|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax had ook in het begin van de 2e helft op 2-0 kunnen staan. 1-1 is een prima uitslag. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee man. Overmars moet weg.. Je vergeet ineens de echt belangrijke dingen... Voetbal is niet belangrijk, Overmars moet weg. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Dat doen ze toch goed, de eerste helft de tegenstander het idee geven dat ze op hun gemakje de wedstrijd kunnen winnen en dan de tweede helft lekker gaan ballen met goed resultaat en kans op meer. PSG was gewoon in slaap gesust door de eerste helft. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Overigens vind ik de uitslag alles behalve terecht.. Ik denk dat PSG 5 of 6 100% kansen heeft gehad en wij twee vrije trappen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wat een verschil zeg met Zimling. Wat mij betreft een basisplek tegen de kakkies.
@Remco: Cillissen heeft 2 keer moeten optreden. Dat valt dus ook wel mee. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Zimling wederom sterk ingevallen. Ik zeg aankomende zondag basisplaats. Viergever als linksback en Boilessen maar even een wedstrijd banken! Zei ik afgelopen weekend ook al, maar Frank heeft nog niet geluisterd! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wat zo fijn aan Zimling is, is dat hij echt vooruit denkt. Je ziet hem bij elke balaaname denken hoe de bal vooruit kan. Hij is steeds in beweging, loopt steeds vrij. Ik ben fan van de man. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Maar wat doen we serero....van mij mag hij terug naar Cape Town |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 22:37 schreef remco k het volgende:Overigens vind ik de uitslag alles behalve terecht.. Ik denk dat PSG 5 of 6 100% kansen heeft gehad en wij twee vrije trappen.. Wel terecht, want als je wil winnen moet je minimaal 1x meer scoren dan je tegenstander. PSG heeft echt geen 5 of 6 100% kansen gehad. Dat houdt wel op met 2 100% kansen. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 22:35 schreef remco k het volgende:Jammer dat de slechtste mensen bij Ajax 3 verdedigend ingestelde mensen waren, Viergever Moisander en Boilesen speelden echt dramatisch.. Daardoor veel onzekerheid in de ploeg.. Ik denk echt dat je deze pot anders had gewonnen.. Dat roep ik al heel lang. Waar ik Viergever wel in bescherming neem, hij is gewoon een verdediger en totaal geen vm. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 22:37 schreef remco k het volgende:[..] Nee man. Overmars moet weg.. Je vergeet ineens de echt belangrijke dingen... Voetbal is niet belangrijk, Overmars moet weg. Je weet toch wel dat ik dat nooit geroepen heb hé? Ik heb bijvoorbeeld ook nooit direct bij de komst van Zimling geroepen dat hij niets is! Toen ik hoorde dat hij een jongere variant van Poulsen was, ben ik direct enthousiast geworden! Ik ben bijvoorbeeld ook vaak fan geweest van Poulsen. En wat zorgt die Zimling voor rust op het middenveld!! Heerlijk gewoon! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Boilessen heb ik al genoeg over gezegd....opbokken |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Was wel nnuttig op het middenveld, vooral in de 2e helft toen we beter gingen voetballen |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Zo en nu bami! Goeie 2e helft jongens. Proost |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Vandaag speelde hij sterk, denk eerder dat we ons zorgen moeten maken om Boilessen. 3e wedstrijd waarin fouten van hem ons bijna de das omdoen! Tegen Pisvee en Grunn was het uiteindelijk een voorbode voor verlies. Nu hadden we gelukkig Schöne die het weer gelijk maakte! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik vind het 3x niks Ronald....sorry |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Voor aankomende zondag moet Zimling echt een no-brainer zijn. En Boilesen is wat mij betreft rijp voor een paar potjes bij Jong Ajax. Even voelen dat er concurrentie is, even voelen dat men niet tevreden is. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
ben het met remco eens, dat psg niet op doel kan schieten is hun probleem maar de kansen waren er wel
overigens heb ik zimling gezien dat hij ook wel eens zijn speler laat lopem
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 september 2014 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 22:43 schreef Eide het volgende:Voor aankomende zondag moet Zimling echt een no-brainer zijn. En Boilesen is wat mij betreft rijp voor een paar potjes bij Jong Ajax. Even voelen dat er concurrentie is, even voelen dat men niet tevreden is. HELEMAAL EENS!! Niets aan toe te voegen!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 22:43 schreef Eide het volgende:Voor aankomende zondag moet Zimling echt een no-brainer zijn. En Boilesen is wat mij betreft rijp voor een paar potjes bij Jong Ajax. Even voelen dat er concurrentie is, even voelen dat men niet tevreden is. ....en naar de 1-5 capitano, het loopt Feijenoord nu al dun door de broek ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 22:43 schreef Eide het volgende:Voor aankomende zondag moet Zimling echt een no-brainer zijn. En Boilesen is wat mij betreft rijp voor een paar potjes bij Jong Ajax. Even voelen dat er concurrentie is, even voelen dat men niet tevreden is. Helemaal eens!!
+33 |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
quote: Hij was gewoon de beste bij ons... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Nou, de eerste helft ook niet goed. Maar met Zimling (is ie weer) kwam er meer diepte in het spel en kregen Klaassen en Serero de ruimte om te gaan voetballen. Maar de voorwaartse voortzetting van Serero blijft zwak. Hij is makkelijk aanspeelbaar maar vindt te weinig de weg naar voren daarna.
El Ghazi duidelijk onwennig, Andersen hoort niet op links buiten op dit niveau, Boilesen en Moisander doen echt te weinig, Sightorsson dramatisch.... Dat zijn er te veel voor dit niveau.
Wel een dik compliment voor Veltman die het prima deed tegen Zlatan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Barca met 1-0 gewonnen van Apoel trouwens. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Dus staan we gedeeld tweede ;-)
Postief bekeken natuurlijk |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 22:54 schreef Eide het volgende:[..] Nou, de eerste helft ook niet goed. Maar met Zimling (is ie weer) kwam er meer diepte in het spel en kregen Klaassen en Serero de ruimte om te gaan voetballen. Maar de voorwaartse voortzetting van Serero blijft zwak. Hij is makkelijk aanspeelbaar maar vindt te weinig de weg naar voren daarna. El Ghazi duidelijk onwennig, Andersen hoort niet op links buiten op dit niveau, Boilesen en Moisander doen echt te weinig, Sightorsson dramatisch.... Dat zijn er te veel voor dit niveau. Wel een dik compliment voor Veltman die het prima deed tegen Zlatan. Mee eens. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Klote, Schone werd gewisseld vanwege liesklachten en is twijfelachtig voor de klassieker. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 22:39 schreef Eide het volgende:Wat een verschil zeg met Zimling. Wat mij betreft een basisplek tegen de kakkies. @Remco: Cillissen heeft 2 keer moeten optreden. Dat valt dus ook wel mee. Ik vond hem een stuk zekerder ogen. Komt prima uit in de 1 tegen 1 en was klemvast. Dat vond ik echt beter dan de afgelopen wedstrijden. Dat ie niet heel veel te doen had klopt wel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 22:40 schreef Eide het volgende:Wat zo fijn aan Zimling is, is dat hij echt vooruit denkt. Je ziet hem bij elke balaaname denken hoe de bal vooruit kan. Hij is steeds in beweging, loopt steeds vrij. Ik ben fan van de man. +1. Sluit me bij je aan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 22:41 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Je weet toch wel dat ik dat nooit geroepen heb hé? Ik heb bijvoorbeeld ook nooit direct bij de komst van Zimling geroepen dat hij niets is! Toen ik hoorde dat hij een jongere variant van Poulsen was, ben ik direct enthousiast geworden! Ik ben bijvoorbeeld ook vaak fan geweest van Poulsen. En wat zorgt die Zimling voor rust op het middenveld!! Heerlijk gewoon! Natuurlijk weet ik dat. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 22:54 schreef Eide het volgende:[..] Nou, de eerste helft ook niet goed. Maar met Zimling (is ie weer) kwam er meer diepte in het spel en kregen Klaassen en Serero de ruimte om te gaan voetballen. Maar de voorwaartse voortzetting van Serero blijft zwak. Hij is makkelijk aanspeelbaar maar vindt te weinig de weg naar voren daarna. El Ghazi duidelijk onwennig, Andersen hoort niet op links buiten op dit niveau, Boilesen en Moisander doen echt te weinig, Sightorsson dramatisch.... Dat zijn er te veel voor dit niveau. Wel een dik compliment voor Veltman die het prima deed tegen Zlatan. Ik vond Veltman inderdaad goed spelen. Had wel iets meer door moeten dekken volgens mij. van Rhijn ook een dikke voldoende trouwens. Met name verdedigend. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Overmars 👏👏. 👏👏 Hoort meer respect te krijgen .... |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Iemand trouwens het interview met vd Wiel gezien? Die vond op de kansen. Na Ajax de betere van de twee en vond dat ze eigenlijk geen hoed antwoord hadden op Ajax. Wel apart Hoe verschillend mensen wedstrijden dan zien. . |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
vond andersen niet slecht spelen, een van zijn betere wedstrijden.
beste man op het is toch veltman, uitstekend tegen zlatan.
viergever, boilissen, moisander en schone speelde niet sterk of gewoon slecht. er is meer in voetbal dan alleen vrije trappen, hij zou zijn stempel naast die vrije trappen meer moeten drukken..
verder heb ik niks bijzonders gezien, sigiie is niet de moeite waard om het te melden. zimling brengt wel wat in het team, benieuwd wie daar het slachtoffer van word |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 23:08 schreef remco k het volgende:[..] Ik vond Veltman inderdaad goed spelen. Had wel iets meer door moeten dekken volgens mij. van Rhijn ook een dikke voldoende trouwens. Met name verdedigend. nou, van rhijn liet zijn man echt te vaak lopen. was het Cavani dan wel zlatan, telkens kan aan de linkerkant de bal worden aangenomen.
wat je zegt over veltman is juist voor van rhijn want zodra zlatan aan de zijkant stond neemt van rhijn hem en veltman juist Cavani die dan naar binnen trok. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 23:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[...] Schone speelde niet sterk of gewoon slecht. er is meer in voetbal dan alleen vrije trappen, hij zou zijn stempel naast die vrije trappen meer moeten drukken.. Maar hij is veel constant gevaarlijk, is de enige met een echt goed schot en is zelfs in slechte wedstrijden in staat belangrijk te zijn. En dat is een hele belangrijke kwaliteit. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Zo. Ben nu net thuis van Ajax daar ik in De Arena zat. Ik moet zeggen dat ik de eerste helft erg matig vond, maar dat de tweede helft weer heel goed was. Had zelfs nog wel 2-1 kunnen worden.
Maar goed, de gelijkspel betekend qua gevoel toch een overwinning voor Ajax, vind ik. En dat tegenover een voetbalploeg van 245 miljoen Euro. Toch zeker niet gek. Nu eerst naar Nicosia daar Ajax qua gevoel toch misschien met 0-1 kan winnen.
Ik vind wel, dat De Boer best harder / strenger mag optreden. Of Ajax 2e gaat eindigen is nu hoger naar 50/50 geworden, daar waar de wedstrijden tegen Barcelona doorslaggeven zijn. Eerst had ik het gevoel dat Ajax voor 30% als 2e zou eindigen, maar niets is onmogelijk.
Verder vond ik dat de scheidsrechter Stark negatief de wedstrijd leidde in het nadeel van Ajax omdat hij teveel fouten zag en maakte. Alles was in het nadeel van Ajax. Zo goed vindt ik hem dan ook niet, moet ik eerlijk zeggen.
De 4 beste spelers van vanavond vond ik persoonlijk Schöner, Cillessen, Zimling en Veldman.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 september 2014 door nieuwe ajax -- |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Denkelijk speelt Schöne niet tegen Feyenoord ( en Nicosia, de 30e ). Dat lijkt me echt een flinke aderlating voor Ajax. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Boilesen valt eigenlijk tegen de laatste tijd. Daarin zie je dat er geen groei is bij hem, sterker nog hij is eerder minder geworden. Moisander is ineens een onzekerheid geworden die fouten maakt die grote gevolgen kunnen hebben. Sigthorsson heeft geen enkele toegevoegde waarde. De Boer moet eens accepteren dat hij niet beter wordt en feitelijk ongeschikt is voor dit Ajax. Eigenlijk kun je de Boer aanrekenen dat hij bepaalde spelers in de basis zet die Ajax beperken. Natuurlijk mag je blij zijn met het resultaat en heeft de Boer de juiste veranderingen ingebracht. Maar waarom bepaalde deze spelers dan niet vanaf het begin erbij zitten is mij een raadsel.Het positieve van vanavond los van de fouten en geluk is er potentieel om een goed voetballend elftal neer te zetten. En dat geeft weer kansen op meer en beter. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik vond Andersen beter spelen dan voorgaande wedstrijden, had ik eigenlijk niet verwacht. Serero speelde op bepaalde momenten best aardig. Maar in een gehele wedstrijd zitten er nog te veel matige periodes in. Het is jammer dat het nog zo fluctueert bij Ajax. Toch denk ik dat er nog voldoende groei is om weer beter te worden. Voor de 5e keer mag de Boer weer dit Ajax op de rails zien te krijgen. |
|
|
|
|
wvb
|
|
|
Als ze fanatiek, gedreven met durf,elan en gochme spelen en veel werklust aan de dag leggen, zoals in de tweede helft, ziet één en ander er stukken aantrekkelijker uit en is bovenal het spel, als ook het resultaat doorgaans beter. Ik zou zeggen als het Ajax team wekelijks zoveel ijver aan de dag legt en zoveel vechtlust toont, dan is er weinig aan de hand en komt het uiteindelijk helemaal goed en zijn voor de gemiddelde supporter de wedstrijden een stuk aantrekkelijker qua kijkspel en vermaak. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op woensdag 17 september 2014 - 23:41 schreef Bobby1972 het volgende:Boilesen valt eigenlijk tegen de laatste tijd. Daarin zie je dat er geen groei is bij hem, sterker nog hij is eerder minder geworden. Moisander is ineens een onzekerheid geworden die fouten maakt die grote gevolgen kunnen hebben. Sigthorsson heeft geen enkele toegevoegde waarde. De Boer moet eens accepteren dat hij niet beter wordt en feitelijk ongeschikt is voor dit Ajax. Eigenlijk kun je de Boer aanrekenen dat hij bepaalde spelers in de basis zet die Ajax beperken. Natuurlijk mag je blij zijn met het resultaat en heeft de Boer de juiste veranderingen ingebracht. Maar waarom bepaalde deze spelers dan niet vanaf het begin erbij zitten is mij een raadsel.Het positieve van vanavond los van de fouten en geluk is er potentieel om een goed voetballend elftal neer te zetten. En dat geeft weer kansen op meer en beter. Poehhh als jij eens positief wordt dan zal de wereld wel vergaan, wat een gelul altijd weer. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Omdat je als perfectionist heel kritisch bent in alles. Resultaat is wat telt. Toch is het contrast tussen het geen wat goed ging vanavond en wat niet goed ging enorm groot. Net als het verschil tussen de eerste en 2 helft. De juiste mensen werden ingezet en kunnen ineens een wedstrijd doen kantelen. Dit Ajax heeft meer evenwicht en balans nodig. We mogen blij zijn dat Ajax nog altijd De Boer heeft. Omdat hij de gave heeft om het goede naar boven te brengen en de beperkingen te verkleinen. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
Dit Ajax heeft meer positieve steun nodig en tijd, als spelers 80% zonder fouten zou kunnen spelen lopen ze niet bij Ajax maar bij Real of zo |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Er zit wel wat verschil in kritisch zijn en negatief zijn gap ;) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De morning after.
De 2e helft was een verademing. Ajax liet eindelijk weer eens zien wat het kan als voldoende spelers hun niveau halen en als de ploeg gewoon gaat voetballen. Ondanks het zwakke optreden van een aantal spelers bleef ons aller Ajax strijden om een punten en zelfs om punten.
Neemt niet weg dat PSG meer mogelijkheden heeft gehad zonder dat dit tot veel kansen leidde. De 1e helft was dusdanig zwak dat het in potentie al lang beslist had kunnen zijn en eigenlijk had moeten zijn. Op die manier was de pot tegen PSG weer een wedstrijd met de 2 gezichten van het kunnen van Ajax.
Eerder schreef ik dat een een strijdbaar en weerbaar Ajax wilde zien en dat heb ik zeker wel gezien. Ook werd maar weer eens duidelijk hoe belangrijk een goed functionerend middenveld is voor dit Ajax met de speelwijze van FdB. Zelfs met een moeizaam functionerende aanval en onzekere Moisander en Boilesen blijft Ajax eenvoudig overeind als het middenveld maar goed staat.
Bovenal vond ik het mooi te zien hoe de eigen jeugd, in de vorm van Veltman, Van Rhijn en Klaassen, goed overeind bleef. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Een vraag achteraf : Zou Ajax met 2-1 gewonnen hebben als Deley Blind gebleven was ? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Ja zeker!!! 100%!! Nee, dan had het zeker weten 3-1 geworden!!!!
Man stel toch niet van die domme vragen en ga slapen... |
|
|
|