|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Hallo vrienden, Ik wilde 2 vragen stellen :
Vraag 1, Wat is de gemiddelde leeftijd van Ajax nu ?
Vraag 2, Is Ajax na het jaar 2016 jaar 3x achter elkaar bij de beste 16 van de CL ? Hoe zien jullie dat ? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Vraag 1 geen idee
Vraag 2 Nee, niet eens 1x |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Nenam, een beetje positiever, je lijkt mij wel. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Europese competities worden naar de klote geholpen voor/door het geld, dan spelen er 50 clubs in de CL. Bovendien heb je er helemaal geen tijd voor, Arabisch schijnt moeilijk te zijn om dat onder de knie te krijgen ;-) |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 05 september 2014 - 18:49 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Europese competities worden naar de klote geholpen voor/door het geld, dan spelen er 50 clubs in de CL. Bovendien heb je er helemaal geen tijd voor, Arabisch schijnt moeilijk te zijn om dat onder de knie te krijgen ;-) Ik heb mij schaapjes op het droge en kan als ik wil, elke dag met mijn voeten op de bank blijven zitten. Misschien kan ik met mijn Oost-Europese oorsprong toch noch Russisch gaan studeren, kunnen ook alles kopen met hun olie/gas dollars.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 september 2014 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 05 september 2014 - 19:00 schreef Ztjes het volgende:[..] Ik heb mij schaapjes op het droge en kan als ik wil, elke dag met mijn voeten op de bank blijven zitten. Misschien kan ik met mijn Oost-Europese oorsprong toch noch Russisch gaan studeren, kunnen ook alles kopen met hun olie/gas dollars. Ben jij niet stiekem Pietje ;-) |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De gemiddelde leeftijd van Ajax zal rond de 23 jaar zijn, net als vorig jaar. Dat was trouwens ook zo ongeveer het gemiddelde van de ploeg van '95 die de CL won. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 05 september 2014 - 19:33 schreef Eide het volgende:De gemiddelde leeftijd van Ajax zal rond de 23 jaar zijn, net als vorig jaar. Dat was trouwens ook zo ongeveer het gemiddelde van de ploeg van '95 die de CL won. Misschien in 2036 dat we hem een keer kunnen winnen. Als er eindelijk Financial Fair play gehanteerd wordt. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ik had eigenlijk wel iets positiever gedacht over ons Ajax. Zelf had ik gehoopt dat de gemiddelde leeftijd bij Ajax minimaal 25 jaar is, maar de jeugd heeft de toekomst.
Ook speelt het heel erg mee dat volgens mij de KNVB niet optimaal zijn best doet om het Nederlandse voetbalcompetitie nog beter en nog sterker te maken, daar dit wel een onderdeel van is.
Dit is dan ok de reden dat het bedrijfsleven zich niet zo vaak laat zien om het Nederlandse voetbal financieel nog beter te maken voor alle clubs. Alleen Ajax heeft het financieel goed, na mijn mening. Daar waar ons Ajax nu 26e staat op de Europese ranglijst, hoop ik dat ons Ajax met een jaar of 2 a 3 toch wel 20e staat, wat goed nieuws is. Het heeft maar weer eens bewezen over Ajax, dat Ajax in pot 3 blijft bij de Champions League met lotingen, en dat Ajax tot heden als de underdog blijft voor de 2e plaats halen. Ajax zal dan ook altijd met twee sterkere tegenstander spelen dan henzelf, wat steeds maar weer de 2e plaats halen moeilijk blijft.
We zien het wel met 3 jaar, hoe ons Ajax er dan ( beter ?? ) voorstaat. Toch ? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 05 september 2014 - 22:04 schreef nieuwe ajax het volgende:Ik had eigenlijk wel iets positiever gedacht over ons Ajax. Zelf had ik gehoopt dat de gemiddelde leeftijd bij Ajax minimaal 25 jaar is, maar de jeugd heeft de toekomst. Ook speelt het heel erg mee dat volgens mij de KNVB niet optimaal zijn best doet om het Nederlandse voetbalcompetitie nog beter en nog sterker te maken, daar dit wel een onderdeel van is. Dit is dan ok de reden dat het bedrijfsleven zich niet zo vaak laat zien om het Nederlandse voetbal financieel nog beter te maken voor alle clubs. Alleen Ajax heeft het financieel goed, na mijn mening. Daar waar ons Ajax nu 26e staat op de Europese ranglijst, hoop ik dat ons Ajax met een jaar of 2 a 3 toch wel 20e staat, wat goed nieuws is. Het heeft maar weer eens bewezen over Ajax, dat Ajax in pot 3 blijft bij de Champions League met lotingen, en dat Ajax tot heden als de underdog blijft voor de 2e plaats halen. Ajax zal dan ook altijd met twee sterkere tegenstander spelen dan henzelf, wat steeds maar weer de 2e plaats halen moeilijk blijft. We zien het wel met 3 jaar, hoe ons Ajax er dan ( beter ?? ) voorstaat. Toch ? Ik snap geen ene reet van jou post, in welke pot Ajax komt heeft niks met financiën te maken maar met coëfficiënt |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 05 september 2014 - 22:14 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ik snap geen ene reet van jou post, in welke pot Ajax komt heeft niks met financiën te maken maar met coëfficiënt Volgens mij bedoeld hij dat ook alleen legt hij het zo uit dat niemand hem begrijpt. Tenminste dat denk ik eruit op te maken. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 05 september 2014 - 22:04 schreef nieuwe ajax het volgende:Ik had eigenlijk wel iets positiever gedacht over ons Ajax. Zelf had ik gehoopt dat de gemiddelde leeftijd bij Ajax minimaal 25 jaar is, maar de jeugd heeft de toekomst. Ook speelt het heel erg mee dat volgens mij de KNVB niet optimaal zijn best doet om het Nederlandse voetbalcompetitie nog beter en nog sterker te maken, daar dit wel een onderdeel van is. Dit is dan ok de reden dat het bedrijfsleven zich niet zo vaak laat zien om het Nederlandse voetbal financieel nog beter te maken voor alle clubs. Alleen Ajax heeft het financieel goed, na mijn mening. Daar waar ons Ajax nu 26e staat op de Europese ranglijst, hoop ik dat ons Ajax met een jaar of 2 a 3 toch wel 20e staat, wat goed nieuws is. Het heeft maar weer eens bewezen over Ajax, dat Ajax in pot 3 blijft bij de Champions League met lotingen, en dat Ajax tot heden als de underdog blijft voor de 2e plaats halen. Ajax zal dan ook altijd met twee sterkere tegenstander spelen dan henzelf, wat steeds maar weer de 2e plaats halen moeilijk blijft. We zien het wel met 3 jaar, hoe ons Ajax er dan ( beter ?? ) voorstaat. Toch ? Ehm nee Champions League is een gepasseerd station daar hebben we niks te zoeken. En binnen 3 jaar zullen we daar ook nog niks te zoeken. Dan moet er echt nog wel iets veranderen in je aankoopbeleid. Kun jij je goede talenten aanvullen met kwalitatief betere spelers dan kun je dat stapje eerder maken.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Die zogenaamde topclubs krijgen alle kansen om te groeien terwijl wij geen speler kunnen behouden.1x laatste 16 is prima mogelijk. Maar 3x, dan praat je over structureel de poulefase overleven is heel lastig. Structureel bij laatste 8 of 4 europa league is over een jaar of 4/5 best mogelijk |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Real en Barca maken winst en betalen hun schuld af. Net zo dat Feyenoord dat heeft gedaan.
Feyenoord kon alleen niet kopen, want de speler bracht dat bedrag niet in 1 jaar binnen. Feyenoord mocht wel kopen maar dan moesten ze ook een speler verkopen en dan lever je kwaliteit in, dus dat heeft Feyenoord nooit gedaan. Totdat het niet anders kon.
Real kan veel meer dingen doen dan Feyenoord kon. Real kan een grote speler aantrekken en daarvan al die shirt verkoop het bedrag terug verdienen. Real verkoopt 1 speler en de schuld is verdwenen.
Real houd zich aan de regels Alleen PSG en City niet.
Dus dit is niet de reden dat ajax kansloos is in Europa.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 september 2014 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
De reden waarom Ajax kansloos is is het volgende.
Bij een doorbraak van een speler dan houd Ajax hem wellicht een half jaar bij Ajax. Waar gaat zo speler dan naar toe?
Anita, half jaar lekker bezig op 6. Verkocht aan Newcastle. Siem, zo lang al in het 1ste, had zin in een buitenlandse avontuur. Verkocht aan Newcastle. Eriksen, kon al vanuit denemarken naar een grote club, koos voor Ajax, na een halve goed seizoen vond hij het tijd voor de volgende stap. Spurs was de volgende stap. Verthongen, ga een goed half seizoen en de foutjes die hij niet meer maakte en daarnaast ontsteeg hij de eredivisie en verkaste hij naar Spurs. Alderweirld, ontsteeg niet de eredivisie maar na jaren lang een enclave van belgen gehad te hebben, was hij de laatste die overbleef, daar had hij geen zin in en vertrok naar Madrid. Van der wiel, na een goed seizoen voor het WK2010, een goed WK en daarna een slecht seizoen, had hij zin in avontuur. Kans op speeltijd was niet groot bij PSG, international van Frankrijk was immers de rechtsback. Hij speelde zich in het team, bij hem ontbrak de motivatie om nog in Nederland te spelen. Blind, na een goeie periode als linksback en op 6, daarna goed spelend op het wk, was hij niet meer te houden en werd hij verkocht als enige aan de grote 6.
Grote 6: Barca, Real, Bayern, Man Utd, Chelsea, City.
Allemaal spelers die ooit samengespeeld hebben maar niet gelijktijdig een hoogtepunt bij Ajax hebben gehaald. Altijd vertrok diegene die een Ajax ontsteeg qua kwaliteit.
Dan heb ik het niet eens over Suarez gehad, die de eredivisie duidelijk ontsteeg maar niet de zin had om de eredivisie omhoog te brengen.
1995 gebeurde dit wel, toen liep iedereen zowat op zijn hoogte punt, gelijktijdig.
Overigens was in 1995 Spanje en Engeland niet zo sterk als ze nu zijn. Was Italie de competitie waar je moest zijn, maar kijk nu, veel stelt dat ook niet meer voor.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 september 2014 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Eens PA, dat is het ook. Nu zie je elk jaar 1 of 2 goede jongens doorkomen, dat moeten er 3 of 4 worden. Met zo'n niveau bij elkaar kan je veel grotere stappen zetten. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 september 2014 - 17:48 schreef Eide het volgende:Eens PA, dat is het ook. Nu zie je elk jaar 1 of 2 goede jongens doorkomen, dat moeten er 3 of 4 worden. Met zo'n niveau bij elkaar kan je veel grotere stappen zetten. Dan moet je dus niet je beste verkopen maar behouden. Contract opwaarderen en bij laten tekenen. . Ook dit gaan ze waarschijnlijk niet doen.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 september 2014 - 19:49 schreef Hummel10 het volgende:[..] Dan moet je dus niet je beste verkopen maar behouden. Contract opwaarderen en bij laten tekenen. . Ook dit gaan ze waarschijnlijk niet doen.. Dat behouden willen ze wel maar kunnen ze niet.
En iedereen weet waarom ze dat niet kunnen. Siem en Alderweirld wilden ook opgegeven moment vertrekken. Vermeer wilden op een gegeven moment ook vertrekken.
en al die andere spelers zijn voor hun zelf en niet voor Ajax naar Ajax gekomen. dat betekend dat ze ooit ajax gaan verlaten.
Dat is iets wat je niet kan veranderen. Ook al laat je ze een contract tekenen dan betaal ze 40 miljoen als hij dat waard is. Dan is hij dus ook weg.
Als een buitenlandse club een speler wil dan kan je dat niet blijven tegenhouden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 september 2014 - 19:49 schreef Hummel10 het volgende:[..] Dan moet je dus niet je beste verkopen maar behouden. Contract opwaarderen en bij laten tekenen. . Ook dit gaan ze waarschijnlijk niet doen.. Dat gaat niet, je kan mensen dwingen bij te tekenen, het heeft geen zin ze tegen un zin in te behouden. Daarom moet de jeugdopleiding beter, meer talenten van een afdoende hoog niveau. Concurrentie inbouwen, niet afhankelijk zijn van de groei van een enkel talent. Ik ben heel blij dat zowel Kishna als El Ghazi nu doorkomt. Dat betekent concurrentie in de selectie. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Gezien de vele ( verkeerde ??? ) reacties, is het te merken hoen men over het hele Nederlandse voetbal denkt. Teveel personen blijven te negatief over Ajax. Laten we maar eerst eens beginnen van onder af aan, namelijk een goede competitie realiseren. Zolang dat niet gebeurd, blijft ons Ajax in pot 3 van de CL. Is logisch. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ik las net, dat er weer een top talent bij Ajax op punt staat te vetrekken. En nog wel naar Real Madrid. Gaat lekker met Ajax ( niet dus ). |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 september 2014 - 23:45 schreef nieuwe ajax het volgende:Gezien de vele ( verkeerde ??? ) reacties, is het te merken hoen men over het hele Nederlandse voetbal denkt. Teveel personen blijven te negatief over Ajax. Laten we maar eerst eens beginnen van onder af aan, namelijk een goede competitie realiseren. Zolang dat niet gebeurd, blijft ons Ajax in pot 3 van de CL. Is logisch. Hoe wou je dat doen dan ??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 06 september 2014 - 16:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Real en Barca maken winst en betalen hun schuld af. Net zo dat Feyenoord dat heeft gedaan. Feyenoord kon alleen niet kopen, want de speler bracht dat bedrag niet in 1 jaar binnen. Feyenoord mocht wel kopen maar dan moesten ze ook een speler verkopen en dan lever je kwaliteit in, dus dat heeft Feyenoord nooit gedaan. Totdat het niet anders kon. Real kan veel meer dingen doen dan Feyenoord kon. Real kan een grote speler aantrekken en daarvan al die shirt verkoop het bedrag terug verdienen. Real verkoopt 1 speler en de schuld is verdwenen. Real houd zich aan de regels Alleen PSG en City niet. Dus dit is niet de reden dat ajax kansloos is in Europa. Dit is wel degelijk de reden. Die regels zijn gewoon niet scherp genoeg, en ze worden te pas en te onpas nageleefd..
Wat je zegt over de shirtverkoop klopt ook totaal niet, ik dacht het eerder zelf ook. Maar lees het onderstaande maar..
5 Euro per shirt a 1.2 miljoen in totaal ( niet eens alleen Ronaldo) is dus maar 6 miljoen Euro winst per jaar aan de totale shirtverkoop van Madrid.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
De sponsoren / bedrijfsleven willen dat de betere clubs ( de beste 12 ????? ) veel vaker tegen elkaar spelen in competitieverband. Hiermee creëer je automatisch veel meer topwedstrijden mee.
Voortaan 4x tegen elkaar spelen in plaats van 2x. Alleen hiermee is het bedrijfsleven bereid om clubs financieel beter te maken, eerder niet. Helaas is dit wel de realiteit in ons land. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 september 2014 - 23:01 schreef nieuwe ajax het volgende:De sponsoren / bedrijfsleven willen dat de betere clubs ( de beste 12 ????? ) veel vaker tegen elkaar spelen in competitieverband. Hiermee creëer je automatisch veel meer topwedstrijden mee. Voortaan 4x tegen elkaar spelen in plaats van 2x. Alleen hiermee is het bedrijfsleven bereid om clubs financieel beter te maken, eerder niet. Helaas is dit wel de realiteit in ons land. Dan krijg je zo'n schotse competitie....nee dank je |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ja dat klopt wel, maar wij dan wel veeeeeeeeeeeeeel beter dan hen, en stijgen we wel op de Europese ranglijst, naar de 6e plaats in plaats van de veel te lage 9e plaats nu. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 september 2014 - 23:12 schreef nieuwe ajax het volgende:Ja dat klopt wel, maar wij dan wel veeeeeeeeeeeeeel beter dan hen, en stijgen we wel op de Europese ranglijst, naar de 6e plaats in plaats van de veel te lage 9e plaats nu. 4x tegen Feijenoord vind ik wel leuk, maar 4x tegen Twente of Vitesse pffff nee dank je |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Daar wordt het hele Nederlandse voetbalcompetitie alleen maar beter door, omdat ook die clubs meer en beter moeten presteren en investeren. Alle 12 clubs in ons land worden er beter door. Is wel beter dan 4 of 5 clubs. Klinkt wel logisch. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Jep. En daar staan ook links bij die het tegenovergestelde aantonen
Real is voor mij absoluut geen voorbeeld in positieve zin. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 september 2014 - 23:26 schreef remco k het volgende:[..] Jep. En daar staan ook links bij die het tegenovergestelde aantonen Real is voor mij absoluut geen voorbeeld in positieve zin. Was ook een reactie op het shirt gedoe Remco....halen ze de aankoop niet mee uit |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Dan verkopen ze toch 2 spelers? niet dan? Daar zit Real Madrid er niet mee. Welke ander club is dan wel een voorbeeld voor goed voetbal? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 september 2014 - 23:35 schreef nieuwe ajax het volgende:Dan verkopen ze toch 2 spelers? niet dan? Daar zit Real Madrid er niet mee. Welke ander club is dan wel een voorbeeld voor goed voetbal? Bayern Munchen....nogmaals niet mijn club |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Wie dan wel ? Kan je er 5 noemen ? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
5 clubs die wel goed voetbal spelen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Buitenland....geen idee
Pec goeie trainer....kutkunstgras Ajax Feijenoord....gaat ver komen Cambuur...lastige ploeg....kutkunstgras PSV.....gaat weer inkakken |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Maar dat zijn geen Europese topclubs. Dat was wel mijn vraagstelling. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Heb ik al gezegd die volg ik niet....behalve de Spurs |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ga hiervoor naar het voetbalforum op HL. Hier hebben we het toch over het niveau van Ajax? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 september 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 07 september 2014 - 16:07 schreef remco k het volgende:[..] Dit is wel degelijk de reden. Die regels zijn gewoon niet scherp genoeg, en ze worden te pas en te onpas nageleefd.. Wat je zegt over de shirtverkoop klopt ook totaal niet, ik dacht het eerder zelf ook. Maar lees het onderstaande maar.. 5 Euro per shirt a 1.2 miljoen in totaal ( niet eens alleen Ronaldo) is dus maar 6 miljoen Euro winst per jaar aan de totale shirtverkoop van Madrid.. Dit is echt niet de reden. De regels zijn niet scherp genoeg om het gat tussen de top en subtop te verkleinen. Clubs die niet aan de regels voldoen krijgen straf. 2 grote clubs kregen een boete. Kleinere clubs kregen uitsluiting van Europees voetbal.
Waarom het eigenlijk niet werkt, dat is vanwege clubs constructies hebben bedacht om er onderuit te kunnen komen. Uefa heeft daar nog niet op gereageerd, dat is vanwege het effect van zulke maatregelen een looptijd hebben van 5 jaar.
Als clubs finacieel gezond zijn en hebben geen constructies gemaakt om aan meer geld te komen, dan nog is het gat tussen de top en ons zeer groot.
Over het shirt verkoop, ik ben benieuwd waar jij die cijfers vandaan heb gehaald, of komen die uit je duim? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 10 september 2014 - 13:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dit is echt niet de reden. De regels zijn niet scherp genoeg om het gat tussen de top en subtop te verkleinen. Clubs die niet aan de regels voldoen krijgen straf. 2 grote clubs kregen een boete. Kleinere clubs kregen uitsluiting van Europees voetbal. Waarom het eigenlijk niet werkt, dat is vanwege clubs constructies hebben bedacht om er onderuit te kunnen komen. Uefa heeft daar nog niet op gereageerd, dat is vanwege het effect van zulke maatregelen een looptijd hebben van 5 jaar. Als clubs finacieel gezond zijn en hebben geen constructies gemaakt om aan meer geld te komen, dan nog is het gat tussen de top en ons zeer groot. Over het shirt verkoop, ik ben benieuwd waar jij die cijfers vandaan heb gehaald, of komen die uit je duim? Je geeft dus zelf aan dat het wel degelijk de reden is..
Onderstaande link al veel vaker geplaatst.
http://www.tussendelinies.nl/enorme-inkomsten-via-shirtverkoop-een-hardnekkige-mythe |
|
|
|