BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Geld, Geld nog eens Geld, leid dat naar een beurs-exit en aankoop van ArenA?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 02 september 2014 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 22:17 schreef remco k het volgende:

[..]

je eerste deel, niet je tweede deel. Je weet dat ik dezelfde mening heb als jij over het verlaten van de beurs. Ik denk dat Ajax misschien beide dingen in 1 keer wil doen. Het stadion overnemen en van de beurs af.. Daarnaast inderdaad een flinke reserve, en een grote poule talenten op de toekomst..

Ik bedoelde dus met ijdele hoop dat iedereen het voor eens en altijd snapt..
Ow, maar het eerste stuk heb ik niet getyped hoor! Ik heb dat overgenomen van de RTL site! En aangezien ik me altijd al stoor aan de beursgang was dit leuk om eens te lezen. Het zou ook zomaar kunnen dat Ajax inderdaad een dubbele slag wil slaan, maar in dat geval zou ik wel eerst van de beurs afgaan voordat ze bekend maken dat ze het stadion willen kopen! Anders stijgt de prijs van het aandeel en kost het ze alsnog meer geld.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 03 september 2014 - 12:26   quote  deeplink  
Zou het misschien te maken kunnen hebben met FIFA Financial Fairplay? Met oog op verscherping van de regels vanaf volgend seizoen
Eide
 Eide - woensdag 03 september 2014 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 12:26 schreef Jaccio het volgende:
Zou het misschien te maken kunnen hebben met FIFA Financial Fairplay? Met oog op verscherping van de regels vanaf volgend seizoen
Dat lijkt mij sterk, FFP zegt alleen dat clubs niet meer mogen uitgeven dan dat er binnenkomt (tot een maximum van 45 miljoen verlies over 3 jaar) waarbij het maximaal negatief saldo slechts 30 miljoen mag beslaan.

Dat is regelgeving die voor Ajax in het geheel niet aan de orde is.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 03 september 2014 - 14:29   quote  deeplink  
470bfd5a96.jpg
Eide
 Eide - woensdag 03 september 2014 - 18:17   quote  deeplink  
Ik ben trouwens wel te spreken over de huur-koop constructies. Eerst een jaar huren, kijken wat het is en dan eventueel overgaan op kopen. Ik vind dat wel een steekhoudende handelswijze.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 03 september 2014 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 18:17 schreef Eide het volgende:
Ik ben trouwens wel te spreken over de huur-koop constructies. Eerst een jaar huren, kijken wat het is en dan eventueel overgaan op kopen. Ik vind dat wel een steekhoudende handelswijze.
Inderdaad maar moet je dan niet wat hoger inzetten?
Bojan was natuurlijk een mooie naam en hij had bij ons zichzelf terug kunnen vinden.
Milik en Zimling tja wel weinig risico mochten ze floppen..
Eide
 Eide - woensdag 03 september 2014 - 19:28   quote  deeplink  
Tja, ik heb ook mijn bedenkingen bij de afgelopen transferperiode, ik denk dat Ajax wat kansen heeft laten liggen. Tegelijkertijd wil ik niet meedoen aan de negativiteit die bij velen hoogtij viert. Ik denk oprecht dat Ajax een selectie heeft die er beter op staat als bij de start van het afgelopen seizoen. Op papier dan. Of talentvolle jongens snel genoeg doorontwikkelen is het inherente risico van het huidige beleid.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 03 september 2014 - 23:09   quote  deeplink  
Maar de topic was gestart door mij.
Dat had te maken met een gevulde portemonnee.
Zo 100 miljoen.

Kans is zeer nihil dat Ajax dat investeert zoals Man Utd het gedaan heeft.
Ajax kan dat niet eens, laat staan dat dit niet het beleid is.

Maar gaat Ajax dan echt niks doen met het verdiende geld?

Daar ging het over, niet over het transfer beleid.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 03 september 2014 - 23:26   quote  deeplink  
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/wat-gaat-ajax-doen-met-100-miljoen

maar dat had je al geschreven PA

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 september 2014 door Nenam_tiL --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 04 september 2014 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 23:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Maar de topic was gestart door mij.
Dat had te maken met een gevulde portemonnee.
Zo 100 miljoen.

Kans is zeer nihil dat Ajax dat investeert zoals Man Utd het gedaan heeft.
Ajax kan dat niet eens, laat staan dat dit niet het beleid is.

Maar gaat Ajax dan echt niks doen met het verdiende geld?

Daar ging het over, niet over het transfer beleid.
Zoals ik eerder refereerde, ik denk dat ze inderdaad de beurs willen verlaten!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 04 september 2014 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 22:17 schreef remco k het volgende:

[..]

je eerste deel, niet je tweede deel. Je weet dat ik dezelfde mening heb als jij over het verlaten van de beurs. Ik denk dat Ajax misschien beide dingen in 1 keer wil doen. Het stadion overnemen en van de beurs af.. Daarnaast inderdaad een flinke reserve, en een grote poule talenten op de toekomst..

Ik bedoelde dus met ijdele hoop dat iedereen het voor eens en altijd snapt..
Eerst zien dan geloven
remco k
 remco k - donderdag 04 september 2014 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 september 2014 - 11:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eerst zien dan geloven
Dat is mooi, maar kunnen we dan stoppen met zeiken totdat we het daadwerkelijk weten??

Nu wordt er met name negatief maar van alles geroepen zonder iets te weten. Dat steunt de club natuurlijk niet echt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 04 september 2014 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 september 2014 - 09:17 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zoals ik eerder refereerde, ik denk dat ze inderdaad de beurs willen verlaten!
Dat denk ik ook, dat wilde Cruijff al vanaf het begin.

Ik denk ook dat Ajax zijn aandeel in de ArenA gaat vergroten.
Gemeente Amsterdam wil er eigenlijk vanaf, maar er zijn meer aandeelhouders van de Arena.
Ajax heeft maar 14% aandeel in het stadion en ik dacht dat de Gemeente iets van 40% had.
Eide
 Eide - donderdag 04 september 2014 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 september 2014 - 14:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, dat wilde Cruijff al vanaf het begin.

Ik denk ook dat Ajax zijn aandeel in de ArenA gaat vergroten.
Gemeente Amsterdam wil er eigenlijk vanaf, maar er zijn meer aandeelhouders van de Arena.
Ajax heeft maar 14% aandeel in het stadion en ik dacht dat de Gemeente iets van 40% had.
48% in handen van de gemeente, 13% van Ajax, de rest in handen van het consortium dat de ArenA heeft gebouwd. De gemeente beheert bovendien alle parkeergelegeheden rondom de ArenA.

De ArenA is een goudmijn voor de gemeente Amsterdam. De parkeergelegenheden alleen al hebben alle investeringen in de ArenA en het gebied er omheen al terugbetaald. De ArenA maakt winst en keert dividend uit. Het is een uithangbord voor de gemeente en door de aandelen heeft de gemeente Amsterdam veel inspraak in hetgeen er in en rond de ArenA gebeurt. Aandelen verkoop zou de gemeente Amsterdam wel een éénmalige financiële meevaller opleveren zonder dat de parkeergelegenheden in het geding komen, maar het kost de gemeente ook veel inspraak.

Ajax betaald 10 miljoen huur maar verdient dat door kaartverkoop makkelijk terug. Bovendien zit daarbij inbegrepen de huur van de kantoren en dergelijke. Aankoop van het stadion zou voor Ajax met het oog op de voetballerij goed uitkopen, maar Ajax zou daarmee ook de exploitatie van evenementen en dergelijke in handen krijgen. Het zou een aanzienlijk secundair proces opleveren voor Ajax.

Ajax wint er allen mee dat het mogelijk de netto winst kan verhogen, maar dan in beperkte mate. De ArenA maakt zo'n 350.000 euro winst per jaar waarvan 35% in dividend wordt uitgekeerd. Als Ajax dus dezelfde resultaten uit de ArenA kan persen gaat dat de club grof geschat 200.000 per jaar extra aan netto winst opleveren, maar daarvoor krijgt de club de gehele exploitatie van het stadion terug en dus ook de risico's die daarmee samenhangen.

Waarom zou Ajax dit nastreven is dan dus de vraag,

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 september 2014 door Eide --
maaktnietuit
 maaktnietuit - donderdag 04 september 2014 - 22:28   quote  deeplink  
Ik zie het probleem niet, het punt is dat het Nederlandse voetbalniveau van de andere clubs in de Eredivisie omhoog moet, zodat Nederland Europees niet voor gek staat.
Zodra dat gebeurd heeft Ajax de macht weer om leuke spelers aan te trekken en daarna naar de top van Europa te gaan.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 04 september 2014 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 september 2014 - 22:28 schreef maaktnietuit het volgende:
Ik zie het probleem niet, het punt is dat het Nederlandse voetbalniveau van de andere clubs in de Eredivisie omhoog moet, zodat Nederland Europees niet voor gek staat.
Zodra dat gebeurd heeft Ajax de macht weer om leuke spelers aan te trekken en daarna naar de top van Europa te gaan.
En dat gebeurd niet meer....het potentieel is er niet

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3169
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Geld, Geld nog eens Geld, leid dat naar een beurs-exit en aankoop van ArenA?

0.0104141