|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
De Boer vindt Overmars-kritiek onterecht (Ajax Showtime)
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Maar goed, dat is wel vaker zo met al die kut supporters hiero.."
Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn, maar respect voor een ieder is wel op zijn plaats. Ik heb me onlangs ook een keer laten gaan. Dat had niet gemoeten.
Kritisch zijn is niks mis mee, zolang het netjes blijft. Maar het gaat te ver om bepaalde mensen hier kut supporters te gaan noemen.
Uiteindelijk zijn we allemaal Ajacied en hebben we het beste met de club voor. Dat staat los van het feit dat iedereen een verschillende mening erop na houdt!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 september 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 22:31 schreef Bobby1972 het volgende:Ik heb het niet over personen of een reorganisatie. Wanneer Ajax beneden de verwachtingen presteert zal dat leiden tot een ander beleid dan wat nu wordt gehanteerd. Verkoop en aankoop nieuwe spelers is dan een mogelijkheid. Andere mensen in de staf idem. Daar kun je nu niks over zeggen. Ik noem het altijd; aanpassen aan de situatie. Zover is het nog lang niet. Omdat ik het ook niet voor onmogelijk houdt dat de Boer het huidige Ajax weer naar een acceptabel niveau weet te krijgen. Wanneer Ajax voortdurend dit spel blijft spelen houdt het voor de Boer straks wel een keer op. Omdat de uitdaging minder zal worden. Ik denk dat de Boer van de winter weg is.....anders zeker in de zomer |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik geef hem geen ongelijk wanneer hij weggaat. De Boer mag ieder jaar weer het werk gaan opknappen. In feite zit hij in een patstelling. Hij blijft waar hij nu staat en zo kom je niks verder. Wanneer de resultaten minder zullen worden wordt de keuze gemakkelijker voor de Boer! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Overmars heeft gewoon gefaald.
hij zei laatst dat Ajax doormiddel van investeringsmaatschappijen een echte topspits had kunnen halen die zeker heel goed zou zijn geweest bij Ajax. Maar nee, dat deed Marc niet want hij wou geen speler die niet helemaal van Ajax was en hij wou niet dat de investeringmaatschappijen dan het geld op zouden strijken voor die spits. Nou dan mag Marc eens uitleggen waarom dan wel spelers huren van Barcalona?
als je 20% van een speler koopt en je verkoopt hem voor 12 ofzo heb je nog ruim 2 miljoen verdient terwijl het huren alleen maar geld kost.
Daarnaast vind ik dat Ajax gefaald heeft de selectie te versterken op plekken waardat nodig is, zowel op LCM als spits.
maar goed, hopen dat de Boer dit elftal op de rit krijgt en dat er hier en daar wat andere spelers op staan. Maar dan moet PSV wel weer enorm falen of Depay of Wijnaldum moet echt langdurig geblesseerd raken. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: ik denk in de zomer, ben benieuwd wie hem gaat opvolgen. waarschijnlijk Overmars zelf, dubbelfunctie scheelt weer geld. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Feitelijk weet je zelf ook wel dat je je eigen mening an het rechtbreien bent door de beschikbare informatie vrij uniek te interpreteren. Je neemt een aantal stellingnames die op basis van de geschreven tekst onverdedigbaar zijn. Feitelijk(!) ben je gewoon aan het zwammen maar wil je het niet toegeven. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wat ik grappig vond was dat Marc zei; dat wanneer hij deze speler gekocht had jij rustig achterover leunend op de tribune zou kunnen zitten.
Aangezien Remco alles letterlijk neemt, doe ik dat bij deze dan ook maar een keer. Hiermee geeft hij aan dat de spitsen die er nu zijn hij niet lekker rustig kan zitten op de tribune! En had hij dus een spits kunnen kopen die het waarschijnlijk wel goed zou doen dat marc en Ajax het zich een stuk gemakkelijker hadden kunnen maken. Of moeten we de woorden deze keer toch een beetje minder letterlijk nemen Remco?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 september 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat lijkt mij duidelijk, Sightorsson zelf heeft ook gezegd dat hij tot nu toe veel te weinig heeft laten zien bij Ajax. Milik kon in Duitsland niet overtuigen en Zivkovic is net 18. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Dan heeft Siggi toch best een goede zelfreflectie. Als hij dat nu weet te vertalen naar een hoger niveau in spelen komt het misschien toch nog goed....... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik blijf tegen de topic titel aan hikken......waar heeft Overmars kritiek op ?? |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 23:05 schreef Eide het volgende:[..] Feitelijk weet je zelf ook wel dat je je eigen mening an het rechtbreien bent door de beschikbare informatie vrij uniek te interpreteren. Je neemt een aantal stellingnames die op basis van de geschreven tekst onverdedigbaar zijn. Feitelijk(!) ben je gewoon aan het zwammen maar wil je het niet toegeven. Je verwart me met Remco! |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Men heeft kritiek op Overmars. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 23:02 schreef NatjosFC het volgende:hij zei laatst dat Ajax doormiddel van investeringsmaatschappijen een echte topspits had kunnen halen die zeker heel goed zou zijn geweest bij Ajax. Maar nee, dat deed Marc niet want hij wou geen speler die niet helemaal van Ajax was en hij wou niet dat de investeringmaatschappijen dan het geld op zouden strijken voor die spits. Inderdaad, dat mag je hem zeker aanrekenen als het dit jaar een keer niet goed gaat. Het blijft een geld kwestie.
overigens bron |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Overmars = ONGESCHIKT !!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 22:15 schreef Ronald 1960 het volgende:Julie moeten je niet zo uit de tent laten lokken door Boudewijn. Die heb ik echt nog nooit op iets positiefs kunnen betrappen als het om ajax gaat. Alleen als zijn "gouden pik" van Gaal ter sprake komt. Dan krijgt ie gelijk een stijve ;-) Echt niet door Boudewijn hoor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 22:31 schreef Bobby1972 het volgende:Ik heb het niet over personen of een reorganisatie. Wanneer Ajax beneden de verwachtingen presteert zal dat leiden tot een ander beleid dan wat nu wordt gehanteerd. Verkoop en aankoop nieuwe spelers is dan een mogelijkheid. Andere mensen in de staf idem. Daar kun je nu niks over zeggen. Ik noem het altijd; aanpassen aan de situatie. Zover is het nog lang niet. Omdat ik het ook niet voor onmogelijk houdt dat de Boer het huidige Ajax weer naar een acceptabel niveau weet te krijgen. Wanneer Ajax voortdurend dit spel blijft spelen houdt het voor de Boer straks wel een keer op. Omdat de uitdaging minder zal worden. Juist JIJ hebt het zo vaak over Overmars gehad hier.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 22:37 schreef Bobby1972 het volgende:"Maar goed, dat is wel vaker zo met al die kut supporters hiero.." Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn, maar respect voor een ieder is wel op zijn plaats. Ik heb me onlangs ook een keer laten gaan. Dat had niet gemoeten. Kritisch zijn is niks mis mee, zolang het netjes blijft. Maar het gaat te ver om bepaalde mensen hier kut supporters te gaan noemen. Uiteindelijk zijn we allemaal Ajacied en hebben we het beste met de club voor. Dat staat los van het feit dat iedereen een verschillende mening erop na houdt! Ik heb geen respect voor iedereen. Respect moet je verdienen, en daarbij, "wie de schoen past trekke hem aan".. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 23:02 schreef NatjosFC het volgende:Overmars heeft gewoon gefaald. hij zei laatst dat Ajax doormiddel van investeringsmaatschappijen een echte topspits had kunnen halen die zeker heel goed zou zijn geweest bij Ajax. Maar nee, dat deed Marc niet want hij wou geen speler die niet helemaal van Ajax was en hij wou niet dat de investeringmaatschappijen dan het geld op zouden strijken voor die spits. Nou dan mag Marc eens uitleggen waarom dan wel spelers huren van Barcalona? als je 20% van een speler koopt en je verkoopt hem voor 12 ofzo heb je nog ruim 2 miljoen verdient terwijl het huren alleen maar geld kost. Daarnaast vind ik dat Ajax gefaald heeft de selectie te versterken op plekken waardat nodig is, zowel op LCM als spits. maar goed, hopen dat de Boer dit elftal op de rit krijgt en dat er hier en daar wat andere spelers op staan. Maar dan moet PSV wel weer enorm falen of Depay of Wijnaldum moet echt langdurig geblesseerd raken. Simpelweg omdat die investeringsmaatschappijen bepalen wanneer een speler verkocht wordt, zo zijn er vanuit Portugal genoeg vooebeelden te noemen..
En zoals je kunt lezen, is dat dus helemaal geen beslissing van Overmars. Maar van een groep mensen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 september 2014 - 23:06 schreef Bobby1972 het volgende:Wat ik grappig vond was dat Marc zei; dat wanneer hij deze speler gekocht had jij rustig achterover leunend op de tribune zou kunnen zitten. Aangezien Remco alles letterlijk neemt, doe ik dat bij deze dan ook maar een keer. Hiermee geeft hij aan dat de spitsen die er nu zijn hij niet lekker rustig kan zitten op de tribune! En had hij dus een spits kunnen kopen die het waarschijnlijk wel goed zou doen dat marc en Ajax het zich een stuk gemakkelijker hadden kunnen maken. Of moeten we de woorden deze keer toch een beetje minder letterlijk nemen Remco? Ehmm, waar staat in hemelsnaam dat een Siggy het wel goed doet dan?? Dat is toch algemeen bekend.. Dus ook logisch dat ie niet altijd rustig achterover zit..
Daarnaast neem ik het juist niet letterlijk, maar kijk in wat voor context iets geschreven of gezegd is.. Zou je ook eens moeten proberen, misschien dat je er iets van leert |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Kolder. Niemand haat Overmars en ja ze brengen het heel slim naar buiten maar zoals de Boer echt uit zijn nek zwetst dan kan je nooit iemand meer halen want je hebt nooit garanties of een speler het haalt.Daarbij heeft de Boer gezegd dat hij op het lijstje stond dus ze hadden hem best gewild anders sta je niet op een lijstje Feit blijft dat wij met CVM spelen wat eigenlijk een verdediger is. We halen als back-up een bankzitter van Mainz. Feit blijft dat Serero een aanfluiting is voor ajax. Echt lachwekkend dat een waterdrager op zon belangrijke positie speelt en NOOIT scoort en NOOIT een assist geeft. Feit is dat we meer dan 100 miljoen op de bank hebben en je voor minder dan 5 miljoen zowel Ziyech als Mokotjo binnen had kunnen halen. Dus dit fabeltje wat ze nu naar buiten brengen is heel slim want je komt eensgezind over maar FEIT is dat je met een zeer zwakke selectie de CL, beker en in de competitie in gaat.
Allemaal FEITEN die ik benoem dus ja Overmars heeft het niet best gedaan qua transfers. Op de toekomst doet hij het prima zover ik kan beoordelen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 september 2014 door Brandje -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Merkwaardig, ik snap de kritiek niet, dat er überhaupt kritiek is is al merkwaardig.
Welke speler hebben ze misgelopen, die achteraf toch een aanwinst bleek. Dan hebben we een lijst van spelers die veel supporters graag zagen komen maar dat de speler in kwestie de stap hoger op dit moment nog niet aan kan. Dan zijn er spelers die niet ajax waardig waren en een seizoen later voor veel geld werden verkocht(blind)
Een speler van 28 jaar met kwaliteit op CL niveau speelt nooit voor een nederlandse club, zet dat maar uit je hoofd. Daar kan je hem niet op afrekenen.
Maher vs Duarte, is natuurlijk in het voordeel van Maher. Maher word gehaald voor de basis, Duarte voor de bank. Want het talent daarachter moet ook spelen en die speelt dus in Jong Ajax. Maher kan de basis bij PSV niet aan, middenveld daar word gedragen door Wijnaldum. Maher op de bank zetten, dat is kapitaal vernietiging en je hebt een vervelend persoon op de bank zitten. Stand 1-0 voor Overmars.
Mokotjo vs Zimling, dat vind ik lastig te zeggen, zou Mokotjo beter vinden. Maar is Ajax gebaat bij een jonge gast op 6. Is de stap van Zwolle naar Ajax niet te groot? Daar mag alles en hier moet alles. Daarnaast heeft Ajax ook een volwassen gast nodig op die positie. Denk dat Zimling dit perfect kan invullen. Mokotjo is in de toekomst waarschijnlijk veel beter, maar we hebben in Jong Ajax ook zulke spelers rond lopen. Zet het hier op een gelijk spel. 2-1 voor Overmars.
zijn er nog spelers die we moeten vergelijken? |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
Ik vind de kritiek op Overmars deels terecht. Ajax profileert zichzelf altijd als club die jonge spelers koopt en verder beter maakt. Dat is de kracht van Ajax. Ik vind dat we teveel teren op de 4 laatste landstitels. Alleen de eerste titel (die tegen Twente in de laatste speelronde) was een titel die je alleen op het conto van Ajax kon schrijven. De andere drie zijn mede tot stand gekomen door het falen van PSV, Feyenoord en Twente. Ik vind het gewoon kortzichtig en naief om je eigen opleiding zo uit te hollen. Spelers worden steeds jonger voor de leeuwen gegooid en moeten meteen maar presteren. Het is gebleken dat jonge jongens dat (terecht) nooit het hele seizoen volhouden. kijk naar Klaassen, Fischer, Kishna......vallen allemaal door de mand. En dat is begrijpelijk maar daardoor gaat het niveau wel hardhollend achteruit als je dan ook nog eens sterkhouders als de Jong en Blind daaruit laat verdwijnen. mijns inziens had Ajax moeten investeren in jonge talentvolle spelers met al wat ervaring. Ik denk dan aan Zyech, Propper, Maher en daarbij nog evt een of twee spelers die al wat ouder zijn (Tadic, Kostic). Die jonge talenten (die niet veel hoefde te kosten) zou je na een aantal jaren dik kunnen doorverkopen aan grote europese clubs. Aan zuinig aan doen is niks mis maar Ajax is volgens mij te terughoudend. En je moet kritisch kijken naar je eigen selectie. Sigthorsson voldoet niet, Duarte ook niet, Moisander blundert week na week maar het lijkt wel alsof Ajax niet durft te zeggen dat spelers niet goed genoeg zijn voor Ajax 1. Kritiek is inderdaad makkelijk maar een club als Ajax mag best iets meer risico nemen. niet 16 miljoen uitgeven aan een 'Sulejmani'type. De Amsterdamse bluf is helaas niet alleen uit het elftal verdwenen maar ook uit de clubleiding. Ik hou mijn hart vast. Als Ajax, Twente en anderen goed gaan draaien dan wordt Ajax gewoon 4e of 5e |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Met alle respect maar dit is wel zo'n flauwekul argument. Elke titel komt tot stand omdat de rest punten laat liggen. De landstitel is in de historie van de Eredivisie slecht 2 maal (meen ik) naar een ongeslagen ploeg gegaan.
Statistisch gezien heeft Ajax in alle voorgaande seizoenen de titel behaald met een puntenaantal dat gemiddeld in andere seizoenen ook voldoende was geweest voor de titel. Dat dat aan andere ploegen lag is dus ook statistisch flauwekul en beredeneerd flauwekul. Conclusie: flauwekul.
Bovendien valt iemand als Klaassen helemaal niet door de mand, terwijl Maher duidelijk wel door de mand is gevallen en Ziyech voor geen meter draait. Dus waar heb je het nou eigenlijk over? Dan roep je nog dat spelers steeds vroeger voor de leeuwen gaan.... terwijl de gemiddelde leeftijd van Ajax 1 net zo hoog (of laag) is als dat van het Ajax van 94/54. Nogmaals, waar heb je het over.
Kritiek is goed, en in sommige opzichten op dit moment ook zeer terecht. Maar kom dan met doordachte ideeën en standpunten en niet met... dit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 september 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 09:18 schreef Brandje het volgende:[..] Kolder. Niemand haat Overmars en ja ze brengen het heel slim naar buiten maar zoals de Boer echt uit zijn nek zwetst dan kan je nooit iemand meer halen want je hebt nooit garanties of een speler het haalt.Daarbij heeft de Boer gezegd dat hij op het lijstje stond dus ze hadden hem best gewild anders sta je niet op een lijstje Feit blijft dat wij met CVM spelen wat eigenlijk een verdediger is. We halen als back-up een bankzitter van Mainz. Feit blijft dat Serero een aanfluiting is voor ajax. Echt lachwekkend dat een waterdrager op zon belangrijke positie speelt en NOOIT scoort en NOOIT een assist geeft. Feit is dat we meer dan 100 miljoen op de bank hebben en je voor minder dan 5 miljoen zowel Ziyech als Mokotjo binnen had kunnen halen. Dus dit fabeltje wat ze nu naar buiten brengen is heel slim want je komt eensgezind over maar FEIT is dat je met een zeer zwakke selectie de CL, beker en in de competitie in gaat. Allemaal FEITEN die ik benoem dus ja Overmars heeft het niet best gedaan qua transfers. Op de toekomst doet hij het prima zover ik kan beoordelen Dat geleur met Mokotjo of Ziyech.. Wat een opportunisten zeg.. Die jongens spelen 1 seizoen leuk bij een middenmotor, moeten wij ze halen. Hoe vaak is het niet gebeurd dat zulke jongens bezwijken onder de druk? Je hebt gewoon geen garantie.
En terecht dat Overmars niet in is gegaan op een deal met een investeringsmaatschappij. Op dat moment heb je gewoon 0 te zeggen over de speler. Dat is juist iets waar we ons erg ver van moeten houden.
Overmars heeft niet de macht die jij denkt dat hij heeft. Ik geloof het verhaal vam De Boer dat ze dat met z'n allen doen.
En Serero vind ik niet slecht. Eens dat hij bepalender moet worden, maar De Boer gaf niet voor niets aan dat hij de motor van het team is. Heb gewoon vertrouwen, ik ga ervan uit dat ze echt wel weten wat ze doen. Ze zullen heus wel een plan hebben met de 100 mio, je kan dat niet laten staan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 september 2014 door MBB -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Wat een verschrikkelijke onzin.. Waarom moet dat gevolgen hebben??? Na 1 mindere periode meteen weer een halve reorganisatie?? "
jij legt mij altijd woorden in de mond Remco. Zo rigoureus hoeft het nu ook weer niet dat de helft weg moet. Ik zeg: wanneer blijkt dat het beleid niet werkt dat het automatisch gevolgen heeft voor het huidige beleid. En dat daar altijd op geanticipeerd zal worden. Dat kan op diverse manieren wat ik eerder aangaf. En ja Overmars is en blijft hoofdverantwoordelijk voor het beleid! En dat heeft zelfs de Boer gezegd! |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
De Boer zelf heeft wel de kwaliteiten om Ajax nog beter te maken dan als nu het geval is. Het zijn vaak de bobo's boven in het bestuurskamer die er toch anders over denken. Het moet wel van 2 kanten komen vindt ik. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Je mist het punt
De Boer vindt Overmars-kritiek onterecht (Ajax Showtime) 👈 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 09:18 schreef Brandje het volgende:[..] Kolder. Niemand haat Overmars en ja ze brengen het heel slim naar buiten maar zoals de Boer echt uit zijn nek zwetst dan kan je nooit iemand meer halen want je hebt nooit garanties of een speler het haalt.Daarbij heeft de Boer gezegd dat hij op het lijstje stond dus ze hadden hem best gewild anders sta je niet op een lijstje Feit blijft dat wij met CVM spelen wat eigenlijk een verdediger is. We halen als back-up een bankzitter van Mainz. Feit blijft dat Serero een aanfluiting is voor ajax. Echt lachwekkend dat een waterdrager op zon belangrijke positie speelt en NOOIT scoort en NOOIT een assist geeft. Feit is dat we meer dan 100 miljoen op de bank hebben en je voor minder dan 5 miljoen zowel Ziyech als Mokotjo binnen had kunnen halen. Dus dit fabeltje wat ze nu naar buiten brengen is heel slim want je komt eensgezind over maar FEIT is dat je met een zeer zwakke selectie de CL, beker en in de competitie in gaat. Allemaal FEITEN die ik benoem dus ja Overmars heeft het niet best gedaan qua transfers. Op de toekomst doet hij het prima zover ik kan beoordelen Nou ik heb toch heel wat haters langs zien komen hier..
Volgens mij mis je verder de hele essentie.. Ze bepalen met zijn allen wat ze doen, en Overmars onderhandelt daarover..
Je kan dus simpelweg niet Overmars daar op afschieten.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 12:00 schreef Bobby1972 het volgende:"Wat een verschrikkelijke onzin.. Waarom moet dat gevolgen hebben??? Na 1 mindere periode meteen weer een halve reorganisatie?? " jij legt mij altijd woorden in de mond Remco. Zo rigoureus hoeft het nu ook weer niet dat de helft weg moet. Ik zeg: wanneer blijkt dat het beleid niet werkt dat het automatisch gevolgen heeft voor het huidige beleid. En dat daar altijd op geanticipeerd zal worden. Dat kan op diverse manieren wat ik eerder aangaf. En ja Overmars is en blijft hoofdverantwoordelijk voor het beleid! En dat heeft zelfs de Boer gezegd! Je leest voor de verandering weer eens niet. Ik leg je helemaal geen woorden in je mond, dat kan namelijk niet met het stellen van vragen.. Of weet jij niet waar een vraagteken voor staat? |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Zodra De Boer aanvoelt dat hij en Marc niet op één lijn zitten, dan is de kans zeker aanwezig dat De Boer niet lang meer bij Ajax blijft, denk ik. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik heb reeds aangegeven dat er altijd bij tegenvallende prestaties gereageerd wordt, lijkt me een logisch gevolg........
Toen de Boer onlangs zijn ongenoegen aangaf over de transsfeer van Vermeer, werd duidelijk dat de Boer pas op de hoogte werd gesteld nadat Vermeer reeds had getekend. Dat ze nu dit persbericht naar buiten brengen is ook om te laten zien dat de communicatie binnen Ajax goed is. Het komt op mij over dat dit statement bewust naar buiten is gebracht naar aanleiding van de opmerking die de Boer maakte! |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 19:29 schreef Bobby1972 het volgende:Ik heb reeds aangegeven dat er altijd bij tegenvallende prestaties gereageerd wordt, lijkt me een logisch gevolg........ Toen de Boer onlangs zijn ongenoegen aangaf over de transsfeer van Vermeer, werd duidelijk dat de Boer pas op de hoogte werd gesteld nadat Vermeer reeds had getekend. Dat ze nu dit persbericht naar buiten brengen is ook om te laten zien dat de communicatie binnen Ajax goed is. Het komt op mij over dat dit statement bewust naar buiten is gebracht naar aanleiding van de opmerking die de Boer maakte! Volgens mij niet.. Overmars had een deal met Vermeer, waar De Boer ook van wist. De Boer was alleen pissig dat Vermeer het zo had gespeeld, niet hoe Overmars het had aangepakt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nou, volgens mij heeft FdB letterlijk gezegd dat hij niet blij was dat Ajax de aartsrivaal nu sterker maakt. De Boer was akkoord met een verkoop van Vermeer... maar akkoord met Feyenoord zal FdB niet zijn geweest. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Vermeer had al een deal met Feyenoord gesloten en Overmars was daarmee akkoord gegaan voordat de Boer het wist. Dat vind ik wel raar dat hij niet eerst op de hoogte gesteld is dat Feyenoord hem wilde. Ik zeg en denk niet dat het wat voor de uitkomst had veranderd! |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 19:58 schreef Bobby1972 het volgende:Vermeer had al een deal met Feyenoord gesloten en Overmars was daarmee akkoord gegaan voordat de Boer het wist. Dat vind ik wel raar dat hij niet eerst op de hoogte gesteld is dat Feyenoord hem wilde. Ik zeg en denk niet dat het wat voor de uitkomst had veranderd! Overmars had (in overleg met De Boer) aan Vermeer aangegeven dat hij voor 800/m een binnenlandse transfer mocht maken. De zaakwaarnemer wilde dit per se op papier hebben en dat heeft Overmars dan ook gedaan (met enige tegenzin). 10 minuten daarna kwam de zaakwaarnemer terug bij Overmars om te vertellen dat Feyenoord bereid was om te betalen.
Tsja, wat doe je dan? Je houden aan datgene wat op papier stond. Ik kan me ook niet voorstellen dat Overmars stond te juichen. Maar ik vind het wel getuigen van ballen en eerlijkheid dat Overmars zijn woord heeft gehouden. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat Overmars heeft gehandeld zoals hij nu heeft gedaan en daarna De Boer van het officiele nieuws heeft voorzien.
Eens dat de uitkomst hoe dan ook hetzelfde zou zijn geweest. Niet netjes van Vermeer, echter niet illegaal of zoiets. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als het zo is zoals De Boer nu aangeeft, dan is niet Overmars een lul, maar heeft Vermeer en of zijn zaakwaarnemer een vies spelletje gespeeld ( dat inderdaad niet illegaal is) en heeft Overmars zich aan de gemaakte afspraken gehouden.. Weliswaar naief maar wel fair en eerlijk.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Vermeer wil spelen dus heeft hij optimaal gebruik gemaakt van de vrijheid ( gegeven door Ajax) die hij had om naar Feyenoord te gaan. Ik vind niet dat je hem dat kwalijk mag nemen. Misschien had Ajax duidelijker moeten zijn in wat wel en niet mag. Nu heeft Ajax geen recht van spreken. Ook het sentimentele aspect vind ik van minder groot belang. Omdat Vermeer wil spelen en de vrijheid heeft om te kiezen wat hij zelf wil.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 september 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 11:27 schreef Eide het volgende:[..] Met alle respect maar dit is wel zo'n flauwekul argument. Elke titel komt tot stand omdat de rest punten laat liggen. De landstitel is in de historie van de Eredivisie slecht 2 maal (meen ik) naar een ongeslagen ploeg gegaan. Statistisch gezien heeft Ajax in alle voorgaande seizoenen de titel behaald met een puntenaantal dat gemiddeld in andere seizoenen ook voldoende was geweest voor de titel. Dat dat aan andere ploegen lag is dus ook statistisch flauwekul en beredeneerd flauwekul. Conclusie: flauwekul. Bovendien valt iemand als Klaassen helemaal niet door de mand, terwijl Maher duidelijk wel door de mand is gevallen en Ziyech voor geen meter draait. Dus waar heb je het nou eigenlijk over? Dan roep je nog dat spelers steeds vroeger voor de leeuwen gaan.... terwijl de gemiddelde leeftijd van Ajax 1 net zo hoog (of laag) is als dat van het Ajax van 94/54. Nogmaals, waar heb je het over. Kritiek is goed, en in sommige opzichten op dit moment ook zeer terecht. Maar kom dan met doordachte ideeën en standpunten en niet met... dit. Helemaal eens Eide, mensen die dat roepen zijn kortzichtig en heel erg dom! Ergens in de competitie verspeelt Ajax toch ook punten waardoor de concurrenten kunnen profiteren? |
|
|
|