BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSG (Woensdag 17 september 2014, 20:45); 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 17 september 2014 - 11:02   quote  deeplink  
Tactische analyse: Ajax is niet kansloos tegen sterrenensemble PSG

Ajax neemt het woensdagavond op tegen een absoluut sterrenensemble. Zlatan Ibrahimovic en Edinson Cavani tegenover Kolbeinn Sigthórsson en Arek Milik. Het lijkt op voorhand een kansloze strijd, gezien het leger aan individuele kwaliteit dat PSG tot zijn beschikking heeft. Gelukkig voor Ajax heeft trainer Laurent Blanc nauwelijks een idee wat hij aan moet met al zijn topspelers.

Barcelona
De speelstijl van PSG valt het best te betitelen als een slechte imitatie van Barcelona. Net als de Catalanen voetbalt de Franse landskampoen in een 4-3-3 formatie, met de punt naar achteren. De ploeg kenmerkt zich door een verzorgde opbouw van achteruit en heeft in de meeste duels ruim zestig procent balbezit.

De backs schuiven ver op in balbezit. Voor stofzuiger Thiago Motta staan met Marco Verratti en Javier Pastore twee creatieve middenvelders. Voorin heeft PSG met Lucas Moura een echte rechtsbuiten, terwijl aan de andere kant met Edinson Cavani een uitgeweken spits staat. In de punt van de aanval vervult Zlatan Ibrahimovic de Messi-rol.

Het team is collectief echter minder dan de som van zijn delen. Zo worden de kwaliteiten van Cavani nauwelijks benut, doordat hij tegen de zijlijn geplakt is, terwijl Pastore beter gedijt in een team dat speelt op de omschakeling. Daarnaast ontbreekt de juiste coördinatie ontbreekt regelmatig, bijvoorbeeld bij het druk zetten. Wanneer de middenvelders besluiten pressing uit te voeren, loopt de verdediging namelijk vaak achteruit, vooral in de omschakeling. Hierdoor worden de ruimtes erg groot, wat het lastig maakt om de bal te veroveren. Bovendien maakt PSG zich op deze manier ook defensief kwetsbaar.

Aanvalsspel
Het aanvalsspel van PSG bestaat in feite slechts uit drie componenten. De ploeg heeft weliswaar veel balbezit, maar de manieren ze de defensie van de tegenstander open proberen te breken zijn vrij beperkt.

De eerste optie van PSG is een snelle steekpass van Verratti of Pastore op een van de drie aanvallers. Als de ploeg van trainer Blanc de bal verovert, dan wordt er direct gekeken of een van de twee spelmakers vrij staat. Als dit het geval is, dan kunnen Verratti en Pastore direct de tegenstander verrassen met een dieptebal. Ook als de tegenstander in de opbouw te weinig druk geeft op de Italaan of de Argentijn, dan ligt het gevaar van een bal over of door de defensie op de loer.

De voorzetten van de aanvallende backs van PSG zorgen ook voor veel gevaar. Gregory van der Wiel en Maxwell spelen in balbezit bijna als buitenspelers en slingeren graag de bal voor de pot als ze de kans krijgen. Met kopsterke spitsen als Ibrahmovic en Cavani is dit een redelijk succesvolle strategie. Vooral Maxwell staat vaak erg diep, mede omdat Cavani naar binnen trekt in balbezit en daar liggen kansen voor Ajax. Lasse Schöne en Anwar El Ghazi moeten proberen het gevaar van de vleugelverdedigers in te dammen, maar tegelijkertijd bij balwinst profiteren van de ruimte die de backs achterlaten.

PSG_IbraCavani-470x154.png
Zlatan Ibrahimovic is uitgeweken naar de linkerflank en Edinson Cavani heeft zijn plek in het centrum overgenomen. Ook het feit dat Maxwell de diepste PSG-speler is, valt op.

Het aanvalsspel van PSG draait echter vooral om Zlatan Ibrahimovic. De Zweedse topspits is bij bijna al het doelgevaar van de club uit Parijs betrokken. Hij heeft de vrijheid om in te zakken naar het middenveld of uit te wijken naar de linkerflank, wat hem lastig te bespelen maakt. Mede omdat Cavani juist naar het centrum komt als Ibrahmovic de linkervleugel opzoekt. De enige manier om hem uit te schakelen, is door als team de ruimtes voortdurend klein te maken.

Pressing
Wat compact spelen betreft, kan Ajax een voorbeeld nemen aan Red Bull Leipzig. De club uit de Tweede Bundesliga liet in de voorbereiding zien hoe je PSG kan ontmantelen: door fanatieke pressing. In de Franse competitie is PSG er namelijk niet aan gewend om vroeg onder druk gezet te worden. Verdedigers krijgen vaak veel tijd aan de bal om de juiste oplossing te zoeken. Toen Leipzig besloot geen ontzag voor PSG te tonen, wist de ploeg van coach Blanc daar geen raad mee. Het leverde een ontluisterende 4-2 nederlaag op, al dient aangetekend te worden dat nog niet alle vedettes terug waren van het WK.

PressingLeipzig_organisatie-470x264.png
De basisorganisatie van Red Bull Leipzig, vlak voordat er druk gezet wordt. De spits laat de verdedigende middenvelder los en zijn ploeggenoot neemt die man over.

Als PSG aan de opbouw begon, koos Leipzig in eerste instantie voor een compacte organisatie. Het veld werd klein gemaakt, doordat de defensie ver naar voren speelde en de spelers aan de buitenkant wat meer naar binnen stonden om het centrum te ondersteunen. De spits van Leipzig pakte vervolgens de verdedigende middenvelder op. Hierdoor stonden Verratti en Pastore tegenover drie man, terwijl tegelijkertijd de passinglijn naar Ibrahimovic werd afgesloten, waarmee de grootste gevaren van PSG ingedamd waren.

Vervolgens waren er twee momenten waarop er massaal druk gezet werd: bij een terugspeelbal naar een van de centrale verdedigers en bij een pass naar een man die dicht tegen de zijlijn aan staat.

De centrale verdedigers van PSG (Marquinhos en David Luiz) willen vaak alles voetballend oplossen en leggen daarom risico in hun spel. Door druk te geven ontstaan daardoor vaak gevaarlijke situaties. Illustratief was het moment dat Marquinhos op zijn eigen doellijn weigerde een corner weg te geven, balverlies leed en een tegengoal veroorzaakte.

PressingLeipzig_druk-470x264.png
Twee seconden na het eerdere fragment is de buitenspeler naar binnen gekomen en komt PSG in de problemen door een slechte aanname.

Ajax drukt meestal met de middenvelders door op het centrum van de tegenstander, maar tegen PSG is het een beter idee om de strategie van Leipzig te kopiëren. Wanneer Verratti of Pastore namelijk vrijkomt doordat Klaassen of Serero druk zet, heeft Ajax een probleem. Leipzig koos er daarom bewust voor om met een buitenspelers vanuit de back druk te geven op het centrum. Op die manier kwamen er geen afspeelmogelijkheden vrij in de as en dat leidde tot paniek bij PSG, dat op gevaarlijke plaatsen balverlies leed of koos voor een blinde trap naar voren.

PressingLeipzig_zijlijn-470x214.png
PSG verspeelt de bal aan de zijlijn, onder druk van Leipzig. Het levert de Duitsers een doelpunt op.

Ook als een speler van PSG aan de zijlijn werd aangespeeld, zette Leipzig massaal druk. Aan de zijkant van het veld zijn namelijk de opties voor een speler gelimiteerd. Een groot deel van het veld is niet bereikbaar en de ruimtes zijn ook beperkt, doordat je helemaal aan de buitenkant staat en niet verder uit kan wijken naar de flank. Als je op deze plaats pressing geeft, dan is het bijna onmogelijk om daaronder uit te komen en is balverlies vaak het gevolg. Daarvoor is het echter wel noodzakelijk dat het hele elftal agressief beweegt richting de kant van het veld waar de bal is, om de ruimtes zo klein mogelijk te maken.

Corners
Ajax kan ook via een andere weg PSG verrassen. Dit seizoen is meerdere malen gebleken dat de ploeg uit Parijs kwetsbaar is bij corners.

PSG_corners-470x214.jpg
De manier waarop PSG corners verdedigt. Zlatan Ibrahimovic pakt de zone bij de eerste paal en de rest van het team doet aan mandekking.

PSG gebruik bij de verdediging van corners een mix van zone- en mandekking. Zlatan Ibrahimovic dekt de ruimte aan de rand van het doelgebied voor de eerste paal. Bovendien staat er nog een speler bij genoemde paal om doelpogingen te blokkeren.

In het centrum van het strafschopgebied doet PSG aan mandekking en hebben ze tevens een extra speler over die loopacties van een aanvaller opvangt (vaak David Luiz). Tegen Saint-Étienne bleek hoe kwetsbaar deze manier van verdedigen is. Alle aanvallers die in de mandekking stonden, bewogen richting eerste paal. Hierdoor stonden alle verdedigers in die zone. De rest van het strafschopgebied was dus geheel vrij. Alleen David Luiz was beschikbaar om de loopactie van een aanvaller richting strafschopstip op te vangen. Op deze wijze wist Saint-Étienne eenvoudig een één-tegen-éen duel te creëren, vlak voor de neus van Salvatore Sirigu.

Conclusie
Ondanks het gigantische verschil in individuele kwaliteit hoeft Ajax zeker niet kansloos te zijn tegen PSG. De Fransen kunnen verrast worden als de Amsterdammers net als tegen Barcelona de verdediging van de opponent voortdurend onder druk zetten. Leipzig toonde wat dat betreft Ajax de weg.

Ook via hoekschoppen kan Ajax de tegenstander verrassen. Het lijkt raadzaam om weinig mensen mee te sturen naar voren, aangezien PSG toch grotendeels mandekking hanteert. Vervolgens wordt het makkelijker om de ruimtes in het strafschopgebied te exploiteren. Wanneer iemand zich aanbiedt voor een korte corner, dan offert PSG hier twee mensen aan op. Het lijkt verstandig om ook van dat gegeven gebruik te maken.

Ajax moet echter vooral hopen dat Cavani, Ibrahimovic en de andere sterren hun dag niet hebben. Deze vedettes hebben namelijk de individuele kwaliteit om het verschil te maken, ook als ze helemaal niet in de wedstrijd zitten.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 september 2014 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 17 september 2014 - 11:14   quote  deeplink  
Prachtig mooi werk en goede analyse Eide!

Ik ga in dit geval toch wel voor een overwinning van ons ajax: 3-1
Eide
 Eide - woensdag 17 september 2014 - 11:24   quote  deeplink  
Niet van mij hoor, van Catenaccio.nl. Ik vind het wel een goed stuk en de moeite waard te plaatsen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 17 september 2014 - 12:35   quote  deeplink  
hahaha, toch bedankt voor de moeite dan maar ;-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 17 september 2014 - 13:32   quote  deeplink  
Met of zonder investeringen is Ajax op papier kansloos.
Het kan alleen als Ajax een goeie dag heeft en dat de tegenpartij een mindere dag heeft.

Ajax kan op papier wel wat voorstellen als de grote spelers bij Ajax zouden blijven.

Stel je kan deze opstelling maken:

Stekelburg
Van der wiel, alderweirld, Verthongen, Maxwel
nigel De jong
Eriksen, Blind
Suarez, Ibrahimovic, Sneijder

Op de bank:
Vermeer, Anita, Siem De jong, Vermealen, Sulejmani, Hunterlaar, van der vaart.

Dan heb je een prima selectie om iets in Europa te betekenen.
Reeel is dit gewoon niet, elke keer gaat er een speler weg

Om zo selectie te hebben moet je meerdere van zulke spelers in wording in je selectie hebben.
Feyenoord had zo selectie van spelers, vooral in de verdediging.
Alleen moet je een goeie coach hebben, zoals een van gaal in 1995
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 17 september 2014 - 13:33   quote  deeplink  
Daar ik denk dat dat wel eens waar kan zijn, sluit ik niet uit om positief te blijven voor vanavond, dat ons Ajax met 1-0 of 2-1 gaat winnen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 17 september 2014 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 13:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Met of zonder investeringen is Ajax op papier kansloos.
Het kan alleen als Ajax een goeie dag heeft en dat de tegenpartij een mindere dag heeft.

Ajax kan op papier wel wat voorstellen als de grote spelers bij Ajax zouden blijven.

Stel je kan deze opstelling maken:

Stekelburg
Van der wiel, alderweirld, Verthongen, Maxwel
nigel De jong
Eriksen, Blind
Suarez, Ibrahimovic, Sneijder

Op de bank:
Vermeer, Anita, Siem De jong, Vermealen, Sulejmani, Hunterlaar, van der vaart.

Dan heb je een prima selectie om iets in Europa te betekenen.
Reeel is dit gewoon niet, elke keer gaat er een speler weg

Om zo selectie te hebben moet je meerdere van zulke spelers in wording in je selectie hebben.
Feyenoord had zo selectie van spelers, vooral in de verdediging.
Alleen moet je een goeie coach hebben, zoals een van gaal in 1995
Zo positief vind ik jou niet meer....meer een dromer, dromerige arrogantie
Scout2
 Scout2 - woensdag 17 september 2014 - 14:50   quote  deeplink  
Laat me verassen.. heb er een goed gevoel bij.. Hopelijk ook nog na de tijd
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 17 september 2014 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 14:40 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Zo positief vind ik jou niet meer....meer een dromer, dromerige arrogantie
sommige zeggen dat ik nooit positief ben geweest.

ik droom ervan om ooit te zeggen: wij zijn de beste van europa.

laten we vandaag mee beginnen. ik zeg 3-0 bij rust en 3-2 als eindstand

cup met de grote oren komt onze prijzekast vullen.

finale real ajax 4-4 en dan penalty's.
ajax staat met 5-4 voor en ronaldo neemt, cilissen pakt de bal.

oh wacht volgens mij droom ik nog steeds.

ps. droom is positief anders heet het een nachtmerrie
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 17 september 2014 - 17:47   quote  deeplink  
Ik denk 0-2 en hoop op 2-1
remco k
 remco k - woensdag 17 september 2014 - 18:13   quote  deeplink  
Ik denk 1-4..
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 17 september 2014 - 18:18   quote  deeplink  
Kan zeker waar zijn, maar ik blijf bij een 1-0 overwinning.
Een verassing zit altijd in de lucht. Iedere keer weer.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 17 september 2014 - 18:26   quote  deeplink  
Mijn hoop is 2-1, maar mijn realisme zegt dat het waarschijnlijk 1-3 gaat worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 september 2014 door Ztjes --
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 17 september 2014 - 18:29   quote  deeplink  
Ongeacht de einduitslag, heb ik enigszins het gevoel dat Milik DE winnende treffer gaat maken voor Ajax( en ons ). Ergens rond de 84e minuut. Zou wel een spektakel zijn, natuurlijk.

Deze wedstrijd is het allerbelangrijkste voor Ajax, daar waar Ajax dan precies weet waar ze dan staan.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 17 september 2014 - 18:29   quote  deeplink  
Ongeacht de einduitslag, heb ik enigszins het gevoel dat Milik DE winnende treffer gaat maken voor Ajax( en ons ). Ergens rond de 84e minuut. Zou wel een spektakel zijn, natuurlijk.

Deze wedstrijd is het allerbelangrijkste voor Ajax, daar waar Ajax dan precies weet waar ze dan staan.
hjf
 hjf - woensdag 17 september 2014 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 18:13 schreef remco k het volgende:
Ik denk 1-4..
Je zit in de buurt Remco. Ik zeg 0-5. 4x Ibrahimovic en 1x Pastore. We worden volledig weggespeeld. Wordt al snel 0-2. Anderlecht kan er over meepraten.
Scout2
 Scout2 - woensdag 17 september 2014 - 18:37   quote  deeplink  
3-1 :-)
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 17 september 2014 - 18:43   quote  deeplink  
Is altijd goed. Wij blij, iedereen blij.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 17 september 2014 - 18:43   quote  deeplink  
Ik voorspel een 5-1 voor ons Ajax

2ly3c6g.gif
Eide
 Eide - woensdag 17 september 2014 - 19:11   quote  deeplink  
De uitslag boeit mij eigenlijk niet zo. Het is alweer een super zware poule waar je, als je eerlijk bent, eerder probeert te stunten dan dat je jezelf echt kansen toedicht.

Een stunt zou dus mooi zijn, maar bovenal hoop ik op een strijdbaar en weerbaar Ajax dat beter wordt van dit soort wedstrijden.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 17 september 2014 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 19:11 schreef Eide het volgende:
De uitslag boeit mij eigenlijk niet zo. Het is alweer een super zware poule waar je, als je eerlijk bent, eerder probeert te stunten dan dat je jezelf echt kansen toedicht.

Een stunt zou dus mooi zijn, maar bovenal hoop ik op een strijdbaar en weerbaar Ajax dat beter wordt van dit soort wedstrijden.
Daarom 5-1 capitano.....en zondag 1-5 ;-)
Eide
 Eide - woensdag 17 september 2014 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 19:13 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Waar kan ik tekenen? En als ik er voor maar één kan tekenen.... doe dan die 1-5 maar :D
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 17 september 2014 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 19:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Waar kan ik tekenen? En als ik er voor maar één kan tekenen.... doe dan die 1-5 maar :D
Hahahaha ik ook.....
Blade85
 Blade85 - woensdag 17 september 2014 - 19:54   quote  deeplink  
GVD die schijt andersen speelt siggi in de spits... nou weet je tenminste zeker dat je een pak slaag krijgt... hoop dat psg bij 0-3 gas terug neemt :'(
hjf
 hjf - woensdag 17 september 2014 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 19:13 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hey gap. Nu al dronken?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 17 september 2014 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 20:02 schreef hjf het volgende:

[..]

Hey gap. Nu al dronken?
Hoezo ???...2 biertjes op, word ik niet lam van
MBB
 MBB - woensdag 17 september 2014 - 20:15   quote  deeplink  
Ik hoop op een mooie 2-1, maar vrees het omgedraaide..
remco k
 remco k - woensdag 17 september 2014 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 19:11 schreef Eide het volgende:

Helemaal mee eens.. Toch kan een zwaar negatieve uitslag wel weer voor een flinke knak zorgen..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 17 september 2014 - 20:22   quote  deeplink  
Ik snap best dat er weinig vertrouwen is in onze club, maar tegen "groot geld" tegenstanders doen we het over het algemeen best wel goed. Vandaar dat ik vind dat we best iet wat meer vertrouwen mogen hebben in onze club....
Eide
 Eide - woensdag 17 september 2014 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 20:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.. Toch kan een zwaar negatieve uitslag wel weer voor een flinke knak zorgen..
Daarom zeg ik ook: strijdbaar en weerbaar. Niet in het mes lopen maar ook niet on-Ajax. Eigen spel, eigen kracht en een goede wedstrijd spelen. En dan kan je van een sterren ensemble als PSG verliezen, maar je moet wel voor 110% gaan.
jolanpalma
 jolanpalma - woensdag 17 september 2014 - 20:24   quote  deeplink  
NEEEEEEJJJ lucas anderssen op links buiten!!😨😱
remco k
 remco k - woensdag 17 september 2014 - 20:24   quote  deeplink  
Tsjaa, Andersen op de vleugel.. Geweldig talent, maar echt niet voor die positie.... En daardoor denken veel mensen slecht over hem.. Jammer..
Eide
 Eide - woensdag 17 september 2014 - 20:25   quote  deeplink  
Was al een beetje aangekondigd. 2 hangende buitenspelers die ook vanaf het middenveld kunnen spelen. Enige wat mij daar aan stoort is dat je hun backs niet aan ze verdedigende taken pint.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 17 september 2014 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 20:24 schreef remco k het volgende:
Tsjaa, Andersen op de vleugel.. Geweldig talent, maar echt niet voor die positie.... En daardoor denken veel mensen slecht over hem.. Jammer..
Klopt, maar WAAROM zet Frank hem dan elke keer op die positie neer! Zo, help je een jong talent zeker niet.
MBB
 MBB - woensdag 17 september 2014 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 20:25 schreef Eide het volgende:
Was al een beetje aangekondigd. 2 hangende buitenspelers die ook vanaf het middenveld kunnen spelen. Enige wat mij daar aan stoort is dat je hun backs niet aan ze verdedigende taken pint.
Het zou daarom zo kunnen zijn dat we in een verkapt 4-5-1 systeem spelen. Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt.
jolanpalma
 jolanpalma - woensdag 17 september 2014 - 20:37   quote  deeplink  
Had boilessen op links buiten gezet, riedewald op linksback. El ghazi op rechtsbuiten, klaassen in de spits en schone op zijn plek.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 17 september 2014 - 20:38   quote  deeplink  
Heel simpel, kansloos tegen dit psg....
Hopen op een goaltje en niet meer dan 4 tegen.

Succes allemaal!
remco k
 remco k - woensdag 17 september 2014 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 20:36 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Klopt, maar WAAROM zet Frank hem dan elke keer op die positie neer! Zo, help je een jong talent zeker niet.
Ik weet het echt niet kerel..

De Boer zegt letterlijk dat die jongen op de training zo verschrikkelijk goed is dat ie het halve elftal omver blaast... Maar dat ie het in de wedstrijden veel te weinig laat zien..

Maarja, ligt dat echt aan die jongen zelf, of is het gewoon geen linksbuiten..
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 17 september 2014 - 20:51   quote  deeplink  
Begin is prima. Waarom ze nu wel op het middenveld zich steeds vrijmaken is mij een raadsel. Dit ontbrak in het weekend. Waarom kunnen ze dit nu wel....
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 17 september 2014 - 20:58   quote  deeplink  
Boilesen....tja
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 17 september 2014 - 20:59   quote  deeplink  
lekker weer Boilesen......
Oceanu
 Oceanu - woensdag 17 september 2014 - 21:00   quote  deeplink  
Jongetje Boilesen......
jolanpalma
 jolanpalma - woensdag 17 september 2014 - 21:00   quote  deeplink  
Knooiert
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 17 september 2014 - 21:00   quote  deeplink  
Lekker weer die Boilessen. ... vieze tyfushond
remco k
 remco k - woensdag 17 september 2014 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2014 - 20:51 schreef Bobby1972 het volgende:
Begin is prima. Waarom ze nu wel op het middenveld zich steeds vrijmaken is mij een raadsel. Dit ontbrak in het weekend. Waarom kunnen ze dit nu wel....
Omdat Heracles en iedere andere ploeg in Nederland niet wil voetballen tegen Ajax.. PSG wil domineren. En doet dat simpelweg ook..

Snap ook totaal niet wat je wel prima vind..
remco k
 remco k - woensdag 17 september 2014 - 21:01   quote  deeplink  
Boilesen weer.. Eerst al dramatische passes. En dan dit en nog klagen ook...
remco k
 remco k - woensdag 17 september 2014 - 21:02   quote  deeplink  
Schone speelt trouwens ook flink beroerd alweer.. Ballen die van zn voet afspringen.. Dat kan toch gewoon niet met zo'n techniek..
remco k
 remco k - woensdag 17 september 2014 - 21:02   quote  deeplink  
Serero speelt trouwens wel prima..
Ztjes
 Ztjes - woensdag 17 september 2014 - 21:03   quote  deeplink  
Boilessen kan niet verdedigen en zal het in mijn ogen nooit leren.
remco k
 remco k - woensdag 17 september 2014 - 21:03   quote  deeplink  
Verder vind ik het maar matig, totaal geen durf terwijl dat makkelijk kan.. Echt ruimte zat o phet veld om te voetballen..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSG (Woensdag 17 september 2014, 20:45); 1 - 1

0.0129890