is mijns inziens alleen maar geld uitgeven. De beursregels zijn soms vervelend maar niet onoverkomelijk. Ik had graag een type "Rijkaard" gezien qua ervaring en kunde, maar helaas zijnde er niet of willen die niet komen. Daarom gewoon zo doorgaan en vertrouwen op de jeugd en de directie. Dit komt allemaal wel goed.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 02 september 2014 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 14:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Klopt, maar je mag ook niet bekennen dat je er bezig mee bent. Vind de waakhond niet zo leuk namelijk.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 september 2014 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 14:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax is transparant genoeg om te weten dat er wel word over nagedacht.
In ieder geval wil Cruijff dit.

Dat slob dit dan ontkent, gebeurd wel wat vaker op de beurs.

Als er overname gesprekken zijn dan word dat niet meteen op de beurs vermeld.
Pas alleen als de gesprekken al in vergevorderd stadium bevinden.
Anders snijd je in je eigen vingers.

Slob zegt dat hij op korte termijn niet van plan te zijn. Hij ontkent niet dat Ajax daar niet op langer termijn naar toe werkt, hij ontkent niet dat Ajax dat graag ziet gebeuren.

Ajax is er wel degelijk daarmee bezig, ook al zegt Slob daarmee niet mee bezig te zijn.
Liegen is iets anders dan geheel de waarheid te vertellen.
Eide
 Eide - dinsdag 02 september 2014 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 14:34 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Op dit moment niet bezig te zijn met een beurs-exit....
Klopt maar het levert gewoon niet zo veel op, behalve dat Ajax wat minder transparant hoeft te zijn over de boekhouding. Ik hoop toch niet dat er mensen zijn die denken dat een beurs exit een noemenswaardige verandering verandering zou opleveren binnen de club? Het kost miljoenen terwijl de opbrengst toch hoofdzakelijk emotioneel is.

Er is simpelweg geen financiële en bedrijfskundig steekhoudende reden om op dit moment de beurs te verlaten. Het aandeel is stabiel, Ajax betaald geen dividend en de noodzakelijke transparantie levert op het oog weinig problemen op.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 september 2014 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 14:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Klopt maar het levert gewoon niet zo veel op, behalve dat Ajax wat minder transparant hoeft te zijn over de boekhouding. Ik hoop toch niet dat er mensen zijn die denken dat een beurs exit een noemenswaardige verandering verandering zou opleveren binnen de club? Het kost miljoenen terwijl de opbrengst toch hoofdzakelijk emotioneel is.

Er is simpelweg geen financiële en bedrijfskundig steekhoudende reden om op dit moment de beurs te verlaten. Het aandeel is stabiel, Ajax betaald geen dividend en de noodzakelijke transparantie levert op het oog weinig problemen op.
Weinig problemen??

Overmars word uitgemaakt voor Dagobert Duck, had je dat ook gehad als je de cijfers niet wist? Iedereen weet dat Ajax alles kan betalen, iedereen vraag de maximale omdat iedereen weet dat Ajax dat makkelijk kan betalen.
Die transparantie levert echt wel problemen op, bij onderhandelingen en bij de emoties bij sommige supporters.

Voor mij hoeft het ook niet zo nodig, maar ja de vraag was?

Wat moet je doen met het geld als je dat niet kan uitgeven aan spelers en niet het salaris plafond kan verhogen?

Kom dan met betere ideeen!
Eide
 Eide - dinsdag 02 september 2014 - 15:29   quote  deeplink  
Je zegt het zelf al: het levert met name emotioneel iets op, maar is die emotie 40 of 50 miljoen euro waard? Ik vind vooralsnog van niet.

Ik wil overigens niet zeggen dat ik tevreden ben over de afgelopen transferperiode. Ik had graag meer gezien, ik had persoonlijk graag Brian Ruiz gezien bijvoorbeeld. Maar ik heb het nu niet over de afgelopen transferperiode. Ik heb het over de waarschijnlijke toepassing van de miljoen aan eigen vermogen die Ajax nu bezit. En dan acht ik een beurs exit voorlopig zeer klein vanwege mijn eerder genoemde argumenten.

Ook een aankoop van het stadion acht ik onwaarschijnlijk. De ArenA is weliswaar een winstgevende organisatie (zo'n 350.000 euro winst op jaarbasis) en Ajax betaald zo'n 9 miljoen aan huur per jaar (ex personeelskosten) maar heeft in ruil daarvoor geen omkijken naar alle zorgen die gepaard gaan met het exploiteren van een stadion. De vraag of de voetbalorganisatie AFC Ajax een secundaire bedrijfsproces als stadionexploitatie wel wil opnemen in de organisatie.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 september 2014 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 15:29 schreef Eide het volgende:
Je zegt het zelf al: het levert met name emotioneel iets op, maar is die emotie 40 of 50 miljoen euro waard? Ik vind vooralsnog van niet.

Ik wil overigens niet zeggen dat ik tevreden ben over de afgelopen transferperiode. Ik had graag meer gezien, ik had persoonlijk graag Brian Ruiz gezien bijvoorbeeld. Maar ik heb het nu niet over de afgelopen transferperiode. Ik heb het over de waarschijnlijke toepassing van de miljoen aan eigen vermogen die Ajax nu bezit. En dan acht ik een beurs exit voorlopig zeer klein vanwege mijn eerder genoemde argumenten.

Ook een aankoop van het stadion acht ik onwaarschijnlijk. De ArenA is weliswaar een winstgevende organisatie (zo'n 350.000 euro winst op jaarbasis) en Ajax betaald zo'n 9 miljoen aan huur per jaar (ex personeelskosten) maar heeft in ruil daarvoor geen omkijken naar alle zorgen die gepaard gaan met het exploiteren van een stadion. De vraag of de voetbalorganisatie AFC Ajax een secundaire bedrijfsproces als stadionexploitatie wel wil opnemen in de organisatie.
Je gaat enkel op het feit dat sommige supporters emotioneel reageren.

Je gaat niet in op dat het voor Ajax lastiger onderhandelen is, dan gaat het over dat je onderhandelt met andere clubs over het aankopen van spelers.

Daarnaast kom je niet met andere plannen.
Alle plannen acht je gewoon onwaarschijnlijk.

Maar wat doet Ajax dan want het levert op de bank ook niet veel geld op.
Eide
 Eide - dinsdag 02 september 2014 - 15:40   quote  deeplink  
Ik denk dat het lastige onderhandelen wel meevalt. De opstelling van Ajax sinds de 18 miljoen voor Sulejmani heeft de handelspositie van Ajax beter versterkt dan de winsten die Ajax jaarlijks noteert. Bovendien is het probleem van Ajax niet dat andere clubs waten wat Ajax kan betalen, het probleem van Ajax is dat het niveau dat Ajax nastreeft simpelweg niet in de Eredivisie wil uitkomen.

In mijn eerste reactie heb ik trouwens al beschreven wat ik verwacht dat Ajax van plan is het die miljoenen, namelijk gebruiken als financiële reserve bij financieel minder voortvarende tijden. Reserve waar men op kan teren als er even geen transfer van 18 miljoen + CL inkomsten zijn. Dat is wat ik het meest waarschijnlijk acht.
verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 02 september 2014 - 15:49   quote  deeplink  
Van de beurs af kost te veel, stadion kopen is wel en optie.
Denk als je weer wil meetellen in europa dat je moet investeren in je selectie.
Het gat is nu veeeeels te groot en zal alleen maar groter worden.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 september 2014 - 15:51   quote  deeplink  
Het risico wat je nu neemt is dat je moet accepteren dat er minder binnen komt. Maar dan kies je bewust voor terughoudendheid en jezelf verdedigen. Wanneer Ajax meer kwaliteit in spelers had gehad hadden we meer weerstand kunnen bieden dan wat nu mogelijk is. En daarmee vergroot je je kansen op het kampioenschap. En dat staat gelijk aan meer inkomsten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 september 2014 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 15:40 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat het lastige onderhandelen wel meevalt. De opstelling van Ajax sinds de 18 miljoen voor Sulejmani heeft de handelspositie van Ajax beter versterkt dan de winsten die Ajax jaarlijks noteert. Bovendien is het probleem van Ajax niet dat andere clubs waten wat Ajax kan betalen, het probleem van Ajax is dat het niveau dat Ajax nastreeft simpelweg niet in de Eredivisie wil uitkomen.

In mijn eerste reactie heb ik trouwens al beschreven wat ik verwacht dat Ajax van plan is het die miljoenen, namelijk gebruiken als financiële reserve bij financieel minder voortvarende tijden. Reserve waar men op kan teren als er even geen transfer van 18 miljoen + CL inkomsten zijn. Dat is wat ik het meest waarschijnlijk acht.
Oh ja, als Ajax een speler wil hebben dan stijgt de prijs, maar niet voor twente of voor feyenoord. Vertel waarom dat dan zo is?

Dat andere is al gebeurd door de begrotingen naar benende te brengen.
Verkoop van spelers en CL inkomsten zijn pure winst.
Haal je dat weg en heb je geen winst maar ook geen verlies.
Dan heb je geen 100 miljoen nodig voor slechte tijden, want je maakt geen verlies.

Dus wat doe je met de winst want dat gebruik je niet in slechte tijden, zeker niet 100 miljoen.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 september 2014 - 15:54   quote  deeplink  
Wanneer Ajax beter presteert zijn je spelers automatisch meer geld waard. Dus die investering die je doet betaalt zich uiteindelijk wel weer uit. Niks doen is bewust risico nemen voor slechtere resultaten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 september 2014 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 15:49 schreef verbrande harry het volgende:
Van de beurs af kost te veel, stadion kopen is wel en optie.
Denk als je weer wil meetellen in europa dat je moet investeren in je selectie.
Het gat is nu veeeeels te groot en zal alleen maar groter worden.
Welke speler kan ons naar de top brengen?
Kom dan niet met namen, die niet naar Ajax willen komen.
Kom ook niet met namen, die nooit 3x per week een wedstrijd hebben gespeeld.

Volgens mij heb je geen enkele speler die voldoet of heb jij een speler gevonden?
Eide
 Eide - dinsdag 02 september 2014 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 15:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Oh ja, als Ajax een speler wil hebben dan stijgt de prijs, maar niet voor twente of voor feyenoord. Vertel waarom dat dan zo is?

Dat andere is al gebeurd door de begrotingen naar benende te brengen.
Verkoop van spelers en CL inkomsten zijn pure winst.
Haal je dat weg en heb je geen winst maar ook geen verlies.
Dan heb je geen 100 miljoen nodig voor slechte tijden, want je maakt geen verlies.

Dus wat doe je met de winst want dat gebruik je niet in slechte tijden, zeker niet 100 miljoen.
Omdat niemand Ajax sterker wil maken. We betalen al een pak minder voor dat soort spelers als voorheen, sinds de talloze miljoenen eigen vermogen betalen we eigenlijk alleen maar minder voor spelers. Maar we blijven staatsvijand #1 voor vrijwel alle clubs.

Je maakt dan geen winst, geen verlies en je hebt dus geen inkomsten om nieuwe spelertransfers van de betalen. En dat is waarom ik denk dat Ajax oppot, je legt het eigenlijk zelf precies uit.

Ik heb nog altijd nergens mijn mening daarover verkondigd, ik beargumenteer slechts wat ik denk dat de intenties van Ajax zijn. Ik begrijp dat het misschien droog kan overkomen maar ik denk oprecht, op basis van verklaringen van Slop en Overmars, dat dit de enig verdedigbare conclusie is vwb de intenties van Ajax met het groeiende eigen vermogen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 september 2014 door Eide --
verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 02 september 2014 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 16:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Welke speler kan ons naar de top brengen?
Kom dan niet met namen, die niet naar Ajax willen komen.
Kom ook niet met namen, die nooit 3x per week een wedstrijd hebben gespeeld.

Volgens mij heb je geen enkele speler die voldoet of heb jij een speler gevonden?
Je hoeft een speler niet te kopen dus grote bedragen kan je vermijden.
dus je moet huren dat lijkt me duidelijk...toch?
Alleen ga je als club die speler wat bieden want het gaat tenslotte alleen maar omdat nare geld.
er is 113 mil heb ik gelezen investeer en deel in huur en salaris dan komen ze heus wel.
Nogmaals het is maar wat je te bieden hebt...simpel
en nee de absolute top haal je niet...mee eens
maar subtoppers kan je denk ik dus wel huren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 september 2014 door verbrande harry --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 september 2014 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 15:51 schreef Bobby1972 het volgende:
Het risico wat je nu neemt is dat je moet accepteren dat er minder binnen komt. Maar dan kies je bewust voor terughoudendheid en jezelf verdedigen. Wanneer Ajax meer kwaliteit in spelers had gehad hadden we meer weerstand kunnen bieden dan wat nu mogelijk is. En daarmee vergroot je je kansen op het kampioenschap. En dat staat gelijk aan meer inkomsten.
Kwaliteit, waar haal je die?

Een speler van Zwolle die 1 jaar goed gedaan heeft en nog nooit 3x per week heeft gespeeld.
Moet hij ajax naar de CL niveau brengen, dat denk je toch zelf niet?

Kostic, die ook nooit europees heeft gespeeld, altijd afwezig in toppers. CL-proof en wel 8 miljoen betalen, Ajax komt op bezoek. Andere Europese club moet altijd minder betalen, want je versterkt je tegenstander niet.

Tadic, afwezig in toppers. Altijd van waarde tegen kleine tegenstanders, vorig jaar 8 penalty gekregen en gescoord. Duurde 20 wedstrijden dat hij een veld goal maakte.
15 miljoen wilde monsterman hebben voor het vertrek naar Ajax. Buitenlandse clubs mogen hem voor minder halen. Dat zelfde gelden voor Elia en Van ginkel.

Nigel de jong, Sneijder, Van der Vaart, Emanuelson, Anita, Hunterlaar. Die willen niet terug naar Nederland.

Je kan wel zeggen dat je kwaliteit wil, dat wil ik ook.
Ronaldo, Messi, Suarez. Lijkt mij sterk genoeg toch? dat is de kwaliteit die je zoekt he;)
of had je betere op het oog?

Ze willen niet en als ze willen zijn ze de investering niet waard, anders hadden ze dat heus wel gedaan. Ze wilden toch van ginkel halen, daar hadden ze toch geld voor over.
Maar vitesse wou niet mee werken, ging liever op het aanbod van Chelsea in.
Nu hij weg mocht bij Chelsea al is het voor een jaar dan koos hij zelf niet voor Ajax maar voor Milan.

Ik het liefst een zo sterk mogelijk Ajax maar de spelers die andere mensen noemen heb ik mijn twijfels en geld overmaken voor spelers die je al hebt lijkt mij een beetje zinloos.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 september 2014 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 16:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat niemand Ajax sterker wil maken. We betalen al een pak minder voor dat soort spelers als voorheen, sinds de talloze miljoenen eigen vermogen betalen we eigenlijk alleen maar minder voor spelers. Maar we blijven staatsvijand #1 voor vrijwel alle clubs.

Je maakt dan geen winst, geen verlies en je hebt dus geen inkomsten om nieuwe spelertransfers van de betalen. En dat is waarom ik denk dat Ajax oppot, je legt het eigenlijk zelf precies uit.

Ik heb nog altijd nergens mijn mening daarover verkondigd, ik beargumenteer slechts wat ik denk dat de intenties van Ajax zijn. Ik begrijp dat het misschien droog kan overkomen maar ik denk oprecht, op basis van verklaringen van Slop en Overmars, dat dit de enig verdedigbare conclusie is vwb de intenties van Ajax met het groeiende eigen vermogen.
Oke, Man utd maakt een slechte periode door en investeert 200 miljoen.
Zij kunnen dat doen omdat Man utd een van de grootste clubs van de wereld is.
dat is Ajax niet, dan is het toch niet nodig om 100 miljoen op de bank te hebben en zelfs verder oppotten.

Waar wil Ajax naar toe werken, niet wachten op slechte tijden. 100 miljoen investeren in de Jeugdopleiding lijkt mij ook een beetje veel geld daarvoor.
100 miljoen investeren in spelers aankopen, welke spelers willen voor dat geld naar nederland komen als de ander nog steeds meer bied.

Frank zegt dat ze 30 miljoen willen uitgeven voor een topspeler maar een topspeler komt niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 september 2014 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 16:13 schreef verbrande harry het volgende:

[..]

Alleen ga je als club die speler wat bieden want het gaat tenslotte alleen maar omdat nare geld.
er is 113 mil heb ik gelezen investeer en deel in huur en salaris dan komen ze heus wel.
Ze wilden van ginkel huren, dat lukt niet die gaat naar Milan.
falcao was te huur maar je wint niet van Man utd en je betaald 8 miljoen euro voor een huur bedrag.
Huren is niet gratis he;)

Ajax wil ervaring halen en het moet een top speler zijn.
Die huur je niet, die koop je. Als je die kan kopen, dan wilt de speler niet.
dan is er toch geen andere keus.
Overigens leiden wij de subtoppers op.
Een gestrande alderweirld een subtopper, die komt ook niet naar Ajax.
Een Maduro een subtopper, je weet niet hoe goed hij is na jaren niet meer gespeeld te hebben.
verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 02 september 2014 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 16:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

falcao was te huur maar je wint niet van Man utd en je betaald 8 miljoen euro voor een huur bedrag.

Een Maduro een subtopper, je weet niet hoe goed hij is na jaren niet meer gesp

.

van ginkel had je kunnen huren als je maar betaald had kom op man en dat weet je zelf ook wel.
En Falcao dat je die naam in je mond neemt...pffff
maduro is geen subtop allang niet meer.
Je kan subtop huren ook dat is gebleken de laatste dagen.
dus ajax heeft spelers laten leggen omdat ze et geld niet willen uitgeven...ik zeg foutje Marc. ..bedankt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 september 2014 door verbrande harry --
verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 02 september 2014 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 16:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Een Maduro een subtopper, je weet niet hoe goed hij is na jaren niet meer gespeeld te hebbe

.

van ginkel had je kunnen huren als ajax maar betaald had en niet te snel opgeeft.
Nogmaals met geld haal je echt wel subtop.
Dat is gebleken de laatste dagen...als je maar wilt
der is 113 mil gebruik een deel voor dat soort spelers dan komem ze heus wel.
Maar het beleid is oppotten incasseren en niks uitgeven.

verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 02 september 2014 - 16:43   quote  deeplink  
Gaat wat fout....😆
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 september 2014 - 16:48   quote  deeplink  
Even los van welke spelers er hadden moeten komen. Brengen de gekochte spelers dat gene wat er van ze verwacht wordt? Er is gekozen voor spelers die in de ogen van Ajax betaalbaar waren.

- Zivkoviz en Millik zijn dit jaar gekocht; nog niet gezien en brengen dus te weinig. Is de keuze voor deze spelers wel de juiste en wie heeft bepaald dat ze moesten komen?

- Van der Hoorn; is gekozen door de huidige staf; overtuigt niet. Zelfde vraag wie heeft bepaald dat hij moest komen?

- Sigthorsson zijn contract is verlengd door de huidige staf. Kijken we naar zijn prestaties dan zijn die zeer matig. En is maar de vraag of dat gaat veranderen.

- Vermeer is verkocht en de Boer is ervoor teruggekomen. We kunnen toch wel stellen dat Vermeer wanneer Cillessen uitvalt een betere waarde is en meer punten oplevert dan de Boer?

-Duarte heeft ook veel te weinig gebracht dan verwacht werd.

- Kisha heeft zeker zijn kwaliteiten, maar is ook nog erg wisselvallig.

-Muric is nog niet fit genoeg om gebracht te kunnen worden.

- Sana begon goed, maar is feitelijk nu uitbeeld.

Al deze spelers zijn wel gehaald naar Ajax. Maar het rendement is te beperkt om Ajax naar een gewenst niveau te brengen.

Hoe kun je nu stellen dat het beleid van Ajax het zo goed heeft gedaan de afgelopen 2 jaar? De keuzes die gemaakt zijn bepalen waar we nu staan. En dat voorspelt op dit moment weinig goeds......
verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 02 september 2014 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 16:48 schreef Bobby1972 het volgende:
Even los van welke spelers er hadden moeten komen. Brengen de gekochte spelers dat gene wat er van ze verwacht wordt? Er is gekozen voor spelers die in de ogen van Ajax betaalbaar waren.

- Zivkoviz en Millik zijn dit jaar gekocht; nog niet gezien en brengen dus te weinig. Is de keuze voor deze spelers wel de juiste en wie heeft bepaald dat ze moesten komen?

- Van der Hoorn; is gekozen door de huidige staf; overtuigt niet. Zelfde vraag wie heeft bepaald dat hij moest komen?

- Sigthorsson zijn contract is verlengd door de huidige staf. Kijken we naar zijn prestaties dan zijn die zeer matig. En is maar de vraag of dat gaat veranderen.

- Vermeer is verkocht en de Boer is ervoor teruggekomen. We kunnen toch wel stellen dat Vermeer wanneer Cillessen uitvalt een betere waarde is en meer punten oplevert dan de Boer?

Precies de aankoopsom van van Den hoorn had je in een subtopper kunnen duwen.
Dit bedoel ik nou wanbeleid.

niet het geld van bv van Den hoorn had je in zo een subtopper kunnen douwen.

Al deze spelers zijn wel gehaald naar Ajax. Maar het rendement is te beperkt om Ajax naar een gewenst niveau te brengen.

Hoe kun je nu stellen dat het beleid van Ajax het zo goed heeft gedaan de afgelopen 2 jaar? De keuzes die gemaakt zijn bepalen waar we nu staan. En dat voorspelt op dit moment weinig goeds......

Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 september 2014 - 17:13   quote  deeplink  
quote:

- Millik is ten eerste niet gekocht, maar gehuurd. Daarnaast heeft ajax geprobeerd Sigthorsson zo goed mogelijk te verkopen, juist door zijn contract te verlengen.

-van der hoorn had net zo goed de strijd wel kunnen winnen van Veltman en had hij naar het wk gegaan. En de sterren van de hemel gespeeld en verkocht voor het minimale het dubbele.
Hij verloor de strijd van veltman en terecht overigens. Maar wat als Veltman die van een blessure kwam, opnieuw geblesseerd raakte en weer een half jaar eruit lag. Wat wel vaker gebeurd bij Ajax. Ga je dan met Moissander en denswil spelen, 2 linkspoten?
Dan haal je toch een speler voor 4 miljoen. Als de andere verdedigers in je in Ajax hebt niet kunnen.

- Over vermeer ben ik het met je eens. Maar vermeer wou weg, als hij nu niet vertrekt dan vertrekt hij volgend jaar wel. Als cillissen dan ook nog vertrekt dan heb je ook een probleem.

- kishna is hij gehaald?

-El Gazi die is wel gehaald, die staat niet in je lijstje.
Je selecteert alleen spelers waarop je iets op aan te merken valt.
had kishna er tussen gestaan als hij geen dip had gehad?
verwacht je van jonge spelers dat ze geen dip hebben?

Een ander vraag is, naar welk niveau wil je?
Dat je in de CL een ronde verder komt, maar de loting bepaald meer dan de transfers.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 september 2014 - 17:35   quote  deeplink  
"van der hoorn had net zo goed de strijd wel kunnen winnen van Veltman "

dit is niet op feiten gebaseerd. Veltman onderscheidde zich veel meer. En dat is wat telt. Niet als.....

Ik benoem de spelers die niet overtuigen. dat% is best wel hoog. Natuurlijk zijn er spelers die het wel goed doen. Zou niet best zijn dat iedereen faalt of tegenvalt.

Ajax had naar mijn mening meer ervaren spelers moeten halen ( sorry remco dat ik het herhaal) en de selectie meer in evenwicht moeten brengen.

De vraag is: wat is het niveau van dit Ajax op dit moment en wat kunnen we verwachten?

Met het huidige beleid komen we denk ik niet waar Ajax had kunnen en moeten staan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 september 2014 door Bobby1972 --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 september 2014 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 17:35 schreef Bobby1972 het volgende:

dit is niet op feiten gebaseerd. Veltman onderscheidde zich veel meer. En dat is wat telt. Niet als.....

Ik benoem de spelers die niet overtuigen. dat% is best wel hoog. Natuurlijk zijn er spelers die het wel goed doen. Zou niet best zijn dat iedereen faalt of tegenvalt.

Ajax had naar mijn mening meer ervaren spelers moeten halen ( sorry remco dat ik het herhaal) en de selectie meer in evenwicht moeten brengen.

De vraag is: wat is het niveau van dit Ajax op dit moment en wat kunnen we verwachten?

Met het huidige beleid komen we denk ik niet waar Ajax had kunnen en moeten staan.
Hoezo zou Van der hoorn niet kunnen winnen van Veltman?
Vertel??

Veltman was geblesseerd toen Alderweirld vertrok.
Veltman had net goed het niveau niet aan gekund, dat hij dat wel deed doet daar niks van af. Kans was groot gezien de geschiedenis bij ajax dat veltman opnieuw geblesseerd raakte.
Of was je het gevalletje Boillissen, boerrighter en die IJslander alweer vergeten.
allemaal risico's die Ajax blijkbaar niet wou nemen en koos voor iemand die niet echt lekker uit een toernooi kwam maar verder een prima seizoen draaide bij zijn vorige club.

Het niveau dat weet ik niet, dat weet de boer en blijkbaar vind hij dat goed genoeg anders had hij die speler die naar twente gingen wel gehaald.

Nogmaals we zullen zien of de boer deze selectie op juiste waarde heeft ingeschat.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 september 2014 - 17:59   quote  deeplink  
Omdat dat niet gebeurd is. Uiteindelijk gaat het om de feiten. Veltman heeft niet vor niks het Nederlands elftal gehaald. Ook in de afgelopen wedstrijden heeft van der Hoorn niet uitgeblonken. Sterker nog hij zit weer op de bank. Die keuze is toch een bewust keuze!

Ik heb ook wel vertrouwen dat de Boer het huidige Ajax naar een beter niveau dan nu kan brengen. Alleen denk ik niet dat dat voldoende is voor de titel. En deze uitspraak heb ik vorig jaar of dat jaar daarvoor nooit gemaakt.
verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 02 september 2014 - 19:18   quote  deeplink  
Sjaak swart meld op at 5 dat je vermogen op het veld moet staan
en dat ajax te zuinig is,Waarom geef ik sjaak nou 100% gelijk.

remco k
 remco k - dinsdag 02 september 2014 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 15:51 schreef Bobby1972 het volgende:
En weer zeg je eigenlijk helemaal niks..
remco k
 remco k - dinsdag 02 september 2014 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 15:54 schreef Bobby1972 het volgende:
Wanneer Ajax beter presteert zijn je spelers automatisch meer geld waard. Dus die investering die je doet betaalt zich uiteindelijk wel weer uit. Niks doen is bewust risico nemen voor slechtere resultaten.
En dat bewijzen die 4 landstitels, dat is namelijk presteren..
remco k
 remco k - dinsdag 02 september 2014 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 16:13 schreef verbrande harry het volgende:

[..]

Die willen misschien wel bij een mooie club als Ajax spelen.. Maar niet in de eredivisie waar de helft van je potjes voor 5000 man gespeeld worden..
remco k
 remco k - dinsdag 02 september 2014 - 21:06   quote  deeplink  
quote:

Kerel, je beoordeelt nu al spelers die er amper een maand zijn.. Fantastisch dit.. Whahahahahahahahahahahaha
remco k
 remco k - dinsdag 02 september 2014 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 17:35 schreef Bobby1972 het volgende:

Veltman speelt op dit moment minder dan dat vd Hoorn dit seizoen heeft laten zien.
remco k
 remco k - dinsdag 02 september 2014 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 19:18 schreef verbrande harry het volgende:
Sjaak swart meld op at 5 dat je vermogen op het veld moet staan
en dat ajax te zuinig is,Waarom geef ik sjaak nou 100% gelijk.
Ach ja, maar net hoe het je uitkomt toch..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 02 september 2014 - 22:02   quote  deeplink  
Ajax is een steenrijke club. De voetbalclub uit Amsterdam stevent door goede prestaties en lucratieve transfers af op een recordbedrag van 100 miljoen euro in de kas aan het eind van dit kalenderjaar. Wat gaat de club daar mee doen? RTL Z rekent mee.

Na de verkoop van Oranje-international Daley Blind aan Manchester United doet zich de unieke situatie voor dat de beursgenoteerde voetbalclub Ajax meer geld in kas heeft dan dat het jaarlijks aan omzet verdient. Ajax heeft deze winterstop 100 miljoen euro in kas, op een jaaromzet van 100 miljoen euro.

Aandeelhouders zien dat ook. De beurskoers van Ajax stijgt vanochtend op de Amsterdamse effectenbeurs naar een nieuw record sinds de beursintroductie zo'n 16 jaar geleden. De koers stijgt vandaag 6,25% van 9,60 euro naar 10,20 euro, na even zelfs op 10,50 euro te hebben gestaan.

Ajax presteert de laatste jaren uitstekend. De club is al 4 jaar op rij landskampioen waardoor de club elk jaar weer mee kan doen met de lucratieve Champions League, het miljoenenbal in Europa. Ajax heeft daardoor al een paar jaar een zeer positieve kasstroom. Dit jaar stapelt het geld zich weer verder op. Volgens berekeningen van RTL Z heeft Ajax aan het eind van dit kalenderjaar zon 100 miljoen euro in kas. Precies 4 jaar terug was de kas nog bijna leeg, met slechts 6 miljoen euro op de bank. Het eigen vermogen van de club ligt aan het eind van dit jaar rond de 135 miljoen euro.

Inkomsten
Ajax heeft komend seizoen 2014/2015, net als vorig seizoen, zo'n 100 miljoen euro aan inkomsten. Zelfs als de prestaties in de Champions League zouden tegenvallen, dan nog levert Europees voetbal dit jaar, inclusief kaartverkoop, minimaal 25 miljoen euro op. Ajax is de enige Nederlandse club in de Champions League na de uitschakeling van Feyenoord eerder. Ajax krijgt daardoor ondermeer de hele mediapot aan tv-rechten die voor Nederland bestemd is.

Seizoenkaarthouders betalen jaarlijks 8 miljoen euro. Ajax zit nu alweer op 39.500 seizoenskaarten. Kledingsponsor Adidas betaalt 10 miljoen euro en hoofdsponsor Aegon maakt voor de eerste helft van komend seizoen 3 miljoen euro over. Dat zijn grote bedragen in het Nederlandse betaalde voetbal. Ook leveren de Nederlandse tv-rechten (8,7 miljoen euro), de skyboxen en andere commerciële deals steeds meer geld op.

Transfers
Nu Ajax ook nog sterspeler Daley Blind dit weekeinde voor 17,5 miljoen euro heeft weten te verkopen, na een prima WK in Brazilië, lopen er nog weer extra miljoenen binnen. Ajax heeft Blind volledig zelf opgeleid, waardoor hij weinig heeft gekost en niet op de balans van Ajax staat. De verkoopsom, in totaal 17,5 miljoen euro, is na aftrek van transferfees, dan ook pure winst voor de penningmeester. De kleine miljoen euro voor keeper Vermeer aan Feyenoord valt daarbij in het niet. Eerder werd aanvoerder Siem de Jong al verkocht, voor 7,5 miljoen euro. Ook pure winst.

Ajax deelt ook nog in de verkoop van oud-Ajacied Louis Suarez aan Barcelona. De opbrengst voor de Amsterdammers wordt geschat op 4,5 miljoen euro. Ajax verkocht de laatste 5 jaar voor zo'n 90 miljoen euro aan zelf opgeleide spelers.

Zuinig
Daarbij is Ajax onder aanvoering van Johan Cruijff een zuinige club aan het worden met bescheiden uitgaven. Ajax geeft de eigen jeugd een kans en geeft weinig geld uit aan nieuwe spelers. Ook zijn de totale (spelers)salarissen de afgelopen jaren teruggebracht van 50 miljoen naar 45 miljoen euro per jaar.

Sinds de geslaagde revolutie van Johan Cruijff houdt Ajax de hand op de knip. 'Marc netto' wordt de zuinige technisch directeur Overmars al gekscherend genoemd. Met de voormalig vleugelflitser aan het roer geeft Ajax vooral veel geld uit aan talenten en aan betaalbare Nederlandse spelers als AZ-spler Nick Viergever en de nieuwe reservekeeper Boer.

Winst
Met onze berekeningen, we doen dit regelmatig, met nu ook de transfers van Blind en Vermeer erbij, komt Ajax uit op een winst 30 tot 35 miljoen euro voor de eerste helft van dit seizoen. Waardoor de clubkas aan het eind van 2014 gevuld is met een recordbedrag van rond de 100 miljoen euro.

Ajax heeft overigens ook nog voor tientallen miljoenen euros aan kortlopende vorderingen uitstaan, dat geld komt uiteindelijk ook in de kas bij de goedbetaalde penningmeester.

Wat kan Ajax doen met 100 miljoen euro?
1. De club van de beurs halen, een langgekoesterde wens van de clubmensen. Een beursexit kost bijna 60 miljoen als Ajax de 5 miljoen uitstaande aandelen terugkoopt voor de oorspronkelijke introductiekoers van 11,35 euro. Dat is ruim 11 procent meer dan de huidige beurskoers van 10,20 euro.

2. Ajax zou de Amsterdam Arena kunnen kopen. Ajax heeft al 13 procent belang in het stadion. Dat belang wordt gewaardeerd op 5 miljoen euro, wat de waarde van het stadion op 40 miljoen euro zou bepalen. De gemeente Amsterdam heeft 48% van de aandelen van het stadion en die wil er wel vanaf. De gemeente heeft overigens 60 miljoen euro meebetaald aan het stadion, voor parkeergarage Transferium. Uitbreiden van het stadion ziet Ajax niet zitten, omdat de club veel waarde hecht aan het spelen in een uitverkocht stadion. Door de Arena te kopen bespaart Ajax 10 miljoen euro huur.

3. Ajax zou de aandeelhouders dividend kunnen uitkeren, bijvoorbeeld 2 euro per aandeel. Dat kost de Ajax NV 36,6 miljoen euro, maar 26,6 miljoen euro komt direct weer terecht bij de vereniging Ajax, de grootaandeelhouder van de NV met 72,7 procent van de aandelen.

4. Ajax zou ook alle salarissen kunnen verdubbelen om de sterspelers langer te kunnen behouden. Daardoor is er meer kans op echt Europees succes en ook weer meer inkomsten, de hoofdprijs in de Champions League is 100 miljoen euro. Nu wordt er 45 miljoen euro per seizoen betaald aan spelers, trainers en medische staf. 90 miljoen euro per jaar is op een begroting van 100 miljoen euro echter wel wat aan de forse kant en is zonder deelname aan de Champions League totaal onverantwoord.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 september 2014 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 21:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach ja, maar net hoe het je uitkomt toch..
Het is zijn mening, hiermee suggereer je dat hij maar wat zegt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 02 september 2014 - 22:07   quote  deeplink  
Duidelijk verhaal en ik denk in alles dat Ajax bezig is de beurs af te komen. Hiervoor hebben ze een bedrag van rond de 65 miljoen euro nodig en daarnaast een buffer om zichzelf staande te houden. Ik denk daarom dat Ajax nog wel even op die zak met geld gaat zitten. Pas als er rond de 160 miljoen op de bank staat zal het misschien duidelijk gaan worden waarom Ajax de hele tijd zo schaars is geweest met het uitgeven van geld.

Daarnaast zijn er wel degelijk redenen waarom Ajax de beurs af wil. Het is in de eerste plaats een voetbalclub en moet nu teveel doen als bedrijf. Bepaalde nieuws of informatie mag niet gedeeld worden omdat ze dan eventueel de waakhond op de hals krijgen. Dit is in het verleden al enkele keren gebeurd en heeft Ajax enorm gestoord. Daarom ontkent Ajax nu ook dat ze de beurs gaan verlaten. Doen ze dit namelijk wel dan kan het een averechts effect hebben of kunnen ze enorme boetes krijgen ivm het vertellen van beursgevoelige informatie met betrekking tot hun aandeel.
remco k
 remco k - dinsdag 02 september 2014 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 22:05 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Het is zijn mening, hiermee suggereer je dat hij maar wat zegt.
Inderdaad, dat klopt dat ik dat zeg.. Ken zijn mening toevallig al wat langer dan vandaag..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 september 2014 - 22:09   quote  deeplink  
Mooi stukje Warrior. Het kopen van het stadion levert snel een voordeel op. Dat zou zeker geen slechte optie zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 september 2014 door Bobby1972 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 02 september 2014 - 22:11   quote  deeplink  
Hopelijk is het voor nu eens duidelijk voor iedereen! Ajax zal vermoedelijk dat geld niet zo maar oppotten! Er moet gewoon een reden achter zitten, dat kan niet anders!
remco k
 remco k - dinsdag 02 september 2014 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 22:07 schreef Ajax Warrior het volgende:
Duidelijk verhaal en ik denk in alles dat Ajax bezig is de beurs af te komen. Hiervoor hebben ze een bedrag van rond de 65 miljoen euro nodig en daarnaast een buffer om zichzelf staande te houden. Ik denk daarom dat Ajax nog wel even op die zak met geld gaat zitten. Pas als er rond de 160 miljoen op de bank staat zal het misschien duidelijk gaan worden waarom Ajax de hele tijd zo schaars is geweest met het uitgeven van geld.

Daarnaast zijn er wel degelijk redenen waarom Ajax de beurs af wil. Het is in de eerste plaats een voetbalclub en moet nu teveel doen als bedrijf. Bepaalde nieuws of informatie mag niet gedeeld worden omdat ze dan eventueel de waakhond op de hals krijgen. Dit is in het verleden al enkele keren gebeurd en heeft Ajax enorm gestoord. Daarom ontkent Ajax nu ook dat ze de beurs gaan verlaten. Doen ze dit namelijk wel dan kan het een averechts effect hebben of kunnen ze enorme boetes krijgen ivm het vertellen van beursgevoelige informatie met betrekking tot hun aandeel.
Ik vind 1 zinnetje wel opvallend.. "tientallen miljoenen uitstaan aan kortlopende vorderingen"
remco k
 remco k - dinsdag 02 september 2014 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 22:11 schreef Ajax Warrior het volgende:
Hopelijk is het voor nu eens duidelijk voor iedereen! Ajax zal vermoedelijk dat geld niet zo maar oppotten! Er moet gewoon een reden achter zitten, dat kan niet anders!
Whahahaha, ik denk dat het ijdele hoop is kerel..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 02 september 2014 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 22:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind 1 zinnetje wel opvallend.. "tientallen miljoenen uitstaan aan kortlopende vorderingen"
Dat is geen raar zinnetje hoor. Dat zijn afspraken na aanleiding van transfers. Zoals bonussen en dergelijke die ze dan krijgen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 02 september 2014 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 22:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Whahahaha, ik denk dat het ijdele hoop is kerel..
En waarom denk je dat?
remco k
 remco k - dinsdag 02 september 2014 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 22:15 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En waarom denk je dat?
je eerste deel, niet je tweede deel. Je weet dat ik dezelfde mening heb als jij over het verlaten van de beurs. Ik denk dat Ajax misschien beide dingen in 1 keer wil doen. Het stadion overnemen en van de beurs af.. Daarnaast inderdaad een flinke reserve, en een grote poule talenten op de toekomst..

Ik bedoelde dus met ijdele hoop dat iedereen het voor eens en altijd snapt..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5966
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Geld, Geld nog eens Geld, leid dat naar een beurs-exit en aankoop van ArenA?

0.0096879