|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
De Boer vindt Overmars-kritiek onterecht (Ajax Showtime)
|
|
|
remco k
|
|
|
Frank de Boer neemt het in een uitgebreid interview met Het Parool op voor Marc Overmars. De directeur voetbalzaken kreeg na de laatste transferperiode veel kritiek omdat hij Daley Blind verkocht en daar geen enkele directe versterking voor terughaalde.
'Ik vind de kritiek niet terecht, want we overleggen alles', stelt De Boer. 'Marc is 's ochtends rond negen uur op de club en dan bespreken we de lopende zaken. Als het over mogelijke transfers gaat, praten Hennie Spijkerman, Dennis Bergkamp, Wim Jonk en ik mee. Soms komt het tot een stemming en dan is het wel eens vier tegen één, of drie tegen twee. En dan nemen we een besluit volgens het democratische principe. Maar Marc is eindverantwoordelijk. Hij moet zaken uitonderhandelen.'
Dat gebeurde de afgelopen zomer met verschillende spelers, maar uiteindelijk kwamen alleen Niki Zimling en wat jonge talenten naar Amsterdam. Kolbeinn Sigthórsson, die toch op zeker zou vertrekken, bleef en tekende bij. 'Uiteindelijk moeten wij ervoor zorgen dat áls we iemand halen, en daarvoor flink investeren, dat diegene vijf keer beter is dan Sigthórsson. En daar is bij ons zo veel twijfel over. Er zijn verschillende opties voorbijgekomen en elke keer denk je: gaat die het verschil echt maken? Met Sigthórsson weten we wat we in huis hebben. Hij is gretig, fit en we hebben met Arek Milik en Richairo Zivkovic twee jonge jongens achter de hand.'
Ook achter het niet halen van Kamohelo Mokotjo staat De Boer nog steeds vierkant. 'We willen niet met vier spelers voor één positie komen te zitten. Toen Blind op de valreep naar Manchester ging, hebben we Niki Zimling gehuurd. Een ervaren jongen. En van Mokotjo had je nog maar moeten afwachten hoe hij zich houdt bij een club als Ajax. Vergeet niet: Mokotjo is bij Feyenoord niet geslaagd. Hoe vaak is niet gebleken dat spelers niet bestand waren tegen de druk om te móeten presteren bij een club als Ajax? Daar kan ik tientallen voorbeelden van geven, die de club bergen met geld hebben gekost.' |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En zo zit de vork dus in de steel voor alle Overmars hatersa hier.. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Ajax wacht op een gouden lichting en probeert die bij elkaar te houden voor langere periode. Pas als er 5 of 6 uitzonderlijke talenten tegelijk in het eerste staan te ballen kunnen ze dit uitvoeren.
Dit is het idee achter het oppotten en de strategie van de Toekomst.
Overmars, als je dit lukt ben je een geslepen wereldtopper! |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Hoezo zit de vork zo in de steel? Ook de Boer geeft hier gewoon aan dat het een geldkwestie is geweest dat er geen betere spelers kwamen. Dus de haters die Overmars hekelen dat hij geen geld wil uitgeven hebben gelijk! |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Dat lukt als hij bereid is voor die spelers (mochten die spelers er uberhaupt zijn) flink geld te geven zodat ze niet naar het buitenland hoeven. Ben benieuwd of dat zal gaan gebeuren... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 17:38 schreef Boudewijn het volgende:[..] Hoezo zit de vork zo in de steel? Ook de Boer geeft hier gewoon aan dat het een geldkwestie is geweest dat er geen betere spelers kwamen. Dus de haters die Overmars hekelen dat hij geen geld wil uitgeven hebben gelijk! Nou, geld vs kwaliteit. Die afweging moet kloppen. Dat is wel wat anders dan jij zegt. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Niet reageren op Boudewijn. Nu blijkt dat het TH van ajax vollededig achter elkaar staat, zoekt hij weer iets om te sarren uit jaloezie dat het bij zijn cluppie (feyenooit) niet zo lekker loopt..... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het is logisch dat hij hem nu dekt. Overmars staat onder druk, je bent collega en dan doe je dat. Omdat men weet dat dat de rust iets vergroot. Wanneer de Boer onder druk zou staan, zou Overmars hem ook dekken. De Boer gaf zijn ongenoegen duidelijk weer t.a.v. Vermeer. Dus zo open en duidelijk is de communicatie niet. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Haat zie ik toch wel als iets heel anders. We leven in een vrij land en iedereen mag zijn of haar eigen mening hebben. Ik heb niks tegen Overmars als mens. Ben het alleen niet eens met het gevoerde beleid. De komende tijd gaan we zien of dit beleid passend is en of Ajax dit zich kan permitteren. Wanneer dat niet zo is heeft dat altijd wel consequenties. We gaan het meemaken...... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Kolbeinn Sigthórsson, die toch op zeker zou vertrekken, bleef en tekende bij. 'Uiteindelijk moeten wij ervoor zorgen dat áls we iemand halen, en daarvoor flink investeren, dat diegene vijf keer beter is dan Sigthórsson. En daar is bij ons zo veel twijfel over. Er zijn verschillende opties voorbijgekomen en elke keer denk je: gaat die het verschil echt maken? Met Sigthórsson weten we wat we in huis hebben. Hij is gretig, fit en we hebben met Arek Milik en Richairo Zivkovic twee jonge jongens achter de hand.' "
Dit vind ik niet zo sterk verwoord. Want dat zou betekenen dat de Eto'O als 5 keer beter zie dan Sigthorsson. Zo groot zijn die verschillen nu ook weer niet. De reden dat Sigthorsson er nog is is enkel en alleen omdat hij niet verkocht kon worden. Anders zou het geldvernietiging zijn. Wanneer hij de komende tijd nog steeds niet presteert dan is de Boer verantwoordelijk. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Dik terecht, je vermogen hoort(deels) op het veld te staan. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote: Deels staat het vermogen ook op het veld, een goeie maand geleden kon je lezen dat de waarde van de Ajax selectie nog steeds het grootst is van Nederland. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Ajaxselectie gaat groen als gras de Champions League in.
Jong Ajax speelt geregeld op maandagavond. Als we de statistieken van de Champions League erop naslaan, zou 'Jong Ajax' ook zomaar dinsdag of woensdag in actie kunnen komen. De selectie van Ajax is groen als gras vergeleken met de andere CL-deelnemers en tegenstanders.
Het is natuurlijk geen nieuws dat de selectie van Ajax aan de jonge kant is. En dan is de gemiddelde leeftijd er in de laatste week voor het sluiten van de transfermarkt nog iets gerijpter op geworden. Diederik Boer is tegenwoordig de oudste Ajacied. Hij viert spoedig zijn 34ste verjaardag. Spelers met een beetje ervaring vertrekken stuk voor stuk naar het buitenland. In die zin is het een wonder dat Niklas Moisander en Lasse Schöne (beiden 28) tegen Paris Saint-Germain een Ajaxshirt dragen. Veel meer ervaring is er niet, al hebben Jasper Cillessen (25) en Joël Veltman (22) wel een WK achter de rug. Qua vlieguren houdt het allemaal niet over. Dat blijkt ook in dit interactieve klikding, dat NUsport in elkaar heeft geschroefd. Als we kijken naar alle 32 clubs die CL spelen, zijn er slechts drie selecties jonger dan die van Ajax. De gemiddelde leeftijd van de Ajaxselectie bedraagt 22,1 jaar. De spelers van FC Barcelona zijn gemiddeld 24,5 jaar, Paris Saint-Germain heeft 26,8 jaar te bieden en de selectie van Apoel Nicosia herbergt de meeste oude rotten: 26,9 jaar. Als we kijken naar het aantal CL-optredens van de huidige selectie scoort Ajax iets beter. Het staat 24ste van de 32 deelnemende clubs. Dat is best bijzonder, aangezien Ajax tot een select gezelschap hoort dat de laatste vijf seizoenen keer op keer van de partij was in het kampioenenbal. Grappig genoeg scoort Apoel ook op dit vlak beter, al heeft dit vooral te maken met het aantrekken van John Arne Riise. Barcelona en PSG zitten qua gespeelde wedstrijden allebei in de topzes. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: Onzin het vermogen staat op een bank en die bank trekt daar dikke rente van. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Dus de hele situatie qua lichting van 5 goede jeugdspelers ter gelijke tijd bij Ajax spelen zodat Ajax dan wel erg goed gaat voetballen, laat denkelijk dus nog wel een jaar of 4 op zich wachten. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Die garantie op succes met deze jeugdspelers heb je helaas nooit. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Nee, die afweging is wat Overmars heeft gedaan terwijl de zogenaamde Overmars 'haters' het daar mee oneens zijn neem ik aan?
Persoonlijk weet ik niet of het een goede of slechte keuze is geweest. Het lijkt er vooral op dat ze zoals JOOD al aangeeft volledig inzetten op de enorme talenten die eraan zitten te komen. Dat is riskant, maar in de Eredivisie niet onmogelijk omdat Ajax de afgelopen jaren vooral kampioen is geworden door het falen van de andere clubs. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Wie zijn eigenlijk die enorme talenten die eraan zitten te komen? Ik hou het niet zo bij maar heeft Ajax (Overmars/De Boer/vd Sar/Cruijff ofzo) concreet aangegeven aan welke huidige jeugdspelers ze dan denken? Of blijft het vaag? |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Dus is het een feit, dat Ajax dan nu nog 4 jaar alleen maar de eerste ronde van de CL speelt ????????????? |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 21:10 schreef nieuwe ajax het volgende:Dus is het een feit, dat Ajax dan nu nog 4 jaar alleen maar de eerste ronde van de CL speelt ????????????? Eerst nog maar eens directe plaatsing zeker stellen... En de loting mag ook wel weer een keer meezitten! |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 17:38 schreef Boudewijn het volgende:[..] Hoezo zit de vork zo in de steel? Ook de Boer geeft hier gewoon aan dat het een geldkwestie is geweest dat er geen betere spelers kwamen. Dus de haters die Overmars hekelen dat hij geen geld wil uitgeven hebben gelijk! Dat zegt de Boer helemaal niet, hij zegt dat als er flink geïnvesteerd wordt dat die speler dan echt beter moet zijn..
Overigens gaat het daar niet eens over, je pakt er weer eens iets uit waar jij mee denkt te kunnen slaan..
Het gaat erom dat de helf van de mensen denkt dat Overmars overal voor verantwoordelijk is, en even zelf bepaald wie er wel of niet gehaald wordt..
Zoals je kunt lezen uit de woorden van de Boer zelf klopt dat dus gewoon feitelijk niet en als men daar dus mensen voor wil ophangen, zal men de gehele TS inclusief het TH daar op moeten af rekenen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 18:28 schreef Bobby1972 het volgende:Haat zie ik toch wel als iets heel anders. We leven in een vrij land en iedereen mag zijn of haar eigen mening hebben. Ik heb niks tegen Overmars als mens. Ben het alleen niet eens met het gevoerde beleid. De komende tijd gaan we zien of dit beleid passend is en of Ajax dit zich kan permitteren. Wanneer dat niet zo is heeft dat altijd wel consequenties. We gaan het meemaken...... Onzin, hij geeft toch gewoon aan hoe er feitelijk dingen besloten worden, dat heeft niks te maken met iemand dekken, maar met transparant uitleggen hoe bepaalde zaken worden besloten bij Ajax..
Overigens iets dat iedereen ook gewoon had kunnen weten aangezien dat al meerdere malen is uitgelegd.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 18:34 schreef Bobby1972 het volgende:"Kolbeinn Sigthórsson, die toch op zeker zou vertrekken, bleef en tekende bij. 'Uiteindelijk moeten wij ervoor zorgen dat áls we iemand halen, en daarvoor flink investeren, dat diegene vijf keer beter is dan Sigthórsson. En daar is bij ons zo veel twijfel over. Er zijn verschillende opties voorbijgekomen en elke keer denk je: gaat die het verschil echt maken? Met Sigthórsson weten we wat we in huis hebben. Hij is gretig, fit en we hebben met Arek Milik en Richairo Zivkovic twee jonge jongens achter de hand.' " Dit vind ik niet zo sterk verwoord. Want dat zou betekenen dat de Eto'O als 5 keer beter zie dan Sigthorsson. Zo groot zijn die verschillen nu ook weer niet. De reden dat Sigthorsson er nog is is enkel en alleen omdat hij niet verkocht kon worden. Anders zou het geldvernietiging zijn. Wanneer hij de komende tijd nog steeds niet presteert dan is de Boer verantwoordelijk. Ik neem toch aan dat je toch wel iets in de juiste context kan lezen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 21:09 schreef Boudewijn het volgende:Wie zijn eigenlijk die enorme talenten die eraan zitten te komen? Ik hou het niet zo bij maar heeft Ajax (Overmars/De Boer/vd Sar/Cruijff ofzo) concreet aangegeven aan welke huidige jeugdspelers ze dan denken? Of blijft het vaag? Dat is volgens mij echt algemeen bekend hoor... Verdiep je er eens in zou ik zeggen, dat deo je ook in de negatieve sfeer, het zou je sieren als je dat ook eens aan de positieve kant zou proberen.. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Stel dat Ajax twee topspelers van 28 jaar zou halen ( ongeacht de positie ), dan merken we meteen bij Ajax dat Ajax veel beter en ook veel rustiger gaat spelen, dus ook minder blessures en stress oplevert bij de jonkies.
Het is wel degelijk van belang dat Ajax eens goed gaat investeren in minimaal twee topspelers. De jeugd, die komt er heus wel, daar waar Ajax zich geen zorgen om hoeft te maken. Het probleem blijft : Ajax durft niet. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het is heel simpel; we gaan de komende tijd meemaken of het huidige Ajax de juiste stappen heeft gezet. Resultaten geven het juiste beeld van het huidige beleid. Iedereen moet het gewoon over zich heen laten komen. Het komt zoals het komt.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 21:32 schreef Bobby1972 het volgende:Het is heel simpel; we gaan de komende tijd meemaken of het huidige Ajax de juiste stappen heeft gezet. Resultaten geven het juiste beeld van het huidige beleid. Iedereen moet het gewoon over zich heen laten komen. Het komt zoals het komt.... Ik vrees van wel Bobby, tis niet anders |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Daarom zijn we allen dan ook heel erg benieuwd met Ajax, hoe Ajax er echt ervoor staat. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Mocht het slecht uitpakken dan heeft het automatisch gevolgen. Alleen ben je dan wat ik al vaak heb aangegeven te laat.
Morgen is test 1.......je verwacht niks, kan het alleen maar meevallen! |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Meevallen en met 1-0 winnen is heel erg leuk voor iedereen. Maar 0-1 verliezen kan ook. Dat is niet leuk voor iedereen.
Ajax moet morgen dus heel erg op zijn hoede passen, vooral internationaal gezien. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 21:49 schreef Bobby1972 het volgende:Mocht het slecht uitpakken dan heeft het automatisch gevolgen. Alleen ben je dan wat ik al vaak heb aangegeven te laat. Morgen is test 1.......je verwacht niks, kan het alleen maar meevallen! Wat een verschrikkelijke onzin.. Waarom moet dat gevolgen hebben??? Na 1 mindere periode meteen weer een halve reorganisatie?? |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Welke 1 mindere periode ???? Ajax speelt al jaren niet bij de Europese top. Is logisch, als we naar de resultaten kijken. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 21:57 schreef remco k het volgende:[..] Wat een verschrikkelijke onzin.. Waarom moet dat gevolgen hebben??? Na 1 mindere periode meteen weer een halve reorganisatie?? Nee man....iedereen ontslagen en een fusie met Feijenoord....het shirt is er al ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Tering kerel, je leeft in het verleden man, open je ogen en kijk naar het heden en de toekomst..
Ajax heeft een geweldige periode achter de rug met 4 landstitels op rij..
Het succes van Ajax kan je niet ( meer) afmeten aan de succes in Europa.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Oja, dat kan ook ja.. Is Vermeer daarom vast die kant op?? |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 21:15 schreef remco k het volgende:Dat zegt de Boer helemaal niet, hij zegt dat als er flink geïnvesteerd wordt dat die speler dan echt beter moet zijn.. Ik heb zo het idee dat Eto'o wel valt in de categorie 'aantoonbaar en veel beter dan Kolbeinn Sigthórsson'. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat ze hem perse hadden moeten halen maar ik begrijp de tegenstanders wel dat als ze Eto'o meteen een flink salaris hadden geboden hij niet zo lang Ajax aan het lijntje gehouden. Ik weet niet wat hij bij Everton krijgt, maar tjah... Everton... Zo'n grote naam is het nou ook weer niet. Daarbij speelt Ajax Champions League, Everton Europa League.
quote: Zoals je kunt lezen uit de woorden van de Boer zelf klopt dat dus gewoon feitelijk niet en als men daar dus mensen voor wil ophangen, zal men de gehele TS inclusief het TH daar op moeten af rekenen..
Het feit is dat de Boer aangeeft dat Overmars eindverantwoordelijke is, en dat er vooraf wordt gestemd over welke spelers wel en niet. Hij zegt niet dat er bedragen aan gekoppeld worden dus dat lijkt me uiteindelijk iets wat Overmars bepaalt maar dat weten jij en ik dus niet. Feitelijk(!) gezien kun je dus niet zeggen dat de Overmars 'haters' het fout hebben. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik ben weg, geen zin meer in dom gelul.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 21:19 schreef remco k het volgende:[..] Dat is volgens mij echt algemeen bekend hoor... Verdiep je er eens in zou ik zeggen, dat deo je ook in de negatieve sfeer, het zou je sieren als je dat ook eens aan de positieve kant zou proberen.. Ik sta er best voor open, dus als jij (of iemand anders) mij kan vertellen wie het zijn dan hou ik het nieuws omtrent ze in de gaten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 22:02 schreef Boudewijn het volgende:[..] Ik heb zo het idee dat Eto'o wel valt in de categorie 'aantoonbaar en veel beter dan Kolbeinn Sigthórsson'. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat ze hem perse hadden moeten halen maar ik begrijp de tegenstanders wel dat als ze Eto'o meteen een flink salaris hadden geboden hij niet zo lang Ajax aan het lijntje gehouden. Ik weet niet wat hij bij Everton krijgt, maar tjah... Everton... Zo'n grote naam is het nou ook weer niet. Daarbij speelt Ajax Champions League, Everton Europa League. [..] Het feit is dat de Boer aangeeft dat Overmars eindverantwoordelijke is, en dat er vooraf wordt gestemd over welke spelers wel en niet. Hij zegt niet dat er bedragen aan gekoppeld worden dus dat lijkt me uiteindelijk iets wat Overmars bepaalt maar dat weten jij en ik dus niet. Feitelijk(!) gezien kun je dus niet zeggen dat de Overmars 'haters' het fout hebben. Ze bepalen samen wie er gehaald wordt, en Overmars moet dat uitonderhandelen..
Dus zeggen dat Overmars een kniepert is, en hij de reden is dat er niks uitgegeven wordt, en roepen dat ie daarom ook maar moet oprotten blijkt op helemaal niks gebaseerd..
Maar goed, dat is wel vaker zo met al die kut supporters hiero.. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ajax wint morgen, met 1-0. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik word er ook een beetje gallisch van.... |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Julie moeten je niet zo uit de tent laten lokken door Boudewijn. Die heb ik echt nog nooit op iets positiefs kunnen betrappen als het om ajax gaat. Alleen als zijn "gouden pik" van Gaal ter sprake komt. Dan krijgt ie gelijk een stijve ;-) |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 22:15 schreef Ronald 1960 het volgende:Julie moeten je niet zo uit de tent laten lokken door Boudewijn. Die heb ik echt nog nooit op iets positiefs kunnen betrappen als het om ajax gaat. Alleen als zijn "gouden pik" van Gaal ter sprake komt. Dan krijgt ie gelijk een stijve ;-) Als ze goed spelen zeg ik dat. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Schei toch uit man. Zelfs dan probeer jij nog iets te zoeken waar je over kan zeiken.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Een echte Ajacied ben je niet...een van Galist wel |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
gaat het voor de rest goed hier ? Hahahahahahaha.... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik heb het niet over personen of een reorganisatie. Wanneer Ajax beneden de verwachtingen presteert zal dat leiden tot een ander beleid dan wat nu wordt gehanteerd. Verkoop en aankoop nieuwe spelers is dan een mogelijkheid. Andere mensen in de staf idem. Daar kun je nu niks over zeggen. Ik noem het altijd; aanpassen aan de situatie. Zover is het nog lang niet. Omdat ik het ook niet voor onmogelijk houdt dat de Boer het huidige Ajax weer naar een acceptabel niveau weet te krijgen. Wanneer Ajax voortdurend dit spel blijft spelen houdt het voor de Boer straks wel een keer op. Omdat de uitdaging minder zal worden. |
|
|
|