|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 september 2014 - 20:21 schreef Bobby1972 het volgende:Vertel mij nu eens; wat het nut is om naar dit niveau het hele jaar te moeten kijken. Wat is dan de toegevoegde waarde van Overmars die geen geld uitgeeft? Dan zet je toch gewoon je televisie uit, dan hoef je niet te kijken! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Pardon? Milik met 2 goals en Zimling valt prima in. In weet niet wat jij denkt dat ik zei, maar een leesbrilletje is misschien een tip. Ik had het zuiver over de aankopen, niet het elftal.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 september 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
We zullen moeten accepteren dat dit het huidige niveau is! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Tuurlijk jongen, ik heb ergere elftallen gezien! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote: Ik hoop dat jij genoten hebt! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ach welnee. Kwalitatief is alleen Blind een verandering. Deze ploeg is veel beter dan dit, kan veel beter dan dit. We zien in zo'n 2e helft alleen het allerslechtste dat deze ploeg in zich heeft. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ik wel, 3 punten voor Ajax! Dat is toch het allerbelangrijkste???? |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Hoor het nog op FOX (geen idee of het waar is) dat volgens Marcje dit de beste selectie in jaren is ... dan ben je echt de grootste randdebiel in de voetbalwereld. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Yep....en opbokken met dat zaterdagavond voetbal...gewoon zondagmiddag 14.30 |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Eens ouwe, maar ook deze wedstrijd heeft de azijnzeikers weer uit de kast getrokken! We verloren 2 wedstrijden en het was kut en klote en nu winnen we (ok, de 2e helft was niet best) en is het weer niet goed!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overigens speelde Ajax een redelijke 1e helft (niet goed, wel redelijk). Wat we ons kunnen verwijten is dat het toen al niet 3 of 4-0 stond. Dan volgt er een dramatische 2e helft waar het billenknijpen wordt doordat de ploeg door een absolute ondergrens zakt. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Wat een zwakke vertoning, deze wedstrijd. 2-1. Man,man,man,man. Opgeteld had het zeker 6-0 moeten zijn, daar het nu 2-1 gebleven is. Ajax maakte het zichzelf heel erg moeilijk, daar ze tegen henzelf speelden.
Lekker met de gedachten, dat ze tegen Paris Saint Germain moeten en daarna tegen Feyenoord. Nee, Ajax speelde ver beneden peil. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 september 2014 - 20:23 schreef Eide het volgende:[..] Pardon? Milik met 2 goals en Zimling valt prima in. In weet niet wat jij denkt dat ik zei, maar een leesbrilletje is misschien een tip. Ik had het zuiver over de aankopen, niet het elftal. Heb ik op, anders zie ik geen moer. Mijn mening: kwalitatief uitermate teleurstellende selectie ... en dan moet je het van Milik en Zimling hebben? Dan vind ik en dat mag in dit land, dat Ajax gefaald heeft in de transferperiode. We hoeven het echt niet eens te zijn, maar dit is niet het soort voetbal waar ik graag naar kijk. Helaas mijn hele leven al behept met het Ajax- virus, dus kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om niet te kijken of de TV uit te zetten. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het lijkt wel routine te worden dat Ajax structureel de 2e helft zoveel terugvalt! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat is al een heel ander verhaal dan met bier smijten.
En ik vond, als gezegd, de eerste helft niet slecht. Daar kan je jezelf alleen verwijten dat er niet meer wordt gescoord. De tweede helft was dramatisch, zal iedereen met elkaar eens zijn.
Ik denk alleen niet dat dat noodzakelijk een structureel gemis aan kwaliteit is (op Eredivisie niveau). Het vertrek van Blind is een anderlating maar Zimling viel vrij redelijk in en oogde stabiel. Van Klaassen en Serero weten we dat ze veel beter kunnen, zie de wedstrijden tegen Milaan en Barca thuis van afgelopen seizoen om een indruk te krijgen van wat ze kunnen. Schone speelde een prima eerste helft net als El Ghazi. Van Rhijn deed het prima.
Eigenlijk is mijn grootste zorg het koppel Veltman/Moisander. Ik heb geen goed gevoel bij die twee tot nu toe. Zowel verdedigend als opbouwens zwak tot nu toe dit seizoen, structureel en elke wedstrijd.
En wat natuurlijk zorgwekkend is dat de ploeg ALWEER niet in vorm is tijdens de seizoensstart. Dat lijkt toch een structureel probleem te zijn bij Frank de Boer.... elk seizoen hetzelfde, alsof er te hard en te fysiek wordt getraint en de voetbaltechnische dingen er achteraan hobbelen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 september 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Rotjuknor staat 0-2 achter. Wordt het toch nog een leuke zaterdag! Gelukkig maar!! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Ze winnen evengoed helaas....wel lekker voor Vermeer btw... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Wat een mooi weekend zo!!! Pisboeren en de kakkerlakken hebben verloren!!! Lekker voor Verrader!! Het is hem van harte gegund vanuit Amsterdam!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
We staan nu op de gedeelde dertiende plek met minste doelpunten tegen. Dat zegt ook wel wat.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Pff vandaag weer genoten vooral van Sorero, Andersen en Duarte |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Wat een verschrikkelijke onzin verkoop je kerel.. We hebben dit seizoen ook al hele goede wedstrijden gespeeld, en daarin was hete cht niet zo dat Blind iedere keer de beste was.. Tegen AZ waren we gewoon erg goed, net als tegen PSV, alleen verloren we die..
Aanvallend is het spel gewoon erg leuk om naar te kijken en veel gevaarlijker dan afgelopen seizoen. Zelfs deze wedstrijd..
Verdedigend houd het niet over, maar dat kan een stuk beter aangezien het dezelfde verdediging is als afgelopen jaar.. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 september 2014 - 23:40 schreef remco k het volgende:[..] Wat een verschrikkelijke onzin verkoop je kerel.. We hebben dit seizoen ook al hele goede wedstrijden gespeeld, en daarin was hete cht niet zo dat Blind iedere keer de beste was.. Tegen AZ waren we gewoon erg goed, net als tegen PSV, alleen verloren we die.. Aanvallend is het spel gewoon erg leuk om naar te kijken en veel gevaarlijker dan afgelopen seizoen. Zelfs deze wedstrijd.. Verdedigend houd het niet over, maar dat kan een stuk beter aangezien het dezelfde verdediging is als afgelopen jaar.. Perfect verwoord. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Sommige mensen zeiken simpelweg om het zeiken zelf..
Natuurlijk was dit niet de beste wedstrijd van het seizoen, maar dat lijkt me vrij logisch naar de flinke decepties van de afgelopen weken bij zowel Ajax als het NL elftal...
Dan moet je enkel en alleen maar zorgen dat je deze wedstrijd wint, en dat hebben ze gedaan..
En weet je wat het leuke is, we winnen deze pot op 5 minuten na relatief eenvoudig, maar er kan nog zo veel beter binnen de huidige selectie, en als de Boer dat met staf en spelers voor elkaar krijgt, gaan we echt leuke tijden tegemoet.. Potentie zat.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 september 2014 - 23:49 schreef remco k het volgende:[..] Sommige mensen zeiken simpelweg om het zeiken zelf.. Natuurlijk was dit niet de beste wedstrijd van het seizoen, maar dat lijkt me vrij logisch naar de flinke decepties van de afgelopen weken bij zowel Ajax als het NL elftal... Dan moet je enkel en alleen maar zorgen dat je deze wedstrijd wint, en dat hebben ze gedaan.. En weet je wat het leuke is, we winnen deze pot op 5 minuten na relatief eenvoudig, maar er kan nog zo veel beter binnen de huidige selectie, en als de Boer dat met staf en spelers voor elkaar krijgt, gaan we echt leuke tijden tegemoet.. Potentie zat.. Sommigen eten gewoon teveel citroenen Remco!! |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Ik zie ook genoeg positieve dingen en het spel is toch echt wel verbeterd tenminste de intentie is daar alleen moet het nog allemaal zn weg vinden! Dat tikje breed of naar de keeper heb ik vandaag niet zo vaak gezien in tegenstelling tot vorig seizoen. We moeten het even tijd geven maar in het centrum jongens dat zijn 2 dwergen en 2 backs die verdedigend kwetsbaar zijn! Moisander omg stond lucht te dekken bij de goal slechtttt!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het voordeel wat Ajax opnieuw heeft is dat de rest ook genoeg punten laat liggen. Dat maakt het opnieuw een spannende en leuke competitie. Waarbij gemiddeld het niveau misschien wel verder daalt, en dat is voor het Nederlands natuurlijk nooit goed. Ik verwacht niet op hele korte termijn snel verbetering bij Ajax. Los van vorig jaar, was Ajax vaak in het begin ook niet overtuigend.
Los van het feit dat je nieuwe spelers hebt en in kwaliteit hebt ingeleverd. Blijft het teleurstellend hoe vaak en snel Ajax terugzakt naarmate de wedstrijd vordert. Waarom de Ajacieden mentaal niet sterk genoeg zijn is voor mij een raadsel. Vaak hebben andere ploegen niks te verliezen en moeten ze het hebben van hun inzet. Juist dit is het grootste gevaar waar Ajax al sinds lange tijd mee worstelt! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote: Wanneer Ajax wint op zaterdag en de boeren en kakkies verliezen, lijkt het mij geen straf om op zaterdag te spelen! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Is het verlies van Daley Blind dan een dusdanige aderlating dat deze groep er slechter voor staat als de groep begin vorig seizoen? Toen speelde Blind trouwens nog linksback. En Siem de Jong speelde afgelopen seizoen nauwelijks.
In die context snap ik het commentaar van Overmars ook wel toen hij zei dat deze selectie er beter op staat dan de selectie begin vorig seizoen. Fischer geblesseerd maar El Ghazi doet het uitstekend en met Kishna hebben we nog een hele goede jongen rondlopen. Klaassen is gegroeid, Van Rhijn is beter dan afgelopen seizoen. De spitspositie is beter bezet (maar misschien niet sterker geworden). Schone is enorm gegroeid.
Maar wat jou, mij en iedereen stoort is dat de selectie alweer slecht aan de competitie begint. Net als de voorgaande seizoenen, elke keer weer die achterstand door hele slechte wedstrijden, hoewel ik ze zelden zo slecht heb gezien als Groningen en de 2e helft van Heracles. Maar als dit elftal de wind in de zeilen krijgt denk ik dat ze in de breedte misschien wel beter zijn als de selectie van vorig seizoen op hetzelfde momenteel, minus de absolute individuele klasse van Daley Blind. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Jammer is dat we geen nieuwe aanvallende impulsen hebben op het middenveld...Klaassen en Serero komen te kort vindt ze ook niet gegroeid, ook in de verdediging zijn we niet sterker geworden...met name Moisander en Boilesen komen te kort....europees gezien zijn we echt niet sterker geworden...Overmars lult uit zijn nek dat we sterker zijn geworden...heb nergens iets gelezen dat de Boer dat ook vindt..... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik kan me ook best vinden in wat jij zegt Jack, behalve dat ik Klaassen zeker wel sterker vind geworden en dat ik het commentaar van Overmars wel begrijp (waarmee ik niet wil zeggen dat ik het helemaal met hem eens ben).
Boilesen valt mij enorm tegen tot nu toe. Zo enorm dat ik het eigenlijk wel wil zien met Viergever en Zimling en dat Boilesen mag gaan zitten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik was gister blij verast met zimling. Ik denk ook dat als Boilessen zo blijft spelen viergever inderdaad de back gaat worden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik ook. Ik heb met name geprobeerd te letten op wat hij zonder bal deed en vond dat hij zowel in balbezit als bij balverlies goed de ruimtes zag en slim gepositioneerd stond. Opvallend ook hoe hij zich vanaf minuut 1 actief roerde in de coaching en en opbouw.
Het is natuurlijk veel te vroeg om te beoordelen of hij goed genoeg is maar hij maakte op mij een positieve indruk. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 14 september 2014 - 09:39 schreef remco k het volgende:Ik was gister blij verast met zimling. Ik denk ook dat als Boilessen zo blijft spelen viergever inderdaad de back gaat worden. Zo had De Boer gisteren direct moeten beginnen. Ik had het al gezegd. En wat betreft Zimling, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar de tekenen zijn er! Tis gelukkig een vooruit voetballende speler. Viel mij gisteren al meer op dat Ajax meer de bal naar voren speelde ipv continu naar achteren of naar de speler op 3 meter naast hem! De enigen die dat nog echt doen zijn de verdedigers. En juist deze groep maakte gisteren een erg onzekere indruk! Spelen ze de komende weken op de manier zoals ze gisteren speelden, dan gaan ze het achterin behoorlijk voor hun kiezen krijgen! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 14 september 2014 - 09:43 schreef Eide het volgende:Ik ook. Ik heb met name geprobeerd te letten op wat hij zonder bal deed en vond dat hij zowel in balbezit als bij balverlies goed de ruimtes zag en slim gepositioneerd stond. Opvallend ook hoe hij zich vanaf minuut 1 actief roerde in de coaching en en opbouw. Het is natuurlijk veel te vroeg om te beoordelen of hij goed genoeg is maar hij maakte op mij een positieve indruk. Dat is ook wat hij afgelopen week in een interview aangaf. Zijn opbouw is voornamelijk vooruit en hij is gehaald als ervaren speler.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 september 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Blind heeft het inzicht om mensen te vinden die vrij staan. Gisteren zag je goed hoe weinig structuur er ineens is wanneer hij er niet meer bij is. Dat is iets wat je in je hebt of niet. Wanneer Ajax nu niet beschikt over iemand die dat onderdeel in korte tijd zich eigen kan maken heb je zeker een beperking. Wat er niet is, is er niet en komt er waarschijnlijk ook niet! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 14 september 2014 - 12:10 schreef Bobby1972 het volgende:Blind heeft het inzicht om mensen te vinden die vrij staan. Gisteren zag je goed hoe weinig structuur er ineens is wanneer hij er niet meer bij is. Dat is iets wat je in je hebt of niet. Wanneer Ajax nu niet beschikt over iemand die dat onderdeel in korte tijd zich eigen kan maken heb je zeker een beperking. Wat er niet is, is er niet en komt er waarschijnlijk ook niet! Helemaal mee eens, maar dat is wel waar Ajax steeds weer tegen aan loopt. Toen Eriksen vertrok zeiden we hetzelfde en toen stond Blind op. Dus nu weer kijken wie dat dit seizoen kan. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik heb t idee dat Overmars zijn woorden zijn verdraaid. Hij heeft alleen gezegd dat Ajax niet minder sterke geworden is. Dat is wat anders dan wanneer je zegt: Ajax is er sterker op geworden. Zoek de artikelen maar eens op.
Ik hou mijn hart vast a.s. woensdag. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Verlos mij van Serrero.....ik had gisteren moeite om 90 minuten geconcentreerd te blijven, ik erger me kapot aan die gozer |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Klaassen heeft mogelijk een kuitblessure. Hij dacht eerst zelf aan kramp maar de pijn zit te hoog waardoor het ook een verrekking kan zijn. Als het een verrekking is zal Klaassen de wedstrijd tegen PSG missen.
Dan neig je naar Schone op het middenveld... en dan Andersen of Kishna op rechtsbuiten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 september 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 14 september 2014 - 20:28 schreef Eide het volgende:Klaassen heeft mogelijk een kuitblessure. Hij dacht eerst zelf aan kramp maar de pijn zit te hoog waardoor het ook een verrekking kan zijn. Als het een verrekking is zal Klaassen de wedstrijd tegen PSG missen. Dan neig je naar Schone op het middenveld... en dan Andersen of Kishna op rechtsbuiten. Dan zou ik toch kiezen voor Kishna, gaat in mijn optiek meer dreiging van uit dan Andersen.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 14 september 2014 - 12:16 schreef Nenam_tiL het volgende:Verlos mij van Serrero.....ik had gisteren moeite om 90 minuten geconcentreerd te blijven, ik erger me kapot aan die gozer Dan nog liever die andere kabouter Duarte... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Doe mij maar Andersen. Duarte kan mij niet bekoren, in Andersen zit meer potentie. |
|
|
|