BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorlopig geen uitpubliek klassieker

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - dinsdag 16 september 2014 - 19:55   quote  deeplink  
Voorlopig geen uitpubliek klassieker

De wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord worden voor onbepaalde tijd nog zonder supporters van de bezoekende club gespeeld. Dat hebben de gemeenten van Amsterdam en Rotterdam dinsdag afgesproken, na overleg met de besturen van de twee voetbalclubs, de KNVB en de supportersverenigingen.

Directe aanleiding waren de ongeregeldheden in de Kuip rond de bekerfinale tussen Ajax en PEC Zwolle in april van dit jaar.

Tijd nog niet rijp
De steeds terugkerende confrontaties tussen supporters van Ajax en Feyenoord waren vijf jaar geleden aanleiding om in elk geval vijf seizoenen lang geen supporters van de bezoekende partij bij de wedstrijden tussen de twee clubs toe te laten.

Aan die termijn komt dit jaar een eind, maar de betrokken partijen zijn gezamenlijk van mening dat de tijd nog niet rijp is voor het beëindigen van de regeling. Dat betekent voor dit seizoen dat supporters van Ajax zondag 21 september ontbreken bij de wedstrijd tegen Feyenoord in Rotterdam. Hetzelfde geldt voor de Feyenoordsupporters tijdens de wedstrijd die Feyenoord op 25 januari 2015 in Amsterdam speelt.

Eenzijdig besluit Ajax
Naar aanleiding van de verstoorde bekerfinale tegen PEC Zwolle besloot het bestuur van Ajax eenzijdig de geldende afspraken nog minstens met drie jaar te verlengen. Nu is in gezamenlijkheid besloten de regeling voor onbepaalde tijd te verlengen.

De partijen kunnen niet zeggen wanneer de regeling opnieuw wordt geëvalueerd. Wel laten ze weten dat het streven van alle betrokkenen blijft om een klassieker met supporters van beide clubs mogelijk te maken.

De duels tussen Feyenoord en Ajax werden in het verleden regelmatig ontsierd door ongeregeldheden. Na incidenten rond de competitiewedstrijd in februari 2009 in de Amsterdam ArenA was de maat voor beide steden vol. Ook in de jaren daarvoor ging het ook al eens fout. Zo werden in april 2006 rond het beladen duel bijna 800 supporters opgepakt.
Bron
remco k
 remco k - dinsdag 16 september 2014 - 21:20   quote  deeplink  
Tsjaa. Eigen bult dikke........
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 16 september 2014 - 23:21   quote  deeplink  
Gebed zonder einde zo.....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 16 september 2014 - 23:55   quote  deeplink  
Ik heb ergens gelezen dat een directe confrontatie tussen beide supportersgroepen in April 1 van de bepalingen is geweest??? Welke confrontatie moet dat geweest zijn dan, want ik heb tijdens de bekerfinale amper kakkerlakken zien lopen! En wat er liep stond achter een groep ME'ers met de middelvinger omhoog!

Verder was het al tijden lang duidelijk dat de termijn verlengt zou worden. Iemand die gedacht heeft dat ze het dit jaar weer zouden proberen heeft teveel geloof.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 16 september 2014 - 23:55   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 september 2014 door Ajax Warrior --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 17 september 2014 - 01:59   quote  deeplink  
Ach een vakkie vol met jongens als Renato, Tomson, Stylzz, Elmo, Henkie....Ronald 1960, Eide, Remco, Natjos, Weedkoppie, Sjakie.....pfff daqn ga ik ongeschonden naar huis, maar wel met een stuk in mijn reet, onder begeleiding van Ria.....BURP
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 17 september 2014 - 02:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 01:59 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ach een vakkie vol met jongens als Renato, Tomson, Stylzz, Elmo, Henkie....Ronald 1960, Eide, Remco, Natjos, Weedkoppie, Sjakie.....pfff daqn ga ik ongeschonden naar huis, maar wel met een stuk in mijn reet, onder begeleiding van Ria.....BURP
Hehehehehehe toch maar wat namen weggelaten? ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 17 september 2014 - 02:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 02:15 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hehehehehehe toch maar wat namen weggelaten? ;-)
Ja die van jou.....gaat niet werken ouwe ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 17 september 2014 - 02:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 02:27 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ja die van jou.....gaat niet werken ouwe ;-)
Hé jammer nou! Whahahahahahahaha
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 18 september 2014 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Ik ben bier halen in dit verhaal ofzo?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 18 september 2014 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 september 2014 - 08:31 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ik ben bier halen in dit verhaal ofzo?
Ja, met mij...iemand moet dat doen hé
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 18 september 2014 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 september 2014 - 11:24 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ja, met mij...iemand moet dat doen hé
Dan is het goed zie je! 😉
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 18 september 2014 - 14:59   quote  deeplink  
Agh maak toch niet uit.
Volgend jaar spelen ze toch in de juplier league

Er staat namelijk iemand op doel die niet te vertrouwen valt, dat zullen ze nog wel merken zondag. 0-10
tomson
 tomson - zaterdag 20 september 2014 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
:)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorlopig geen uitpubliek klassieker

0.0083541