BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Selectie ten opzichte van die van vorig seizoen.

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
netsurfer
 netsurfer - woensdag 10 september 2014 - 10:44   quote  deeplink  
Nu de stofwolken van de transferwindow zijn gewassen kunnen we de balans opmaken.

We zijn per saldo in ieder geval ruim 20 miljoen rijker (minder arm) geworden, dat is heel positief.

Maar is de selectie nou ook zoveel minder geworden?

Volgens mij valt het best mee. Ik denk zelfs dat de selectie in de breedte een stuk beter is geworden. Zeker op het middenveld is er meer concurrentie voor de 3 (?) plekken.

Voorin zijn we in de punt natuurlijk minder geworden na het vertrek van Pelle. Staat tegenover dat we er weer een talentvolle buitenspeler bij hebben.

We hebben nu een, op papier, betere keeper, ook positief.

Alleen in de verdediging is het een stuk minder geworden. Het vertrek van Indi is niet eens zo erg, speelde niet altijd. Van Beek is (nog) een stuk minder dan de Vrij en vooral zijn we door het vertrek van Janmaat (hoewel, na gisterenavond...) flink achteruit gegaan.

Roept u maar, wat is jullie gedachte hierover?
Barabas
 Barabas - woensdag 10 september 2014 - 11:56   quote  deeplink  
Verdediging is met Kongolo en Van Beek voorzien van 2 grote talenten. Met Wilkshere, Boulahrouz en Mathijssen hebben we ervaring om hun heen, dat vind ik niet slecht. Sommigen hier vinden Mathijssen over zijn top, maar ik denk dat hij het dit seizoen wéér prima gaat doen. En dat we een betere doelman hebben staat al vast.
JanM
 JanM - woensdag 10 september 2014 - 12:03   quote  deeplink  
Zie transfergeruchten topic:

quote:
Op maandag 01 september 2014 - 23:38 schreef JanM het volgende:
Even de balans opmaken dan maar:

- Hahn transfervrij gehaald i.p.v. Lamprou en voor de toekomst (mag nu ervaring opdoen bij Zwolle)

- Diverse jeugdspelers toegevoegd aan de selectie

- BMI -> Kongolo

- De Vrij -> Van Beek (+ Boulahrouz transfervrij gehaald, die ook RB kan spelen)

- Janmaat -> Wilkshire transfervrij gehaald

- Pèlle -> nieuwe spits is niet gelukt, maar Kazim gehuurd (+ optie tot koop) en Manu en Achahbar teruggehaald

- Te weinig keuze op de vleugels -> Bilal gehaald (ook voor de toekomst)

- Te weinig keuze op het middenveld en/of onvrede over Immers -> Toornstra gehaald

- Clasie nieuw, verbeterd contract i.p.v. verwachte verkoop

- Vormer -> El Ahmadi

- Mulder///HELD! -> Vermeer

In de breedte sterker, middenveld sterker, keeper sterker, verdediging iets zwakker, vleugels meer keuze, spitspositie de eventuele achilleshiel.

Al met al geen slecht resultaat en mede dankzij de ontsnapping tegen Luhansk heb ik ècht zin in het komende seizoen!
T.Montana
 T.Montana - woensdag 10 september 2014 - 13:17   quote  deeplink  
BMI > Kongolo:
Ik vind Kongolo, in potentie, beter als BMI. Ik ben nooit kapot geweest van Indi. Hij heeft ook een tijd de kans gehad op centraal en hem nooit gepakt.

De Vrij > Van Beek:
Kleine achteruitgang omdat Van Beek nog moet groeien. Maar De Vrij was vorig seizoen ook niet altijd zo goed.

Janmaat > Wilkshire:
Hetzelfde. Totaal geen achteruitgang. Misschien op verdedigend gebied een vooruitgang. Janmaat was in verdedigend opzicht vaak slecht. Rare fouten, zoals gisten. Ok nou is het makkelijk om dat te zeggen, want iedereen maakt wel eens zo'n fout. Maar hij was verdedigend gewoon niet sterk. Aanvallend was het ook niet altijd alles hoor. Hij kwam inderdaad vaak mee op, maar het had bijna nooit rendement. Voorzetten waren vaak slecht, en schoten op goal kwamen in de tweede ring. Dus alles bij elkaar is dit hetzelfde gebleven.

Breedte verdediging:
Beter. Boulharouz komt echt wel weer terug. En dan heb je toch nog iemand achter de hand met ervaring.

Mulder > Vermeer:
Nou ja hier is al veel over geschreven. Ik vind Vermeer een beter keeper.

Middenveld:
Het middenveld is veel sterker geworden in de breedte. Waar als vorig seizoen iemand uitviel, Vormer of Bakkal in de plaats kwamen. Heb je nu Toornstra en El Ahmadi.

Pelle > Te Vrede/Kazim:
Afwachten wat Kazim gaat brengen. Te Vrede is (nog) niet goed genoeg. Maar ik ben misschien wel blij dat er geen spits zoals Pelle is gekomen. Dan zijn de spelers veel sneller geneigd de lange bal te geven. Nu kan het positiespel erin komen.

Aanval:
Veel sterker als vorig seizoen in de breedte. Waar je vorig seizoen achter Boetius en Schaken, Verhoek en Goossens had. Heb je nu Basacikoglu en Manu.

Dus alles bij elkaar zijn we er alleen wat achter uit gegaan met de spits. Voor de rest vind ik het elftal eigenlijk beter geworden.
sportverteller
 sportverteller - woensdag 10 september 2014 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 september 2014 - 13:17 schreef T.Montana het volgende:

...........Dus alles bij elkaar zijn we er alleen wat achter uit gegaan met de spits. Voor de rest vind ik het elftal eigenlijk beter geworden.
Eens.
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - woensdag 10 september 2014 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 september 2014 - 13:17 schreef T.Montana het volgende:
BMI > Kongolo:
Ik vind Kongolo, in potentie, beter als BMI. Ik ben nooit kapot geweest van Indi. Hij heeft ook een tijd de kans gehad op centraal en hem nooit gepakt.

De Vrij > Van Beek:
Kleine achteruitgang omdat Van Beek nog moet groeien. Maar De Vrij was vorig seizoen ook niet altijd zo goed.

Janmaat > Wilkshire:
Hetzelfde. Totaal geen achteruitgang. Misschien op verdedigend gebied een vooruitgang. Janmaat was in verdedigend opzicht vaak slecht. Rare fouten, zoals gisten. Ok nou is het makkelijk om dat te zeggen, want iedereen maakt wel eens zo'n fout. Maar hij was verdedigend gewoon niet sterk. Aanvallend was het ook niet altijd alles hoor. Hij kwam inderdaad vaak mee op, maar het had bijna nooit rendement. Voorzetten waren vaak slecht, en schoten op goal kwamen in de tweede ring. Dus alles bij elkaar is dit hetzelfde gebleven.

Breedte verdediging:
Beter. Boulharouz komt echt wel weer terug. En dan heb je toch nog iemand achter de hand met ervaring.

Mulder > Vermeer:
Nou ja hier is al veel over geschreven. Ik vind Vermeer een beter keeper.

Middenveld:
Het middenveld is veel sterker geworden in de breedte. Waar als vorig seizoen iemand uitviel, Vormer of Bakkal in de plaats kwamen. Heb je nu Toornstra en El Ahmadi.

Pelle > Te Vrede/Kazim:
Afwachten wat Kazim gaat brengen. Te Vrede is (nog) niet goed genoeg. Maar ik ben misschien wel blij dat er geen spits zoals Pelle is gekomen. Dan zijn de spelers veel sneller geneigd de lange bal te geven. Nu kan het positiespel erin komen.

Aanval:
Veel sterker als vorig seizoen in de breedte. Waar je vorig seizoen achter Boetius en Schaken, Verhoek en Goossens had. Heb je nu Basacikoglu en Manu.

Dus alles bij elkaar zijn we er alleen wat achter uit gegaan met de spits. Voor de rest vind ik het elftal eigenlijk beter geworden.
Dat lijkt me een goeie analyse kerel. Ajax kunnen we pakken dit seizoen maar ik denk dat PSV dit jaar nog te sterk blijkt aan het eind van het seizoen. De beker winnen en voorronde CL wordt het haha. Dit wordt genieten.
salemi
 salemi - woensdag 10 september 2014 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 september 2014 - 13:17 schreef T.Montana het volgende:
BMI > Kongolo:
Ik vind Kongolo, in potentie, beter als BMI. Ik ben nooit kapot geweest van Indi. Hij heeft ook een tijd de kans gehad op centraal en hem nooit gepakt.

De Vrij > Van Beek:
Kleine achteruitgang omdat Van Beek nog moet groeien. Maar De Vrij was vorig seizoen ook niet altijd zo goed.

Janmaat > Wilkshire:
Hetzelfde. Totaal geen achteruitgang. Misschien op verdedigend gebied een vooruitgang. Janmaat was in verdedigend opzicht vaak slecht. Rare fouten, zoals gisten. Ok nou is het makkelijk om dat te zeggen, want iedereen maakt wel eens zo'n fout. Maar hij was verdedigend gewoon niet sterk. Aanvallend was het ook niet altijd alles hoor. Hij kwam inderdaad vaak mee op, maar het had bijna nooit rendement. Voorzetten waren vaak slecht, en schoten op goal kwamen in de tweede ring. Dus alles bij elkaar is dit hetzelfde gebleven.

Breedte verdediging:
Beter. Boulharouz komt echt wel weer terug. En dan heb je toch nog iemand achter de hand met ervaring.

Mulder > Vermeer:
Nou ja hier is al veel over geschreven. Ik vind Vermeer een beter keeper.

Middenveld:
Het middenveld is veel sterker geworden in de breedte. Waar als vorig seizoen iemand uitviel, Vormer of Bakkal in de plaats kwamen. Heb je nu Toornstra en El Ahmadi.

Pelle > Te Vrede/Kazim:
Afwachten wat Kazim gaat brengen. Te Vrede is (nog) niet goed genoeg. Maar ik ben misschien wel blij dat er geen spits zoals Pelle is gekomen. Dan zijn de spelers veel sneller geneigd de lange bal te geven. Nu kan het positiespel erin komen.

Aanval:
Veel sterker als vorig seizoen in de breedte. Waar je vorig seizoen achter Boetius en Schaken, Verhoek en Goossens had. Heb je nu Basacikoglu en Manu.

Dus alles bij elkaar zijn we er alleen wat achter uit gegaan met de spits. Voor de rest vind ik het elftal eigenlijk beter geworden.
Goede analyse.
Als je het reeel kijkt is het vertrek van Pelle een bedreiging, maar kan ook een kans zijn.
We speelden vorig seizoen de lange bal op Pelle een ander systeem was er niet. Tegen goede tegenstanders of tegen 'kleine' tegenstanders die zich ingraven, was dat niet echt het meest effectieve wapen. Pelle heeft niet zoveel gescoord in de topwedstrijden. Feyenoord kon niet overschakelen naar een ander systeem, omdat Pelle domweg alle ballen op bleef eisen. Nu zonder Pelle moeten we gaan voetballen, en nog wel over de vleugels. We hebben daar gelukkig de spelers voor. Boetius, Manu, Schaken, Bilal. Als zij de balletjes maar voor blijven geven gaat te Vrede ze ook wel maken. Misschien niet zo briljant als Pelle, maar voorlopig staat hij er wel.
Een ander voordeel is het scorende vermogen van Toornstra. Jens gaat er bij Feyenoord in een heel seizoen gewoon 15 inleggen. In de verdediging hebben we gewoon goede alternatieven voor de spelers die weggegaan zijn. Ik zou alleen wel graag zien na ruim twee jaar Feyenoord, dat Joris Matthijsen nu eens de leider wordt in de verdediging.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 september 2014 - 14:56   quote  deeplink  
Zeker een goede analyse..
Ik zou ook graag zien dat Joris de leider zou worden in de verdediging maar heb daar strek mijn twijfels in. Dit is een van de spelers die mij dit seizoen het meest tegenvalt. Is absoluut geen zekerheid gebleken.
Barabas
 Barabas - woensdag 10 september 2014 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 september 2014 - 14:56 schreef RenatoBos het volgende:
Zeker een goede analyse..
Ik zou ook graag zien dat Joris de leider zou worden in de verdediging maar heb daar strek mijn twijfels in. Dit is een van de spelers die mij dit seizoen het meest tegenvalt. Is absoluut geen zekerheid gebleken.
Komt allemaal goed. Zijn laatste wedstrijden waren weer redelijk tot goed. Het feit dat er 3 verdedigers weg zijn die basisspelers waren heeft vast bijgedragen aan zijn optredens tegen Zorya Luhansk. Vorige jaren was hij altijd al een van de betere spelers; een beetje vertrouwen en krediet heeft hij wat mij betreft wel verdiend.
Barabas
 Barabas - woensdag 10 september 2014 - 16:45   quote  deeplink  
En ik verwacht eerlijk gezegd dat we rond de winterstop gelijk staan met die gloeilampen. 020 lijkt niet erg sterk dus het kan alle kanten op!
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 10 september 2014 - 16:47   quote  deeplink  
Veel beter dan een jaar geleden, zeker 99% beter !!!
netsurfer
 netsurfer - woensdag 10 september 2014 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 september 2014 - 13:17 schreef T.Montana het volgende:

Dus alles bij elkaar zijn we er alleen wat achter uit gegaan met de spits. Voor de rest vind ik het elftal eigenlijk beter geworden.
En dan ook nog 20 miljoen overgehouden. Kun je toch niet zeggen dat Van Geel het slecht gedaan heeft.
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 10 september 2014 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 september 2014 - 10:44 schreef netsurfer het volgende:
Nu de stofwolken van de transferwindow zijn gewassen kunnen we de balans opmaken.

We zijn per saldo in ieder geval ruim 20 miljoen rijker (minder arm) geworden, dat is heel positief.

Maar is de selectie nou ook zoveel minder geworden?

Volgens mij valt het best mee. Ik denk zelfs dat de selectie in de breedte een stuk beter is geworden. Zeker op het middenveld is er meer concurrentie voor de 3 (?) plekken.

Voorin zijn we in de punt natuurlijk minder geworden na het vertrek van Pelle. Staat tegenover dat we er weer een talentvolle buitenspeler bij hebben.

We hebben nu een, op papier, betere keeper, ook positief.

Alleen in de verdediging is het een stuk minder geworden. Het vertrek van Indi is niet eens zo erg, speelde niet altijd. Van Beek is (nog) een stuk minder dan de Vrij en vooral zijn we door het vertrek van Janmaat (hoewel, na gisterenavond...) flink achteruit gegaan.

Roept u maar, wat is jullie gedachte hierover?
Ik vond men tegen Fc Twente goed spelen , ook met de huidige verdediging ( dus incl. Erwin Mulder ). Dus ik ben zeker optimistisch gestemd betreft de selectie! Het enige wat ik jammer vond is dat er geen nieuwe spits er bij is gekomen ...
Maar op het middenveld en voor is er een goeie mix denk ik. Verdedigend denk ik niet dat we veel zwakker zijn geworden, integendeel: Veel sterker zelfs, ik heb altijd geroepen dat de keeper van invloed is op het elftal . Zeker de verdediging, dus met Kenneth Vermeer denk ik dat de verdediging met 'sprongen' vooruit gaat !!!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 september 2014 - 17:17   quote  deeplink  
We zullen het gaan zien, ik hoop het..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 september 2014 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 september 2014 - 16:43 schreef Barabas het volgende:

[..]

Komt allemaal goed. Zijn laatste wedstrijden waren weer redelijk tot goed. Het feit dat er 3 verdedigers weg zijn die basisspelers waren heeft vast bijgedragen aan zijn optredens tegen Zorya Luhansk. Vorige jaren was hij altijd al een van de betere spelers; een beetje vertrouwen en krediet heeft hij wat mij betreft wel verdiend.
Tegen Twente was ie weer beter, misschien omdat het hele elftal beter draaide. Tweede helft van afgelopen seizoen was het ook een nuttige kracht. Hoop dat ie die vorm weer terug vind..
Barabas
 Barabas - woensdag 10 september 2014 - 17:36   quote  deeplink  
Coolsingel jonguh!!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 september 2014 - 19:04   quote  deeplink  
Hoppaaaaaaaa KAMPIOENUHHHH..
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 10 september 2014 - 19:51   quote  deeplink  
Een zekere, mondige doelman is 100% meer vertrouwen die een verdediging achter zich weet.
Daar worden jongens als van Beek en andere jonkies sneller beter van.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 september 2014 - 19:53   quote  deeplink  
Dat op zeker..
Ben ook heel benieuwd hoe de verdediging op deze keeper gaat reageren/of ze meer zelfvertrouwen gaan uitstralen..
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 10 september 2014 - 20:01   quote  deeplink  
Met El Ahmadi in de buurt (voor z'n verdediging) vind ik die verdediging niet eens echt zo zwakker.
van geil
 van geil - woensdag 10 september 2014 - 23:41   quote  deeplink  
De keeper . 100 procent beter.
De verdediging met EL! 25 procent minder verdedigend , opbouwend licht beter.
Het middenveld : mits HIJ afvalt en bovenstaande n verbetering en stabieler.
Aanvallend zal t voetballend n stuk minder zijn door de afwezigheid van pelle.
Qua scoren denk ik dat eea redelijk op peil blijft.
Psv heeft veruit de beste selectie,020 speelt helaas vaak slimmer en verder zijn er diverse teams die weinig voor ons onder doen.
Het Kuipvoordeel gaat ons punten opleveren maar in mijn ogen is er verzuimd om die kwaliteit te halen die nodig is voor n kampioenschap.
wat in mijn ogen wel had gekund voor geen dubbeltje meer aan uitgave.
anyway we gaan t zien, ik denk 4 de.
Nick4F
 Nick4F - donderdag 11 september 2014 - 11:04   quote  deeplink  
Goede analyse van T.montana. M.n. Luke Wilkshire bevalt mij heel goed. Fredje schijnt positiespel er goed in te kunnen slijpen, waarbij 3-4-3 zijn voorkeur(?) zou hebben. Met al dat voetballend vermogen op het middenveld, snap ik dat hij daar optimaal gebruik van wil maken. Dan zou ik achterin met Wilkshire, vBeek (Joris met Karim ervoor in het centrum is te langzaam) en Kongolo spelen. Karim voor intercepties en de opbouw kort ervoor, en op het middenveld zou ik kiezen voor Vilhena, Clasie en Toornstra (vind ik een betere voetballer en afmaker dan Lex). Voorin hebben we uitstekende buitenspelers en daar moeten er iedere wedstrijd gewoon 2 van worden opgesteld. Wordt het 4-3-3, dan zou ik op het middenveld starten met Jordi, Karim en Jens, met Tonny als stand in voor Jens. Lex valt wat mij betreft buiten de boot. Opbouwend is hij te beperkt om vanuit 10 (zijn beste positie i.m.o.) een linie terug te zakken. Hij zou wel ook een pinch hittersrol kunnen vervullen. Jordi zou ik altijd samen met Karim gebruiken. Ik weet zeker dat Jordi dan heel grote stappen gaat maken, omdat hij dan ook vrijer is om meer naar voren te spelen als die mogelijkheden er zijn. Met Vermeer krijgt de achterhoede eindelijk een keeper achter zich die veel meer ballen gaat pakken dan Erwin; daar zullen die jongens van gaan profiteren. - meer rust in de tent. Heb er weer helemaal zin an! En dan ook nog eens al die bonuswedstrijden!!
Barabas
 Barabas - donderdag 11 september 2014 - 11:22   quote  deeplink  
Gewoon 4-4-2 met Manu en Kazim/Te Vrede als aanvalsduo.

Wilkshere, Mathijssen, Van Beek en Kongolo met Vermeer erachter.

Middenveld met Clasie, Trinidade de Vilhena, El Ahmadi en Toornstra.
JanM
 JanM - donderdag 11 september 2014 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 september 2014 - 11:22 schreef Barabas het volgende:
Gewoon 4-4-2 met Manu en Kazim/Te Vrede als aanvalsduo.

Wilkshere, Mathijssen, Van Beek en Kongolo met Vermeer erachter.

Middenveld met Clasie, Trinidade de Vilhena, El Ahmadi en Toornstra.
Tegen sterker(re) tegenstanders eens, maar tegen de mindere is dat onnodig en zonde voor onze buitenspelers Bilal, Boëtius, Manu (al zie ik die ook liever als spits) en Schaken!
Barabas
 Barabas - donderdag 11 september 2014 - 13:38   quote  deeplink  
Tegen de zwakkere broeders kun je er een verdediger uit halen en Boetius of Bilal brengen... Toch?
JanM
 JanM - donderdag 11 september 2014 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 september 2014 - 13:38 schreef Barabas het volgende:
Tegen de zwakkere broeders kun je er een verdediger uit halen en Boetius of Bilal brengen... Toch?
Wij zijn het eens!
Barabas
 Barabas - donderdag 11 september 2014 - 17:09   quote  deeplink  
Tmoet nie gekker worruh!!!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 12 september 2014 - 19:16   quote  deeplink  
Logisch dat Feyenoord gaat rouleren

john_de_wolf.jpg

John de Wolf vindt het logisch dat Feyenoord gaat rouleren op het middenveld.

Dat zegt de assistent-trainer van Sparta in FC Rijnmond. Jens Toornstra lijkt tegen Willem II nog op de bank te beginnen, Jordy Clasie krijgt rust. "Het is een beetje wennen voor Feyenoord dat ze een goede bank hebben. Er is nu concurrentie, dus in principe moet het niveau van het elftal omhoog gaan."

De defensie van Feyenoord is in de eerste fase van het seizoen het zorgenkindje. De Wolf ziet dat als oud-verdediger van de club ook. "Ik had persoonlijk gehoopt dat Khalid Boulahrouz wat fitter zou zijn. Een prima aankoop vanwege zijn ervaring en coaching, maar nu al een aantal weken geblesseerd.

Joris Mathijsen heeft zijn job vorig seizoen wel prima gedaan en Sven van Beek komt net kijken," vervolgt De Wolf. "Miquel Nelom is een net niet verdediger. Een mooie speler, maar in de duels niet meedogenloos genoeg. Ik had gedacht dat Terence Kongolo de vaste linksback zou worden. Op langere termijn ben ik daar wel zeker van."
Bron:Rijnmond
Barabas
 Barabas - vrijdag 12 september 2014 - 19:24   quote  deeplink  
Als John de Wolf iets logisch vind dan is dat een noviteit.

Steeds weer slaagt hij erin iets doms te zeggen.

Het is een beetje wennen....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5978
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Selectie ten opzichte van die van vorig seizoen.









0.0073349