BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Hoe om te gaan met jeugd dat naar het buitenland wilt vertrekken?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Stanley
 Stanley - zaterdag 06 september 2014 - 10:34   quote  deeplink  
Nummer 3 staat op het punt om als B junior Ajax te verlaten voor een topclub in het buitenland!

Moet Ajax alles op alles zetten om deze spelers te binden?

Of kan je stellen dat dergelijke keuze een keuze voor geld is en Ajax daarom bij voorbaat kansloos is?
Eide
 Eide - zaterdag 06 september 2014 - 10:50   quote  deeplink  
Je kan daar niet zo heel veel aan doen vrees ik. Je kan niet elke 16-jarige een contract voorleggen en al helemaal niet de contracten die clubs uit Engeland bieden. In Nederland krijgen die gasten die een contract krijgen van Ajax een jeugdcontract. In Engeland zeggen ze gewoon : jij een flink salaris, je pa een baan bij de club en als gezin verdien je plots 2 ton euros. Dat maakt zo'n keuze natuurlijk ontzettend moeilijk.

Als zo'n jongen echt gelooft dat hij er via die weg kan komen kan je het niet stoppen. Je kan hooguit voorhouden dat vrijwel niemand het via die weg redt. Alleen Nathan Ake heeft nog een kans via de jeugd door te gaan breken, verder komen al die gasten op enig moment met hangende pootjes terug in Nederland, al dan niet in huurconstructies.

Anders dan de dialoog zoeken met de families kan Ajax niet denk ik.
riveco
 riveco - zaterdag 06 september 2014 - 10:50   quote  deeplink  
Ik kan me niet voorstellen dat de jongens zelf naar die hele grote clubs willen, waarvan bekend is dat er bijna nooit jeugd doorbreekt omdat het eerste elftal bij elkaar is gekocht.
nora
 nora - zaterdag 06 september 2014 - 11:19   quote  deeplink  
Het hel gezin zal daar beter van worden en is de verleiding te groot om dat tegen te houden, ik vermoed dat er ook wel jongens zullen zijn die benaderd zijn en geweigerd hebben alleen lees je dat niet alleen wat weg gaat.
Eide
 Eide - zaterdag 06 september 2014 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 september 2014 - 10:50 schreef riveco het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de jongens zelf naar die hele grote clubs willen, waarvan bekend is dat er bijna nooit jeugd doorbreekt omdat het eerste elftal bij elkaar is gekocht.
Duidelijk wel dus. Wij doen namelijk hetzelfde, wij kloppen aan bij jonge talenten en bieden ze een contract en voetbalopleiding bij Ajax. Een discussie als deze is dus ook in hoge mate hypocriet.

Het is alleen niet voor niets dat veel buitenlandse talenten juist voor Ajax kiezen. Eriksen, Alderweireld, Vertonghen, Zlatan, Chivu en natuurlijk al onze eigen talenten tonen aan dat Ajax een uitstekende leerschool is en een schitterende opstap naar een mooie internationale carrière. Bij Ajax krijgen die gasten een eerlijke kans, ook al omdat het niveau in Nederland lager is waardoor ze al vroeg kansen krijgen zich te onderscheiden

Maar WIJ doen precies hetzelfde. WIJ zijn hier net zo schuldig aan. Een oordeel van ons uit vind ik dan ook wat hypocriet, wel vind ik het zeer verdedigbaar om te stellen dat iemand die op jeugdige leeftijd voor een grote club kiest, kiest voor geld en niet zijn toekomst.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 06 september 2014 - 12:35   quote  deeplink  
Lekker laten gaan, als je niet bij Ajax wil blijven dan moet je lekker optyfen! Daaaaag!
JOOD
 JOOD - zaterdag 06 september 2014 - 13:29   quote  deeplink  
Slecht beleid, en geen verstand van die jongens die waarschijnlijk slechte zaakwaarnemers hebben.. Technisch beleid zou vruchten af moeten gaan werpen nu.. Zie er nog nix van.....
remco k
 remco k - zaterdag 06 september 2014 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 september 2014 - 13:29 schreef JOOD het volgende:
Slecht beleid, en geen verstand van die jongens die waarschijnlijk slechte zaakwaarnemers hebben.. Technisch beleid zou vruchten af moeten gaan werpen nu.. Zie er nog nix van.....
En in hoeverre geef je nu antwoord op de TS..
Robinho
 Robinho - zaterdag 06 september 2014 - 14:19   quote  deeplink  
Spelers moeten perspectief zien om door te breken bij Ajax. Alleen al daarom moet je zoveel mogelijk eigen jeugd inpassen. Werken met toppers als Bergkamp etc.kan ook bindend werken.
Daarnaast ligt er nog een taak voor de Uefa, het moet eerlijker. Financial fairplay veel verder doorvoeren.
Maar als ze echt willen gaan ze. Geld, hebzucht, niets menselijks is voetballers vreemd. Je hoort trouwens bijna nooit meer iets van die gasten, dus is het vaak geld graaien op de korte termijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 september 2014 door Robinho --
riveco
 riveco - zaterdag 06 september 2014 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 september 2014 - 11:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Duidelijk wel dus. Wij doen namelijk hetzelfde, wij kloppen aan bij jonge talenten en bieden ze een contract en voetbalopleiding bij Ajax. Een discussie als deze is dus ook in hoge mate hypocriet.

Het is alleen niet voor niets dat veel buitenlandse talenten juist voor Ajax kiezen. Eriksen, Alderweireld, Vertonghen, Zlatan, Chivu en natuurlijk al onze eigen talenten tonen aan dat Ajax een uitstekende leerschool is en een schitterende opstap naar een mooie internationale carrière. Bij Ajax krijgen die gasten een eerlijke kans, ook al omdat het niveau in Nederland lager is waardoor ze al vroeg kansen krijgen zich te onderscheiden

Maar WIJ doen precies hetzelfde. WIJ zijn hier net zo schuldig aan. Een oordeel van ons uit vind ik dan ook wat hypocriet, wel vind ik het zeer verdedigbaar om te stellen dat iemand die op jeugdige leeftijd voor een grote club kiest, kiest voor geld en niet zijn toekomst.
Ja, maar ik bedoel jou tussen stukje dat Ajax bekend staat om zijn opleiding en doorstroming.
Ztjes
 Ztjes - zaterdag 06 september 2014 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 september 2014 - 14:19 schreef Robinho het volgende:
Spelers moeten perspectief zien om door te breken bij Ajax. Alleen al daarom moet je zoveel mogelijk eigen jeugd inpassen. Werken met toppers als Bergkamp etc.kan ook bindend werken.
Daarnaast ligt er nog een taak voor de Uefa, het moet eerlijker. Financial fairplay veel verder doorvoeren.
Maar als ze echt willen gaan ze. Geld, hebzucht, niets menselijks is voetballers vreemd. Je hoort trouwens bijna nooit meer iets van die gasten, dus is het vaak geld graaien op de korte termijn.
Ook een verder doorgevoerd financial fairplay gaat hiervoor geen oplossing voor zijn.
Het is vrij eenvoudig op te lossen. Stel de maatregel dat er 6 spelers van de eigen nationaliteit (in het land geboren en niet geneutraliseerd) moeten spelen. Dan blijven de grote landen nog steeds in het voordeel door hun inwoneraantallen, alleen dan kun je geen compleet elftal bij elkaar kopen en heeft het ook geen nut om overal de beste talenten te contracteren, want je kunt er maar een beperkt aantal inzetten. De clubs die echt hogerop willen komen en blijven, zullen dan in hun eigen landelijke jeugd moet investeren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 september 2014 door Ztjes --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 06 september 2014 - 16:45   quote  deeplink  
Je moet een lijst van spelers geven.
Op die lijst staat namen van spelers die op te jonge leeftijd naar een te grote club zijn gegaan.
Vervolgens vraag je of je tussen deze spelers graag wil tussen zitten.

Bouy die naar Juve vertrok bijvoorbeeld?
Of Rekik naar City?
Of Bruma naar Chelsea?
Robinho
 Robinho - zaterdag 06 september 2014 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 september 2014 - 15:21 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ook een verder doorgevoerd financial fairplay gaat hiervoor geen oplossing voor zijn.
Het is vrij eenvoudig op te lossen. Stel de maatregel dat er 6 spelers van de eigen nationaliteit (in het land geboren en niet geneutraliseerd) moeten spelen. Dan blijven de grote landen nog steeds in het voordeel door hun inwoneraantallen, alleen dan kun je geen compleet elftal bij elkaar kopen en heeft het ook geen nut om overal de beste talenten te contracteren, want je kunt er maar een beperkt aantal inzetten. De clubs die echt hogerop willen komen en blijven, zullen dan in hun eigen landelijke jeugd moet investeren.
Zit wat in, alleen is dat niet realistisch. Vroeger mocht je 3 of 4 buitenlanders opstellen, maar die regels zijn enigszins terecht overboord gegooid. En je houdt wel het probleem dat die clubs 20 buitenlandse jeugdspelers kopen in de hoop dat er 2 doorbreken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 september 2014 door Robinho --
Ztjes
 Ztjes - zaterdag 06 september 2014 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 september 2014 - 17:14 schreef Robinho het volgende:

[..]

Zit wat in, alleen is dat niet realistisch. Vroeger mocht je 3 of 4 buitenlanders opstellen, maar die regels zijn enigszins terecht overboord gegooid. En je houdt wel het probleem dat die clubs 20 buitenlandse jeugdspelers kopen in de hoop dat er 2 doorbreken.
Het is waar, dat het niet meer realistisch is. Wat is er terecht aan, dat bijv. een Engelse ploeg nu nog alleen maar buitenlandse spelers in het veld staan. Dat ze met 4 ploegen in de CL zijn vertegenwoordigd. Dat er kinderhandel wordt gepleegd met spelers onder de 18 jaar en wij wijzen wel naar India, China, etc. en dat dit niet in verhouding is, klopt, maar wij hoeven ons in Europa hier ook niet voor op de borst te slaan en dit ook alleen voor het grote geld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 september 2014 door Ztjes --
Stanley
 Stanley - zaterdag 06 september 2014 - 20:20   quote  deeplink  
Ik vind het opvallend dat spelers die op dergelijke leeftijd vertrekken zelden of nooit doorbreken. Dit gegeven zal niet alleen mij bekend zijn.

Nederland is geen topcompetitie maar wel top als opleiding en opstap naar een topcompetitie! Ik probeer het te snappen maar het lukt niet. Kan alleen maar concluderen dat dergelijke jongens niet goed begeleid worden door ouders zaakwaarnemer maar ook niet door de club zelf blijkbaar.

En natuurlijk kan je niet iedereen in de jeugd een contract geven, maar toch wel aan hen die blijkbaar zo goed zijn dat de top van Europa ze wil hebben. ...

Moeten dergelijke spelers niet gewoon een contract krijgen?
Eide
 Eide - zaterdag 06 september 2014 - 20:50   quote  deeplink  
Buitenlandse interesse mag toch niet de beweegreden zijn iemand een contract te geven? Ik mag toch hopen dat dat op basis van verdienste gaat.

Dilrosun en Mensah zijn aardige voorbeelden. Bij Ajax mooie talenten maar ook weer geen supertalenten zoals Nouri of Cerny. Ik weet niet of je de Future Cup vorig jaar hebt gekeken maar in zo'n toernooi kan je de verschillen dan goed zien.

Wel ben ik met je eens dat de club bij signalen van buitenlandse intresse eens goed moet nadenken, nog eens met de trainers praten en kijken hoe ver men wil gaan een jongen te behouden. Maar de interesse op zich moet geen trigger zijn met geld te gaan smijten.
Stanley
 Stanley - zaterdag 06 september 2014 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 september 2014 - 20:50 schreef Eide het volgende:
Buitenlandse interesse mag toch niet de beweegreden zijn iemand een contract te geven? Ik mag toch hopen dat dat op basis van verdienste gaat.

Dilrosun en Mensah zijn aardige voorbeelden. Bij Ajax mooie talenten maar ook weer geen supertalenten zoals Nouri of Cerny. Ik weet niet of je de Future Cup vorig jaar hebt gekeken maar in zo'n toernooi kan je de verschillen dan goed zien.

Wel ben ik met je eens dat de club bij signalen van buitenlandse intresse eens goed moet nadenken, nog eens met de trainers praten en kijken hoe ver men wil gaan een jongen te behouden. Maar de interesse op zich moet geen trigger zijn met geld te gaan smijten.
Dus het grote Madrid en de clubs uit Manchester gaan voor de subtop uit onze jeugdopleiding? ???

Kom op Eide, dat klinkt als onzin.

Trouwens een contract aanbieden als er interesse uit het buitenland is, is wel een beetje flauw gesteld. Ik neem aan dat clubs als Madrid en Manchester de absolute top nastreven. Dit als uitgangspunt zou voor mij als beleidsbepaler reden genoeg zijn om met een contract te komen. Denk ik...
Eide
 Eide - zaterdag 06 september 2014 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 september 2014 - 21:19 schreef Stanley het volgende:

[..]

Dus het grote Madrid en de clubs uit Manchester gaan voor de subtop uit onze jeugdopleiding? ???

Trouwens een contract aanbieden als er interesse uit het buitenland is, is wel een beetje flauw gesteld. Ik neem aan dat clubs als Madrid en Manchester de absolute top nastreven. Dit als uitgangspunt zou voor mij als beleidsbepaler reden genoeg zijn om met een contract te komen. Denk ik...
Ik weet niet wat de scouts van die clubs zien, daar kan ik niet over oordelen. Dilrosun en Mensah zijn van een leeftijd dat Ajax ze rond de winterstop een contract aanbiedt als Ajax toekomstig Ajax 1 spelers in ze ziet. Eerder gebeurt alleen bij exceptionele spelers. Feit dat zij mi nog geen contract aangeboden hebben gekregen betekent dat Ajax ze in ieder geval nu niet als exceptioneel ziet.

Bovendien, als dat zo'n onzin zij zijn Stanley, waren Bouy, Rekik, Bruma en Ake ook al doorgebroken bij hun topclub. Maar dat zijn ze niet.
JOOD
 JOOD - zaterdag 06 september 2014 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 september 2014 - 13:40 schreef remco k het volgende:

[..]

En in hoeverre geef je nu antwoord op de TS..
Niet, maar over het TH om in de afkorting sfeer te blijven...
Stanley
 Stanley - zaterdag 06 september 2014 - 23:11   quote  deeplink  
Beste Eide,

Wat een aanname van jou. .. Omdat deze spelers nog geen contract hebben worden ze door Ajax niet als toptalent aangemerkt. .. Tuurlijk. ..

Is het misschien al eens bij je opgekomen dat Ajax gewoon weer eens lamlendig te laat is! Het past ieder geval in het plaatje wat ik de afgelopen jaren bij Overmars heb gezien. ...

Tenzij natuurlijk de top van Europa smijt met miljoenen voor onze tweederangs jeugd maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Denk je ook niet ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 september 2014 door Stanley --
Eide
 Eide - zaterdag 06 september 2014 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 september 2014 - 23:11 schreef Stanley het volgende:

Tenzij natuurlijk de top van Europa smijt met miljoenen voor onze tweederangs jeugd maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Denk je ook niet ;-)
Dat is anders tot nu toe wel gebeurt. Onze eersterangs jeugd (Nouri, van de Beek, Bazoer) zit namelijk gewoon bij Ajax, net als voorgaande generaties als Fischer, Eriksen, Alderweireld, Vertonghen en dergelijke.

Mooie aanname trouwens, dat dan weer wel.

Het is publiek geheim dat de jeugd opleidingen in England heel slecht zijn. De basis van het Engelse voetbal is in en in rot. Straatarm, slechte faciliteiten en nog slechtere trainers op amateur en jeugdniveau. De Engelse clubs moeten schrapen om een beetje een jeugdopleiding op poten te krijgen. Het is niet voor niets dat Engels talent vrijwel uitsluitend door komt bij clubs als United, Arsenal, Liverpool en Everton.

Een club als City koopt maar raak en hopen dat er eentje bij zit die doorbreekt. Idem met Real waar de gehele financiële strategie draait om grote aankopen (wat ze trouwens geen windeieren legt). Dus gelijk ik dat ze voor het 2e garnituur aankloppen? Ik geloof dat ze bij vrijwel iedereen aankloppen. Ik geloof dat vrijwel elke B junior van Ajax wel een belletje heeft gehad vanuit Spanje of Engeland. En wij zien die jongens vertrekken die geloven in de gouden bergen en het geld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 september 2014 door Eide --
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zaterdag 06 september 2014 - 23:54   quote  deeplink  
Zolang het beleid bij Ajax zich niet sterk verbeterd, kan ik de jeugd die naar het buitenland vertrekken, geen ongelijk geven. Zou ik ook gedaan hebben.
Stanley
 Stanley - zondag 07 september 2014 - 00:28   quote  deeplink  
Dat het niveau van de Engelse jeugd opleidingen beroerd is, is volgens mij geen reden om de second best bij clubs als Ajax te kopen. Hier geloof ik echt niet in! Overigens is Bazoer geen B Junior.

Aldeweireld en Vertonghen hebben zich uiteindelijk aardig ontwikkeld maar waren verre van Europese toptalenten! !!! Komopzeg! Grote twijfel over Jantje en zelfs verhuurt aan RKC. ...

Nee Eide, we zitten weer te slapen en laten toptalenten weer wegglippen.

Bouy wilde ze ook met kunstgrepen behouden toen het al te laat was. .. Joodse zuinigheid wat onder Overmars weer zijn herintrede maakt. .. Generatie 1995 die alles won liep toen ook massaal gratis weg. .. oeps foutje. .. te laat met de contractjes. ...

Overmars bakt er geen klote van en geloof me dat ik fan van hem WAS! En erg blij was met zijn komst. .. Maar heb me vergist.

Overmars zijn positie zal binnen nu en een jaar helaas onhoudbaar zijn.

Hij is niet geschikt vrees ik. Ik laat me graag het tegendeel bewezen krijgen hoor. Ik heb geen anti gevoel richting hem. Maar vind hem gewoon falen en zijn falen wordt tot nu toe intern met de mantel der liefde bedekt.

Maar dat kan niet veel langer zo doorgaan. ...

Falend aankoopbeleid.
Falend verkoopbeleid
Falende begeleiding van de topjeugd! !!!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 07 september 2014 - 07:50   quote  deeplink  
Contracten zijn al jaren een probleem zie Erikssen 12 miljoen..
Daarvoor zijn er ook velen de deur uitgelopen voor een habbekrats.
Bij 2 jaar contract evalueren en met 2 jaar opwaarderen lijkt me verstandig.
Moet je dat wel doen voordat er concrete intresse ontstaat anders zijn ze vaak ook niet meer te houden.
Maar ja het blijft een lastig verhaal de speler moet ook wel willen
hjf
 hjf - zondag 07 september 2014 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 september 2014 - 20:50 schreef Eide het volgende:

Vraag Eide. Mogen jongens van 16 jaar in Nederland al een prof contract sluiten? Bij mijn weten kan er alleen maar sprake zijn van een jeugdcontract. En er zullen wel weer verschillen zijn wat in het buitenland geoorloofd is (heel veel) en in Nederland (willen altijd het braafste jongetje van de EU klas zijn).
hjf
 hjf - zondag 07 september 2014 - 08:49   quote  deeplink  
De spelers worden vaak helemaal gek gemaakt door hun zgn. voetbalmakelaars. Als je ziet hoeveel euro's die Portugees (Jorge), die de top van de wereld onder contract (o.a. Ronaldo) heeft staan, in een no-time heeft binnengehaald. Dat is niet normaal meer. En wij maar denken dat we de supertalenten kunnen behouden. Ik maak mij nu al zorgen als Ricardo Kishna in de CL geweldige wedstrijden gaat spelen. Hij heeft Maxi Graaiola als makelaar. Dan weten we al genoeg. In de onderhandelingen over zijn contractverlenging heeft Mark Overmars uitstekend werk geleverd. Dat mag ook wel gezegd worden. Graaiola had absurde eisen en Mark heeft voet bij stuk gehouden door zijn voorstel te handhaven. Gevolg Kishna heeft Graaiola teruggefloten en is met zijn vader alsnog tot overeenstemming gekomen om zijn contract te verlengen. Ik ben het met Hummel eens, dat bij een contract van 2 jaar Mark in actie moet komen het contract te verlengen. Ik zou nog een stap verder gaan door bij een contract een optie op te nemen van 2 jaar. Ajax kan dan alle kanten op. Optie lichten en dus verlengen. Of verkopen.
riveco
 riveco - zondag 07 september 2014 - 09:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 september 2014 - 00:28 schreef Stanley het volgende:
Dat het niveau van de Engelse jeugd opleidingen beroerd is, is volgens mij geen reden om de second best bij clubs als Ajax te kopen. Hier geloof ik echt niet in! Overigens is Bazoer geen B Junior.

Aldeweireld en Vertonghen hebben zich uiteindelijk aardig ontwikkeld maar waren verre van Europese toptalenten! !!! Komopzeg! Grote twijfel over Jantje en zelfs verhuurt aan RKC. ...

Bouy wilde ze ook met kunstgrepen behouden toen het al te laat was. .. Joodse zuinigheid wat onder Overmars weer zijn herintrede maakt. .. Generatie 1995 die alles won liep toen ook massaal gratis weg. .. oeps foutje. .. te laat met de contractjes. ...

Overmars bakt er geen klote van en geloof me dat ik fan van hem WAS! En erg blij was met zijn komst. .. Maar heb me vergist.

Hij is niet geschikt vrees ik. Ik laat me graag het tegendeel bewezen krijgen hoor. Ik heb geen anti gevoel richting hem. Maar vind hem gewoon falen en zijn falen wordt tot nu toe intern met de mantel der liefde bedekt.

Falend aankoopbeleid.
Falend verkoopbeleid
Stanly, Eide heeft wel gelijk wat er nu weggekocht wordt is niet de absolute top.
Over de spelers op de toekomst worden rapporten bij gehouden en wordt gemeten hoe hij zich ontwikkeld. Na een vergadering met trainers ( die ze iedere dag aan het werk zien ) zoals Jonk en alle anderen wordt er met Overmars overleg gepleegd wie in aanmerking komt voor een contract. Dus Overmars daar op af te rekenen is niet eerlijk en het is een feit dat je niet iedere jeugd speler op z'n 15e een contract kunt geven.
Eide
 Eide - zondag 07 september 2014 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 september 2014 - 08:31 schreef hjf het volgende:

[..]

Vraag Eide. Mogen jongens van 16 jaar in Nederland al een prof contract sluiten? Bij mijn weten kan er alleen maar sprake zijn van een jeugdcontract. En er zullen wel weer verschillen zijn wat in het buitenland geoorloofd is (heel veel) en in Nederland (willen altijd het braafste jongetje van de EU klas zijn).
Ja, natuurlijk mag dat. Je mag in Nederland vanaf 13 jaar al betaalde werkzaamheden verrichten (zeer beperkte uren). Vanaf 16 jaar mag je feitelijk volttijd werken hoewel je nog leerplichtig bent. Nederland is daar vrij makkelijk in.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 07 september 2014 - 12:34   quote  deeplink  
Hey Eide.....dit is kansloos voor mij, op welk vlak kan ik je wel omver lullen ;-)
Eide
 Eide - zondag 07 september 2014 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 september 2014 - 12:34 schreef Nenam_tiL het volgende:
Hey Eide.....dit is kansloos voor mij, op welk vlak kan ik je wel omver lullen ;-)
Bier, dat gaat je absoluut lukken :D
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 07 september 2014 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 september 2014 - 13:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Bier, dat gaat je absoluut lukken :D
Hahahahaha.....proost gap
remco k
 remco k - zondag 07 september 2014 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 september 2014 - 16:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Je moet een lijst van spelers geven.
Op die lijst staat namen van spelers die op te jonge leeftijd naar een te grote club zijn gegaan.
Vervolgens vraag je of je tussen deze spelers graag wil tussen zitten.

Bouy die naar Juve vertrok bijvoorbeeld?
Of Rekik naar City?
Of Bruma naar Chelsea?
en vervolgens verteld jouw vader, dat zijn 25k per jaar baan niet genoeg is om zijn sport te kunnen blijven betalen. Maar dat de 200k baan in Madrid er wel voor kan zorgen..

Of een zaakwaarnemer die zegt.. LEuk hoor hier bij Ajax, maar stel dat je volgend jaar een been breekt heb je bij Madrid toch rap 200k verdiend.. Stel je voor dat je de top niet haalt, dan heb je dat vast binnen..
remco k
 remco k - zondag 07 september 2014 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 september 2014 - 21:19 schreef Stanley het volgende:

[..]

Die gaan inderdaad niet voor de middelmaat. Maar een misschien willen die grote talenten wel niet weg. En nemen ze de grootste talenten daarna..
remco k
 remco k - zondag 07 september 2014 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 september 2014 - 00:28 schreef Stanley het volgende:

Falend aankoopbeleid.
Falend verkoopbeleid
De opleidingen in Engeland staan absoluut niet bekend als goed, ook komt daar maar zelden een buitenlands talent door die het eerste haalt..

Ik denk de scouting bij die clubs in de jeugd gewoon niet goed is en daardoor vaak bij de verkeerde spelers uitkomen.. Hoe verklaar je anders dat er zelden tot nooit een speler doorbreekt die in Engeland top wordt??
Stanley
 Stanley - zondag 07 september 2014 - 16:34   quote  deeplink  
Dus de laatste reactie in ogenschouw nemende zijn die spelers die op buitenlandse interesse ingaan meer met het financiële gedeelte van de sport bezig dan met het sportieve en dan is Ajax bij voorbaat al kansloos en is de keuze om te laten gaan een logische keuze van de club ...?
Eide
 Eide - zondag 07 september 2014 - 19:54   quote  deeplink  
Nou ja, het financiële aspect zal zeker meespelen. Aders is geen enkele passende uitleg te verzinnen. De voetballerij zit vol met jongens die een hele dikke boterham verdienen na een opleiding in bijvoorbeeld Nederland. De allerbeste Nederlandse voetballers hebben zonder uitzondering hun opleiding in Nederland genoten en Eredivisie gespeeld.

Met die kennis in het achterhoofd, en wetende dat jonge jongens vanuit de grote clubs vrijwel nooit slagen, zijn niet zo heel veel redenen denkbaar anders dan de financiële beweegreden waarom ze nu al verkassen.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 07 september 2014 - 20:25   quote  deeplink  
Om een lang verhaal kort te maken er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden
en ik denk dat ze pas na hun carrière kunnen bepalen of ze de juiste keuze gemaakt hebben.
Eide
 Eide - zondag 07 september 2014 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 september 2014 - 20:25 schreef Hummel10 het volgende:
en ik denk dat ze pas na hun carrière kunnen bepalen of ze de juiste keuze gemaakt hebben.
Words of wisdom, absoluut waar.
remco k
 remco k - zondag 07 september 2014 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 september 2014 - 20:25 schreef Hummel10 het volgende:
Dat klopt helemaal. Maar feit is wel dat ik niet 1 talent kan noemen dat voor zijn 17e uit Nederland is vertrokken, en uiteindelijk de echte top heeft bereikt.

Jij wel?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 07 september 2014 - 21:23   quote  deeplink  
Eddie van Halen heft het aardig ver geschopt.....;-)
hjf
 hjf - maandag 08 september 2014 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 september 2014 - 21:23 schreef Nenam_tiL het volgende:
Eddie van Halen heft het aardig ver geschopt.....;-)
Had ie ook niet een broer?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 september 2014 - 09:19   quote  deeplink  
YES!!!!!!!!!!!!! We hebben weer een nieuwe stok om de komende weken mee te slaan? Is was Marc, dus ook het TH, kut omdat we geen spelers haalden en nu is het TH en Marc kut omdat we spelers geen contracten hebben gegeven waardoor ze zomaar naar het buitenland gaan!! FOEI!!!!!

Het is nu eenmaal een gegeven dat spelers een vette worst worden voorgehouden door buitenlandse clubs. Ajax doet eenzelfde met spelers uit de Scandinavische landen! Dat je dus af en toe ook een speler verliest is niet meer dan normaal. Overigens is dit voornamelijk de schuld van de UEFA die de prachtige Youth League in het leven heeft geroepen (overigens ook iets waar Ajax achter stond). Hierdoor vallen spelers nog meer op als ze onderling een wedstrijd spelen en scouts zijn bij die variant van de Champions League meestal in grote getalen aanwezig om nieuwe spelers te scouten die met hun talent potentie hebben een topspeler te worden? Je mag je afvragen of deze spelers er verstandig aan doen om de overstap te maken, maar dat kunnen ze zelf het beste beantwoorden! En tja............... dat weten we pas over een jaar of 5/6
Hummel10
 Hummel10 - maandag 08 september 2014 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 september 2014 - 21:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal. Maar feit is wel dat ik niet 1 talent kan noemen dat voor zijn 17e uit Nederland is vertrokken, en uiteindelijk de echte top heeft bereikt.

Jij wel?
Niet heel veel nee maar er zijn er genoeg die meer geld dan mij op de bank hebben staan..
Sportief maken ze misschien niet altijd de beste keuze maar financieel komen ze er vaak nog wel aardig uit.
Zie Drenthe toch vrij beperkte voetballer iedereen zegt wel te vroeg weggegaan maar wat als
hij na 3 jaar Feyenoord geen stappen had gemaakt?
Dan kwam hij niet meer bij Everton en had hij een stuk minder verdiend dan nu.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 september 2014 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 september 2014 - 09:30 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Niet heel veel nee maar er zijn er genoeg die meer geld dan mij op de bank hebben staan..
Sportief maken ze misschien niet altijd de beste keuze maar financieel komen ze er vaak nog wel aardig uit.
Zie Drenthe toch vrij beperkte voetballer iedereen zegt wel te vroeg weggegaan maar wat als
hij na 3 jaar Feyenoord geen stappen had gemaakt?
Dan kwam hij niet meer bij Everton en had hij een stuk minder verdiend dan nu.
Het gaat niet alleen om de spelers zelf! De ouders krijgen meestal ook een aanbod die te moeilijk is om te weigeren. Vaak bij de club zelf of bij een bevriende sponsor van de club!
Hummel10
 Hummel10 - maandag 08 september 2014 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 september 2014 - 09:19 schreef Ajax Warrior het volgende:
YES!!!!!!!!!!!!! We hebben weer een nieuwe stok om de komende weken mee te slaan? Is was Marc, dus ook het TH, kut omdat we geen spelers haalden en nu is het TH en Marc kut omdat we spelers geen contracten hebben gegeven waardoor ze zomaar naar het buitenland gaan!! FOEI!!!!!

Het is nu eenmaal een gegeven dat spelers een vette worst worden voorgehouden door buitenlandse clubs. Ajax doet eenzelfde met spelers uit de Scandinavische landen! Dat je dus af en toe ook een speler verliest is niet meer dan normaal. Overigens is dit voornamelijk de schuld van de UEFA die de prachtige Youth League in het leven heeft geroepen (overigens ook iets waar Ajax achter stond). Hierdoor vallen spelers nog meer op als ze onderling een wedstrijd spelen en scouts zijn bij die variant van de Champions League meestal in grote getalen aanwezig om nieuwe spelers te scouten die met hun talent potentie hebben een topspeler te worden? Je mag je afvragen of deze spelers er verstandig aan doen om de overstap te maken, maar dat kunnen ze zelf het beste beantwoorden! En tja............... dat weten we pas over een jaar of 5/6
Inderdaad waar en aangezien we financieel minder aantrekkelijk zijn dan de meeste andere clubs die meedoen
mag je komende jaren verwachten dat we er nog wel een aantal kwijtraken. Is ook helaas niet anders
maar nu al worden de echte grote talenten eerder gecontracteerd dus best.
Stanley
 Stanley - maandag 08 september 2014 - 20:36   quote  deeplink  
Weet iemand waarom die Mink destijds van psv naar ajax wilde verhuizen?

is overigens nog maar 2 jaar geleden.

Zal vast niet vanwege de financiën zijn geweest maar ingegeven door een zo goed als mogelijke opleiding te genieten. ..

Of Ajax valt hem tegen of is hij/zijn ouders het hoofd op hol gebracht door de zaakwaarnemer. ...

Ben benieuwd wie dat overigens is. ...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 september 2014 door Stanley --
Eide
 Eide - maandag 08 september 2014 - 21:06   quote  deeplink  
Mink Peeters gaf destijds aan dat zijn primaire beweegreden was dat hij in Nijmegen op school mocht blijven van Ajax. Ajax haalde hem dagelijk op en bracht hem weer thuis. PSV wilde dat deze jongen in de buurt van die club naar school zou gaan.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - dinsdag 09 september 2014 - 22:40   quote  deeplink  
Wat jeugd heeft de toekomst. Ja, denkelijk wel in het buitenland, omdat ze te vroeg naar het buitenland verkocht worden door clubs, omdat Nederlandse clubs het financieel niet breed hebben.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 09 september 2014 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 22:40 schreef nieuwe ajax het volgende:
Wat jeugd heeft de toekomst. Ja, denkelijk wel in het buitenland, omdat ze te vroeg naar het buitenland verkocht worden door clubs, omdat Nederlandse clubs het financieel niet breed hebben.
Doe je helemaal niets tegen en gebeurd overal
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - dinsdag 09 september 2014 - 22:48   quote  deeplink  
Is waar. Maar bij Ajax is het wel extreem, vind ik.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Hoe om te gaan met jeugd dat naar het buitenland wilt vertrekken?

0.0087010